Tja, we natuurlijk hebben gewoon nog zoiets als statistieken, daarin is het aantoonbaar dat migranten op talloze negatieve manieren een flinke oververtegenwoordiging kennen. Dat kun je proberen te ontkennen en doen alsof mensen die zulke dingen stellen alleen maar op een zolderkamer zitten, maar je houdt hier enkel jezelf mee voor de gek.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:03 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ik ben geen hippie en waarschijnlijk vaker van die zolderkamer gekomen dan de meesten hier. Alleen heb ik niet zoveel vrees voor wat anders is. Er gaan dingen mis, overal maar dat is niet speficiek door migratie veroorzaakt. Laten we ons eerder zorgen maken over de wanorde in grote steden beleid bijna overal ter wereld. Of nou de inheemse junk de binnenstad onveilig maakt zoals in de jaren 70 en 80 of nu wat straatratten ligt niet aan afkomst maar aan falend beleid. Daarmee niet zeggend dat het simpel is op te lossen maar de simpelheid van overal de allochtoon de schuld van te geven is gewoon puur vanuit vreemdelingenhaat ingevoerd en niet door verontrustheid. Dat beestje mag best een naam hebben.
Mensen baseren negatieve standpunten over migratie op onder meer op herhaaldelijke negatieve ervaringen, die simpelweg heel erg veel mensen hebben. Met name in de hoogopgeleide en welgestelde contreien is het wellicht makkelijk het idee dat migranten te romantiseren, maar vaak is dit niets meer dan wensdenken of toevallig een aardige collega of een gezellige iftar.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:25 schreef Ericr het volgende:
[..]
Moet je gewoon eens proberen. Leven zonder angst en zoek die vreemdeling eens op. Vandaag weer gedaan. In een wijk die iets meer dan 10 jaar terug zo'n beetje de ergste wijk was van Nederland.
Of kies voor de angst en een vastgeroest idee dat we alleen maar ellende importeren.
Geeft gewoon een antwoord op de vraag ipv telkens maar weer dezelfde shit te tonen. Dat kan je niet dus gooi je er maar zo'n vage link er in.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:07 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Omdat jij en andere al 20 keer dezelfde vraag stellen, ik blijf hem niet uitleggen. Lees het topic eens zou ik zeggen.
Ik linkte je naar de posts waarin ik uitgebreid antwoord heb gegeven op die vraag. Anders vertel je mij even welk deel van jou vraag ik nog niet heb beantwoord in mijn posts in dit topic?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:48 schreef matspontius het volgende:
[..]
Geeft gewoon een antwoord op de vraag ipv telkens maar weer dezelfde shit te tonen. Dat kan je niet dus gooi je er maar zo'n vage link er in.
Joh echt? Laat het nou zo zijn dat ik ook een aantal allochtonen in mijn kenniskring heb (Iran, Oezbekistan, Suriname, Oekraine, o.a.). En guess what? Die stemmen ook op de FvD want die willen die ongecontroleerde import shit ook niet - al dat gajes wat hier uit veilige landen binnenkomt en de samenleving volledig ontwricht en zich totaal niet aanpast. Eyeopener niet? Of zijn dat ook allemaal xenofoben?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:25 schreef Ericr het volgende:
[..]
Moet je gewoon eens proberen. Leven zonder angst en zoek die vreemdeling eens op. Vandaag weer gedaan. In een wijk die iets meer dan 10 jaar terug zo'n beetje de ergste wijk was van Nederland.
Of kies voor de angst en een vastgeroest idee dat we alleen maar ellende importeren.
Kun je dit ook wat verder onderbouwen, wat maakt zulke mensen 'dom' of 'kwaadaardig'?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:56 schreef Isdatzo het volgende:
Waarschijnlijk. In elk geval zijn ze dom, of kwaadaardig.
Kans is groot ja. Laten we niet doen alsof xenofobie niet bestaat onder andere bevolkingsgroepen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:53 schreef matspontius het volgende:
[..]
Joh echt? Laat het nou zo zijn dat ik ook een aantal allochtonen in mijn kenniskring heb (Iran, Oezbekistan, Suriname, Oekraine, o.a.). En guess what? Die stemmen ook op de FvD want die willen die ongecontroleerde import shit ook niet - al dat gajes wat hier uit veilige landen binnenkomt en de samenleving volledig ontwricht en zich totaal niet aanpast. Eyeopener niet? Of zijn dat ook allemaal xenofoben?
Natuurlijk kan hij dat niet. Een wetenschapper van niks.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kun je dit ook wat verder onderbouwen, wat maakt zulke mensen 'dom' of 'kwaadaardig'?
Een wetenschapper nog welquote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Natuurlijk kan hij dat niet. Een wetenschapper van niks.
Weet je wat het trieste is aan mensen zoals jij. Je zit zelf vol met haat. Aan andersdenkenden. Wellicht aan jezelf.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:04 schreef Ericr het volgende:
[..]
Kans is groot ja. Laten we niet doen alsof xenofobie niet bestaat onder andere bevolkingsgroepen.
Maar laten we vooral de baby met het badwater weg gooien en haten op bepaalde groepen omdat een deel daarvan overtegenwoordigd is in bepaalde statistieken. Niemand zal zeggen dat migratie niet voor problemen kan zorgen maar het is nog wat anders als dat doorslaat naar virulente haat tegen bepaalde groepen omdat iedere nare ervaring of incident wordt uitvergroot. Een moord gepleegd door een gestoorde migrant maakt niet iedere migrant een potentiele moordenaar. We zijn blijkbaar nog niet veel verder dan Radio Milles Collins of dichter bij huis Der Sturmer. En ja deze laatste referentie was met opzet. Vooral wegens de dommigheid van bepaalde argumenten.
Waarschijnlijk wel.quote:
Dat is natuurlijk hilarisch.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:53 schreef matspontius het volgende:
een aantal allochtonen in mijn kenniskring heb (Iran, Oezbekistan, Suriname, Oekraine, o.a.). En guess what? Die stemmen ook op de FvD
Iedereen maar wegzetten als xenofoob en extreem rechts omdat ze een andere zienswijze hebben dan jij is wel een wat simpele gedachtengang, vindt jezelf ook niet? Niet alle migranten zijn een probleem, het gaat om de volledig ongecontroleerde import van volk wat hier helemaal niets te zoeken heeft behalve hun eigen geluk en egoisme. Falend overheidsbeleid ligt hieraan ten grondslag inderdaad. Daar heb je basis voor een stem op de FvD aangezien die andere partijen alleen maar beloven en echt helemaal niets doen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:04 schreef Ericr het volgende:
[..]
Kans is groot ja. Laten we niet doen alsof xenofobie niet bestaat onder andere bevolkingsgroepen.
Maar laten we vooral de baby met het badwater weg gooien en haten op bepaalde groepen omdat een deel daarvan overtegenwoordigd is in bepaalde statistieken. Niemand zal zeggen dat migratie niet voor problemen kan zorgen maar het is nog wat anders als dat doorslaat naar virulente haat tegen bepaalde groepen omdat iedere nare ervaring of incident wordt uitvergroot. Een moord gepleegd door een gestoorde migrant maakt niet iedere migrant een potentiele moordenaar. We zijn blijkbaar nog niet veel verder dan Radio Milles Collins of dichter bij huis Der Sturmer. En ja deze laatste referentie was met opzet. Vooral wegens de dommigheid van bepaalde argumenten.
Niet negatief bedoeld, maar dit gelooft echt niemand....."Ik ben FvD stemmer, en ik heb elke exotische etniciteit in mn kennisenkring die ook pro FvD is".....quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:53 schreef matspontius het volgende:
[..]
Joh echt? Laat het nou zo zijn dat ik ook een aantal allochtonen in mijn kenniskring heb (Iran, Oezbekistan, Suriname, Oekraine, o.a.). En guess what? Die stemmen ook op de FvD want die willen die ongecontroleerde import shit ook niet - al dat gajes wat hier uit veilige landen binnenkomt en de samenleving volledig ontwricht en zich totaal niet aanpast. Eyeopener niet? Of zijn dat ook allemaal xenofoben?
De anti-AZC demonstranten waren gewoon bezorgde burgers die door de hele msm, politiek in de extreemrechtse hoek worden geduwd. Hier konden ze niets tegen doen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 21:46 schreef Ericr het volgende:
Ah we gaan weer de verontruste burger kant op. Dat het gros van de aanhangers gewoon xenofobe trekken hebben vergeten we gewoon. Xenofobie is inmiddels hip of zo?
Wat heb je te zoeken bij een partij die aanschuurt tegen gure rechtse groepen als Erkenbrand, Voorpost,NVU etc als je alleen maar verontrust bent over de toekomst van Nederland. Of is het gewoon dat benauwde gevoel voor alles dat anders is dan wat je gewend bent?
Waar zeg ik elke? Ik werk in een universitair ziekenhuis en kom daar alle geledingen van de wereld tegen. Dat zijn bepaalde geen domme gasten en ja verbazingwekkend wellicht maar die zitten ook niet op een zich ontwrichtende samenleving te wachten en schamen zich kapot wat er allemaal in dit land gebeurt. Ook al kunnen ze daar zelf niets aan doen. Stemmen zeker niet allemaal FvD maar een aantal wel. Waarom zou ik daarover liegen?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:25 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Niet negatief bedoeld, maar dit gelooft echt niemand....."Ik ben FvD stemmer, en ik heb elke exotische etniciteit in mn kennisenkring die ook pro FvD is".....
Point proven. 99.99% nog wel, doe dan gewoon 100%.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:25 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
De anti-AZC demonstranten waren gewoon bezorgde burgers die door de hele msm, politiek in de extreemrechtse hoek worden geduwd. Hier konden ze niets tegen doen.
Elke cultuur heeft xenofobe trekken en dit is met een reden. Zelfs wanneer buitenlanders beter integreren en hier hun bestaanszekerheid proberen op te bouwen. Wanner er dan uitvreters van buitenaf binnenkomen die deze bestaanszekerheid gaan aantasten. Dan zullen ook zij ook xenofobisch reageren. Xenofobie is een natuurlijke menselijke eigenschap. De gemene deler is bestaanszekerheid. 99.99% van de zg. vluchtelingen brengen niets van constructieve waarde.
Laten we eerst eens alle veilige landers, illegalen/uitgeprocedeerden, criminelen eruit sodemieteren. Zelfs dat wil je niet. Je wilt nederland kennelijk alleen kapot maken.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:15 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel.
[..]
Dat is natuurlijk hilarisch.
Als het aan een groot deel van de FvD'ers en achterban ligt gaan die net zo goed allemaal op het vliegtuig.
En een Oekraïner die op die kremlin pijp partij stemt moet zich de ogen uit de kop schamen.
Geen idee, ik lees slechts dat jouw allochtonen kennisenkring overwegend FvD stemmen, als je niet elke bedoeld, wordt ik toch enigzins geframed om een richting uit te denken....quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:30 schreef matspontius het volgende:
[..]
Waar zeg ik elke? Ik werk in een universitair ziekenhuis en kom daar alle geledingen van de wereld tegen. Dat zijn bepaalde geen domme gasten en ja verbazingwekkend wellicht maar die zitten ook niet op een zich ontwrichtende samenleving te wachten en schamen zich kapot wat er allemaal in dit land gebeurt. Ook al kunnen ze daar zelf niets aan doen. Stemmen zeker niet allemaal FvD maar een aantal wel. Waarom zou ik daarover liegen?
quote:een aantal allochtonen in mijn kenniskring heb (Iran, Oezbekistan, Suriname, Oekraine, o.a.). En guess what? Die stemmen ook op de FvD
Jij wil de geschiedenis herschrijven?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Er is niets maar dan ook niets communistisch aan GroenLinks, nu PRO.
De SP komt er met hun standpunten een beetje in de buurt, maar een beetje.
Zie je @matspontiusquote:
Het is zeer geloofwaardig. Je zit zoals vele PRO'ers in een totale bubbel.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:25 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Niet negatief bedoeld, maar dit gelooft echt niemand....."Ik ben FvD stemmer, en ik heb elke exotische etniciteit in mn kennisenkring die ook pro FvD is".....
Als je niet in staat bent om door de halve waarheden en hele leugens van die wappieclub heen te prikken dan heb je ze niet alle honderd in het mandje. En kan je dat wel maar vind je het eigenlijk wel prima dan ben je kwaadaardig.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kun je dit ook wat verder onderbouwen, wat maakt zulke mensen 'dom' of 'kwaadaardig'?
Het ging specifiek om niet meer migratie willen, het leek gezien je post dat je een standpunten daartegen (zelfs al zijn het zelf dus mensen met een migratieachtergrond zelf) omschreef als 'dom' en 'kwaadaardig'. FvD is namelijk lang niet de enige partij die kritisch op migratie is.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als je niet in staat bent om door de halve waarheden en hele leugens van die wappieclub heen te prikken dan heb je ze niet alle honderd in het mandje. En kan je dat wel maar vind je het eigenlijk wel prima dan ben je kwaadaardig.
Als je kijkt naar de standpunten van PRO valt daar weinig communisme in te bespeuren. Het zijn progressieve sociaaldemocraten met een groene agenda. Ook toen het nog GroenLinks was.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:35 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Jij wil de geschiedenis herschrijven?
Gast, je stemt PROquote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:41 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als je niet in staat bent om door de halve waarheden en hele leugens van die wappieclub heen te prikken dan heb je ze niet alle honderd in het mandje. En kan je dat wel maar vind je het eigenlijk wel prima dan ben je kwaadaardig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |