Zeker maar als je zegt dat de wereld beter af zou zijn zonder Trump dan krijg je een ban op de FP.quote:Op maandag 1 juni 2026 18:04 schreef Perrin het volgende:
Trump en Netanyahu leiden het Midden-Oosten en misschien wel de hele wereld richting chaos.
[ x ]
Ze willen vooral forceren dat de VS geen (heel slechte) deal sluit met Iran, denk ik. Dan maar 'quitte ou double'.quote:Op maandag 1 juni 2026 18:14 schreef MissButterflyy het volgende:
Hoe onveilig is het nu precies in Israël dat deze aanval rechtvaardig is?
Waar Israel mee bezig is heeft natuurlijk niets meer met "self defence" te maken. Geen normaal mens die dit nog goed kan praten.quote:Op maandag 1 juni 2026 18:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tjah. Jarenlang hezbollah en iran in je maatschappij toelaten en nu cry wolf doen omdat Israel er wel een beetje klaar mee is.
Nee natuurlijk niet.quote:Op maandag 1 juni 2026 18:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, hoeveel doden zijn de afgelopen dagen of weken in Israël gevallen dat deze aanval nu nodig is? Is de maatschappij in Israël ontwricht nu?
Praat dit goed om een miljoen mensen huis en haard te laten verlaten en weer tientallen of honderden doden te laten vallen?
Als dat de politieke agenda is, zijn ze gewoon evil.quote:Op maandag 1 juni 2026 18:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze willen vooral forceren dat de VS geen (heel slechte) deal sluit met Iran, denk ik. Dan maar 'quitte ou double'.
Het gaat hier om de beslissingen die de regering neemt. Wat de bevolking vindt, is ook nogal verdeeld.quote:Op maandag 1 juni 2026 18:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet.
Geven die Joden daar wat om?
Nee natuurlijk niet.
Je weet niet dat drones van Hezbollah Noord-Israël teisteren? Dat moeten ze maar toestaan of zo?quote:Op maandag 1 juni 2026 18:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
[..]
Ten tijde van de Piri uitspraken was ik nog pro-Israël, en ik vond dat schandalige uitspraken omdat het om verdedigingswapens (luchtafweer).
Maar inmiddels ben ik 180 graden gedraaid en heb ik zoiets van 'laat de Israëlische burgers ook maar eens massaal ondervinden hoe het is om plat gebombardeerd te worden.
Schijtland
Opzouten uit Libanon.
De economie is op korte termijn wel flexibel. Er zijn voorraden die ingezet worden, er wordt minder gebruikt door de hoge prijs, er worden vluchten geannuleerd, etc. Maar hoe langer dit aanhoudt, hoe nijpender het wordt.quote:Op maandag 1 juni 2026 18:24 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik had eigenlijk gedacht dat we al eerder in een grote economische crisis en met tekorten aan kerosine en brandstof zouden komen.
Tja dan moeten ze Libanon niet weer binnen trekken. De hoeveelste poging is dat al weer niet, nummertje vier nu?quote:Op maandag 1 juni 2026 18:30 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Je weet niet dat drones van Hezbollah Noord-Israël teisteren? Dat moeten ze maar toestaan of zo?
Andersom geven ze er nog minder om. Liefst gooien ze vandaag nog een bom op tel aviv en gaan ze dansen op de smeulende lijken.quote:Op maandag 1 juni 2026 18:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet.
Geven die Joden daar wat om?
Nee natuurlijk niet.
Volgens mij hebben ze ook gezegd dat ze dat zouden gaan doen.quote:Op maandag 1 juni 2026 18:50 schreef Discombobulate het volgende:
Ik zou als ik Iran was, als de VS weer begint met bombarderen, de Houthi's die andere straat laten afsluiten.
Als het dit keer echt los gaat, gaan ze alles afsluiten hebben ze gezegd..quote:Op maandag 1 juni 2026 18:50 schreef Discombobulate het volgende:
Ik zou als ik Iran was, als de VS weer begint met bombarderen, de Houthi's die andere straat laten afsluiten.
"President Trump tells me he's not heard from Iran on reports they're suspending talks w / the US"quote:
De AI investeringen winnen het in feite van de oorlog in de markten, althans zo lijkt het. Dus de markt wil eigenlijk alleen maar omhoog op dit moment.quote:Op maandag 1 juni 2026 20:23 schreef Joppiez het volgende:
Leuk om te zien hoe bij slecht nieuws de beurs amper meer reageert maar bij positief nieuws wel weer altijd een bump omhoog maakt. En het gaat ook nog eens twintig of dertig keer over hetzelfde “positieve” nieuws.
Tja ik klaag niet. Het komt zelfs nu af en toe voor dat ik op een dag op mijn inleg meer winst maak dan mijn netto dagloon. Leuk totdat de bom barst, I guess.quote:Op maandag 1 juni 2026 20:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
De AI investeringen winnen het in feite van de oorlog in de markten, althans zo lijkt het. Dus de markt wil eigenlijk alleen maar omhoog op dit moment.
Inflatie is ook weer sterker geworden, wat meestal ook weer hogere aandelen betekend.
De grote vraag is en blijft of er nou een grote olie-schok komt nog.
Na de hele "vrede in Oekraïne" onderhandelingen hadden we hier toch geen ander resultaat te hoeven verwachten?quote:Op maandag 1 juni 2026 17:54 schreef Perrin het volgende:
• May 18: “A Deal will be made… very acceptable”
• May 23: “Largely negotiated… Details shortly!”
• May 27-31: “Close to finalizing. Iran really wants it… Just sit back & relax!”
• Now: USA resumes strikes and Iran cuts off talks and negotiations.
Ik vermoed zo dat Iran momenteel wel 1000 presidenten heeftquote:Op maandag 1 juni 2026 23:03 schreef Lospedrosa het volgende:
President Iran heeft zojuist zijn ontslag ingediend.
GO TRUMP GO!
En wat heeft dat opgeleverd, staat de VS nu sterker in onderhandelingen? Gaat Iran nu wel luisteren? straat open? massale protesten in Iran?quote:Op maandag 1 juni 2026 23:07 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik vermoed zo dat Iran momenteel wel 1000 presidenten heeft![]()
Iedereen lekker schelden op Trump terwijl vanaf dag 1 de Ayatollah ligt te rotten.
Woedendquote:Donald Trump heeft de Israëlische premier Benjamin Netanyahu in een telefoongesprek maandag 'knettergek' genoemd, meldt nieuwssite Axios op basis van drie bronnen. Een van de bronnen zei dat Trump Netanyahu waarschuwde dat het bombarderen van de Libanese hoofdstad Beiroet Israël 'verder zou isoleren'.
,,Je bent knettergek. Zonder mijn hulp had je nu in de gevangenis gezeten. Ik heb je uit de brand geholpen en iedereen haat je nu. Iedereen haat Israël hierom", zou Trump volgens een bron hebben gezegd. Ook zou hij hebben geroepen: ,,Wat ben je in godsnaam aan het doen."
Trump doelde volgens de bronnen mogelijk op zijn steun voor Netanyahu toen de Israëlische premier in 2019 werd aangeklaagd voor omkoping, fraude en schending van vertrouwen. Volgens de bronnen is Trump boos op Netanyahu omdat die de strijd met Hezbollah de afgelopen dagen op een buitensporige manier liet escaleren.
https://www.ad.nl/buitenl(...)knettergek~ac528ac3/
Zolang het bij scheldpartijen blijft zal het Netanyahu worst zijn.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 02:37 schreef AFA2022 het volgende:
Trump called Netanyahu en said to him: "You are fucking crazy, you would be in prison if it werent for me, i am saving your ass, everybody hates you now. the whole world hates Israel. What the fuck are you doing"?!
Last friday Iran said :
- it wil withdraw from negotiating.
- Iran is going to withdraw from the Non Proliferation Treaty.
- Iran will be prepared to do a demonstration of a nuclear weapon, that they have acquired with the assistance of a third country.
Qatar en Saudi Arabie schijnen te willen dat de VS uit hun landen vertrekt en de basissen ontmanteld. Saudi Arabie valt al onder de umbrella van Pakistan, die weer op zijn beurt gebacked wordt door China.
Als zoiets gebeurt in een land waar kerk en staat niet gescheiden zijn, dan weet je wie daadwerkelijk de macht in handen heeft.quote:Op maandag 1 juni 2026 23:03 schreef Lospedrosa het volgende:
GO TRUMP GO!
De president staat los van de IRGC en vormde nog enige tegengewicht, zeker de huidige president die liberaler is dan zijn voorgangers.quote:Op maandag 1 juni 2026 23:03 schreef Lospedrosa het volgende:
GO TRUMP GO!
Trump is natuurlijk ook gewoon volkomen gepiepeld en voor het karretje gespannen door Netanyahu. Inmiddels wil Trump niets liever dan met een haflbakken akkoord met z'n naampje erop geplakt claimen dat hij een 'geweldige deal' heeft gesloten, maar Netanyahu is nog lang niet klaar met z'n oorlogen.quote:
Daar heb je gelijk in Bibi heeft schijtte, die is oud en denkt niet aan de gevolgen voor Israel op de langere termijn. Het blijft natuurlijk wel pijnlijk voor Bibi dat Trump dit zo openlijk doet.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 05:06 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Zolang het bij scheldpartijen blijft zal het Netanyahu worst zijn.
Het Midden-Oosten is sinds eind februari enorm opgeknapt, dat is duidelijk.
Sorry.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 06:37 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb ik iets gemist, maar ben benieuwd in welk opzicht het is opgeknapt? En vooral ook met het oog op de toekomst?
De Hallmark-kaart communicatiestrategie. Dan weet je dat het dieptepunt nabij is.quote:
Libanon als natiestaat is natuurlijk wel een beetje geval apart met, wat is het, ~de helft?, christenen.quote:Op maandag 1 juni 2026 18:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Andersom geven ze er nog minder om. Liefst gooien ze vandaag nog een bom op tel aviv en gaan ze dansen op de smeulende lijken.
Beetje wat er is gebeurd op 7 oktober maar dan on steroids.
Israel geeft iig nog een waarschuwing.
Dan kost het een jaarloon. Of je moet erop gokken.quote:Op maandag 1 juni 2026 20:39 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Tja ik klaag niet. Het komt zelfs nu af en toe voor dat ik op een dag op mijn inleg meer winst maak dan mijn netto dagloon. Leuk totdat de bom barst, I guess.
Moet toch gelijk denken aan de pilot sketch van Monty Python.quote:
Zei de ene knettergekke idioot tegen de andere knettergekke idioot. Ben wel benieuwd hoe mensen hier naar kijken die pro Israel en pro Trump zijn.quote:
Dit.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 06:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Trump is natuurlijk ook gewoon volkomen gepiepeld en voor het karretje gespannen door Netanyahu. Inmiddels wil Trump niets liever dan met een haflbakken akkoord met z'n naampje erop geplakt claimen dat hij een 'geweldige deal' heeft gesloten, maar Netanyahu is nog lang niet klaar met z'n oorlogen.
Die hebben meestal oogkleppen op of een bord voor de kop. Wel interessant inderdaad welke partij ze nu kiezen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 08:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Zei de ene knettergekke idioot tegen de andere knettergekke idioot. Ben wel benieuwd hoe mensen hier naar kijken die pro Israel en pro Trump zijn.
Ik ben enigszins pro-Trump en volledig anti-Israel (ja, die combinatie bestaat), en ik vond het hoog tijd dat Trump die gek eens op z'n plek ging zetten.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 08:33 schreef Momo het volgende:
Ben wel benieuwd hoe mensen hier naar kijken die pro Israel en pro Trump zijn.
Ik ben allebei anti en verder wel eens.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 09:00 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ik ben enigszins pro-Trump en volledig anti-Israel (ja, die combinatie bestaat), en ik vond het hoog tijd dat Trump die gek eens op z'n plek ging zetten.
Nee zeker niet.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 09:36 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ben je dan pro Hamas en pro Rusland?
Als ik het dan toch “niet goed lees”, valt mij op dat je niet inhoudelijk op mijn argumenten ingaat, maar ze eerder ontwijkt. Daarnaast haal je mijn posts steeds uit hun context en herhaal je punten waar ik juist binnen die context al op heb gereageerd.quote:Op zondag 31 mei 2026 22:34 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dan lees je niet goed. De twitteraar post een bewering dat de VS de oppositie bewapende in combinatie met een video van een kalasjnikov. Nogal karig bewijs.
‘We’ zien helemaal niet “één vent met een kalasjnikov”. Met deze reactie bevestig je juist dat je de video niet goed hebt bekeken. In de beelden zijn meerdere personen met een kalasjnikov te zien. Eerst zie je een gemaskerde terrorist die schietend een persoon een supermarkt in achtervolgt. Vervolgens komt een tweede terrorist in beeld, met een capuchon, die meerdere kogels op de gevel van de supermarkt afvuurt en de eerste terrorist vervolgens uit de supermarkt terugwuift. Daarnaast is er nog een derde persoon die de auto bestuurt. En net als bij de video interpreteer/lees je ook de begeleidende tekst niet goed.quote:[..]
Waarom post de twitteraar daar dan geen bewijs van, want we zien precies één vent met een kalasjnikov.
Je kunt zijn claim ontkennen, maar het feit dat de president van de VS dit openlijk erkent, ondersteunt wel de Iraanse bewering dat de demonstraties, die aanvankelijk vreedzaam begonnen, geïnfiltreerd waren door het buitenland gesteunde gewapende groeperingen. Daarnaast onderscheppen Iraanse veiligheidsdiensten met enige regelmaat ladingen wapens, explosieven en andere materialen die bestemd zijn voor terreur- en oppositiegroepen binnen Iran. Ook zijn er diverse video's verschenen op sociale media, waaronder video's die in het andere topic op FOK! zijn gedeeld, waarop te zien is dat tijdens de rellen vuurwapens en explosieven werden gebruikt.quote:[..]
De claim van Trump lijkt nochtans sterk uit de lucht gegrepen gezien het gebrek aan (video)bewijs van bewapende oppositie.
Met je redenering kun je ook dat makkelijk van tafel vegen als bewijs.quote:[..]
Het videobewijs is onmetelijk veel groter, dat weet jij ook wel.
Dat is een stropopredenering, want het ging niet om of er een wet bestaat die standrechtelijke executies toestaat. Ik stelde dat de Basij een wettelijke basis hebben om bewapend op te treden. De Iraanse wetgeving (zie artikel 3 en 5 hier) noemt situaties waarin o.a. de Basij vuurwapens mogen gebruiken:quote:[..]
Neen. Er is geen wet die stelt dat Iran standrechtelijk burgers mag executeren.
Nee, de Basij zijn dat niet wanneer ze gewapende onrust, opstanden en rellen neerslaan. Ordehandhavers/veiligheidstroepen zullen zich niet als schietschijf laten gebruiken door gewapende terroristen die bewust chaos en anarchie proberen te creëren om de regering omver te werpen, zodat een marionettenregering kan worden geïnstalleerd. Ook in andere landen zouden ordediensten een dergelijke situatie niet tolereren.quote:[..]
Zoals de Basij.
In Iran hebben mensen ook het recht om te demonsteren zolang die vreedzaam blijven, net als in Nederland. Bij rellen grijpen ordediensten hier ook in en bij gewapende onrusten of opstanden om de regering omver te werpen mogen ordediensten vanuit de wetgeving hier ook vuurwapens gebruiken. Maar omdat het Iran betreft zou dat opeens niet mogen gelden en zouden ze het land maar aan hun lot moeten overlaten, met chaos, anarchie of een burgeroorlog als gevolg. Want dat is wat jij graag ziet, zodat jij hier goedkoop je autootje kunt volgooien.quote:[..]
Burgers hebben een wettelijke basis om protesterend op te treden en worden ingezet als hulpeenheid voor politieke veranderingen. Dat is niet vergelijkbaar met terreurgroepen (zoals de Basij) die in het openbaar, bijvoorbeeld geval voor een supermarkt, met automatische wapens op een persoon schieten vanwege politieke onenigheid met de regering. Ook in westerse landen wordt het niet geaccepteerd wanneer regeringen naar wapens grijpen tegen demonstranten omdat zij profiteren van het politieke systeem. In veel alle landen hebben demonstranten immers het recht om te demonstreren.
Dat is weer een stropop. Je weet hopelijk het verschil tussen genocide en etnische zuivering. Verder wordt die beschuldiging van etnische zuivering niet breed gedragen, de bewijsvoering en interpretatie ervan zijn onderwerp van discussie. Er is eerder sprake van (in)directe betrokkenheid bij demografische verandering. De conclusie dat Israël ‘genocide’ pleegt wordt echter gedeeld door een brede groep aan internationale organisaties, experts, ngo's, maatschappelijke organisaties en regeringsleiders uit verschillende landen. Daaronder bevinden zich ook joden, zowel seculiere als religieuze, binnen en buiten Israël. Zo’n beschuldiging van ‘genocide’ wordt echter door geen van deze partijen over Iran geuit.quote:[..]
In Syrië heeft Iran al sektarische zuivering uitgevoerd.
Vervolging in de zin van wat nazi-Duitsland deed met Jehova’s getuigen, Joden, Roma, enz. Daar ging je vergelijking immers over. Gezien de systematische uitsluiting, opsluiting, deportatie en uiteindelijke massamoord op groepen mensen, is de situatie in Iran niet vergelijkbaar met het nazi-vervolgingsbeleid. Iran werkt op veel gebieden juist samen met minderheden en geeft sommige minderheden formele vertegenwoordiging in het parlement.quote:[..]
Je bedient je vooral van drogredenen: ad hominems, stropoppen, Godwins, whataboutisme, …quote:[..]
Heb jij onder een steen geleefd?
Daar heb je de drogredenen weer: whataboutisme, ad hominems, guilt by association, red herring... die associatie klopt overigens niet: het is slechts een poging om mij in diskrediet te brengen omdat je inhoudelijk geen weerwoord hebt op de argumenten.quote:[..]
Rusland inderdaad.
Je manier van posten doet me wel ergens aan denken, was jij niet een van die clowns die beweerde dat Assad zoveel aanhang had? Dat hebben we gezien
Artikel 3 en 5.quote:Op zondag 31 mei 2026 23:24 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd hoe jij dit met bronnen gaat onderbouwen.
Denk dat het niet verder daalt dan 30% (de AI kaartenhuis stort in), tenzij de wereldeconomie om wat voor reden ook klapt. Maar dan heb je sowieso weinig meer aan geld.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 07:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Dan kost het een jaarloon. Of je moet erop gokken.
Nee. Ik ben anti hamasterroristen. Dat kan prima als je ook anti Israël bent.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 10:03 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Dat kan niet. Als je anti-israel bent, ben je automatisch pro-hamas. Zo werkt dat.
Goed dat ik dat weetquote:Op dinsdag 2 juni 2026 10:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee. Ik ben anti hamasterroristen. Dat kan prima als je ook anti Israël bent.
En heel stiekem zijn de enige waar ik voor ben mijzelf en FOK!
Ook dan ben ik nu ook voor jou.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 10:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Goed dat ik dat weet
Je kunt je koffers pakken![]()
Gr gr mevrouw Vosss + hond
Lolquote:Op dinsdag 2 juni 2026 10:55 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik denk dat de fok Israël brigade ons nu komt uitleggen dat trump eigenlijk een woke linkse Palestijnen knuffelaar is van het niveau van Greta Thunberg. Kritiek op Bibi, het laten stoppen met het vermoorden van non-combattanten, zogenaamd om Israël veiliger te maken. Gekker moet het niet worden.
Ik zie alleen een partij die slachtoffer speelt en dat is de partij die Israël heeft aangevallen.quote:Op maandag 1 juni 2026 15:09 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Slachtoffer spelen werkt gewoon niet meer als je op deze manier tekeer gaat.
Afgezien van een handjevol landen, ziet het grootste gedeelte van de wereld Israel als een agressor die op grote schaal oorlogsmisdaden pleegt. Wat ze in Gaza en Libanon aan het doen zijn heeft niets meer te maken met "self defence".
Hier op het Fok Forum steunen veel users Israels gedrag puur omdat ze een bloedhekel hebben aan moslims. De meeste van hen hebben geen flauw benul waar het conflict om draait, of kunnen Israel niet eens op de wereldkaart aanwijzen.
Niet perse. Je kan ook gewoon anti-Hamas zijn zonder dat je Israël hier überhaupt in mengt.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 10:03 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Dat kan niet. Als je anti-israel bent, ben je automatisch pro-hamas. Zo werkt dat.
Dan hoor jij dus bij dat handjevol landen. Ik hoor liever bij de rest van de wereld die het wél goed ziet, als je het niet erg vindt.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 12:58 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Ik zie alleen een partij die slachtoffer speelt en dat is de partij die Israël heeft aangevallen.
Wat de rest van de wereld hiervan denkt interesseert Israël voor geen bal.
"Bezwaren? Kom naar de rechtbank. Zo niet, donder maar op" aldus Israël.
En absoluut terecht naar m'n mening.
De rest van de wereld moet eens definitie van agressie lezen.
Namelijk artikel 3(g).
Heeft niks te maken met moslims of niet moslims.
Kan net zo goed zeggen dat al die landen schijt hebben aan de lijd van de palestijnen. Het gaat om de jodenhaat. Anders zouden ze Jordanië ook in genocide beschuldigen, die heeft meer palestijnen gedood dan Israël.
Maar nee, als ze Israël geen schuld kunnen geven, dan is dat in eens niet meer interessant.
Nogmaals, VN Handvest garandeert het recht op verdediging. De rest van de wereld mag bek dicht en opzouten.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 13:17 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Dan hoor jij dus bij dat handjevol landen. Ik hoor liever bij de rest van de wereld die het wél goed ziet, als je het niet erg vindt.
Day je de doelpalen verschoofquote:
Je begrijpt dat zo’n post vooral iets zegt over de persoon die ’m plaatst, niet over ‘de rest van de wereld’. Verder laat ik het hierbij.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 13:19 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
De rest van de wereld mag bek dicht en opzouten.
Begrijp nog steeds niet wat je bedoelt. Nederland heeft niet - in tegenstelling tot Israël - jarenlange ervaring met zelfmoordbombers, terreur en massamoorden. Dus het verbaast me niet dat je er extremistische uitspraken hoort in de richting van diegenen die dat terreur aanslagen hadden georganiseerd. Zeg bedankt dat ze de hele shit niet van de kaart hebben geveegd nog op 8 oktober 2023. Als Hamas de Vs of China zou aanvallen, zou je nu d'r een grote krater zien ipv Gaza. Zonder waarschuwingen of evacuatie. Israël is veel te zacht voor die mafkezen.quote:
Ik heb net zo'n instelling als Israël. Je hebt bezwaren, kom naar de rechtbank. En anders, aan de kant. Want vóór die zin die je quote, stond er nog een andere zin die je totaal heb genegeerd. Dus ja, laat het hierbij je hebt toch niks te zeggen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 13:33 schreef AFA2022 het volgende:
[..]
Je begrijpt dat zo’n post vooral iets zegt over de persoon die ’m plaatst, niet over ‘de rest van de wereld’. Verder laat ik het hierbij.
Het was sarcasme maat, rustig aan.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 13:12 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Niet perse. Je kan ook gewoon anti-Hamas zijn zonder dat je Israël hier überhaupt in mengt.
Ik begrijp overigens sowieso niet hoe je anti-Israël kan zijn. Het is een democratische rechtstaat en heeft recht zelf eigen politiek te bepalen.
Israëli's bemoeien zich niet met Nederlandse politiek. Waarom bemoeien Nederlanders met Israëlische politieke keuzes is mij onduidelijk .
ken je die uitdrukking niet?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 13:37 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Begrijp nog steeds niet wat je bedoelt. Nederland heeft niet - in tegenstelling tot Israël - jarenlange ervaring met zelfmoordbombers, terreur en massamoorden. Dus het verbaast me niet dat je er extremistische uitspraken hoort in de richting van diegenen die dat terreur aanslagen hadden georganiseerd. Zeg bedankt dat ze de hele shit niet van de kaart hebben geveegd nog op 8 oktober 2023. Als Hamas de Vs of China zou aanvallen, zou je nu d'r een grote krater zien ipv Gaza. Zonder waarschuwingen of evacuatie. Israël is veel te zacht voor die mafkezen.
ik laat het je zien en ineens verander je het naar ik zou wel eens willen zien wat ze doen als er al 60 jaar terreuraanslagen worden gepleegdquote:Ik zou nog willen kijken welk uitspraken Nederlanders gaan doen als ze worden bedreigd met totale vernietiging.
Het was ook niet tegen jou gericht, eerder een aanvulling op je post ))quote:Op dinsdag 2 juni 2026 14:00 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Het was sarcasme maat, rustig aan.
Ik vind het trouwens wel bijzonder naïef om te denken dat Israël zich niet bemoeit met de Nederlandse politiek wanneer Gargamel letterlijk een zetel in de tweede kamer heeft.
Wat vooral treffend en veelzeggend is is dat de massamoordenaars van 7 oktober ineens GENOCIDE!!!! zijn gaan roepen, laffe smurrie.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 14:31 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Het was ook niet tegen jou gericht, eerder een aanvulling op je post ))
Wat bemoeienis betreft, ik had het meer over beweringen dat Israël zich niet mag verdedigen. Dat recht staat vast, al denkt de hele wereld er anders over.
Nee, die uitdrukking kende ik niet. Maar je liet me niets zien, je hebt als voorbeeld Rusland genoemd, die dreigde met vernietiging. Maar "Rusland vs Nederland" is niet hetzelfde als "Israël vs Arabieren". In het geval van Rusland kunnen we erom lachen omdat we weten dat deze dreigingen niet veel voor stellen, plus is Rusland niet in staat om dat te doen. Dus die dreiging van de Russen worden door de meeste Nederlanders niet eens serieus genomen. Geheel anders is dat met Israël en arabieren, want daar heb je, zoals ik ook aangaf, best wel lange geschiedenis waar die dreigingen echt wel tot pogingen tot massamoord overgegaan. Dus is lang niet alleen verbale dreiging, maar een feitelijk militaire. Daarom wordt de dreiging van de arabieren richting Israël veel serieuzer genomen dan de dreiging van Rusland richting Nederland. Daarom zei ik, ik wil eens kijken hoe Nederlanders zouden reageren als ze in de situatie van Israël komen staan, waar ze dagelijks worden bedreigd met totale vernietiging.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 14:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
ken je die uitdrukking niet?
https://en.wikipedia.org/wiki/Moving_the_goalposts
eerst zeg je
[..]
ik laat het je zien en ineens verander je het naar ik zou wel eens willen zien wat ze doen als er al 60 jaar terreuraanslagen worden gepleegd
je verplaatst de doelpalen
Bullshit. Volgens VN Handvest mag het land zelf verdedigen en er staat niet dat je niet mag aanvallen. Als het leger nodig acht, vegen ze die dorpen van de kaart. Legale actie, als het militair van belang is.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 14:43 schreef StateOfMind het volgende:
Jezelf verdedigen is iets heel anders dan een ander land binnenvallen en daar steden en dorpen platgooien en bombarderen.
Dat is gewoon een oorlogsdaad en op geen enkele manier goed te praten.
Verdedigen is voor de meeste mensen heel wat anders als Gaza en stukken Libanon totaal platgooien, toestaan dat de westbank steeds meer geannexeerd wordt.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 14:31 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Het was ook niet tegen jou gericht, eerder een aanvulling op je post ))
Wat bemoeienis betreft, ik had het meer over beweringen dat Israël zich niet mag verdedigen. Dat recht staat vast, al denkt de hele wereld er anders over.
ja ik liet het je wel zien, Russische politicus die openlijk en niet voor het eerst oproept om Nederland te nukenquote:Op dinsdag 2 juni 2026 14:41 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Nee, die uitdrukking kende ik niet. Maar je liet me niets zien
Dat is wat ze letterlijk "slachtoffer spelen" noemen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 14:36 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wat vooral treffend en veelzeggend is is dat de massamoordenaars van 7 oktober ineens GENOCIDE!!!! zijn gaan roepen, laffe smurrie.
Dat er een politici iets zegt is een. Dat er al in het verleden een paar pogingen zijn geweest om Nederland te nuken, is heel anders.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 14:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja ik liet het je wel zien, Russische politicus die openlijk en niet voor het eerst oproept om Nederland te nuken
je stelling was ik wil graag eens zien hoe Nederland zou reageren als, nou ... niet echt ... beetje lacherig
en dan hebben de Russen geheel itt de Palestijnen de middelen om het voor elkaar te krijgen
Het is natuurlijk niet aan een leger zelf om eenzijdig te bepalen of iets militair noodzakelijk is. Dat is een juridisch vraagstuk. Je kunt burgerterreur inzetten als wapen zien als 'militair noodzakelijk', maar dat maakt het niet legaal.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 14:45 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Bullshit. Volgens VN Handvest mag het land zelf verdedigen en er staat niet dat je niet mag aanvallen. Als het leger nodig acht, vegen ze die dorpen van de kaart. Legale actie, als het militair van belang is.
dat is ook iets heel anders dan wat je in eerste instantie wilde zien, daarna verschoof je de doelpalenquote:Op dinsdag 2 juni 2026 14:49 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Dat er een politici iets zegt is een. Dat er al in het verleden een paar pogingen zijn geweest om Nederland te nuken, is heel anders.
Hoor ik voor het eerst dat de leger top geen recht heeft om te beslissen wat ze moeten doen om vijand te verslaan. Natuurlijk hoort Israël zich aan de Rules of War te houden. Dat doen ze ook. Maar uiteindelijk alleen de politieke/militaire top bepaalt hoe en wat de leger gaat doen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 14:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet aan een leger zelf om eenzijdig te bepalen of iets militair noodzakelijk is. Dat is een juridisch vraagstuk. Je kunt burgerterreur inzetten als wapen zien als 'militair noodzakelijk', maar dat maakt het niet legaal.
quote:Op dinsdag 2 juni 2026 13:12 schreef DavidAZ het volgende:
Israëli's bemoeien zich niet met Nederlandse politiek.
Ze hebben dat erg goed afgekeken van de joden.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 14:48 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Dat is wat ze letterlijk "slachtoffer spelen" noemen.
Wat ben je vermoeiend.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 14:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is ook iets heel anders dan wat je in eerste instantie wilde zien, daarna verschoof je de doelpalen
das een drogredenering
die heb ik vaker gehoordquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |