Feyenoord is tweede geworden, dat levert nog wel wat miljoenen op in de Champions League.quote:Op zondag 10 mei 2026 18:51 schreef Binge-watch het volgende:
Gelukkig, het zit er eindelijk op.
Stel dat je drie hoogtepunten van dit seizoen moet noemen, wat zou dat dan zijn? Met stip op 1 staat bij mij dat het afgelopen is. Wat een dieptriest en kleurloos jaar was dit.
Slechtste nr. 2 ooit. Willem 2 is dat nu met 65 punten.quote:Op zondag 10 mei 2026 18:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Feyenoord is tweede geworden, dat levert nog wel wat miljoenen op in de Champions League.
Nadeel is dat Robin (op papier) redelijk gescoord heeft, en dus waarschijnlijk blijft zitten...
Tegelijkertijd ook wel de lekkerste nummer 2 ooit.quote:Op zondag 10 mei 2026 18:56 schreef H.FR het volgende:
[..]
Slechtste nr. 2 ooit. Willem 2 is dat nu met 65 punten.
Waren we een paar jaar terug niet de beste nummer 2 ooit?quote:Op zondag 10 mei 2026 18:56 schreef H.FR het volgende:
[..]
Slechtste nr. 2 ooit. Willem 2 is dat nu met 65 punten.
Natuurlijk wel, ik heb veel Feyenoord users in mijn vriendenlijst.quote:
Oh in dat geval mag Ten Kloese nogmaals op de schouders. Wat een geweldig seizoenquote:Op zondag 10 mei 2026 18:59 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Waren we een paar jaar terug niet de beste nummer 2 ooit?
Uh. Watquote:Op zondag 10 mei 2026 18:59 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Tegelijkertijd ook wel de lekkerste nummer 2 ooit.
quote:Op zondag 10 mei 2026 19:03 schreef Coco het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, ik heb veel Feyenoord users in mijn vriendenlijst.
Waar zeg, of zelfs impliceer, ik dat?quote:Op zondag 10 mei 2026 19:07 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Oh in dat geval mag Ten Kloese nogmaals op de schouders. Wat een geweldig seizoen
Behalve dat NEC zelfs nog verloor heb ik er wel verstand van dus.quote:Op zondag 10 mei 2026 16:12 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Gezien je al het hele seizoen ook bij slechte resultaten steeds maar tweede blijft staan, zullen we dus wel gelijk spelen maar NEC ook.
Project Champions League geslaagd met vlag en wimpel!quote:Op zondag 10 mei 2026 19:24 schreef Duveldrinker het volgende:
Te Kloese echt een schandalige TD, met zoveel miljoenen zoveel zooi gehaald. Met als klap op de vuurpijl afgelopen winter waar je nog ff paar miljoen aan salaris uitgeeft aan spelers waar je geen ene reet aan heb gehad.
Meer geluk dan wijsheid maar het is wel fijn.quote:Op zondag 10 mei 2026 19:26 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Project Champions League geslaagd met vlag en wimpel!
Ik start de lachband vast in voor de dinsdag- en woensdagavonden vanaf september.quote:Op zondag 10 mei 2026 19:28 schreef GGMM het volgende:
Gefeliciteerd met de 2e plaats, Feyenoord-vrienden.
Ik lach 60+ miljoen keer met je mee.quote:Op zondag 10 mei 2026 20:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik start de lachband vast in voor de dinsdag- en woensdagavonden vanaf september.
Niet dat het met Ajax in de CL betere vooruitzichten waren geweest, overigens.
Nouja, de directie lijkt bijna rond. Dan ziet de wereld er straks in juni weer heel anders uit. En als we afscheid nemen van Robin en een fatsoenlijke trainer uit de hoge hoed toveren dan kan je volgens jaar zomaar makkelijk 2e worden in plaats van moeilijk 2e.quote:Op zondag 10 mei 2026 19:16 schreef Qarrad het volgende:
Lucky Feyenoord. Iets om aan te wennen.
Niet om aan te zien, weinig om hoop uit te putten, vooruitzichten ronduit matig zo zonder directie en met een vreselijke trainer, maar toch het miljoenenbal in.
Er zijn er geen 3. Het behalen van de CL miljoenen is het enige echte hoogtepunten wat ik kan benoemen. Verder een aantal spelers die het (met momenten) leuk hebben gedaan.quote:Op zondag 10 mei 2026 18:51 schreef Binge-watch het volgende:
Gelukkig, het zit er eindelijk op.
Stel dat je drie hoogtepunten van dit seizoen moet noemen, wat zou dat dan zijn? Met stip op 1 staat bij mij dat het afgelopen is. Wat een dieptriest en kleurloos jaar was dit.
Ik vind dit zo’n domme take iedere keer weer. Met maximaal 65 punten doe je het gezien de miljoenen-investeringen gewoon niet goed. Dat de concurrentie het compléét laat afweten, maakt onze prestatie niet ineens acceptabel. Zeker niet als je in 10 wedstrijden tegen de top 6 niet 1 keer weet te winnen. Regelmatig gênant hard weggespeeld. Europees ook intens matig. Zonder Dick was je gewoon 5e of 6e geworden.quote:Op zondag 10 mei 2026 18:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nadeel is dat Robin (op papier) redelijk gescoord heeft, en dus waarschijnlijk blijft zitten...
Dat had inderdaad makkelijk gekund zij het niet dat, en ik had dit vooraf niet verwacht, dat er nog slechtere trainers bestaan dan Robin van Persie.quote:Op zondag 10 mei 2026 22:24 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Huuhh maar Ajax werd toch MAKKELIJK TWEEDE
Hij wilde ook dominant gaan spelen. Dat is niet echt gelukt.quote:Op zondag 10 mei 2026 22:13 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ik vind dit zo’n domme take iedere keer weer. Met maximaal 65 punten doe je het gezien de miljoenen-investeringen gewoon niet goed. Dat de concurrentie het compléét laat afweten, maakt onze prestatie niet ineens acceptabel. Zeker niet als je in 10 wedstrijden tegen de top 6 niet 1 keer weet te winnen. Regelmatig gênant hard weggespeeld. Europees ook intens matig. Zonder Dick was je gewoon 5e of 6e geworden.
Dat is Telstar beter gelukt inderdaad.quote:Op zondag 10 mei 2026 22:35 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Hij wilde ook dominant gaan spelen. Dat is niet echt gelukt.
je vergeet nog de hele rits die terugkomt - wat me zo te binnen schiet: zerrouki, stengs, ivanusec, mitchell, kasanwirjo, slory, carrilo, plug, nadjequote:Op zondag 10 mei 2026 23:35 schreef De_Pel het volgende:
Er valt wat te doen
doel
Timon Wellenreuther - Verkopen
Steven Benda - ??? (Einde huur)
Liam Bossin - ???
Mannou Berger - verhuren
verdediging
Anel Ahmedhodzic - behouden (breedte) of verkopen
Tsuyoshi Watanabe - behouden (basis)
Thomas Beelen - behouden (breedte)
Jeremiah St. Juste - contract ontbinden
Gernot Trauner - dubieus, prestatiecontractje?
Malcolm Jeng - behouden (breedte)
Jordan Bos - behouden
Gijs Smal - behouden
Givairo Read - Wordt helaas verkocht voor 30 miljoen
Jordan Lotomba - contract ontbinden
Bart Nieuwkoop - verkopen
Mats Deijl - verkopen
middenveld
Oussama Targhalline - behouden (breedte)
In-beom Hwang - verkopen
Thijs Kraaijeveld - behouden (breedte)
Luciano Valente - behouden (basis)
Jakub Moder - behouden (basis)
Sem Steijn - behouden
Tobias van den Elshout - verhuren
Shiloh 't Zand - verkopen
aanval
Leo Sauer - behouden
Aymen Sliti - verhuren
Gaoussou Diarra - verhuren of verkopen
Anis Hadj Moussa - zal wel verkocht worden
Raheem Sterling - einde huur
Gonçalo Borges - verkopen
Ayase Ueda - verkopen
Casper Tengstedt - verkopen
Shaqueel van Persie - behouden (breedte) of evt verhuren voor meer minuten
https://www.rijnmond.nl/n(...)rainer-van-feyenoordquote:Op maandag 11 mei 2026 07:19 schreef Tomatenboer het volgende:
Matig groepje als je dat zo ziet. Mag wel voor 80 miljoen gekocht worden wil het wat worden, én een andere trainer natuurlijk.
Hoe minder hij zich ermee kan bemoeien hoe beterquote:Op maandag 11 mei 2026 07:22 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
https://www.rijnmond.nl/n(...)rainer-van-feyenoord
Van Persie verwacht iig dat hij blijft en wil zelf de selectie samenstellen.
Wat jij verwacht interesseert echt niemand.quote:Op zondag 10 mei 2026 22:28 schreef Wotte het volgende:
[..]
Dat had inderdaad makkelijk gekund zij het niet dat, en ik had dit vooraf niet verwacht, dat er nog slechtere trainers bestaan dan Robin van Persie.
