abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220805784

De Vierdaagse Nijmegen, officieel de Internationale Vierdaagse Afstandsmarsen Nijmegen, is een vierdaags wandelevenement dat sinds 1909 ieder jaar wordt gehouden en start op de derde dinsdag van juli. Het is de grootste meerdaagse wandelprestatietocht ter wereld en staat inmiddels ook bekend als The Walk of the World. Elk jaar doen er deelnemers uit circa tachtig landen mee, onder wie een groot aantal militairen.

De Vierdaagse kent drie verplichte afstanden: 30, 40 en 50 kilometer. In de week dat de Vierdaagse Nijmegen wordt gehouden worden in de binnenstad van Nijmegen ook de Vierdaagsefeesten (voorheen Nijmeegse Zomerfeesten) gehouden. In de diverse doorkomstgemeenten van de Vierdaagse Nijmegen worden ook festiviteiten georganiseerd. Vele honderdduizenden supporters van de Vierdaagse zijn de hele Vierdaagseweek in de regio aanwezig.

De 4daagse kent de "reglementaire afstand" en de "keuzeafstand"

Ben je man en jonger dan 50 jaar oud, dan is je reglementaire afstand 50 km per dag.
Ben je man van tussen de 50 en 60 dan is je reglementaire afstand 40 km per dag.
Ben je vrouw en jonger dan 60 dan is je reglementaire afstand ook 40 km per dag.
Ben je 60 jaar of ouder, dan is je reglementaire afstand 30 km per dag.

Het gaat overigens over het jaar waarin je die leeftijd krijgt. Wordt je dit jaar dus 60 (de datum is niet belangrijk) dan is je reglementaire afstand 30 km per dag. Mocht je de uitleg op een andere manier willen zien, kijk dan op deze pagina: https://www.4daagse.nl/deelnemen/burger/afstanden

De reglementaire afstand is de afstand die je minimaal moet lopen. Je mag altijd kiezen voor een grotere afstand, dat is dan je keuzeafstand.

Inschrijven

De aanmeldprocedure wordt begin van elk jaar aangegeven op de website van de 4daagse. Meestal zijn er 2 inschrijfrondes. De eerste is voor wandelaars die de 4daagse de laatste 10 jaar al een keer succesvol hebben uitgelopen en de tweede inschrijfronde is voor debutanten en wandelaars die hem langer dan 10 jaar geleden hebben uitgelopen.

Inschrijven is meestal in januari en/of februari en gaat geheel via internet. Ben je debutant, zorg dat je al een inschrijfnummer hebt aangemaakt en ga er op tijd klaar voor zitten. Wie het eerste komt, die het eerst maalt en het aantal plekken is beperkt en het is snel vol. In totaal zijn er trouwens 47.000 plekken beschikbaar.

Voor debutanten is er ook ViaVierdaagse. Een vroege inschrijving, trainingsschema's en dergelijke met een meerprijs. Meer info via https://www.wandel.nl/via-vierdaagse/

Mocht je ernaast grijpen, dan kunnen mensen die wel een kaart hebben deze overdragen. Deze kunnen enkel overgedragen worden via het ticketsysteem van de 4daagse. Tickets overdragen aan een bekende is dus niet mogelijk. Sinds 2026 is er een wachtlijst. Sta je vooraan in de wachtlijst en komt er een ticket beschikbaar, dan heb je 12 uur de tijd om deze ticket te accepteren. Doe je dat niet, dan gaat de ticket door naar de volgende op de wachtlijst. Na 3 verlopen pogingen ga je van de wachtlijst af.

Trainen

Trainen doe je zelf. Er zijn mensen die vrijwel niet trainen en er zijn ook mensen die een heel schema volgen om zo afgetraind mogelijk aan de start te verschijnen. Wat verstandig is moet je zelf weten. Houd er wel rekening mee dat het zwaar is. 30/40/50 km wandelen is zwaar, maar het is te doen. Maar ben je klaar en ga je 's avonds lekker feesten, of rol je gelijk in je bed/slaapzak, dan moet je de volgende dag wel weer die afstand. En dan nog 2 dagen. En je loopt er ook niet alleen. Ben je een vlotte wandelaar dan lopen er vaak mensen in de weg die langzamer zijn. En ben je een wat langzamere wandelaar dan loopt er opeens een groep militairen achter je die graag hun tempo aan willen houden. Kijk dus zelf hoe je je voorbereid. Zoveel wandelaars, zoveel verschillen. Maar de 4daagse lopen is wat anders dan een fikse wandeling op een rustige zondag.

Er bestaan trainingsschema's. Mocht je zo'n schema willen volgen dan staat er hier 1.

Slapen?

Best handig, een slaapplek vinden. Want je kunt moeilijk 4 dagen wakker blijven.

Houd er rekening mee dat hotels in de wijde omtrek die week vol zitten, campings staan vol en voor een plekje bij een B&B moet je erg veel geluk hebben. Sowieso kun je kijken bij vierdaagsebed.nl . Daarnaast zijn er oom legio tijdelijke campings in de regio. Heb je een bekende in de buurt van Nijmegen, dan heb je mazzel, probeer daar een slaapplek te veroveren. Wacht hier niet te lang mee want hoe later je bent, hoe kleiner de kans op een plek.

Het is ondoenlijk om alle accommodaties hier te melden. Maar wil je gaan kamperen dan heb je hier https://www.vierdaagsecamping.nl/ en hier https://www.heumensbos.nl/vierdaagsecamping-nijmegen-4daagse/ in elk geval een goede kans.

Aanmelden

En dan is het opeens half juli. Je moet je aanmelden. Op de zondagmiddag en de maandag voor de 4daagse plaatsvind behoor je je aan te melden. Kom je niet, dan heb je helaas pech. Aanmelden is simpel, je hebt een QR-code (krijg je van de organisatie) en een ID-bewijs. Daarmee loop je naar een stalletje van de afstand die je moet lopen en daar krijg je een polsbandje om (rood voor 50 km, geel voor 40 km en blauw voor 30 km). Ook krijg je een controlekaart. Hierover later meer.

De start

En dan is het zover. Blauwe dinsdag! Je gaat naar de start met je polsbandje om en je controlekaart in je zak/heuptas/rugzak. Maar hoe laat start je?

In 2026:

- 50 km: 04.00 – 04.45 uur (45 minuten)
- 40 km: 05.00 – 06.40 uur (1 uur en 40 minuten)
- 30 km: 07.00 – 08.00 uur (1 uur)

Ben je later dan je officiële starttijd dan wordt daar niet moeilijk over gedaan. Dus loop je 50 km maar wil je om 5 uur starten dan kan dat (je krijgt geen garantie van me, maar er is nog nooit moeilijk over gedaan)

Er zijn 2 (of meer?) startpoorten. Daar loop je doorheen en dan staan er mensen met grote scanners die je polsbandje scannen. Ze noemen je naam en wensen je veel succes. Je controlekaart hoef je dan niet te tonen.

Nouja, verder is het niet zo moeilijk. Loop gewoon achter de rest aan. Zolang ze maar dezelfde kleur polsbandje hebben dan jij. Er staan ook borden op de route met pijlen. Volg de pijl in de kleur van je polsbandje.

Controle!

Er zijn 2 controlemomenten. Niets om je zorgen over te maken. Ze worden aangekondigd met vlaggen. Ruim van tevoren. Loop gewoon door en pak alvast je kaart. Dan komen er mensen in hesjes die rustig aan achteruit lopen. Die knippen je kaart. Zoals je kunt zien heeft de kaart 6 plekken en bij de controle wordt altijd een vast nummer geknipt. Dus de eerste controle knipt bijvoorbeeld plekje 4 en de 2e knipt plekje 1.

Is er een rij bij de eerste persoon die knipt, loop dan gewoon door. Er zijn altijd meer knippers en als je alle knippers voorbij loopt dan zijn er ook nog mensen aan het eind van de controle die vragen of iedereen geknipt is. Een controle missen is eigenlijk vrijwel onmogelijk.

Finish

En dan heb je een dag heerlijk gelopen en ben je bij de finish. Je loopt weer naar die hokjes waar je je op zondag of maandag hebt aangemeld en je meld je weer. Dan krijg je als je de goede knipjes hebt ene nieuwe startkaart en ze scannen je polsband weer. Mooi, je kunt nu gaan feesten of gaan uitrusten voor de volgende dag. Zorg wel dat je je voor 5 uur (op vrijdag 6 uur) afmeld. Te laat is te laat. Meestal krijg je wel een paar minuten extra, maar reken er niet op. Het kan ook dat de afmelding om klokslag 5 uur (op vrijdag 6 uur) dichtgaat.

Op vrijdag meld je je af en dan krijg je je kruisje. De indeling van de hokjes is dan meestal iets anders. De plaats is hetzelfde, maar meestal is het afmelden per aantal keren dat je hebt meegedaan. Dus voor debutanten is er meestal een ander afmeldhokje dan voor iemand die voor de 10e keer meedoet.

Rusten tijdens het wandelen

Rust is erg belangrijk. Dat is bij het oefenen al zo, maar tijdens de 4daagse zelf, met alle drukte om je heen nog veel belangrijker. Uiteraard kun je ergens een bankje of een stoel bij vriendelijke toeschouwers zoeken en daar gaan zitten, maar er zijn ook rustposten. Ze zijn er in alle soorten en maten. Sowieso zijn er allerhande verkopers langs de route die bananen, koffie, thee, limonade en andere etenswaren en drankjes verkopen en dan vaak ook zitplekken hebben, maar er zijn ook organisaties die rustposten organiseren. Deze hebben dan 1 of meer rusten langs de routes, waar je vaak ook eten en drinken kunt krijgen.

Een hele bekende is de wandelvereniging van de RET of stichting wandelsport Dordrecht. Maar de commandohut staat ook altijd langs de route en er zijn er vast nog wel meer. En ondanks dat er van alles te koop is langs de route. Neem altijd iets te drinken mee. Het is juli en wellicht warm die dag. Het is vermoeiend dus drink en eet genoeg.

Ook is er een KWBN rustpost. Deze is meestal zo'n 10 km voor het einde van de route. Als KWBN-lid kun je hier meestal wat gesponsorde dingen krijgen en je kunt ook een pluspakket nemen met wat te eten en drinken, verzorging en toiletten. Meer info op de site van de KWBN.

Deelnemers van 2026

spleeh
lxiv
pigzwart
gers
caland
bzzzzp
jigggy
snodesnuiter
qltel
Dariush

Inschrijfnummers:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wil je ook in dit lijstje, meld je dan in dit topic.

Deze prachtige tracker is gemaakt door @Wrapster

En wil je in dit lijstje, post dan een bericht met de tekst: #4daagse ##xx.xkm (xx.x = het aantal kilometers)

Verder nog vragen? Gooi ze hier in de groep. Er zijn diverse FOK!kers die al mee hebben gelopen en je graag van advies voorzien
pi_220805789
Dan doe ik het wel *O*

Vandaag #4daagse ##38.1km

[ Bericht 0% gewijzigd door SnodeSnuiter op 16-05-2026 08:48:10 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 16 mei 2026 @ 07:49:07 #3
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220806208
Ik lag in bed en dacht, ik ben mijn afstand vergeten.

#4daagse ##18,6km
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 16 mei 2026 @ 07:50:30 #4
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220806214
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2026 23:39 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Dan doe ik het wel *O*

Vandaag #4daagse en ##38.1km
Met die "en" ertussen werkt het zo te zien niet.
pi_220806365
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 07:50 schreef qltel het volgende:

[..]
Met die "en" ertussen werkt het zo te zien niet.
Ach ik haal jullie toch nooit meer in _O-

Aangepast, bedankt!
pi_220806440
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 08:48 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]

Aangepast, bedankt!
Nou je hebt gisteren wel de meeste meters gemaakt!

Ik heb spierpijn in mijn bovenbenen van al dat geklim… :{
pi_220806499
Deze is nog van gisteren.

Wat een wind… Ben al nooit blij met de hoogtes, maar op een onbegaanbaar richeltje met windkracht 5 gaat het dan zeker niet vanzelf. #4daagse ##22km
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 16 mei 2026 @ 09:35:58 #8
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220806750
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 08:48 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]

Aangepast, bedankt!
Het is ook geen wedstrijd.. 😀
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 16 mei 2026 @ 20:03:01 #9
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220812671
Ik had een rustdag. En dus wandel ik #4daagse ##29,3km . _O-

Maar het is niet mijn schuld. Ik zit 7 km van de stad vandaan waar ik naartoe wilde. En ik heb gecheckt of er bussen reden. Die rijden er dus ook. Alleen niet in het weekend..
pi_220819813
Mooie afstand voor een rustdag!

Snapt iemand hoe het kan dat de hoogte meters op Strava soms een paar honderd meter minder zijn dan op mijn horloge, daar haalt Strava toch de informatie vandaan dus zou toch gelijk moeten zijn?

Zo de wandelschoenen maar weer aantrekken!
pi_220824791
#4daagse ##15.4 km
Vandaag door het nevelwoud gelopen, groot contrast met de afgelopen dagen!

pi_220824833
Lekker gewandeld in de bossen van Parque Nacional de Garajonay. Meteen zo anders dan de vorige twee wandelingen bij San Sebastian de La Gomera. #4daagse ##15,4km.
  FOK!mycroftheld zondag 17 mei 2026 @ 15:47:06 #13
128465 Wrapster
pi_220824894
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 15:37 schreef Bzzzzp het volgende:
#4daagse ##15.4 km
Vandaag door het nevelwoud gelopen, groot contrast met de afgelopen dagen!

[ link | afbeelding ]
Ziet eruit als een fijne plek om te wandelen. Ik heb vandaag samen met vriendin een rondje om 't Nije Hemelriek gelopen. Geen idee wat de afstand was maar leuke wandeling door de bossen die om de plas heen staan gemaakt.
heeft FOK verlaten
pi_220825150
Dat moest ik even googelen maar ziet er ook mooi uit!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 17 mei 2026 @ 16:28:22 #15
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220825451
En ik ben in mijn 1 na laatste verblijf. #4daagse ##18,7km met 625 hoogtemeters.

Best grappig eigenlijk dat ze in al die hotels weten waar je vandaan komt en naartoe gaat. Kennelijk wordt deze route toch veel gelopen.
pi_220826634
#4daagse ##24km
KLB en DRT is een topcombinatie
pi_220826755
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:34 schreef spleeh het volgende:
#4daagse ##24km
Lekker! Ging het goed?
pi_220826942
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 17:46 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Lekker! Ging het goed?
Zeker wel een beetje last van mijn voeten. Maar ik ben ook pas net begonnen met oefenen :) Vooral blij dat het uiteindelijk niet geregend heeft onderweg.
KLB en DRT is een topcombinatie
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 19 mei 2026 @ 06:48:53 #19
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220836817
#4daagse ##25,7km

Nog van gisteren. Vandaag naar huis
pi_220841662
#4daagse ##9,6km

pi_220841667
Flinke afdaling van 1.027 m naar zeeniveau #4daagse ##9,6km
pi_220841692
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 15:41 schreef pigzwart het volgende:
Lekker gewandeld in de bossen van Parque Nacional de Garajonay. Meteen zo anders dan de vorige twee wandelingen bij San Sebastian de La Gomera. #4daagse ##15,4km.
@Wrapster Deze wordt niet geteld… :N Heb ik iets niet goed gedaan? 8)7
  FOK!mycroftheld dinsdag 19 mei 2026 @ 18:24:10 #23
128465 Wrapster
pi_220841703
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 18:22 schreef pigzwart het volgende:

[..]
@:Wrapster Deze wordt niet geteld… :N Heb ik iets niet goed gedaan? 8)7
Zie het idd, lijkt erop dat je niets fout hebt gedaan maar bug in script. Ik check het wel even.
heeft FOK verlaten
pi_220841790
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 18:24 schreef Wrapster het volgende:

[..]
Zie het idd, lijkt erop dat je niets fout hebt gedaan maar bug in script. Ik check het wel even.
Iets anders maar
Als je toch bezig bent … _O- maar dat is pas leuk in juli als iedereen de vierdaagse loopt: kan er dan onderaan ook een dagtotaal komen? :@
pi_220841816
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 18:36 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Iets anders maar
Als je toch bezig bent … _O- maar dat is pas leuk in juli als iedereen de vierdaagse loopt: kan er dan onderaan ook een dagtotaal komen? :@
Of een “ik ben binnen knop” dat we een overzichtje zien wie er per dag gefinisht zijn! w/
  FOK!mycroftheld dinsdag 19 mei 2026 @ 18:50:20 #26
128465 Wrapster
pi_220841871
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 18:36 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Iets anders maar
Vast wel, lijkt me niet al te lastig. De afstand van @pigzwart wordt nu wel meegeteld.
heeft FOK verlaten
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 19 mei 2026 @ 19:37:41 #27
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220842258
Routewijziging op vierde wandeldag 4Daagse

Tijdens de komende editie van de 4Daagse worden de 50km-route en de route voor militairen op de vierde wandeldag aangepast tussen Grave en Beers. De wijziging is het resultaat van overleg tussen Stichting DE 4DAAGSE, de gemeente Land van Cuijk en de Provincie Noord-Brabant en is bedoeld om de verkeersafwikkeling te verbeteren, de bereikbaarheid voor bewoners en hulpdiensten te waarborgen en tegelijkertijd de wandelbeleving voor deelnemers te optimaliseren.
De 50km-wandelaars lopen voortaan via een nieuwe route langs de Kraaijenbergse Plassen. De militairen lopen van Grave naar Beers over de provinciale weg. Deze trajecten sluiten beter aan op het bestaande verkeersplan voor die dag en zorgen voor een rustiger en aantrekkelijker parcours. Door deze aanpassing blijft de zogenoemde ‘achteromroute’ tussen de dorpen beschikbaar voor lokaal verkeer en hulpdiensten. De route voor de andere afstanden op vrijdag wordt niet gewijzigd.
De organisatie van de 4Daagse laat weten dat de aanpassing zorgvuldig is afgestemd met alle betrokken partijen en dat deze past binnen de bestaande vergunnings- en veiligheidskaders. “We willen dat de 4Daagse niet alleen goed verloopt voor wandelaars, maar ook werkbaar blijft voor de omgeving. Met deze aanpassing bewaken we die balans op een verantwoorde manier,” aldus Hans Teunissen, hoofd Mobiliteit van Stichting DE 4DAAGSE.
Ook de gemeente Land van Cuijk benadrukt het belang van goede samenwerking en duidelijke afspraken bij een evenement van deze omvang. De omwonenden langs de route zijn inmiddels door de gemeente geïnformeerd over de aangepaste situatie en wat dit betekent voor de bereikbaarheid. De organisatie van de 4Daagse communiceert de aangepaste route tijdig aan deelnemers via de website en andere communicatiekanalen. Aan dit persbericht is een kaartje van de aangepaste route toegevoegd. De complete routekaarten van alle wandeldagen zijn uiterlijk begin juni beschikbaar via www.4daagse.nl.
pi_220842494

Wel gewoon over die Via Frikandella _O_
pi_220842506
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 18:50 schreef Wrapster het volgende:

[..]
Vast wel, lijkt me niet al te lastig. De afstand van @:pigzwart wordt nu wel meegeteld.
Held _O_

Al bijna 2500 getrainde kilometers met zijn allen _O_
pi_220848204
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 18:50 schreef Wrapster het volgende:

[..]
Vast wel, lijkt me niet al te lastig. De afstand van @:pigzwart wordt nu wel meegeteld.
Dank! :Y
pi_220848243
Vandaag was ons een makkelijk, goed begaanbaar pad van 12,9 km plus 1 km op en neer vanaf de auto, beloofd, met enkel een stukje dat enigszins overwoekerd zou kunnen zijn :s) Het werd worstelen door dichte vegetatie, volledig overwoekerd, geen pad meer te zien en volledig onder de cactusnaalden :( Uiteindelijk gestrand en rechtsomkeert moeten maken met een schamele #4daagse ##4,5km en ontevreden gevoel weer bij de auto, na 2,5 uur! _O-
  FOK!mycroftheld woensdag 20 mei 2026 @ 16:27:23 #32
128465 Wrapster
pi_220848246
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 19:58 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Held _O_

Al bijna 2500 getrainde kilometers met zijn allen _O_
Graag gedaan. Was inderdaad kleine moeite.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 16:18 schreef pigzwart het volgende:

[..]
Dank! :Y
Het was het puntje achter het getal. Dat ging ongewild door als numeriek maar in een latere stap kon hij er niets mee...
heeft FOK verlaten
pi_220848257
Het zelfde verhaal als Pigzwart, ik ik voel me net een cactus met al die naaiden in mijn benen… (maar dan een bont en blauwe na 2x vallen…) :@

Mislukte #4daagse ##4,5 km

Geen via frikadella verdiend vandaag _O-

[ Bericht 14% gewijzigd door Bzzzzp op 20-05-2026 16:50:08 ]
pi_220848829
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 19:57 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[ link | afbeelding ]

Wel gewoon over die Via Frikandella _O_
Ik heb het gevoel dat we een paar honderd meter extra moeten lopen op vrijdag , op het oog zo’n 300 meter meer dan afgelopen jaren.

Niet dat het veel uit maakt, maar toch 😳
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 20 mei 2026 @ 17:55:54 #35
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220848866
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2026 17:50 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Ik heb het gevoel dat we een paar honderd meter extra moeten lopen op vrijdag , op het oog zo’n 300 meter meer dan afgelopen jaren.

Niet dat het veel uit maakt, maar toch 😳
Ach, wat is 0,3 km op 200 kilometer.. :)

En verder kan ik er niet over oordelen, want ik ken dat stuk van de route niet.
pi_220848958
Komt goed uit want vorig jaar was dag 4 49,74 km :P

[ Bericht 1% gewijzigd door Bzzzzp op 20-05-2026 19:09:29 ]
pi_220850442
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2026 18:08 schreef Bzzzzp het volgende:
Komt goed uit want vorig jaar was dag 4 49,74 km :P
Ho even, nu moeten we streng zijn _O-

De keren dat ik die afstand liep had mijn horloge(Garmin) deze afstanden geregistreerd
50,49km
50,41km
50,69km

Volgens de RET is het 50,2 https://vierdaagse.org/wp(...)rgingsboekje2025.pdf

Volgens all trails is het 50,4 https://www.alltrails.com(...)se-route-dag-4-50-km

Heb je vals gespeeld met 49,74? :D >:) stukje afgesneden? :)
pi_220850732

:o ik denk dat ik alle binnenbochten genomen heb

[ Bericht 5% gewijzigd door Bzzzzp op 20-05-2026 21:34:22 ]
pi_220850802
Dan heb ik duidelijk de kantjes er vanaf gelopen _O-

pi_220850815
:o dat is vals! Een half uur sneller, een stuk korter en…. We liepen samen :{

Tijd voor een Garmin…. _O-
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 21 mei 2026 @ 06:31:19 #41
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220851692
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2026 21:19 schreef Bzzzzp het volgende:
[ link | afbeelding ]

:o ik denk dat ik alle binnenbochten genomen heb
En wat heuvels extra.. 513 meter hoogteverschil? Die route is vrijwel vlak.
pi_220853040
Wonderlijk! In 2022 en 2023 heb ik 50,36 km gelopen en inderdaad heel wat minder heuvels….

En in 2024 een marathon ivm warmte….

Bij wie kan ik mijn frauduleuze medaille van vorig jaar inleveren? :o
pi_220855548
#4daagse ##11km

Naar de top van het eiland gewandeld.
pi_220855600
‘Even’ naar 1.487 meter _O- #4daagse ##11km
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 21 mei 2026 @ 16:14:37 #45
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220855608
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 16:11 schreef pigzwart het volgende:
‘Even’ naar 1.487 meter _O- #4daagse ##11km
Als je op 1486 meter begon, valt dat best wel mee.. _O-
pi_220856031
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 16:14 schreef qltel het volgende:

[..]
Als je op 1486 meter begon, valt dat best wel mee.. _O-
Viel inderdaad mee 444 meter :s)
pi_220856146
Nog 1,9 km tot de 2500 *O*
pi_220856197
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 18:10 schreef Bzzzzp het volgende:
Nog 1,9 km tot de 2500 *O*
Hond net uitgelaten, precies 1.9 _O-

#4daagse ##1.9km

Hoppa
pi_220856379
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 18:20 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]

#4daagse ##1.9km

Hoppa
w/ *O* _O-
pi_220856393
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2026 18:20 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]

#4daagse ##1.9km

Hoppa
Goed bezig *O* w/
pi_220862198
#4daagse ##15.3km

Prachtige tocht langs bananen plantages, zee en rotsen, laatste dag hier! Morgen de boot naar Tenerife , misschien daar nog een wandeling en dan vliegen naar het zonnige Nederland! Ik ga genieten van de platte wandelkilometers thuis!
pi_220862207
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 17:27 schreef Bzzzzp het volgende:
#4daagse ##15.3km

[ link | afbeelding ]
Prachtige tocht langs bananen plantages, zee en rotsen, laatste dag hier! Morgen de boot naar Tenerife , misschien daar nog een wandeling en dan vliegen naar het zonnige Nederland! Ik ga genieten van de platte wandelkilometers thuis!
Of ik stond scheef, of de zee is scheef…….
pi_220862216
Heerlijke gevarieerde wandeling, bergen, groen, erg afgelegen, uitzicht op zee en ondanks de hoogteverschillen meestal makkelijk loopbaar #4daagse ##15.3km

[ Bericht 0% gewijzigd door pigzwart op 22-05-2026 17:40:44 (Puntje of komma?) ]
pi_220862340
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 17:29 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Of ik stond scheef, of de zee is scheef…….
Beide niet het geval, de aarde is rond en daardoor loopt de zee af :7
pi_220862380
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 17:59 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Beide niet het geval, de aarde is rond en daardoor loopt de zee af :7
Maar zo veel…. :N
pi_220886672
Mooie wandeldag in Nationaal Park De Hoge Veluwe inclusief een rondje door de beeldentuin van het Kröller-Müller Museum #4daagse ##10.2km
pi_220886674
#4daagse ##10,2 stukje gelopen die de hoge Veluwe en de beeldentuin van Kruller Moller.
En nog wat rond gefietst daar! (Dat was met de warmte eigenlijk fijner dan lopen)
pi_220888343
Het was aardig aan de temperatuur maar ben om 6 uur begonnen toen het nog lekker was #4daagse ##37.2km
pi_220893580
quote:
Eentje in de categorie : :@

SPOILER: voor de mannen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand die dit ook heeft of dit probleem anders opgelost heeft?
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 26 mei 2026 @ 19:52:15 #60
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220893724
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 19:35 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
SPOILER
pi_220896002
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 19:35 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
SPOILER
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 28 mei 2026 @ 21:45:16 #62
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220908939
Vandaag #4daagse ##27km gelopen.

Ik had voor mijn Pfalz-avontuur al last van mijn rechtervoet. De eerste 15 gingen vandaag prima. En de laatste 12 gingen slecht.. :( Dat probleem is weer helemaal terug. Ik heb mijn veters onderaan recht naar boven gedaan in de hoop dat dat helpt..
pi_220918880
Ik heb ineens een abo! Dank aan de schenker!

Uit de Gelderlander:

Al bijna drieduizend tickets Vierdaagse teruggegeven aan organisatie: lopers op wachtlijst mogen nog één week hopen

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Bzzzzp op 30-05-2026 12:06:08 ]
pi_220919350
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 21:45 schreef qltel het volgende:
Vandaag #4daagse ##27km gelopen.

Ik had voor mijn Pfalz-avontuur al last van mijn rechtervoet. De eerste 15 gingen vandaag prima. En de laatste 12 gingen slecht.. :( Dat probleem is weer helemaal terug. Ik heb mijn veters onderaan recht naar boven gedaan in de hoop dat dat helpt..
Maandag is er een webinar over veel voorkomende voetproblemen, ik weet niet of het wat is maar misschien wel interessant. (de webinar “hoe kom je mentaal de vierdaagse door” was vreselijk… :@ )

https://allesovermassage.(...)-te-doen?cst=channel

[ Bericht 1% gewijzigd door Bzzzzp op 30-05-2026 12:14:09 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 30 mei 2026 @ 12:31:37 #65
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220919494
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:08 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Maandag is er een webinar over veel voorkomende voetproblemen, ik weet niet of het wat is maar misschien wel interessant. (de webinar “hoe kom je mentaal de vierdaagse door” was vreselijk… :@ )

https://allesovermassage.(...)-te-doen?cst=channel
Oh, misschien moet ik daar dan maar even naar gaan kijken.

Ik wil maandag ook langs bij https://www.spacsport.nl/, kijken wat die ervan zeggen en eventueel een voetscan laten maken (en eventueel nog een keer andere schoenen).
pi_220919859
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 10:52 schreef Bzzzzp het volgende:
Ik heb ineens een abo! Dank aan de schenker!

Ik ook, een dag of 4 geleden ofzoiets, maar had de melding al weggeklikt dus kon niet meer zien wie de gulle gever was :@
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 30 mei 2026 @ 13:06:20 #67
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220919880
Oh, dat is aardig. 4daagsefan misschien??
pi_220920236
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:31 schreef qltel het volgende:

[..]

Ik wil maandag ook langs bij https://www.spacsport.nl/, kijken wat die ervan zeggen en eventueel een voetscan laten maken (en eventueel nog een keer andere schoenen).
Oei toch niet weer de schoenen! Je hebt nog wel een dikke maand om nieuwe in te lopen dus dat haal je wel!

Mijn voeten zijn aan de brede (110mm) kant, ik merkte dat ik hele rare klachten kreeg bij schoenen die te smal zijn (normale breedte voor de meeste mensen), de maat: 2e van Brooks biedt uitkomst voor mij, de hoge drukpunten op de hielen los ik op met zolen die in het midden ondersteunen. ik neem aan dat ze het mee nemen maar houdt zelf de breedte ook even in de gaten

Succes in iedergeval! Je voetjes moeten toch echt het meeste werk doen (ik denk dat daarna je brein komt en de mindset die je hebt om het te halen )
pi_220920252
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:06 schreef qltel het volgende:
Oh, dat is aardig. 4daagsefan misschien??
Zou je wel verwachten _O- ik verdenk nu die blauwe in dit topic er van dit gegeven te hebben ;) bedankt ^O^
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 30 mei 2026 @ 13:55:37 #70
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220920325
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:36 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Oei toch niet weer de schoenen! Je hebt nog wel een dikke maand om nieuwe in te lopen dus dat haal je wel!
Ik weet het niet. Van de week 15 km zonder enig probleem gelopen en daarna ging het heel snel bergafwaarts. Last van mijn tenen en van de wreef. Ik heb zelfs mijn veter nog anders in de schoen gedaan en zo wel weer thuis gekomen. Maar ik wil een kleine 2 maanden van tevoren geen problemen eigenlijk.

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:39 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Zou je wel verwachten _O- ik verdenk nu die blauwe in dit topic er van dit gegeven te hebben ;) bedankt ^O^
Ik weet niet welke blauwe je bedoelt, maar ik was het in elk geval niet..
pi_220924402
Dat dacht ik dat jij het was, hmmmm,
pi_220930472

En dit uitzonderlijke bord met een bescheiden aantal uitzonderingen kwam ik ook nog tegen _O-

#4daagse ##41.1km het was eigenlijk best lekker wandelweer en op 1 bui na lekker droog gehouden
pi_220930588
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 17:53 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

En dit uitzonderlijke bord met een bescheiden aantal uitzonderingen kwam ik ook nog tegen _O-
[ link | afbeelding ]

#4daagse ##41.1km het was eigenlijk best lekker wandelweer en op 1 bui na lekker droog gehouden
Goed bezig! Ik heb Wel gelezen wie de gulle gever was maar ik weet niet of onze slimme kilometer-teller wil dat ik dat bekend maak :+

Hier rugpijn, moet zaterdag 50km rondje Ameland lopen maar vraag me soms af hoe…. En soms lijkt het wel redelijk te gaan….
pi_220930750
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 18:19 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Goed bezig! Ik heb Wel gelezen wie de gulle gever was maar ik weet niet of onze slimme kilometer-teller wil dat ik dat bekend maak :+

Hier rugpijn, moet zaterdag 50km rondje Ameland lopen maar vraag me soms af hoe…. En soms lijkt het wel redelijk te gaan….
Ooeh dan moet dan bijna wel hem zijn, bedankt inpakmeneer! _O_

Heb je die gele tube nog die je vorig jaar bij de vierdaagse kreeg, misschien helpt het om het pijnlijk daar mee (in te laten) smeren
pi_220933641
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 18:43 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Ooeh dan moet dan bijna wel hem zijn, bedankt inpakmeneer! _O_

Heb je die gele tube nog die je vorig jaar bij de vierdaagse kreeg, misschien helpt het om het pijnlijk daar mee (in te laten) smeren
Die smeersels helpen wel iets inderdaad, zo maar een rondje proberen (met 2x een station op de route voor als het niet gaat) en zaterdag maar paracetamol meenemen….
pi_220934503
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 08:19 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Die smeersels helpen wel iets inderdaad, zo maar een rondje proberen (met 2x een station op de route voor als het niet gaat) en zaterdag maar paracetamol meenemen….
Succes!
pi_220936616
Het is gelukt, niet pijnvrij maar redelijk te doen, dat geeft hoop voor zaterdag :)

2 klompenpaden aan elkaar gekoppeld #4daagse ##25,5km
pi_220936777
Gecombineerd de klompenpaden Aderwinkelpad & Stoetwegenpad na elkaar :s) #4daagse ##25,5km
pi_220936898
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:31 schreef qltel het volgende:

[..]

Konden ze iets voor je doen vandaag?
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 1 juni 2026 @ 18:15:48 #80
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220937155
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 17:37 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Konden ze iets voor je doen vandaag?
Heleboel schoenen gepast. Voeten gemeten en gescand. Uitgekomen op een paar van Meindl. Maar de verkoper zei zelf al dat het waarschijnlijk niet zou helpen, en dat idee had ik zelf ook.

Vandaag bij fysio langs geweest. Die had deze week geen tijd, maar als er iemand uitvalt belt hij me.
pi_220939355
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 18:15 schreef qltel het volgende:

[..]
Heleboel schoenen gepast. Voeten gemeten en gescand. Uitgekomen op een paar van Meindl. Maar de verkoper zei zelf al dat het waarschijnlijk niet zou helpen, en dat idee had ik zelf ook.

Vandaag bij fysio langs geweest. Die had deze week geen tijd, maar als er iemand uitvalt belt hij me.
Klinkt in ieder geval als dat je bij de juiste winkel bent geweest, niets proberen aan te smeren maar eerlijk advies. Zo hoort het ook

Hopelijk kan een fysio wel iets voor je doen!
pi_220967954
Vandaag een vrije dag en een tochtje gemaakt
#4daagse ##27km

2x moeten schuilen, viel allemaal wel mee gelukkig
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 5 juni 2026 @ 21:13:28 #83
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220967988
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 00:26 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Hopelijk kan een fysio wel iets voor je doen!
Het ziet er goed uit. Het is kennelijk iets met de spieren in mijn voet. Hij heeft ze al een keer behandeld, volgende week weer.
pi_220968008
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 21:13 schreef qltel het volgende:

[..]
Het ziet er goed uit. Het is kennelijk iets met de spieren in mijn voet. Hij heeft ze al een keer behandeld, volgende week weer.
Tot die tijd rust houden? Niet trainen denk ik?
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 5 juni 2026 @ 21:20:15 #85
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220968021
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 21:17 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Tot die tijd rust houden? Niet trainen denk ik?
Ben ik vergeten te vragen. Maar dat lijkt me inderdaad wel verstandig. Misschien kleine stukjes.

En ik wil zo graag weer een wandeling maken.. :'(
pi_220969154
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 21:20 schreef qltel het volgende:

[..]
Ben ik vergeten te vragen. Maar dat lijkt me inderdaad wel verstandig. Misschien kleine stukjes.

En ik wil zo graag weer een wandeling maken.. :'(
Even navragen voor de zekerheid ^O^

Sterkte
pi_220972396
Rondje Ameland 2026: #4daagse ##50,8km
pi_220972413

Het blijft een mooie wandeling!
Rondje Ameland 2026: #4daagse ##50,8km uur
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 6 juni 2026 @ 15:57:20 #89
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220972584
Dat is een mooie medaille!
  zaterdag 6 juni 2026 @ 16:16:44 #90
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_220972750
#4daagse ##31km

Naar Didam gelopen (vanaf Nijmegen), wegens allerlei omstandigheden een maand niet echt lang kunnen lopen dus die voel ik wel. Vraag me steeds sterker af hoe ik die 20km nog erbij ga lopen en dat 4 dagen achter elkaar. 30 lijkt wel steeds een beetje de max te zijn :`)

Volgend weekend maar eens de 40 dan
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_220972930
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 16:16 schreef Caland het volgende:
#4daagse ##31km

Naar Didam gelopen (vanaf Nijmegen), wegens allerlei omstandigheden een maand niet echt lang kunnen lopen dus die voel ik wel. Vraag me steeds sterker af hoe ik die 20km nog erbij ga lopen en dat 4 dagen achter elkaar. 30 lijkt wel steeds een beetje de max te zijn :`)

Volgend weekend maar eens de 40 dan
Gaat je lukken, het zijn altijd de laatste loodjes die het zwaarst zijn, of her nu 30, 40 of 50 is!

[ Bericht 0% gewijzigd door Bzzzzp op 06-06-2026 18:33:22 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 6 juni 2026 @ 16:43:27 #92
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220973030
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 16:16 schreef Caland het volgende:
Alleen lopen is veel zwaarder dan tijdens de 4daagse met alle mensen, muziek en dergelijke om je heen. Dat gaat je vast en zeker lukken.

Ik kan ook even niet wandelen, maar ik ga ervan uit dat dat over een paar weken wel weer kan. Dan even een paar keer over de 30 en naar de 40. Dan even kijken of 50 me gaat lukken en anders ga ik alsnog over naar de 40. Die luxe heb ik tenslotte. (en dan is het 24 juli 18:00 en denk ik, had ik toch maar de 50 gelopen.. :) )
pi_220974460
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 16:33 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Gaat je lukken, het zijn altijd de laatste loodjes die het zwaarst zijn, of her nu 30, 40 of 50 is!
Dit klopt -O-

Ook tijdens de training valt dat steeds een beetje tegen (alhoewel de ervaring het wel beter maakt)

Is dit je eerste keer @Caland ? En hoe lang doe je nu over die 30km? (Met hoeveel pauze er bij nu ?)
  zaterdag 6 juni 2026 @ 21:22:36 #94
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_220974549
Wellicht is het inderdaad een heel stuk anders tijdens de vierdaagse, ik heb redelijk uitgevogeld inmiddels wat voor mij qua voeten intapen het beste werkt. Kreeg nogal snel blaren onder mijn kleine tenen.

Nu maar eens wat dingen uitproberen zodat de spieren niet op slot gaan na een kilometer of 25 _O- Tips hoor ik graag, ik heb al zo’n flesje perskindol (oid) via ViaVierdaagse gekregen maar nog niet gebruikt. Nu en de vorige keer merkte ik echt dat m’n lichaam erna en de dag erna aardig op slot zat.

@SnodeSnuiter inderdaad de eerste keer. Ik heb er met pauzes zo’n 5,5 uur over gedaan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 6 juni 2026 @ 21:45:13 #95
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220974722
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 21:22 schreef Caland het volgende:
Wellicht is het inderdaad een heel stuk anders tijdens de vierdaagse, ik heb redelijk uitgevogeld inmiddels wat voor mij qua voeten intapen het beste werkt. Kreeg nogal snel blaren onder mijn kleine tenen.
Geloof me, tijdens de 4daagse draagt het publiek je naar het einde! *O* *O* *O*

En ik krijg daar ook snel blaren, maar ik doe er dan watten omheen. Dat geeft geen randjes, tape wel. Bij mij komt tape ook vaak los om dan op te rollen. Maar goed, voor iedereen werkt dat anders.
pi_220975727
Misschien ga je te snel? Als je in dat tempo met pauzes loopt is dat 5,45 km per uur gemiddeld met pauzes erbij, dus als je nu een half uur pauze hebt genomen is dat 6km/ uur wandel tempo.

Met 5.45km/uur reken doe je over de 50km iets meer dan 9 uur (je hebt er 13 ;) om binnen te komen) als je zou rekenen met 2 uur speling mag je zelfs nog 2 uur langer er over doen dan jij nu doet en mag je tempo omlaag naar 4.5km/h (inclusief pauze )
  zondag 7 juni 2026 @ 11:22:44 #97
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_220977345
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 00:46 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Misschien ga je te snel? Als je in dat tempo met pauzes loopt is dat 5,45 km per uur gemiddeld met pauzes erbij, dus als je nu een half uur pauze hebt genomen is dat 6km/ uur wandel tempo.

Met 5.45km/uur reken doe je over de 50km iets meer dan 9 uur (je hebt er 13 ;) om binnen te komen) als je zou rekenen met 2 uur speling mag je zelfs nog 2 uur langer er over doen dan jij nu doet en mag je tempo omlaag naar 4.5km/h (inclusief pauze )
Ik merk eerder dat ik met de langere afstanden slecht ga op pauze, maar misschien is dan de oplossing juist wel meer (kleinere) pauzes en iets minder hard lopen inderdaad.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_220977630
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2026 11:22 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik merk eerder dat ik met de langere afstanden slecht ga op pauze, maar misschien is dan de oplossing juist wel meer (kleinere) pauzes en iets minder hard lopen inderdaad.
Iedereen doet het op zijn eigen manier :7 je zal er voor jezelf een goede modus in moeten vinden. volgens mij is het @LXIV die 50km doet in 8 uur zonder stoppen

Tijdens de trainingen pauzeer ik zelf ook te weinig, tijdens de 4daagse week pauzeer ik meer

Wat voor mij persoonlijk werkt:

Ik wandel op de RET rust pusten en dan tussendoor doe ik een mini pauze van misschien 5 minuten (rode streepjes)

Maar zoals gezegd je moet zelf ervaren wat prettig voor je is, ik weet dat ik niet meer dan 9km achter elkaar wil lopen (en daar houd ik me niet aan tijdens de trainingen :') _O- ) tijdens de 4daagse wel

Oh en stijf is iedereen na afloop toch wel, dat is normaal, als je de volgende ochtend weer goed bent is het prima (daarom raden ze ook een training van 2 dagen aan met bv 40 en dan 30km)

[ Bericht 2% gewijzigd door SnodeSnuiter op 07-06-2026 13:05:19 ]
pi_220986399
Van L1nieuws:

Bijna 4000 wandelaars zeggen af voor Nijmeegse Vierdaagse

SPOILER
  vrijdag 12 juni 2026 @ 14:23:16 #100
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221018873
#4daagse ##27km

Morgen maar weer rond de 30 om een keertje twee dagen gelopen te hebben
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_221027790
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 14:23 schreef Caland het volgende:
#4daagse ##27km

Morgen maar weer rond de 30 om een keertje twee dagen gelopen te hebben
Ging het deze keer wat beter?
  zaterdag 13 juni 2026 @ 19:32:52 #102
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221030441
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:22 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Ging het deze keer wat beter?
#4daagse ##31km

Ging best prima, spierpijn wordt steeds minder, blaren onder mijn tenen ook niet meer. Kreeg vandaag op een gegeven moment wel flink last van een scheen maar daar was ook wel doorheen te lopen :)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_221040878
Her en der worden er nu al zaken (versiering in ons overdekt winkelcentrum en stoplichten bijvoorbeeld) klaargezet voor de Vierdaagse. Hoop dat de versiering buiten ook snel volgt; ziet er altijd zo gezellig uit!
pi_221041410
:o dat is op tijd!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 14 juni 2026 @ 19:09:57 #105
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221041545
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 19:03 schreef Bzzzzp het volgende:
Ik had ooit een wandelvriendin in centrum Nijmegen (we lopen voorbij het huis waar ze indertijd woonde) en daar staat een fietsenrek voor de deur. Die werd al begin juni weggehaald vanwege de vierdaagse.
pi_221048642
Gister vergeten te loggen maar het was een afstand van #4daagse ##37.2km

Nu weer op pad, iets minder, rond de 30 dus die komt vandaag nog er achteraan
pi_221049655
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 19:03 schreef Bzzzzp het volgende:
Ik denk dat de bankstellen en met lint afgezette stukken om de beste plekjes te reserveren ook snel zullen volgen :D.
Al proberen ze dat op de St Anna in Nijmegen wel te weren met borden met de waarschuwing dat dit wordt opgeruimd als het er voor een bepaalde datum al staat.

Oh en Kamp Heumensoord wordt ook al opgebouwd *O* !
pi_221049985
Dan zet ik mijn bordje "gereserveerd" ook maar vast op het 4 daagse plein!
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 15 juni 2026 @ 13:09:06 #109
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221050322
quote:
89s.gif Op maandag 15 juni 2026 12:46 schreef Bzzzzp het volgende:
Dan zet ik mijn bordje "gereserveerd" ook maar vast op het 4 daagse plein!
Vergis je niet in dat vierdaagseplein en zeker de wedren. Beiden zijn bijzonder saaie parkeerplaatsen.. :)
pi_221050455
Even googlemaps gecheckt, je hebt gelijk! Ik herken het nauwelijks….
Wij zitten altijd na afloop aan de biertafels bij een mooi gebouw onder de bomen, bij wat drank en snackwagens direct bij de finish maar kan het zo niet aanwijzen 😂

(Mijn vrienden terug vinden als ik een rondje heb gehaald gaat ook altijd mis dus mogelijk ligt het aan mijn geografische debiliteit…..)
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 15 juni 2026 @ 13:43:00 #111
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221050698
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 13:18 schreef Bzzzzp het volgende:
Even googlemaps gecheckt, je hebt gelijk! Ik herken het nauwelijks….
Wij zitten altijd na afloop aan de biertafels bij een mooi gebouw onder de bomen, bij wat drank en snackwagens direct bij de finish maar kan het zo niet aanwijzen 😂

(Mijn vrienden terug vinden als ik een rondje heb gehaald gaat ook altijd mis dus mogelijk ligt het aan mijn geografische debiliteit…..)
Oh, ik kan je zo vertellen waar alles staat. Maar dat komt ook omdat ik beide situaties ken. Als parkeerplaats en met de 4daagse.

Ik maak wel eens foto's van plekken langs de route voor een whatsappgroep met 4daagse-deelnemers en voor de meesten is het enorm lastig te raden.. :)
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 15 juni 2026 @ 13:49:00 #112
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221050798

Deze bijvoorbeeld
pi_221051338
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 13:49 schreef qltel het volgende:
[ link | afbeelding ]

Deze bijvoorbeeld
Je plaatje is nog onder beoordeling staat er
pi_221051340
Zo klaar voor vandaag

[ Bericht 30% gewijzigd door SnodeSnuiter op 18-06-2026 21:24:29 ]
pi_221051474
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 15:08 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Zo klaar voor vandaag #4daagse ##30.7km
Lekker bezig! Wij gaan het weekend weer aan de wandel!
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 15 juni 2026 @ 16:12:55 #116
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221051594
Poging 2

pi_221051636
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 16:12 schreef qltel het volgende:
Poging 2

[ link | afbeelding ]
Mooi plaatje! Is dat op het laatste stuk tussen Cuijk en Mook?
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 15 juni 2026 @ 16:34:51 #118
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221051726
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 16:20 schreef pigzwart het volgende:

[..]
Mooi plaatje! Is dat op het laatste stuk tussen Cuijk en Mook?
Nee.. :)
pi_221052255
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 16:12 schreef qltel het volgende:
Poging 2

[ link | afbeelding ]
Is dit ook op de 50km route?
pi_221052475
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 16:34 schreef qltel het volgende:

[..]
Nee.. :)
Haha, dan doe ik de rest die het niet weet eer aan |:(
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 15 juni 2026 @ 18:27:05 #121
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221052576
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 17:54 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Is dit ook op de 50km route?
Jazeker..
pi_221053062
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 18:27 schreef qltel het volgende:

[..]
Jazeker..
Ik zou zeggen de laan achterin bij niftrik naar de snelwegtunnel, maar ik zie de snelweg niet -O-
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 15 juni 2026 @ 19:52:49 #123
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221053799
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 18:59 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Ik zou zeggen de laan achterin bij niftrik naar de snelwegtunnel, maar ik zie de snelweg niet -O-
Ook niet.. Zal ik het maar zeggen?
pi_221054067
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 19:52 schreef qltel het volgende:

[..]
Ook niet.. Zal ik het maar zeggen?
Ja! *O*
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 15 juni 2026 @ 20:12:58 #125
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221054132
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 20:07 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Ja! *O*
Het pad van Milsbeek naar Gennep.

Dus hier ergens: https://maps.app.goo.gl/QaTucCtTwV2x7vFa8
pi_221054189
Het. Ooievaarsdorp!
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 15 juni 2026 @ 20:22:26 #127
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221054249
pi_221054271
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 20:12 schreef qltel het volgende:

[..]
Het pad van Milsbeek naar Gennep.

Dus hier ergens: https://maps.app.goo.gl/QaTucCtTwV2x7vFa8
Oh toch wel, ik had het idee dat het er daar anders uit ziet als we door dat natuurgebied lopen, die andere is in Gennep zelf
pi_221054627
....volgens mij zijn we onderweg wel Wrapster verloren...
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 15 juni 2026 @ 21:52:32 #130
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221055797
quote:
15s.gif Op maandag 15 juni 2026 20:53 schreef Bzzzzp het volgende:
Denk je? Die leest vast wel mee.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 15 juni 2026 @ 21:53:05 #131
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221055806
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 20:24 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Oh toch wel, ik had het idee dat het er daar anders uit ziet als we door dat natuurgebied lopen, die andere is in Gennep zelf
Klopt. Maar dat was meer vanwege het ooievaarsdorp.. :)
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 15 juni 2026 @ 21:55:19 #132
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221055838
Ik heb trouwens het gevoel dat mijn voet wat beter aanvoelt. Dus wil ik morgen maar eens een kort wandelingetje gaan proberen. Het vervelende is dat die pijn de laatste keer pas na zo'n 15 km optrad. Vorige week deed het al pijn als ik ernaar keek, maar nu voelt het vreemd genoeg beter aan. Dus misschien morgen maar eens 5+ gaan proberen..

Ik vrees dat ik de 50 nog een keertje oversla en dat ik maximaal 40 ga doen.. ;(
pi_221058123
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 21:55 schreef qltel het volgende:
Ik heb trouwens het gevoel dat mijn voet wat beter aanvoelt. Dus wil ik morgen maar eens een kort wandelingetje gaan proberen. Het vervelende is dat die pijn de laatste keer pas na zo'n 15 km optrad. Vorige week deed het al pijn als ik ernaar keek, maar nu voelt het vreemd genoeg beter aan. Dus misschien morgen maar eens 5+ gaan proberen..

Ik vrees dat ik de 50 nog een keertje oversla en dat ik maximaal 40 ga doen.. ;(
Dat is misschien wel verstandig….
pi_221058778
quote:
15s.gif Op maandag 15 juni 2026 20:53 schreef Bzzzzp het volgende:
Ben bang van wel, dus nogmaals proberen: #4daagse ##30.6km

[ Bericht 0% gewijzigd door SnodeSnuiter op 16-06-2026 10:21:47 ]
pi_221058785
quote:
7s.gif Op zondag 31 mei 2026 14:12 schreef Wrapster het volgende:
Tot nooit :W
Hierom dus :'(
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 16 juni 2026 @ 09:55:21 #136
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221058898
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 09:39 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Oh shit.. :'(
pi_221059069
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 09:55 schreef qltel het volgende:

[..]
Oh shit.. :'(
Ik denk dat we stuk zijn, mijn registratie komt er niet meer door
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 16 juni 2026 @ 10:47:15 #138
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221059410
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 10:21 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Ik denk dat we stuk zijn, mijn registratie komt er niet meer door
Hij staat erbij! Het viel me ook al op dat de datum van vandaag was toen je er nog niet bij stond.
pi_221060002
quote:

[..]
Hier doelde ik inderdaad op…
pi_221060710
Misschien een bug omdat ik 2 afstanden op de zelfde dag instuurde, vandaag de herhaling geprobeerd wat hij ook niet pakte, daarna een edit naar 100 meter minder en dat ging wel.

Hoe dan ook de puntjes tellen weer, maar inhalen doe ik jou en pigzwart niet meer (denk ik :7 )
pi_221064708
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2026 20:22 schreef qltel het volgende:
[ link | afbeelding ]
Hier zal ik op donderdagochtend weer staan *O*.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 17 juni 2026 @ 18:28:24 #142
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221071483
Vandaag 3e afspraak bij fysio. Hij weet de spiertjes in mijn voet nog steeds feilloos te vinden en dat doet nog steeds heel erg pijn.

Maar om de 1 of andere reden voelde ik dat ik weer moest gaan wandelen. En dus gedaan. precies 5 km. Ik zweet als een otter, maar geen last van mijn voeten. Maar goed, de laatste grote wandeling was dat ook pas na 15 a 17 km. We gaan het zien.

#4daagse ##5km
pi_221072027
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juni 2026 22:10 schreef Anne het volgende:

[..]
Hier zal ik op donderdagochtend weer staan *O*.
Hoe herkennen we je? :o

En mevrouw qltel kan wel voor 4 dagen kwartet stempels maken voor wie het het eerst compleet heeft! (Of is ze er niet alle dagen? Zou ik ook snappen!)
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 17 juni 2026 @ 19:31:17 #144
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221072086
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 19:27 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Hoe herkennen we je? :o

En mevrouw qltel kan wel voor 4 dagen kwartet stempels maken voor wie het het eerst compleet heeft! (Of is ze er niet alle dagen? Zou ik ook snappen!)
Nee, ze is er op dinsdag en vrijdag.. Ik kan de locaties tzt doorgeven.. :)

Heb ik een paar jaar geleden ook gedaan, in de whatsappgroep waar ik in zit. Toen kwamen een aantal haar onbekende mensen haar groeten.. _O-
pi_221072163
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 19:31 schreef qltel het volgende:

[..]
Nee, ze is er op dinsdag en vrijdag.. Ik kan de locaties tzt doorgeven.. :)

Heb ik een paar jaar geleden ook gedaan, in de whatsappgroep waar ik in zit. Toen kwamen een aantal haar onbekende mensen haar groeten.. _O-
Iemand die je niet kent zoeken is best een leuke en moeilijk afleiding, ik ben voor *O*
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 17 juni 2026 @ 19:42:00 #146
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221072244
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 19:36 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Iemand die je niet kent zoeken is best een leuke en moeilijk afleiding, ik ben voor *O*
Ik had toen een foto rondgestuurd.. :)
pi_221072250
quote:

[..]
Echt :'(
pi_221072268
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 19:42 schreef qltel het volgende:

[..]
Ik had toen een foto rondgestuurd.. :)
_O- zal ze leuk gevonden hebben
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 17 juni 2026 @ 19:57:36 #149
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221072515
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2026 19:43 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
_O- zal ze leuk gevonden hebben
Ja, ze was wel verrast en vond het leuk.

Ik loop met die groep trouwens op zondag mee met de vlaggenparade.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 18 juni 2026 @ 13:40:30 #150
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221079258
Huh, mijn totaal is ineens 63 km.. :?
pi_221082436
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 13:40 schreef qltel het volgende:
-O-
pi_221082438
quote:
HELP :'( Heb je een ‘-‘ gebruikt?! :?
pi_221082539
quote:
Bij het ontbreken van wrapster heb ik wat door gemini gehaald en kan ongeveer hetzelfde genereren

Er zitten nog wat foutjes in die ben ik aan het wegpoetsen

Straks of morgen is er een oplossing
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 18 juni 2026 @ 21:32:12 #154
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221082889
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 21:06 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Bij het ontbreken van wrapster heb ik wat door gemini gehaald en kan ongeveer hetzelfde genereren

Oh, dat zou mooi zijn.. Ik wilde alles al handmatig gaan tellen.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2026 20:54 schreef pigzwart het volgende:

[..]
HELP :'( Heb je een ‘-‘ gebruikt?! :?
Niet dat ik weet..
pi_221083259
quote:

[..]

Wat cool dat je dat kan! (En wil, voor mij is dit magie!)
pi_221083289
quote:

[..]

*O*
pi_221084156
Het gaat wel lukken maar moet alleen de file nog ergens kwijt

[ Bericht 76% gewijzigd door SnodeSnuiter op 18-06-2026 23:13:06 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 19 juni 2026 @ 08:59:37 #158
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221085522
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2026 23:02 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Het gaat wel lukken maar moet alleen de file nog ergens kwijt
Oeps, ik zie net dat er een hickup of zoiets ergens heeft plaatsgevonden. Zo te zien was er gewoon een 0 weggevallen want ik zit nu weer op 630.
pi_221096253
Het is genoeg geweest #4daagse ##24.8km

Vieswarm maar goed te doen in de schaduw in het bos onder de bomen
pi_221096266
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2026 08:59 schreef qltel het volgende:

[..]
Oeps, ik zie net dat er een hickup of zoiets ergens heeft plaatsgevonden. Zo te zien was er gewoon een 0 weggevallen want ik zit nu weer op 630.
Misschien leest wrapster nog mee :)
Anders heb ik een alternatief achter de hand, gemini heeft goed werk geleverd
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 20 juni 2026 @ 11:16:16 #161
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221096304
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 11:11 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Misschien leest wrapster nog mee :)
Anders heb ik een alternatief achter de hand, gemini heeft goed werk geleverd
Een alternatief is altijd goed! Ik ken Gemini verder niet, maar ik heb door Microsoft Copilot ook al aardig ingewikkelde scripts laten maken voor Home assistant.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 20 juni 2026 @ 12:02:45 #162
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221096566
De Marikenstraat in Nijmegen is er al klaar voor..

pi_221098146
Wij zijn nog aan het wandelen, net het speuldepad gelopen en nu even afkoelen op het Uddelemeerpad, veel open velden, best warm!
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 20 juni 2026 @ 16:09:49 #164
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221098517
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 15:28 schreef Bzzzzp het volgende:
Wij zijn nog aan het wandelen, net het speuldepad gelopen en nu even afkoelen op het Uddelemeerpad, veel open velden, best warm!
Dat kan ik me goed voorstellen. Veel plezier!
pi_221099050
#4daagse ##31,8km 🥵
pi_221099140
#4daagse ##31,8km *O*
pi_221099348
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 12:02 schreef qltel het volgende:
De Marikenstraat in Nijmegen is er al klaar voor..

[ link | afbeelding ]
Als je dit ziet krijg je toch de 4daagse- kriebels :Y
pi_221103628
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 15:28 schreef Bzzzzp het volgende:
pfoe, jullie hebben wel het warmste gedeelte van de dag uitgekozen om te wandelen ...
pi_221105822
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2026 22:16 schreef Cor_Minderhout het volgende:

[..]
pfoe, jullie hebben wel het warmste gedeelte van de dag uitgekozen om te wandelen ...
Vandaag pakken we het beter aan!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 21 juni 2026 @ 11:07:31 #170
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221106460
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 07:51 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Ik wilde om 8 uur vertrekken en toen was er net een stortbui.. Daarna alsnog vertrokken en gelukkig droog gebleven. #4daagse ##12,7km
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 21 juni 2026 @ 11:44:06 #171
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221106926
Ik voel mijn voet trouwens wel, maar het valt niet tegen. Morgen weer fysio..
pi_221107132
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 11:44 schreef qltel het volgende:
Ik voel mijn voet trouwens wel, maar het valt niet tegen. Morgen weer fysio..
Dat is minder…. -O-
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 21 juni 2026 @ 12:26:31 #173
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221107768
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 11:51 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Dat is minder…. -O-
Ja en nee.. Op zich is het niet zo gek dat ik wat voel in mijn voeten na zo'n wandeling. Ik weet alleen niet of dit vergelijkbaar is met de eerdere problemen. Ik ga deze week gewoon stapje voor stapje verder met opbouwen en kijken hoe het gaat.
pi_221109585
Wij hebben vandaag een relaxte maar prachtige wandeling gemaakt door het speurder- en sprielder bos. Op een hele leuke plek in Drie geluncht. Nu weer richting huis!
#4daagse ##25,3km
pi_221110063
Super mooie wandeling weer! #4daagse ##25,3km
pi_221114227
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 07:51 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Jullie liever dan ik, ik ga wel weer aan de kant zitten met een ventilator als het zo warm is. (ik woon aan de route van woensdag en we zitten altijd buiten)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')