abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220942624
Het is 1 grote toneelspel van Trump en Bibi, ze zullen allebei niet rusten totdat Iran volledig verwoest is. Vergeet niet dat Bibi zijn vernietigingsoorlog voert met goedkeuring van de Trump administration. Bibi kan niet wachten om nog meer dorpen en steden met de grond gelijk te maken en natuurlijk zijn impressive lijst aan oorlogsmisdaden uit te breiden.
Als de midterms er niet aankwamen was Beirut gisteren al platgegooid.
Iran weet van de midterms, die zijn niet gek. Na de midterms zijn Trumps handen namelijk niet meer gebonden en kan hij full scale all in gaan. Ik vermoed dat daarom Iran het liefst heeft dat de onvermijdelijke clash nu gebeurt, om Trump toch enigszins te kunnen raken.
pi_220942666
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 13:17 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Dan hoor jij dus bij dat handjevol landen. Ik hoor liever bij de rest van de wereld die het wél goed ziet, als je het niet erg vindt.
Nogmaals, VN Handvest garandeert het recht op verdediging. De rest van de wereld mag bek dicht en opzouten.
I carried the fire before I knew its name.
  Moderator dinsdag 2 juni 2026 @ 13:21:15 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220942698
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 13:18 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Wat wil je zeggen?
Day je de doelpalen verschoof
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220942789
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 13:19 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
De rest van de wereld mag bek dicht en opzouten.
Je begrijpt dat zo’n post vooral iets zegt over de persoon die ’m plaatst, niet over ‘de rest van de wereld’. Verder laat ik het hierbij.
pi_220942809
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 13:21 schreef sp3c het volgende:

[..]
Day je de doelpalen verschoof
Begrijp nog steeds niet wat je bedoelt. Nederland heeft niet - in tegenstelling tot Israël - jarenlange ervaring met zelfmoordbombers, terreur en massamoorden. Dus het verbaast me niet dat je er extremistische uitspraken hoort in de richting van diegenen die dat terreur aanslagen hadden georganiseerd. Zeg bedankt dat ze de hele shit niet van de kaart hebben geveegd nog op 8 oktober 2023. Als Hamas de Vs of China zou aanvallen, zou je nu d'r een grote krater zien ipv Gaza. Zonder waarschuwingen of evacuatie. Israël is veel te zacht voor die mafkezen.
pi_220942829
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 13:33 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Je begrijpt dat zo’n post vooral iets zegt over de persoon die ’m plaatst, niet over ‘de rest van de wereld’. Verder laat ik het hierbij.
Ik heb net zo'n instelling als Israël. Je hebt bezwaren, kom naar de rechtbank. En anders, aan de kant. Want vóór die zin die je quote, stond er nog een andere zin die je totaal heb genegeerd. Dus ja, laat het hierbij je hebt toch niks te zeggen.
pi_220942958
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 13:12 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Niet perse. Je kan ook gewoon anti-Hamas zijn zonder dat je Israël hier überhaupt in mengt.

Ik begrijp overigens sowieso niet hoe je anti-Israël kan zijn. Het is een democratische rechtstaat en heeft recht zelf eigen politiek te bepalen.

Israëli's bemoeien zich niet met Nederlandse politiek. Waarom bemoeien Nederlanders met Israëlische politieke keuzes is mij onduidelijk .
Het was sarcasme maat, rustig aan.

Ik vind het trouwens wel bijzonder naïef om te denken dat Israël zich niet bemoeit met de Nederlandse politiek wanneer Gargamel letterlijk een zetel in de tweede kamer heeft.
  Moderator dinsdag 2 juni 2026 @ 14:31:51 #183
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220943145
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 13:37 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Begrijp nog steeds niet wat je bedoelt. Nederland heeft niet - in tegenstelling tot Israël - jarenlange ervaring met zelfmoordbombers, terreur en massamoorden. Dus het verbaast me niet dat je er extremistische uitspraken hoort in de richting van diegenen die dat terreur aanslagen hadden georganiseerd. Zeg bedankt dat ze de hele shit niet van de kaart hebben geveegd nog op 8 oktober 2023. Als Hamas de Vs of China zou aanvallen, zou je nu d'r een grote krater zien ipv Gaza. Zonder waarschuwingen of evacuatie. Israël is veel te zacht voor die mafkezen.
ken je die uitdrukking niet?

https://en.wikipedia.org/wiki/Moving_the_goalposts

eerst zeg je
quote:
Ik zou nog willen kijken welk uitspraken Nederlanders gaan doen als ze worden bedreigd met totale vernietiging.
ik laat het je zien en ineens verander je het naar ik zou wel eens willen zien wat ze doen als er al 60 jaar terreuraanslagen worden gepleegd

je verplaatst de doelpalen
pi_220943146
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:00 schreef MaximumRush het volgende:

[..]
Het was sarcasme maat, rustig aan.
Ik vind het trouwens wel bijzonder naïef om te denken dat Israël zich niet bemoeit met de Nederlandse politiek wanneer Gargamel letterlijk een zetel in de tweede kamer heeft.
Het was ook niet tegen jou gericht, eerder een aanvulling op je post ))

Wat bemoeienis betreft, ik had het meer over beweringen dat Israël zich niet mag verdedigen. Dat recht staat vast, al denkt de hele wereld er anders over.
  Moderator dinsdag 2 juni 2026 @ 14:32:53 #185
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220943149
de hele wereld denkt daar niet anders over
pi_220943160
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:31 schreef DavidAZ het volgende:

[..]

Wat bemoeienis betreft, ik had het meer over beweringen dat Israël zich niet mag verdedigen. Dat recht staat vast, al denkt de hele wereld er anders over.
Wat vooral treffend en veelzeggend is is dat de massamoordenaars van 7 oktober ineens GENOCIDE!!!! zijn gaan roepen, laffe smurrie.
graag verwijderen
pi_220943187
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:31 schreef sp3c het volgende:

[..]
ken je die uitdrukking niet?

https://en.wikipedia.org/wiki/Moving_the_goalposts

eerst zeg je
[..]
ik laat het je zien en ineens verander je het naar ik zou wel eens willen zien wat ze doen als er al 60 jaar terreuraanslagen worden gepleegd

je verplaatst de doelpalen
Nee, die uitdrukking kende ik niet. Maar je liet me niets zien, je hebt als voorbeeld Rusland genoemd, die dreigde met vernietiging. Maar "Rusland vs Nederland" is niet hetzelfde als "Israël vs Arabieren". In het geval van Rusland kunnen we erom lachen omdat we weten dat deze dreigingen niet veel voor stellen, plus is Rusland niet in staat om dat te doen. Dus die dreiging van de Russen worden door de meeste Nederlanders niet eens serieus genomen. Geheel anders is dat met Israël en arabieren, want daar heb je, zoals ik ook aangaf, best wel lange geschiedenis waar die dreigingen echt wel tot pogingen tot massamoord overgegaan. Dus is lang niet alleen verbale dreiging, maar een feitelijk militaire. Daarom wordt de dreiging van de arabieren richting Israël veel serieuzer genomen dan de dreiging van Rusland richting Nederland. Daarom zei ik, ik wil eens kijken hoe Nederlanders zouden reageren als ze in de situatie van Israël komen staan, waar ze dagelijks worden bedreigd met totale vernietiging.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 14:43:15 #188
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220943199
Jezelf verdedigen is iets heel anders dan een ander land binnenvallen en daar steden en dorpen platgooien en bombarderen.

Dat is gewoon een oorlogsdaad en op geen enkele manier goed te praten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220943213
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:43 schreef StateOfMind het volgende:
Jezelf verdedigen is iets heel anders dan een ander land binnenvallen en daar steden en dorpen platgooien en bombarderen.

Dat is gewoon een oorlogsdaad en op geen enkele manier goed te praten.
Bullshit. Volgens VN Handvest mag het land zelf verdedigen en er staat niet dat je niet mag aanvallen. Als het leger nodig acht, vegen ze die dorpen van de kaart. Legale actie, als het militair van belang is.
pi_220943227
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:31 schreef DavidAZ het volgende:

[..]

Verdedigen is voor de meeste mensen heel wat anders als Gaza en stukken Libanon totaal platgooien, toestaan dat de westbank steeds meer geannexeerd wordt.

Waarbij het oorlogsrecht en het vermijden van civiele doelen en burger slachtoffers met de voeten getreden wordt. Van een westerse democratie verwacht ik meer moraliteit over door hunzelf ook ondertekende verdragen.. :z
  Moderator dinsdag 2 juni 2026 @ 14:48:03 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220943228
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:41 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Nee, die uitdrukking kende ik niet. Maar je liet me niets zien
ja ik liet het je wel zien, Russische politicus die openlijk en niet voor het eerst oproept om Nederland te nuken

je stelling was ik wil graag eens zien hoe Nederland zou reageren als, nou ... niet echt ... beetje lacherig
en dan hebben de Russen geheel itt de Palestijnen de middelen om het voor elkaar te krijgen
pi_220943229
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:36 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Wat vooral treffend en veelzeggend is is dat de massamoordenaars van 7 oktober ineens GENOCIDE!!!! zijn gaan roepen, laffe smurrie.
Dat is wat ze letterlijk "slachtoffer spelen" noemen.
pi_220943239
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:48 schreef sp3c het volgende:

[..]
ja ik liet het je wel zien, Russische politicus die openlijk en niet voor het eerst oproept om Nederland te nuken

je stelling was ik wil graag eens zien hoe Nederland zou reageren als, nou ... niet echt ... beetje lacherig
en dan hebben de Russen geheel itt de Palestijnen de middelen om het voor elkaar te krijgen
Dat er een politici iets zegt is een. Dat er al in het verleden een paar pogingen zijn geweest om Nederland te nuken, is heel anders.
pi_220943240
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:45 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Bullshit. Volgens VN Handvest mag het land zelf verdedigen en er staat niet dat je niet mag aanvallen. Als het leger nodig acht, vegen ze die dorpen van de kaart. Legale actie, als het militair van belang is.
Het is natuurlijk niet aan een leger zelf om eenzijdig te bepalen of iets militair noodzakelijk is. Dat is een juridisch vraagstuk. Je kunt burgerterreur inzetten als wapen zien als 'militair noodzakelijk', maar dat maakt het niet legaal.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator dinsdag 2 juni 2026 @ 14:51:09 #195
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220943251
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:49 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Dat er een politici iets zegt is een. Dat er al in het verleden een paar pogingen zijn geweest om Nederland te nuken, is heel anders.
dat is ook iets heel anders dan wat je in eerste instantie wilde zien, daarna verschoof je de doelpalen

das een drogredenering
pi_220943274
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:49 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het is natuurlijk niet aan een leger zelf om eenzijdig te bepalen of iets militair noodzakelijk is. Dat is een juridisch vraagstuk. Je kunt burgerterreur inzetten als wapen zien als 'militair noodzakelijk', maar dat maakt het niet legaal.
Hoor ik voor het eerst dat de leger top geen recht heeft om te beslissen wat ze moeten doen om vijand te verslaan. Natuurlijk hoort Israël zich aan de Rules of War te houden. Dat doen ze ook. Maar uiteindelijk alleen de politieke/militaire top bepaalt hoe en wat de leger gaat doen.

En als iemand bewijzen heeft van de oorlogsmisdaden van Israël, ik blijf herhalen, kom naar de rechtbank en wordt begraven onder de tonnen van bewijs van IDF. Ik heb tot nu toe geen enkele oorlogsmisdaad van Israël gezien bewezen worden in een rechtbank. Behalve gevallen die Israël zelf prima kan vervolgen. De rest is emotionele geschreeuw, niet meer dan dat.
pi_220943284
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 13:12 schreef DavidAZ het volgende:
Israëli's bemoeien zich niet met Nederlandse politiek.
_O- _O- _O- _O-
pi_220943292
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:48 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Dat is wat ze letterlijk "slachtoffer spelen" noemen.
Ze hebben dat erg goed afgekeken van de joden.
pi_220943293
quote:
88s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:51 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat is ook iets heel anders dan wat je in eerste instantie wilde zien, daarna verschoof je de doelpalen

das een drogredenering
Wat ben je vermoeiend.
  Moderator dinsdag 2 juni 2026 @ 14:59:23 #200
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220943308
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:57 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Wat ben je vermoeiend.
die heb ik vaker gehoord _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')