Taghi breedtequote:Op zondag 10 mei 2026 23:35 schreef De_Pel het volgende:
Er valt wat te doen
doel
Timon Wellenreuther - Verkopen
Steven Benda - ??? (Einde huur)
Liam Bossin - ???
Mannou Berger - verhuren
verdediging
Anel Ahmedhodzic - behouden (breedte) of verkopen
Tsuyoshi Watanabe - behouden (basis)
Thomas Beelen - behouden (breedte)
Jeremiah St. Juste - contract ontbinden
Gernot Trauner - dubieus, prestatiecontractje?
Malcolm Jeng - behouden (breedte)
Jordan Bos - behouden
Gijs Smal - behouden
Givairo Read - Wordt helaas verkocht voor 30 miljoen
Jordan Lotomba - contract ontbinden
Bart Nieuwkoop - verkopen
Mats Deijl - verkopen
middenveld
Oussama Targhalline - behouden (breedte)
In-beom Hwang - verkopen
Thijs Kraaijeveld - behouden (breedte)
Luciano Valente - behouden (basis)
Jakub Moder - behouden (basis)
Sem Steijn - behouden
Tobias van den Elshout - verhuren
Shiloh 't Zand - verkopen
aanval
Leo Sauer - behouden
Aymen Sliti - verhuren
Gaoussou Diarra - verhuren of verkopen
Anis Hadj Moussa - zal wel verkocht worden
Raheem Sterling - einde huur
Gonçalo Borges - verkopen
Ayase Ueda - verkopen
Casper Tengstedt - verkopen
Shaqueel van Persie - behouden (breedte) of evt verhuren voor meer minuten
Ik weet niet op basis waarvan Zechiël moet terugkomen, waterdragertje bij een provincieclub uit de Randstad.quote:Op zondag 10 mei 2026 23:42 schreef De_Pel het volgende:
Verhuurde spelers
Gjivai Zechiël - terughalen
Ramiz Zerrouki - verkopen
Calvin Stengs - verkopen
Luka Ivanu¨ec - verkopen
Jeyland Mitchell - verkopen
Plamen Andreev - ??? verhuren
Neraysho Kasanwirjo - verkopen
Jaden Slory - verhuren
Stéphano Carrillo - verkopen
Jan Plug - verhuren
Chris-Kévin Nadje - contract ontbinden
Een paar doelpuntenmakers op het middenveld zou toch wel handig zijn.quote:Op maandag 11 mei 2026 08:24 schreef HMFuckyouall het volgende:
Verder moeten uit dat lijstje vanzelfsprekend Steijn weg.
Voor de rest is het best een legitiem lijstje.
Steijn is geen doelpuntenmaker.quote:Op maandag 11 mei 2026 08:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Een paar doelpuntenmakers op het middenveld zou toch wel handig zijn.
Leuk hoor, spelers als Moder, Taghi, Valente en Hwang maar die maken ongeveer net zoveel goals als Karim El Ahmadi in zijn gehele loopbaan.
Alsjeblieft niet.quote:Op maandag 11 mei 2026 07:19 schreef Tomatenboer het volgende:
Matig groepje als je dat zo ziet. Mag wel voor 80 miljoen gekocht worden wil het wat worden, én een andere trainer natuurlijk.
Qua type wel, in kwaliteit lijkt hij gewoon tekort te komen vooralsnog. Maar zelfs met een fitte Steijn zou ik er nog naar op zoek gaan, middenveld is overvol met veel te veel dezelfde types (die ook nog eens nooit een goal maken)quote:Op maandag 11 mei 2026 08:31 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Steijn is geen doelpuntenmaker.
Van alle mensen moet jij dit begrijpen.
100x beter dan Sem Steijnquote:Op maandag 11 mei 2026 08:25 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Ik weet niet op basis waarvan Zechiël moet terugkomen, waterdragertje bij een provincieclub uit de Randstad.
Qua type wel.quote:Op maandag 11 mei 2026 08:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Qua type wel, in kwaliteit lijkt hij gewoon tekort te komen vooralsnog. Maar zelfs met een fitte Steijn zou ik er nog naar op zoek gaan, middenveld is overvol met veel te veel dezelfde types (die ook nog eens nooit een goal maken)
Post afschrijvingen gaat wel enorm zijn. De CL gelden hebben financiële malaise iig voorkomen.quote:Op maandag 11 mei 2026 08:36 schreef HMFuckyouall het volgende:
Als je die Steijn voor 7 5 miljoen kan dumpen en er een alternatief voor kan kopen, verlies meteen pakken en door.
Die uitstekende aankopen die jij noemt zijn wel enige tijd geleden natuurlijk. Ik denk dat je momenteel niet gauw meer spelers / talenten van die categorie koopt voor minder dan 7 miljoen hoor.quote:Op maandag 11 mei 2026 08:33 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet.
Dat zou het domste zijn dat Feyenoord kan doen.
Gimenez (4+2)
Hancko (6)
Senesi (6)
Timber (7)
Sinisterra (2)
Wieffer (0,5)
Aursnes (0,5)
Laten we ons alsjeblieft op jeugd en hierop richten, in plaats van middelmaat van 12 miljoen euro die er geen pepernoot van bakken.
Haal in godsnaam Arnesen terug. Installeer een goed technisch hart. En vind een capabele coach. Type Slot kan natuurlijk niet, maar iets anders dan Robin.
Zolang Van Persie er nog zit lijkt me een terugkeer van Zechiel sowieso uitgesloten.quote:Op maandag 11 mei 2026 08:41 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Kan hij niet als 10 spelen? En een prima back up voor Valente lijkt me.
Ik dacht dat het was bijgelegd, maar De Pers lijkt me wel het type dat een volledig eenzijdige vete in stand houdtquote:Op maandag 11 mei 2026 08:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Zolang Van Persie er nog zit lijkt me een terugkeer van Zechiel sowieso uitgesloten.
Waar zijn Sliti en Sauer gebleven?quote:Op maandag 11 mei 2026 08:33 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet.
Dat zou het domste zijn dat Feyenoord kan doen.
Gimenez (4+2)
Hancko (6)
Senesi (6)
Timber (7)
Sinisterra (2)
Wieffer (0,5)
Aursnes (0,5)
Laten we ons alsjeblieft op jeugd en hierop richten, in plaats van middelmaat van 12 miljoen euro die er geen pepernoot van bakken.
Haal in godsnaam Arnesen terug. Installeer een goed technisch hart. En vind een capabele coach. Type Slot kan natuurlijk niet, maar iets anders dan Robin.
Dat wilde ik ook posten ja.quote:Op maandag 11 mei 2026 08:23 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Taghi breedte
Niet verder gelezen.
Ik blijf (waarschijnlijk vergeefs) hopen op die echt goede 6, de opvolger van Wieffertquote:Op maandag 11 mei 2026 08:23 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Taghi breedte
Niet verder gelezen.
Ik ben er van overtuigd dat met een betere tactiek (lees betere trainer) en veldbezetting en betere spelers om zich geen Taghi die Wieffer rol wel prima kan invullen.quote:Op maandag 11 mei 2026 09:14 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ik blijf (waarschijnlijk vergeefs) hopen op die echt goede 6, de opvolger van Wieffert
Hij moet alleen wel iets sneller gaan handelen en iets minder postbode gaan spelen, hij lijkt wat dat aangaat in heel veel opzichten in El Ahmadi.quote:Op maandag 11 mei 2026 10:11 schreef alopio het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat met een betere tactiek (lees betere trainer) en veldbezetting en betere spelers om zich geen Taghi die Wieffer rol wel prima kan invullen.
Ik ben enorme fan van Taghi, maar ik vind wel dat Willem gelijk had over z'n rol aan de bal. Taghi is niet echt de man van vernuftige passjes enzo, waar Wieffer ook nog eens heel goed was in het vooruit voetballen.quote:Op maandag 11 mei 2026 10:11 schreef alopio het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat met een betere tactiek (lees betere trainer) en veldbezetting en betere spelers om zich geen Taghi die Wieffer rol wel prima kan invullen.
Zo’n groei die Wieffer doormaakte (en nu ook weer doorzet in de PL) zie je ook gewoon niet gek vaak.quote:Op maandag 11 mei 2026 10:28 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik ben enorme fan van Taghi, maar ik vind wel dat Willem gelijk had over z'n rol aan de bal. Taghi is niet echt de man van vernuftige passjes enzo, waar Wieffer ook nog eens heel goed was in het vooruit voetballen.
Daarom zou ik hwang, toch ook niet de jongste meer, verkopen. En heb ik Taghi niet per se bij de eerste 11, al ben ik wel fan.quote:Op maandag 11 mei 2026 08:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Een paar doelpuntenmakers op het middenveld zou toch wel handig zijn.
Leuk hoor, spelers als Moder, Taghi, Valente en Hwang maar die maken ongeveer net zoveel goals als Karim El Ahmadi in zijn gehele loopbaan.
Ik denk dat Kraaijeveld uiteindelijk gewoon een centrale verdediger gaat worden. Hij komt een beetje handelingssnelheid tekort voor het middenveld al kan dat beter beoordeeld worden in een iets beter voetballend team natuurlijk.quote:Op maandag 11 mei 2026 14:28 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Daarom zou ik hwang, toch ook niet de jongste meer, verkopen. En heb ik Taghi niet per se bij de eerste 11, al ben ik wel fan.
Met Valente, Steijn, Taghi, Moder, Zechiel en hopelijk een echte 6 plus een echte 10 heb je een mooie, brede, complementaire selectie voor het middenveld. En voldoende mogelijkheid om te variëren met de punt naar voren of naar achter.
Eventueel, als je daarin voldoende vertrouwen hebt, kun je het af met Taghi en De Kraai als 6’en (in de Eredivisie, CL is het te mager) - een extra doelpuntenmaker vanaf het middenveld lijkt me wel echt noodzaak.
Eens. Ook wel fijn, zo'n boom van een kerel als CV, die ook nog enigszins voetballend vermogen heeft.quote:Op maandag 11 mei 2026 15:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik denk dat Kraaijeveld uiteindelijk gewoon een centrale verdediger gaat worden. Hij komt een beetje handelingssnelheid tekort voor het middenveld al kan dat beter beoordeeld worden in een iets beter voetballend team natuurlijk.
Zo goed is hij ook weer niet.quote:Op maandag 11 mei 2026 15:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bedank je hem ook als hij volgende maand Oranje gaat slopen?
Daar is geen goed WK meer voor nodig hoor.quote:Op maandag 11 mei 2026 16:05 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Hopen op een goed WK en op laten rotten voor 15 miljoen euro
Ik zal hem toezingen.quote:Op maandag 11 mei 2026 15:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bedank je hem ook als hij volgende maand Oranje gaat slopen?
In het moderne voetbal heb je waarschijnlijk gelijk.quote:Op maandag 11 mei 2026 17:32 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Daar is geen goed WK meer voor nodig hoor.
Als er echt meerdere geïnteresseerden uit de PL zijn haal je er misschien nog wel 20 uit ook.quote:Op maandag 11 mei 2026 16:05 schreef HMFuckyouall het volgende:
[..]
Hopen op een goed WK en op laten rotten voor 15 miljoen euro
Fair point.quote:Op maandag 11 mei 2026 15:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik denk dat Kraaijeveld uiteindelijk gewoon een centrale verdediger gaat worden. Hij komt een beetje handelingssnelheid tekort voor het middenveld al kan dat beter beoordeeld worden in een iets beter voetballend team natuurlijk.
Van den Elshout zou die doelpuntenmaker ook kunnen zijn trouwens.
Ik ben niet verbaasd dat een extreem matige Eredivisiespits dit soort bedragen oplevertquote:
Die centen heb je hard nodig voor de onbetaalbare renovatie van die betonnen puinbak daar op Zuid.quote:Op maandag 11 mei 2026 18:11 schreef HMFuckyouall het volgende:
Zou lekker zijn als FC Neuzenvreugd vijfde blijft, pakken we ook nog eens 1,5 miljoen extra TV geld bovenop de centen van de CL.
18,6 miljoen aan startpremie
20 miljoen value pillar
15 miljoen aan tickets Europees voetbal (4*uitverkochte kuip)
Daarmee pak je al 55,5 miljoen euro (inclusief de verhoogde Eredivisie TV gelden).
En dan hebben we het nog niet over de extra horeca-omzet, het geld dat je pakt voor winst (2,1 miljoen) of gelijkspel (7 ton) en de waarde van de eindklassering (300k per positie boven de 36e plek).
Eredivisie TV centjes erbij, kansloze CL met twee winstpartijtjes en een gelijkspelletje en dan is 60 a 65 miljoen gewoon denkbaar, mede te danken aan de complete ineenstorting van 's Lands Grootste Poel des Verderfs.
Genieten.
PSV met Luuk de Jong en Simons ook niet.quote:Op maandag 11 mei 2026 18:21 schreef HMFuckyouall het volgende:
Overigens drie keer raden welke club het afgelopen decennium zijn topscorer tot twee keer toe niet wist te verkopen voor top dollars.
Feyenoord
Jorgenson transfervrij, Bergneus voor een jodenfooi
Ik zou dus niet al te zeker zijn dat die Ueda voor een goed bedrag gaat, kan nog genoeg mis gaan bij deze club
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |