SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.GEDRAGSREGELS IN DIT TOPICSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan zijn Ajax en Twente nog de overgebleven concurrenten.quote:
Staan momenteel nog gelijk, de hoop blijft levendquote:Op zondag 10 mei 2026 17:59 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dan zijn Ajax en Twente nog de overgebleven concurrenten.
Nope, beiden... Rijnmond aanzetten voor het geluidquote:Op zondag 10 mei 2026 18:06 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik dacht alleen de 1-0, vergeef mij![]()
Een kwartier later dan bij de andere wedstrijden is er ook bij Telstar tegen Heracles weer afgetrapt. Dat heeft alles te maken met de blessure van scheidsrechter Gözübüyük.quote:Op zondag 10 mei 2026 18:13 schreef ashardalan het volgende:
3-0 in Enschede
Waarom is Tel-Her eigenlijk zo'n 45 minuten te laat?
Merçi veelquote:Op zondag 10 mei 2026 18:15 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Een kwartier later dan bij de andere wedstrijden is er ook bij Telstar tegen Heracles weer afgetrapt. Dat heeft alles te maken met de blessure van scheidsrechter Gözübüyük.
Dat werkt nooit bij ons. Aan blijven vallen is altijd het bestequote:Op zondag 10 mei 2026 18:18 schreef Binge-watch het volgende:
Laten we de laatste twintig minuten gewoon de bal rond de middencirkel houden. Allebei een puntje, tweede plek binnen en daarna RvP op straat zetten
Hoe krijgen ze het verzonnen om het zo aan te pakken de laatste 15 min. Alsof dat dit seizoen niet al tig keer verkeerd is gegaanquote:Op zondag 10 mei 2026 18:22 schreef TweedeKlum het volgende:
Lekker achteruitlopen dames, altijd zo'n goed idee bij ons....
Of überhaupt in de laatste 100 jaarquote:Op zondag 10 mei 2026 18:24 schreef Jaytje07 het volgende:
[..]
Hoe krijgen ze het verzonnen om het zo aan te pakken de laatste 15 min. Alsof dat dit seizoen niet al tig keer verkeerd is gegaan
Tja, Dickieball.quote:Op zondag 10 mei 2026 18:24 schreef Jaytje07 het volgende:
[..]
Hoe krijgen ze het verzonnen om het zo aan te pakken de laatste 15 min. Alsof dat dit seizoen niet al tig keer verkeerd is gegaan
Feyenoord is tweede geworden, dat levert nog wel wat miljoenen op in de Champions League.quote:Op zondag 10 mei 2026 18:51 schreef Binge-watch het volgende:
Gelukkig, het zit er eindelijk op.
Stel dat je drie hoogtepunten van dit seizoen moet noemen, wat zou dat dan zijn? Met stip op 1 staat bij mij dat het afgelopen is. Wat een dieptriest en kleurloos jaar was dit.
Slechtste nr. 2 ooit. Willem 2 is dat nu met 65 punten.quote:Op zondag 10 mei 2026 18:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Feyenoord is tweede geworden, dat levert nog wel wat miljoenen op in de Champions League.
Nadeel is dat Robin (op papier) redelijk gescoord heeft, en dus waarschijnlijk blijft zitten...
Tegelijkertijd ook wel de lekkerste nummer 2 ooit.quote:Op zondag 10 mei 2026 18:56 schreef H.FR het volgende:
[..]
Slechtste nr. 2 ooit. Willem 2 is dat nu met 65 punten.
Waren we een paar jaar terug niet de beste nummer 2 ooit?quote:Op zondag 10 mei 2026 18:56 schreef H.FR het volgende:
[..]
Slechtste nr. 2 ooit. Willem 2 is dat nu met 65 punten.
Natuurlijk wel, ik heb veel Feyenoord users in mijn vriendenlijst.quote:
Oh in dat geval mag Ten Kloese nogmaals op de schouders. Wat een geweldig seizoenquote:Op zondag 10 mei 2026 18:59 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Waren we een paar jaar terug niet de beste nummer 2 ooit?
Uh. Watquote:Op zondag 10 mei 2026 18:59 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Tegelijkertijd ook wel de lekkerste nummer 2 ooit.
quote:Op zondag 10 mei 2026 19:03 schreef Coco het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, ik heb veel Feyenoord users in mijn vriendenlijst.
Waar zeg, of zelfs impliceer, ik dat?quote:Op zondag 10 mei 2026 19:07 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Oh in dat geval mag Ten Kloese nogmaals op de schouders. Wat een geweldig seizoen
Behalve dat NEC zelfs nog verloor heb ik er wel verstand van dus.quote:Op zondag 10 mei 2026 16:12 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Gezien je al het hele seizoen ook bij slechte resultaten steeds maar tweede blijft staan, zullen we dus wel gelijk spelen maar NEC ook.
Project Champions League geslaagd met vlag en wimpel!quote:Op zondag 10 mei 2026 19:24 schreef Duveldrinker het volgende:
Te Kloese echt een schandalige TD, met zoveel miljoenen zoveel zooi gehaald. Met als klap op de vuurpijl afgelopen winter waar je nog ff paar miljoen aan salaris uitgeeft aan spelers waar je geen ene reet aan heb gehad.
Meer geluk dan wijsheid maar het is wel fijn.quote:Op zondag 10 mei 2026 19:26 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Project Champions League geslaagd met vlag en wimpel!
Ik start de lachband vast in voor de dinsdag- en woensdagavonden vanaf september.quote:Op zondag 10 mei 2026 19:28 schreef GGMM het volgende:
Gefeliciteerd met de 2e plaats, Feyenoord-vrienden.
Ik lach 60+ miljoen keer met je mee.quote:Op zondag 10 mei 2026 20:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik start de lachband vast in voor de dinsdag- en woensdagavonden vanaf september.
Niet dat het met Ajax in de CL betere vooruitzichten waren geweest, overigens.
Nouja, de directie lijkt bijna rond. Dan ziet de wereld er straks in juni weer heel anders uit. En als we afscheid nemen van Robin en een fatsoenlijke trainer uit de hoge hoed toveren dan kan je volgens jaar zomaar makkelijk 2e worden in plaats van moeilijk 2e.quote:Op zondag 10 mei 2026 19:16 schreef Qarrad het volgende:
Lucky Feyenoord. Iets om aan te wennen.
Niet om aan te zien, weinig om hoop uit te putten, vooruitzichten ronduit matig zo zonder directie en met een vreselijke trainer, maar toch het miljoenenbal in.
Er zijn er geen 3. Het behalen van de CL miljoenen is het enige echte hoogtepunten wat ik kan benoemen. Verder een aantal spelers die het (met momenten) leuk hebben gedaan.quote:Op zondag 10 mei 2026 18:51 schreef Binge-watch het volgende:
Gelukkig, het zit er eindelijk op.
Stel dat je drie hoogtepunten van dit seizoen moet noemen, wat zou dat dan zijn? Met stip op 1 staat bij mij dat het afgelopen is. Wat een dieptriest en kleurloos jaar was dit.
Ik vind dit zo’n domme take iedere keer weer. Met maximaal 65 punten doe je het gezien de miljoenen-investeringen gewoon niet goed. Dat de concurrentie het compléét laat afweten, maakt onze prestatie niet ineens acceptabel. Zeker niet als je in 10 wedstrijden tegen de top 6 niet 1 keer weet te winnen. Regelmatig gênant hard weggespeeld. Europees ook intens matig. Zonder Dick was je gewoon 5e of 6e geworden.quote:Op zondag 10 mei 2026 18:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nadeel is dat Robin (op papier) redelijk gescoord heeft, en dus waarschijnlijk blijft zitten...
Dat had inderdaad makkelijk gekund zij het niet dat, en ik had dit vooraf niet verwacht, dat er nog slechtere trainers bestaan dan Robin van Persie.quote:Op zondag 10 mei 2026 22:24 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Huuhh maar Ajax werd toch MAKKELIJK TWEEDE
Hij wilde ook dominant gaan spelen. Dat is niet echt gelukt.quote:Op zondag 10 mei 2026 22:13 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ik vind dit zo’n domme take iedere keer weer. Met maximaal 65 punten doe je het gezien de miljoenen-investeringen gewoon niet goed. Dat de concurrentie het compléét laat afweten, maakt onze prestatie niet ineens acceptabel. Zeker niet als je in 10 wedstrijden tegen de top 6 niet 1 keer weet te winnen. Regelmatig gênant hard weggespeeld. Europees ook intens matig. Zonder Dick was je gewoon 5e of 6e geworden.
Dat is Telstar beter gelukt inderdaad.quote:Op zondag 10 mei 2026 22:35 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Hij wilde ook dominant gaan spelen. Dat is niet echt gelukt.
je vergeet nog de hele rits die terugkomt - wat me zo te binnen schiet: zerrouki, stengs, ivanusec, mitchell, kasanwirjo, slory, carrilo, plug, nadjequote:Op zondag 10 mei 2026 23:35 schreef De_Pel het volgende:
Er valt wat te doen
doel
Timon Wellenreuther - Verkopen
Steven Benda - ??? (Einde huur)
Liam Bossin - ???
Mannou Berger - verhuren
verdediging
Anel Ahmedhodzic - behouden (breedte) of verkopen
Tsuyoshi Watanabe - behouden (basis)
Thomas Beelen - behouden (breedte)
Jeremiah St. Juste - contract ontbinden
Gernot Trauner - dubieus, prestatiecontractje?
Malcolm Jeng - behouden (breedte)
Jordan Bos - behouden
Gijs Smal - behouden
Givairo Read - Wordt helaas verkocht voor 30 miljoen
Jordan Lotomba - contract ontbinden
Bart Nieuwkoop - verkopen
Mats Deijl - verkopen
middenveld
Oussama Targhalline - behouden (breedte)
In-beom Hwang - verkopen
Thijs Kraaijeveld - behouden (breedte)
Luciano Valente - behouden (basis)
Jakub Moder - behouden (basis)
Sem Steijn - behouden
Tobias van den Elshout - verhuren
Shiloh 't Zand - verkopen
aanval
Leo Sauer - behouden
Aymen Sliti - verhuren
Gaoussou Diarra - verhuren of verkopen
Anis Hadj Moussa - zal wel verkocht worden
Raheem Sterling - einde huur
Gonçalo Borges - verkopen
Ayase Ueda - verkopen
Casper Tengstedt - verkopen
Shaqueel van Persie - behouden (breedte) of evt verhuren voor meer minuten
https://www.rijnmond.nl/n(...)rainer-van-feyenoordquote:Op maandag 11 mei 2026 07:19 schreef Tomatenboer het volgende:
Matig groepje als je dat zo ziet. Mag wel voor 80 miljoen gekocht worden wil het wat worden, én een andere trainer natuurlijk.
Hoe minder hij zich ermee kan bemoeien hoe beterquote:Op maandag 11 mei 2026 07:22 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
https://www.rijnmond.nl/n(...)rainer-van-feyenoord
Van Persie verwacht iig dat hij blijft en wil zelf de selectie samenstellen.
Wat jij verwacht interesseert echt niemand.quote:Op zondag 10 mei 2026 22:28 schreef Wotte het volgende:
[..]
Dat had inderdaad makkelijk gekund zij het niet dat, en ik had dit vooraf niet verwacht, dat er nog slechtere trainers bestaan dan Robin van Persie.
Taghi breedtequote:Op zondag 10 mei 2026 23:35 schreef De_Pel het volgende:
Er valt wat te doen
doel
Timon Wellenreuther - Verkopen
Steven Benda - ??? (Einde huur)
Liam Bossin - ???
Mannou Berger - verhuren
verdediging
Anel Ahmedhodzic - behouden (breedte) of verkopen
Tsuyoshi Watanabe - behouden (basis)
Thomas Beelen - behouden (breedte)
Jeremiah St. Juste - contract ontbinden
Gernot Trauner - dubieus, prestatiecontractje?
Malcolm Jeng - behouden (breedte)
Jordan Bos - behouden
Gijs Smal - behouden
Givairo Read - Wordt helaas verkocht voor 30 miljoen
Jordan Lotomba - contract ontbinden
Bart Nieuwkoop - verkopen
Mats Deijl - verkopen
middenveld
Oussama Targhalline - behouden (breedte)
In-beom Hwang - verkopen
Thijs Kraaijeveld - behouden (breedte)
Luciano Valente - behouden (basis)
Jakub Moder - behouden (basis)
Sem Steijn - behouden
Tobias van den Elshout - verhuren
Shiloh 't Zand - verkopen
aanval
Leo Sauer - behouden
Aymen Sliti - verhuren
Gaoussou Diarra - verhuren of verkopen
Anis Hadj Moussa - zal wel verkocht worden
Raheem Sterling - einde huur
Gonçalo Borges - verkopen
Ayase Ueda - verkopen
Casper Tengstedt - verkopen
Shaqueel van Persie - behouden (breedte) of evt verhuren voor meer minuten
Ik weet niet op basis waarvan Zechiël moet terugkomen, waterdragertje bij een provincieclub uit de Randstad.quote:Op zondag 10 mei 2026 23:42 schreef De_Pel het volgende:
Verhuurde spelers
Gjivai Zechiël - terughalen
Ramiz Zerrouki - verkopen
Calvin Stengs - verkopen
Luka Ivanu¨ec - verkopen
Jeyland Mitchell - verkopen
Plamen Andreev - ??? verhuren
Neraysho Kasanwirjo - verkopen
Jaden Slory - verhuren
Stéphano Carrillo - verkopen
Jan Plug - verhuren
Chris-Kévin Nadje - contract ontbinden
Een paar doelpuntenmakers op het middenveld zou toch wel handig zijn.quote:Op maandag 11 mei 2026 08:24 schreef HMFuckyouall het volgende:
Verder moeten uit dat lijstje vanzelfsprekend Steijn weg.
Voor de rest is het best een legitiem lijstje.
Steijn is geen doelpuntenmaker.quote:Op maandag 11 mei 2026 08:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Een paar doelpuntenmakers op het middenveld zou toch wel handig zijn.
Leuk hoor, spelers als Moder, Taghi, Valente en Hwang maar die maken ongeveer net zoveel goals als Karim El Ahmadi in zijn gehele loopbaan.
Alsjeblieft niet.quote:Op maandag 11 mei 2026 07:19 schreef Tomatenboer het volgende:
Matig groepje als je dat zo ziet. Mag wel voor 80 miljoen gekocht worden wil het wat worden, én een andere trainer natuurlijk.
Qua type wel, in kwaliteit lijkt hij gewoon tekort te komen vooralsnog. Maar zelfs met een fitte Steijn zou ik er nog naar op zoek gaan, middenveld is overvol met veel te veel dezelfde types (die ook nog eens nooit een goal maken)quote:Op maandag 11 mei 2026 08:31 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Steijn is geen doelpuntenmaker.
Van alle mensen moet jij dit begrijpen.
100x beter dan Sem Steijnquote:Op maandag 11 mei 2026 08:25 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Ik weet niet op basis waarvan Zechiël moet terugkomen, waterdragertje bij een provincieclub uit de Randstad.
Qua type wel.quote:Op maandag 11 mei 2026 08:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Qua type wel, in kwaliteit lijkt hij gewoon tekort te komen vooralsnog. Maar zelfs met een fitte Steijn zou ik er nog naar op zoek gaan, middenveld is overvol met veel te veel dezelfde types (die ook nog eens nooit een goal maken)
Post afschrijvingen gaat wel enorm zijn. De CL gelden hebben financiële malaise iig voorkomen.quote:Op maandag 11 mei 2026 08:36 schreef HMFuckyouall het volgende:
Als je die Steijn voor 7 5 miljoen kan dumpen en er een alternatief voor kan kopen, verlies meteen pakken en door.
Die uitstekende aankopen die jij noemt zijn wel enige tijd geleden natuurlijk. Ik denk dat je momenteel niet gauw meer spelers / talenten van die categorie koopt voor minder dan 7 miljoen hoor.quote:Op maandag 11 mei 2026 08:33 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet.
Dat zou het domste zijn dat Feyenoord kan doen.
Gimenez (4+2)
Hancko (6)
Senesi (6)
Timber (7)
Sinisterra (2)
Wieffer (0,5)
Aursnes (0,5)
Laten we ons alsjeblieft op jeugd en hierop richten, in plaats van middelmaat van 12 miljoen euro die er geen pepernoot van bakken.
Haal in godsnaam Arnesen terug. Installeer een goed technisch hart. En vind een capabele coach. Type Slot kan natuurlijk niet, maar iets anders dan Robin.
Zolang Van Persie er nog zit lijkt me een terugkeer van Zechiel sowieso uitgesloten.quote:Op maandag 11 mei 2026 08:41 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Kan hij niet als 10 spelen? En een prima back up voor Valente lijkt me.
Ik dacht dat het was bijgelegd, maar De Pers lijkt me wel het type dat een volledig eenzijdige vete in stand houdtquote:Op maandag 11 mei 2026 08:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Zolang Van Persie er nog zit lijkt me een terugkeer van Zechiel sowieso uitgesloten.
Waar zijn Sliti en Sauer gebleven?quote:Op maandag 11 mei 2026 08:33 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet.
Dat zou het domste zijn dat Feyenoord kan doen.
Gimenez (4+2)
Hancko (6)
Senesi (6)
Timber (7)
Sinisterra (2)
Wieffer (0,5)
Aursnes (0,5)
Laten we ons alsjeblieft op jeugd en hierop richten, in plaats van middelmaat van 12 miljoen euro die er geen pepernoot van bakken.
Haal in godsnaam Arnesen terug. Installeer een goed technisch hart. En vind een capabele coach. Type Slot kan natuurlijk niet, maar iets anders dan Robin.
Dat wilde ik ook posten ja.quote:Op maandag 11 mei 2026 08:23 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Taghi breedte
Niet verder gelezen.
Ik blijf (waarschijnlijk vergeefs) hopen op die echt goede 6, de opvolger van Wieffertquote:Op maandag 11 mei 2026 08:23 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Taghi breedte
Niet verder gelezen.
Ik ben er van overtuigd dat met een betere tactiek (lees betere trainer) en veldbezetting en betere spelers om zich geen Taghi die Wieffer rol wel prima kan invullen.quote:Op maandag 11 mei 2026 09:14 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ik blijf (waarschijnlijk vergeefs) hopen op die echt goede 6, de opvolger van Wieffert
Hij moet alleen wel iets sneller gaan handelen en iets minder postbode gaan spelen, hij lijkt wat dat aangaat in heel veel opzichten in El Ahmadi.quote:Op maandag 11 mei 2026 10:11 schreef alopio het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat met een betere tactiek (lees betere trainer) en veldbezetting en betere spelers om zich geen Taghi die Wieffer rol wel prima kan invullen.
Ik ben enorme fan van Taghi, maar ik vind wel dat Willem gelijk had over z'n rol aan de bal. Taghi is niet echt de man van vernuftige passjes enzo, waar Wieffer ook nog eens heel goed was in het vooruit voetballen.quote:Op maandag 11 mei 2026 10:11 schreef alopio het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat met een betere tactiek (lees betere trainer) en veldbezetting en betere spelers om zich geen Taghi die Wieffer rol wel prima kan invullen.
Zo’n groei die Wieffer doormaakte (en nu ook weer doorzet in de PL) zie je ook gewoon niet gek vaak.quote:Op maandag 11 mei 2026 10:28 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik ben enorme fan van Taghi, maar ik vind wel dat Willem gelijk had over z'n rol aan de bal. Taghi is niet echt de man van vernuftige passjes enzo, waar Wieffer ook nog eens heel goed was in het vooruit voetballen.
Daarom zou ik hwang, toch ook niet de jongste meer, verkopen. En heb ik Taghi niet per se bij de eerste 11, al ben ik wel fan.quote:Op maandag 11 mei 2026 08:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Een paar doelpuntenmakers op het middenveld zou toch wel handig zijn.
Leuk hoor, spelers als Moder, Taghi, Valente en Hwang maar die maken ongeveer net zoveel goals als Karim El Ahmadi in zijn gehele loopbaan.
Ik denk dat Kraaijeveld uiteindelijk gewoon een centrale verdediger gaat worden. Hij komt een beetje handelingssnelheid tekort voor het middenveld al kan dat beter beoordeeld worden in een iets beter voetballend team natuurlijk.quote:Op maandag 11 mei 2026 14:28 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Daarom zou ik hwang, toch ook niet de jongste meer, verkopen. En heb ik Taghi niet per se bij de eerste 11, al ben ik wel fan.
Met Valente, Steijn, Taghi, Moder, Zechiel en hopelijk een echte 6 plus een echte 10 heb je een mooie, brede, complementaire selectie voor het middenveld. En voldoende mogelijkheid om te variëren met de punt naar voren of naar achter.
Eventueel, als je daarin voldoende vertrouwen hebt, kun je het af met Taghi en De Kraai als 6’en (in de Eredivisie, CL is het te mager) - een extra doelpuntenmaker vanaf het middenveld lijkt me wel echt noodzaak.
Eens. Ook wel fijn, zo'n boom van een kerel als CV, die ook nog enigszins voetballend vermogen heeft.quote:Op maandag 11 mei 2026 15:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik denk dat Kraaijeveld uiteindelijk gewoon een centrale verdediger gaat worden. Hij komt een beetje handelingssnelheid tekort voor het middenveld al kan dat beter beoordeeld worden in een iets beter voetballend team natuurlijk.
Zo goed is hij ook weer niet.quote:Op maandag 11 mei 2026 15:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bedank je hem ook als hij volgende maand Oranje gaat slopen?
Daar is geen goed WK meer voor nodig hoor.quote:Op maandag 11 mei 2026 16:05 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Hopen op een goed WK en op laten rotten voor 15 miljoen euro
Ik zal hem toezingen.quote:Op maandag 11 mei 2026 15:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bedank je hem ook als hij volgende maand Oranje gaat slopen?
In het moderne voetbal heb je waarschijnlijk gelijk.quote:Op maandag 11 mei 2026 17:32 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Daar is geen goed WK meer voor nodig hoor.
Als er echt meerdere geïnteresseerden uit de PL zijn haal je er misschien nog wel 20 uit ook.quote:Op maandag 11 mei 2026 16:05 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Fair point.quote:Op maandag 11 mei 2026 15:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik denk dat Kraaijeveld uiteindelijk gewoon een centrale verdediger gaat worden. Hij komt een beetje handelingssnelheid tekort voor het middenveld al kan dat beter beoordeeld worden in een iets beter voetballend team natuurlijk.
Van den Elshout zou die doelpuntenmaker ook kunnen zijn trouwens.
Ik ben niet verbaasd dat een extreem matige Eredivisiespits dit soort bedragen oplevertquote:
Die centen heb je hard nodig voor de onbetaalbare renovatie van die betonnen puinbak daar op Zuid.quote:Op maandag 11 mei 2026 18:11 schreef HMFuckyouall het volgende:
Zou lekker zijn als FC Neuzenvreugd vijfde blijft, pakken we ook nog eens 1,5 miljoen extra TV geld bovenop de centen van de CL.
18,6 miljoen aan startpremie
20 miljoen value pillar
15 miljoen aan tickets Europees voetbal (4*uitverkochte kuip)
Daarmee pak je al 55,5 miljoen euro (inclusief de verhoogde Eredivisie TV gelden).
En dan hebben we het nog niet over de extra horeca-omzet, het geld dat je pakt voor winst (2,1 miljoen) of gelijkspel (7 ton) en de waarde van de eindklassering (300k per positie boven de 36e plek).
Eredivisie TV centjes erbij, kansloze CL met twee winstpartijtjes en een gelijkspelletje en dan is 60 a 65 miljoen gewoon denkbaar, mede te danken aan de complete ineenstorting van 's Lands Grootste Poel des Verderfs.
Genieten.
PSV met Luuk de Jong en Simons ook niet.quote:Op maandag 11 mei 2026 18:21 schreef HMFuckyouall het volgende:
Overigens drie keer raden welke club het afgelopen decennium zijn topscorer tot twee keer toe niet wist te verkopen voor top dollars.
Feyenoord
Jorgenson transfervrij, Bergneus voor een jodenfooi
Ik zou dus niet al te zeker zijn dat die Ueda voor een goed bedrag gaat, kan nog genoeg mis gaan bij deze club
Simons had een transfervrije clausule.quote:Op maandag 11 mei 2026 18:37 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
PSV met Luuk de Jong en Simons ook niet.
Eerlijk gezegd zou ik hier wel vertrouwen in hebben. Gio erbij als TM vind ik ook mooi. Vind het een verstandige vent, maar niet met de ervaring om direct TD te worden.quote:
We zijn een Nederlandse club dus ZKA twittert maar gewoon in het Nederlands.quote:
GvB wordt nu genoemd als lid van de RvC.quote:Op maandag 11 mei 2026 19:06 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd zou ik hier wel vertrouwen in hebben. Gio erbij als TM vind ik ook mooi. Vind het een verstandige vent, maar niet met de ervaring om direct TD te worden.
Dat was gewoon krankzinnig eigenlijk. Zomaar mogelijk dat je daar nog een keer wat doorverkoopcentjes op pak.quote:Op maandag 11 mei 2026 11:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Zo’n groei die Wieffer doormaakte (en nu ook weer doorzet in de PL) zie je ook gewoon niet gek vaak.
Heh?! Dat is dan wel weer apart. Een bijrolletje in de marge? #tijdvoordefamilie?quote:Op maandag 11 mei 2026 19:08 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
GvB wordt nu genoemd als lid van de RvC.
Niets voor mij dit, maar wellicht dat er hier geïnteresseerden zijn.quote:For a while, Rotterdam was the centre of the footballing universe. Before Amsterdam became synonymous with Dutch excellence, it was Feyenoord, thanks to the revolutionary Total Football of Ernst Happel, who shaped the game. And what a side they had.
From Willem van Hanegem - the man considered by many to be equal to Johan Cruyff in the Netherlands - to the quiet class of Wim Jansen and the immortal genius of Coen Moulijn, Feyenoord were simply irresistible, as good as it got, lifting both the European Cup and UEFA Cup.
But the good times wouldn't last. Beyond the magical but controversial double winners of Cruyff, Gullit et al in 1984, it would take until 2002, led by Pierre van Hooijdonk and Jon Dahl Tomasson's iconic partnership, for Feyenoord to put their name back on the continental map. What followed - Van Persie, Kuyt, Slot, and so many others - defined a new era for the club.
This is 148 pages - a bumper issue - in gorgeous print, all dedicated to that iconic red and white jersey. It's Dutch football at its best
Tja, er wordt zoveel geluld, voor wat het waard is.quote:Op maandag 11 mei 2026 19:14 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Heh?! Dat is dan wel weer apart. Een bijrolletje in de marge? #tijdvoordefamilie?
Mijn eerste gedachte; wat weet GvB nou van de bedrijfskundige kant. Mijn tweede gedachte; ten opzichte van SinterSjaak moet je er sowieso op vooruit gaan.quote:Op maandag 11 mei 2026 19:48 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Tja, er wordt zoveel geluld, voor wat het waard is.
https://www.fr-fans.nl/ni(...)in-beeld-als-rvc-lid
Wou zeggen ja, Troost heeft 35 jaar in allerlei functies gezeten zonder dat 'ie ergens kennis van had.quote:Op maandag 11 mei 2026 20:01 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Mijn eerste gedachte; wat weet GvB nou van de bedrijfskundige kant. Mijn tweede gedachte; ten opzichte van SinterSjaak moet je er sowieso op vooruit gaan.
15 miljoen voor Luuk de Jong waren er altijd nog 15 meer dan wij voor jürgensenquote:Op maandag 11 mei 2026 18:37 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
PSV met Luuk de Jong en Simons ook niet.
Ja en een niet topscorer verkopen we voor 35 miljoen aan Milan? Wat is nu het punt dan?quote:Op maandag 11 mei 2026 20:24 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
15 miljoen voor Luuk de Jong waren er altijd nog 15 meer dan wij voor jürgensen
Het punt is dat de topscorer van de Eredivisie echt al sinds Suarez in 2010 een waardeloze speler is voor clubs in Europa, maar dat er nog steeds clubs in blijven trappen.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 04:23 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Ja en een niet topscorer verkopen we voor 35 miljoen aan Milan? Wat is nu het punt dan?
Hoelang gaat men nog janken om dat Jorgensen verhaal?
Het punt is vooral dat jij onzinnige verbanden maakt. En het is vooral onzinnig dat jij een afgebroken coronaseizoen waarin Berghuis topscorer was (met notabene Dessers) meeneemt in je beoordeling.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 07:17 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Het punt is dat de topscorer van de Eredivisie echt al sinds Suarez in 2010 een waardeloze speler is voor clubs in Europa, maar dat er nog steeds clubs in blijven trappen.
Het tweede punt is dat Feyenoord sindsdien twee keer de topscorer van de Eredivisie had, en dat als enige twee keer niet om wist te zetten in een groot geldbedrag.
Ik zal het nog simpeler voor je uitleggen:
De topscorer van de Eredivisie blijkt in Europa steeds weer een matige speler met een dun laagje chroom eroverheen. Buitenlandse clubs betalen daar normaal alsnog veel geld voor, behalve Feyenoord, die kregen zelfs voor dat opgepoetste laagje niets.
Kijk nu naar dat lijstje en zie dat Ueda nog een paar niveaus waardelozer is dan types als Bas Dost en Jörgensen.
Verbaas je niets als het uiteindelijk toch weer enorm tegenvalt.
Hoop dat we de wind in de zeilen krijgen en 15+ miljoen krijgen voor die gast, voor hij een vaag virus oploopt door het eten van een vleermuis.
Die Ueda heeft echt hé le maal niets bewezen.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 07:22 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Nu moet die arme Ayase zich ook nog gaan bewijzen met zijn transfersom.
Gaat weer twee vingers in de neus worden.
Je kunt moeilijk anders hè, gezien de competitie niet uitgespeeld is. Rond die periode vertegenwoordigde hij ook een transferwaarde van +-14 miljoen euro, aldus het IMMER BETROUWBARE transfermarkt.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 07:34 schreef Zinedinho het volgende:
En het is vooral onzinnig dat jij een afgebroken coronaseizoen waarin Berghuis topscorer was (met notabene Dessers) meeneemt in je beoordeling.
Die haalden samen de 10 miljoen niet. Verder hebben die gasten ook gewoon nog een salaris gehad, dus heb je er effectief geen reet op verdiend.quote:Stel je aan ofzo. Ene keer verlies je, andere keer verkoop je 2 gratis knakespitsen in de vorm van Danilo en Carranza voor 10 miljoen.
Nou nee, mijn punt was juist dat de afgelopen vijftien jaar altijd weer een debiele club uit Europa in de debiele valkuil trapt die "Topscoorder Eredivisie" heet.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 07:22 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Nu moet die arme Ayase zich ook nog gaan bewijzen met zijn transfersom.
Gaat weer twee vingers in de neus worden.
Je punt raakt kant nog wal omdat je alleen uit gaat van goals, er zijn zat goede spitsen die vrijwel niet scoren.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 08:02 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Nou nee, mijn punt was juist dat de afgelopen vijftien jaar altijd weer een debiele club uit Europa in de debiele valkuil trapt die "Topscoorder Eredivisie" heet.
Nou ja, wij hadden wat pech met Berghuis en Jorgenson.
Ja Sjaak, maar ik was niet van plan een compleet VI Pro artikel te gaan schrijven over het feit dat Ueda ook op dat vlak geen ene reet brengt.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 08:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je punt raakt kant nog wal omdat je alleen uit gaat van goals, er zijn zat goede spitsen die vrijwel niet scoren.
quote:Robin van Persie lijkt ook komend seizoen de trainer van Feyenoord te blijven. Binnen de club wordt het als ondenkbaar gezien dat de oefenmeester deze zomer plaats moet maken, nu hij de Rotterdammers heeft geholpen aan plaatsing voor de Champions League. Met het bereiken van het miljardenbal verzekerde Feyenoord zich van een flinke financiële injectie richting het nieuwe seizoen.
Dit meldt De Telegraaf. De verwachting is dat de nieuwe beleidsbepalers zich op korte termijn in De Kuip melden. Binnen Feyenoord wordt sterk rekening gehouden met de komst van Robert Eenhoorn als algemeen directeur en Dévy Rigaux als technisch directeur. Het duo moet samen met Van Persie gaan bouwen aan een sterkere selectie voor het nieuwe seizoen.
Van Persie heeft intern veel krediet opgebouwd door het veiligstellen van Champions League-voetbal, terwijl de buitenwacht kritisch is op zijn functioneren en hoopt op een vervanger. Intern wordt benadrukt dat Van Persie ook voor volgend seizoen de juiste man is. Daardoor ligt de focus bij de beoogde nieuwe directie vooral op het versterken van de selectie en het verder vormgeven van het technische beleid rondom de trainer.
Het IMMER BETROUWBARE TM stelt dat Danilo voor 6,5 miljoen en Carranza voor 3.5 miljoen is verkocht.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 08:00 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Je kunt moeilijk anders hè, gezien de competitie niet uitgespeeld is. Rond die periode vertegenwoordigde hij ook een transferwaarde van +-14 miljoen euro, aldus het IMMER BETROUWBARE transfermarkt.
[..]
Die haalden samen de 10 miljoen niet. Verder hebben die gasten ook gewoon nog een salaris gehad, dus heb je er effectief geen reet op verdiend.
Een speler die in zijn eentje 21 punten oplevert.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 07:54 schreef HMFuckyouall het volgende:
Oh, en dan heb ik zelfs nog voor 2025/2026 gekeken naar wedstrijden die we enkel gewonnen hebben omdat hij (mede) scoorde.
Ik heb dus zijn doelpunten geschrapt bij wedstrijden die we zonder die doelpunten ook gewonnen zouden hebben.
Dan blijven over:
Fortuna Sittard
Groningen
Utrecht
Volendam
Telstar
Excelsior
Groningen
7 wedstrijden écht het verschil gemaakt. 33 wedstrijden Eredivisie, 8 wedstrijden Europees en één in de KNVB beker. Poeh. Nou. Ik ben onder de indruk.
7 van de 42 keer.
Nou nou. Wat een WERELDspits.
quote:Op dinsdag 12 mei 2026 08:11 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Ja Sjaak, maar ik was niet van plan een compleet VI Pro artikel te gaan schrijven over het feit dat Ueda ook op dat vlak geen ene reet brengt.
Feiten:
• Scoort alleen tegen kleintjes.
• Maakt zelden de beslissende.
• Laat anderen niet beter spelen.
• Wordt altijd als een kutje van de bal gezet.
• Kan niet fungeren als kapstok.
• Heeft een triest moyenne.
• Heeft knetterveel gekost.
• We waren normaal vijfde geworden met Ueda als de rest niet zo'n walgelijk slecht seizoen speelde.
Als iedereen alweer helemaal content is met dit niveau gun ik jullie dat van harte. Dan krijgen jullie de komende seizoenen makkelijkere jaren dan ik.
Maar ik hoop nog steeds dat Feyenoord zich de tering geschrokken is, zijn handen dichtknijpt dat we goed weggekomen zijn met de tweede plek en weer verder gaat met de lijn die ingezet werd door Koevermans, Sportsology en Arnesen.
Dat betekent Ueda en een heel zootje direct RAUS.
En hier wordt dan gedaan alsof het een topspits is. Alsjeblieft zeg. Zelfs niet goed genoeg als derde spits, als het ambitieniveau ook maar een beetje terug gaat naar wat we onder Slot hebben gezien.
quote:De spits die geen storm veroorzaakte
Stap 1: De vleugelslag
Soms begint verval niet met een ramp. Niet met een trainer die de kleedkamer kwijtraakt, een technisch directeur die paniekaankopen doet of een selectie die volledig uit elkaar valt. Soms begint het kleiner. Met een spits die een bal niet vasthoudt.
Ayase Ueda is zo’n detail dat geen detail blijkt te zijn.
Op papier lijkt het overzichtelijk. Hij is de eerste spits van Feyenoord. De man die wedstrijden moet openbreken, verdedigers moet bezighouden en op de momenten dat het schuurt het verschil moet maken. Soms maakt hij een goal tegen een ploeg waar Feyenoord toch al de betere van is. Dan lijkt de schade beperkt. Ach, zeggen mensen dan, hij heeft toch gescoord? Hij loopt toch goed? Je ziet toch dat hij kan voetballen?
Maar dat is precies het probleem. Bij een eerste spits van Feyenoord mag de lat niet liggen bij “hij kan voetballen”. Die lat hoort te liggen bij: maakt hij Feyenoord beter? Dwingt hij iets af? Is hij beslissend als het moet? En bij Ueda blijft het antwoord veel te vaak hangen in ongemakkelijke stilte.
Stap 2: De bal blijft niet hangen
Een spits van Feyenoord hoeft niet alleen maar doelpunten te maken. Dat is de ouderwetse gedachte. Lekker loeren in de zestien, wachten op een voorzet, binnenkant voet, armpjes wijd. Leuk voor nostalgici en VHS-banden.
In het Feyenoord van de afgelopen jaren werd de spits iets veel groters. Hij was aanspeelpunt, drukzetter, verbinder, eerste verdediger en laatste afmaker. Onder Arne Slot werd de lat verhoogd. De spits moest niet alleen profiteren van het elftal, hij moest het elftal beter maken.
Daar gaat het bij Ueda mis.
Te vaak wordt hij van de bal gezet alsof hij per ongeluk in een duel is beland waar hij niet voor had getekend. Hij is geen kapstok. Geen rustpunt. Geen speler bij wie de centrale verdedigers denken: dit wordt fysiek een lange middag. Als Feyenoord onder druk staat, kun je de bal niet even naar hem spelen om adem te halen.
En dat lijkt klein. Eén verloren duel. Eén bal die terugkomt. Eén aanval die geen aanval wordt.
Maar daar begint de kettingreactie.
Stap 3: Het middenveld moet gaan repareren
Als de spits de bal niet vasthoudt, krijgt het middenveld een ander probleem. Spelers die eigenlijk vooruit moeten denken, moeten ineens achteruit herstellen. Een nummer 10 die tussen de linies moet spelen, komt ballen ophalen. Een controlerende middenvelder moet vaker tweede ballen verdedigen. De afstanden worden groter. De ploeg wordt langer. De controle wordt minder.
Dat is het verraderlijke van dit soort tekortkomingen. Ze blijven niet netjes op één positie liggen. Ze lekken door het hele elftal heen.
Ueda verliest een duel, maar Timber moet herstellen. Ueda houdt geen bal vast, maar Wieffer of Zerrouki moet de tweede bal winnen. Ueda bindt geen verdedigers, maar de buitenspelers krijgen minder ruimte. Ueda is niet dominant, maar het hele elftal voelt het.
Zo werkt dat vlindereffect. De vleugelslag is klein, maar de luchtstromen veranderen.
Stap 4: De buitenspelers raken opgesloten
Een goede spits is niet alleen gevaarlijk door wat hij zelf doet, maar ook door wat hij veroorzaakt. Hij trekt verdedigers mee. Hij dwingt centrale verdedigers keuzes te maken. Hij creëert twijfel. En twijfel is in voetbal vaak het begin van ruimte.
Bij Ueda gebeurt dat te weinig.
Verdedigers hoeven niet structureel te kiezen tussen doordekken, teruglopen, knijpen of rugdekking geven. Ze hoeven vooral gewoon stevig te staan. Daardoor kunnen backs eerder uitstappen op Feyenoords buitenspelers. Daardoor komt de voorzet onder meer druk. Daardoor wordt een aanval voorspelbaarder.
En dan krijg je dat typische beeld: Feyenoord heeft de bal, Feyenoord staat op de helft van de tegenstander, Feyenoord oogt dominant, maar de tegenstander voelt geen paniek.
Dat is dodelijk. Dominantie zonder dreiging is gewoon balbezit met een LinkedIn-profiel.
Stap 5: De wedstrijden blijven te lang open
Omdat Ueda zelden de beslissende maakt, blijven wedstrijden langer leven dan nodig is. Tegen kleine ploegen kun je daar soms nog mee wegkomen. Uiteindelijk valt er wel een goal. Een standaardsituatie. Een ingeving. Een fout van de tegenstander. Dan lijkt alles achteraf minder erg.
Maar bij een topclub moet je niet alleen winnen. Je moet wedstrijden op tijd breken.
Dat is het verschil tussen een ploeg die controle heeft en een ploeg die controle acteert. Feyenoord won genoeg wedstrijden om tweede te worden, maar de vraag is hoeveel daarvan echt overtuigend voelden. Hoe vaak was er het gevoel: dit is een elftal dat zijn tegenstander bij de keel grijpt en niet meer loslaat?
Te vaak bleef het zoeken. Te vaak bleef het duwen. Te vaak bleef het wachten.
En wachten is geen strategie. Wachten is hopen met een trainingspak aan.
Stap 6: De ranglijst verdooft de pijn
Het gevaar van de tweede plek is dat hij mooier oogt dan het seizoen soms was. Op papier is het prima. Champions League-ticket, keurige eindklassering, weinig reden voor paniek. Maar papier heeft geen ogen.
Wie eerlijk kijkt, ziet dat Feyenoord ook geholpen werd door de zwakte van anderen. In een normaal seizoen had dit zomaar veel pijnlijker kunnen aflopen. Met Ueda als serieuze factor in de spitsenbezetting was Feyenoord geen ploeg die vanzelfsprekend boven de rest uitstak. Het was een ploeg die vooral mocht danken dat de concurrentie zichzelf regelmatig in de voeten schoot.
Dat maakt de evaluatie gevaarlijk.
Want als je de ranglijst als bewijs gebruikt dat het allemaal wel meeviel, mis je het echte verhaal. Dan zie je niet dat plek twee misschien geen fundament was, maar camouflage.
Stap 7: De norm zakt ongemerkt
Dit is misschien de belangrijkste stap. Niet het verloren duel. Niet het matige moyenne. Niet het gebrek aan beslissende goals. Maar de gewenning.
Als Feyenoord-supporters alweer tevreden raken met dit niveau, verandert er iets aan de club. Dan wordt middelmaat verpakt als geduld. Dan wordt een dure misser uitgelegd als “nog niet helemaal geland”. Dan wordt een spits die anderen niet beter maakt ineens verdedigd omdat hij soms tegen kleine ploegen scoort.
En voor je het weet, is de norm verschoven.
Niet met een grote knal. Niet met een persconferentie. Niet met iemand die in De Kuip aankondigt: vanaf vandaag accepteren wij minder.
Nee, gewoon langzaam. Eén excuus tegelijk.
Stap 8: De storm die Feyenoord moet voorkomen
Daarom moet Feyenoord nu hard zijn. Niet emotioneel, niet rancuneus, maar professioneel. De club moet zich de tering geschrokken zijn van hoe makkelijk het allemaal broos werd zodra de standaard iets zakte. Ze moet haar handen dichtknijpen dat plek twee werd veiliggesteld en daarna terug naar de lijn die eerder werd ingezet: scherp selecteren, slim doorselecteren, geen sentiment bij spelers die het niveau niet halen.
Dat betekent dat Ueda niet heilig verklaard moet worden omdat hij af en toe een doelpunt maakt. Dat betekent dat Feyenoord weer moet kijken naar het grotere plaatje. Past deze speler bij een club die structureel de Champions League in wil? Past hij bij een elftal dat tegenstanders wil slopen met tempo, pressing, techniek en intensiteit? Past hij bij de norm van de Slot-jaren?
Als het antwoord nee is, moet je niet moeilijk doen.
Dan is het gewoon: doorselecteren.
Stap 9: Raus
Ueda is geen ramp op zichzelf. Dat is precies het punt. Hij is geen speler die elke week opzichtig alles sloopt. Hij is geen totale chaos, geen wandelende rode kaart, geen spits die de cornervlag aanziet voor een vrijstaande ploeggenoot.
Hij is subtieler dan dat.
Hij is de speler bij wie je telkens denkt: het kan nét niet. Net niet sterk genoeg. Net niet beslissend genoeg. Net niet dominant genoeg. Net niet bruikbaar genoeg als kapstok. Net niet goed genoeg voor het Feyenoord dat de lat weer omhoog wil leggen.
Maar in topvoetbal is “net niet” uiteindelijk gewoon “niet”.
En zo kom je weer bij Lorenz. Een vleugelslag lijkt onschuldig, totdat ergens verderop de storm ontstaat. Voor Feyenoord is de opdracht helder: wacht niet tot die storm er is.
Ueda en een heel zootje direct raus. Niet omdat het lekker klinkt. Hoewel, eerlijk is eerlijk, het klinkt best lekker.
Maar omdat Feyenoord na Slot niet moet leren leven met minder.
Dit was zondag ook weer zo, je ziet hem af en toe weer duels verliezen dat je denkt dit had Mitchell Te Vrede nog beter gedaan, vervolgens draait hij zich op magistrale wijze vrij met nog een knap schot daarna.quote:
Eens ja. Die actie was echt geniaal, ik zat al te juichenquote:Op dinsdag 12 mei 2026 08:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Dit was zondag ook weer zo, je ziet hem af en toe weer duels verliezen dat je denkt dit had Mitchell Te Vrede nog beter gedaan, vervolgens draait hij zich op magistrale wijze vrij met nog een knap schot daarna.
Hele vreemde spits.
Te Vredequote:Op dinsdag 12 mei 2026 08:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Dit was zondag ook weer zo, je ziet hem af en toe weer duels verliezen dat je denkt dit had Mitchell Te Vrede nog beter gedaan, vervolgens draait hij zich op magistrale wijze vrij met nog een knap schot daarna.
Hele vreemde spits.
In 42 wedstrijdenquote:Op dinsdag 12 mei 2026 08:49 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Een speler die in zijn eentje 21 punten oplevert.
Dat lukken er maar weinig.
Bedankt Ayase
Je kijkt verkeerd debiel, zijn transfersom volgens Transfermarkt was 6,3 miljoen euro.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 08:48 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Het IMMER BETROUWBARE TM stelt dat Danilo voor 6,5 miljoen en Carranza voor 3.5 miljoen is verkocht.
Goedemorgen!
I stand corrected.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 10:14 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
40 ja. Als je toch pietluttig gaat doen.
Maar jij vindt de ''Ik heb dus zijn doelpunten geschrapt bij wedstrijden die we zonder die doelpunten ook gewonnen zouden hebben.'' zelf ook niet een lachwekkende en stupide beredenering?quote:Op dinsdag 12 mei 2026 10:42 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
I stand corrected.
Nog steeds waardeloos.
quote:Op dinsdag 12 mei 2026 11:21 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
''Ik heb dus zijn doelpunten geschrapt bij wedstrijden die we zonder die doelpunten ook gewonnen zouden hebben.''
Toen hadden we ook nog hoop dat Borges er nog iets van ging kunnen, voorzet bij de 1-0.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 11:57 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik ben ook geen megafan van Ueda, maar eventjes 4 goals tegen Zwolle niet meerekenen omdat er toevallig iemand anders tussendoor nog een penalty in schoot gaat ook weer wat ver.
Andere spitsen in Nederland spelen toch echt tegen dezelfde tegenstanders en scoren blijkbaar minder. Nee, het is geen Ronaldo, inderdaad, dat hebben we al jaren niet in Nederland.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 08:11 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Ja Sjaak, maar ik was niet van plan een compleet VI Pro artikel te gaan schrijven over het feit dat Ueda ook op dat vlak geen ene reet brengt.
Feiten:
• Scoort alleen tegen kleintjes.
• Maakt zelden de beslissende.
• Laat anderen niet beter spelen.
• Wordt altijd als een kutje van de bal gezet.
• Kan niet fungeren als kapstok.
• Heeft een triest moyenne.
• Heeft knetterveel gekost.
• We waren normaal vijfde geworden met Ueda als de rest niet zo'n walgelijk slecht seizoen speelde.
Als iedereen alweer helemaal content is met dit niveau gun ik jullie dat van harte. Dan krijgen jullie de komende seizoenen makkelijkere jaren dan ik.
Maar ik hoop nog steeds dat Feyenoord zich de tering geschrokken is, zijn handen dichtknijpt dat we goed weggekomen zijn met de tweede plek en weer verder gaat met de lijn die ingezet werd door Koevermans, Sportsology en Arnesen.
Dat betekent Ueda en een heel zootje direct RAUS.
En hier wordt dan gedaan alsof het een topspits is. Alsjeblieft zeg. Zelfs niet goed genoeg als derde spits, als het ambitieniveau ook maar een beetje terug gaat naar wat we onder Slot hebben gezien.
Die actie was dan wel weer van een hoog niveau, ik zie ook nog steeds te weinig goed voorzetten voor hem. Je hebt bijvoorbeeld Read en ergens Small ook wel gemist qua voorzetten.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 08:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Hele vreemde spits.
Plus de paradox dat de beste speler doorgaans door de beste verdediger verdedigt word.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:07 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Andere spitsen in Nederland spelen toch echt tegen dezelfde tegenstanders en scoren blijkbaar minder. Nee, het is geen Ronaldo, inderdaad, dat hebben we al jaren niet in Nederland.
In het begin zorgde Stein (zonder bal) voor een hoop afleiding, jammer dat Stein (aan de bal) (nog) niet heeft kunnnen aanhaken. Die wil ik ook nog niet helemaal afschrijven.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Plus de paradox dat de beste speler doorgaans door de beste verdediger verdedigt word.
Ben groot fan van Stein, heeft mijn inziens veel te weinig kansen gehad, we hebben gezien bij Twente hoe nuttig hij is en dat hij gewoon goed is voor +10 doelpunten per jaar.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
In het begin zorgde Stein (zonder bal) voor een hoop afleiding, jammer dat Stein (aan de bal) (nog) niet heeft kunnnen aanhaken. Die wil ik ook nog niet helemaal afschrijven.
En op het WK kunnen we zien of ie het ook tegen oranje kan.
Als je een beetje mazzel hebt knalt hij er paar in op WK, denk dat elk doepunt goed is voor 3 miljoen daarquote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:14 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Het is sowieso wel weer bizar en zelfs tot het tenenkrommende aan toe dat het hier weer pagina's lang over Ueda gaat terwijl hij een van de weinige spelers is die dit seizoen wel geleverd heeft. Zelfs boven verwachting als ik her en deer lees hoe hij weggezet wordt.Feyenoord heeft op dit moment veel grotere problemen op het trainingsveld staan.
Neemt niet weg dat Ueda deze zomer gewoon verkocht moet en gaat worden, perfecte moment. Zowel voor speler als club.
Niveautje hoger en hij komt schrikbarend veel handelingssnelheid tekort.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ben groot fan van Stein, heeft mijn inziens veel te weinig kansen gehad, we hebben gezien bij Twente hoe nuttig hij is en dat hij gewoon goed is voor +10 doelpunten per jaar.
Natuurlijk is dat een heerlijk stupide redenering.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 11:21 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Maar jij vindt de ''Ik heb dus zijn doelpunten geschrapt bij wedstrijden die we zonder die doelpunten ook gewonnen zouden hebben.'' zelf ook niet een lachwekkende en stupide beredenering?
Zo nee, dan adviseer ik je de goals van Gimenez in zijn laatste seizoen naast die bizarre liniaal te leggen. Dan zouden we nog gaan moeten concluderen dat Ueda twee klasses beter is, en we weten allebei dat dit niet zo is.
"De spelers van andere clubs in Nederland zijn aids, die onze zijn iets minder aids dus eigenlijk doen we het best goed!"quote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:07 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Andere spitsen in Nederland spelen toch echt tegen dezelfde tegenstanders en scoren blijkbaar minder.
Dat zijn altijd van die dooddoeners, hij scoorde vorig jaar 3 keer tegen Feyenoord.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Niveautje hoger en hij komt schrikbarend veel handelingssnelheid tekort.
Leuk tegen de NAC's van deze wereld, maar Feyenoord hoort hoger te mikken dan deze Immers 1.4
Wanstaltig is inderdaad dan wel het juiste woord voor iemand die 20 posts nodig heeft om te vertellen hoe kut een spits is.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:17 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat een heerlijk stupide redenering.
Net als dat je echt een ezel moet zijn om deze wanstaltig slechte spits te blijven verdedigen als je ziet tegen welke clubs hij scoort - en dus ook welke clubs niet.
Eens.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Niveautje hoger en hij komt schrikbarend veel handelingssnelheid tekort.
Leuk tegen de NAC's van deze wereld, maar Feyenoord hoort hoger te mikken dan deze Immers 1.4
Feyenoord onder Priske.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat zijn altijd van die dooddoeners, hij scoorde vorig jaar 3 keer tegen Feyenoord.
Fantastisch, je hebt wel eens vaker spelers bij middelmatige clubs die scoren tegen Feyenoord.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat zijn altijd van die dooddoeners, hij scoorde vorig jaar 3 keer tegen Feyenoord.
Misschien is dat een gevolg van dat ongekende domme gepijp van die matige spits dat hier al topics lang plaatsvindt door jou.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:14 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Het is sowieso wel weer bizar en zelfs tot het tenenkrommende aan toe dat het hier weer pagina's lang over Ueda gaat terwijl hij een van de weinige spelers is die dit seizoen wel geleverd heeft. Zelfs boven verwachting als ik her en deer lees hoe hij weggezet wordt.Feyenoord heeft op dit moment veel grotere problemen op het trainingsveld staan.
Neemt niet weg dat Ueda deze zomer gewoon verkocht moet en gaat worden, perfecte moment. Zowel voor speler als club.
Oh das bijzonder, ik meng me nu pas.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:23 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Misschien is dat een gevolg van dat ongekende domme gepijp van die matige spits dat hier al topics lang plaatsvindt door jou.
Heb je weer eens zand in je vagina? Daar is het niet voor gemaakt, dat weet jij ook wel.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:17 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat een heerlijk stupide redenering.
Net als dat je echt een ezel moet zijn om deze wanstaltig slechte spits te blijven verdedigen als je ziet tegen welke clubs hij scoort - en dus ook welke clubs niet.
Nee. Het begint elke keer door dat achterlijke gepijp van die schele.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:23 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Oh das bijzonder, ik meng me nu pas.
quote:
quote:Op maandag 11 mei 2026 16:05 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
quote:Op maandag 11 mei 2026 17:32 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Daar is geen goed WK meer voor nodig hoor.
quote:Op maandag 11 mei 2026 18:03 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
In het moderne voetbal heb je waarschijnlijk gelijk.
Een unicum, dat je een keer gelijk hebt.
quote:Op maandag 11 mei 2026 18:08 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Als er echt meerdere geïnteresseerden uit de PL zijn haal je er misschien nog wel 20 uit ook.
quote:
Ik zie anders bijzonder weinig gepijp.quote:
Je moeder geeft ze me dagelijks dus dat lukt best aardig jaquote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:25 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ik zie anders bijzonder weinig gepijp.
Maar goed, blij dat jij snel een blowjob denkt te herkennen.
Ah, dat is dan een goede verklaring voor jouw lage standaard.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:26 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Je moeder geeft ze me dagelijks dus dat lukt best aardig ja
Man praat over lage standaarden en is nummer één battieboy voor ubermatige spits Uedaquote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:27 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Ah, dat is dan een goede verklaring voor jouw lage standaard.
Bedankt voor deze inzichten.
Ik krijg een beetje de indruk dat jij geen fan bent.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:28 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Man praat over lage standaarden en is nummer één battieboy voor ubermatige spits Ueda
Oké dan
Wat een geluk dat jij hier bent.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:31 schreef GGMM het volgende:
Laten we het gezellig en respectvol houden jongens
Zeker.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 12:31 schreef HMFuckyouall het volgende:
Waar is klaasweetalles trouwens gebleven? Dat was een fijne gozer
Wat mij betreft is deze zomer het ideale moment om nog 15 of 20 miljoen te vangen voor Ueda.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 15:50 schreef H.FR het volgende:
Dolle boel hier. Ayase is misschien niet het niveau wat je moet nastreven, maar je hebt ook niet voor een appel en een ei een betere spits.
Er zijn wel wat hogere prioriteiten qua aankopen dan je spits van 25+ doelpunten vervangen.
Eens!quote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:00 schreef Caland het volgende:
Er zal vooral eerst gesaneerd moeten worden.
https://www.fr12.nl/trans(...)il-sterling-behoudenquote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:00 schreef Caland het volgende:
Er zal vooral eerst gesaneerd moeten worden.
Er is toch helemaal niemand die ze alle 24 in het kratje heeft die Sterling een contract gaat voorleggen (hoop ik).quote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:15 schreef ...TomTom het volgende:
[..]
https://www.fr12.nl/trans(...)il-sterling-behouden
Begint al goed dan
Damn, dat zou waanzin zijn.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:22 schreef Gert het volgende:
AD (premium, artikel staat ook op archive.ph):
Robin van Persie wacht witte rook in de Kuip niet af: ‘Ik beslis wie er weg mag en wie kan blijven’
Ik denk dat hij meer bedoelt dat hij welliswaar niet over de aankopen gaat, maar wel bepaalt wie er speelt, met andere woorden de aankopen zullen ook in overleg met Robin zijn, ik vind dat niet meer als logisch van een zittende trainer.quote:
Begint al lekker ditquote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:22 schreef Gert het volgende:
Robin van Persie wacht witte rook in de Kuip niet af: ‘Ik beslis wie er weg mag en wie kan blijven’
Nou nee, dat bedoelt hij niet.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat hij meer bedoelt dat hij welliswaar niet over de aankopen gaat, maar wel bepaalt wie er speelt, met andere woorden de aankopen zullen ook in overleg met Robin zijn, ik vind dat niet meer als logisch van een zittende trainer.
Nou ja hij kan wel stoer doen, maar zelfs als hij zou willen bepalen wie er komt/gaat dan zal toch echt de directie er wat van moeten vinden lijkt me, hij heeft niet eens de tekenbevoegdheid om spelers aan te trekken of weg te sturen, ik kan me voorstellen dat hij een lijstje gaat maken, maar dat is niet zijn verantwoordelheid.quote:
De directie is al op vakantiequote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou ja hij kan wel stoer doen, maar zelfs als hij zou willen bepalen wie er komt/gaat dan zal toch echt de directie er wat van moeten vinden lijkt me, hij heeft niet eens de tekenbevoegdheid om spelers aan te trekken of weg te sturen, ik kan me voorstellen dat hij een lijstje gaat maken, maar dat is niet zijn verantwoordelheid.
"You are HIV Aladeen!"quote:Op dinsdag 12 mei 2026 18:39 schreef TweedeKlum het volgende:
Ik bepaal en niemand anders.![]()
[ afbeelding ]
Complete waanzin joh. Aangeven welke spelers er weg mogen is 1 ding. Maar de TD hoort van de scouting een lijst te krijgen, vervolgens te filteren en dan kan je eventueel met de trainer afstemmen.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 16:22 schreef Gert het volgende:
Konden wij maar beslissen over wanneer Robin eindelijk eens op gaat tyfen.quote:
Nu al zin in Van Persie als trainer in de Champions League.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 20:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Konden wij maar beslissen over wanneer Robin eindelijk eens op gaat tyfen.
Nu zitten we ongetwijfeld weer tot medio oktober aan deze tactisch onbenullige clown vast.
Met wanstaltige voetballers als Mats Deijl en Ueda in de CL, dat wordt vast een nog groter succes dan Feyenoord in de EL dit jaarquote:Op dinsdag 12 mei 2026 21:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nu al zin in Van Persie als trainer in de Champions League.
Maar hee, die 40-45 miljoen ff in de kassa hebben is natuurlijk wel lekker.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 23:10 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Met wanstaltige voetballers als Mats Deijl en Ueda in de CL, dat wordt vast een nog groter succes dan Feyenoord in de EL dit jaar
Ja MaAr OnDeR PrIskE
Eerder 60 miljoen. Inclusief extra tv gelden als ajax vijfde wordt en opbrengst uit ticketverkoopquote:Op woensdag 13 mei 2026 06:43 schreef ...TomTom het volgende:
[..]
Maar hee, die 40-45 miljoen ff in de kassa hebben is natuurlijk wel lekker.
Daarbuiten is het gewoon 1 grote puinhoop; maar we hebben er in het verleden slechter voorgestaan. Om toch maar een positieve draai eraan te geven.![]()
Open deur; maar alles valt of staat wie er AD, TD, medische/performance staff en RVC komen te zitten. Misschien is dan ook wel de conclusie dat dit nu niet de juiste trainer is. Maar laten we beginnen met het geraamte: AD, TD en RVC.
Ben bijna bang, dat oprecht dat enge clubje van Blokland (mede door eigen belang) er meer kijk op heeft dan charlatan van Bodegom en de zogenaamde Sjaakie Troost. Ja, Sjakie is weg;maar stem ligt bij van Bodegom. Weer zo raar iets.
Jammer dat iconen, helden en clubmensen zoals je in deze tijd een van Persie en Kuyt (door eigen schuld) hun ramen aan het ingooien zijn. Was beter gegund.
Wat zijn patat broodjesquote:Op woensdag 13 mei 2026 12:28 schreef GertKuyt het volgende:
https://www.nytimes.com/a(...)feyenoord-next-club/
Heerlijk leesvoer over Raheem Sterling. Wat een circus.
Kent de club, kent de stad, kijkt dom uit zijn ogenquote:Op woensdag 13 mei 2026 18:11 schreef De_Pel het volgende:
Ferry de Haan het voornaamste alternatief voor Eenhoorn. hmm...
Hij wilde toen niet en nu blijkbaar ook geen interesse.quote:Op woensdag 13 mei 2026 18:11 schreef De_Pel het volgende:
Ferry de Haan het voornaamste alternatief voor Eenhoorn. hmm...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |