Hij kon ooit hard fietsen als hij daar zin in had en een periode eens echt getraind (of “getraind”) had, dan moet hij ook wel een goede CEO zijn!quote:Op maandag 1 juni 2026 21:07 schreef Pistolero het volgende:
Volgens Benson wordt Andy Schleck de nieuwe CEO van Lidl-Trek.
Dat kan toch niet jongens.
Vandaar de snor, meteen die zakelijke look.quote:Op maandag 1 juni 2026 20:09 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Met Marc Reef aan het roer zijn alle tegenstanders vissenvoer.
Ik zie het al, Visma gaat vanaf nu ALLES winnen.
De oude Marc "home alone" Reef look was veel beter. Alsof het de broer van Thijs Z was.quote:Op maandag 1 juni 2026 21:21 schreef wimderon het volgende:
[..]
Vandaar de snor, meteen die zakelijke look.
quote:Op maandag 1 juni 2026 21:30 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
De oude Marc "home alone" Reef look was veel beter. Alsof het de broer van Thijs Z was.
Google Lens geeft als eerste hit bij die bovenste foto:quote:Op maandag 1 juni 2026 21:38 schreef Pistolero het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Marc heeft wel een redelijke glow-up gehad ja.
Bij mij komt ie hier mee.quote:Op maandag 1 juni 2026 21:42 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Google Lens geeft als eerste hit bij die bovenste foto:
[ afbeelding ]
Niet geheel toevallig dat straks de grote man Rohregger in een team heeft gezeten met de broertjes Schleck.quote:Op maandag 1 juni 2026 21:07 schreef Pistolero het volgende:
Volgens Benson wordt Andy Schleck de nieuwe CEO van Lidl-Trek.
Dat kan toch niet jongens.
Heerlijk stukje nepotisme dus, dit gaat ongetwijfeld een grandioos groot succes worden.quote:Op maandag 1 juni 2026 21:47 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Niet geheel toevallig dat straks de grote man Rohregger in een team heeft gezeten met de broertjes Schleck.
Rohrregger is blijkbaar marketingmannetje Head of Brand Partnerships bij Lidl en degene die verantwoordelijk is geweest voor het overkopen van de ploeg van Trek.quote:Op maandag 1 juni 2026 21:58 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik wist helemaal niet dat Rohregger iets te zeggen had bij Lidl. Dan snap ik de interesse in Gall ineens wel.
Wel leuk, Niermann, Schleck en Rohregger. Volgespoten ploegje.
Haalt ie dan ook zijn voormalige dokter, de heer Mark Schmidt, binnen? Die zal ondertussen ook wel weer op vrije voeten zijn. #dtvquote:Op maandag 1 juni 2026 22:01 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Rohrregger is blijkbaar marketingmannetje Head of Brand Partnerships bij Lidl en degene die verantwoordelijk is geweest voor het overkopen van de ploeg van Trek.
Dus die gaat nu blijkbaar al zijn (Duitstalige) vriendjes binnenhalen.
How about Bernard Kohl, Linus Gerdemann, Stefan Schumacher, Georg Totschnig?quote:Op maandag 1 juni 2026 21:58 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik wist helemaal niet dat Rohregger iets te zeggen had bij Lidl. Dan snap ik de interesse in Gall ineens wel.
Wel leuk, Niermann, Schleck en Rohregger. Volgespoten ploegje.
Zou hij na een paar jaar niet gewoon terugkeren?quote:Op maandag 1 juni 2026 21:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Je oneindige budget stukslaan op Grischa Niermann terwijl je ook gewoon Rolf Aldag had kunnen halen.
Deze snap ik vanuit Niermann wel. Na 100 jaar een keer een andere uitdaging, en dat tegen een buitengewoon riante vergoeding waarschijnlijk.
Wat zou Bernhard Kohl tegenwoordig uitspoken?quote:Op maandag 1 juni 2026 22:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Haalt ie dan ook zijn voormalige dokter, de heer Mark Schmidt, binnen? Die zal ondertussen ook wel weer op vrije voeten zijn. #dtv
Stefan Denifl, Georg Preidler, Pirmin Lang, Kristijan Durasek, Kristijan Koren.quote:Op maandag 1 juni 2026 22:07 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
How about Bernard Kohl, Linus Gerdemann, Stefan Schumacher, Georg Totschnig?
quote:Op maandag 1 juni 2026 22:09 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Wat zou Bernhard Kohl tegenwoordig uitspoken?
Kan je gelijk door met een bezoek aan Johnny Hoogerland voor een welverdiende fietsvakantie.quote:Op maandag 1 juni 2026 22:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bernhard, die ook een glow up heeft gehad, heeft een fietsenzaak! Je kunt bij hem persoonlijk terecht voor een bikefitting, aanrader!
Ik lees nu dat Frank Schleck sinds dit jaar de manager is van de vrouwenploeg van Trek, dat had ik ook helemaal gemist. En Rohregger is ook degene die Bernie Eisel naar binnen heeft geloodst bij de ploeg.quote:Op maandag 1 juni 2026 22:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bernhard, die ook een glow up heeft gehad, heeft een fietsenzaak! Je kunt bij hem persoonlijk terecht voor een bikefitting, aanrader!
Bart Buijk van d'n Aldi.quote:Op maandag 1 juni 2026 21:46 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Bij mij komt ie hier mee.
[ afbeelding ]
Rohregger was ook verantwoordelijk voor het parcours van het WK in Innsbruck, geen fenomeen.quote:Op maandag 1 juni 2026 22:17 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik lees nu dat Frank Schleck sinds dit jaar de manager is van de vrouwenploeg van Trek, dat had ik ook helemaal gemist. En Rohrregger is ook degene die Bernie Eisel naar binnen heeft geloodst bij de ploeg.
Mogen we al stellen dat Rohregger een ongekende fraud is?
quote:Op maandag 1 juni 2026 22:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Fietsenwinkel.quote:Op maandag 1 juni 2026 22:09 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Wat zou Bernhard Kohl tegenwoordig uitspoken?
Zou er nog een functie in het verschiet liggen voor GroningerMonegask Bauke Mollema? Chief Tax Evasion ofzo?quote:
Als Mollema Duits spreekt dan zal er wel een plekje vrij zijn.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 14:12 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Zou er nog een functie in het verschiet liggen voor GroningerMonegask Bauke Mollema? Chief Tax Evasion ofzo?
MilramGoden-revisited, Lidl gaat ongekend schroeienquote:Op maandag 1 juni 2026 22:10 schreef Felagund het volgende:
[..]
Stefan Denifl, Georg Preidler, Pirmin Lang, Kristijan Durasek, Kristijan Koren.
We noteren de volgende in het rijtje die naar Lidl-Trek gaat: Martijn Redegeld, voormalig head of nutrition bij Visma en de afgelopen anderhalf jaar werkzaam bij Ajax.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
Totale willekeurig beleid is het wel van LIDL-Trek. Twintig kopmannen, tienmiljoenmiljard ploegleiders.
Bij Tietema hebben ze de buschauffeur van Arkeaquote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:25 schreef Pistolero het volgende:
Ik vind het ook wel komisch dat Red Bull en Lidl-Trek allemaal figuren van andere topploegen proberen te jatten in hun jacht naar succes, maar dat werkelijk niemand zijn handen durft te branden aan de stafleden van UAE.
En Visma heeft dan weer allemaal mensen van Tietema gehaald deze winter.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:28 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Bij Tietema hebben ze de buschauffeur van ArkeaToch wel bijzonder hoe dat gaat.
Die zullen ook allemaal wel een prima salaris hebben wat lastig te overbieden is.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:25 schreef Pistolero het volgende:
Ik vind het ook wel komisch dat Red Bull en Lidl-Trek allemaal figuren van andere topploegen proberen te jatten in hun jacht naar succes, maar dat werkelijk niemand zijn handen durft te branden aan de stafleden van UAE.
Structuur incl. expertise opbouwen kost tijd natuurlijk.quote:Op woensdag 3 juni 2026 11:45 schreef TAmaru het volgende:
Het lijkt nu vooral alsof Lidl en Bora heel veel geld ertegenaan gooien maar de structuur gewoon niet op orde hebben. Die teams zijn echt een chaos. Wat hebben ze in de Giro nu gepresteerd met al hun toprenners? Vrij weinig zou ik zeggen.
Het is tegenwoordig eigenlijk vooral zo dat als je geen Pogi, Vingegaard, Van Aert of Van der Poel in je team hebt, je al 90% van de echt belangrijke koersen niet kunt winnen.
Lotto-Intermarché.quote:Op woensdag 3 juni 2026 14:20 schreef Funzel het volgende:
Lijkt mij dat Tudor en Pinarello 36.5 wel een gooi gaan doen naar de WT op deze manier. Wie zou er dan op Picnic na een logische degradant zijn? Ploegen als Uno-X en Jayco zijn aardig begonnen aan de nieuwe cyclus en ik kan me niet voorstellen dat een EF Education niet nog gaat klimmen.
Van Uden zou volgens Benson naar Alpecin gaan. Bittner kan naar Q36.5.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Alpecin grijpt wel echt overal naast. Je begint het idee te krijgen dat ze nog steeds geen budget hebben, ondanks de bijdrage van Premier Tech. Grofs is niet echt een verlies aangezien hij toch altijd geblesseerd is, er zijn alleen niet veel renners meer beschikbaar die zijn rol kunnen overnemen. Dan kom je al uit bij een Bittner, die ondertussen ook wel een keer andere oorden zal gaan opzoeken.
Nee Jegat moet een leuke misschien net top 10 renner zijn, niet slaaf uithangen straks bij Lidlquote:Op woensdag 3 juni 2026 16:14 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Van Uden zou volgens Benson naar Alpecin gaan. Bittner kan naar Q36.5.
Jegat zou een contract voor vier jaar tekenen bij Lidl
Is dat nou zijn grote update?quote:Op woensdag 3 juni 2026 16:14 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Als de Roodhooftjes Van Uden halen verlies ik al mijn vertrouwen in ze.quote:Op woensdag 3 juni 2026 16:14 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Jegat werd eerst gelinkt aan Decathlon, dus slaaf zijn is blijkbaar sowieso zijn toekomst.quote:Op woensdag 3 juni 2026 16:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee Jegat moet een leuke misschien net top 10 renner zijn, niet slaaf uithangen straks bij Lidl
Samenvatting is te lezen op legruppetto.quote:
Jakobsen zal wel stoppen toch? Die lijkt er ook niet veel zin meer in te hebben.quote:Op woensdag 3 juni 2026 17:58 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Samenvatting is te lezen op legruppetto.
https://legruppetto.fr/forum/viewtopic.php?f=12&t=180&start=74257
Er zijn nog best veel goede renners zonder contract voor 2027, daar zou je een mooi team van kunnen maken. Maar de vraag is of die renners voor Picnic willen kiezen en of daar überhaupt budget voor is.quote:Op donderdag 4 juni 2026 10:49 schreef Funzel het volgende:
ZOnder Bittner en Van Uden blijft er wel écht helemaal niks over bij Picnic hé. Stop er maar meteen mee.
Gelukkig maar dat de contracten van Barguil en Degenkolb nog doorlopen en dat ze bezig zijn met de ontwikkeling van een airbag voor wielrenners.quote:Op donderdag 4 juni 2026 12:07 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Er zijn nog best veel goede renners zonder contract voor 2027, daar zou je een mooi team van kunnen maken. Maar de vraag is of die renners voor Picnic willen kiezen en of daar überhaupt budget voor is.
En ze hebben ook nog geen licentie voor volgend jaar, geloof ik..
Ik heb enkele jaren voor een onderdeel van Volker Wessels (VW)gewerkt.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 09:24 schreef Halcon het volgende:
Volgens WF geruchten dat VolkerWessels ermee gaat stoppen. Dat hangt natuurlijk wel in de lucht. Voorheen werd er weleens gesproken over ambities om door te groeien naar een pro team, maar de ploeg lijkt elk jaar wat minder te worden.
Klopt. Het heeft alles te maken met de verkoop waar ze mee bezig zijn. Vrouwenploeg zou wel doorgaan als Reggeborgh.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 10:19 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Ik heb enkele jaren voor een onderdeel van Volker Wessels (VW)gewerkt.
In een van de jaarmeetings (jaar of 4 geleden) werd ook aangegeven dat ze op termijn wilde doorgroeien naar Pro continentaal.
Echter is sinds (eind) 2024 een deel van VW verkocht, en zal dit ook een strategische keuze zijn
quote:Een deelname aan de Tour de France 2026 is een race tegen de klok voor Pavel Bittner, maar de 23-jarige Tsjech heeft wel zo goed als zeker zijn toekomst verzekerd. Meerdere bronnen bevestigen dit aan Wielerflits. De renner van Picnic PostNL gaat het Nederlandse WorldTeam verlaten en hij is dicht bij een akkoord met Pinarello-Q36.5, de ploeg van kopman Tom Pidcock.
En Molano niet te vergeten. Daarmee ga je het inderdaad mee redden.quote:Op zondag 14 juni 2026 10:28 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dewulf en Mauri komen, en Milan Donie, Cuyliets, Driesen en nog een paar stromen door.
quote:Garcia Cortina zou volgens Marca bij verschillende ploegen terecht kunnen, maar de krant schrijft dat Alpecin-Premier Tech op dit moment de belangrijkste gegadigde is.
Dat zat er al een beetje aan te komen. Op zich zijn er in Nederland ook wel genoeg continentale ploegen gezien het beperkte continentale circuit in Nederland.quote:De wielerploeg VolkerWessels voor mannen stopt ermee na het seizoen 2026. Dat heeft de ploeg bekendgemaakt in een persbericht. Er gingen al langer geruchten over de toekomst van het continentale team. De vrouwenploeg van VolkerWessels gaat wel door in 2027.
