https://nos.nl/artikel/26(...)me-van-forum-doodengquote:Het Kamerdebat van gisteravond over geweld in de samenleving heeft duidelijk aan het licht gebracht dat Forum voor Democratie een "enge partij" is die er "racistische" en "antisemitische" ideeën op na houdt. Dat is een dag later de conclusie van verschillende fractievoorzitters die aan het debat meededen.
"Veel mensen denken nog 'er zit wel iets redelijks in die partij', maar het masker viel gisteren wel af", zegt CDA-leider Bontenbal op vragen van de NOS over het ongekend felle debat dat doorliep tot in de nacht.
VVD-fractievoorzitter Brekelmans: "Dat partijleider Lidewij de Vos blijft spreken over een blank Nederland laat zien dat onder die uiterlijke vertoning van gematigdheid nog steeds enge en racistische denkbeelden zitten."
Ook Kamerlid Keijzer kijkt vandaag terug op haar woordenwisseling in het debat met FVD-leider De Vos. "Op mijn vraag of Forum voor Democratie nog steeds vindt dat Europa en Nederland overwegend blank moet blijven, zei ze niet wat ze had moeten zeggen: nee dat vind ik niet."
Cocktail van complotten
Het antwoord van De Vos was dat haar partij wil dat "de mensen die hier van oorsprong wonen zich thuis blijven voelen in Nederland en in de meerderheid blijven in Nederland. Dat dat van oorsprong blanke mensen waren, is een feitelijke constatering, maar dat heeft verder met het doel dat wij nastreven niet zo heel veel te maken."
D66-fractievoorzitter Paternotte noemt de teksten van De Vos een cocktail van complotten "die er uiteindelijk op neer kwam dat Forum van Nederland een blank land wil maken en dat mensen van wie de grootouders, of overgrootouders zelfs, naar Nederland kwamen hier weg zouden moeten."
Keijzer vroeg De Vos ook of zij vindt dat Joden erop uit zijn de 'blanke' Nederlanders te vervangen, een van de complottheorieën die FVD'ers delen. De Vos zei geen 'nee', maar zei dat ze niet begreep waar die vraag vandaan kwam.
Bontenbal: "Het is een partij die geen afstand neemt van antisemitisme. Ik denk dat partijen daar gisteren ook nog wel erg van geschrokken zijn. Want je kunt makkelijk afstand nemen. Dat kun je ter plekke doen en elk weldenkend Kamerlid zou dat meteen doen. Maar er werd constant omheen gedraaid."
Van links tot rechts
Het viel de fractievoorzitters op dat er heel breed in de Kamer op de woorden van De Vos werd doorgevraagd en dat partijen een grens trokken. Paternotte is blij dat partijen van links tot rechts gisteren de discussie aangingen en stelling namen. Bontenbal: "Iedereen stond met open mond te kijken. Zegt ze dit echt? Het was ook niet vooraf bedacht, maar het gebeurde."
Het is een dilemma of je als fractie Forum aandacht moet geven of juist niet, zegt Bontenbal. "Maar we hebben allemaal een taak om dit te ontmaskeren." Hij hoopt dat kiezers zichzelf ook verdiepen in waar de partij voor staat. "Wij vinden het gevaarlijk om deze partij in de Tweede Kamer te hebben."
Keijzer vindt het "doodeng" dat een partij met deze denkbeelden zo groot is. "Ze zitten met zeven mensen in de Kamer en staan in de peilingen op zestien."
Ook Brekelmans denkt dat het beeld van de partij nog niet bij iedereen volledig is. "Ik spreek veel mensen die zeggen 'je kunt best op Forum stemmen, het is een hele fatsoenlijke partij'. Maar daaronder zitten extreemrechtse en racistische denkbeelden."
De Vos voelt zich aangevallen
De Vos kijkt anders terug op het debat en de vragen die over haar partijstandpunten werden gesteld. In een mailbericht om leden te werven zegt zij dat ze "ruim 72 minuten (!) lang is aangevallen in de Tweede Kamer". Over de discussie in de Kamer over het racisme en antisemitisme bij Forum zegt zij niets.
Er zijn al weinig partijen die met Forum willen samenwerken. Maar het wordt nu tijd om daar echt een eind aan te maken, vindt Paternotte. "Elke partij die nu nog zegt dat je met Forum een politieke samenwerking kan optuigen die heeft gisteren niet goed geluisterd of wil meedoen aan hele foute politiek."
Nee niet verbaasd.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:13 schreef Richestorags het volgende: [..] Ja, de eisen voor een nieuwkomer zijn hoog. Een nieuw familielid moet zich ook meer bewijzen dan het lamme neefje. Ben je daar weer "verbaasd" over?
Mee eens intriest dat de andere partijen samen geen beter werk kunnen/willen leveren.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:58 schreef 88-4 het volgende:
Schrikbarend dat zo'n partij überhaupt zoveel stemmen krijgt
Deel 4 en je hebt nog niet door dat de ophef niet over een citaat van De Vos gaat maar het gegeven dat ze als fractievoorzitter en lijsttrekker van de partij geen afstand wilt nemen van het gedachtegoed wat leeft onder leden en politieke kandidaten in haar partij.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:51 schreef Weltschmerz het volgende:
Deel 4 alweer. Heeft iemand het gewraakte citaat van De Vos inmiddels al gevonden?
Ik stem er de volgende keer gewoon weer op hoorquote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:58 schreef 88-4 het volgende:
Ten einde wat?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 11:22 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ik stem er de volgende keer gewoon weer op hoor![]()
Zitten we hier in een parallel universum waar ik een ander uitleg schuldig ben over waar ik op stem?quote:
Kom je uit Rusland?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 11:22 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Nee op een forum waar je in gesprek bent met elkaar en ik vraag mij gewoon af wat je van die stem verwacht?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 11:24 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Zitten we hier in een parallel universum waar ik een ander uitleg schuldig ben over waar ik op stem?
Vertolking van zijn eigen onvrede en angst in de Kamer gok ik. Althans, ik hoop niet dat hij er iets constructiefs van verwachtquote:Op zaterdag 30 mei 2026 11:34 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Nee op een forum waar je in gesprek bent met elkaar en ik vraag mij gewoon af wat je van die stem verwacht?
Neuh.quote:
Dat zijn mijn zakenquote:Op zaterdag 30 mei 2026 11:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Neuh.
Ik ben benieuwd waarom je op een pro-Rusland partij zou stemmen als je daar niet per sé iets mee hebt.
Je doet net alsof de mainstreampartijen überhaupt een stem waard zijn.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 11:34 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Nee op een forum waar je in gesprek bent met elkaar en ik vraag mij gewoon af wat je van die stem verwacht?
Bron: https://www.nrc.nl/nieuws(...)op-in-porto-a4928739quote:Openlijk verbindt FVD zich nu aan rechtsextremisten, racisten en vrouwenhaters; Lidewij de Vos spreekt op ‘remigratietop’ in Porto
Forum voor Democratie Vorig jaar werd de deelname van FVD aan de eerste ‘remigratietop’ – een bijeenkomst van fascisten, vrouwenhaters en antisemieten – niet vooraf bekend gemaakt. Nu stuurt de partij fractievoorzitter Lidewij de Vos naar Porto voor de tweede editie. „Dit laat opnieuw zien dat Forum een openlijk extreemrechtse partij is.”
Als het geen onwetendheid is, is het eigenlijk landverraad. Rusland behandelt de EU al een aantal jaar al directe vijand namelijk.quote:
quote:Op zaterdag 30 mei 2026 11:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als het geen onwetendheid is, is het eigenlijk landverraad.
Oh? Heeft Klaver ooit afstand genomen van de standpunten van Duyvendak (en zijn Rara acties)?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 11:17 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Deel 4 en je hebt nog niet door dat de ophef niet over een citaat van De Vos gaat maar het gegeven dat ze als fractievoorzitter en lijsttrekker van de partij geen afstand wilt nemen van het gedachtegoed wat leeft onder leden en politieke kandidaten in haar partij.
Oei, de inhoudelijke teksten waren op?quote:
Nee, dat soort onzin ga ik gewoon geen tijd meer aan verspillen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oei, de inhoudelijke teksten waren op?
Ja, en?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:01 schreef Montagui het volgende:
[..]
Oh? Heeft Klaver ooit afstand genomen van de standpunten van Duyvendak (en zijn Rara acties)?
Nee. Nooit. Hij heeft hem zelfs omarmd. Duyvendak werd aangenomen als campagneleider en politiek strateeg. Daarna bleef hij aan als adviseur. Ooit is Klaver daar in de 2e kamer op aangesproken, en terwijl Lidewij niet in wil gaan op wat FVD personen ooit gezegd hebben, heeft Klaver Duyvendak toen volledig gesteund.
Klaver is een vieze vuile hypocriet.
Ja, en?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:12 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ja, en?
Dat er in partij 1 mensen zitten die niet fris zijn betekent niet dat het opeens oké is dat er in partij 2 ook mensen zitten die niet fris zijn. In beide partijen horen ze niet te zitten.
Dat gezegd had Duyvendak nog het fatsoen op te stappen, dat was bij de FvD kandidaten niet het geval.
Nee, FvD toont zich wederom openlijk extreemrechts en daar wordt verslag van gedaan. Dat is echt iets anders.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 11:57 schreef Kottnauer het volgende:
NRC zet de aanval voort:
[..]
Bron: https://www.nrc.nl/nieuws(...)op-in-porto-a4928739
Anders dan…?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:35 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nee, FvD toont zich wederom openlijk extreemrechts en daar wordt verslag van gedaan. Dat is echt iets anders.
Ooooh Hans!quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:35 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nee, FvD toont zich wederom openlijk extreemrechts en daar wordt verslag van gedaan. Dat is echt iets anders.
Dat jij extreemrechts prima vindt mag natuurlijk. Maar het gemiep als ze er op aangesproken worden is wat hypocriet.quote:
Huh, die stemmen toch juist op FvD?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:23 schreef n__n het volgende:
Dat ze maar de grootste mogen worden. De ultieme straf voor al dat vuil framende tuig dat uit is op geweld en de ineenstorting van dit land.
Een aanval kan terecht of onterecht zijn, daar heb ik geen uitspraken over gedaan.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het “voortzetten van de aanval”.
Extreem rechts is een niet realistische frame en een absurde beschuldiging aan grote groepen doodnormale mensen met realistische zorgen over de toekomst.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat jij extreemrechts prima vindt mag natuurlijk. Maar het gemiep als ze er op aangesproken worden is wat hypocriet.
Dat mag natuurlijk. Ik heb niet zoveel met feiten ontkennen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:43 schreef Monomeism het volgende:
[..]
Extreem rechts is een niet realistische frame en een absurde beschuldiging aan grote groepen doodnormale mensen met realistische zorgen over de toekomst.
En ik ga daarom niet mee in jouw polarisatie
Kortom. Ik heb een andere mening dan jij.
In een debat over het normaliseren van geweld is het geen onlogische toevoeging helaas.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:25 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ja, en?
Volledig eens met je.
Maar hou die spiegel maar voor aan Klaver. Hij is degene die 3 kwartier stennis liep te maken terwijl er belangrijkere zaken te bespreken waren.
Tweede generatie is toch geen nieuwkomer?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:31 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Nee niet verbaasd.
Denk dat ik meer bedroefd ben over de kracht van zaken als In-group vs. out-group bias en scapegoating.
Mijn partner is een tweede generatie allochtoon, opgegroeid in de Nederlandse taal, geen ander paspoort, nooit ergens anders gewoond. Ik word er enorm cynisch van dat wanneer zij werkloos zou zijn, het blijkbaar erger zou zijn dan wanneer ik werkloos zou zijn? En geldt dit dan ook voor mijn dochter, of komt dat pas in de toekomst wanneer we de doelpalen weer net een stukje verder verplaatst hebben.
Dus nee niet “verbaasd”. Bekijk deze YouTube-video
Ik ben er gister lid van gewordenquote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:58 schreef 88-4 het volgende:
Duyvendak en fatsoen in 1 zin. Het kan gezegd worden.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:12 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ja, en?
Dat er in partij 1 mensen zitten die niet fris zijn betekent niet dat het opeens oké is dat er in partij 2 ook mensen zitten die niet fris zijn. In beide partijen horen ze niet te zitten.
Dat gezegd had Duyvendak nog het fatsoen op te stappen, dat was bij de FvD kandidaten niet het geval.
Ik kan me best voorstellen dat je teleurgesteld bent in de gevestigde partijen en vindt dat ze te weinig leveren. Tegelijkertijd ken ik weinig voorbeelden van radicaal-rechtse partijen die het beter doen, vaak lijken ze vooral ellende, verdeeldheid en chaos te veroorzaken. Dan vind ik stilstand de goede van twee kwaden.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 11:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je doet net alsof de mainstreampartijen überhaupt een stem waard zijn.
Geloof jij in de Grote Sprong Voorwaarts of in dat Mohammed de eerste feminist was?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:53 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Geloof je in Reptillians of Poetin?
De opkomst van "radicaal"rechtse partijen zou vooral een signaal moeten zijn voor andere partijen. Een spiegel, zo je weet.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:56 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
I Ik kan me best voorstellen dat je teleurgesteld bent in de gevestigde partijen en vindt dat ze te weinig leveren. Tegelijkertijd ken ik weinig voorbeelden van radicaal-rechtse partijen die het beter doen, vaak lijken ze vooral ellende, verdeeldheid en chaos te veroorzaken. Dan vind ik stilstand de goede van twee kwaden.
Het gaat echter niet alleen om nieuwkomers bij in ieder geval een deel van de aanhangers van 'remigratie':quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Tweede generatie is toch geen nieuwkomer?
Overigens, hoe meer die discussie ontweken wordt en hoe langer de massamigratie doorgaat, hoe meer binair mensen worden hierin. Dat kan ik je verzekeren.
Daarom is het heel goed dat FvD die discussie opstart en hebben Klaver, Bontebal en co hun gebrek aan intellect weer eens laten zien. Performatief scoren is kennelijk belangrijker dan een waardevolle metadiscussie.
Die hele politiek is gewoon huilen met de pet op.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 11:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je doet net alsof de mainstreampartijen überhaupt een stem waard zijn.
Dat soort standpunten is niet echt breed gedragen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat echter niet alleen om nieuwkomers bij in ieder geval een deel van de aanhangers van 'remigratie':
[ twitter ]
Ben je daar heel zeker van? En ben je niet bang dat de opvattingen zoals de Vos ze uitspreekt over remigratie en omvolking en Nederland voor de echte Nederlanders wel dit soort mensen aantrekt? In potentie ook de partij die kant op kan trekken, zelfs als die niet al die kant op leunt?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat soort standpunten is niet echt breed gedragen.
Ze hebben geen inhoud, dat is juist het lastige. Het is drijfzand gebaseerd op complot theorieen. Je wil niet meegetrokken worden in dat drijfzand. Dat is de opzet van die Kremlin trollen maar het is vrij zinloos om daarin mee te gaan.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:10 schreef Kottnauer het volgende:
Ik hoor vooral veel scheldwoorden als het over FVD gaat, maar zelden of nooit een inhoudelijke discussie over hun opvattingen, ideeën, en plannen.
Dan moet het toch ook geen probleem zijn om aan te geven dat ze er niet zo over denken?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Overigens is dit Mees Wijnants, een zelfbenoemde influencer en Tate-aanhanger.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wow Mees fucking Wijnants hou de deur open mensen hij komt eraan!quote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Overigens is dit Mees Wijnants, een zelfbenoemde influencer en Tate-aanhanger.
Dus iemand met veel volgers onder jonge mannen die zijn denkbeelden omarmen.
Ik lees bij FVD inderdaad niets over reptielen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:24 schreef Kottnauer het volgende:
Dat is toch onzin wat je zegt?
Het gaat mij er niet om of je het wel of niet eens bent met die inhoud, maar ze hebben gewoon een partijprogramma en allerlei standpunten:
https://fvd.nl/standpunten
Dus ze moeten de woorden die haar in de mond gelegd worden en de standpunten die voor haar gefantaseerd worden de eer geven door er 'afstand van te nemen'? Het is al 25 jaar hetzelfde, ze kunnen het absurde en gevaarlijke en steeds massalere massa-immigratiebeleid niet verdedigen anders dan door de criticasters daarvan van racisme te beschuldigen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 11:17 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Deel 4 en je hebt nog niet door dat de ophef niet over een citaat van De Vos gaat maar het gegeven dat ze als fractievoorzitter en lijsttrekker van de partij geen afstand wilt nemen van het gedachtegoed wat leeft onder leden en politieke kandidaten in haar partij.
Ik heb er de vorige keer niet op gestemd maar de komende verkiezingen wel denk ik.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 11:22 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Met deze politieke show en beschuldigende poging voorzien zij zelf FVD juist van hun eigen mest voor de groei van FVD.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus ze moeten de woorden die haar in de mond gelegd worden en de standpunten die voor haar gefantaseerd worden de eer geven door er 'afstand van te nemen'? Het is al 25 jaar hetzelfde, ze kunnen het absurde en gevaarlijke en steeds massalere massa-immigratiebeleid niet verdedigen anders dan door de criticasters daarvan van racisme te beschuldigen.
Zie: Timwonnacott in NWS / FvD bekent kleurquote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus ze moeten de woorden die haar in de mond gelegd worden en de standpunten die voor haar gefantaseerd worden de eer geven door er 'afstand van te nemen'? Het is al 25 jaar hetzelfde, ze kunnen het absurde en gevaarlijke en steeds massalere massa-immigratiebeleid niet verdedigen anders dan door de criticasters daarvan van racisme te beschuldigen.
quote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:29 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Zie: Timwonnacott in NWS / FvD bekent kleur
Dat is geen kwestie van woorden in de mond leggen. Als publiekelijk en politiek hoofd van de partij is dat nou eenmaal haar taak. Als een politiek kandidaat van haar partij politieke standpunten de wereld ingooit is zij daar eindverantwoordelijk voor.
Nee, je kunt het daar niet over hebben zonder voor racist uitgemaakt te worden. Het moet namelijk stiekem, het overkomt ons maar, het is een natuurlijk proces, het is geen eindeloze stroom vluchtelingen er komt alleen maar geen einde aan. Het is niet verdedigbaar anders dan de verkeerde motieven bij de tegenstander te veronderstellen.quote:Anti asiel, meer Nederlands nationalisme, discussies over demografische veranderingen in NL zijn allemaal prima,
quote:Op zaterdag 30 mei 2026 10:58 schreef 88-4 het volgende:
Of van caesar.. Heb jij daar afstand van genomen?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:18 schreef Kottnauer het volgende:
Heeft iedereen hier al afstand genomen van Adolf Hitler? Want als dat niet zo is, dan zakken jullie ook bij mij door de bodem.
In dat geval gelijke monnikken, gelijke kappen en Groenlinks op dezelfde pijnbank.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:23 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dan moet het toch ook geen probleem zijn om aan te geven dat ze er niet zo over denken?
Ik ben er vrij zeker van dat dit soort standpunten niet breed is gedragen. Echter, als de discussie vermeden blijft worden en de spanningen toenemen zal je mensen meer binair gaan zien worden.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ben je daar heel zeker van? En ben je niet bang dat de opvattingen zoals de Vos ze uitspreekt over remigratie en omvolking en Nederland voor de echte Nederlanders wel dit soort mensen aantrekt? In potentie ook de partij die kant op kan trekken, zelfs als die niet al die kant op leunt?
https://www.clingendael.o(...)-ontwikkelingen-2050quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[..]
Nee, je kunt het daar niet over hebben zonder voor racist uitgemaakt te worden. Het moet namelijk stiekem, het overkomt ons maar, het is een natuurlijk proces, het is geen eindeloze stroom vluchtelingen er komt alleen maar geen einde aan. Het is niet verdedigbaar anders dan de verkeerde motieven bij de tegenstander te veronderstellen.
Noem mij één persoon die het er de afgelopen 30 jaar over heeft gehad zonder meteen voor racist uitgemaakt te zijn.
Ik ben heel tegendraads en eigenzinnig en stem ook FvD. Al is het alleen maar om dat hautaine gutmensch volk hier een loer te draaien 🤣🤣 Voor de rest zal het aan mijn reet roesten wat anderen daar van vinden ☝️quote:Op zaterdag 30 mei 2026 14:02 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb er de vorige keer niet op gestemd maar de komende verkiezingen wel denk ik.
Als de media en overige partijen zo hun best doen om het FvD te demoniseren hebben ze vast de capaciteiten om wat dingen te veranderen in Nederland.
Het is staatsgevaarlijk als een partij die zo openlijk met de vijand (Rusland) flirt een hoge positie in de besluitvorming bezit. De mening over buitenlanders en whatnot even daargelaten.quote:
Hebben ze zelf al afstand genomen van Lenin en Stalin?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 13:18 schreef Kottnauer het volgende:
Heeft iedereen hier al afstand genomen van Adolf Hitler? Want als dat niet zo is, dan zakken jullie ook bij mij door de bodem.
Vooral dit. Ik kies waar ik op stem, de mening van letterlijk elk ander is volstrekt irrelevant.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:43 schreef matspontius het volgende:
Voor de rest zal het aan mijn reet roesten wat anderen daar van vinden ☝️
Op een discussieforum over nieuws en politiek de mening van elk ander over politieke keuzes irrelevant vinden is niet erg constructief. Zit je dan niet op de verkeerde plek?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:52 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Vooral dit. Ik kies waar ik op stem, de mening van letterlijk elk ander is volstrekt irrelevant.
Ook dat mag ie zelf weten of is dat aan strikte regels gebonden op dit forum?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Op een discussieforum over nieuws en politiek de mening van elk ander over politieke keuzes irrelevant vinden is niet erg constructief. Zit je dan niet op de verkeerde plek?
Ja staat in de statutenquote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:00 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ook dat mag ie zelf weten of is dat aan strikte regels gebonden op dit forum?
quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Op een discussieforum over nieuws en politiek de mening van elk ander over politieke keuzes irrelevant vinden is niet erg constructief. Zit je dan niet op de verkeerde plek?
En jij gelooft werkelijk dat ik serieus met iemand die zo'n debiele sneue uitspraken doet in gesprek ga?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 11:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als het geen onwetendheid is, is het eigenlijk landverraad.
Het is nogal onzinnig. Dan kun je beter een blog beginnen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:00 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ook dat mag ie zelf weten of is dat aan strikte regels gebonden op dit forum?
Er is zoveel onzinnigquote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is nogal onzinnig. Dan kun je beter een blog beginnen.
Oei, je bent het er niet mee eens en dan is het debiel en sneu ipv dat je er inhoudelijk op ingaat.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:02 schreef PurifieR het volgende:
[..]
[..]
En jij gelooft werkelijk dat ik serieus met iemand die zo'n debiele sneue uitspraken doet in gesprek ga?
En dat is dan lid van de 'crew'
Touché.quote:
Grapje ouwe pik zie emoticonquote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:05 schreef matspontius het volgende:
[..]
Leg uit, wat staat er dan precies in die statuten mbt het discussieren hier?
Oei, je vind FvD niets, en dus zijn de stemmers meteen landverraders.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oei, je bent het er niet mee eens en dan is het debiel en sneu ipv dat je er inhoudelijk op ingaat.
Je laat je wel kennen zeg.
Ho ho, alleen de stemmers die zich bewust zijn van het pro-Rusland sentiment wat daar geldt. Het is meermaals aangetoond dat dat land uit is op destabilisatie van landen binnen de EU. Effectief is dat dus de vijand.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:06 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Oei, je vind FvD niets, en dus zijn de stemmers meteen landverraders.
Het staat iedereen vrij om iets van de FvD te vinden. Maar stop eens met het framen van 1 persoon want dat is een hele gevaarlijke manier om je onvrede te uiten!quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:06 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Oei, je vind FvD niets, en dus zijn de stemmers meteen landverraders.
De Vos is de frontvrouw van FvD in het belangrijkste democratisch orgaan van Nederland, is het niet logisch dat zij dan vragen over de gehele partij moet beantwoorden? Datzelfde geldt voor bijvoorbeeld Yesilgoz, Klaver en Jetten.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:09 schreef matspontius het volgende:
[..]
Het staat iedereen vrij om iets van de FvD te vinden. Maar stop eens met het framen van 1 persoon want dat is een hele gevaarlijke manier om je onvrede te uiten!
Alleen de mensen die dat behoorlijk doodgezwegen advies ter harte nemen en daadwerkelijk voor dergelijk beleid pleiten wel.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 15:15 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
https://www.clingendael.o(...)-ontwikkelingen-2050
Nou, bijvoorbeeld de in 2022 door de tweede kamer ingestelde staatscommissie over demografische groei in Nederland. Ook die waarschuwen voor de snelle groei en de afname van sociale cohesie als gevolg van migratie.
Meen niet dat die mensen zijn weggezet als racisten.
Als de vragen eerlijk zijn wel ja.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De Vos is de frontvrouw van FvD in het belangrijkste democratisch orgaan van Nederland, is het niet logisch dat zij dan vragen over de gehele partij moet beantwoorden? Datzelfde geldt voor bijvoorbeeld Yesilgoz, Klaver en Jetten.
Ze heeft talloze malen dezelfde antwoord gegeven op steeds weer dezelfde vragen. Op een gegeven moment is het klaar.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De Vos is de frontvrouw van FvD in het belangrijkste democratisch orgaan van Nederland, is het niet logisch dat zij dan vragen over de gehele partij moet beantwoorden? Datzelfde geldt voor bijvoorbeeld Yesilgoz, Klaver en Jetten.
Er zit dan ook een heel groot verschil tussen de uitspraken migratie verminderen en Nederland is voor blanken of meer of minder Marokkanenquote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Alleen de mensen die dat behoorlijk doodgezwegen advies ter harte nemen en daadwerkelijk voor dergelijk beleid pleiten wel.
Vragen staat iedereen vrij. Ik heb het over het framen van de persoon an sich, a la Fortuyn. En we weten wat daarmee gebeurd is ☝️quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ach gossie toch, meneer valt over de bewoording terwijl het allemaal op hetzelfde neerkomt...quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:27 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Er zit dan ook een heel groot verschil tussen de uitspraken migratie verminderen en Nederland is voor blanken of meer of minder Marokkanen
En ik zie graag betrouwbare bronnen tegemoet waarin de Vos heeft gezegd dat Nederland alleen voor de blanken is!quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:27 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Er zit dan ook een heel groot verschil tussen de uitspraken migratie verminderen en Nederland is voor blanken of meer of minder Marokkanen
Ja er zijn een aantal nare voorbeelden daarvan en Fortuyn is de meest prominente, daarna is het eigenlijk niet beter geworden wat dat betreft.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 16:51 schreef matspontius het volgende:
[..]
Vragen staat iedereen vrij. Ik heb het over het framen van de persoon an sich, a la Fortuyn. En we weten wat daarmee gebeurd is ☝️
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |