abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220681338
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 22:51 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Turken zijn sowieso prima volk. Istanbul ook een van de tofste steden waar ik ooit geweest ben. Marokkanen zijn natuurlijk niet degene die we nu binnenhalen. Ze komen nu echt uit ieder 3e wereldland.
Nee.
twitter


https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)mst-buiten-nederland
  donderdag 30 april 2026 @ 08:35:04 #177
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220681884
quote:
De migranten die de overtocht kunnen betalen aan de mensensmokkelaars is slechts een klein deel van de migranten

teruggaan is er bij hen niet bij, het gaat vaak om geleend geld
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220682408
Wat je ook telkens weer ziet is dat de groep verafschuwde migranten wat op schuift. Eerst waren het de Surinamers, toen de Turken en Marokkanen, nu niet nader genoemde "derde wereldlanden".
pi_220682487
In het eerste kwartaal van 2026 zijn er in Nederland bijna 6.000 eerste asielaanvragen gedaan. Dat is een stijging van 33% ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2025.


De toename komt vooral door een sterke groei van aanvragen van mensen met een ‘onbekende nationaliteit’ (ruim 1.100 aanvragen). Dit betreft grotendeels personen uit de Palestijnse gebieden. Omdat Nederland Palestina niet als staat erkent, worden zij vaak niet als stateloos geregistreerd maar met onbekende nationaliteit. Veel van hen hebben al een verblijfsrecht in Griekenland.
.
Daarnaast steeg het aantal aanvragen uit Somalië en Soedan, terwijl het aantal aanvragen van Syriërs juist daalde.


https://www.nrc.nl/nieuws(...)tionaliteit-a4926610

Blijf het heel apart vinden dat er kennelijk nog steeds asiel gehopt wordt. Arabieren met verblijfsrecht in Griekenland doen gewoon een extra aanvraag in Nederland.
pi_220682502
https://www.trouw.nl/reli(...)che-mensen~bc5014e9/

Klinkt als een leuk rechts en conservatief opleidingkje op de Uni Leiden.
pi_220682558
quote:
Ja leuk. Je eigen doelpalen neerzetten. Wat te denken van alle mensen uit het midden oosten en dan nog de grote doelgroep die zogenaamd geen nationaliteit hebben. Dat moet niet eens kunnen.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)tionaliteit-a4926610
  donderdag 30 april 2026 @ 12:15:32 #182
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220682653
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 10:18 schreef Klopkoek het volgende:
Wat je ook telkens weer ziet is dat de groep verafschuwde migranten wat op schuift. Eerst waren het de Surinamers, toen de Turken en Marokkanen, nu niet nader genoemde "derde wereldlanden".
Surinamers dat kan niet want Suriname is een ander land, krijgen geen werkvergunning hier en zwemmen is te ver

Turken en Marokkanen krijgen ook geen werkvergunning

Andere Afrikaanse landen dat zijn mensen die kost wat kost naar Europa willen ,
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220682743
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 10:30 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.trouw.nl/reli(...)che-mensen~bc5014e9/

Klinkt als een leuk rechts en conservatief opleidingkje op de Uni Leiden.
Niets mis mee.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220682802
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:35 schreef nostra het volgende:

[..]
Niets mis mee.
Waarmee je weer eens bewijst dat jij een cynisch reactionair-conservatief bent en geen liberaal.

Dit project komt uit de koker van Kinneging en Spruyt. "Niets mis mee."

Ze werken samen met het St. Johns College in de VS. Laten die nu net wel de afgelopen twee decennia zijn mee gegroeid met de tijd (dus ook twintigste eeuwse denkers erin en vrouwelijke denkers).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2026 12:45:48 ]
pi_220682829
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 11:18 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Ja leuk. Je eigen doelpalen neerzetten. Wat te denken van alle mensen uit het midden oosten en dan nog de grote doelgroep die zogenaamd geen nationaliteit hebben. Dat moet niet eens kunnen.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)tionaliteit-a4926610
Komt omdat Nederland geen Palestijnen erkent. Het zijn ook geen Israëlische burgers (daar zorgen ze uiterst rechtse Netanyahu regeringen wel voor) dus een onbekende nationaliteit ja.

"Ze komen nu echt uit ieder derde wereldland" is gewoon niet waar. De grote stromen zijn maar van een paar landen.
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 12:49:59 #186
236264 crew  capricia
pi_220682836
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Komt omdat Nederland geen Palestijnen erkent. Het zijn ook geen Israëlische burgers (daar zorgen ze uiterst rechtse Netanyahu regeringen wel voor) dus een onbekende nationaliteit ja.

"Ze komen nu echt uit ieder derde wereldland" is gewoon niet waar. De grote stromen zijn maar van een paar landen.
"Veel van hen hebben al een verblijfsrecht in Griekenland."
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220682837
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:35 schreef nostra het volgende:

[..]
Niets mis mee.
Vertel eens: waarom is er niks mis mee? Antidemocratische gedachtevorming is top? "Ik hecht aan het verschil tussen man en vrouw" (als antwoord op ontbreken vrouwelijke denkers) is top?

Het gelul over Leiden als linkse universiteit kan iig in de prullenbak.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2026 12:50:43 ]
pi_220682838
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:44 schreef Klopkoek het volgende:
Waarmee je weer eens bewijst dat jij een cynisch reactionair-conservatief bent en geen liberaal.
Verschrikkelijke conservatief, die Tocqueville ja.

quote:
Ze werken samen met het St. Johns College in de VS. Laten die nu net wel de afgelopen twee decennia zijn mee gegroeid met de tijd (dus ook twintigste eeuwse denkers erin en vrouwelijke denkers).
Dus het is fout omdat het goed is?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220682839
Nationalistische betutteling over (verplicht) de Nederlandse vlag hijsen bij schoolgebouwen hoger onderwijs

quote:
Voorgesteld 1 april 2026
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
verzoekt de regering te bewerkstelligen dat iedere hogeschool en/of
universiteit de Nederlandse vlag hijst op en/of bij hun gebouwen,
en gaat over tot de orde van de dag.
Claassen]
Download de motie
De uitgesproken nationalisten waren voor (49) de rest was tegen .
Dus verworpen.

twitter


[ Bericht 21% gewijzigd door Bluesdude op 30-04-2026 12:59:59 ]
pi_220682860
quote:
10s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:50 schreef nostra het volgende:
Dus het is fout omdat het goed is?
Het is fouter dan de conservatieven in de VS. St. John is een conservatief en behoudend instituut maar zelfs die zijn mee gegroeid met de tijd (20e eeuw, vrouwen, zelfs een paar van kleur). De Kinneging sekte vertikt dat.

"Ik hecht aan het verschil tussen man en vrouw"
"Geen democratie maar aristocratie"


Nostra: niets mis mee. Echt liberaal.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2026 13:01:09 ]
pi_220682873
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:49 schreef capricia het volgende:

[..]
"Veel van hen hebben al een verblijfsrecht in Griekenland."
Ja dus? Heeft niks te maken met de claim dat migranten tegenwoordig overal vandaan komen, uit elk derdewereldland.

Er is in Europa een verdeelsleutel afgesproken. Als mensen in Griekenland thuishoren dan moeten ze daar terug heen.
pi_220682881
quote:
10s.gif Op woensdag 29 april 2026 20:09 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Je hebt gelijk, maar met alle respect, dat is echt een van de makkelijkste opleidingen die er is. Je mag wel meer verwachten van een partijvoorzitter. In het bedrijfsleven was die nooit zo hoog opgeklommen, maar in de politiek kan het. Daar verbaas ik mij altijd over. En wat ik zeg, eenmaal een goed baantje en je bent altijd van werk verzekerd in die ons kent ons wereld. Dus ik geloof absoluut dat heel veel er alleen maar voor zichzelf zitten.
Dat is natuurlijk onzin. het bedrijfsleven is geen afspiegeling van de samenleving en hoeft dat ook niet te zijn. Dus de eeuwige dooddoener van "in het bedrijfsleven zou dit nooit gebeuren" gaat hier helemaal niet op. (En klopt 90% van de tijd dat hij gebruikt wordt ook helemaal niet want bij veel bedrijven is er vaak ook van alles aan de hand).

De politiek daarentegen zou wel een afspiegeling van de maatschappij moeten zijn waar iedereen, ongeacht je afkomst of opleidingsniveau, een kans zou moeten hebben om aan mee te doen. Het zou ook een lekkere boodschap zijn aan een groot gedeelte van Nederland zijn als er tegen ze gezegd wordt: "Nee, je mag wel stemmen want dat staat nou eenmaal in de grondwet maar je mag geen kamerlid of partijleider worden want je opleidingsniveau is niet hoog genoeg of je hebt de verkeerde HBO studie gevolgd"
pi_220682893
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:50 schreef Bluesdude het volgende:
Nationalistische betutteling over (verplicht) de Nederlandse vlag hijsen bij schoolgebouwen hoger onderwijs
[..]
Download de motie
De uitgesproken nationalisten waren voor (49) de rest was tegen .
Dus verworpen.
Minder regels! Kettingzaag! Geen micro-management vanuit Den Haag!

(JA21 stemt vóór de vlaggenmotie)
pi_220682919
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Minder regels! Kettingzaag! Geen micro-management vanuit Den Haag!

(JA21 stemt vóór de vlaggenmotie)
Welk maatschappelijk voordeel zien die nationalisten in dat vlag hijsen op hogeronderwijsgebouwen?
pi_220682972
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:35 schreef nostra het volgende:

[..]
Niets mis mee.
https://pascalinstitute.com/nl/onze-mensen/

Opvallend veel mensen daar die ook banden met het Orban kliekje/universiteit hadden of hebben (zoals Melvin Schut). Hoog SGP gehalte in dat rijtje. Arjo Klamer is de enige excuus-linkse in het rijtje. Het zijn echte liberalen zoals hun voorbeeld Rod Dreher! "Niets mis mee"!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2026 13:18:05 ]
  donderdag 30 april 2026 @ 13:17:17 #196
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220682976
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 13:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Welk maatschappelijk voordeel zien die nationalisten in dat vlag hijsen op hogeronderwijsgebouwen?
Dat doene ze in de you staid at nights toch ook? En daar gaat het hoger onderwijs als een dolle! _O-
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 13:18:12 #197
236264 crew  capricia
pi_220682982
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ja dus? Heeft niks te maken met de claim dat migranten tegenwoordig overal vandaan komen, uit elk derdewereldland.

Er is in Europa een verdeelsleutel afgesproken. Als mensen in Griekenland thuishoren dan moeten ze daar terug heen.
Het is gewoon heel opmerkelijk dat mensen met verblijfsrecht in Griekenland hier ook nog allerlei aanvragen denken te kunnen indienen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220683019
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 11:18 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Ja leuk. Je eigen doelpalen neerzetten. Wat te denken van alle mensen uit het midden oosten en dan nog de grote doelgroep die zogenaamd geen nationaliteit hebben. Dat moet niet eens kunnen.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)tionaliteit-a4926610
Je tast volledig in het duister. Och arme...

quote:
Het gaat daarbij voornamelijk om mensen uit de Palestijnse gebieden, die niet worden gezien als stateloos, vertelt CBS-hoofdsocioloog Tanja Traag. De staat Palestina wordt vooralsnog niet erkend door Nederland. Landen als Frankrijk, Zweden, Spanje, Ierland en Noorwegen hebben dat wel gedaan. De nationaliteit die de IND bij de eerste aanvraag registreert is echter voorlopig en kan later nog worden veranderd naar een definitieve nationaliteit.
Dus je pleit ervoor om de staat Palestina zo snel mogelijk te erkennen? Heb je eindelijk wat duidelijkheid omtrent de nationaliteit van die asielzoekers.

Nee, dat zal natuurlijk wel weer niet.

Weg ermee, terug naar hun eigen land, Palestina, Israel, Griekenland. Probleem opgelost. De Grieken hebben notabene de Palestijnse staat erkend en ze zijn daar al netjes opgevangen. Laat ze het zelf maar oplossen ergens op Rhodos. Net als de Belgische buren van Vlaams Belang woedend om dit soort onrecht.

Er wordt aan gewerkt door Van Weel.

quote:
De minister brengt tijdens zijn bezoek aan Griekenland ook een bezoek aan een door Nederland gefinancierde shelter voor jonge Griekse statushouders. Daarnaast wordt een bezoek gebracht aan de Evros-grensregio. Daar gaat hij in gesprek met medewerkers van de Europese grensbewakingsdienst Frontex en bezoekt hij het registratie- en opvangcentrum Fylakio om met eigen ogen te zien hoe Griekenland zich voorbereidt op de nieuwe grensprocedure onder het Pact.
We leveren wapens aan Israel, het tuig zonder nationaliteit komt via Turkije richting Griekenland over de Evros, en daar mag de Griekse grensbewaking het oplossen, en Van Weel zag dat het goed was.

quote:
Het rapport van Frontex leest als een horrorverslag. Op basis van uitvoerig onderzoek beschrijft het Europees grensagentschap hoe een groep van 61 mensen, onder wie minstens 11 minderjarigen en verschillende gezinnen, gewelddadig werden aangepakt. Nadat ze de Evros waren overgestoken werd de groep migranten op een veldweg opgewacht door drie Griekse officieren van de grenswacht en tientallen gemaskerde mannen in burgerkledij.

De gemaskerde mannen, omschreven door slachtoffers als ‘huurlingen’ of ‘paramilitairen’ van Afghaanse afkomst, vielen de groep aan met messen, stokken, schoten in de lucht en plaatsten messen op de keel van mensen die in paniek raakten. Mannen moesten zich uitkleden tot enkel ondergoed, op de grond zitten en vervolgens met samengebonden handen geknield blijven zitten. Terwijl werden ze geschopt, geslagen en vernederd.

Vrouwen vroegen expliciet om door de aanwezige vrouwelijke Griekse officier te worden gefouilleerd, maar werden in plaats daarvan door gemaskerde mannen seksueel geïntimideerd en betast. Ook de kinderen werden niet gespaard, getuigenissen beschrijven dat ze even hard werden geslagen als volwassenen. Frontex bevestigt ook dat meerdere kinderen PTSD vertonen: ze tekenen donker geklede mannen en proberen dit trauma te verwerken.

De groep hun gsm’s werden afgenomen en leeggehaald, geld, juwelen en documenten verdwenen rechtstreeks in de zakken van de aanvallers en de vluchtelingen hun bagage werd in vuilniszakken gegooid. Daarna werden mannen, vrouwen en kinderen in donkere, overvolle busjes gepropt en naar de rivier gereden. Daar werden ze onder toezicht van een Griekse officier in kleine rubberbootjes gezet en in verschillende groepen terug naar Turkije gestuurd.

Mensen werden van de bootjes in het water gegooid, waarbij er zelfs iemand zijn hoofd onder water werd gehouden met de bedoeling hem te verdrinken. Hoewel de Griekse autoriteiten de feiten ontkennen bevestigt het Frontex onderzoek hun betrokkenheid. De Griekse autoriteiten hielden toezicht tijdens alle cruciale fases van de operatie, van de onderschepping tot het transport en aan de rivier en gaven daarbij de instructies.
Wanneer sturen wij onze grensbewaking om de Grieken te ondersteunen? Of onderhandelen we ons op een uiterst calvinistische manier overal onderuit.
pi_220683026
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 13:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is gewoon heel opmerkelijk dat mensen met verblijfsrecht in Griekenland hier ook nog allerlei aanvragen denken te kunnen indienen.
Op papier lijkt er dan een hoge instroom maar blijven zullen ze hier niet. Als het goed is wordt de keten ontlast.

Het kan natuurlijk dat je bij meerdere landen een aanvraag doet.
  donderdag 30 april 2026 @ 15:09:32 #200
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220683600
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 13:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Op papier lijkt er dan een hoge instroom maar blijven zullen ze hier niet. Als het goed is wordt de keten ontlast.

Het kan natuurlijk dat je bij meerdere landen een aanvraag doet.
ze moeten aan het werk gaan
dus geen voorrang op een woning en gelijk een leuke uitkering

Dat ze weer terug gaan dat geloof ik niet zo

quote:
VVD-minister over statushouders: ‘
Niet uitkering, maar baan moet standaard zijn’
Driekwart van de statushouders zijn na drie jaar nog niet aan het werk.

Minister Thierry Aartsen (Werk en Participatie) geeft bij Goedemorgen Nederland aan dat hij daar verandering in wil brengen door een proef met zogenoemde startbanen uit te breiden naar 88 gemeenten.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')