Of het is pure bluf, daar zie ik die engnek ook wel voor aan.quote:Op woensdag 24 juni 2026 12:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Het gaat tovenaar Spekenbrink gewoon weer lukken.
Lekker miljoenen pompen in een failliete handel zonder enig perspectief, hoe is het mogelijk?
Ze zouden hem 13 miljoen per jaar hebben aangeboden.quote:Op donderdag 25 juni 2026 18:37 schreef wimderon het volgende:
Doug zou geprobeerd hebben Pol binnen te halen door hem de best betaalde wielrenner van het peloton te maken
Die fiets is natuurlijk helemaal niet gejatquote:Op zaterdag 27 juni 2026 07:19 schreef Pistolero het volgende:
Blasi naar Movistar, zou ze de e-bike meenemen?
Dat vind ik nou jammer, leuke renner.quote:Op zaterdag 27 juni 2026 13:14 schreef wimderon het volgende:
Cort stopt er aan het einde van dit seizoen mee.
Jayco zit ook aardig om geld verlegen toch?quote:Op maandag 29 juni 2026 15:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Twee toevoegingen aan het willekeurige rariteitenkabinet van Doug.
Wel apart dat Jayco Berwick laat lopen en Movistar Castellon, al is het natuurlijk ook wel weer zo dat ze bij Pinarello schofterig veel betalen. Als ze 13 miljoen hebben liggen voor Seixas en twee miljoen voor Schmidt betalen ze Caatellon vast ook meer dan Movistar kan bieden.
Vooral benieuwd wie Kerckhaert op pakt.quote:Op woensdag 1 juli 2026 13:08 schreef Marcoss het volgende:
Toch wel wat renners bij Beat die de stap hogerop zetten
We kunnen wel lach met Thijs, maar volgens mij heeft ie vorig jaar wel een serieuze professionaleringsslag ingezet.quote:Op woensdag 1 juli 2026 13:08 schreef Marcoss het volgende:
Ja, dat is wel een breuk met het verleden. Toen was Beat eigenlijk vooral een voorbode voor einde loopbaan.quote:Op woensdag 1 juli 2026 13:08 schreef Marcoss het volgende:
Kerckhaert rijdt al jaren geen deuk in een pakje boter en nu ineens kan ie het hele seizoen al prima met de WT profs meequote:Op woensdag 1 juli 2026 20:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, dat is wel een breuk met het verleden. Toen was Beat eigenlijk vooral een voorbode voor einde loopbaan.
Huh? Vorig jaar toch al een duidelijke stap gezet t.o.v. daarvoor en hij zet dat dit jaar alleen maar door.quote:Op woensdag 1 juli 2026 20:54 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Kerckhaert rijdt al jaren geen deuk in een pakje boter en nu ineens kan ie het hele seizoen al prima met de WT profs meeLeg maar uit?
Volgens Thijs in zijn podcast kwam dat deels omdat hij nogal dom met zijn energie om ging. Positionering is ook nog een probleem, hij zei zelf dat doordat bij het NK zo snel uit elkaar viel het voor hem makkelijker werd.quote:Op woensdag 1 juli 2026 20:54 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Kerckhaert rijdt al jaren geen deuk in een pakje boter en nu ineens kan ie het hele seizoen al prima met de WT profs meeLeg maar uit?
Reed vorig jaar voor Beat-begrippen niet heel slecht. Volgens Thijs Z. rijdt hij nu ook beter in het peloton en is er wat gewerkt aan z'n koersinzicht...quote:Op woensdag 1 juli 2026 20:54 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik heb hier een continentale Belg die anderhalf jaar geleden 2 leuke uitslagen heeft gereden.quote:Op woensdag 1 juli 2026 13:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Dit is er eentje voor @:mani89
Decathlon CMA CGM.quote:Op vrijdag 3 juli 2026 18:19 schreef H.Vviv het volgende:
O'Connor gaat volgens lequipe weer terug naar AG2R.
Wat?quote:
Waarom niet?quote:Op zondag 5 juli 2026 15:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Wat?
Dit gaat Plugge nooit accepteren.
Plugge is de grootste racist in het peloton.quote:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAquote:Op zondag 5 juli 2026 17:55 schreef H.Vviv het volgende:
Landa terug naar Euskaltel
https://www.deia.eus/cicl(...)kaltel-11287508.html
De notoir wisselvallige Abel gaat dus vanaf nu ook iedere koers winnen. Leuk.quote:Op zondag 5 juli 2026 21:43 schreef wimderon het volgende:
Balderstone, ondanks een lopend contract, voor drie jaar naar UAE.
@:Rellende_Rotscholier
Laten we hopen dat ze van Garcia Pierna afblijven.quote:Op zondag 5 juli 2026 21:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
De notoir wisselvallige Abel gaat dus vanaf nu ook iedere koers winnen. Leuk.
Carlos Garcia Pierna?quote:Op zondag 5 juli 2026 21:47 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Laten we hopen dat ze van Garcia Pierna afblijven.
Raul. Lijkt me typisch zo'n renner die UAE overneemt. Heeft nog wat marge, kan goed tijdrijden en kan aardig klimmen. Dan heb je weer zo'n monster in de trein.quote:
Nog even een paar kilo kwijtraken en hij vliegt.quote:Op zondag 5 juli 2026 21:53 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Raul. Lijkt me typisch zo'n renner die UAE overneemt. Heeft nog wat marge, kan goed tijdrijden en kan aardig klimmen. Dan heb je weer zo'n monster in de trein.
Ze hebben Frigo al gehaald, laten we hopen dat ze het daar bij laten.quote:Op zondag 5 juli 2026 21:53 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Raul. Lijkt me typisch zo'n renner die UAE overneemt. Heeft nog wat marge, kan goed tijdrijden en kan aardig klimmen. Dan heb je weer zo'n monster in de trein.
Vingegaard richting Uno-X als hij de Tour niet wint las ik ergensquote:Op dinsdag 7 juli 2026 09:57 schreef Halcon het volgende:
De hele transfermarkt lijkt momenteel te draaien rondom Paul Seixas. Pas na de Tour de France vervolgt het 19-jarige Franse wonderkind de onderhandelingen met de geïnteresseerde ploegen. Ook Visma | Lease a Bike is met de Fransman in gesprek. Dit is binnen de Nederlandse ploeg aan Wielerflits bevestigd.
Plugge heeft ergens een zak met geld gevonden?
Als dat klopt, dan gaat hij dus, normaal gesproken, naar Uno-X. Gaat van Visma misschien een iets leukere ploeg maken.quote:Op dinsdag 7 juli 2026 11:04 schreef franklop het volgende:
[..]
Vingegaard richting Uno-X als hij de Tour niet wint las ik ergens
Als mede-Scandinaviërs snappen die zijnTrine's eisen om 40 weken per jaar thuis te zijn om IKEA-kasten in elkaar te schroeven?quote:Op dinsdag 7 juli 2026 16:25 schreef Funzel het volgende:
Waarom zou Jonas in vredesnaam naar Uno-X gaan? Is dat enkel de link met zijn thuisland?
Ik vraag dit als sympathisant van Uno-X overigens.
Normaal gesproken rijden de mannen van Tettema volgend jaar de Tour toch wel? Geen zekerheid, want vierde Pro Team op de ranking en Tudor, Q36.5 en Cofidis zullen ze wel niet meer inhalen... Vraag (?) is of Total Energies nog doorgaat en of Picnic volgend jaar nog WT is.quote:Op woensdag 8 juli 2026 12:17 schreef franklop het volgende:
Volgens onze vrienden van WF zou Movistar Dylan Groenewegen willen halen.
Casper is een high-potential.quote:Eerste transfer bij Alpecin-Premier Tech: Casper van Uden wordt vervanger van Kaden Groves
In navolging van de contractverlenging van Ramses Debruyne (tot eind 2028) heeft Alpecin-Premier Tech volgens onze informatie ook een eerste transfer beet voor het seizoen 2027. Casper van Uden (24) maakt de overstap van Picnic PostNL. De 24-jarige Nederlandse sprinter won vorig jaar een rit in de Giro en de Rund um Köln, maar heeft volgens waarnemers nog een groot potentieel dat nog niet tot uiting is gekomen.
Bij Alpecin-Premier Tech moet Van Uden de natuurlijke vervanger worden van Kaden Groves. De 27-jarige Australiër maakt net als onze landgenoot Arnaud De Lie een transfer naar het Zwitserse Team Tudor.
Groves rijdt sinds 2023 bij de ploeg van de broers Philip en Christoph Roodhooft en won voor hen twaalf koersen, waaronder een rit in de Tour, twee ritten in de Giro en zes ritten in de Vuelta. Dit seizoen kon hij door een knieblessure en nadien een val in de Giro nog maar weinig potten breken.
Van Uden, die net als Groves ook uit de voeten kan in het klassieke werk, moet in de pikorde bij Alpecin-Premier Tech de tweede sprinter worden na Jasper Philipsen. In de winter werd Gerben Thijssen binnengehaald als derde sprinter, maar de 28-jarige Limburger kon dit seizoen nog geen potten breken. In juni laste Thijssen een break in door de naweeën van een hersenschudding.
Met de transfer van Van Uden is het geraamte van Alpecin-Premier Tech voor 2027 klaar. Kopmannen Mathieu van der Poel en Philipsen liggen nog vast tot eind 2028. Dat geldt ook voor lead-out Jonas Rickaert en de klimmers Emiel Verstrynge, Senna Remijn en Debruyne.
Het middenveld met Tour-renners Silvan Dillier, Oscar Riesebeek, Tim Marsman plus Jonas Geens, Lindsay De Vylder en de jongeren Aaron Dockx, Sente Sentjens, Lennert Belmans en Francesco Busatto ligt ook nog onder contract tot eind 2027.
Ook Tibor Del Grosso heeft nog een verbintenis tot eind 2027. Zowel in de cross als op de weg staat de 22-jarige Nederlander geboekstaafd als toptalent, maar hij bleek nog niet ‘klaar’ om te debuteren in deze Tour. Het openbreken van het contract van Del Grosso is de volgende opdracht van ploegmanagers Philip en Christoph Roodhooft, want er liggen kapers op de kust.
Wanbeleid, Van Uden kan er niets van.quote:
Neen, Ibon Ruiz samen met Cristian Rodriguez naar Bahrain.quote:Op donderdag 25 juni 2026 10:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Jeetje, Ibon Ruiz naar Astana.
WT-ploegen die in de rij staan voor Ruiz stond niet op mijn bingokaart. Bij Bahrein hadden ze blijkbaar na het stoppen van Bilbao een nieuwe Bask nodig.quote:Op donderdag 9 juli 2026 22:33 schreef TheArt het volgende:
[..]
Neen, Ibon Ruiz samen met Cristian Rodriguez naar Bahrain.
[ x ]
Wel gewoon etappewinnaar in de Giro.quote:Op donderdag 9 juli 2026 20:37 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Wanbeleid, Van Uden kan er niets van.
Nee, gewoon een beperkte sprinter. Ook bepaald geen waardige vervanger van Grofs, op andere terreinen kun hem al zeker niet uitspelen.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 14:56 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Wel gewoon etappewinnaar in de Giro.
Misschien dat rijden voor een iets minder kansloze ploeg hem goed zal doen.
Je denkt niet dat het aan Picnic-PostNL ligt?quote:Op vrijdag 10 juli 2026 15:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nee, gewoon een beperkte sprinter. Ook bepaald geen waardige vervanger van Grofs, op andere terreinen kun hem al zeker niet uitspelen.
Het ligt sowieso ook aan de ploeg, maar hier zit geen progressie meer in à la Lund.quote:Op vrijdag 10 juli 2026 15:47 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je denkt niet dat het aan Picnic-PostNL ligt?
Kan wel mooie taferelen opleveren met Demi.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 14:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Even een vrouwentransfer tussendoor:
Ostolaza naar FDJ-Suez. Wat lelijk zeg.
Urteaga moet haar dan gaan vervangen bij Laboral Kutxa.
Euskaltel heeft ook nog geprobeerd voor Izagirre, maar die blijft voorlopig vasthouden dat dit jaar zijn laatste jaar is.quote:Op zondag 5 juli 2026 18:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Landa heeft altijd gezegd dat hij zijn carrière af wilde sluiten bij Euskaltel, maar het begon wel ieder jaar steeds meer de vraag te worden of het ook echt zou gaan gebeuren. Ik was er vooral bang voor dat hij er na dit jaar mee zou stoppen, zeker omdat hij de afgelopen twee jaar vooral in de lappenmand heeft gelegen. Dan kun je er wel een keertje klaar mee zijn, maar het lijkt erop dat Landa toch woord wil houden. Echte Bask, hier kunnen Izagirre en Bilbao nog iets van leren.
Niet voor niets ook een paar jaar voorzitter geweest van de stichting achter de ploeg, totdat de UCI ingreep. Een deel van zijn geld ook gestopt in de vrouwenploeg van Laboral Kutxa, Mikel is een echte. Ik hoop dat ze bij Euskaltel hun best gaan doen om hier een epische aankondiging van te maken, dit moet groots gevierd worden. En ik hoop dat de renners van Euskaltel de komende maanden extra hun best gaan doen om een plaats bij de beste 30 ploegen in de wacht te slepen, dan kan Mikel volgend jaar mooi afsluiten in de Vuelta. Aupa!
Dit gaat echt een boost betekenen voor Euskaltel, dit is zo'n beetje de enige manier om deze chronisch onderpresterende ploeg van een impuls te voorzien. Mikel, onze verlosser.
quote:Schaatser en wielrenner Thijs Wiersma heeft een contract met onmiddellijke ingang bij Visma | Lease a Bike Development Team getekend. Wiersma is amper 18 jaar, maar ontwikkelt zich in de twee disciplines.
Tja, ik weet niet over hoeveel miljoen het nog gaat, maar de hoofdprijs investeren zou wel lachwekkend zijn.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 17:57 schreef wimderon het volgende:
[..]
[ x ]
Bahrain wil graag de nodige miljoenen over de balk gooien.
Gratis UCI punten.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 23:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze zijn dus wel weer op vlaggetjesjacht.
Zou hij nog zin hebben om als continentale renner te gaan rijden?quote:Op zondag 12 juli 2026 09:37 schreef Steven184 het volgende:
Wie gaat er in nog 4/5 jaar Fabio trappen?
BEAT?quote:Op zondag 12 juli 2026 09:37 schreef Steven184 het volgende:
Wie gaat er in nog 4/5 jaar Fabio trappen?
Dat is op die leeftijd dan eigenlijk wel klaar.quote:Op zondag 12 juli 2026 09:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zou hij nog zin hebben om als continentale renner te gaan rijden?
Fabio en Thijs samen? Thijs is best kritisch op Fabio.quote:
Lijkt me ook wel. Er zal ook wel iets zijn, anders rijdt hij zo slecht niet. Lijkt vooral een motivatieprobleem te zijn. Dat wordt niet beter als hij continentaal gaat rijden. En hij lijkt me ook niet het type dat a la Salby in Azië gaat knallen in de vlakke ritten daar.quote:Op zondag 12 juli 2026 10:23 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Dat is op die leeftijd dan eigenlijk wel klaar.
[..]
Fabio en Thijs samen? Thijs is best kritisch op Fabio.
Als je eenmaal tourritten heb gewonnen, ga dan maar eens helemaal uit het uiterste om de Ster van Zwolle te winnen....quote:Op zondag 12 juli 2026 11:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lijkt me ook wel. Er zal ook wel iets zijn, anders rijdt hij zo slecht niet. Lijkt vooral een motivatieprobleem te zijn. Dat wordt niet beter als hij continentaal gaat rijden. En hij lijkt me ook niet het type dat a la Salby in Azië gaat knallen in de vlakke ritten daar.
Thijs is kritisch, maar als je Jakobsen aan de praat krijgt, heb je er in het continentale circuit in Nederland en België wel een goeie aan. Maar ja, als….
Ja, idd. Als hij zich nu al niet meer kan opladen voor WT-koersen….quote:Op zondag 12 juli 2026 11:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Als je eenmaal tourritten heb gewonnen, ga dan maar eens helemaal uit het uiterste om de Ster van Zwolle te winnen....
Donie is het maatje van kopman Jarno.quote:Op zondag 12 juli 2026 09:55 schreef TheArt het volgende:
Volgens Directvelo stromen Milan Donie, Niels Driesen, Kamiel Eeman en Viktor Vaneeckhoutte door naar het WorldTour-team van Lotto Intermarché en worden volgend jaar dus prof.
https://www.directvelo.co(...)ez-lotto-intermarche
Voor Driesen en Eeman is dat logisch. Donie heeft dit jaar echt niets laten zien en Vaneeckhoutte kan er sowieso niet veel van. Dan had ik eerder een Solen verwacht.
Eigenlijk zou je een soort Tour de France moeten organiseren voor renners die de echte Tour qua niveau niet meer aankunnen. Lijkt me schitterend. Een soort Tour voor B-teams. Dan krijgen we kopmannen Roglic, Bernal en Alaphilippe.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 17:57 schreef wimderon het volgende:
[..]
[ x ]
Bahrain wil graag de nodige miljoenen over de balk gooien.
Hoe komt een mens op het idee om Top Twintig Teutenberg te halen? Lekker renner voor Unibet, meer niet.quote:
Misschien maakt Chris Froome dan zijn rentree...quote:Op maandag 13 juli 2026 16:01 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Eigenlijk zou je een soort Tour de France moeten organiseren voor renners die de echte Tour qua niveau niet meer aankunnen. Lijkt me schitterend. Een soort Tour voor B-teams. Dan krijgen we kopmannen Roglic, Bernal en Alaphilippe.
Intermarche wil Fransen. En de spoeling is blijkbaar dun.quote:
Tot nu toe alleen als hij op zoek is naar een nieuw contract.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 23:12 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Wel erg streng, geen slechte renner.
Heerlijk!quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Misschien maakt Chris Froome dan zijn rentree...
Links bedrijf. Al jarenlang doelbewust aandeelhouderswaarde aan het vernietigen, dus dit lijkt mij logisch.quote:Op woensdag 15 juli 2026 22:34 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
In de paddock van de Tour de France horen we dat naamgevend sponsor PostNL haar aflopende contract bij het Nederlandse team gaat verlengen. Daarnaast zou co-sponsor Raisin een grotere rol krijgen dan het nu heeft. Het Europees online spaarplatform prijkt sinds de Giro d’Italia op de schouders van het ploegshirt.
Die klootzakken van PostNL weigeren tegenwoordig post te bezorgen, maar ze gooien wel nog wat extra miljoenen in deze bodemloze put.
Spekenbrink blijkt opnieuw een tovenaar te zijn. Zomermaand en de zoon van Snuffel tekenen zelfs langdurige contracten.
Ze hebben enkel een WT-licentie voor dit jaar toch?quote:Op woensdag 15 juli 2026 23:02 schreef Halcon het volgende:
Vlot en De Ceuster hebben ook getekend (voor twee jaar).
Het zal me wel benieuwen. Het is wel sneu dat zo'n ploeg nog twee jaar World Tour is, terwijl ze net bij de beste 30 staan.
Dat klopt, maar ik neem aan dat als ze aan de financiele voorwaarden voldoen, die wel verlengd gaat worden? Ook al eindigen ze niet bij de beste 18.quote:Op donderdag 16 juli 2026 00:55 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ze hebben enkel een WT-licentie voor dit jaar toch?
'The Art of the Deal' by Ds. I. Spekenbrink. We kunnen ook de komende jaren weer blijven genieten van deze sekte, dat tovert toch een glimlach op mijn aangezicht.quote:Op woensdag 15 juli 2026 22:34 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
In de paddock van de Tour de France horen we dat naamgevend sponsor PostNL haar aflopende contract bij het Nederlandse team gaat verlengen. Daarnaast zou co-sponsor Raisin een grotere rol krijgen dan het nu heeft. Het Europees online spaarplatform prijkt sinds de Giro d’Italia op de schouders van het ploegshirt.
Die klootzakken van PostNL weigeren tegenwoordig post te bezorgen, maar ze gooien wel nog wat extra miljoenen in deze bodemloze put.
Spekenbrink blijkt opnieuw een tovenaar te zijn. Zomermaand en de zoon van Snuffel tekenen zelfs langdurige contracten.
quote:Paul Seixas krijgt extra Belg in klimploeg: Laurens De Plus verlaat INEOS na zes jaar en trekt naar Decathlon CMA CGM
Laurens De Plus verlaat INEOS na zes jaar. Onze 30-jarige landgenoot tekent een contract van twee jaar bij Decathlon CMA CGM. Dat schrijft de doorgaans goed geïnformeerde wielerjournalist Daniel Benson.
Laurens De Plus verruilde in 2021 Jumbo-Visma voor wat toen INEOS Grenadiers was. Onze landgenoot werd er ingeschakeld in de Tourploeg rond Geraint Thomas, maar mocht er ook voor eigen rekening rijden. Mede door blessureleed kende hij er wel zes wisselvallige jaren. De laatste seizoenen werd hij er steeds vaker ingeschakeld als knecht.
Nu trekt De Plus dus naar Decathlon CMA CGM. Bij de sterk opkomende Franse WorldTour-ploeg ondertekent de Oost-Vlaming een contract voor twee jaar. Hij komt er in een erg Belgisch getint team terecht met ook nog landgenoten Tiesj Benoot, Sander De Pestel, Stan Dewulf, Robbe Ghys, Oliver Naesen en Gianluca Pollefliet.
Zijn vriendje Gaudu heeft nog een contract bij FDJ tot met 2027, maar volgens mij kotsen meerdere renners hem daar uit.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 10:39 schreef Mykonos het volgende:
Madouas gaat alvast afbouwen bij Cofidis, bijzondere keuze
Die Vlasov, dat is toch ook echt ... een mysterie ...quote:
Echt iets voor Astana dusquote:Op donderdag 23 juli 2026 07:08 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Die Vlasov, dat is toch ook echt ... een mysterie ...
Astana is, op Kanter na, wel echt heel matig deze Tour.quote:
Ik heb het idee dat HUUB gewoon bij de Lotto blijft. Gemiste kans voor een hoop ploegen.quote:Door het vertrek van kopman Arnaud De Lie (stapt over naar Tudor) ontstaat er ruimte binnen de hiërarchie, en lijkt Artz goed gepositioneerd om die op te vullen. Zijn ploeg heeft de knop inmiddels omgezet: waar Artz voorheen vooral een ondersteunende rol vervulde, krijgt hij nu meer vrijheid en steun om zelf voor resultaten te gaan. “Hij heeft hier in de sprints al bevestigd dat hij op termijn één van onze kopmannen zal worden. En dat in combinatie met zijn tijdrit, op bepaalde rittenwedstrijden kan hij gewoon heel hoog mikken”, aldus Van de Wouwer.
Hier is toch helemaal niks bijzodners aan? Klinkt mij juist heel logisch.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 10:39 schreef Mykonos het volgende:
Madouas gaat alvast afbouwen bij Cofidis, bijzondere keuze
quote:EF Education-EasyPost won met Richard Carapaz een rit in de Tour, maar ziet een andere sterkhouder vertrekken. Volgens onze info is Michael Valgren rond met Netcompany Ineos.
De Deen is al 34 jaar, maar bij de Britse ploeg lijkt leeftijd geen barema. Valgren won dit jaar al een rit in Tirreno-Adriatico en de Giro. Eerder haalde Netcompany Ineos ook al Harold Tejada van Astana binnen.
Madouas was tot voor kort nog een zeer goede renner en pas 30 en kon naar verluid ook naar betere ploegen. Dan had hij misschien nog iets uit zijn carrière kunnen halen, nu kiest hij voor de comfortabele optie waar hij nog jaren zonder druk rond kan rijden en misschien af en toe nog een resultaat haalt. Ik snap de keus heus wel, maar ik denk niet dat we nog veel van hem gaan horen.quote:Op donderdag 23 juli 2026 14:59 schreef Funzel het volgende:
[..]
Hier is toch helemaal niks bijzodners aan? Klinkt mij juist heel logisch.
Daar zal hij niet voor zijn eigen kans kunnen gaan, dus lijkt me niet logisch.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 03:24 schreef TAmaru het volgende:
Er waren toch geruchten dat Roglic naar UAE zou gaan?
Misschien soms wel, in koersen waar Del Toro en Pogacar er niet bij zijn. En dat zijn toch de enige koersen die Roglic nog kan winnen. Daarnaast kan hij superknecht spelen voor zijn landgenoot. Maar heel logisch is het misschien niet nee.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 06:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar zal hij niet voor zijn eigen kans kunnen gaan, dus lijkt me niet logisch.
Hij wil graag nog 1x voor de Tour gaan, werd gezegd. Dan kun je zeggen dat UAE niet de meest logische optie isquote:Op vrijdag 24 juli 2026 08:35 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Misschien soms wel, in koersen waar Del Toro en Pogacar er niet bij zijn. En dat zijn toch de enige koersen die Roglic nog kan winnen. Daarnaast kan hij superknecht spelen voor zijn landgenoot. Maar heel logisch is het misschien niet nee.
Volgens mij is dat ook een gerucht, maar het lijkt me hoe dan ook behoorlijk kansloos met deze vorm.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 11:59 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hij wil graag nog 1x voor de Tour gaan, werd gezegd. Dan kun je zeggen dat UAE niet de meest logische optie is
Dat lijkt mij wel sterk, waar komen die geruchten van? Het lijkt mij niet een verstandige keuze.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 03:24 schreef TAmaru het volgende:
Er waren toch geruchten dat Roglic naar UAE zou gaan?
Meen dat hij door wil om voor zijn eigen kansen te gaan. Dan kan er door UAE wel een streep.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 08:35 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Misschien soms wel, in koersen waar Del Toro en Pogacar er niet bij zijn. En dat zijn toch de enige koersen die Roglic nog kan winnen. Daarnaast kan hij superknecht spelen voor zijn landgenoot. Maar heel logisch is het misschien niet nee.
Die gaat vanzelf ten onder aan het management van Lotto en de druk van Karrelquote:Op vrijdag 31 juli 2026 12:58 schreef The_Undertone het volgende:
[ x ]
Wellicht inderdaad een betere belegging dan De Lie, als is het ook nog niet echt een topseizoen geweest voor Jarno.
Ze hebben gewoon even het plaatje, inclusief witte achtergrond, van PCS gepakt en op hun sjabloon geplakt?quote:
Dit is toch wel heel jammer. Is toch een procontinentale ploeg die het best redelijk doet. Helaas past dit wel in het beeld dat veel proconti ploegen het lastig hebben.quote:Op donderdag 30 juli 2026 12:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
De toekomst van Kern Pharma is nog steeds onzeker. Oroz is nog steeds op zoek naar nieuwe sponsoren en hij houdt meerdere mogelijkheden open, zo zou de ploeg eventueel volgend jaar ook verder kunnen gaan als continentale ploeg.
De leegloop zet inmiddels door. We noteren Berrade bij EF, net als Sosa. Cobo gaat naar Movistar, daar zou Uriarte nu ook naartoe gaan. Brustenga gaat naar Caja Rural, ook Iribar zou die kant opgaan. Ruiz naar Baggerijn was al bekend.
Als Oroz nog een sponsor vindt beginnen ze sowieso weer helemaal opnieuw.
Ze focussen zich liever op artsen en transfusies.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 10:03 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ze hebben gewoon even het plaatje, inclusief witte achtergrond, van PCS gepakt en op hun sjabloon geplakt?
Hier hadden ze wel iets meer moeite in mogen steken.
Heb jij de resultaten van deze ploeg de afgelopen jaren wel eens bekeken voordat je dit schreefquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 10:26 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ze focussen zich liever op artsen en transfusies.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 10:27 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Heb jij de resultaten van deze ploeg de afgelopen jaren wel eens bekeken voordat je dit schreef![]()
quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 10:03 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ze hebben gewoon even het plaatje, inclusief witte achtergrond, van PCS gepakt en op hun sjabloon geplakt?
Hier hadden ze wel iets meer moeite in mogen steken.
Euskatel moet nog wel zorgen dat ze minimaal een plekje opschuiven in de uci ranking zodat ze volgend jaar ook mee mogen doen met de Vuelta.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 10:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
[ x ]
Er is ook nog een filmpje!
Helaas wel een beetje wat ik had verwacht, ook op dit vlak is Euskaltel een halve amateurploeg. Dit is echt een waanzinnige transfer, dat had je volledig moeten hypen en zelfs moeten uitmelken. Je had even iemand moeten inhuren om er een prachtig filmpje van te maken, dat zou deze transfer waard zijn geweest. Je haalt als kleine ploeg een van de bekendste en meest populaire renners van het peloton binnen, dat had echt een stuk groter aangepakt moeten worden. Het binnenhalen van Landa moet ook helpen om nieuwe sponsoren te vinden, alleen al daarom had je de boel wel wat meer mogen hypen.
Maar alsnog, waanzinnig blij met deze transfer.Een sporter die terugkeert naar huis is altijd fantastisch. Are you wotching, Pello en Ion? Mikel houdt woord, hij wilde zijn carrière afsluiten bij de ploeg waar het allemaal begon en daardoor waarderen we hem allemaal nog net iets meer. Bonus is dat hij zelfs voor twee jaar heeft getekend. Nog twee jaar Landismo, in de Marea Laranja!
In de cynische wereld waar we in leven houden we nog een klein beetje romantiek over. Aupa Mikel!
Dat wordt een serieus probleem. Het is eigenlijk praktisch onmogelijk om dat nog te halen, de diskwalificatie van Agirre in Qinghai Lake was wat dat betreft de doodsteek, dat geintje kost je toch al snel 100 punten. Dan was het gat nog overbrugbaar geweest, nu zie ik dat somber in.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 11:10 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Euskatel moet nog wel zorgen dat ze minimaal een plekje opschuiven in de uci ranking zodat ze volgend jaar ook mee mogen doen met de Vuelta.
Vallen altijd wel wat ploegen om in de winterperiode, waardoor Euskaltel opschuift.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 11:10 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Euskatel moet nog wel zorgen dat ze minimaal een plekje opschuiven in de uci ranking zodat ze volgend jaar ook mee mogen doen met de Vuelta.
Zonder wild cards voor de grote rondes is het niet levensvatbaar zo'n ploeg. En voor de wild cards moet je zo ongeveer 'n WT-budget hebben.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 10:25 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dit is toch wel heel jammer. Is toch een procontinentale ploeg die het best redelijk doet. Helaas past dit wel in het beeld dat veel proconti ploegen het lastig hebben.
Iemand heeft een zak geld op tafel gelegd om Langellotti aan de start in Monaco te krijgen.quote:In just two days he will start the UCI WorldTour Tour de Pologne, where he performed very well last year. And we won’t hide the fact that we are also considering Victor for our Vuelta a España lineup”, – said Alexandr Vinokurov, General Manager of XDS Astana Team.
quote:Team Visma | Lease a Bike Development welcomes Alistair Forsyth and Tomás Mateus
As of 2027, Alistair Forsyth and Tomás Mateus will race for Team Visma | Lease a Bike Development. Forsyth has signed a contract for the upcoming two seasons, while Mateus joins the team for at least one season.
Garcia Cortina zag ik niet aankomen zeg. Zal wel typisch Alpecin zijn als die zijn benen gaat terugvinden.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 10:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
De Roodhooftjes zowaar met een aankondiging op 1 augustus in plaats van 31 december.
Al had ik Van Uden pas heel laat aangekondigd, persoonlijk. Nu al de miskoop van het jaar, ik schat hem lager in dan Thijssen. Mihkels heeft wel wat potentie, al zit er de laatste tijd weinig progressie in. Garcia Cortina heeft wel goed haar om Alpecin te promoten, maar vooral ook een nuttige kracht voor de klassiekers.
Lachwekkend.quote:Op maandag 3 augustus 2026 06:51 schreef H.Vviv het volgende:
Jakobsen naar Visma.
Wat ze daar mee moeten geen idee.
Wat een schande.quote:Op maandag 3 augustus 2026 06:51 schreef H.Vviv het volgende:
Jakobsen naar Visma.
quote:Op maandag 3 augustus 2026 06:51 schreef H.Vviv het volgende:
Jakobsen naar Visma.
Jakobsen naar Visma.
Zou Alpecin de ambitie hebben om straks in een koers te starten met alleen maar sprinters?quote:Op maandag 3 augustus 2026 06:59 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Wat een schande.
En blijkbaar wilde de Roodhooftjes hem ook dolgraag hebben. (lol)
Jakobsen naar Visma.
Ik kan me wel voorstellen dat Picnic op allerlei vlakken totaal achterloopt. Dat was toch ook een van de weinige teams waar geen ketonen worden gebruikt?quote:Op maandag 3 augustus 2026 07:23 schreef Faraday01 het volgende:
[..]dit kan echt niet
En als ze hem toch aan de gang krijgen, is Picnic ook totaal uitgespeeld.
Groenewegen had een Jumbo shirtje aan ten tijde van het ongeval. Zou het daar nog iets mee te maken kunnen hebben dat ze hem de kans willen geven?quote:Op maandag 3 augustus 2026 07:19 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ergens wel mooi dat ze hem die kans gunnen na alle pech die hij heeft gehad in zijn carrière. Het zou ook triest zijn als dit zijn afscheid al zou betekenen van het profwielrennen. Laten we hopen dat het VismaLAB hem op de een of andere manier klaar kan stomen.
Ik dacht eigenlijk dat Jakobsen door dat ongeval een tyfushekel had een Visma/Plugge, maar dat valt dus wel mee.quote:Op maandag 3 augustus 2026 07:26 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Groenewegen had een Jumbo shirtje aan ten tijde van het ongeval. Zou het daar nog iets mee te maken kunnen hebben dat ze hem de kans willen geven?
Misschien wel. Maar ik vind het sowieso wel een ploeg om te zeggen: deze jongen heeft potentie, wij kunnen wel een sprinter gebruiken voor kleinere koersen en gaan kijken of er met onze strategie en kunde nog iets van te maken valt. Visma is altijd wel een ploeg met de menselijke maat geweest. Dat is wel mooi. Ik gun het Jakobsen ook echt wel dat hij toch weer naar zijn oude niveau weet op te klimmen.quote:Op maandag 3 augustus 2026 07:26 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Groenewegen had een Jumbo shirtje aan ten tijde van het ongeval. Zou het daar nog iets mee te maken kunnen hebben dat ze hem de kans willen geven?
Mwaquote:Op zaterdag 1 augustus 2026 10:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
De Roodhooftjes zowaar met een aankondiging op 1 augustus in plaats van 31 december.
Al had ik Van Uden pas heel laat aangekondigd, persoonlijk. Nu al de miskoop van het jaar, ik schat hem lager in dan Thijssen. Mihkels heeft wel wat potentie, al zit er de laatste tijd weinig progressie in. Garcia Cortina heeft wel goed haar om Alpecin te promoten, maar vooral ook een nuttige kracht voor de klassiekers.
Het is inderdaad geen renner die een paar maanden niet goed heeft gepresteerd waarvan je weet dat hij fysiek nog wel in staat is om op het hoogste niveau mee te doen. Bij Jakobsen is het al jaren niks en ook nadat de “oorzaak” was verholpen, gaat het niet beter, eigenlijk alleen maar slechter.quote:Op maandag 3 augustus 2026 08:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
Leuk prestigeproject misschien om te kijken of je hem aan praat krijgt. Heb er wel een hard hoofd in. Hij is fysiek en mentaal zo ver verwijderd van topniveau en dan is algemene niveau alleen maar gestegen afgelopen jaren.
Mathieu Heijboeredquote:Bronnen binnen Visma | Lease a Bike geven aan Wielerflits aan dat het een uiterst afgewogen beslissing is geweest om de Nederlandse sprinter in te lijven. Jakobsen woont niet ver van Mathieu Heijboer, Head of Performance, met wie hij zijn hele loopbaan al regelmatig in de regio fietst, waardoor er altijd korte lijntjes met de ploeg zijn geweest.
Als je dichtbij iemand woont, betekent het toch niet dat de lijntjes kort zijn?quote:
Volgens Benson waren er naast Visma, EF en Alpecin nog meer WT-ploegen met interesse.quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dit kan écht niet.
Ik ben een beetje sprakeloos. Jakobsen is momenteel de allerslechtste renner van het peloton, het gaat mijn verstand te boven dat een grote ploeg als Visma aan zo'n project dat gedoemd is om te mislukken begint.
Mateloze zelfoverschatting, meer kan ik er niet van maken.quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:43 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Volgens Benson waren er naast Visma, EF en Alpecin nog meer WT-ploegen met interesse.
Wat zien die wat wij niet zien. Hoe kan dit?
Ik zit het uitgebreide artikeltje van Benson te lezen en blijkbaar concluderen al die ploegen op basis van de trainingsfiles van Jakobsen dat er echt he-le-maal niks klopte van zijn trainingsopbouw bij Picnic. En denken ze allemaal dat er op korte termijn met fatsoenlijk training heel veel progressie geboekt kan worden.quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Mateloze zelfoverschatting, meer kan ik er niet van maken.
I can fix him
Dat zou toch relatief makkelijk te testen moeten zijn? Als hij fysiek gezien niet meer op zijn oude niveau komt, is het sowieso kansloos, even los van de vraag hoe ver hij met dat niveau in het huidige peloton zou komenquote:Op maandag 3 augustus 2026 10:58 schreef Momo het volgende:
Zou de kans niet groot zijn dat het medisch allemaal gewoon niet meer lukt? Naast het mentale aspect.
Dat er qua begeleiding een hoop misgaat bij Picnic lijkt me een feit, dat kun je alleen al zien aan de sprong voorwaarts die een Lund heeft gemaakt bij een andere ploeg. Maar dan ga je wel voorbij aan het feit dat Jakobsen op vlakke wegen uit het peloton wordt gereden, daar is echt veel meer aan de hand dan slechts een verkeerde trainingsopbouw.quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:59 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik zit het uitgebreide artikeltje van Benson te lezen en blijkbaar concluderen al die ploegen op basis van de trainingsfiles van Jakobsen dat er echt he-le-maal niks klopte van zijn trainingsopbouw bij Picnic. En denken ze allemaal dat er op korte termijn met fatsoenlijk training heel veel progressie geboekt kan worden.
Ik zou het echt komisch vinden als dit een Cavendish 2.0 gaat worden, maar ik geloof er niks van.
Ik dacht de laatste twee jaar, wat een mazzel voor Groenewegen het is geweest, dat Jakobsen in de jaren na die crash eerst nog wel op topniveau is terug gekomen. Anders was Groenewegen nu nog steeds als hoofdoorzaak aangewezen.quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dit kan écht niet.
Ik ben een beetje sprakeloos. Jakobsen is momenteel de allerslechtste renner van het peloton, het gaat mijn verstand te boven dat een grote ploeg als Visma aan zo'n project dat gedoemd is om te mislukken begint.
Vorig jaar had ADC op deze tijd nog geen nieuwe co-sponsor voor het nieuwe jaar.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 10:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Daar hebben we het al sinds 6.51 vanmorgen hier overquote:Op maandag 3 augustus 2026 15:06 schreef Idisrom het volgende:
Ik hoor nu op het Radio 1-nieuwsbulletin dat het contract van Jakobsen bij PicNic per direct is ontbonden.
Visma wil natuurlijk best wel een sprinter hebben, maar het zal vooral Kooij zijn geweest die (terecht) meer wilde dan dat Visma aan wedstrijden kon bieden.quote:Op maandag 3 augustus 2026 15:27 schreef Sabata het volgende:
ik begrijp er vooral niets van omdat Visma eerst Kooij liet gaan en nu Fabio aan trekt. gevalletje "één plan" is toch niet zo slim, of hebben ze hem meteen maar duidelijk gemaakt dat de Tour er niet meer in gaat zitten?
Maar zou dat 6 jaar later nog steeds niet zijn afgehandeld? En als het nog niet is afgehandeld, ligt dat waarschijnlijk aan Groenewegen en/of Jumbo. Denk dat Jakobsen dan niet graag bij die ploeg gaat rijdenquote:Op maandag 3 augustus 2026 17:04 schreef Faraday01 het volgende:
Hoe langer ik er over na denk, des te meer speelt een scenario dat hiermee een bepaalde aansprakelijkheid afgekocht wordt in mijn hoofd.
Ik heb ook niet kunnen vinden hoe die zaak juridisch afgewikkeld is tussen Jakobsen, Groenewegen en eventueel Jumbo?
#Announce Stevie Williams?quote:Op maandag 3 augustus 2026 17:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Ineos is op het punt aanbeland dat ze renners gaan halen die het hele jaar nog geen koers hebben gereden.
Al is Blackmore in potentie wel een uitstekende renner, maarja, toch een risico dat je neemt. Zo'n knieblessure kan blijven aanslepen.
Ik dacht eerst dat het een grap was maar dit is serieus? Wat denken ze dat hij nog zou kunnen bereiken? Er zijn toch wel andere renners binnen hetzelfde budget die veel minder risico hebben op een totale mislukking?quote:Op maandag 3 augustus 2026 06:51 schreef H.Vviv het volgende:
Jakobsen naar Visma.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |