abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 15:10:38 #201
236264 crew  capricia
pi_220683609
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 13:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Op papier lijkt er dan een hoge instroom maar blijven zullen ze hier niet. Als het goed is wordt de keten ontlast.

Het kan natuurlijk dat je bij meerdere landen een aanvraag doet.
Volgens mij is dat niet de bedoeling. Dat je in diverse eu landen een aanvraag indient en gaat afwachten welke land het soepelst is.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220683663
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 13:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Op papier lijkt er dan een hoge instroom maar blijven zullen ze hier niet. Als het goed is wordt de keten ontlast.

Het kan natuurlijk dat je bij meerdere landen een aanvraag doet.
Nee, dat mag expliciet niet. Maar de EU handhaaft dat niet en heeft dat ook nooit gedaan. Landen als Griekenland mogen lekker in de stront zakken.
pi_220683781
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:50 schreef Bluesdude het volgende:
Nationalistische betutteling over (verplicht) de Nederlandse vlag hijsen bij schoolgebouwen hoger onderwijs
[..]
Download de motie
De uitgesproken nationalisten waren voor (49) de rest was tegen .
Dus verworpen.

[ x ]
Het is natuurlijk wel een treurige motie maar aan de andere kant is het wel handig om een beetje nationalisme te introduceren.
De tweede kamer vraagt straks een Bontenbal bommenbelasting, de dienstplicht (kindermoord en slavernij) wordt zachtjes opnieuw geopperd. We willen miljarden in defensie stoppen en extra personeel.

Misschien is het dan wel slim om het nationalisme een beetje aan te wakkeren om maar een beeld te geven waarvoor je het doet.

Of verwachten we straks dat iemand zich dood laat schieten in een loopgraaf voor Ursula uit Brussel.
pi_220683802
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 13:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is gewoon heel opmerkelijk dat mensen met verblijfsrecht in Griekenland hier ook nog allerlei aanvragen denken te kunnen indienen.
Waarom niet, niemand houdt ze tegen.
In het ergste geval wordt je aanvraag afgewezen en verblijf je hier gewoon alsnog.
pi_220683806
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:50 schreef Bluesdude het volgende:
Nationalistische betutteling over (verplicht) de Nederlandse vlag hijsen bij schoolgebouwen hoger onderwijs
[..]
Download de motie
De uitgesproken nationalisten waren voor (49) de rest was tegen .
Dus verworpen.

[ x ]
Vele malen logischer dan het hijsen van de Palestijnse vlag bij de TU.
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 15:47:05 #206
236264 crew  capricia
pi_220683821
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:45 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Waarom niet, niemand houdt ze tegen.
In het ergste geval wordt je aanvraag afgewezen en verblijf je hier gewoon alsnog.
En je dan afvragen waarom mensen steeds rechtser gaan stemmen. Wat doen we onszelf toch aan.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220683886
twitter


Ter Apel ligt voortaan in Gelderland! _O_
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220683904
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:47 schreef capricia het volgende:

[..]
En je dan afvragen waarom mensen steeds rechtser gaan stemmen. Wat doen we onszelf toch aan.
Dat afgewezen asielzoekers terug moeten vindt de PvdA en GroenLinks al heel lang. Daar hoef je niet rechts voor te stemmen. Het is 'rechts' geweest die hier zelf een puinhoop van heeft gemaakt.

Een deel van de uitgeprocedeerden vertrekt gewoon:
https://nieuwscheckers.nl(...)galiteit-verdwijnen/

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2026 16:03:58 ]
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 16:03:30 #209
5428 crew  miss_sly
pi_220683905
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:00 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]

Ter Apel ligt voortaan in Gelderland! _O_
Ze hadden ook vreselijk slechte AI-generated plaatjes en teksten. Echt te triest voor woorden. Ik hoop dat het echt op niets uitdraait en drie man en een paardenkop hierop af komt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220683918
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ze hadden ook vreselijk slechte AI-generated plaatjes en teksten. Echt te triest voor woorden. Ik hoop dat het echt op niets uitdraait en drie man en een paardenkop hierop af komt.
Of er komt geen hond opdagen, of het wordt Elsfest V2.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 16:06:30 #211
236264 crew  capricia
pi_220683922
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ze hadden ook vreselijk slechte AI-generated plaatjes en teksten. Echt te triest voor woorden. Ik hoop dat het echt op niets uitdraait en drie man en een paardenkop hierop af komt.
Als er mensen op af komen, gaat het gewoon weer allerlei ongeregeldheden opleveren. Zucht.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 16:06:37 #212
236264 crew  capricia
pi_220683923
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:05 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Of er komt geen hond opdagen, of het wordt Elsfest V2.
Dit dus.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 16:07:45 #213
5428 crew  miss_sly
pi_220683929
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:05 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Of er komt geen hond opdagen, of het wordt Elsfest V2.
Elsfest V2 in 12 steden lijkt me wel een waar drama. Die relschoppers kunnen toch niet in 12 steden tegelijk zijn?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220684053
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Als er mensen op af komen, gaat het gewoon weer allerlei ongeregeldheden opleveren. Zucht.
Het leger inzetten.

Schieten op knieschijven.

Knuppel in de nek door burgerpatrouilles, als eigendom van anderen wordt gesloopt.
  donderdag 30 april 2026 @ 16:59:51 #215
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220684152
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:00 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]

Ter Apel ligt voortaan in Gelderland! _O_
stom wijf
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220684174
Zo trots op Nederland vlagvlagvlagvlagvlag en dan niet kunnen zpellen en een 1 voor topo. Love it.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220684179
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Komt omdat Nederland geen Palestijnen erkent. Het zijn ook geen Israëlische burgers (daar zorgen ze uiterst rechtse Netanyahu regeringen wel voor) dus een onbekende nationaliteit ja.

"Ze komen nu echt uit ieder derde wereldland" is gewoon niet waar. De grote stromen zijn maar van een paar landen.
Alsof het allemaal Palestijnen zijn. Wees niet zo naïef joh. Iedereen kan dat excuus nu gebruiken en ene beetje slimme gelukszoeker doet dat ook en krijgt dat wel te horen van zijn adviseur. Want ja er zit een enorm verdienmodel achter de asielstroom. En wat hierboven al gezegd is. Zelfs als ze al in veilige landen zijn proberen ze het hier alsnog. Omdat het leven hier heerlijk is qua sociale voorzieningen. Neem het ze niet eens kwalijk. Had hetzelfde gedaan als ik de kans had. Maar dat niet willen ze is gewoon heel naïef/ dom. En dat staat mij tegen van PRO.
  donderdag 30 april 2026 @ 17:05:54 #218
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220684189
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:00 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]

Ter Apel ligt voortaan in Gelderland! _O_
Ter Apeldoorn
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220684192
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Elsfest V2 in 12 steden lijkt me wel een waar drama. Die relschoppers kunnen toch niet in 12 steden tegelijk zijn?
Mocht er uberhaupt een hond op afkomen, dan denk ik dat het wat geconcentreerd is in Den Haag of Amsterdam.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 17:21:10 #220
236264 crew  capricia
pi_220684259
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:05 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ter Apeldoorn
_O-
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 30 april 2026 @ 18:03:07 #221
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220684472
quote:
10s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:04 schreef nostra het volgende:
Zo trots op Nederland vlagvlagvlagvlagvlag en dan niet kunnen zpellen en een 1 voor topo. Love it.
Geen winnaars in de loterij van het leven, nee.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220684474
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dat afgewezen asielzoekers terug moeten vindt de PvdA en GroenLinks al heel lang. Daar hoef je niet rechts voor te stemmen. Het is 'rechts' geweest die hier zelf een puinhoop van heeft gemaakt.

Een deel van de uitgeprocedeerden vertrekt gewoon:
https://nieuwscheckers.nl(...)galiteit-verdwijnen/
Bijna allemaal vertrekken ze inderdaad gewoon, maar dat past niet in het narratief van rechts.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2026 18:03:49 ]
pi_220684575
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bijna allemaal vertrekken ze inderdaad gewoon, maar dat past niet in het narratief van rechts.
https://www.dienstterugkeerenvertrek.nl/over-dtv/cijfers

Van de 21k instroom zijn er 13k vertrokken, dus max 60%.
Van die 13k zijn er maar 7.5k waarvan we het echt weten. Van de overige 5.5k weten we het niet.

Dus het percentage van van vertrek ligt ergens tussen de 35 en 60%.
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 18:31:10 #224
236264 crew  capricia
pi_220684634
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:22 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
https://www.dienstterugkeerenvertrek.nl/over-dtv/cijfers

Van de 21k instroom zijn er 13k vertrokken, dus max 60%.
Van die 13k zijn er maar 7.5k waarvan we het echt weten. Van de overige 5.5k weten we het niet.

Dus het percentage van van vertrek ligt ergens tussen de 35 en 60%.
De toename van 33% zit nu vooral in de mensen zonder nationaliteit. En dat zijn Palestijnen. Die kennelijk in meerdere landen asiel aanvragen. Ze hebben al bescherming in Griekenland. En we zien hier die toename omdat België strenger geworden is.

Ik vind dat hele asiel-gehop sws vaag. Ze hebben al bescherming in Griekenland. Wat doen ze dan hier?

quote:
Onbekende nationaliteit

• Uit de registratie van aanvragers met
een onbekende nationaliteit in AC Ter
Apel blijkt dat bijna allen een
Palestijnse achtergrond hebben.
• Een groot deel van deze aanvragers heeft eerder al bescherming gekregen
in Griekenland.
https://ind.nl/nl/documen(...)ar-voorjaar-2026.pdf
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220684702
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:31 schreef capricia het volgende:

[..]
De toename van 33% zit nu vooral in de mensen zonder nationaliteit. En dat zijn Palestijnen. Die kennelijk in meerdere landen asiel aanvragen. Ze hebben al bescherming in Griekenland. En we zien hier die toename omdat België strenger geworden is.

Ik vind dat hele asiel-gehop sws vaag. Ze hebben al bescherming in Griekenland. Wat doen ze dan hier?
[..]
https://ind.nl/nl/documen(...)ar-voorjaar-2026.pdf
Lees nog even mijn post terug voor wat verdieping.

Bescherming, goed ontvangst en warm welkom, pais en vree in Griekenland ...?
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 18:50:03 #226
236264 crew  capricia
pi_220684776
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:40 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Lees nog even mijn post terug voor wat verdieping.

Bescherming, goed ontvangst en warm welkom, pais en vree in Griekenland ...?
Het geeft wel aan hoe slecht de Dublin akkoorden werken.
Mensen die al asiel in Griekenland hebben gekregen, die dan doorreizen naar meerdere andere eu landen, om daar opnieuw een asielprocedure te starten.
En de IND moet dat dan weer geval voor geval gaan bekijken.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220684852
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:50 schreef capricia het volgende:
En de IND moet dat dan weer geval voor geval gaan bekijken.
Leve het tweestatusstelsel! Nog zo een rechtse wens...
pi_220684954
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:22 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
https://www.dienstterugkeerenvertrek.nl/over-dtv/cijfers

Van de 21k instroom zijn er 13k vertrokken, dus max 60%.
Van die 13k zijn er maar 7.5k waarvan we het echt weten. Van de overige 5.5k weten we het niet.

Dus het percentage van van vertrek ligt ergens tussen de 35 en 60%.
Van de 21k instroom hoefde het grootste deel niet te vertrekken. Er waren maar 8100 afgewezen asielzoekers vorig jaar.
Je vergelijkt het met het verkeerde getal.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2026 19:16:16 ]
pi_220685029
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Leve het tweestatusstelsel! Nog zo een rechtse wens...
Het is inderdaad vrij kansloos. Je kan nu al ruiken dat de IND over een paar jaar nog veel meer overbelast is dan nu… niet alleen met dat tweestatusstelsel maar ook door het afschaffen van de permanente verblijfsvergunningen en daardoor alles elke drie jaar alles opnieuw moeten beoordelen.
Dat wordt een grote bende…
pi_220685118
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Het geeft wel aan hoe slecht de Dublin akkoorden werken.
Mensen die al asiel in Griekenland hebben gekregen, die dan doorreizen naar meerdere andere eu landen, om daar opnieuw een asielprocedure te starten.
En de IND moet dat dan weer geval voor geval gaan bekijken.
Het werkt inderdaad niet omdat landen als Nederland die amper vluchtelingen opvangen doen alsof we het zo zwaar hebben ermee als bijvoorbeeld Griekenland.
Het is ook logisch dat mensen niet in Griekenland blijven want dat land kan de aanstroom helemaal niet aan.
pi_220685152
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 19:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Van de 21k instroom hoefde het grootste deel niet te vertrekken. Er waren maar 8100 afgewezen asielzoekers vorig jaar.
Je vergelijkt het met het verkeerde getal.
De instroom bij DNT moet gewoon vertrekken. Dat is niet de asielinstroom.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220685170
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 19:39 schreef nostra het volgende:

[..]
De instroom bij DNT moet gewoon vertrekken. Dat is niet de asielinstroom.
Een deel daarvan vertrekt zonder het de DTenV te laten weten, dus dat kan nooit 100% worden.
pi_220685180
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 19:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het werkt inderdaad niet omdat landen als Nederland die amper vluchtelingen opvangen doen alsof we het zo zwaar hebben ermee als bijvoorbeeld Griekenland.
Het is ook logisch dat mensen niet in Griekenland blijven want dat land kan de aanstroom helemaal niet aan.
Ja, wij voldoen totaal niet aan onze Dublinverplichting qua aantallen asielzoekers, Nederland zou daar gewoon op moeten worden aangesproken.
pi_220685252
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Het geeft wel aan hoe slecht de Dublin akkoorden werken.
Mensen die al asiel in Griekenland hebben gekregen, die dan doorreizen naar meerdere andere eu landen, om daar opnieuw een asielprocedure te starten.
En de IND moet dat dan weer geval voor geval gaan bekijken.
Is gewoon schandalig dat dat mag. En er niks tegen gedaan wordt.
pi_220685271
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 19:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, wij voldoen totaal niet aan onze Dublinverplichting qua aantallen asielzoekers, Nederland zou daar gewoon op moeten worden aangesproken.
Laten we eerst eens wat andere problemen oplossen hier.
pi_220685283
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 19:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Van de 21k instroom hoefde het grootste deel niet te vertrekken. Er waren maar 8100 afgewezen asielzoekers vorig jaar.
Je vergelijkt het met het verkeerde getal.
"
De instroom bestaat grotendeels uit overdrachtsdossiers van ketenpartners. DTenV krijgt de meeste dossiers vanuit de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND). Dit gaat vooral om vreemdelingen van wie de asielaanvraag is afgewezen. Daarnaast komt het voor dat de Politie (Nationale Politie of NP), de Zeehavenpolitie en de Koninklijke Marechaussee (KMar) vreemdelingen aantreffen die niet rechtmatig in Nederland verblijven. Ook hun dossiers worden in de regel aan de DTenV overgedragen."
pi_220685867
quote:
10s.gif Op donderdag 30 april 2026 19:26 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het is inderdaad vrij kansloos. Je kan nu al ruiken dat de IND over een paar jaar nog veel meer overbelast is dan nu… niet alleen met dat tweestatusstelsel maar ook door het afschaffen van de permanente verblijfsvergunningen en daardoor alles elke drie jaar alles opnieuw moeten beoordelen.
Dat wordt een grote bende…
De roep om nog hardere maatregelen worden alleen maar groter. Precies wat rechts wil.

Hier schrik ik ook van, de normloosheid van SBS6
twitter


Telegraaf, SBS6 en WNL gedragen zich zoals tijdens de jaren dertig. Ze willen de parlementaire democratie kraken. Een Trump zal Nederland niet krijgen nee, maar wel die agenda en dat project.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2026 21:21:34 ]
pi_220685955
Lidewij de Vos kan daar op SBS6 gewoon zeggen "er komen niet teveel mensen, er zijn al teveel mensen". Om dan vervolgens voor het stappen uit internationale verdragen te pleiten, schijt te hebben aan Brussel en "remigratie" opleggen tegen het "overschot" aan improductieven.

Kijken een half miljoen mensen naar. En Van Groningen maar lachen...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2026 21:33:06 ]
pi_220685980
twitter


"Wierd Duk heeft meestal gelijk", zei een zekere VVDer hier.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2026 21:35:41 ]
pi_220686106
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:34 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

"Wierd Duk heeft meestal gelijk", zei een zekere VVDer hier.
Remigratie staat niet gelijk aan deportaties.


Althans, als dat uit de mond zou komen van iemand anders dan de Vos. Maar remigratie moet wel bespreekbaar blijven.
  donderdag 30 april 2026 @ 21:52:11 #241
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220686118
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:50 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Remigratie staat niet gelijk aan deportaties.

Althans, als dat uit de mond zou komen van iemand anders dan de Vos. Maar remigratie moet wel bespreekbaar blijven.
Remigratie is een rechts hondenfluitje. Gewoon niet bespreekbaar. In geen enkele vorm. Gebruik daar maar gewoon andere woorden voor.
pi_220686138
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Telegraaf, SBS6 en WNL gedragen zich zoals tijdens de jaren dertig. Ze willen de parlementaire democratie kraken. Een Trump zal Nederland niet krijgen nee, maar wel die agenda en dat project.
Koekoek
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220686151
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:52 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Remigratie is een rechts hondenfluitje. Gewoon niet bespreekbaar. In geen enkele vorm. Gebruik daar maar gewoon andere woorden voor.
Nee dat is het niet. Dit is precies wat er dus mis gaat in discussies en het (maatschappelijke) debat. Zodra je woorden aanhangig gaat maken bij partijen of acties waar ze eigenlijk niks mee te maken hebben is het einde zoek.

En dat gezegd hebbende weet ik prima wat de vos en een Wilders er mee bedoelen.
  donderdag 30 april 2026 @ 21:59:54 #244
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220686184
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee dat is het niet. Dit is precies wat er dus mis gaat in discussies en het (maatschappelijke) debat. Zodra je woorden aanhangig gaat maken bij partijen of acties waar ze eigenlijk niks mee te maken hebben is het einde zoek.

En dat gezegd hebbende weet ik prima wat de vos en een Wilders er mee bedoelen.
Ik begrijp best wat je bedoelt maar als men bijvoorbeeld de leus "From river to the sea" als antisemitisch gaat bestempelen omdat een klein deel er wat anders mee bedoelt dan moet dit op zelfde maatstaf leggen of worden de doelpalen dan weer verzet?

Ik denk dat je als rechtse politieke partij in Nederland gewoon goed moet nadenken of je dat woord wel wil gebruiken als je ook gewoon kan zeggen "vrijwillige terugkeer van mensen".
pi_220686230
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:34 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

"Wierd Duk heeft meestal gelijk", zei een zekere VVDer hier.
Meestal geeft me altijd een escape hè. Dat doen die smiechterige VVD'ers altijd.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220686250
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:50 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Remigratie staat niet gelijk aan deportaties.


Althans, als dat uit de mond zou komen van iemand anders dan de Vos. Maar remigratie moet wel bespreekbaar blijven.
Het is uit den treure gedocumenteerd op welke wijze "remigratie" door uiterst rechts wordt gebruikt en wat daarmee wordt bedoeld. Niet alleen in Nederland maar de hele wereld. Nota bene de AIVD en NCTV heeft daar opmerkingen over gemaakt.

Dat mensen het land verlaten, al dan niet financieel gunstig (niet eens zozeer een 'oprotpremie') is niet hetzelfde.

Je kunt het ook "terugkeer" noemen of "emigratie". Door specifiek over remigratie te spreken sluit je aan op een discours waar heel goed duidelijk van is wat daarmee wordt bedoeld.

Voordat dit internationaal afgesproken discours nog niet was uitgekristalliseerd had Wilders het zeker wel over "miljoenen moslims deporteren". In 2004 zei Wilders al dat van "rassenrellen" geen negatieve werking hoeft uit te gaan.


[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2026 22:09:32 ]
pi_220686251
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
De roep om nog hardere maatregelen worden alleen maar groter. Precies wat rechts wil.

Hier schrik ik ook van, de normloosheid van SBS6
[ x ]

Telegraaf, SBS6 en WNL gedragen zich zoals tijdens de jaren dertig. Ze willen de parlementaire democratie kraken. Een Trump zal Nederland niet krijgen nee, maar wel die agenda en dat project.
De T. cum suis hebben bij lange na niet de macht zoals de media die in de VS wel heeft. Geen anchor mans (Johan Derksen, c'mon), geen one man shows, geen aanwezigheid bij rally's. Kan ook niet in een niet-tweepartijenstelsel. Je hebt een beetje rechtse talkshows en een beetje linkse talkshows en dat was het dan wel. Veel kneuteriger wordt het niet snel (ik zou me eerder zorgen maken om social media in plaats van lineaire tv en dagbladen).
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 22:13:39 #248
236264 crew  capricia
pi_220686293
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:59 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik begrijp best wat je bedoelt maar als men bijvoorbeeld de leus "From river to the sea" als antisemitisch gaat bestempelen omdat een klein deel er wat anders mee bedoelt dan moet dit op zelfde maatstaf leggen of worden de doelpalen dan weer verzet?

Ik denk dat je als rechtse politieke partij in Nederland gewoon goed moet nadenken of je dat woord wel wil gebruiken als je ook gewoon kan zeggen "vrijwillige terugkeer van mensen".
"Repatriëring van migranten."
Volgens mij noemt de EU dat zo. Wat overigens helemaal niet vrijwillig hoeft te zijn.
In DL en GB hebben ze het letterlijk over deportaties.

Ik vind remigratie overigens niet perse een besmet woord.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220686297
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:08 schreef nostra het volgende:

[..]
De T. cum suis hebben bij lange na niet de macht zoals de media die in de VS wel heeft.
De T. en zijn vele spinoffs zijn hier misschien wel prominenter aanwezig dan FoxNews in Amerika. FoxNews haalde lineair in de afgelopen jaren steevast minder dan 2 miljoen Amerikaanse kijkers per dag.
pi_220686315
quote:
12s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:05 schreef nostra het volgende:

[..]
Meestal geeft me altijd een escape hè. Dat doen die smiechterige VVD'ers altijd.
Pure Liberaal die Wierd Duk! Met zijn "Rusland is geen dictatuur" en "Tommy Robinson de held van Engeland".
pi_220686320
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
De T. en zijn vele spinoffs zijn hier misschien wel prominenter aanwezig dan FoxNews in Amerika. FoxNews haalde lineair in de afgelopen jaren steevast minder dan 2 miljoen Amerikaanse kijkers per dag.
De T. levert geen ministers, komt niet op partijcongressen een joelende menigte aanjagen, komt niet zijn excuses aanbieden aan Yesilgoz als een laf hondje. Macht is meer dan kijkcijfers.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220686332
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:13 schreef capricia het volgende:

[..]
"Repatriëring van migranten."
Volgens mij noemt de EU dat zo. Wat overigens helemaal niet vrijwillig hoeft te zijn.
In DL en GB hebben ze het letterlijk over deportaties.

Ik vind remigratie overigens niet perse een besmet woord.
Kleine leestips: Blood and Ruins van Overy; Dark Continent van Mazower.

Misschien valt dan ergens een kwartje.
  donderdag 30 april 2026 @ 22:20:43 #253
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220686357
Remigratie, betekent dat ook dat het zoontje van Duk met de stalen neus van een gestapolaars de grens over wordt getrapt?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 22:23:31 #254
236264 crew  capricia
pi_220686382
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Kleine leestips: Blood and Ruins van Overy; Dark Continent van Mazower.

Misschien valt dan ergens een kwartje.
Ik ben bezig met de Franse poging tot staatsgreep in april 1961. Ook heel interessant. De zogenaamde Generaalsputsch.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220686391
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:16 schreef nostra het volgende:

[..]
De T. levert geen ministers
FoxNews levert ook geen ministers hè? Het is niet zo als de geborgde zetels van LTO bij de waterschappen of voorheen de KVP (de KVP had dat geformaliseerd).

De T. weet natuurlijk dat ze voor hun rechtse projectje meerdere partijen nodig hebben. Dan nog: ten tijde van oprichting van de VVD zijn er al banden met De Telegraaf, die gratis reclame maakt en gratis advertenties af drukt. Haya van Someren - naamgever van het kaderklasje - begon als Telegraaf journalist en ga zo verder (ook zo een backbencher als Jaap Metz werd door De Telegraaf aangeboden). De twee huidige hoofdredacteuren zijn VVDers (die Ullah is echt een fluim, een echte kl**tz*k).

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2026 22:27:15 ]
pi_220686395
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:13 schreef capricia het volgende:

[..]
"Repatriëring van migranten."
Volgens mij noemt de EU dat zo. Wat overigens helemaal niet vrijwillig hoeft te zijn.
In DL en GB hebben ze het letterlijk over deportaties.

Ik vind remigratie overigens niet perse een besmet woord.
In de basis is het ook een heel normaal woord. Dat sommige extreme partijen het hebben gekaapt is wat anders. Maar met het woord op zichzelf is niks mis.
pi_220686469
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:59 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik begrijp best wat je bedoelt maar als men bijvoorbeeld de leus "From river to the sea" als antisemitisch gaat bestempelen omdat een klein deel er wat anders mee bedoelt dan moet dit op zelfde maatstaf leggen of worden de doelpalen dan weer verzet?

Ik denk dat je als rechtse politieke partij in Nederland gewoon goed moet nadenken of je dat woord wel wil gebruiken als je ook gewoon kan zeggen "vrijwillige terugkeer van mensen".
Daarom zegt de Vos het ook. Zoals je zelf al aangeeft is het geen goed idee een woord en de betekenis er van zo te verkwanselen dat het iets gaat betekenen dat het niet is.
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het is uit den treure gedocumenteerd op welke wijze "remigratie" door uiterst rechts wordt gebruikt en wat daarmee wordt bedoeld. Niet alleen in Nederland maar de hele wereld. Nota bene de AIVD en NCTV heeft daar opmerkingen over gemaakt.

Dat mensen het land verlaten, al dan niet financieel gunstig (niet eens zozeer een 'oprotpremie') is niet hetzelfde.

Je kunt het ook "terugkeer" noemen of "emigratie". Door specifiek over remigratie te spreken sluit je aan op een discours waar heel goed duidelijk van is wat daarmee wordt bedoeld.

Voordat dit internationaal afgesproken discours nog niet was uitgekristalliseerd had Wilders het zeker wel over "miljoenen moslims deporteren". In 2004 zei Wilders al dat van "rassenrellen" geen negatieve werking hoeft uit te gaan.

We denken er alle drie hetzelfde over in ieder geval ;)
pi_220686473
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:08 schreef nostra het volgende:

[..]
De T. cum suis hebben bij lange na niet de macht zoals de media die in de VS wel heeft. Geen anchor mans (Johan Derksen, c'mon), geen one man shows, geen aanwezigheid bij rally's. Kan ook niet in een niet-tweepartijenstelsel. Je hebt een beetje rechtse talkshows en een beetje linkse talkshows en dat was het dan wel. Veel kneuteriger wordt het niet snel (ik zou me eerder zorgen maken om social media in plaats van lineaire tv en dagbladen).
Nederland heeft nul linkse talkshows. Eva en Pauw en de Wit zijn dat zeker niet. Met hun Verweij en De Winther als vaste 'neutrale' duider onder contract.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2026 22:33:33 ]
pi_220686477
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:24 schreef Klopkoek het volgende:
FoxNews levert ook geen ministers hè?
Hegseth, Duffy. Daarnaast een hele rits subfiguren (ambassadeurs, Tulsi, etc.). Stuk of 20.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220686496
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:13 schreef capricia het volgende:

[..]
"Repatriëring van migranten."
Volgens mij noemt de EU dat zo. Wat overigens helemaal niet vrijwillig hoeft te zijn.
In DL en GB hebben ze het letterlijk over deportaties.

Ik vind remigratie overigens niet perse een besmet woord.
Ik dus ook niet en ik zou graag zien dat dat zo blijft. Dat dansen op dun ijs met terminologie is niet leuk.

Overigens hangt er aan deporteren wel een nare bijtoon en dat is niet raar. Al is bijvoorbeeld "een crimineel is deporteerd" een hele normale en correcte zin.
  donderdag 30 april 2026 @ 22:35:09 #261
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220686508
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:32 schreef nostra het volgende:

[..]
Hegseth, Duffy. Daarnaast een hele rits subfiguren (ambassadeurs, Tulsi, etc.). Stuk of 20.
De T leverde bijna de MP, gelukkig werd daar een Twents stokje voor gestoken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220686517
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:32 schreef nostra het volgende:

[..]
Hegseth, Duffy. Daarnaast een hele rits subfiguren (ambassadeurs, Tulsi, etc.). Stuk of 20.
Dit is als zeggen dat GeenStijl (destijds eigendom van de Telegraaf) mevrouw Yesilgöz heeft geleverd, en van raadslid een bekend landelijk politicus heeft gemaakt.

Of: De Telegraaf leverde informateur Plasterk.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2026 22:37:25 ]
pi_220686530
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dit is als zeggen dat GeenStijl (destijds eigendom van de Telegraaf) mevrouw Yesilgöz heeft geleverd, en van raadslid een bekend landelijk politicus heeft gemaakt.
Werkte Dilan 10 jaar bij GS?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 22:40:04 #264
236264 crew  capricia
pi_220686560
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:33 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik dus ook niet en ik zou graag zien dat dat zo blijft. Dat dansen op dun ijs met terminologie is niet leuk.

Overigens hangt er aan deporteren wel een nare bijtoon en dat is niet raar. Al is bijvoorbeeld "een crimineel is deporteerd" een hele normale en correcte zin.
Je moet ook niet alles eufemistisch willen afdekken. Taal mag best duidelijk zijn en hoeft niet te verbloemen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220686581
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:37 schreef nostra het volgende:

[..]
Werkte Dilan 10 jaar bij GS?
Nu doe jij net alsof een Hegseth voltijds medewerker was van FoxNews.

Af en toe een columnpje tikken of op TV opdraven (zoals Yesilgoz een aantal jaar deed, voordat de stap naar landelijk werd gezet) is geen "werken".

In dat geval was de firma Ellian - in dienst van de o zo frisse Sjah - al ruim 15 jaar voor De Telegraaf aan het "werk".

Leuk trouwens dat je het tegenwoordig continu over "Dilan" hebt, op first name basis.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2026 22:43:22 ]
pi_220686605
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Nu doe jij net alsof een Hegseth voltijds medewerker was van FoxNews.

Af en toe een columnpje tikken of op TV opdraven (zoals Yesilgoz een aantal jaar deed, voordat de stap naar landelijk werd gezet) is geen "werken".

In dat geval was de firma Ellian - in dienst van de o zo frisse Sjah - al ruim 15 jaar voor De Telegraaf aan het "werk".

Leuk trouwens dat je het tegenwoordig continu over "Dilan" hebt, op first name basis.
Hegseth is ook geen combat veteran, maar wordt wel gezien als militaire bolleboos.

Hij is overigens wel veteraan. Maar dat is iets anders.
pi_220686607
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:35 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De T leverde bijna de MP, gelukkig werd daar een Twents stokje voor gestoken.
Ha! Dat wilde ik net ook schrijven!

Het bereik van de T. en spinoffs is hoogstwaarschijnlijk stukken groter dan FoxNews in Amerika. Gecorrigeerd voor inwoneraantal uiteraard.
pi_220686623
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik ben bezig met de Franse poging tot staatsgreep in april 1961. Ook heel interessant. De zogenaamde Generaalsputsch.
Welk boek is dat?
pi_220686636
twitter


Mooi foto erbij :) De Telegraaf zou er jaloers op zijn.
  donderdag 30 april 2026 @ 22:49:11 #270
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220686637
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ha! Dat wilde ik net ook schrijven!

Het bereik van de T. en spinoffs is hoogstwaarschijnlijk stukken groter dan FoxNews in Amerika. Gecorrigeerd voor inwoneraantal uiteraard.
Vergeet ook VI niet, er is een heel contingent aan 50 plussers dat idolaat van hem is, dat zouden er zomaar meer dan 100000 kunnen zijn. Ook ben ik ervan overtuigd dat Jetten in het torentje zit dankzij VI en de Telegraaf-spinoffs.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220686641
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:49 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Vergeet ook VI niet, er is een heel contingent aan 50 plussers dat idolaat van hem is, dat zouden er zomaar meer dan 100000 kunnen zijn. Ook ben ik ervan overtuigd dat Jetten in het torentje zit dankzij VI en de Telegraaf-spinoffs.
Vi heeft een flink bereik en weet vooral zijn doelgroep goed te bereiken.
pi_220686643
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:42 schreef Klopkoek het volgende:
Nu doe jij net alsof een Hegseth voltijds medewerker was van FoxNews.
Fox&Friends, Ingraham Angle, overal en nergens als co-host. Maar goed, we dwalen wat af. De kern is dat de verwevenheid tussen Nederlandse media en de politiek, de invloed op elkaar en de uitgesprokenheid van de kleur van de media gewoon een stuk minder is dan in Amerika.

quote:
Leuk trouwens dat je het tegenwoordig continu over "Dilan" hebt, op first name basis.
De naam typt sowieso kut op qwerty en als je hem goed wil schrijven ben je een minuut bezig.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 22:55:05 #273
236264 crew  capricia
pi_220686669
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:47 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Welk boek is dat?
Twee boeken eigenlijk. Als je geïnteresseerd bent.

Coup d'État: A Practical Handbook van Edward Luttwak

En A Savage War of Peace: Algeria 1954–1962 van Alistair Horne (dat is een beetje het standaardwerk over de bijzonder bloedige Algerijnse onafhankelijkheidsoorlog).

Maar ik ga niet snel. Want ik ben nu druk op vakantie.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220686691
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:50 schreef nostra het volgende:
De kern is dat de verwevenheid tussen Nederlandse media en de politiek, de invloed op elkaar en de uitgesprokenheid van de kleur van de media gewoon een stuk minder is dan in Amerika.
Dat zie ik anders en is een overblijfsel van de verzuiling. De verzuiling is afgestorven maar nooit volledig opgeruimd.

Meer details passen beter in het 'politiek en media' draadje.

(Deze conversatie begon ermee dat SBS6 nu weer helemaal FvD salonfähig heeft verklaard en het ophitsen van Loosdrecht een "hart onder de riem" steken noemt).
pi_220686714
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:49 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Vergeet ook VI niet, er is een heel contingent aan 50 plussers dat idolaat van hem is, dat zouden er zomaar meer dan 100000 kunnen zijn. Ook ben ik ervan overtuigd dat Jetten in het torentje zit dankzij VI en de Telegraaf-spinoffs.
WNL heeft zoals bekend allemaal VVDers in hun bestuur. Dat wat zij ooit de VARA verweten doen zijzelf op steroids. Na het Bert Huisjes fiasco werd Arendo Joustra als interim aangesteld. Inmiddels zit Joustra in het tweekoppige bestuur van het redactiestatuut van RTL Nieuws (geregeld door Kees Berghuis zeker? Zat bij VVD, werd RTL hoofdredacteur, terug bij VVD, nu WNL hoofdredacteur)

Maar goed, dit past beter elders. Naar mijn indruk is ook hier dat sentiment van 'Dutch exceptionalism' en 'we zijn heus niet Amerika, geen gevaar' niet terecht.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2026 23:02:53 ]
  donderdag 30 april 2026 @ 23:11:01 #276
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220686779
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 23:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
WNL heeft zoals bekend allemaal VVDers in hun bestuur. Dat wat zij ooit de VARA verweten doen zijzelf op steroids. Na het Bert Huisjes fiasco werd Arendo Joustra als interim aangesteld. Inmiddels zit Joustra in het tweekoppige bestuur van het redactiestatuut van RTL Nieuws (geregeld door Kees Berghuis zeker? Zat bij VVD, werd RTL hoofdredacteur, terug bij VVD, nu WNL hoofdredacteur)

Maar goed, dit past beter elders. Naar mijn indruk is ook hier dat sentiment van 'Dutch exceptionalism' en 'we zijn heus niet Amerika, geen gevaar' niet terecht.
Nu moet ik zeggen dat ik WNL nog wel mee vind vallen, dat is rechts maar daar zou BNNVARA gewoon linkerse talkshows tegenover moeten zetten. NvvD is pure ergernis-TV.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220686787
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:49 schreef Klopkoek het volgende:
Mooi foto erbij De Telegraaf zou er jaloers op zijn.
Ja, Trouw is niet meer wat het geweest is. Bosma had daar treffende woorden voor. Maar wat wil je precies aangeven met een recensie die neerkomt op "vrij matig boekje"?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220686828
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 23:12 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, Trouw is niet meer wat het geweest is. Bosma had daar treffende woorden voor. Maar wat wil je precies aangeven met een recensie die neerkomt op "vrij matig boekje"?
:') Blijft een schande dat hij - met steun van jouzelf en de VVD - tot Kamervoorzitter werd verkozen.

Nota bene het CIDI had een artikel op haar website over het antisemitisme en antisemitische hondenfluitjes van Bosma.

Dat jij deze raciale Apartheidsdenker nu instemmend citeert geeft precies het probleem weer.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2026 23:20:46 ]
pi_220686887
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 23:11 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nu moet ik zeggen dat ik WNL nog wel mee vind vallen, dat is rechts maar daar zou BNNVARA gewoon linkerse talkshows tegenover moeten zetten. NvvD is pure ergernis-TV.
Misschien kunnen ze Pauw & Witteman uit de mottenballen halen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2026 23:29:26 ]
pi_220686904
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 23:17 schreef Klopkoek het volgende:
Blijft een schande dat hij - met steun van jouzelf en de VVD - tot Kamervoorzitter werd verkozen.
Mijn steun heeft geen waarde hoor, maar hij was als voorzitter weliswaar competent, alleen in een vrij vervelende catch-22 waarin hij niet volledig als voorzitter kon fungeren doordat hij rollen die daarbij hoorden niet kon vervullen.

Een betere vraag is waarom het CDA tegen Van Campen, en dus voor Bosma, stemde - en dan niet de officiële reden van continuïteit.

quote:
Nota bene het CIDI had een artikel op haar website over het antisemitisme
Dat is niet iets heel nota bene opmerkelijks voor het CIDI hoor.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  donderdag 30 april 2026 @ 23:36:13 #281
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220686921
quote:
10s.gif Op donderdag 30 april 2026 23:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Misschien kunnen ze Pauw & Witteman uit de mottenballen halen
Pauw en De Wit zou dat natuurlijk ook moeten kunnen invullen, maar daar proberen ze de boel juist in evenwicht te houden en met name Pauw overcompenseert nogal (en is op zich al niet zo heel links).

Wat voor links vooral is weggevallen zijn de typische "VARA-gevoel" programma's als Kopspijkers, Het Lagerhuis, DWDD, de Paul de Leeuw-shows. Het enige dat daar nog van over is is Even Tot Hier, maar die maken maar een beperkt aantal afleveringen per seizoen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220686976
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 23:32 schreef nostra het volgende:
Dat is niet iets heel nota bene opmerkelijks voor het CIDI hoor.
De PVV en ook Bosma pretendeert 100% pro-Israel te zijn.

Dat CIDI een negatief artikel over Bosma plaatste en zijn hondenfluitjes benoemde is dus best opmerkelijk. Weliswaar van voor oktober 2023, maar toch.

Apartheidfanaat Bosma instemmend aanhalen, "Wierd Duk heeft meestal gelijk"... Gaat weer lekker in de liberale bovenkamers.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2026 23:52:05 ]
pi_220687167
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 23:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
De PVV en ook Bosma pretendeert 100% pro-Israel te zijn.

Dat CIDI een negatief artikel over Bosma plaatste en zijn hondenfluitjes benoemde is dus best opmerkelijk. Weliswaar van voor oktober 2023, maar toch.

Apartheidfanaat Bosma instemmend aanhalen, "Wierd Duk heeft meestal gelijk"... Gaat weer lekker in de liberale bovenkamers.
Pro-Israel is in mijn ogen niet extreem rechts, net als lui die met Palestijnse vlaggen op een demonstratie meelopen tegen de rode lijn niet extreem links zijn. Wierd Duk vind ik wel een extreem rechts mannetje, of anders, een bang opruiend ventje met van allerlei beweringen alsof ie weet hoe het zit. Niet dus.

Wat zou jij als eerste aanpakken als je meer macht had dan alleen hier op een forum zitten te roeptoeteren wat er allemaal fout gaat?
  vrijdag 1 mei 2026 @ 08:50:05 #284
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220687719
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 01:06 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Pro-Israel is in mijn ogen niet extreem rechts, net als lui die met Palestijnse vlaggen op een demonstratie meelopen tegen de rode lijn niet extreem links zijn. Wierd Duk vind ik wel een extreem rechts mannetje, of anders, een bang opruiend ventje met van allerlei beweringen alsof ie weet hoe het zit. Niet dus.

Wat zou jij als eerste aanpakken als je meer macht had dan alleen hier op een forum zitten te roeptoeteren wat er allemaal fout gaat?
De PVV loopt wel 'from the River to the sea' te roepen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220690538
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 08:50 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De PVV loopt wel 'from the River to the sea' te roepen.
Ja, bij de PVV zullen er ongetwijfeld ook een stel wappies rondlopen die denken dat de Joden de wereld regeren.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 16:04:41 #286
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220690554
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 16:02 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ja, bij de PVV zullen er ongetwijfeld ook een stel wappies rondlopen die denken dat de Joden de wereld regeren.
Het is meer dat ze Gaza/Westelijke Jordaanoever van Palestijnen willen zuiveren, en op de een of andere manier mag dat allemaal in de Tweede Kamer.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220690568
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 16:04 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het is meer dat ze Gaza/Westelijke Jordaanoever van Palestijnen willen zuiveren, en op de een of andere manier mag dat allemaal in de Tweede Kamer.
Beide gebieden zijn al decennia een soort niemandsland, Israel erkent geen twee-staten stelsel en andersom ook niet.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 16:11:28 #288
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220690593
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 16:06 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Beide gebieden zijn al decennia een soort niemandsland, Israel erkent geen twee-staten stelsel en andersom ook niet.
Nee, maar het blijft toch vreemd dat From the river to the sea, Palestina will be free' geband is uit de Tweede Kamer en bijna strafbaar werd gesteld terwijl 'from the river to the sea, Israel will be free' blijkbaar geen enkel probleem is.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220690610
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 16:11 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee, maar het blijft toch vreemd dat From the river to the sea, Palestina will be free' geband is uit de Tweede Kamer en bijna strafbaar werd gesteld terwijl 'from the river to the sea, Israel will be free' blijkbaar geen enkel probleem is.
Oh, nooit van gehoord, kende alleen die uitdrukking van de Palestijnen. Wie roept dat dan in de kamer?
  vrijdag 1 mei 2026 @ 16:14:31 #290
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220690619
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 16:13 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Oh, nooit van gehoord, kende alleen die uitdrukking van de Palestijnen. Wie roept dat dan in de kamer?
Raymond de Roon, hij doet dat alleen niet in slagzin.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220690654
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 16:14 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Raymond de Roon, hij doet dat alleen niet in slagzin.
Oh, die. Waar en in welke commissie maakte hij zo'n uitspraak, omfloerst of niet?
pi_220690716
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 16:21 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Oh, die. Waar en in welke commissie maakte hij zo'n uitspraak, omfloerst of niet?
Het is geen "from the river to the sea", maar dit is wel vrij ernstig:

quote:
De heer De Roon (PVV):
Tot slot, voorzitter. "Dé Palestijnen", dat is een nepvolk. Dat heeft nooit bestaat en bestaat nu ook niet. Het is een samenraapsel van allerlei Arabieren uit andere landen, die dachten dat ze dat gebied eventjes konden overnemen toen de Joden eenmaal waren begonnen om de zaak te ontwikkelen. Dat is wat er is gebeurd. Het ís geen volk en het zal ook geen volk zijn.
https://www.tweedekamer.n(...)/detail/2023-2024/73


Geschiedkundig heeft hij misschien nog een punt, het is wel een samenraapsel, voor een groot deel afstammelingen van mensen die tussen 1919 en 1947 daar zijn gaan wonen. Maar dit is het ontkennen van het huidige Palestijnse volk en dat kan niet. Dat is inmiddels gewoon een volk.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2026 16:37:27 ]
  vrijdag 1 mei 2026 @ 16:37:44 #293
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220690732
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 16:21 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Oh, die. Waar en in welke commissie maakte hij zo'n uitspraak, omfloerst of niet?
Neuh, die doet dat plenair en openlijk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220690766
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 16:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is geen "from the river to the sea", maar dit is wel vrij ernstig:
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)/detail/2023-2024/73

Geschiedkundig heeft hij misschien nog een punt, het is wel een samenraapsel, voor een groot deel afstammelingen van mensen die tussen 1919 en 1947 daar zijn gaan wonen. Maar dit is het ontkennen van het huidige Palestijnse volk en dat kan niet. Dat is inmiddels gewoon een volk.
Het was even flink scrollen, wist niet eens dat er transcripties bestonden van al die vergaderingen. Van 16 mei 2024 dus.

quote:
Ik ben van mening dat de heer Van Baarle een volkomen foute voorstelling heeft van wat de Nakba is. Ik zal even uitleggen wat volgens mij de Nakba is. Wat er is gebeurd, is dat alle Arabische landen in 1948 de juist uitgeroepen staat Israël aanvielen. Iedereen dacht "Israël zal ten onder gaan", maar dat gebeurde niet. Wat die Arabische landen deden, was tegen al die Palestijnen zeggen: kom maar even bij ons in het land, dan zullen we dat, die Jodenstaat, eventjes opruimen. Nou, dat is dus niet gelukt. Dat is toen niet gelukt en dat is ook later niet gelukt. Het is niet gelukt in 1967 en ook niet in 1973. En ook, geloof ik, in 1956 is dat allemaal niet gelukt. De Nakba is niets anders dan de herdenking van al die Arabische nederlagen.
Die man leeft nog in de 20ste eeuw. Heel Arabie bestond toen uit gekoloniseerde gebieden.
pi_220690808
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 16:47 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Het was even flink scrollen, wist niet eens dat er transcripties bestonden van al die vergaderingen. Van 16 mei 2024 dus.
[..]
Van alle plenaire en van alle commissiedebatten. Vaak genoeg dat ik het verslag even terug lees als ik geen tijd heb om een interessant debat te kijken. Altijd beter dan vertrouwen op de subjectieve waarnemingen van journalisten en podcastvullers.

Verslag moet trouwens bestaan: alles wat in de vergaderingen van de Kamer bij een wetsbehandeling in de Kamers wordt gezegd, incl de voorbehandelingen tijdens commissiedebatten, horen in principe bij de wet en mag naar worden verwezen door een rechter.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2026 17:04:25 ]
  vrijdag 1 mei 2026 @ 17:21:29 #296
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220690953
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 16:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Van alle plenaire en van alle commissiedebatten. Vaak genoeg dat ik het verslag even terug lees als ik geen tijd heb om een interessant debat te kijken. Altijd beter dan vertrouwen op de subjectieve waarnemingen van journalisten en podcastvullers.
Et tu, Hanca?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220690968
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 17:21 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Et tu, Hanca?
Wat? Iedereen zijn waarneming is subjectief, ook die van mij. Geef ik gelijk toe. Maar ik ben al vaak genoeg opmerkingen in media tegengekomen waarvan ik denk "zo werd dat niet gezegd" of "nu ruk je het wel erg uit het verband". Dus dan lees ik liever het woordelijke verslag zelf, dan de analyses in de media. Toch altijd beter de politici aan het woord te laten, dan anderen over de politici.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2026 17:25:40 ]
pi_220692388
twitter


Zo is het.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 20:15:04 #299
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220692399
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 20:12 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

Zo is het.
Bruin = eng.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')