abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220862198
#4daagse ##15.3km


Prachtige tocht langs bananen plantages, zee en rotsen, laatste dag hier! Morgen de boot naar Tenerife , misschien daar nog een wandeling en dan vliegen naar het zonnige Nederland! Ik ga genieten van de platte wandelkilometers thuis!
pi_220862207
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 17:27 schreef Bzzzzp het volgende:
#4daagse ##15.3km

[ link | afbeelding ]
Prachtige tocht langs bananen plantages, zee en rotsen, laatste dag hier! Morgen de boot naar Tenerife , misschien daar nog een wandeling en dan vliegen naar het zonnige Nederland! Ik ga genieten van de platte wandelkilometers thuis!
Of ik stond scheef, of de zee is scheef…….
pi_220862216
Heerlijke gevarieerde wandeling, bergen, groen, erg afgelegen, uitzicht op zee en ondanks de hoogteverschillen meestal makkelijk loopbaar #4daagse ##15.3km

[ Bericht 0% gewijzigd door pigzwart op 22-05-2026 17:40:44 (Puntje of komma?) ]
pi_220862340
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 17:29 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Of ik stond scheef, of de zee is scheef…….
Beide niet het geval, de aarde is rond en daardoor loopt de zee af :7
pi_220862380
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2026 17:59 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Beide niet het geval, de aarde is rond en daardoor loopt de zee af :7
Maar zo veel…. :N
pi_220886672
Mooie wandeldag in Nationaal Park De Hoge Veluwe inclusief een rondje door de beeldentuin van het Kröller-Müller Museum #4daagse ##10.2km
pi_220886674
#4daagse ##10,2 stukje gelopen die de hoge Veluwe en de beeldentuin van Kruller Moller.
En nog wat rond gefietst daar! (Dat was met de warmte eigenlijk fijner dan lopen)
pi_220888343
Het was aardig aan de temperatuur maar ben om 6 uur begonnen toen het nog lekker was #4daagse ##37.2km
pi_220893580
quote:
Eentje in de categorie : :@

SPOILER: voor de mannen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand die dit ook heeft of dit probleem anders opgelost heeft?
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 26 mei 2026 @ 19:52:15 #60
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220893724
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 19:35 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Iemand die dit ook heeft of dit probleem anders opgelost heeft?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220896002
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 19:35 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Iemand die dit ook heeft of dit probleem anders opgelost heeft?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 28 mei 2026 @ 21:45:16 #62
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220908939
Vandaag #4daagse ##27km gelopen.

Ik had voor mijn Pfalz-avontuur al last van mijn rechtervoet. De eerste 15 gingen vandaag prima. En de laatste 12 gingen slecht.. :( Dat probleem is weer helemaal terug. Ik heb mijn veters onderaan recht naar boven gedaan in de hoop dat dat helpt..
pi_220918880
Ik heb ineens een abo! Dank aan de schenker!

Uit de Gelderlander:

Al bijna drieduizend tickets Vierdaagse teruggegeven aan organisatie: lopers op wachtlijst mogen nog één week hopen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Bzzzzp op 30-05-2026 12:06:08 ]
pi_220919350
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 21:45 schreef qltel het volgende:
Vandaag #4daagse ##27km gelopen.

Ik had voor mijn Pfalz-avontuur al last van mijn rechtervoet. De eerste 15 gingen vandaag prima. En de laatste 12 gingen slecht.. :( Dat probleem is weer helemaal terug. Ik heb mijn veters onderaan recht naar boven gedaan in de hoop dat dat helpt..
Maandag is er een webinar over veel voorkomende voetproblemen, ik weet niet of het wat is maar misschien wel interessant. (de webinar “hoe kom je mentaal de vierdaagse door” was vreselijk… :@ )

https://allesovermassage.(...)-te-doen?cst=channel

[ Bericht 1% gewijzigd door Bzzzzp op 30-05-2026 12:14:09 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 30 mei 2026 @ 12:31:37 #65
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220919494
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:08 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Maandag is er een webinar over veel voorkomende voetproblemen, ik weet niet of het wat is maar misschien wel interessant. (de webinar “hoe kom je mentaal de vierdaagse door” was vreselijk… :@ )

https://allesovermassage.(...)-te-doen?cst=channel
Oh, misschien moet ik daar dan maar even naar gaan kijken.

Ik wil maandag ook langs bij https://www.spacsport.nl/, kijken wat die ervan zeggen en eventueel een voetscan laten maken (en eventueel nog een keer andere schoenen).
pi_220919859
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 10:52 schreef Bzzzzp het volgende:
Ik heb ineens een abo! Dank aan de schenker!

Ik ook, een dag of 4 geleden ofzoiets, maar had de melding al weggeklikt dus kon niet meer zien wie de gulle gever was :@
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 30 mei 2026 @ 13:06:20 #67
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220919880
Oh, dat is aardig. 4daagsefan misschien??
pi_220920236
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:31 schreef qltel het volgende:

[..]
Oh, misschien moet ik daar dan maar even naar gaan kijken.

Ik wil maandag ook langs bij https://www.spacsport.nl/, kijken wat die ervan zeggen en eventueel een voetscan laten maken (en eventueel nog een keer andere schoenen).
Oei toch niet weer de schoenen! Je hebt nog wel een dikke maand om nieuwe in te lopen dus dat haal je wel!

Mijn voeten zijn aan de brede (110mm) kant, ik merkte dat ik hele rare klachten kreeg bij schoenen die te smal zijn (normale breedte voor de meeste mensen), de maat: 2e van Brooks biedt uitkomst voor mij, de hoge drukpunten op de hielen los ik op met zolen die in het midden ondersteunen. ik neem aan dat ze het mee nemen maar houdt zelf de breedte ook even in de gaten





Succes in iedergeval! Je voetjes moeten toch echt het meeste werk doen (ik denk dat daarna je brein komt en de mindset die je hebt om het te halen )
pi_220920252
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:06 schreef qltel het volgende:
Oh, dat is aardig. 4daagsefan misschien??
Zou je wel verwachten _O- ik verdenk nu die blauwe in dit topic er van dit gegeven te hebben ;) bedankt ^O^
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 30 mei 2026 @ 13:55:37 #70
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220920325
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:36 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Oei toch niet weer de schoenen! Je hebt nog wel een dikke maand om nieuwe in te lopen dus dat haal je wel!
Ik weet het niet. Van de week 15 km zonder enig probleem gelopen en daarna ging het heel snel bergafwaarts. Last van mijn tenen en van de wreef. Ik heb zelfs mijn veter nog anders in de schoen gedaan en zo wel weer thuis gekomen. Maar ik wil een kleine 2 maanden van tevoren geen problemen eigenlijk.

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 13:39 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Zou je wel verwachten _O- ik verdenk nu die blauwe in dit topic er van dit gegeven te hebben ;) bedankt ^O^
Ik weet niet welke blauwe je bedoelt, maar ik was het in elk geval niet..
pi_220924402
Dat dacht ik dat jij het was, hmmmm,
pi_220930472




En dit uitzonderlijke bord met een bescheiden aantal uitzonderingen kwam ik ook nog tegen _O-


#4daagse ##41.1km het was eigenlijk best lekker wandelweer en op 1 bui na lekker droog gehouden
pi_220930588
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 17:53 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

En dit uitzonderlijke bord met een bescheiden aantal uitzonderingen kwam ik ook nog tegen _O-
[ link | afbeelding ]

#4daagse ##41.1km het was eigenlijk best lekker wandelweer en op 1 bui na lekker droog gehouden
Goed bezig! Ik heb Wel gelezen wie de gulle gever was maar ik weet niet of onze slimme kilometer-teller wil dat ik dat bekend maak :+

Hier rugpijn, moet zaterdag 50km rondje Ameland lopen maar vraag me soms af hoe…. En soms lijkt het wel redelijk te gaan….
pi_220930750
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 18:19 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Goed bezig! Ik heb Wel gelezen wie de gulle gever was maar ik weet niet of onze slimme kilometer-teller wil dat ik dat bekend maak :+

Hier rugpijn, moet zaterdag 50km rondje Ameland lopen maar vraag me soms af hoe…. En soms lijkt het wel redelijk te gaan….
Ooeh dan moet dan bijna wel hem zijn, bedankt inpakmeneer! _O_

Heb je die gele tube nog die je vorig jaar bij de vierdaagse kreeg, misschien helpt het om het pijnlijk daar mee (in te laten) smeren
pi_220933641
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2026 18:43 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Ooeh dan moet dan bijna wel hem zijn, bedankt inpakmeneer! _O_

Heb je die gele tube nog die je vorig jaar bij de vierdaagse kreeg, misschien helpt het om het pijnlijk daar mee (in te laten) smeren
Die smeersels helpen wel iets inderdaad, zo maar een rondje proberen (met 2x een station op de route voor als het niet gaat) en zaterdag maar paracetamol meenemen….
pi_220934503
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 08:19 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Die smeersels helpen wel iets inderdaad, zo maar een rondje proberen (met 2x een station op de route voor als het niet gaat) en zaterdag maar paracetamol meenemen….
Succes!
pi_220936616
Het is gelukt, niet pijnvrij maar redelijk te doen, dat geeft hoop voor zaterdag :)

2 klompenpaden aan elkaar gekoppeld #4daagse ##25,5km
pi_220936777
Gecombineerd de klompenpaden Aderwinkelpad & Stoetwegenpad na elkaar :s) #4daagse ##25,5km
pi_220936898
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:31 schreef qltel het volgende:

[..]
Oh, misschien moet ik daar dan maar even naar gaan kijken.

Ik wil maandag ook langs bij https://www.spacsport.nl/, kijken wat die ervan zeggen en eventueel een voetscan laten maken (en eventueel nog een keer andere schoenen).
Konden ze iets voor je doen vandaag?
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 1 juni 2026 @ 18:15:48 #80
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220937155
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 17:37 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Konden ze iets voor je doen vandaag?
Heleboel schoenen gepast. Voeten gemeten en gescand. Uitgekomen op een paar van Meindl. Maar de verkoper zei zelf al dat het waarschijnlijk niet zou helpen, en dat idee had ik zelf ook.

Vandaag bij fysio langs geweest. Die had deze week geen tijd, maar als er iemand uitvalt belt hij me.
pi_220939355
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2026 18:15 schreef qltel het volgende:

[..]
Heleboel schoenen gepast. Voeten gemeten en gescand. Uitgekomen op een paar van Meindl. Maar de verkoper zei zelf al dat het waarschijnlijk niet zou helpen, en dat idee had ik zelf ook.

Vandaag bij fysio langs geweest. Die had deze week geen tijd, maar als er iemand uitvalt belt hij me.
Klinkt in ieder geval als dat je bij de juiste winkel bent geweest, niets proberen aan te smeren maar eerlijk advies. Zo hoort het ook

Hopelijk kan een fysio wel iets voor je doen!
pi_220967954
Vandaag een vrije dag en een tochtje gemaakt
#4daagse ##27km

2x moeten schuilen, viel allemaal wel mee gelukkig
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 5 juni 2026 @ 21:13:28 #83
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220967988
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 00:26 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Hopelijk kan een fysio wel iets voor je doen!
Het ziet er goed uit. Het is kennelijk iets met de spieren in mijn voet. Hij heeft ze al een keer behandeld, volgende week weer.
pi_220968008
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 21:13 schreef qltel het volgende:

[..]
Het ziet er goed uit. Het is kennelijk iets met de spieren in mijn voet. Hij heeft ze al een keer behandeld, volgende week weer.
Tot die tijd rust houden? Niet trainen denk ik?
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 5 juni 2026 @ 21:20:15 #85
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220968021
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 21:17 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Tot die tijd rust houden? Niet trainen denk ik?
Ben ik vergeten te vragen. Maar dat lijkt me inderdaad wel verstandig. Misschien kleine stukjes.

En ik wil zo graag weer een wandeling maken.. :'(
pi_220969154
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 21:20 schreef qltel het volgende:

[..]
Ben ik vergeten te vragen. Maar dat lijkt me inderdaad wel verstandig. Misschien kleine stukjes.

En ik wil zo graag weer een wandeling maken.. :'(
Even navragen voor de zekerheid ^O^

Sterkte
pi_220972396
Rondje Ameland 2026: #4daagse ##50,8km
pi_220972413


Het blijft een mooie wandeling!
Rondje Ameland 2026: #4daagse ##50,8km uur
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 6 juni 2026 @ 15:57:20 #89
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220972584
Dat is een mooie medaille!
  zaterdag 6 juni 2026 @ 16:16:44 #90
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_220972750
#4daagse ##31km

Naar Didam gelopen (vanaf Nijmegen), wegens allerlei omstandigheden een maand niet echt lang kunnen lopen dus die voel ik wel. Vraag me steeds sterker af hoe ik die 20km nog erbij ga lopen en dat 4 dagen achter elkaar. 30 lijkt wel steeds een beetje de max te zijn :`)

Volgend weekend maar eens de 40 dan
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_220972930
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 16:16 schreef Caland het volgende:
#4daagse ##31km

Naar Didam gelopen (vanaf Nijmegen), wegens allerlei omstandigheden een maand niet echt lang kunnen lopen dus die voel ik wel. Vraag me steeds sterker af hoe ik die 20km nog erbij ga lopen en dat 4 dagen achter elkaar. 30 lijkt wel steeds een beetje de max te zijn :`)

Volgend weekend maar eens de 40 dan
Gaat je lukken, het zijn altijd de laatste loodjes die het zwaarst zijn, of her nu 30, 40 of 50 is!

[ Bericht 0% gewijzigd door Bzzzzp op 06-06-2026 18:33:22 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 6 juni 2026 @ 16:43:27 #92
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220973030
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 16:16 schreef Caland het volgende:
Naar Didam gelopen (vanaf Nijmegen), wegens allerlei omstandigheden een maand niet echt lang kunnen lopen dus die voel ik wel. Vraag me steeds sterker af hoe ik die 20km nog erbij ga lopen en dat 4 dagen achter elkaar. 30 lijkt wel steeds een beetje de max te zijn :`)
Alleen lopen is veel zwaarder dan tijdens de 4daagse met alle mensen, muziek en dergelijke om je heen. Dat gaat je vast en zeker lukken.

Ik kan ook even niet wandelen, maar ik ga ervan uit dat dat over een paar weken wel weer kan. Dan even een paar keer over de 30 en naar de 40. Dan even kijken of 50 me gaat lukken en anders ga ik alsnog over naar de 40. Die luxe heb ik tenslotte. (en dan is het 24 juli 18:00 en denk ik, had ik toch maar de 50 gelopen.. :) )
pi_220974460
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 16:33 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Gaat je lukken, het zijn altijd de laatste loodjes die het zwaarst zijn, of her nu 30, 40 of 50 is!
Dit klopt -O-

Ook tijdens de training valt dat steeds een beetje tegen (alhoewel de ervaring het wel beter maakt)

Is dit je eerste keer @Caland ? En hoe lang doe je nu over die 30km? (Met hoeveel pauze er bij nu ?)
  zaterdag 6 juni 2026 @ 21:22:36 #94
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_220974549
Wellicht is het inderdaad een heel stuk anders tijdens de vierdaagse, ik heb redelijk uitgevogeld inmiddels wat voor mij qua voeten intapen het beste werkt. Kreeg nogal snel blaren onder mijn kleine tenen.

Nu maar eens wat dingen uitproberen zodat de spieren niet op slot gaan na een kilometer of 25 _O- Tips hoor ik graag, ik heb al zo’n flesje perskindol (oid) via ViaVierdaagse gekregen maar nog niet gebruikt. Nu en de vorige keer merkte ik echt dat m’n lichaam erna en de dag erna aardig op slot zat.

@SnodeSnuiter inderdaad de eerste keer. Ik heb er met pauzes zo’n 5,5 uur over gedaan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 6 juni 2026 @ 21:45:13 #95
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_220974722
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 21:22 schreef Caland het volgende:
Wellicht is het inderdaad een heel stuk anders tijdens de vierdaagse, ik heb redelijk uitgevogeld inmiddels wat voor mij qua voeten intapen het beste werkt. Kreeg nogal snel blaren onder mijn kleine tenen.
Geloof me, tijdens de 4daagse draagt het publiek je naar het einde! *O* *O* *O*

En ik krijg daar ook snel blaren, maar ik doe er dan watten omheen. Dat geeft geen randjes, tape wel. Bij mij komt tape ook vaak los om dan op te rollen. Maar goed, voor iedereen werkt dat anders.
pi_220975727
Misschien ga je te snel? Als je in dat tempo met pauzes loopt is dat 5,45 km per uur gemiddeld met pauzes erbij, dus als je nu een half uur pauze hebt genomen is dat 6km/ uur wandel tempo.

Met 5.45km/uur reken doe je over de 50km iets meer dan 9 uur (je hebt er 13 ;) om binnen te komen) als je zou rekenen met 2 uur speling mag je zelfs nog 2 uur langer er over doen dan jij nu doet en mag je tempo omlaag naar 4.5km/h (inclusief pauze )
  zondag 7 juni 2026 @ 11:22:44 #97
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_220977345
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 00:46 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Misschien ga je te snel? Als je in dat tempo met pauzes loopt is dat 5,45 km per uur gemiddeld met pauzes erbij, dus als je nu een half uur pauze hebt genomen is dat 6km/ uur wandel tempo.

Met 5.45km/uur reken doe je over de 50km iets meer dan 9 uur (je hebt er 13 ;) om binnen te komen) als je zou rekenen met 2 uur speling mag je zelfs nog 2 uur langer er over doen dan jij nu doet en mag je tempo omlaag naar 4.5km/h (inclusief pauze )
Ik merk eerder dat ik met de langere afstanden slecht ga op pauze, maar misschien is dan de oplossing juist wel meer (kleinere) pauzes en iets minder hard lopen inderdaad.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_220977630
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2026 11:22 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik merk eerder dat ik met de langere afstanden slecht ga op pauze, maar misschien is dan de oplossing juist wel meer (kleinere) pauzes en iets minder hard lopen inderdaad.
Iedereen doet het op zijn eigen manier :7 je zal er voor jezelf een goede modus in moeten vinden. volgens mij is het @LXIV die 50km doet in 8 uur zonder stoppen

Tijdens de trainingen pauzeer ik zelf ook te weinig, tijdens de 4daagse week pauzeer ik meer

Wat voor mij persoonlijk werkt:


Ik wandel op de RET rust pusten en dan tussendoor doe ik een mini pauze van misschien 5 minuten (rode streepjes)

Maar zoals gezegd je moet zelf ervaren wat prettig voor je is, ik weet dat ik niet meer dan 9km achter elkaar wil lopen (en daar houd ik me niet aan tijdens de trainingen :') _O- ) tijdens de 4daagse wel

Oh en stijf is iedereen na afloop toch wel, dat is normaal, als je de volgende ochtend weer goed bent is het prima (daarom raden ze ook een training van 2 dagen aan met bv 40 en dan 30km)

[ Bericht 2% gewijzigd door SnodeSnuiter op 07-06-2026 13:05:19 ]
pi_220986399
Van L1nieuws:

Bijna 4000 wandelaars zeggen af voor Nijmeegse Vierdaagse

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 14:23:16 #100
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221018873
#4daagse ##27km

Morgen maar weer rond de 30 om een keertje twee dagen gelopen te hebben
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')