abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221490710
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 08:38 schreef Szura het volgende:

[..]
Mwa
Ik hoop nu dat Jakobsen en van Uden volgend jaar alles kapot gaan schroeien.

Picniced
pi_221490720
Jakobsen. Als je daar nog geld aan besteedt zou ik als investeerder meteen mijn geld terugtrekken.
Het beste adres voor al uw primeurs!
  Moderator maandag 3 augustus 2026 @ 10:41:50 #278
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_221491060
Dit kan écht niet.

Ik ben een beetje sprakeloos. Jakobsen is momenteel de allerslechtste renner van het peloton, het gaat mijn verstand te boven dat een grote ploeg als Visma aan zo'n project dat gedoemd is om te mislukken begint.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_221491073
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 10:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dit kan écht niet.

Ik ben een beetje sprakeloos. Jakobsen is momenteel de allerslechtste renner van het peloton, het gaat mijn verstand te boven dat een grote ploeg als Visma aan zo'n project dat gedoemd is om te mislukken begint.
Volgens Benson waren er naast Visma, EF en Alpecin nog meer WT-ploegen met interesse.

Wat zien die wat wij niet zien. Hoe kan dit?
  Moderator maandag 3 augustus 2026 @ 10:51:25 #280
pi_221491126
quote:
10s.gif Op maandag 3 augustus 2026 10:43 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Volgens Benson waren er naast Visma, EF en Alpecin nog meer WT-ploegen met interesse.

Wat zien die wat wij niet zien. Hoe kan dit?
Mateloze zelfoverschatting, meer kan ik er niet van maken.

I can fix him
  maandag 3 augustus 2026 @ 10:58:20 #281
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221491163
Zou de kans niet groot zijn dat het medisch allemaal gewoon niet meer lukt? Naast het mentale aspect.
pi_221491175
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 10:51 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Mateloze zelfoverschatting, meer kan ik er niet van maken.

I can fix him
Ik zit het uitgebreide artikeltje van Benson te lezen en blijkbaar concluderen al die ploegen op basis van de trainingsfiles van Jakobsen dat er echt he-le-maal niks klopte van zijn trainingsopbouw bij Picnic. En denken ze allemaal dat er op korte termijn met fatsoenlijk training heel veel progressie geboekt kan worden.

Ik zou het echt komisch vinden als dit een Cavendish 2.0 gaat worden, maar ik geloof er niks van.
pi_221491304
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 10:58 schreef Momo het volgende:
Zou de kans niet groot zijn dat het medisch allemaal gewoon niet meer lukt? Naast het mentale aspect.
Dat zou toch relatief makkelijk te testen moeten zijn? Als hij fysiek gezien niet meer op zijn oude niveau komt, is het sowieso kansloos, even los van de vraag hoe ver hij met dat niveau in het huidige peloton zou komen
pi_221491345
Ik zie Picnic er wel voor aan om hem compleet verkeerd te trainen, DOMINEE'ED

Maar zijn medische geschiedenis is ook geen grap en hij wordt nog op een verkeersdrempel gelost, het bestaat niet dat hij uitslagen gaat rijden
Jack does it in real time...
  Moderator maandag 3 augustus 2026 @ 11:53:52 #285
pi_221491525
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2026 10:59 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Ik zit het uitgebreide artikeltje van Benson te lezen en blijkbaar concluderen al die ploegen op basis van de trainingsfiles van Jakobsen dat er echt he-le-maal niks klopte van zijn trainingsopbouw bij Picnic. En denken ze allemaal dat er op korte termijn met fatsoenlijk training heel veel progressie geboekt kan worden.

Ik zou het echt komisch vinden als dit een Cavendish 2.0 gaat worden, maar ik geloof er niks van.
Dat er qua begeleiding een hoop misgaat bij Picnic lijkt me een feit, dat kun je alleen al zien aan de sprong voorwaarts die een Lund heeft gemaakt bij een andere ploeg. Maar dan ga je wel voorbij aan het feit dat Jakobsen op vlakke wegen uit het peloton wordt gereden, daar is echt veel meer aan de hand dan slechts een verkeerde trainingsopbouw.

Een Van Uden is ook rampzalig, maar die komt op z'n minst soms nog aan sprinten toe. Daar heb ik ook geen geloof in, maar je kunt dan in ieder geval nog beweren dat hij vorig jaar een rit in de Giro gewonnen heeft. Bij Jakobsen moet je wel heel erg ver in de archieven duiken om een teken van leven te vinden. Op korte termijn progressie boeken bij iemand die al drie jaar aan het tobben is, dat is buitengewoon optimistisch ingeschat.
  Moderator maandag 3 augustus 2026 @ 11:54:31 #286
pi_221491535
twitter

Valentin gaat ondertussen met de VUT. Zou Cofidis het ooit leren?
  Redactie Sport / Supervogel maandag 3 augustus 2026 @ 12:51:18 #287
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_221491856
twitter
pi_221492340
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 10:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dit kan écht niet.

Ik dacht de laatste twee jaar, wat een mazzel voor Groenewegen het is geweest, dat Jakobsen in de jaren na die crash eerst nog wel op topniveau is terug gekomen. Anders was Groenewegen nu nog steeds als hoofdoorzaak aangewezen.
pi_221492369
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 10:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]

De Roodhooftjes zowaar met een aankondiging op 1 augustus in plaats van 31 december. :o

Al had ik Van Uden pas heel laat aangekondigd, persoonlijk. Nu al de miskoop van het jaar, ik schat hem lager in dan Thijssen. Mihkels heeft wel wat potentie, al zit er de laatste tijd weinig progressie in. Garcia Cortina heeft wel goed haar om Alpecin te promoten, maar vooral ook een nuttige kracht voor de klassiekers.
Vorig jaar had ADC op deze tijd nog geen nieuwe co-sponsor voor het nieuwe jaar.
pi_221492608
Ik hoor nu op het Radio 1-nieuwsbulletin dat het contract van Jakobsen bij PicNic per direct is ontbonden.
pi_221492632
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 15:06 schreef Idisrom het volgende:
Ik hoor nu op het Radio 1-nieuwsbulletin dat het contract van Jakobsen bij PicNic per direct is ontbonden.
Daar hebben we het al sinds 6.51 vanmorgen hier over ;)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_221492721
ik begrijp er vooral niets van omdat Visma eerst Kooij liet gaan en nu Fabio aan trekt. gevalletje "één plan" is toch niet zo slim, of hebben ze hem meteen maar duidelijk gemaakt dat de Tour er niet meer in gaat zitten?
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_221492805
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 15:27 schreef Sabata het volgende:
ik begrijp er vooral niets van omdat Visma eerst Kooij liet gaan en nu Fabio aan trekt. gevalletje "één plan" is toch niet zo slim, of hebben ze hem meteen maar duidelijk gemaakt dat de Tour er niet meer in gaat zitten?
Visma wil natuurlijk best wel een sprinter hebben, maar het zal vooral Kooij zijn geweest die (terecht) meer wilde dan dat Visma aan wedstrijden kon bieden.
Jakobsen grijpt logischerwijs alles aan.

Al snap ik deze keuze van Visma ook niet hoor, het zou echt bizar zijn als Jakobsen uberhaubt nog op middelmatig niveau uit gaat komen, laat staan dat hij mee kan gaan doen om overwinningen in de wat grotere wedstrijden. Maar blijkbaar hebben ze wat gezien dat er toch nog potentie in zit.
pi_221493399
Hoe langer ik er over na denk, des te meer speelt een scenario dat hiermee een bepaalde aansprakelijkheid afgekocht wordt in mijn hoofd.

Ik heb ook niet kunnen vinden hoe die zaak juridisch afgewikkeld is tussen Jakobsen, Groenewegen en eventueel Jumbo?
  Moderator maandag 3 augustus 2026 @ 17:18:49 #295
pi_221493523
twitter

Ineos is op het punt aanbeland dat ze renners gaan halen die het hele jaar nog geen koers hebben gereden.

Al is Blackmore in potentie wel een uitstekende renner, maarja, toch een risico dat je neemt. Zo'n knieblessure kan blijven aanslepen.
  Redactie Sport maandag 3 augustus 2026 @ 17:19:27 #296
451829 crew  H.Vviv
pi_221493531

[ Bericht 100% gewijzigd door H.Vviv op 03-08-2026 17:19:34 ]
pi_221493932
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 17:04 schreef Faraday01 het volgende:
Hoe langer ik er over na denk, des te meer speelt een scenario dat hiermee een bepaalde aansprakelijkheid afgekocht wordt in mijn hoofd.

Ik heb ook niet kunnen vinden hoe die zaak juridisch afgewikkeld is tussen Jakobsen, Groenewegen en eventueel Jumbo?
Maar zou dat 6 jaar later nog steeds niet zijn afgehandeld? En als het nog niet is afgehandeld, ligt dat waarschijnlijk aan Groenewegen en/of Jumbo. Denk dat Jakobsen dan niet graag bij die ploeg gaat rijden
pi_221493960
Wauw wst een verrassing. Wie had er een euro durven inzetten op Jakobsen die in 2027 nog ergens zou fietsen!?
pi_221494281
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2026 17:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]

Ineos is op het punt aanbeland dat ze renners gaan halen die het hele jaar nog geen koers hebben gereden.

Al is Blackmore in potentie wel een uitstekende renner, maarja, toch een risico dat je neemt. Zo'n knieblessure kan blijven aanslepen.
#Announce Stevie Williams?
pi_221494970
Ik vind dat ook allemaal erg bijzonder. Het is niet dat er een paar procent bovenop moeten. Als die wel per direct bij Visma gaat rijden? Gaat die dan ook koersen rijden? Of alles gelijk in dienst van 2027?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')