abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220919436
Dat ze maar de grootste mogen worden. De ultieme straf voor al dat vuil framende tuig dat uit is op geweld en de ineenstorting van dit land.
pi_220919465
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:12 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Ja, en?

Dat er in partij 1 mensen zitten die niet fris zijn betekent niet dat het opeens oké is dat er in partij 2 ook mensen zitten die niet fris zijn. In beide partijen horen ze niet te zitten.

Dat gezegd had Duyvendak nog het fatsoen op te stappen, dat was bij de FvD kandidaten niet het geval.
Ja, en?

Volledig eens met je.

Maar hou die spiegel maar voor aan Klaver. Hij is degene die 3 kwartier stennis liep te maken terwijl er belangrijkere zaken te bespreken waren.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_220919473
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:23 schreef n__n het volgende:
Dat ze maar de grootste mogen worden.
Daar werk ik graag aan mee :)
pi_220919524
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 11:57 schreef Kottnauer het volgende:
NRC zet de aanval voort:
[..]
Bron: https://www.nrc.nl/nieuws(...)op-in-porto-a4928739
Nee, FvD toont zich wederom openlijk extreemrechts en daar wordt verslag van gedaan. Dat is echt iets anders.
pi_220919551
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:35 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nee, FvD toont zich wederom openlijk extreemrechts en daar wordt verslag van gedaan. Dat is echt iets anders.
Anders dan…?
pi_220919564
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:35 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ooooh Hans!
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_220919566
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:36 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Anders dan…?
Het “voortzetten van de aanval”.
pi_220919581
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:36 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Ooooh Hans!
Dat jij extreemrechts prima vindt mag natuurlijk. Maar het gemiep als ze er op aangesproken worden is wat hypocriet.
  Redactie Sport zaterdag 30 mei 2026 @ 12:41:47 #34
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220919665
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:23 schreef n__n het volgende:
Dat ze maar de grootste mogen worden. De ultieme straf voor al dat vuil framende tuig dat uit is op geweld en de ineenstorting van dit land.
Huh, die stemmen toch juist op FvD?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220919686
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het “voortzetten van de aanval”.
Een aanval kan terecht of onterecht zijn, daar heb ik geen uitspraken over gedaan.
pi_220919701
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat jij extreemrechts prima vindt mag natuurlijk. Maar het gemiep als ze er op aangesproken worden is wat hypocriet.
Extreem rechts is een niet realistische frame en een absurde beschuldiging aan grote groepen doodnormale mensen met realistische zorgen over de toekomst.
En ik ga daarom niet mee in jouw polarisatie
Kortom. Ik heb een andere mening dan jij.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  zaterdag 30 mei 2026 @ 12:46:17 #37
40566 Ericr
Livewrong
pi_220919753
Volledig voor remigratie maar niet van dat neo nazi tuig op die summit waar Lidewij naar toe is gegaan. Remigratie is niks mee maar de valse argumenten van die troep in Porto gaan niks in gang zetten.

De 'oprot' premie van de SP uit de jaren 80 had al lang toegepast moeten worden. Maar dat is niet gebaseerd op onzin als great replacement en andere angst sprookjes. Actief inzetten op remigratie kan ook zonder die onzin uit die neo nazi hoek.
pi_220919762
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:43 schreef Monomeism het volgende:

[..]
Extreem rechts is een niet realistische frame en een absurde beschuldiging aan grote groepen doodnormale mensen met realistische zorgen over de toekomst.
En ik ga daarom niet mee in jouw polarisatie
Kortom. Ik heb een andere mening dan jij.
Dat mag natuurlijk. Ik heb niet zoveel met feiten ontkennen.
pi_220919806
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:25 schreef Montagui het volgende:

[..]
Ja, en?

Volledig eens met je.

Maar hou die spiegel maar voor aan Klaver. Hij is degene die 3 kwartier stennis liep te maken terwijl er belangrijkere zaken te bespreken waren.
In een debat over het normaliseren van geweld is het geen onlogische toevoeging helaas.

Wat voor mensen je als partij in een publieke functie neerzet is nou eenmaal enorm belangrijk voor de beeldvorming. Zo'n figuur als Duyvendak hoort inderdaad niet in een publieke functie te zitten, doe je dat wel dan geef je als partij goedkeuring aan die denkbeelden. Daarom stappen dat soort figuren deels vrijwillig maar meestal onder druk op zodra het naar buiten komt omdat de partij zich daar niet mee wil associëren.

Dat een partij als FvD niet normerend optreedt richting haar kandidaten als er naar buitenkomt dat ze bij neonazi groeperingen zitten of een blanke etnostaat nastreven staat qua beeldvorming gelijk aan het goedkeuren. Een partij die dat soort extreme denkbeelden 'goedkeurt' draagt enorm bij aan de polarisering in Nederland en de daar bij behorende normalisering van geweld.

Anti asiel, meer Nederlands nationalisme, discussies over demografische veranderingen in NL zijn allemaal prima, maar daar horen dit soort extremere denkbeelden niet bij. Daar schiet eigenlijk helemaal niemand wat mee op want het zorgt er alleen maar voor dat andere partijen er niet mee kunnen werken, want ook die lijken die denkbeelden dan goed te keuren. Dat is een fout die rechts in Nederland constant lijkt te maken.

Zo'n Markuszower en hun 7 of 8 zetels hebben met een minderheidskabinet ook goud in handen en dan ga je uitspraken doen over maximaal geweld en dergelijke. Totaal onnodig en je schiet jezelf er alleen maar mee in de voet.

Land wordt alleen maar onbestuurbaarder door dit soort onzin.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 12:50:19 #40
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220919813
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 10:31 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Nee niet verbaasd.

Denk dat ik meer bedroefd ben over de kracht van zaken als In-group vs. out-group bias en scapegoating.

Mijn partner is een tweede generatie allochtoon, opgegroeid in de Nederlandse taal, geen ander paspoort, nooit ergens anders gewoond. Ik word er enorm cynisch van dat wanneer zij werkloos zou zijn, het blijkbaar erger zou zijn dan wanneer ik werkloos zou zijn? En geldt dit dan ook voor mijn dochter, of komt dat pas in de toekomst wanneer we de doelpalen weer net een stukje verder verplaatst hebben.

Dus nee niet “verbaasd”. Bekijk deze YouTube-video
Tweede generatie is toch geen nieuwkomer?

Overigens, hoe meer die discussie ontweken wordt en hoe langer de massamigratie doorgaat, hoe meer binair mensen worden hierin. Dat kan ik je verzekeren.

Daarom is het heel goed dat FvD die discussie opstart en hebben Klaver, Bontebal en co hun gebrek aan intellect weer eens laten zien. Performatief scoren is kennelijk belangrijker dan een waardevolle metadiscussie.
pi_220919819
quote:
3s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 10:58 schreef 88-4 het volgende:
Schrikbarend dat zo'n partij überhaupt zoveel stemmen krijgt ;(
Ik ben er gister lid van geworden
  zaterdag 30 mei 2026 @ 12:52:53 #42
396550 Richestorags
pi_220919827
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:12 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Ja, en?

Dat er in partij 1 mensen zitten die niet fris zijn betekent niet dat het opeens oké is dat er in partij 2 ook mensen zitten die niet fris zijn. In beide partijen horen ze niet te zitten.

Dat gezegd had Duyvendak nog het fatsoen op te stappen, dat was bij de FvD kandidaten niet het geval.
Duyvendak en fatsoen in 1 zin. Het kan gezegd worden.
pi_220919828
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:51 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Ik ben er gister lid van geworden
Geloof je in Reptillians of Poetin?
pi_220919844
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 11:57 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je doet net alsof de mainstreampartijen überhaupt een stem waard zijn.
Ik kan me best voorstellen dat je teleurgesteld bent in de gevestigde partijen en vindt dat ze te weinig leveren. Tegelijkertijd ken ik weinig voorbeelden van radicaal-rechtse partijen die het beter doen, vaak lijken ze vooral ellende, verdeeldheid en chaos te veroorzaken. Dan vind ik stilstand de goede van twee kwaden.

[ Bericht 1% gewijzigd door KaheemSaid op 30-05-2026 13:21:45 ]
  zaterdag 30 mei 2026 @ 12:57:38 #45
396550 Richestorags
pi_220919852
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:53 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Geloof je in Reptillians of Poetin?
Geloof jij in de Grote Sprong Voorwaarts of in dat Mohammed de eerste feminist was?
  zaterdag 30 mei 2026 @ 13:00:22 #46
396550 Richestorags
pi_220919862
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:56 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
I Ik kan me best voorstellen dat je teleurgesteld bent in de gevestigde partijen en vindt dat ze te weinig leveren. Tegelijkertijd ken ik weinig voorbeelden van radicaal-rechtse partijen die het beter doen, vaak lijken ze vooral ellende, verdeeldheid en chaos te veroorzaken. Dan vind ik stilstand de goede van twee kwaden.
De opkomst van "radicaal"rechtse partijen zou vooral een signaal moeten zijn voor andere partijen. Een spiegel, zo je weet.

"Radicaal"rechtse partijen zouden niet nodig hoeven zijn. Van FvD of JA21 weet ik niet wat ze zouden leveren, PVV is in ieder geval behoorlijk door het ijs gezakt.
pi_220919895
Ik hoor vooral veel scheldwoorden als het over FVD gaat, maar zelden of nooit een inhoudelijke discussie over hun opvattingen, ideeën, en plannen.
  Moderator zaterdag 30 mei 2026 @ 13:10:39 #48
5428 crew  miss_sly
pi_220919897
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:50 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Tweede generatie is toch geen nieuwkomer?

Overigens, hoe meer die discussie ontweken wordt en hoe langer de massamigratie doorgaat, hoe meer binair mensen worden hierin. Dat kan ik je verzekeren.

Daarom is het heel goed dat FvD die discussie opstart en hebben Klaver, Bontebal en co hun gebrek aan intellect weer eens laten zien. Performatief scoren is kennelijk belangrijker dan een waardevolle metadiscussie.
Het gaat echter niet alleen om nieuwkomers bij in ieder geval een deel van de aanhangers van 'remigratie':

twitter
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220919902
Jesse Klaver heeft een week gezicht, doe wat met deze informatie.
graag verwijderen
  zaterdag 30 mei 2026 @ 13:12:47 #50
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220919903
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 11:57 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je doet net alsof de mainstreampartijen überhaupt een stem waard zijn.
Die hele politiek is gewoon huilen met de pet op. :{

Ga eens wat doen voor je geld!
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')