abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 29 april 2026 @ 20:35:07 #151
236264 crew  capricia
pi_220680241
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 20:33 schreef -XOR- het volgende:

[..]
D66 is altijd een bestuurspartij geweest, nooit een getuigenispartij. Dat was het hele idee van D66, dat bestuurlijk/technocratisch pragmatisme.
Zo zijn ze natuurlijk niet begonnen. Ze hadden veel meer idealen en kroonjuwelen. Kennelijk is dat in de loop der jaren anders geworden. Verkocht voor de macht.
En met het leveren van de premier, hebben ze ook water bij de wijn moeten doen.

Of hoe zie jij dan?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  woensdag 29 april 2026 @ 20:36:00 #152
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220680252
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 20:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dat is niet het verschil tussen machtspartijen en getuigenispartijen.

Het verschil is dat een getuigenispartij ná verkiezingen nog tegen compromissen is. Dit heeft niks met compromissen te maken. En dit veranderen van standpunten om kiezers te werven is in de Nederlandse politiek ook ongekend, we kenden dit vooral uit Amerika.
Vooral uit Scandinavie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220680268
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 20:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Zo zijn ze natuurlijk niet begonnen. Ze hadden veel meer idealen en kroonjuwelen. Kennelijk is dat in de loop der jaren anders geworden. Verkocht voor de macht.
En met het leveren van de premier, hebben ze ook water bij de wijn moeten doen.

Of hoe zie jij dan?
Natuurlijk moesten ze water bij de wijn doen ná verkiezingen, maar daar heeft ook niemand het nu over. Haal dat eens niet steeds door elkaar.
  woensdag 29 april 2026 @ 20:38:59 #154
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220680278
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 20:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Zo zijn ze natuurlijk niet begonnen. Ze hadden veel meer idealen en kroonjuwelen. Kennelijk is dat in de loop der jaren anders geworden. Verkocht voor de macht.
En met het leveren van de premier, hebben ze ook water bij de wijn moeten doen.

Of hoe zie jij dan?
Het hele idee van D66 was juist het post-ideologische, D66 is bij uitstek geen getuigenispartij.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Moderator woensdag 29 april 2026 @ 20:39:09 #155
236264 crew  capricia
pi_220680281
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 20:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
VVD is altijd al de rechtervleugel geweest van de Europese liberale partijfamilie. Je kunt bij verdere verrechtsing en in het vaarwater komen van FvD en PVV af vragen of je daar nog wel thuis hoort.

Nog los van dat je als langdurige bestuurderspartij gewoon maar door gaat met het salonfähig maken van deze flank, terwijl je tegelijkertijd Pro om principiële redenen uit sluit (wordt D66 de volgende?).

In Duitsland en Frankrijk weten ze wel beter. Zelfs Bart de Wever snapt het t.o.v. Vlaams Belang.
En binnen de VVD hebben ze natuurlijk ook altijd een veel conservatievere rechtervleugel gehad. Als je daar meer aandacht aan geeft als partij, is het niet zo dat je opeens al je idealen te grabbel gooit.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220680306
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 20:33 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Als ze niet zo ontzettend pro asiel/Islam waren had ik een stem nog overwogen ook.
Ze zijn helemaal niet pro Islam. In grote steden waar ze besturen stellen ze limieten aan moskeegeluid. Op gronden waar erfpacht van toepassing is mogen moskeeën heel weinig doen.

Het CDA en CU hebben zelfs een klacht in gediend over niet genoeg religie faciliteren in Amsterdam.

Zo wees Koyuncu op de hulp die de gemeente geeft bij de huisvesting van religieuze scholen.

“Ja!”, reageerde Groot Wassink meteen. “Maar dat komt door Artikel 23 van de Grondwet. Dat artikel is mij een doorn in het oog. Religieuze instellingen hebben zelf een plicht voor huisvesting te zorgen. Dat is geen taak van de staat. Artikel 23 is een raar uitvloeisel van de schoolstrijd.”

Principieel bezwaar
CDA’er Lochtenberg deed een tweede poging. “Het belang van religieuze instellingen is groot. U helpt toch ook buurthuizen een plek in de stad te vinden, dan kan dat hier toch ook?”

“Dat kan ook,” erkende Groot Wassink. “Maar dat wil ik niet.”

https://www.parool.nl/ams(...)ens-helpen~beb22983/

In de kern is het een seculiere partij.

Pro Asiel is het ook niet. Het huidige Cohen-beleid is restrictief. Het ontbreekt aan de uitvoering (met 20 jaar VVD op dat dossier). Verdere EU-aanscherping van beleid wordt gewoon gesteund.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2026 20:43:04 ]
  Moderator woensdag 29 april 2026 @ 20:42:08 #157
236264 crew  capricia
pi_220680311
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 20:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Natuurlijk moesten ze water bij de wijn doen ná verkiezingen, maar daar heeft ook niemand het nu over. Haal dat eens niet steeds door elkaar.
Dat is nog altijd een keuze.
Om voor de macht te gaan en een bepaalde hoeveelheid water bij de wijn te doen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220680366
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 20:39 schreef capricia het volgende:

[..]
En binnen de VVD hebben ze natuurlijk ook altijd een veel conservatievere rechtervleugel gehad. Als je daar meer aandacht aan geeft als partij, is het niet zo dat je opeens al je idealen te grabbel gooit.
Die rechtervleugel concurreerde toen met de rechtervleugel van het CDA (inclusief het christelijke sausje), en was niet dominant. Dus blijf je binnen de vangrails van de Liberale Internationale.

Dat is wat anders dan concurreren met FvD en beweren "we hebben de afgelopen periode een gematigder Forum gezien".

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2026 20:47:57 ]
  Moderator woensdag 29 april 2026 @ 20:48:55 #159
236264 crew  capricia
pi_220680386
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 20:24 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Pvda is natuurlijk gewoon overgenomen. Weinig meer met een fusie te maken.
Als je heel cynisch kijkt, volgen politieke partijen natuurlijk ook de wet van Darwin:
It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is the most adaptable to change.

Partijen die zich het snelst aanpassen aan veranderende omstandigheden qua kiezers, hebben het meeste succes. Daarom vinden mensen vaak dat Rutte geen kleur had als premier. En zat ie er wel het langste. En heeft de PvdA wel redelijk de boot gemist.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220680411
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 20:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ze zijn helemaal niet pro Islam. In grote steden waar ze besturen stellen ze limieten aan moskeegeluid. Op gronden waar erfpacht van toepassing is mogen moskeeën heel weinig doen.

Het CDA en CU hebben zelfs een klacht in gediend over niet genoeg religie faciliteren in Amsterdam.

Zo wees Koyuncu op de hulp die de gemeente geeft bij de huisvesting van religieuze scholen.

“Ja!”, reageerde Groot Wassink meteen. “Maar dat komt door Artikel 23 van de Grondwet. Dat artikel is mij een doorn in het oog. Religieuze instellingen hebben zelf een plicht voor huisvesting te zorgen. Dat is geen taak van de staat. Artikel 23 is een raar uitvloeisel van de schoolstrijd.”

Principieel bezwaar
CDA’er Lochtenberg deed een tweede poging. “Het belang van religieuze instellingen is groot. U helpt toch ook buurthuizen een plek in de stad te vinden, dan kan dat hier toch ook?”

“Dat kan ook,” erkende Groot Wassink. “Maar dat wil ik niet.”

https://www.parool.nl/ams(...)ens-helpen~beb22983/

In de kern is het een seculiere partij.

Pro Asiel is het ook niet. Het huidige Cohen-beleid is restrictief. Het ontbreekt aan de uitvoering (met 20 jaar VVD op dat dossier). Verdere EU-aanscherping van beleid wordt gewoon gesteund.
Maar ze ontkennen wel dat er problemen zijn met het inburgeren van Islamitische mensen. De PVV en FVD gaan veel te ver, maar het niet erkennen dat er problemen zijn met de Islam is weer het andere uiterste. En dat staat mij dus niet aan van GL. Erken het op zijn minst. En dan nog dat geslijm met al die gesponsorde Hamas optochten in het land en dat domme gezever dat geen mens illegaal is. Nee geen mens is in de basis illegaal, maar er komen hier wel criminelen en moordenaars binnen. Natuurlijk zijn die illegaal. Dus daarom geen stem van mij. Al ben ik het met meer punten eens dan de VVD.
pi_220680418
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 20:42 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat is nog altijd een keuze.
Om voor de macht te gaan en een bepaalde hoeveelheid water bij de wijn te doen.
Ja, natuurlijk.

Maar dat is een logische keus, een keus die hoort bij een coalitiestelsel.

Je standpunten aanpassen om mee stemmen te trekken en zo je idealen verkwanselen is echt totaal wat anders.
pi_220680421
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 20:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat wordt nu net D66 verweten: voor de verkiezingen hard op migratie en na de verkiezingen niet meer zo.

Ik heb liever dat partijen voor de verkiezingen duidelijk maken waar ze voor staan.
Dat met coalitievorming het geven en nemen is, dat snapt iedereen hopelijk wel.
Ze hebben gewoon voor het Europees migratiepact gestemd, dat zijn behoorlijk harde wetten. Dit was gewoon rommel.
pi_220680532
quote:
9s.gif Op woensdag 29 april 2026 20:51 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Maar ze ontkennen wel dat er problemen zijn met het inburgeren van Islamitische mensen.
Waar doen ze dat? Er zijn in het algemeen problemen met inburgeren en integreren.

quote:
De PVV en FVD gaan veel te ver, maar het niet erkennen dat er problemen zijn met de Islam is weer het andere uiterste.
Een hele godsdienst over één kam scheren gaat veel te ver, en bovendien is FvD daar dubbel in. Om zieltjes te winnen is Baudet letterlijk 'pro Islam' ("fantastische godsdienst") in zijn filmpjes op een manier dat Klaver nooit zal doen. De Telegraaf zou dan ontploffen. Zou Klaver zeggen "de Islam is fantastisch" dan weet Vandaag Inside er wel raad mee.

FvD heeft van Trump af gekeken dat je tegen verschillende bubbels een andere boodschap kan afsteken.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2026 21:04:38 ]
pi_220680734
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 19:19 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat doen ze ook niet echt.
D66 is het opportunisme ten top. Ze hebben geen visie, geen echte principes, en elk standpunt is per verkiezing inwisselbaar.

Kroonjuwelen en holle retoriek over een verkozen burgemeester, en de stem aan het volk per referendum. Nieuwe verkiezingen? Tien nieuwe punten van Pechtold in 2006, tien nieuwe steden van Jetten in 2025. Wat maakt het allemaal uit. De ene verkiezing pleiten we voor regenboogzebrapaden op praktisch elke straathoek, en de andere verkiezing kunnen we er opeens geen één meer zien.

Een verkiezing of twee geleden gingen we dwars door het glazenplafond met het nieuwe leiderschap. Hip, een strak jasje, gewerkt voor Shell, mijmeren over wie die mensen nu eigenlijk zijn in een docu. Ook een glansrijke carrière in het Midden-Oosten voor de VN met nu als klap op de vuurpijl gedegen advies aan de uiterst succesvolle Vredesraad van Trump op het gebied van Israël-Palestina.

Dat terwijl tijdens die verkiezingen een tante uit Limburg stond te oreren over de wekelijkse gehaktbal in verkiezingstijd. Slim is anders. Ware het niet dat deze doorsnee dame uit Limburg eigenhandig SheDecides opzette in tijden van de waanzin van Trump. Iedereen die ergens een naald in het afgestofte breipakket kan vinden zou in principe dwars door die semi-feministische ballon van nieuw leiderschap heen moeten kunnen prikken. Ere wie ere toekomt. Dit blijkt in de praktijk toch lastiger dan gedacht.

Idem dito met een goedlachse Jetten.
pi_220680821
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 21:25 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
D66 is het opportunisme ten top. Ze hebben geen visie, geen echte principes, en elk standpunt is per verkiezing inwisselbaar.
Nu de democratie zo opzichtig wordt aangevallen is enig opportunisme niet verkeerd.

Dat D66 laveert in hun standpunten herken ik wel, alleen is die visie er wel (sinds 1998, later aangevuld met 'richtingaanwijzers'). Of ze zich eraan houden is iets anders.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2026 21:37:24 ]
pi_220680847
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 21:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Waar doen ze dat? Er zijn in het algemeen problemen met inburgeren en integreren.
[..]
Een hele godsdienst over één kam scheren gaat veel te ver, en bovendien is FvD daar dubbel in. Om zieltjes te winnen is Baudet letterlijk 'pro Islam' ("fantastische godsdienst") in zijn filmpjes op een manier dat Klaver nooit zal doen. De Telegraaf zou dan ontploffen. Zou Klaver zeggen "de Islam is fantastisch" dan weet Vandaag Inside er wel raad mee.

FvD heeft van Trump af gekeken dat je tegen verschillende bubbels een andere boodschap kan afsteken.
Nee dat is niet waar. Het is geen hele godsdienst, maar het zijn gewoon feiten dat ze oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit, zich lastiger aanpassen. En die andere punten die ik noemde blijf ik ook blij. Heb ook echt veel gereisd en je moet niet teveel Islam willen. Het is en blijft een zeer dominante en achterhaald geloof voor Westerse landen. En hoe dominanter ze worden, hoe meer ze willen. Dat heeft de geschiedenis in bepaalde landen wel laten zien. Daar mag je best voorzichtig en kritisch op zijn.
pi_220680878
Bekijk deze YouTube-video

WNL is aan het hakken op D66. Door deze gaslobbyist vermomd als deskundige.
pi_220680897
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 21:41 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Nee dat is niet waar. Het is geen hele godsdienst, maar het zijn gewoon feiten dat ze oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit, zich lastiger aanpassen. En die andere punten die ik noemde blijf ik ook blij. Heb ook echt veel gereisd en je moet niet teveel Islam willen. Het is en blijft een zeer dominante en achterhaald geloof voor Westerse landen. En hoe dominanter ze worden, hoe meer ze willen. Dat heeft de geschiedenis in bepaalde landen wel laten zien. Daar mag je best voorzichtig en kritisch op zijn.
Het percentage moslims schommelt al 30 jaar tussen de 4 en de 6% in Nederland, waar ben je nu bang voor? De islam groeit duidelijk niet. Van die 4 tot 6%, gaat nog eens meer dan de helft nooit naar een moskee, die zijn het alleen in naam.
pi_220680911
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 21:41 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Nee dat is niet waar. Het is geen hele godsdienst, maar het zijn gewoon feiten dat ze oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit, zich lastiger aanpassen. En die andere punten die ik noemde blijf ik ook blij. Heb ook echt veel gereisd en je moet niet teveel Islam willen. Het is en blijft een zeer dominante en achterhaald geloof voor Westerse landen. En hoe dominanter ze worden, hoe meer ze willen. Dat heeft de geschiedenis in bepaalde landen wel laten zien. Daar mag je best voorzichtig en kritisch op zijn.
De Islam is maar 5-6% in Nederland en blijft stabiel. Van hen is een groter deel dan gemiddeld laagopgeleid en met weinig toegang tot de geijkte kanalen om invloed uit te oefenen. Dat is verre van "dominant".

Inmiddels zitten we wel op een punt dat van de 'Westerse beschaving' steeds minder over blijft. Dankzij al die conservatieve islamhaters (nou ja, afhankelijk van het publiek zijn Trump en Baudet ook de grootste fans).

Dat Westen moet heel snel eens goed naar zichzelf kijken. Als er straks weer rokende puinhopen en miljoenen doden zijn zoals tussen 1870 en 1945 dan trekt 'de Islam' mooi een lange neus.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2026 21:50:55 ]
pi_220680920
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 21:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het percentage moslims schommelt al 30 jaar tussen de 4 en de 6% in Nederland, waar ben je nu bang voor? De islam groeit duidelijk niet. Van die 4 tot 6%, gaat nog eens meer dan de helft nooit naar een moskee, die zijn het alleen in naam.
Niet helemaal waar. Onder de jeugd al 15%. Die statistieken zeggen natuurlijk wat meer. En het probleem in Engeland/Zweden is al groter.
pi_220680929
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 21:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
De Islam is maar 5-6% in Nederland en blijft stabiel. Van hen is een groter deel dan gemiddeld laagopgeleid en met weinig toegang tot de geijkte kanalen om invloed uit te oefenen. Dat is verre van "dominant".

Inmiddels zitten we wel op een punt dat van de 'Westerse beschaving' steeds minder over blijft. Dankzij al die conservatieve islamhaters (nou ja, afhankelijk van het publiek zijn Trump en Baudet ook de grootste fans).

Dat Westen moet heel snel eens goed naar zichzelf kijken. Als er straks weer rokende puinhopen en miljoenen doden zijn zoals tussen 1870 en 1945 dan trekt 'de Islam' mooi een lange neus.
De Westerse cultuur verdwijnt sowieso nog wel een keer ben ik bang. Alle hoofdsteden en veel grote steden zijn al een grote open vuilnisbelt. Voortplanting stagneert en neemt toe onder de andere culturen.Tjah.
pi_220680956
quote:
9s.gif Op woensdag 29 april 2026 21:53 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
De Westerse cultuur verdwijnt sowieso nog wel een keer ben ik bang. Alle hoofdsteden en veel grote steden zijn al een grote open vuilnisbelt. Voortplanting stagneert en neemt toe onder de andere culturen.Tjah.
Dit is 100% niet waar. Wierd Duk praat.

https://nl.linkedin.com/p(...)eb&utm_campaign=copy

'Grote Steden' zijn veel gewilder geworden om in te wonen dan in de periode 1965-1985 (of breder getrokken: 1960-2000).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2026 22:00:29 ]
pi_220681003
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 21:50 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Niet helemaal waar. Onder de jeugd al 15%. Die statistieken zeggen natuurlijk wat meer. En het probleem in Engeland/Zweden is al groter.
We zien in de islam een hoge verlating, mensen die in hun jeugd zich moslim noemen en later niet meer. Dus nee, dat zegt weinig.

Maar verder: hoeveel moslims ken jij persoonlijk? Ik ken of kende er diverse, enkele tientallen, en allemaal zou ik ze graag als buurman of collega hebben. Vredelievend, denkend aan anderen, minder egoïstisch dan de gemiddelde Nederlander.
pi_220681273
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 21:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dit is 100% niet waar. Wierd Duk praat.

https://nl.linkedin.com/p(...)eb&utm_campaign=copy

'Grote Steden' zijn veel gewilder geworden om in te wonen dan in de periode 1965-1985 (of breder getrokken: 1960-2000).
Turken zijn sowieso prima volk. Istanbul ook een van de tofste steden waar ik ooit geweest ben. Marokkanen zijn natuurlijk niet degene die we nu binnenhalen. Ze komen nu echt uit ieder 3e wereldland.
pi_220681302
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 22:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
We zien in de islam een hoge verlating, mensen die in hun jeugd zich moslim noemen en later niet meer. Dus nee, dat zegt weinig.

Maar verder: hoeveel moslims ken jij persoonlijk? Ik ken of kende er diverse, enkele tientallen, en allemaal zou ik ze graag als buurman of collega hebben. Vredelievend, denkend aan anderen, minder egoïstisch dan de gemiddelde Nederlander.
Ken er genoeg hier. Een netter dan de ander. Maar dat heb je met Nederlanders ook. Maar ik zie ze iets te vaak slecht in het nieuws, daar gaat het mij meer om. Waar zie je dat van die verlating? De meiden die op mijn school Moslim waren mochten er echt niet even zo uitstappen hoor. Wel lieve dames trouwens. Van de een op andere dag hadden ze een hoofddoek, want moest van paps en ze waren nu ''volwassen''.
pi_220681338
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 22:51 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Turken zijn sowieso prima volk. Istanbul ook een van de tofste steden waar ik ooit geweest ben. Marokkanen zijn natuurlijk niet degene die we nu binnenhalen. Ze komen nu echt uit ieder 3e wereldland.
Nee.
twitter


https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)mst-buiten-nederland
  donderdag 30 april 2026 @ 08:35:04 #177
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220681884
quote:
De migranten die de overtocht kunnen betalen aan de mensensmokkelaars is slechts een klein deel van de migranten

teruggaan is er bij hen niet bij, het gaat vaak om geleend geld
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220682408
Wat je ook telkens weer ziet is dat de groep verafschuwde migranten wat op schuift. Eerst waren het de Surinamers, toen de Turken en Marokkanen, nu niet nader genoemde "derde wereldlanden".
pi_220682487
In het eerste kwartaal van 2026 zijn er in Nederland bijna 6.000 eerste asielaanvragen gedaan. Dat is een stijging van 33% ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2025.


De toename komt vooral door een sterke groei van aanvragen van mensen met een ‘onbekende nationaliteit’ (ruim 1.100 aanvragen). Dit betreft grotendeels personen uit de Palestijnse gebieden. Omdat Nederland Palestina niet als staat erkent, worden zij vaak niet als stateloos geregistreerd maar met onbekende nationaliteit. Veel van hen hebben al een verblijfsrecht in Griekenland.
.
Daarnaast steeg het aantal aanvragen uit Somalië en Soedan, terwijl het aantal aanvragen van Syriërs juist daalde.


https://www.nrc.nl/nieuws(...)tionaliteit-a4926610

Blijf het heel apart vinden dat er kennelijk nog steeds asiel gehopt wordt. Arabieren met verblijfsrecht in Griekenland doen gewoon een extra aanvraag in Nederland.
pi_220682502
https://www.trouw.nl/reli(...)che-mensen~bc5014e9/

Klinkt als een leuk rechts en conservatief opleidingkje op de Uni Leiden.
pi_220682558
quote:
Ja leuk. Je eigen doelpalen neerzetten. Wat te denken van alle mensen uit het midden oosten en dan nog de grote doelgroep die zogenaamd geen nationaliteit hebben. Dat moet niet eens kunnen.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)tionaliteit-a4926610
  donderdag 30 april 2026 @ 12:15:32 #182
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220682653
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 10:18 schreef Klopkoek het volgende:
Wat je ook telkens weer ziet is dat de groep verafschuwde migranten wat op schuift. Eerst waren het de Surinamers, toen de Turken en Marokkanen, nu niet nader genoemde "derde wereldlanden".
Surinamers dat kan niet want Suriname is een ander land, krijgen geen werkvergunning hier en zwemmen is te ver

Turken en Marokkanen krijgen ook geen werkvergunning

Andere Afrikaanse landen dat zijn mensen die kost wat kost naar Europa willen ,
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220682743
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 10:30 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.trouw.nl/reli(...)che-mensen~bc5014e9/

Klinkt als een leuk rechts en conservatief opleidingkje op de Uni Leiden.
Niets mis mee.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220682802
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:35 schreef nostra het volgende:

[..]
Niets mis mee.
Waarmee je weer eens bewijst dat jij een cynisch reactionair-conservatief bent en geen liberaal.

Dit project komt uit de koker van Kinneging en Spruyt. "Niets mis mee."

Ze werken samen met het St. Johns College in de VS. Laten die nu net wel de afgelopen twee decennia zijn mee gegroeid met de tijd (dus ook twintigste eeuwse denkers erin en vrouwelijke denkers).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2026 12:45:48 ]
pi_220682829
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 11:18 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Ja leuk. Je eigen doelpalen neerzetten. Wat te denken van alle mensen uit het midden oosten en dan nog de grote doelgroep die zogenaamd geen nationaliteit hebben. Dat moet niet eens kunnen.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)tionaliteit-a4926610
Komt omdat Nederland geen Palestijnen erkent. Het zijn ook geen Israëlische burgers (daar zorgen ze uiterst rechtse Netanyahu regeringen wel voor) dus een onbekende nationaliteit ja.

"Ze komen nu echt uit ieder derde wereldland" is gewoon niet waar. De grote stromen zijn maar van een paar landen.
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 12:49:59 #186
236264 crew  capricia
pi_220682836
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Komt omdat Nederland geen Palestijnen erkent. Het zijn ook geen Israëlische burgers (daar zorgen ze uiterst rechtse Netanyahu regeringen wel voor) dus een onbekende nationaliteit ja.

"Ze komen nu echt uit ieder derde wereldland" is gewoon niet waar. De grote stromen zijn maar van een paar landen.
"Veel van hen hebben al een verblijfsrecht in Griekenland."
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220682837
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:35 schreef nostra het volgende:

[..]
Niets mis mee.
Vertel eens: waarom is er niks mis mee? Antidemocratische gedachtevorming is top? "Ik hecht aan het verschil tussen man en vrouw" (als antwoord op ontbreken vrouwelijke denkers) is top?

Het gelul over Leiden als linkse universiteit kan iig in de prullenbak.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2026 12:50:43 ]
pi_220682838
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:44 schreef Klopkoek het volgende:
Waarmee je weer eens bewijst dat jij een cynisch reactionair-conservatief bent en geen liberaal.
Verschrikkelijke conservatief, die Tocqueville ja.

quote:
Ze werken samen met het St. Johns College in de VS. Laten die nu net wel de afgelopen twee decennia zijn mee gegroeid met de tijd (dus ook twintigste eeuwse denkers erin en vrouwelijke denkers).
Dus het is fout omdat het goed is?
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220682839
Nationalistische betutteling over (verplicht) de Nederlandse vlag hijsen bij schoolgebouwen hoger onderwijs

quote:
Voorgesteld 1 april 2026
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
verzoekt de regering te bewerkstelligen dat iedere hogeschool en/of
universiteit de Nederlandse vlag hijst op en/of bij hun gebouwen,
en gaat over tot de orde van de dag.
Claassen]
Download de motie
De uitgesproken nationalisten waren voor (49) de rest was tegen .
Dus verworpen.

twitter


[ Bericht 21% gewijzigd door Bluesdude op 30-04-2026 12:59:59 ]
pi_220682860
quote:
10s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:50 schreef nostra het volgende:
Dus het is fout omdat het goed is?
Het is fouter dan de conservatieven in de VS. St. John is een conservatief en behoudend instituut maar zelfs die zijn mee gegroeid met de tijd (20e eeuw, vrouwen, zelfs een paar van kleur). De Kinneging sekte vertikt dat.

"Ik hecht aan het verschil tussen man en vrouw"
"Geen democratie maar aristocratie"


Nostra: niets mis mee. Echt liberaal.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2026 13:01:09 ]
pi_220682873
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:49 schreef capricia het volgende:

[..]
"Veel van hen hebben al een verblijfsrecht in Griekenland."
Ja dus? Heeft niks te maken met de claim dat migranten tegenwoordig overal vandaan komen, uit elk derdewereldland.

Er is in Europa een verdeelsleutel afgesproken. Als mensen in Griekenland thuishoren dan moeten ze daar terug heen.
pi_220682881
quote:
10s.gif Op woensdag 29 april 2026 20:09 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Je hebt gelijk, maar met alle respect, dat is echt een van de makkelijkste opleidingen die er is. Je mag wel meer verwachten van een partijvoorzitter. In het bedrijfsleven was die nooit zo hoog opgeklommen, maar in de politiek kan het. Daar verbaas ik mij altijd over. En wat ik zeg, eenmaal een goed baantje en je bent altijd van werk verzekerd in die ons kent ons wereld. Dus ik geloof absoluut dat heel veel er alleen maar voor zichzelf zitten.
Dat is natuurlijk onzin. het bedrijfsleven is geen afspiegeling van de samenleving en hoeft dat ook niet te zijn. Dus de eeuwige dooddoener van "in het bedrijfsleven zou dit nooit gebeuren" gaat hier helemaal niet op. (En klopt 90% van de tijd dat hij gebruikt wordt ook helemaal niet want bij veel bedrijven is er vaak ook van alles aan de hand).

De politiek daarentegen zou wel een afspiegeling van de maatschappij moeten zijn waar iedereen, ongeacht je afkomst of opleidingsniveau, een kans zou moeten hebben om aan mee te doen. Het zou ook een lekkere boodschap zijn aan een groot gedeelte van Nederland zijn als er tegen ze gezegd wordt: "Nee, je mag wel stemmen want dat staat nou eenmaal in de grondwet maar je mag geen kamerlid of partijleider worden want je opleidingsniveau is niet hoog genoeg of je hebt de verkeerde HBO studie gevolgd"
pi_220682893
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:50 schreef Bluesdude het volgende:
Nationalistische betutteling over (verplicht) de Nederlandse vlag hijsen bij schoolgebouwen hoger onderwijs
[..]
Download de motie
De uitgesproken nationalisten waren voor (49) de rest was tegen .
Dus verworpen.
Minder regels! Kettingzaag! Geen micro-management vanuit Den Haag!

(JA21 stemt vóór de vlaggenmotie)
pi_220682919
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Minder regels! Kettingzaag! Geen micro-management vanuit Den Haag!

(JA21 stemt vóór de vlaggenmotie)
Welk maatschappelijk voordeel zien die nationalisten in dat vlag hijsen op hogeronderwijsgebouwen?
pi_220682972
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:35 schreef nostra het volgende:

[..]
Niets mis mee.
https://pascalinstitute.com/nl/onze-mensen/

Opvallend veel mensen daar die ook banden met het Orban kliekje/universiteit hadden of hebben (zoals Melvin Schut). Hoog SGP gehalte in dat rijtje. Arjo Klamer is de enige excuus-linkse in het rijtje. Het zijn echte liberalen zoals hun voorbeeld Rod Dreher! "Niets mis mee"!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2026 13:18:05 ]
  donderdag 30 april 2026 @ 13:17:17 #196
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220682976
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 13:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Welk maatschappelijk voordeel zien die nationalisten in dat vlag hijsen op hogeronderwijsgebouwen?
Dat doene ze in de you staid at nights toch ook? En daar gaat het hoger onderwijs als een dolle! _O-
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 13:18:12 #197
236264 crew  capricia
pi_220682982
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ja dus? Heeft niks te maken met de claim dat migranten tegenwoordig overal vandaan komen, uit elk derdewereldland.

Er is in Europa een verdeelsleutel afgesproken. Als mensen in Griekenland thuishoren dan moeten ze daar terug heen.
Het is gewoon heel opmerkelijk dat mensen met verblijfsrecht in Griekenland hier ook nog allerlei aanvragen denken te kunnen indienen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220683019
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 11:18 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Ja leuk. Je eigen doelpalen neerzetten. Wat te denken van alle mensen uit het midden oosten en dan nog de grote doelgroep die zogenaamd geen nationaliteit hebben. Dat moet niet eens kunnen.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)tionaliteit-a4926610
Je tast volledig in het duister. Och arme...

quote:
Het gaat daarbij voornamelijk om mensen uit de Palestijnse gebieden, die niet worden gezien als stateloos, vertelt CBS-hoofdsocioloog Tanja Traag. De staat Palestina wordt vooralsnog niet erkend door Nederland. Landen als Frankrijk, Zweden, Spanje, Ierland en Noorwegen hebben dat wel gedaan. De nationaliteit die de IND bij de eerste aanvraag registreert is echter voorlopig en kan later nog worden veranderd naar een definitieve nationaliteit.
Dus je pleit ervoor om de staat Palestina zo snel mogelijk te erkennen? Heb je eindelijk wat duidelijkheid omtrent de nationaliteit van die asielzoekers.

Nee, dat zal natuurlijk wel weer niet.

Weg ermee, terug naar hun eigen land, Palestina, Israel, Griekenland. Probleem opgelost. De Grieken hebben notabene de Palestijnse staat erkend en ze zijn daar al netjes opgevangen. Laat ze het zelf maar oplossen ergens op Rhodos. Net als de Belgische buren van Vlaams Belang woedend om dit soort onrecht.

Er wordt aan gewerkt door Van Weel.

quote:
De minister brengt tijdens zijn bezoek aan Griekenland ook een bezoek aan een door Nederland gefinancierde shelter voor jonge Griekse statushouders. Daarnaast wordt een bezoek gebracht aan de Evros-grensregio. Daar gaat hij in gesprek met medewerkers van de Europese grensbewakingsdienst Frontex en bezoekt hij het registratie- en opvangcentrum Fylakio om met eigen ogen te zien hoe Griekenland zich voorbereidt op de nieuwe grensprocedure onder het Pact.
We leveren wapens aan Israel, het tuig zonder nationaliteit komt via Turkije richting Griekenland over de Evros, en daar mag de Griekse grensbewaking het oplossen, en Van Weel zag dat het goed was.

quote:
Het rapport van Frontex leest als een horrorverslag. Op basis van uitvoerig onderzoek beschrijft het Europees grensagentschap hoe een groep van 61 mensen, onder wie minstens 11 minderjarigen en verschillende gezinnen, gewelddadig werden aangepakt. Nadat ze de Evros waren overgestoken werd de groep migranten op een veldweg opgewacht door drie Griekse officieren van de grenswacht en tientallen gemaskerde mannen in burgerkledij.

De gemaskerde mannen, omschreven door slachtoffers als ‘huurlingen’ of ‘paramilitairen’ van Afghaanse afkomst, vielen de groep aan met messen, stokken, schoten in de lucht en plaatsten messen op de keel van mensen die in paniek raakten. Mannen moesten zich uitkleden tot enkel ondergoed, op de grond zitten en vervolgens met samengebonden handen geknield blijven zitten. Terwijl werden ze geschopt, geslagen en vernederd.

Vrouwen vroegen expliciet om door de aanwezige vrouwelijke Griekse officier te worden gefouilleerd, maar werden in plaats daarvan door gemaskerde mannen seksueel geïntimideerd en betast. Ook de kinderen werden niet gespaard, getuigenissen beschrijven dat ze even hard werden geslagen als volwassenen. Frontex bevestigt ook dat meerdere kinderen PTSD vertonen: ze tekenen donker geklede mannen en proberen dit trauma te verwerken.

De groep hun gsm’s werden afgenomen en leeggehaald, geld, juwelen en documenten verdwenen rechtstreeks in de zakken van de aanvallers en de vluchtelingen hun bagage werd in vuilniszakken gegooid. Daarna werden mannen, vrouwen en kinderen in donkere, overvolle busjes gepropt en naar de rivier gereden. Daar werden ze onder toezicht van een Griekse officier in kleine rubberbootjes gezet en in verschillende groepen terug naar Turkije gestuurd.

Mensen werden van de bootjes in het water gegooid, waarbij er zelfs iemand zijn hoofd onder water werd gehouden met de bedoeling hem te verdrinken. Hoewel de Griekse autoriteiten de feiten ontkennen bevestigt het Frontex onderzoek hun betrokkenheid. De Griekse autoriteiten hielden toezicht tijdens alle cruciale fases van de operatie, van de onderschepping tot het transport en aan de rivier en gaven daarbij de instructies.
Wanneer sturen wij onze grensbewaking om de Grieken te ondersteunen? Of onderhandelen we ons op een uiterst calvinistische manier overal onderuit.
pi_220683026
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 13:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is gewoon heel opmerkelijk dat mensen met verblijfsrecht in Griekenland hier ook nog allerlei aanvragen denken te kunnen indienen.
Op papier lijkt er dan een hoge instroom maar blijven zullen ze hier niet. Als het goed is wordt de keten ontlast.

Het kan natuurlijk dat je bij meerdere landen een aanvraag doet.
  donderdag 30 april 2026 @ 15:09:32 #200
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220683600
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 13:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Op papier lijkt er dan een hoge instroom maar blijven zullen ze hier niet. Als het goed is wordt de keten ontlast.

Het kan natuurlijk dat je bij meerdere landen een aanvraag doet.
ze moeten aan het werk gaan
dus geen voorrang op een woning en gelijk een leuke uitkering

Dat ze weer terug gaan dat geloof ik niet zo

quote:
VVD-minister over statushouders: ‘
Niet uitkering, maar baan moet standaard zijn’
Driekwart van de statushouders zijn na drie jaar nog niet aan het werk.

Minister Thierry Aartsen (Werk en Participatie) geeft bij Goedemorgen Nederland aan dat hij daar verandering in wil brengen door een proef met zogenoemde startbanen uit te breiden naar 88 gemeenten.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')