Volgens Benson waren er naast Visma, EF en Alpecin nog meer WT-ploegen met interesse.quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dit kan écht niet.
Ik ben een beetje sprakeloos. Jakobsen is momenteel de allerslechtste renner van het peloton, het gaat mijn verstand te boven dat een grote ploeg als Visma aan zo'n project dat gedoemd is om te mislukken begint.
Mateloze zelfoverschatting, meer kan ik er niet van maken.quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:43 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Volgens Benson waren er naast Visma, EF en Alpecin nog meer WT-ploegen met interesse.
Wat zien die wat wij niet zien. Hoe kan dit?
Ik zit het uitgebreide artikeltje van Benson te lezen en blijkbaar concluderen al die ploegen op basis van de trainingsfiles van Jakobsen dat er echt he-le-maal niks klopte van zijn trainingsopbouw bij Picnic. En denken ze allemaal dat er op korte termijn met fatsoenlijk training heel veel progressie geboekt kan worden.quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Mateloze zelfoverschatting, meer kan ik er niet van maken.
I can fix him
Dat zou toch relatief makkelijk te testen moeten zijn? Als hij fysiek gezien niet meer op zijn oude niveau komt, is het sowieso kansloos, even los van de vraag hoe ver hij met dat niveau in het huidige peloton zou komenquote:Op maandag 3 augustus 2026 10:58 schreef Momo het volgende:
Zou de kans niet groot zijn dat het medisch allemaal gewoon niet meer lukt? Naast het mentale aspect.
Dat er qua begeleiding een hoop misgaat bij Picnic lijkt me een feit, dat kun je alleen al zien aan de sprong voorwaarts die een Lund heeft gemaakt bij een andere ploeg. Maar dan ga je wel voorbij aan het feit dat Jakobsen op vlakke wegen uit het peloton wordt gereden, daar is echt veel meer aan de hand dan slechts een verkeerde trainingsopbouw.quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:59 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik zit het uitgebreide artikeltje van Benson te lezen en blijkbaar concluderen al die ploegen op basis van de trainingsfiles van Jakobsen dat er echt he-le-maal niks klopte van zijn trainingsopbouw bij Picnic. En denken ze allemaal dat er op korte termijn met fatsoenlijk training heel veel progressie geboekt kan worden.
Ik zou het echt komisch vinden als dit een Cavendish 2.0 gaat worden, maar ik geloof er niks van.
Ik dacht de laatste twee jaar, wat een mazzel voor Groenewegen het is geweest, dat Jakobsen in de jaren na die crash eerst nog wel op topniveau is terug gekomen. Anders was Groenewegen nu nog steeds als hoofdoorzaak aangewezen.quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dit kan écht niet.
Ik ben een beetje sprakeloos. Jakobsen is momenteel de allerslechtste renner van het peloton, het gaat mijn verstand te boven dat een grote ploeg als Visma aan zo'n project dat gedoemd is om te mislukken begint.
Vorig jaar had ADC op deze tijd nog geen nieuwe co-sponsor voor het nieuwe jaar.quote:Op zaterdag 1 augustus 2026 10:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
De Roodhooftjes zowaar met een aankondiging op 1 augustus in plaats van 31 december.
Al had ik Van Uden pas heel laat aangekondigd, persoonlijk. Nu al de miskoop van het jaar, ik schat hem lager in dan Thijssen. Mihkels heeft wel wat potentie, al zit er de laatste tijd weinig progressie in. Garcia Cortina heeft wel goed haar om Alpecin te promoten, maar vooral ook een nuttige kracht voor de klassiekers.
Daar hebben we het al sinds 6.51 vanmorgen hier overquote:Op maandag 3 augustus 2026 15:06 schreef Idisrom het volgende:
Ik hoor nu op het Radio 1-nieuwsbulletin dat het contract van Jakobsen bij PicNic per direct is ontbonden.
Visma wil natuurlijk best wel een sprinter hebben, maar het zal vooral Kooij zijn geweest die (terecht) meer wilde dan dat Visma aan wedstrijden kon bieden.quote:Op maandag 3 augustus 2026 15:27 schreef Sabata het volgende:
ik begrijp er vooral niets van omdat Visma eerst Kooij liet gaan en nu Fabio aan trekt. gevalletje "één plan" is toch niet zo slim, of hebben ze hem meteen maar duidelijk gemaakt dat de Tour er niet meer in gaat zitten?
Maar zou dat 6 jaar later nog steeds niet zijn afgehandeld? En als het nog niet is afgehandeld, ligt dat waarschijnlijk aan Groenewegen en/of Jumbo. Denk dat Jakobsen dan niet graag bij die ploeg gaat rijdenquote:Op maandag 3 augustus 2026 17:04 schreef Faraday01 het volgende:
Hoe langer ik er over na denk, des te meer speelt een scenario dat hiermee een bepaalde aansprakelijkheid afgekocht wordt in mijn hoofd.
Ik heb ook niet kunnen vinden hoe die zaak juridisch afgewikkeld is tussen Jakobsen, Groenewegen en eventueel Jumbo?
#Announce Stevie Williams?quote:Op maandag 3 augustus 2026 17:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
Ineos is op het punt aanbeland dat ze renners gaan halen die het hele jaar nog geen koers hebben gereden.
Al is Blackmore in potentie wel een uitstekende renner, maarja, toch een risico dat je neemt. Zo'n knieblessure kan blijven aanslepen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |