https://nos.nl/artikel/26(...)me-van-forum-doodengquote:Het Kamerdebat van gisteravond over geweld in de samenleving heeft duidelijk aan het licht gebracht dat Forum voor Democratie een "enge partij" is die er "racistische" en "antisemitische" ideeën op na houdt. Dat is een dag later de conclusie van verschillende fractievoorzitters die aan het debat meededen.
"Veel mensen denken nog 'er zit wel iets redelijks in die partij', maar het masker viel gisteren wel af", zegt CDA-leider Bontenbal op vragen van de NOS over het ongekend felle debat dat doorliep tot in de nacht.
VVD-fractievoorzitter Brekelmans: "Dat partijleider Lidewij de Vos blijft spreken over een blank Nederland laat zien dat onder die uiterlijke vertoning van gematigdheid nog steeds enge en racistische denkbeelden zitten."
Ook Kamerlid Keijzer kijkt vandaag terug op haar woordenwisseling in het debat met FVD-leider De Vos. "Op mijn vraag of Forum voor Democratie nog steeds vindt dat Europa en Nederland overwegend blank moet blijven, zei ze niet wat ze had moeten zeggen: nee dat vind ik niet."
Cocktail van complotten
Het antwoord van De Vos was dat haar partij wil dat "de mensen die hier van oorsprong wonen zich thuis blijven voelen in Nederland en in de meerderheid blijven in Nederland. Dat dat van oorsprong blanke mensen waren, is een feitelijke constatering, maar dat heeft verder met het doel dat wij nastreven niet zo heel veel te maken."
D66-fractievoorzitter Paternotte noemt de teksten van De Vos een cocktail van complotten "die er uiteindelijk op neer kwam dat Forum van Nederland een blank land wil maken en dat mensen van wie de grootouders, of overgrootouders zelfs, naar Nederland kwamen hier weg zouden moeten."
Keijzer vroeg De Vos ook of zij vindt dat Joden erop uit zijn de 'blanke' Nederlanders te vervangen, een van de complottheorieën die FVD'ers delen. De Vos zei geen 'nee', maar zei dat ze niet begreep waar die vraag vandaan kwam.
Bontenbal: "Het is een partij die geen afstand neemt van antisemitisme. Ik denk dat partijen daar gisteren ook nog wel erg van geschrokken zijn. Want je kunt makkelijk afstand nemen. Dat kun je ter plekke doen en elk weldenkend Kamerlid zou dat meteen doen. Maar er werd constant omheen gedraaid."
Van links tot rechts
Het viel de fractievoorzitters op dat er heel breed in de Kamer op de woorden van De Vos werd doorgevraagd en dat partijen een grens trokken. Paternotte is blij dat partijen van links tot rechts gisteren de discussie aangingen en stelling namen. Bontenbal: "Iedereen stond met open mond te kijken. Zegt ze dit echt? Het was ook niet vooraf bedacht, maar het gebeurde."
Het is een dilemma of je als fractie Forum aandacht moet geven of juist niet, zegt Bontenbal. "Maar we hebben allemaal een taak om dit te ontmaskeren." Hij hoopt dat kiezers zichzelf ook verdiepen in waar de partij voor staat. "Wij vinden het gevaarlijk om deze partij in de Tweede Kamer te hebben."
Keijzer vindt het "doodeng" dat een partij met deze denkbeelden zo groot is. "Ze zitten met zeven mensen in de Kamer en staan in de peilingen op zestien."
Ook Brekelmans denkt dat het beeld van de partij nog niet bij iedereen volledig is. "Ik spreek veel mensen die zeggen 'je kunt best op Forum stemmen, het is een hele fatsoenlijke partij'. Maar daaronder zitten extreemrechtse en racistische denkbeelden."
De Vos voelt zich aangevallen
De Vos kijkt anders terug op het debat en de vragen die over haar partijstandpunten werden gesteld. In een mailbericht om leden te werven zegt zij dat ze "ruim 72 minuten (!) lang is aangevallen in de Tweede Kamer". Over de discussie in de Kamer over het racisme en antisemitisme bij Forum zegt zij niets.
Er zijn al weinig partijen die met Forum willen samenwerken. Maar het wordt nu tijd om daar echt een eind aan te maken, vindt Paternotte. "Elke partij die nu nog zegt dat je met Forum een politieke samenwerking kan optuigen die heeft gisteren niet goed geluisterd of wil meedoen aan hele foute politiek."
Nee niet verbaasd.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:13 schreef Richestorags het volgende: [..] Ja, de eisen voor een nieuwkomer zijn hoog. Een nieuw familielid moet zich ook meer bewijzen dan het lamme neefje. Ben je daar weer "verbaasd" over?
Mee eens intriest dat de andere partijen samen geen beter werk kunnen/willen leveren.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:58 schreef 88-4 het volgende:
Schrikbarend dat zo'n partij überhaupt zoveel stemmen krijgt
Deel 4 en je hebt nog niet door dat de ophef niet over een citaat van De Vos gaat maar het gegeven dat ze als fractievoorzitter en lijsttrekker van de partij geen afstand wilt nemen van het gedachtegoed wat leeft onder leden en politieke kandidaten in haar partij.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:51 schreef Weltschmerz het volgende:
Deel 4 alweer. Heeft iemand het gewraakte citaat van De Vos inmiddels al gevonden?
Ik stem er de volgende keer gewoon weer op hoorquote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:58 schreef 88-4 het volgende:
Ten einde wat?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 11:22 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ik stem er de volgende keer gewoon weer op hoor![]()
Zitten we hier in een parallel universum waar ik een ander uitleg schuldig ben over waar ik op stem?quote:
Kom je uit Rusland?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 11:22 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Nee op een forum waar je in gesprek bent met elkaar en ik vraag mij gewoon af wat je van die stem verwacht?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 11:24 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Zitten we hier in een parallel universum waar ik een ander uitleg schuldig ben over waar ik op stem?
Vertolking van zijn eigen onvrede en angst in de Kamer gok ik. Althans, ik hoop niet dat hij er iets constructiefs van verwachtquote:Op zaterdag 30 mei 2026 11:34 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Nee op een forum waar je in gesprek bent met elkaar en ik vraag mij gewoon af wat je van die stem verwacht?
Neuh.quote:
Dat zijn mijn zakenquote:Op zaterdag 30 mei 2026 11:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Neuh.
Ik ben benieuwd waarom je op een pro-Rusland partij zou stemmen als je daar niet per sé iets mee hebt.
Je doet net alsof de mainstreampartijen überhaupt een stem waard zijn.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 11:34 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Nee op een forum waar je in gesprek bent met elkaar en ik vraag mij gewoon af wat je van die stem verwacht?
Bron: https://www.nrc.nl/nieuws(...)op-in-porto-a4928739quote:Openlijk verbindt FVD zich nu aan rechtsextremisten, racisten en vrouwenhaters; Lidewij de Vos spreekt op ‘remigratietop’ in Porto
Forum voor Democratie Vorig jaar werd de deelname van FVD aan de eerste ‘remigratietop’ – een bijeenkomst van fascisten, vrouwenhaters en antisemieten – niet vooraf bekend gemaakt. Nu stuurt de partij fractievoorzitter Lidewij de Vos naar Porto voor de tweede editie. „Dit laat opnieuw zien dat Forum een openlijk extreemrechtse partij is.”
Als het geen onwetendheid is, is het eigenlijk landverraad. Rusland behandelt de EU al een aantal jaar al directe vijand namelijk.quote:
quote:Op zaterdag 30 mei 2026 11:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als het geen onwetendheid is, is het eigenlijk landverraad.
Oh? Heeft Klaver ooit afstand genomen van de standpunten van Duyvendak (en zijn Rara acties)?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 11:17 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Deel 4 en je hebt nog niet door dat de ophef niet over een citaat van De Vos gaat maar het gegeven dat ze als fractievoorzitter en lijsttrekker van de partij geen afstand wilt nemen van het gedachtegoed wat leeft onder leden en politieke kandidaten in haar partij.
Oei, de inhoudelijke teksten waren op?quote:
Nee, dat soort onzin ga ik gewoon geen tijd meer aan verspillen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oei, de inhoudelijke teksten waren op?
Ja, en?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:01 schreef Montagui het volgende:
[..]
Oh? Heeft Klaver ooit afstand genomen van de standpunten van Duyvendak (en zijn Rara acties)?
Nee. Nooit. Hij heeft hem zelfs omarmd. Duyvendak werd aangenomen als campagneleider en politiek strateeg. Daarna bleef hij aan als adviseur. Ooit is Klaver daar in de 2e kamer op aangesproken, en terwijl Lidewij niet in wil gaan op wat FVD personen ooit gezegd hebben, heeft Klaver Duyvendak toen volledig gesteund.
Klaver is een vieze vuile hypocriet.
Ja, en?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:12 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ja, en?
Dat er in partij 1 mensen zitten die niet fris zijn betekent niet dat het opeens oké is dat er in partij 2 ook mensen zitten die niet fris zijn. In beide partijen horen ze niet te zitten.
Dat gezegd had Duyvendak nog het fatsoen op te stappen, dat was bij de FvD kandidaten niet het geval.
Nee, FvD toont zich wederom openlijk extreemrechts en daar wordt verslag van gedaan. Dat is echt iets anders.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 11:57 schreef Kottnauer het volgende:
NRC zet de aanval voort:
[..]
Bron: https://www.nrc.nl/nieuws(...)op-in-porto-a4928739
Anders dan…?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:35 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nee, FvD toont zich wederom openlijk extreemrechts en daar wordt verslag van gedaan. Dat is echt iets anders.
Ooooh Hans!quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:35 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nee, FvD toont zich wederom openlijk extreemrechts en daar wordt verslag van gedaan. Dat is echt iets anders.
Dat jij extreemrechts prima vindt mag natuurlijk. Maar het gemiep als ze er op aangesproken worden is wat hypocriet.quote:
Huh, die stemmen toch juist op FvD?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:23 schreef n__n het volgende:
Dat ze maar de grootste mogen worden. De ultieme straf voor al dat vuil framende tuig dat uit is op geweld en de ineenstorting van dit land.
Een aanval kan terecht of onterecht zijn, daar heb ik geen uitspraken over gedaan.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het “voortzetten van de aanval”.
Extreem rechts is een niet realistische frame en een absurde beschuldiging aan grote groepen doodnormale mensen met realistische zorgen over de toekomst.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat jij extreemrechts prima vindt mag natuurlijk. Maar het gemiep als ze er op aangesproken worden is wat hypocriet.
Dat mag natuurlijk. Ik heb niet zoveel met feiten ontkennen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:43 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Extreem rechts is een niet realistische frame en een absurde beschuldiging aan grote groepen doodnormale mensen met realistische zorgen over de toekomst.
En ik ga daarom niet mee in jouw polarisatie
Kortom. Ik heb een andere mening dan jij.
In een debat over het normaliseren van geweld is het geen onlogische toevoeging helaas.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:25 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ja, en?
Volledig eens met je.
Maar hou die spiegel maar voor aan Klaver. Hij is degene die 3 kwartier stennis liep te maken terwijl er belangrijkere zaken te bespreken waren.
Tweede generatie is toch geen nieuwkomer?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:31 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Nee niet verbaasd.
Denk dat ik meer bedroefd ben over de kracht van zaken als In-group vs. out-group bias en scapegoating.
Mijn partner is een tweede generatie allochtoon, opgegroeid in de Nederlandse taal, geen ander paspoort, nooit ergens anders gewoond. Ik word er enorm cynisch van dat wanneer zij werkloos zou zijn, het blijkbaar erger zou zijn dan wanneer ik werkloos zou zijn? En geldt dit dan ook voor mijn dochter, of komt dat pas in de toekomst wanneer we de doelpalen weer net een stukje verder verplaatst hebben.
Dus nee niet “verbaasd”. Bekijk deze YouTube-video
Ik ben er gister lid van gewordenquote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:58 schreef 88-4 het volgende:
Duyvendak en fatsoen in 1 zin. Het kan gezegd worden.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:12 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ja, en?
Dat er in partij 1 mensen zitten die niet fris zijn betekent niet dat het opeens oké is dat er in partij 2 ook mensen zitten die niet fris zijn. In beide partijen horen ze niet te zitten.
Dat gezegd had Duyvendak nog het fatsoen op te stappen, dat was bij de FvD kandidaten niet het geval.
Ik kan me best voorstellen dat je teleurgesteld bent in de gevestigde partijen en vindt dat ze te weinig leveren. Tegelijkertijd ken ik weinig voorbeelden van radicaal-rechtse partijen die het beter doen, vaak lijken ze vooral ellende, verdeeldheid en chaos te veroorzaken. Dan vind ik stilstand de goede van twee kwaden.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 11:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je doet net alsof de mainstreampartijen überhaupt een stem waard zijn.
Geloof jij in de Grote Sprong Voorwaarts of in dat Mohammed de eerste feminist was?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:53 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Geloof je in Reptillians of Poetin?
De opkomst van "radicaal"rechtse partijen zou vooral een signaal moeten zijn voor andere partijen. Een spiegel, zo je weet.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:56 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
I Ik kan me best voorstellen dat je teleurgesteld bent in de gevestigde partijen en vindt dat ze te weinig leveren. Tegelijkertijd ken ik weinig voorbeelden van radicaal-rechtse partijen die het beter doen, vaak lijken ze vooral ellende, verdeeldheid en chaos te veroorzaken. Dan vind ik stilstand de goede van twee kwaden.
Het gaat echter niet alleen om nieuwkomers bij in ieder geval een deel van de aanhangers van 'remigratie':quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Tweede generatie is toch geen nieuwkomer?
Overigens, hoe meer die discussie ontweken wordt en hoe langer de massamigratie doorgaat, hoe meer binair mensen worden hierin. Dat kan ik je verzekeren.
Daarom is het heel goed dat FvD die discussie opstart en hebben Klaver, Bontebal en co hun gebrek aan intellect weer eens laten zien. Performatief scoren is kennelijk belangrijker dan een waardevolle metadiscussie.
Die hele politiek is gewoon huilen met de pet op.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 11:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je doet net alsof de mainstreampartijen überhaupt een stem waard zijn.
Dat soort standpunten is niet echt breed gedragen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat echter niet alleen om nieuwkomers bij in ieder geval een deel van de aanhangers van 'remigratie':
[ twitter ]
Ben je daar heel zeker van? En ben je niet bang dat de opvattingen zoals de Vos ze uitspreekt over remigratie en omvolking en Nederland voor de echte Nederlanders wel dit soort mensen aantrekt? In potentie ook de partij die kant op kan trekken, zelfs als die niet al die kant op leunt?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat soort standpunten is niet echt breed gedragen.
Ze hebben geen inhoud, dat is juist het lastige. Het is drijfzand gebaseerd op complot theorieen. Je wil niet meegetrokken worden in dat drijfzand. Dat is de opzet van die Kremlin trollen maar het is vrij zinloos om daarin mee te gaan.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:10 schreef Kottnauer het volgende:
Ik hoor vooral veel scheldwoorden als het over FVD gaat, maar zelden of nooit een inhoudelijke discussie over hun opvattingen, ideeën, en plannen.
Dan moet het toch ook geen probleem zijn om aan te geven dat ze er niet zo over denken?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Overigens is dit Mees Wijnants, een zelfbenoemde influencer en Tate-aanhanger.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wow Mees fucking Wijnants hou de deur open mensen hij komt eraan!quote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Overigens is dit Mees Wijnants, een zelfbenoemde influencer en Tate-aanhanger.
Dus iemand met veel volgers onder jonge mannen die zijn denkbeelden omarmen.
Ik lees bij FVD inderdaad niets over reptielen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:24 schreef Kottnauer het volgende:
Dat is toch onzin wat je zegt?
Het gaat mij er niet om of je het wel of niet eens bent met die inhoud, maar ze hebben gewoon een partijprogramma en allerlei standpunten:
https://fvd.nl/standpunten
Dus ze moeten de woorden die haar in de mond gelegd worden en de standpunten die voor haar gefantaseerd worden de eer geven door er 'afstand van te nemen'? Het is al 25 jaar hetzelfde, ze kunnen het absurde en gevaarlijke en steeds massalere massa-immigratiebeleid niet verdedigen anders dan door de criticasters daarvan van racisme te beschuldigen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 11:17 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Deel 4 en je hebt nog niet door dat de ophef niet over een citaat van De Vos gaat maar het gegeven dat ze als fractievoorzitter en lijsttrekker van de partij geen afstand wilt nemen van het gedachtegoed wat leeft onder leden en politieke kandidaten in haar partij.
Ik heb er de vorige keer niet op gestemd maar de komende verkiezingen wel denk ik.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 11:22 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Met deze politieke show en beschuldigende poging voorzien zij zelf FVD juist van hun eigen mest voor de groei van FVD.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus ze moeten de woorden die haar in de mond gelegd worden en de standpunten die voor haar gefantaseerd worden de eer geven door er 'afstand van te nemen'? Het is al 25 jaar hetzelfde, ze kunnen het absurde en gevaarlijke en steeds massalere massa-immigratiebeleid niet verdedigen anders dan door de criticasters daarvan van racisme te beschuldigen.
Zie: Timwonnacott in NWS / FvD bekent kleurquote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus ze moeten de woorden die haar in de mond gelegd worden en de standpunten die voor haar gefantaseerd worden de eer geven door er 'afstand van te nemen'? Het is al 25 jaar hetzelfde, ze kunnen het absurde en gevaarlijke en steeds massalere massa-immigratiebeleid niet verdedigen anders dan door de criticasters daarvan van racisme te beschuldigen.
quote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:29 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Zie: Timwonnacott in NWS / FvD bekent kleur
Dat is geen kwestie van woorden in de mond leggen. Als publiekelijk en politiek hoofd van de partij is dat nou eenmaal haar taak. Als een politiek kandidaat van haar partij politieke standpunten de wereld ingooit is zij daar eindverantwoordelijk voor.
Nee, je kunt het daar niet over hebben zonder voor racist uitgemaakt te worden. Het moet namelijk stiekem, het overkomt ons maar, het is een natuurlijk proces, het is geen eindeloze stroom vluchtelingen er komt alleen maar geen einde aan. Het is niet verdedigbaar anders dan de verkeerde motieven bij de tegenstander te veronderstellen.quote:Anti asiel, meer Nederlands nationalisme, discussies over demografische veranderingen in NL zijn allemaal prima,
quote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:58 schreef 88-4 het volgende:
Of van caesar.. Heb jij daar afstand van genomen?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:18 schreef Kottnauer het volgende:
Heeft iedereen hier al afstand genomen van Adolf Hitler? Want als dat niet zo is, dan zakken jullie ook bij mij door de bodem.
In dat geval gelijke monnikken, gelijke kappen en Groenlinks op dezelfde pijnbank.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:23 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dan moet het toch ook geen probleem zijn om aan te geven dat ze er niet zo over denken?
Ik ben er vrij zeker van dat dit soort standpunten niet breed is gedragen. Echter, als de discussie vermeden blijft worden en de spanningen toenemen zal je mensen meer binair gaan zien worden.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ben je daar heel zeker van? En ben je niet bang dat de opvattingen zoals de Vos ze uitspreekt over remigratie en omvolking en Nederland voor de echte Nederlanders wel dit soort mensen aantrekt? In potentie ook de partij die kant op kan trekken, zelfs als die niet al die kant op leunt?
https://www.clingendael.o(...)-ontwikkelingen-2050quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[..]
Nee, je kunt het daar niet over hebben zonder voor racist uitgemaakt te worden. Het moet namelijk stiekem, het overkomt ons maar, het is een natuurlijk proces, het is geen eindeloze stroom vluchtelingen er komt alleen maar geen einde aan. Het is niet verdedigbaar anders dan de verkeerde motieven bij de tegenstander te veronderstellen.
Noem mij één persoon die het er de afgelopen 30 jaar over heeft gehad zonder meteen voor racist uitgemaakt te zijn.
Ik ben heel tegendraads en eigenzinnig en stem ook FvD. Al is het alleen maar om dat hautaine gutmensch volk hier een loer te draaien 🤣🤣 Voor de rest zal het aan mijn reet roesten wat anderen daar van vinden ☝️quote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:02 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb er de vorige keer niet op gestemd maar de komende verkiezingen wel denk ik.
Als de media en overige partijen zo hun best doen om het FvD te demoniseren hebben ze vast de capaciteiten om wat dingen te veranderen in Nederland.
Het is staatsgevaarlijk als een partij die zo openlijk met de vijand (Rusland) flirt een hoge positie in de besluitvorming bezit. De mening over buitenlanders en whatnot even daargelaten.quote:
Hebben ze zelf al afstand genomen van Lenin en Stalin?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:18 schreef Kottnauer het volgende:
Heeft iedereen hier al afstand genomen van Adolf Hitler? Want als dat niet zo is, dan zakken jullie ook bij mij door de bodem.
Vooral dit. Ik kies waar ik op stem, de mening van letterlijk elk ander is volstrekt irrelevant.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:43 schreef matspontius het volgende:
Voor de rest zal het aan mijn reet roesten wat anderen daar van vinden ☝️
Op een discussieforum over nieuws en politiek de mening van elk ander over politieke keuzes irrelevant vinden is niet erg constructief. Zit je dan niet op de verkeerde plek?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:52 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Vooral dit. Ik kies waar ik op stem, de mening van letterlijk elk ander is volstrekt irrelevant.
Ook dat mag ie zelf weten of is dat aan strikte regels gebonden op dit forum?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Op een discussieforum over nieuws en politiek de mening van elk ander over politieke keuzes irrelevant vinden is niet erg constructief. Zit je dan niet op de verkeerde plek?
Ja staat in de statutenquote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:00 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ook dat mag ie zelf weten of is dat aan strikte regels gebonden op dit forum?
quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Op een discussieforum over nieuws en politiek de mening van elk ander over politieke keuzes irrelevant vinden is niet erg constructief. Zit je dan niet op de verkeerde plek?
En jij gelooft werkelijk dat ik serieus met iemand die zo'n debiele sneue uitspraken doet in gesprek ga?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 11:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als het geen onwetendheid is, is het eigenlijk landverraad.
Het is nogal onzinnig. Dan kun je beter een blog beginnen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:00 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ook dat mag ie zelf weten of is dat aan strikte regels gebonden op dit forum?
Er is zoveel onzinnigquote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is nogal onzinnig. Dan kun je beter een blog beginnen.
Oei, je bent het er niet mee eens en dan is het debiel en sneu ipv dat je er inhoudelijk op ingaat.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:02 schreef PurifieR het volgende:
[..]
[..]
En jij gelooft werkelijk dat ik serieus met iemand die zo'n debiele sneue uitspraken doet in gesprek ga?
En dat is dan lid van de 'crew'
Touché.quote:
Grapje ouwe pik zie emoticonquote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:05 schreef matspontius het volgende:
[..]
Leg uit, wat staat er dan precies in die statuten mbt het discussieren hier?
Oei, je vind FvD niets, en dus zijn de stemmers meteen landverraders.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oei, je bent het er niet mee eens en dan is het debiel en sneu ipv dat je er inhoudelijk op ingaat.
Je laat je wel kennen zeg.
Ho ho, alleen de stemmers die zich bewust zijn van het pro-Rusland sentiment wat daar geldt. Het is meermaals aangetoond dat dat land uit is op destabilisatie van landen binnen de EU. Effectief is dat dus de vijand.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:06 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Oei, je vind FvD niets, en dus zijn de stemmers meteen landverraders.
Het staat iedereen vrij om iets van de FvD te vinden. Maar stop eens met het framen van 1 persoon want dat is een hele gevaarlijke manier om je onvrede te uiten!quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:06 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Oei, je vind FvD niets, en dus zijn de stemmers meteen landverraders.
De Vos is de frontvrouw van FvD in het belangrijkste democratisch orgaan van Nederland, is het niet logisch dat zij dan vragen over de gehele partij moet beantwoorden? Datzelfde geldt voor bijvoorbeeld Yesilgoz, Klaver en Jetten.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:09 schreef matspontius het volgende:
[..]
Het staat iedereen vrij om iets van de FvD te vinden. Maar stop eens met het framen van 1 persoon want dat is een hele gevaarlijke manier om je onvrede te uiten!
Alleen de mensen die dat behoorlijk doodgezwegen advies ter harte nemen en daadwerkelijk voor dergelijk beleid pleiten wel.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:15 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
https://www.clingendael.o(...)-ontwikkelingen-2050
Nou, bijvoorbeeld de in 2022 door de tweede kamer ingestelde staatscommissie over demografische groei in Nederland. Ook die waarschuwen voor de snelle groei en de afname van sociale cohesie als gevolg van migratie.
Meen niet dat die mensen zijn weggezet als racisten.
Als de vragen eerlijk zijn wel ja.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De Vos is de frontvrouw van FvD in het belangrijkste democratisch orgaan van Nederland, is het niet logisch dat zij dan vragen over de gehele partij moet beantwoorden? Datzelfde geldt voor bijvoorbeeld Yesilgoz, Klaver en Jetten.
Ze heeft talloze malen dezelfde antwoord gegeven op steeds weer dezelfde vragen. Op een gegeven moment is het klaar.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De Vos is de frontvrouw van FvD in het belangrijkste democratisch orgaan van Nederland, is het niet logisch dat zij dan vragen over de gehele partij moet beantwoorden? Datzelfde geldt voor bijvoorbeeld Yesilgoz, Klaver en Jetten.
Er zit dan ook een heel groot verschil tussen de uitspraken migratie verminderen en Nederland is voor blanken of meer of minder Marokkanenquote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Alleen de mensen die dat behoorlijk doodgezwegen advies ter harte nemen en daadwerkelijk voor dergelijk beleid pleiten wel.
Vragen staat iedereen vrij. Ik heb het over het framen van de persoon an sich, a la Fortuyn. En we weten wat daarmee gebeurd is ☝️quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ach gossie toch, meneer valt over de bewoording terwijl het allemaal op hetzelfde neerkomt...quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:27 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Er zit dan ook een heel groot verschil tussen de uitspraken migratie verminderen en Nederland is voor blanken of meer of minder Marokkanen
En ik zie graag betrouwbare bronnen tegemoet waarin de Vos heeft gezegd dat Nederland alleen voor de blanken is!quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:27 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Er zit dan ook een heel groot verschil tussen de uitspraken migratie verminderen en Nederland is voor blanken of meer of minder Marokkanen
Ja er zijn een aantal nare voorbeelden daarvan en Fortuyn is de meest prominente, daarna is het eigenlijk niet beter geworden wat dat betreft.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:51 schreef matspontius het volgende:
[..]
Vragen staat iedereen vrij. Ik heb het over het framen van de persoon an sich, a la Fortuyn. En we weten wat daarmee gebeurd is ☝️
Dat zijn verschillende dingen lieverdquote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:52 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ach gossie toch, meneer valt over de bewoording terwijl het allemaal op hetzelfde neerkomt...
Ik zie graag de post waarin ik zei dat de Vos die uitspraak gedaan heeft.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:58 schreef matspontius het volgende:
[..]
En ik zie graag betrouwbare bronnen tegemoet waarin de Vos heeft gezegd dat Nederland alleen voor de blanken is!
Daar komt de imaginaire uitspraak weer.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:27 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
https://www.vrt.be/vrtnws(...)-maar-verdwijnt-nie/quote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar komt de imaginaire uitspraak weer.
Stel je voor nederland ziet zwart van de afrikanen en moslims. Dan is dit hier geen nederland meer.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:33 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
https://www.vrt.be/vrtnws(...)-maar-verdwijnt-nie/
" Een vrouwelijk lid van de jongerenafdeling vond het dan weer wenselijk dat "Nederland voor 95 procent blank zou zijn en 0 procent moslims zou bevatten"."
Baudet:
https://dekanttekening.nl(...)europa-te-handhaven/
"Je kunt geen blank Europa handhaven als je immigratie stopt, je hebt meer nodig"
"hij niet wil dat Europa ‘Afrikaniseert’, en dat Europa dominant blank en cultureel moet blijven zoals het is."
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ten-van-fvd-a4919396
Paar kandidaatsleden van de laatste gemeente verkiezingen:
Reginald Eeckhout, mede oprichter Erkenbrand, groep die de blanke etnostaat naar streeft.
Timon Busscher, 'Anders Breivik & Brenton Tarrant zijn het goddelijke duo.
Bertus Renes, veel te vinden bij NVU demonstraties - staat op de avid lijst als antidemocratisch en antisemitisch
Kay Burgemeester: Zonder joden hadden we in Nederland geen multiculturele samenleving gehad.
Kayleigh van Koppen: Loopt ook rond met spandoeken 'pro white, anti israel'
En zo staan er nog meer mensen vermeld in het artikel. Allemaal mensen die samen met de Vos uit de jongeren appgroep afkomstig zijn van de FvD. Je weet wel, die appgroep die 6 jaar geleden al in het nieuws kwam vanwege antisemitisme, homohaat en racistische drek die er in stond. Die jongeren mochten blijven maar de klokkenluiders werden de partij uitgegooid.
https://eenvandaag.avrotr(...)-de-berichten-126221
https://www.volkskrant.nl(...)-onthulden~b3240c1e/
Nee, laten we vooral allemaal blijven doen alsof dat gedachtegoed niet speelt binnen tenminste een deel van de partij en de leden. En laten we al helemaal niet aan de partijleider vragen of dat gedachtegoed representatief is voor de partij. Dat zou wat zijn zeg!
Stel je voor dat je het verschil niet weet tussen de verheerlijking van geweld, racisme, homohaat, antisemitisme en anti asiel/migratie of nationalisme.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:39 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Stel je voor nederland ziet zwart van de afrikanen en moslims. Dan is dit hier geen nederland meer.
Je bent zelf voor het binnenhalen van 50.000 mensen per jaar uit landen en culturen waar vrouwen en homos als vuil worden behandeld. Dit vind je weer wel ok?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:44 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Stel je voor dat je het verschil niet weet tussen de verheerlijking van geweld, racisme, homohaat, antisemitisme en anti asiel/migratie of nationalisme.
Nee. Jij in communisme?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:53 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Geloof je in Reptillians of Poetin?
Waar heb ik gezegd dat ik daar voorstander van ben? Ik ben absoluut geen voorstander van massa immigratie en wens van harte dat de instroom enorm minder wordt en dat we strenge migratieregels gaan hanteren.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:52 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Je bent zelf voor het binnenhalen van 50.000 mensen per jaar uit landen en culturen waar vrouwen en homos als vuil worden behandeld. Dit vind je weer wel ok?
Wacht eens even, waar wordt binnen de FVD geweld verheerlijkt. Wordt er geen geweld gebruikt en verheerlijkt binnen Groenlinks. Je bent niet bekend met Duyvendak of Rosenmuller?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:58 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat ik daar voorstander van ben? Ik ben absoluut geen voorstander van massa immigratie en wens van harte dat de instroom enorm minder wordt en dat we strenge migratieregels gaan hanteren.
Waar ik geen voorstander van ben is verheerlijking van geweld, racisme, homohaat en antisemitisme binnen politieke partijen in dit land. Wat is daar zo moeilijk aan om te begrijpen?
Wat me wel opgevallen in het debat is dat zodra het FvD begint over het geweld wat de asielzoekers plegen en dat ze een asielstop willen dat er niet inhoudelijk gereageerd wordt.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:58 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat ik daar voorstander van ben? Ik ben absoluut geen voorstander van massa immigratie en wens van harte dat de instroom enorm minder wordt en dat we strenge migratieregels gaan hanteren.
Waar ik geen voorstander van ben is verheerlijking van geweld, racisme, homohaat en antisemitisme binnen politieke partijen in dit land. Wat is daar zo moeilijk aan om te begrijpen?
Dit verraadt ook weer dat vvd d66 cda etc. dondersgoed weten waar de problemen zitten. Ze omzeilen de kwestie dus bewust.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:08 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wat me wel opgevallen in het debat is dat zodra het FvD begint over het geweld wat de asielzoekers plegen en dat ze een asielstop willen dat er niet inhoudelijk gereageerd wordt.
Ze proberen de discussie te draaien door over antisemitisme en racisme te beginnen.
Dat heet demoniseren..quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:09 schreef Kottnauer het volgende:
CPN = Communistische Partij Nederland => GroenLinks => Progressief Nederland
Wat ik zie is dat je mijn post die je eerder citeerde hebt waarin bronnen staan met uitspraken van FvD kandidaten die geweld verheerlijken duidelijk niet hebt gelezen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:08 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Wacht eens even, waar wordt binnen de FVD geweld verheerlijkt. Wordt er geen geweld gebruikt en verheerlijkt binnen Groenlinks. Je bent niet bekend met Duyvendak of Rosenmuller?
Wat ik zie is dat je klakkeloos frames geschreven door media zoals Nu.nl kopieert. En denkt dat alles buiten het kartel narratief fascistisch zou zijn. Dan spoor je niet. Ondertussen gaat dit land door verhoogde onveiligheid door teveel buitenlanders langzaam maar zeker naar de klote.
Zo draait alles in de politiek al jaren. Bijzaken. Bijzaken. Bijzaken.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:08 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Wat me wel opgevallen in het debat is dat zodra het FvD begint over het geweld wat de asielzoekers plegen en dat ze een asielstop willen dat er niet inhoudelijk gereageerd wordt.
Ze proberen de discussie te draaien door over antisemitisme en racisme te beginnen.
De opkomst van de NSDAP had ook als signaal voor andere partijen moeten dienen om het Jodenprobleem eindelijk eens aan te pakken?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:00 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De opkomst van "radicaal"rechtse partijen zou vooral een signaal moeten zijn voor andere partijen. Een spiegel, zo je weet.
"Radicaal"rechtse partijen zouden niet nodig hoeven zijn. Van FvD of JA21 weet ik niet wat ze zouden leveren, PVV is in ieder geval behoorlijk door het ijs gezakt.
zeker niet.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Geloof jij in de Grote Sprong Voorwaarts of in dat Mohammed de eerste feminist was?
Je vindt bijeenkomsten van de extreemrechtse internationale wel tof?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:01 schreef Gia het volgende:
Mevrouw de Vos is nu in Porto bij de Remigration Summit. Ik wens haar veel succes!!
Welk gedachtengoed en waar is de aanstootgevende uitspraak van De Vos?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 17:33 schreef Timwonnacott het volgende:
Nee, laten we vooral allemaal blijven doen alsof dat gedachtegoed niet speelt binnen tenminste een deel van de partij en de leden. En laten we al helemaal niet aan de partijleider vragen of dat gedachtegoed representatief is voor de partij. Dat zou wat zijn zeg!
Er valt daar dan ook weinig inhoudelijk op te reageren. De geweldplegende asielzoekers proberen de partijen al jaren weg te werken, daar zit werkelijk niemand op te wachten. Maar ja, de landen nemen ze niet terug en als er hier een trucje wordt gevonden ze toch uit te zetten dan is er wel een rechter die daar een stokje voorsteekt in de vorm van een verdrag en moet het weer via de EU worden geregeld oid.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:08 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Timwonnacott in NWS / FvD bekent kleurquote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Welk gedachtengoed en waar is de aanstootgevende uitspraak van De Vos?
Wat versta, of wie schaar, jij eigenlijk onder extreem links?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:13 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je vindt bijeenkomsten van de extreemrechtse internationale wel tof?
FVD kan niet op een normale manier politiek bedrijven als ze overal maar afstand van moeten nemen. Het gaat over uitspraken van derden in een chatgroep van 10 jaar geleden. Het partijkartel wordt immers zelf nooit aan dezelfde standaard van politieke correctheid gehouden. Het kartel bedenkt vooraf goedgekeurde woorden en dwingen anderen zich aan hun kaders en spelregels te houden. Dit kan niet.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:47 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Wat ik zie is dat je mijn post die je eerder citeerde hebt waarin bronnen staan met uitspraken van FvD kandidaten die geweld verheerlijken duidelijk niet hebt gelezen.
Daarnaast begrijp ik niet waarom je mij constant in een linkse hoek probeert de duwen. Volgens mij staan er in dit deel van het topic al meerdere post van mij waarin ik aangeef dat een figuur als Duyvendak ook niets te zoeken heeft in de politiek.
Reageer gewoon eens fatsoenlijk op de dingen die ik post en niet op de bedachte frames die je er zelf bij bedenkt.
Ze hoeven niet overal afstand van te nemen, enkel van de drek die hun eigen politieke kandidaten de wereld in gooien.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:16 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
FVD kan niet op een normale manier politiek bedrijven als ze consequent en overal maar afstand van moeten nemen.
Dat laatste is natuurlijk omdat dat diep in het DNA van deze club zit. Het is niet voor niets dat de frontvrouw van FvD nu in Portugal gezellig naar een clubje antisemitische racisten gaat.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 18:08 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Communisten, Rote Armee Fraktion, e.d. Die hebben gelukkig totaal geen invloed in Nederland.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:16 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Wat versta, of wie schaar, jij eigenlijk onder extreem links?
quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:10 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De opkomst van de NSDAP had ook als signaal voor andere partijen moeten dienen om het Jodenprobleem eindelijk eens aan te pakken?
Ik in elk geval wel. Is namelijk helemaal niets mis mee.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:13 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat snap ik van een FvD’er.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:22 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ik in elk geval wel. Is namelijk helemaal niets mis mee.
Naar mijn mening is er op rechts nog maar één optie, en dat is FVD. Als jij niet links bent waar stem jij dan wel op?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:17 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ze hoeven niet overal afstand van te nemen, enkel van de drek die hun eigen politieke kandidaten de wereld in gooien.
Tja, zo hebben anderen weer minder moeite met bijeenkomsten van extreemlinkse internationale. Neem bijvoorbeeld het Marxisme Festival of Socialism Conference.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:13 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Als politici daarheen gaan, dan mogen ze daar van mij ook stevig op aangesproken worden. Net als hun fans die dat goedpraten.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, zo hebben anderen weer minder moeite met bijeenkomsten van extreemlinkse internationale. Neem bijvoorbeeld het Marxisme Festival of Socialism Conference.
Dat de PVV geen optie is snap ik wel na het laatste kabinet, maar hoezo is JA21 dat niet? Afgezien van Nanningaquote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:25 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Naar mijn mening is er op rechts nog maar één optie, en dat is FVD. Als jij niet links bent waar stem jij dan wel op?
Een extreemrechtse antisemitische club is voor jou een acceptabele optie? Heb je nooit iets geleerd over de geschiedenis?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:25 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Naar mijn mening is er op rechts nog maar één optie, en dat is FVD. Als jij niet links bent waar stem jij dan wel op?
De Joden in den lande hebben zich niet hoeven verschuilen voor FvD aanhang hoor.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Een extreemrechtse antisemitische club is voor jou een acceptabele optie? Heb je nooit iets geleerd over de geschiedenis?
Fair enough, +1 voor consequent zijn hier.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:29 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Als politici daarheen gaan, dan mogen ze daar van mij ook stevig op aangesproken worden. Net als hun fans die dat goedpraten.
Wat als nu blijkt dat deze semieten zelf niet positief staan tegenover blanke/witte West-Europeanen en de westerse cultuur? En op alle mogelijke wijze Europese beschaving proberen te vergallen?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat laatste is natuurlijk omdat dat diep in het DNA van deze club zit. Het is niet voor niets dat de frontvrouw van FvD nu in Portugal gezellig naar een clubje antisemitische racisten gaat.
Als Nederland maar racistischer was geweest dan was Lisa waarschijnlijk nog in leven.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Een extreemrechtse antisemitische club is voor jou een acceptabele optie? Heb je nooit iets geleerd over de geschiedenis?
Maar dan hadden we ook nooit het EK voetbal gewonnen..quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:35 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Als Nederland maar racistischer was geweest dan was Lisa waarschijnlijk nog in leven.
Ze kunnen toch beginnen met het probleem te erkennen?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:15 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Er valt daar dan ook weinig inhoudelijk op te reageren. De geweldplegende asielzoekers proberen de partijen al jaren weg te werken, daar zit werkelijk niemand op te wachten. Maar ja, de landen nemen ze niet terug en als er hier een trucje wordt gevonden ze toch uit te zetten dan is er wel een rechter die daar een stokje voorsteekt in de vorm van een verdrag en moet het weer via de EU worden geregeld oid.
[..]
Timwonnacott in NWS / FvD bekent kleur
Ik blijf me niet herhalen. Het is al uitgelegd.
Welke partijen erkennen het probleem van geweldplegende asielzoekers niet?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:36 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ze kunnen toch beginnen met het probleem te erkennen?
En dan luisteren naar de ideeën van het FvD.
Dan kunnen ze gezamenlijk tot een oplossing komen
Maar wat heeft dat met haar standpunten te maken?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat laatste is natuurlijk omdat dat diep in het DNA van deze club zit. Het is niet voor niets dat de frontvrouw van FvD nu in Portugal gezellig naar een clubje antisemitische racisten gaat.
En vergeet die evenementen met moslimsprekers uit die achtergestelde dorpjes niet.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, zo hebben anderen weer minder moeite met bijeenkomsten van extreemlinkse internationale. Neem bijvoorbeeld het Marxisme Festival of Socialism Conference.
Ze bagatelliseren het en willen geen echte oplossingen aandragen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:37 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Welke partijen erkennen het probleem van geweldplegende asielzoekers niet?
Je begrijpt hopelijk toch wel dat JA21, net als de PVV en BBB, en nu ook de Groep-Markuszower, gewoon controlled opposition van de VVD zijn? Dat het je opvalt dat de middenpartijen er één groot zooitje van maken dan zit je op het goede spoor. Dat is namelijk precies de bedoeling. Het is een val.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:35 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Maar dan hadden we ook nooit het EK voetbal gewonnen..
Jeetje, wat appende FvD-ers! Snel, extra beveiliging voor Joodse scholen!quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De Joden in den lande hebben zich niet hoeven verschuilen voor FvD aanhang hoor.
Aan de andere kant; dan kon Seedorf die strafschop niet missen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:35 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Maar dan hadden we ook nooit het EK voetbal gewonnen..
Ik geloof niet zo in complotten.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:40 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Je begrijpt hopelijk toch wel dat JA21, net als de PVV en BBB, en nu ook de Groep-Markuszower, gewoon controlled opposition van de VVD zijn? Dat het je opvalt dat de middenpartijen er één groot zooitje van maken dan zit je op het goede spoor. Dat is namelijk precies de bedoeling. Het is een val.
Je bent er bijna en dan klap je weer dicht. Hopeloos.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:42 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ik geloof niet zo in complotten.
Nee sorry ik was nog niet eens in de buurt. Als je mij wilt wijsmaken dat de PVV, BBB en VVD stiekem onder 1 hoedje spelen leg mij dan eens uit waarom het vorige kabinet met alle 3 de partijen zo'n zooitje was en binnen een jaar weg was.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:46 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Je bent er bijna en dan klap je weer dicht. Hopeloos.
Bron?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De Joden in den lande hebben zich niet hoeven verschuilen voor FvD aanhang hoor.
Het is een bevestiging daarvan.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar wat heeft dat met haar standpunten te maken?
Je mag van mij prima antisemitisch zijn. Ik vind dat vrij ziek gedachtegoed maar het staat je uiteraard vrij. Het is hier al heel wat dat je het niet ontkent…quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:33 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Wat als nu blijkt dat deze semieten zelf niet positief staan tegenover blanke/witte West-Europeanen en de westerse cultuur? En op alle mogelijke wijze Europese beschaving proberen te vergallen?
Dus zij mogen wel anti-Europees zijn en actief europese cultuur op alle mogelijke wijzen actief ondermijnen, maar wij mogen niet antisemtisch zijn?
Hij weet natuurlijk dat er in Nederland nooit ophef over zal worden gemaakt. De hele NPO, volkskrant.. is allemaal extreemlinks en die zullen daar nooit over berichten en het publiek informeren.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Fair enough, +1 voor consequent zijn hier.
Gelul.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:56 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Hij weet natuurlijk dat in Nederland hier nooit ophef over zal worden gemaakt. De hele npo, volkskrant.. is allemaal extreemlinks die zullen daar nooit over berichten.
Waarvan? Ik kan je even niet volgen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:52 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het is een bevestiging daarvan.
Sinds je hem zelf steeds graag noemt. Als er bij links geen ophef over komt, waarom leverde Duyvendak dan zijn Tweede Kamer zetel in?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:56 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Hij weet natuurlijk dat in Nederland hier nooit ophef over zal worden gemaakt. De hele npo, volkskrant.. is allemaal extreemlinks die zullen daar nooit over berichten.
Is dat alles aan extreem linkse voorbeelden die je je kunt herinneren?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Communisten, Rote Armee Fraktion, e.d. Die hebben gelukkig totaal geen invloed in Nederland.
Maar waarom steun jij extreemrechts?
quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:48 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Gelukkig gaat ie zich niet voortplanten..
Nee hoor, doen ze niks aan.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:15 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Er valt daar dan ook weinig inhoudelijk op te reageren. De geweldplegende asielzoekers proberen de partijen al jaren weg te werken, daar zit werkelijk niemand op te wachten.
Of de Marokkaanse ambassade wil een bejaarde VVD-er niet ontvangen en dan pikt de VVD-premier dat. Het is onwil.quote:Maar ja, de landen nemen ze niet terug en als er hier een trucje wordt gevonden ze toch uit te zetten dan is er wel een rechter die daar een stokje voorsteekt in de vorm van een verdrag en moet het weer via de EU worden geregeld oid.
Jij stelde dat er een uitspraak van De Vos was, dan moet je aangeven welke. Uit door humorlozen met een agenda gecherrypickte appgroepjes kan ik geen gedachtengoed destilleren.quote:Timwonnacott in NWS / FvD bekent kleur
Ik blijf me niet herhalen. Het is al uitgelegd.
Timwonnacott in NWS / FvD bekent kleurquote:Op zaterdag 30 mei 2026 20:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee hoor, doen ze niks aan.
[..]
Of de Marokkaanse ambassade wil een bejaarde VVD-er niet ontvangen en dan pikt de VVD-premier dat. Het is onwil.
[..]
Jij stelde dat er een uitspraak van De Vos was, dan moet je aangeven welke. Uit door humorlozen met een agenda gecherrypickte appgroepjes kan ik geen gedachtengoed destilleren.
Ja21 zal altijd op het laatste moment gaan draaien. Dit deed Ja21 met de Wet Toekomst Pensioenen ook. Ze konden de opt out erin gooien voor de pensioensgerechtigden en deden dit toch maar niet. Eerdmans is een 🐍 pro Zio slang.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 20:12 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Gr.
Kom eens van die zolderkamer af, zet je hippie bril af en zie wat er Europa gebeurd. Uiteraard zijn de meeste aanhangers xenofobe zielen - koekkoek 🤓quote:Op zaterdag 30 mei 2026 21:46 schreef Ericr het volgende:
Ah we gaan weer de verontruste burger kant op. Dat het gros van de aanhangers gewoon xenofobe trekken hebben vergeten we gewoon. Xenofobie is inmiddels hip of zo?
Wat heb je te zoeken bij een partij die aanschuurt tegen gure rechtse groepen als Erkenbrand, Voorpost,NVU etc als je alleen maar verontrust bent over de toekomst van Nederland. Of is het gewoon dat benauwde gevoel voor alles dat anders is dan wat je gewend bent?
Oh, het gaat nu ineens niet meer om letterlijke uitspraken maar er moet weer eens afstand genomen worden van "meningen en opvattingen" van anderen. Vraag je dat aan die achterlijke van Denk ook bv?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 20:12 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Gr.
Ik ben geen hippie en waarschijnlijk vaker van die zolderkamer gekomen dan de meesten hier. Alleen heb ik niet zoveel vrees voor wat anders is. Er gaan dingen mis, overal maar dat is niet speficiek door migratie veroorzaakt. Laten we ons eerder zorgen maken over de wanorde in grote steden beleid bijna overal ter wereld. Of nou de inheemse junk de binnenstad onveilig maakt zoals in de jaren 70 en 80 of nu wat straatratten ligt niet aan afkomst maar aan falend beleid. Daarmee niet zeggend dat het simpel is op te lossen maar de simpelheid van overal de allochtoon de schuld van te geven is gewoon puur vanuit vreemdelingenhaat ingevoerd en niet door verontrustheid. Dat beestje mag best een naam hebben.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 21:54 schreef matspontius het volgende:
[..]
Kom eens van die zolderkamer af, zet je hippie bril af en zie wat er Europa gebeurd. Uiteraard zijn de meeste aanhangers xenofobe zielen - koekkoek 🤓
Timwonnacott in NWS / FvD bekent kleurquote:Op zaterdag 30 mei 2026 21:58 schreef matspontius het volgende:
[..]
Oh, het gaat nu ineens niet meer om letterlijke uitspraken maar er moet weer eens afstand genomen worden van "meningen en opvattingen" van anderen. Vraag je dat aan die achterlijke van Denk ook bv?
Je naald blijft hangen 🥱quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:05 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Gr.
Omdat jij en andere al 20 keer dezelfde vraag stellen, ik blijf hem niet uitleggen. Lees het topic eens zou ik zeggen.quote:
Er is niets maar dan ook niets communistisch aan GroenLinks, nu PRO.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:09 schreef Kottnauer het volgende:
Heeft Jesse Klaver al afstand genomen van massamoordenaar Joseph Stalin?
Klaver is immers partijleider van PN met wortels in hetzelfde communisme als Stalin.
Ze kunnen nog zoveel naamsveranderingen doorvoeren om te verhullen dat het eigenlijk communisten zijn, maar daar moeten we toch niet intrappen.
CPN = Communistische Partij Nederland => GroenLinks => Progressief Nederland
Dank voor het bevestigen van je totaal niet realistische wereldbeeld. Die shit in Europa wordt veroorzaakt door twee zaken: het importeren van volk wat hier helemaal niets te zoeken heeft en daaraan gekoppeld falend overheidsbeleid. Zijn we het toch gedeeltelijk eens 😉quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:03 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ik ben geen hippie en waarschijnlijk vaker van die zolderkamer gekomen dan de meesten hier. Alleen heb ik niet zoveel vrees voor wat anders is. Er gaan dingen mis, overal maar dat is niet speficiek door migratie veroorzaakt. Laten we ons eerder zorgen maken over de wanorde in grote steden beleid bijna overal ter wereld. Of nou de inheemse junk de binnenstad onveilig maakt zoals in de jaren 70 en 80 of nu wat straatratten ligt niet aan afkomst maar aan falend beleid. Daarmee niet zeggend dat het simpel is op te lossen maar de simpelheid van overal de allochtoon de schuld van te geven is gewoon puur vanuit vreemdelinghaat ingevoerd en niet door verontrustheid. Dat beestje mag best een naam hebben.
Moet je gewoon eens proberen. Leven zonder angst en zoek die vreemdeling eens op. Vandaag weer gedaan. In een wijk die iets meer dan 10 jaar terug zo'n beetje de ergste wijk was van Nederland.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:11 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dank voor het bevestigen van je totaal niet realistische wereldbeeld. Die shit in Europa wordt veroorzaakt door twee zaken: het importeren van volk wat hier helemaal niets te zoeken heeft en daaraan gekoppeld falend overheidsbeleid. Zijn we het toch gedeeltelijk eens 😉
Tja, we natuurlijk hebben gewoon nog zoiets als statistieken, daarin is het aantoonbaar dat migranten op talloze negatieve manieren een flinke oververtegenwoordiging kennen. Dat kun je proberen te ontkennen en doen alsof mensen die zulke dingen stellen alleen maar op een zolderkamer zitten, maar je houdt hier enkel jezelf mee voor de gek.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:03 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ik ben geen hippie en waarschijnlijk vaker van die zolderkamer gekomen dan de meesten hier. Alleen heb ik niet zoveel vrees voor wat anders is. Er gaan dingen mis, overal maar dat is niet speficiek door migratie veroorzaakt. Laten we ons eerder zorgen maken over de wanorde in grote steden beleid bijna overal ter wereld. Of nou de inheemse junk de binnenstad onveilig maakt zoals in de jaren 70 en 80 of nu wat straatratten ligt niet aan afkomst maar aan falend beleid. Daarmee niet zeggend dat het simpel is op te lossen maar de simpelheid van overal de allochtoon de schuld van te geven is gewoon puur vanuit vreemdelingenhaat ingevoerd en niet door verontrustheid. Dat beestje mag best een naam hebben.
Mensen baseren negatieve standpunten over migratie op onder meer op herhaaldelijke negatieve ervaringen, die simpelweg heel erg veel mensen hebben. Met name in de hoogopgeleide en welgestelde contreien is het wellicht makkelijk het idee dat migranten te romantiseren, maar vaak is dit niets meer dan wensdenken of toevallig een aardige collega of een gezellige iftar.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:25 schreef Ericr het volgende:
[..]
Moet je gewoon eens proberen. Leven zonder angst en zoek die vreemdeling eens op. Vandaag weer gedaan. In een wijk die iets meer dan 10 jaar terug zo'n beetje de ergste wijk was van Nederland.
Of kies voor de angst en een vastgeroest idee dat we alleen maar ellende importeren.
Geeft gewoon een antwoord op de vraag ipv telkens maar weer dezelfde shit te tonen. Dat kan je niet dus gooi je er maar zo'n vage link er in.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:07 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Omdat jij en andere al 20 keer dezelfde vraag stellen, ik blijf hem niet uitleggen. Lees het topic eens zou ik zeggen.
Ik linkte je naar de posts waarin ik uitgebreid antwoord heb gegeven op die vraag. Anders vertel je mij even welk deel van jou vraag ik nog niet heb beantwoord in mijn posts in dit topic?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:48 schreef matspontius het volgende:
[..]
Geeft gewoon een antwoord op de vraag ipv telkens maar weer dezelfde shit te tonen. Dat kan je niet dus gooi je er maar zo'n vage link er in.
Joh echt? Laat het nou zo zijn dat ik ook een aantal allochtonen in mijn kenniskring heb (Iran, Oezbekistan, Suriname, Oekraine, o.a.). En guess what? Die stemmen ook op de FvD want die willen die ongecontroleerde import shit ook niet - al dat gajes wat hier uit veilige landen binnenkomt en de samenleving volledig ontwricht en zich totaal niet aanpast. Eyeopener niet? Of zijn dat ook allemaal xenofoben?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:25 schreef Ericr het volgende:
[..]
Moet je gewoon eens proberen. Leven zonder angst en zoek die vreemdeling eens op. Vandaag weer gedaan. In een wijk die iets meer dan 10 jaar terug zo'n beetje de ergste wijk was van Nederland.
Of kies voor de angst en een vastgeroest idee dat we alleen maar ellende importeren.
Kun je dit ook wat verder onderbouwen, wat maakt zulke mensen 'dom' of 'kwaadaardig'?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:56 schreef Isdatzo het volgende:
Waarschijnlijk. In elk geval zijn ze dom, of kwaadaardig.
Kans is groot ja. Laten we niet doen alsof xenofobie niet bestaat onder andere bevolkingsgroepen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:53 schreef matspontius het volgende:
[..]
Joh echt? Laat het nou zo zijn dat ik ook een aantal allochtonen in mijn kenniskring heb (Iran, Oezbekistan, Suriname, Oekraine, o.a.). En guess what? Die stemmen ook op de FvD want die willen die ongecontroleerde import shit ook niet - al dat gajes wat hier uit veilige landen binnenkomt en de samenleving volledig ontwricht en zich totaal niet aanpast. Eyeopener niet? Of zijn dat ook allemaal xenofoben?
Natuurlijk kan hij dat niet. Een wetenschapper van niks.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kun je dit ook wat verder onderbouwen, wat maakt zulke mensen 'dom' of 'kwaadaardig'?
Een wetenschapper nog welquote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Natuurlijk kan hij dat niet. Een wetenschapper van niks.
Weet je wat het trieste is aan mensen zoals jij. Je zit zelf vol met haat. Aan andersdenkenden. Wellicht aan jezelf.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:04 schreef Ericr het volgende:
[..]
Kans is groot ja. Laten we niet doen alsof xenofobie niet bestaat onder andere bevolkingsgroepen.
Maar laten we vooral de baby met het badwater weg gooien en haten op bepaalde groepen omdat een deel daarvan overtegenwoordigd is in bepaalde statistieken. Niemand zal zeggen dat migratie niet voor problemen kan zorgen maar het is nog wat anders als dat doorslaat naar virulente haat tegen bepaalde groepen omdat iedere nare ervaring of incident wordt uitvergroot. Een moord gepleegd door een gestoorde migrant maakt niet iedere migrant een potentiele moordenaar. We zijn blijkbaar nog niet veel verder dan Radio Milles Collins of dichter bij huis Der Sturmer. En ja deze laatste referentie was met opzet. Vooral wegens de dommigheid van bepaalde argumenten.
Waarschijnlijk wel.quote:
Dat is natuurlijk hilarisch.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:53 schreef matspontius het volgende:
een aantal allochtonen in mijn kenniskring heb (Iran, Oezbekistan, Suriname, Oekraine, o.a.). En guess what? Die stemmen ook op de FvD
Iedereen maar wegzetten als xenofoob en extreem rechts omdat ze een andere zienswijze hebben dan jij is wel een wat simpele gedachtengang, vindt jezelf ook niet? Niet alle migranten zijn een probleem, het gaat om de volledig ongecontroleerde import van volk wat hier helemaal niets te zoeken heeft behalve hun eigen geluk en egoisme. Falend overheidsbeleid ligt hieraan ten grondslag inderdaad. Daar heb je basis voor een stem op de FvD aangezien die andere partijen alleen maar beloven en echt helemaal niets doen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:04 schreef Ericr het volgende:
[..]
Kans is groot ja. Laten we niet doen alsof xenofobie niet bestaat onder andere bevolkingsgroepen.
Maar laten we vooral de baby met het badwater weg gooien en haten op bepaalde groepen omdat een deel daarvan overtegenwoordigd is in bepaalde statistieken. Niemand zal zeggen dat migratie niet voor problemen kan zorgen maar het is nog wat anders als dat doorslaat naar virulente haat tegen bepaalde groepen omdat iedere nare ervaring of incident wordt uitvergroot. Een moord gepleegd door een gestoorde migrant maakt niet iedere migrant een potentiele moordenaar. We zijn blijkbaar nog niet veel verder dan Radio Milles Collins of dichter bij huis Der Sturmer. En ja deze laatste referentie was met opzet. Vooral wegens de dommigheid van bepaalde argumenten.
Niet negatief bedoeld, maar dit gelooft echt niemand....."Ik ben FvD stemmer, en ik heb elke exotische etniciteit in mn kennisenkring die ook pro FvD is".....quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:53 schreef matspontius het volgende:
[..]
Joh echt? Laat het nou zo zijn dat ik ook een aantal allochtonen in mijn kenniskring heb (Iran, Oezbekistan, Suriname, Oekraine, o.a.). En guess what? Die stemmen ook op de FvD want die willen die ongecontroleerde import shit ook niet - al dat gajes wat hier uit veilige landen binnenkomt en de samenleving volledig ontwricht en zich totaal niet aanpast. Eyeopener niet? Of zijn dat ook allemaal xenofoben?
De anti-AZC demonstranten waren gewoon bezorgde burgers die door de hele msm, politiek in de extreemrechtse hoek worden geduwd. Hier konden ze niets tegen doen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 21:46 schreef Ericr het volgende:
Ah we gaan weer de verontruste burger kant op. Dat het gros van de aanhangers gewoon xenofobe trekken hebben vergeten we gewoon. Xenofobie is inmiddels hip of zo?
Wat heb je te zoeken bij een partij die aanschuurt tegen gure rechtse groepen als Erkenbrand, Voorpost,NVU etc als je alleen maar verontrust bent over de toekomst van Nederland. Of is het gewoon dat benauwde gevoel voor alles dat anders is dan wat je gewend bent?
Waar zeg ik elke? Ik werk in een universitair ziekenhuis en kom daar alle geledingen van de wereld tegen. Dat zijn bepaalde geen domme gasten en ja verbazingwekkend wellicht maar die zitten ook niet op een zich ontwrichtende samenleving te wachten en schamen zich kapot wat er allemaal in dit land gebeurt. Ook al kunnen ze daar zelf niets aan doen. Stemmen zeker niet allemaal FvD maar een aantal wel. Waarom zou ik daarover liegen?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:25 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Niet negatief bedoeld, maar dit gelooft echt niemand....."Ik ben FvD stemmer, en ik heb elke exotische etniciteit in mn kennisenkring die ook pro FvD is".....
Point proven. 99.99% nog wel, doe dan gewoon 100%.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:25 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
De anti-AZC demonstranten waren gewoon bezorgde burgers die door de hele msm, politiek in de extreemrechtse hoek worden geduwd. Hier konden ze niets tegen doen.
Elke cultuur heeft xenofobe trekken en dit is met een reden. Zelfs wanneer buitenlanders beter integreren en hier hun bestaanszekerheid proberen op te bouwen. Wanner er dan uitvreters van buitenaf binnenkomen die deze bestaanszekerheid gaan aantasten. Dan zullen ook zij ook xenofobisch reageren. Xenofobie is een natuurlijke menselijke eigenschap. De gemene deler is bestaanszekerheid. 99.99% van de zg. vluchtelingen brengen niets van constructieve waarde.
Laten we eerst eens alle veilige landers, illegalen/uitgeprocedeerden, criminelen eruit sodemieteren. Zelfs dat wil je niet. Je wilt nederland kennelijk alleen kapot maken.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:15 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel.
[..]
Dat is natuurlijk hilarisch.
Als het aan een groot deel van de FvD'ers en achterban ligt gaan die net zo goed allemaal op het vliegtuig.
En een Oekraïner die op die kremlin pijp partij stemt moet zich de ogen uit de kop schamen.
Geen idee, ik lees slechts dat jouw allochtonen kennisenkring overwegend FvD stemmen, als je niet elke bedoeld, wordt ik toch enigzins geframed om een richting uit te denken....quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:30 schreef matspontius het volgende:
[..]
Waar zeg ik elke? Ik werk in een universitair ziekenhuis en kom daar alle geledingen van de wereld tegen. Dat zijn bepaalde geen domme gasten en ja verbazingwekkend wellicht maar die zitten ook niet op een zich ontwrichtende samenleving te wachten en schamen zich kapot wat er allemaal in dit land gebeurt. Ook al kunnen ze daar zelf niets aan doen. Stemmen zeker niet allemaal FvD maar een aantal wel. Waarom zou ik daarover liegen?
quote:een aantal allochtonen in mijn kenniskring heb (Iran, Oezbekistan, Suriname, Oekraine, o.a.). En guess what? Die stemmen ook op de FvD
Jij wil de geschiedenis herschrijven?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Er is niets maar dan ook niets communistisch aan GroenLinks, nu PRO.
De SP komt er met hun standpunten een beetje in de buurt, maar een beetje.
Zie je @matspontiusquote:
Het is zeer geloofwaardig. Je zit zoals vele PRO'ers in een totale bubbel.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:25 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Niet negatief bedoeld, maar dit gelooft echt niemand....."Ik ben FvD stemmer, en ik heb elke exotische etniciteit in mn kennisenkring die ook pro FvD is".....
Als je niet in staat bent om door de halve waarheden en hele leugens van die wappieclub heen te prikken dan heb je ze niet alle honderd in het mandje. En kan je dat wel maar vind je het eigenlijk wel prima dan ben je kwaadaardig.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kun je dit ook wat verder onderbouwen, wat maakt zulke mensen 'dom' of 'kwaadaardig'?
Het ging specifiek om niet meer migratie willen, het leek gezien je post dat je een standpunten daartegen (zelfs al zijn het zelf dus mensen met een migratieachtergrond zelf) omschreef als 'dom' en 'kwaadaardig'. FvD is namelijk lang niet de enige partij die kritisch op migratie is.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als je niet in staat bent om door de halve waarheden en hele leugens van die wappieclub heen te prikken dan heb je ze niet alle honderd in het mandje. En kan je dat wel maar vind je het eigenlijk wel prima dan ben je kwaadaardig.
Als je kijkt naar de standpunten van PRO valt daar weinig communisme in te bespeuren. Het zijn progressieve sociaaldemocraten met een groene agenda. Ook toen het nog GroenLinks was.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:35 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Jij wil de geschiedenis herschrijven?
Gast, je stemt PROquote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als je niet in staat bent om door de halve waarheden en hele leugens van die wappieclub heen te prikken dan heb je ze niet alle honderd in het mandje. En kan je dat wel maar vind je het eigenlijk wel prima dan ben je kwaadaardig.
Maak eens een simpele rekensom. Hoeveel van de nepvluchtelingen dragen bij aan deze samenleving. Niet veel. Welicht minder dan een halve procent. 80% van de somaliërs heeft een uitkering. Dit is niet houdbaar.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:30 schreef Ericr het volgende:
[..]
Point proven. 99.99% nog wel, doe dan gewoon 100%.
Dat maakt het FvD stemmen dus extra dom.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het ging specifiek om niet meer migratie willen, het leek gezien je post dat je een standpunten daartegen (zelfs al zijn het zelf dus mensen met een migratieachtergrond zelf) omschreef als 'dom' en 'kwaadaardig'. FvD is namelijk lang niet de enige partij die kritisch op migratie is.
PRO heeft een behoorlijk radicale vleugel, geërfd juist van GroenLinks. Neem bijvoorbeeld de groep 'LinksBoven' is niet sociaaldemocratisch, maar antikapitalistisch en socialistisch. Dat schuurt tegen BIJ1 en PvdD aan.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:44 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als je kijkt naar de standpunten van PRO valt daar weinig communisme in te bespeuren. Het zijn progressieve sociaaldemocraten met een groene agenda. Ook toen het nog GroenLinks was.
Misschien moet jij gewoon eens de geschiedenisboeken in duiken. Communisten willen de democratie en het kapitalisme omver werpen. Communisten zijn uitgestorven in Nederland. Er is geen enkele communistische partij meer.
Waarom? Moeten mensen met een migratieachtergrond voor meer migratie zijn dan?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat maakt het FvD stemmen dus extra dom.
Moeten zij weten.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom? Moeten mensen met een migratieachtergrond voor meer migratie zijn dan?
Owee als je het dom noemt...quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:50 schreef cosmosis het volgende:
Tegen migratie zijn en dan FvD kiezen om je statement te maken is wel de bodemloze tunnelvisie die je kunt bereiken......
Ik zie nergens dat het communisten zijn Howard, maar bedankt voor de info over die groep. Ik ga die morgen een donatie geven.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
PRO heeft een behoorlijk radicale vleugel, geërfd juist van GroenLinks. Neem bijvoorbeeld de groep 'LinksBoven' is niet sociaaldemocratisch, maar antikapitalistisch en socialistisch. Dat schuurt tegen BIJ1 en PvdD aan.
Voor wat betreft immigranten?quote:Op zondag 31 mei 2026 00:03 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Welk alternatief stellen jullie voor.
In Nederland heeft ongeveer 25% van de mensen een migratieachtergrond, bij deze lijst is dat 60%. Dit is wat men met 'diversiteit' bedoelt.quote:Op zondag 31 mei 2026 00:11 schreef UitStraling het volgende:
Mijn god_!
https://linksboven.org/di(...)nksboven-raadsleden/
En de instroom stoppen anders heb je aan de spreidingswet niets. Anders werkt het geheel als een omvolkingsmechanisme.quote:Op zondag 31 mei 2026 00:16 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Voor wat betreft immigranten?
Spreidingswet uitvoeren
Asielprocedures verkorten
Mensensmokkelaars harder aanpakken
Uitbuiters (schimmige uitzendburo'tjes) van arbeidsmigranten harder aanpakken
En nog veel meer, maar ja, dit gaat wel geld kosten.
Dat is al sowieso het gevolg van het verkorten van asielprocedures.quote:Op zondag 31 mei 2026 00:19 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
En de instroom stoppen anders heb je aan de spreidingswet niets. Anders werkt het geheel als een omvolkingsmechanisme.
Sodemieter op met dat kansloze rusland gezeikquote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is staatsgevaarlijk als een partij die zo openlijk met de vijand (Rusland) flirt een hoge positie in de besluitvorming bezit. De mening over buitenlanders en whatnot even daargelaten.
Als jij dat afdoet als pesten, dat is dan jouw keuze.
Precies. Geen Jinek kijken. Gewoon Jeffrey Sachs even de ware feiten over deze hele shitshow laten leveren.quote:Op zondag 31 mei 2026 00:32 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Sodemieter op met dat kansloze rusland gezeik
Of hiernaarquote:Op zondag 31 mei 2026 00:52 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Precies. Geen Jinek kijken. Gewoon Jeffrey Sachs even de ware feiten over deze hele shitshow laten leveren.
Ik lach nooit meer om vlaggetjes zwaaiende Noord Koreanen of om Oost Duitsers uit het verleden.
Die moesten het hebben van gesmokkelde kranten en boeken terwijl voor ons de muismat al te ver ligt.
Als ze dat zelf ook openlijk laten vallen dan zal ik dat doen. Tot heden niets van gemerkt, dus blijft dit voor mij staan.quote:Op zondag 31 mei 2026 00:32 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Sodemieter op met dat kansloze rusland gezeik
Ze bekennen gewoon kleur en doen niet eens meer alsof.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 21:46 schreef Ericr het volgende:
En terecht. Al die FvD-stemmers en goedpraters steunen gewoon het aanvallen van Oekraïense burgerdoelen.quote:Op zondag 31 mei 2026 08:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als ze dat zelf ook openlijk laten vallen dan zal ik dat doen. Tot heden niets van gemerkt, dus blijft dit voor mij staan.
Als Rusland voor de grens van Nederland staat, leg ik de rode loper uitquote:Op zondag 31 mei 2026 08:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als ze dat zelf ook openlijk laten vallen dan zal ik dat doen. Tot heden niets van gemerkt, dus blijft dit voor mij staan.
Volgens mij gaat de discussie hier helemaal niet over het open grenzen beleid richting de Schengen landen noch over expats (die @Richestorags overigens wel benoemd). Dus ik snap je voorbeeld niet.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:55 schreef UitStraling het volgende:
Een verzorgingsstaat zoals Nederland is kan simpelweg geen open grenzen hebben, dat is hetzelfde als twee fruitboompjes buitenzetten om een sprinkhanenzwerm te voeden.
Hadden we twee weken geleden niet zulk iets in Putten omdat Feyenoord onderweg was naar Zwolle en Ajax naar Heerenveen? Ik vind het prima wanneer er met criminaliteitstatistieken geschermd wordt, maar voetbalgeweld is nu niet echt iets waar allochtonen de monopoly op hebben.quote:Op zondag 31 mei 2026 00:54 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Of hiernaar
Gaat ook in NL gebeuren als Marokko wint/verliest
[ x ]
quote:Op zondag 31 mei 2026 08:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan lijkt mij de stap naar het conservatieve en autocratische karakter van de meeste Islamieten ook niet zo enorm groot?quote:Op zondag 31 mei 2026 09:33 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Als Rusland voor de grens van Nederland staat, leg ik de rode loper uit
okquote:Op zondag 31 mei 2026 10:01 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dan lijkt mij de stap naar het conservatieve en autocratische karakter van de meeste Islamieten ook niet zo enorm groot?
Dus je erkent hiermee in feite dat het niet handig is meer Islamieten te laten binnenkomen?quote:Op zondag 31 mei 2026 10:01 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dan lijkt mij de stap naar het conservatieve en autocratische karakter van de meeste Islamieten ook niet zo enorm groot?
Tegen die tijd zit jij al in een interneringskamp.quote:Op zondag 31 mei 2026 09:33 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat Nederland interneringskampen bouwt, ben ik al geëmigreerd naar Rusland om in een tapijtfabriek te werken.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:11 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Tegen die tijd zit jij al in een interneringskamp.
Dat is een vrij specifiek plan.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:20 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat Nederland interneringskampen bouwt, ben ik al geëmigreerd naar Rusland om in een tapijtfabriek te werken.
iemand moet die rode lopers fabriceren..quote:
Waarom rot je niet meteen op naar Rusland?quote:Op zondag 31 mei 2026 10:20 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat Nederland interneringskampen bouwt, ben ik al geëmigreerd naar Rusland om in een tapijtfabriek te werken.
Ik had Islamitische landen moeten schrijven, sorry.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dus je erkent hiermee in feite dat het niet handig is meer Islamieten te laten binnenkomen?
Omdat ik vind dat jij moet vechten in Oekraïne, zodat jij je haat een plekje kan gevenquote:Op zondag 31 mei 2026 10:33 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Waarom rot je niet meteen op naar Rusland?
1979 het rampjaar: de hernieuwing van de al-Saud deal met de Wahabi geestelijken in Saudi-Arabië en de Islamitische revolutie in Iran en de opkomst van de Moedjahedien in Afghanistan.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:33 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik had Islamitische landen moeten schrijven, sorry.
Wel eng hoe de Islamitische wereld in 1979 zo conservatief geworden is, hoop zo dat het westen dit niet overkomt gebukt onder het radicaal rechtse stemgeluid.
Wat stopt je om daar nu heen te gaan ViesDik?quote:Op zondag 31 mei 2026 10:20 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Waarom ga jij niet naar Oekraïne toe. Ze komen daar in Oekraïne consequent soldaten tekort dat ze met bussen burgers kidnappen om direkt naar het front sturen, zodat ze daar kunnen sterven.quote:Op zondag 31 mei 2026 11:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat stopt je om daar nu heen te gaan ViesDik?
Dat arme Rusland heeft dringend nieuwe soldaten nodig. Dus ga ze helpen zou ik zeggen.
LOLquote:Op zondag 31 mei 2026 09:10 schreef KareldeStoute het volgende:
Al die FvD-stemmers en goedpraters steunen gewoon het aanvallen van Oekraïense burgerdoelen.
Ben in ieder geval niet links. Maar vooral op de man spelen als je geen argumenten meer hebt.quote:Op zondag 31 mei 2026 11:37 schreef Spring_Sale het volgende:
@:Ericr
En je blijft maar wegkijken tot het verder uit de hand loopt. Maar je kunt natuurlijk altijd hitler, trump en putin de schuld geven. Links heeft een IQ probleem 🙄.
[ x ]
Ik heb geen enkele interesse om nu of in de toekomst naar de Oekraïne te gaan. In tegenstelling tot ViesDik die naar zijn beloofde land Rusland wil.quote:Op zondag 31 mei 2026 12:08 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Waarom ga jij niet naar Oekraïne toe. Ze komen daar in Oekraïne consequent soldaten tekort dat ze met bussen burgers kidnappen om direkt naar het front sturen, zodat ze daar kunnen sterven.
Bij politiek links wordt empathie altijd aan een ander opgelegd.quote:Op zondag 31 mei 2026 12:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele interesse om nu of in de toekomst naar de Oekraïne te gaan. In tegenstelling tot ViesDik die naar zijn beloofde land Rusland wil.
Onschuldige Oekraïnsche jongens worden gewoon gekidnapt van straat om voor je vriendje Mark pedofiel Rutte te vechten..quote:Op zondag 31 mei 2026 11:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat stopt je om daar nu heen te gaan ViesDik?
Dat arme Rusland heeft dringend nieuwe soldaten nodig. Dus ga ze helpen zou ik zeggen.
Zo gaat dat in oorlogstijd, ja. Of dacht jij dat het in Nederland anders gaat mocht het hier oorlog zijn?quote:Op zondag 31 mei 2026 13:20 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Onschuldige Oekraïnsche jongens worden gewoon gekidnapt van straat om voor je vriendje Mark pedofiel Rutte te vechten..
heb je het idee dat het goed gaat met Oekraïne?
Hoe de fuck is Mark Rutte nu opeens een pedofiel?quote:Op zondag 31 mei 2026 13:20 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Onschuldige Oekraïnsche jongens worden gewoon gekidnapt van straat om voor je vriendje Mark pedofiel Rutte te vechten..
heb je het idee dat het goed gaat met Oekraïne?
Jouw beeld van FvD gaat niet verder dan dat?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 19:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zeker niet. Maar wat doe jij bij FvD als je daar niet in gelooft?
Precies.quote:Op zondag 31 mei 2026 13:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als Rusland stopt met vechten is er geen oorlog meer. Als Oekraïne stopt met vechten is er geen Oekraïne meer.
In de kringen van 'zelfstandige kritische denkers' zijn mensen waarmee je het oneens bent maar niet kan uitleggen waarom simpelweg een pedofiel.quote:Op zondag 31 mei 2026 13:27 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hoe de fuck is Mark Rutte nu opeens een pedofiel?
Vergeet het lage IQ en NIMBY nietquote:Op zondag 31 mei 2026 13:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
In de kringen van 'zelfstandige kritische denkers' zijn mensen waarmee je het oneens bent maar niet kan uitleggen waarom simpelweg een pedofiel.
quote:Op zondag 31 mei 2026 13:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zo gaat dat in oorlogstijd, ja. Of dacht jij dat het in Nederland anders gaat mocht het hier oorlog zijn?
Als Rusland stopt met vechten is er geen oorlog meer. Als Oekraïne stopt met vechten is er geen Oekraïne meer.
gelukkig hoef ik mij daar geen zorgen meer over te makenquote:Op zondag 31 mei 2026 13:27 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hoe de fuck is Mark Rutte nu opeens een pedofiel?
Als er dienstplicht is, in een oorlog, dan heb je nu eenmaal geen keus. Dat zou hier ook gebeuren. Je moet vechten.
Als die generalisaties hier gedaan zijn is het net zo dom als uitspraken van 99.99% draagt niks bij of iemand een laag IQ toedichten omdat ze een andere opvatting hebben. Tegelijkertijd, er zijn best wat FVD-ers met anti semitische uitingen en Putin werd o.a. door Baudet zelf verheerlijkt. Maar nee dat maakt niet iedere FVD-er een anti semiet of Putin pijper.quote:Op zondag 31 mei 2026 13:41 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Of ze zijn maar een kremlinversteher of antisemiet toch?
Je stemt op Ja21. Die willen geen Nexit. Derhalve zal er ook geen stop op de asielinstroom kunnen worden bewerksteligt. En kan er ook niets gedaan worden aan criminele asielzoekers. Geen remigratie, niks. Judeo21 is controlled opposition en zal niets doen. Israel wil juist dat Europa miljoenen Palestijnen gaat opvangen. JudasAlliantie21 zal dus altijd op het laatste moment gaan lopen draaien ten faveure van Israel. Dit voorspel ik je als 'wappie'.quote:Op zondag 31 mei 2026 12:35 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ben in ieder geval niet links. Maar vooral op de man spelen als je geen argumenten meer hebt.
Weet verder niet wat buitenlandse mogendheden hiermee te maken hebben.
Het wegkijk argument is net zo zwak als het verontruste burger argument. Dat niet iedereen een verstoorde of gestoorde extreem rechtse visie heeft op migratie is maar beter ook.
Wat mij betreft is opvang in de regio het beste, verliest iemand zijn burgerschap bij bepaalde misdaden en mag beleid vooral gericht zijn op terugkeer. Maar tegelijkertijd, als we zelf de omstandigheden creëren waarin bepaalde delen van de wereld onveiliger zijn hier mag er ook ruimte zijn om mensen uit die gebieden op te vangen. Echte gelukzoekers mogen van mij net zo goed gelijk weer het land uitgeflikkerd worden.
He, eindelijk eens iemand die nadenkt. Dat begint een zeldzaamheid te worden op dit forum ☝️quote:Op zondag 31 mei 2026 13:49 schreef Ericr het volgende:
[..]
Als die generalisaties hier gedaan zijn is het net zo dom als uitspraken van 99.99% draagt niks bij of iemand een laag IQ toedichten omdat ze een andere opvatting hebben. Tegelijkertijd, er zijn best wat FVD-ers met anti semitische uitingen en Putin werd o.a. door Baudet zelf verheerlijkt. Maar nee dat maakt niet iedere FVD-er een anti semiet of Putin pijper.
Zeker wel. Naast complottheorieën en steun aan Poetin gaat het natuurlijk ook over klassieke extreemrechtse ellende als racisme en dergelijke.quote:Op zondag 31 mei 2026 13:28 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Jouw beeld van FvD gaat niet verder dan dat?
Dit inderdaad.quote:Op zondag 31 mei 2026 09:33 schreef Viesdik het volgende:
[..]
🥱🥱quote:Op zondag 31 mei 2026 14:59 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zeker wel. Naast complottheorieën en steun aan Poetin gaat het natuurlijk ook over klassieke extreemrechtse ellende als racisme en dergelijke.
Klopt.. Maar ik zou het ook niet erg vindenquote:Op zondag 31 mei 2026 15:25 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Bekijk deze YouTube-video
Mooiste land ter wereld gewoon.![]()
![]()
Helaas komt Rusland helemaal niet onze kant op, want al die verhalen over Rusland die Europa gaat aanvallen zijn allemaal imperialistische fantasieverhalen, om ervoor te zorgen dat het Amerikaans industrieel complex miljarden-winsten boeken en wij peperduur gas uit de VS kopen i.p.v. goedkoop en milieuvriendelijk Russisch gas.
Ik zou zeker de Russen verwelkomen wanneer ze Nederland binnenrijden.quote:Op zondag 31 mei 2026 15:32 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Klopt.. Maar ik zou het ook niet erg vinden
Lekker in je dagboek schrijvenquote:Op zondag 31 mei 2026 14:59 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zeker wel. Naast complottheorieën en steun aan Poetin gaat het natuurlijk ook over klassieke extreemrechtse ellende als racisme en dergelijke.
Hoe het eruitziet wanneer het "mooiste land ter wereld gewoon.quote:Op zondag 31 mei 2026 16:00 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik zou zeker de Russen verwelkomen wanneer ze Nederland binnenrijden.
Ja, want het is zwart-wit. Als je niet achter Oekraïne staat, sta je automatisch achter Rusland.quote:Op zondag 31 mei 2026 17:43 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Wie achter Rusland en Poetin staat, moet worden geëlimineerd.
Dit zijn niet dezelfde old school socialistische Russen als waar jij als linkse boomknuffelaar fan van bent.quote:Op zondag 31 mei 2026 16:00 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik zou zeker de Russen verwelkomen wanneer ze Nederland binnenrijden.
Ik vind deze eigenlijk best mooi klinken. Ik kan het ook redelijk verstaan omdat ik vroeger wat Russisch heb geleerd toen ik veel World of Warcraft speelde.quote:Op zondag 31 mei 2026 15:25 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Mooiste land ter wereld gewoon.![]()
![]()
Helaas komt Rusland helemaal niet onze kant op, want al die verhalen over Rusland die Europa gaat aanvallen zijn allemaal imperialistische fantasieverhalen, om ervoor te zorgen dat het Amerikaans industrieel complex miljarden-winsten boeken en wij peperduur gas uit de VS kopen i.p.v. goedkoop en milieuvriendelijk Russisch gas.
Ad 1. Los van de vraag of je het woord omvolking wel of niet mag gebruiken, wordt hier iets nieuws geponeerd, namelijk dat dit een racistische term is. Ik begrijp dat niet - kan iemand dat uitleggen?quote:Het masker van Forum voor Democratie is afgevallen, stelde PRO-fractievoorzitter Jesse Klaver afgelopen dinsdag. En zeker, het was een ontluisterend debat. Dat tijdens een debat in de Tweede Kamer racistische termen vielen als "omvolking" en "Nederland voor de Nederlanders", en dat geweld tegen azc's en politie wordt goedgepraat, is in- en intriest. Een dieptepunt, wat ons betreft.
1, "Omvolking" wordt gezien als een complottheorie. Men ontkent dat het een bewust beleid isquote:Op zondag 31 mei 2026 18:53 schreef Kottnauer het volgende:
https://www.nu.nl/blog/63(...)ndacht-verdient.html
nu.nl kiest ook kleur.
[..]
Ad 1. Los van de vraag of je het woord omvolking wel of niet mag gebruiken, wordt hier iets nieuws geponeerd, namelijk dat dit een racistische term is. Ik begrijp dat niet - kan iemand dat uitleggen?
Ad 2. Ook de uitspraak “Nederland is voor de Nederlanders” wordt hier een racistische term genoemd. Kan iemand uitleggen waarom dat zo is?
Ad 3. Geweld […] wordt goedgepraat. Nu heb ik de bijdrage van FVD zorgvuldig twee keer beluisterd, maar nergens wordt geweld goedgepraat. Integendeel: De Vos heeft een keer of tien omstandig verklaard dat zij tegen geweld is en dat mensen die zich eraan schuldig maken opgepakt moeten worden. Is dit nu een bewuste leugen van de redactie van nu.nl?
Het is me in dit debat continu opgevallen dat woorden worden verdraaid en dat zelfs zaken worden verzonnen.
Je hebt gemist dat omvolking gewoon een antisemitische (en racistische) complottheorie is?quote:Op zondag 31 mei 2026 18:53 schreef Kottnauer het volgende:
nu.nl kiest ook kleur.
[..]
Ad 1. Los van de vraag of je het woord omvolking wel of niet mag gebruiken, wordt hier iets nieuws geponeerd, namelijk dat dit een racistische term is. Ik begrijp dat niet - kan iemand dat uitleggen?
Ad 2. Ook de uitspraak “Nederland is voor de Nederlanders” wordt hier een racistische term genoemd. Kan iemand uitleggen waarom dat zo is?
Ad 3. Geweld […] wordt goedgepraat. Nu heb ik de bijdrage van FVD zorgvuldig twee keer beluisterd, maar nergens wordt geweld goedgepraat. Integendeel: De Vos heeft een keer of tien omstandig verklaard dat zij tegen geweld is en dat mensen die zich eraan schuldig maken opgepakt moeten worden. Is dit nu een bewuste leugen van de redactie van nu.nl?
Het is me in dit debat continu opgevallen dat woorden worden verdraaid en dat zelfs zaken worden verzonnen.
Ik denk wel dat anno nu dit woord echt een hele andere betekenis heeft gekregen, en iedereen die het gebruikt ook niet doelt op het verleden toen dit woord gebruikt werd.quote:Op zondag 31 mei 2026 19:44 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je hebt gemist dat omvolking gewoon een antisemitische (en racistische) complottheorie is?
Dat betwijfel ik ten zeerste. Ook nu zijn de figuren die die term hanteren over het algemeen gewoon hele foute types.quote:Op zondag 31 mei 2026 19:47 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ik denk wel dat anno nu dit woord echt een hele andere betekenis heeft gekregen, en iedereen die het gebruikt ook niet doelt op het verleden toen dit woord gebruikt werd.
Ja, dat heb ik gemist. Het is dus, beweer jij, niet alleen racistisch, maar ook antisemitisch.quote:Op zondag 31 mei 2026 19:44 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je hebt gemist dat omvolking gewoon een antisemitische (en racistische) complottheorie is?
Juist. Mona Keijzer (waar ik geen fan van ben) zei dat er omvolking plaatsvindt, maar dat er geen joodse beweging achter zit.quote:Op zondag 31 mei 2026 19:44 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dan lijkt het me verstandig dat je je er eens in verdiept.quote:Op zondag 31 mei 2026 19:48 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik gemist. Het is dus, beweer jij, niet alleen racistisch, maar ook antisemitisch.
Hoe dan precies?
je kan ook gewoon antwoord geven op de vraag.. staat wat sterker.quote:Op zondag 31 mei 2026 19:55 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dan lijkt het me verstandig dat je je er eens in verdiept.
Heb ik gedaan. Kom niets tegen over racisme of antisemitisme.quote:Op zondag 31 mei 2026 19:55 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dan lijkt het me verstandig dat je je er eens in verdiept.
Dan heb je wat essentiële onderdelen gemistquote:Op zondag 31 mei 2026 19:59 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Heb ik gedaan. Kom niets tegen over racisme of antisemitisme.
Ik kan me nog wel voorstellen dat omvolking een racistisch doel kan hebben. Maar voor zover ik begrijp is FVD juist tégen omvolking en dus tegen racisme. Het verband met antisemitisme lijkt mij helemaal uit de lucht gegrepen.
Maar die kun jij me dan misschien uitleggen s.v.p.?quote:Op zondag 31 mei 2026 20:01 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dan heb je wat essentiële onderdelen gemist
Make 1984 fiction againquote:Op zondag 31 mei 2026 18:53 schreef Kottnauer het volgende:
nu.nl kiest ook kleur.
[..]
Nee hoor dat hebben ze jou wijs gemaakt.quote:Op zondag 31 mei 2026 19:47 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ik denk wel dat anno nu dit woord echt een hele andere betekenis heeft gekregen, en iedereen die het gebruikt ook niet doelt op het verleden toen dit woord gebruikt werd.
Dat lijkt me eerlijk gezegd onmogelijk gezien de alternatieve realiteit die je hanteert.quote:Op zondag 31 mei 2026 20:05 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Maar die kun jij me dan misschien uitleggen s.v.p.?
Het is dat ik niet meer op school zit, anders had ik het zeker weten gebruikt (al was het maar voor de reactie).quote:Op zondag 31 mei 2026 21:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat lijkt me eerlijk gezegd onmogelijk gezien de alternatieve realiteit die je hanteert.
Mensen moeten per omgaande accepteren dat er niets zoiets bestaat als:quote:Op zondag 31 mei 2026 20:09 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Don't you see that the whole aim of Newspeak is to narrow the range of thought? In the end, we shall make thoughtcrime literally impossible, because there will be no words in which to express it. (George Orwell 1984}
Ik denk dat bepaalde Joodsche groeperingen wel degelijk de meewaarde zien van een grootschalig conflict tussen moslims en christenen/ongelovigenquote:Op zondag 31 mei 2026 19:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Juist. Mona Keijzer (waar ik geen fan van ben) zei dat er omvolking plaatsvindt, maar dat er geen joodse beweging achter zit.
Maar dat wilde Lidewij zelfs niet beamen.
Wat een laffe beschuldiging, om te verhullen dat je het gewoon niet weet!quote:Op zondag 31 mei 2026 21:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat lijkt me eerlijk gezegd onmogelijk gezien de alternatieve realiteit die je hanteert.
Waarom zou je onzin moeten beamen?quote:Op zondag 31 mei 2026 19:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Juist. Mona Keijzer (waar ik geen fan van ben) zei dat er omvolking plaatsvindt, maar dat er geen joodse beweging achter zit.
Maar dat wilde Lidewij zelfs niet beamen.
Juist, je gelooft niet in racisme want iedereen is gelijk. Wat is het dan als er iemand betoogt dat niet iedereen gelijk is?quote:Op zondag 31 mei 2026 22:23 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Mensen moeten per omgaande accepteren dat er niets zoiets bestaat als:
1. racisme
2. antisemitisme
3. omvolking
e.d.
Het is een vorm van gedachtesturing om mensen te beperken in hun vrijheid van denken, hun vrijheid van opvattingen en vrijheid van het hele leven.
Dat de holocaustontkenning zelfs strafbaar is, is een duivelse opvatting.
Nu ontken ik het zelf niet, maar het feit dat je het niet mag ontkennen, vind ik inhumaan.
Ook geloof ik niet in racisme, omdat iedereen gelijk is
Ook geloof ik niet in antisemitisme, omdat niemand gevrijwaard mag zijn van schulden
Het is allemaal heel simpel. Pas als mensen dit accepteren, komt er pas weer eenheid en harmonie
Oh, daar hebben moslims geen joden voor nodig (liever niet zelfs).quote:Op zondag 31 mei 2026 22:27 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ik denk dat bepaalde Joodsche groeperingen wel degelijk de meewaarde zien van een grootschalig conflict tussen moslims en christenen/ongelovigen
Het inderdaad tragisch dat de USSR niet langer bestaat en Poetin is inderdaad geen Breshnev helaas.quote:Op zondag 31 mei 2026 18:20 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit zijn niet dezelfde old school socialistische Russen als waar jij als linkse boomknuffelaar fan van bent.
Het huidige Rusland is kapitalistisch, en fascistisch, en is ons helemaal niet vriendelijk gezind.
Echt mooi nummer.quote:Op zondag 31 mei 2026 18:26 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik vind deze eigenlijk best mooi klinken. Ik kan het ook redelijk verstaan omdat ik vroeger wat Russisch heb geleerd toen ik veel World of Warcraft speelde.
Nou, dat ben ik tot op zekere hoogte wel met je eens.quote:Op zondag 31 mei 2026 23:56 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Het grootste gevaar voor de mensheid en de planeet, natuur en milieu vormt nogthans met stip op nummer 1 de VS.
Zeker heeft Oekraïne bestaansrecht. Enfin dat is een andere discussie. Rusland heeft ook bestaansrecht en nogmaals ik zou graag de USSR heroprichten. Dan is het conflict of de SMO Oekraine-Rusland niet langer aan de orde.quote:Op maandag 1 juni 2026 00:18 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nou, dat ben ik tot op zekere hoogte wel met je eens.
Maar niet bij het Oekraïne-Rusland conflict. Oekraïne heeft bestaansrecht.
Links Nederland maakt toch geen rommel zoals fabrieken, woningen die niet menswaardig zijn, infrastructuur voor de auto's van de rijken?quote:Op maandag 1 juni 2026 01:33 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
FvD (en voorheen PVV) kan groot worden, doordat links heel veel steken laat vallen. En pertinent weigert ook maar minimaal aan zelfreflectie te doen.
Ik bedoel dus dat er weer een echte linkse partij moet komen in Nederland zoals we vroeger de PSP bijvoorbeeld hadden.quote:Op maandag 1 juni 2026 01:53 schreef torentje het volgende:
[..]
Links Nederland maakt toch geen rommel zoals fabrieken, woningen die niet menswaardig zijn, infrastructuur voor de auto's van de rijken?
Links Nederland zet zich meer in voor de zwakkeren van de samenleving zodat die een menswaardig leven hebben.
Wat moet links Nederland dan nog meer doen? Want als je goed kijkt zie je dat het rechts Nederland is dat meer aan zelfreflectie moet doen.
Bovendien maak van de linkse boomknuffelaar maar knuffelaar, want gezien jouw reactie ben jij nooit echt links.
Meerdere users steunen openlijk Poetin en zijn KGB-bende, wappie.quote:Op zondag 31 mei 2026 18:11 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ja, want het is zwart-wit. Als je niet achter Oekraïne staat, sta je automatisch achter Rusland.
Wat een onzin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |