abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 april 2026 @ 18:46:50 #101
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220679507
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik ben stiekem een beetje jaloers dat ze er gewoon mee wegkomen terwijl PvdA bij eigen incompetentie die altijd in drievoud in de peiling terug kan zien.
Inhoudelijk kun je vanalles van ze vinden, maar politiek bedrijven hebben ze onmiskenbaar verstand van.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220679515
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik ben stiekem een beetje jaloers dat ze er gewoon mee wegkomen terwijl PvdA bij eigen incompetentie die altijd in drievoud in de peiling terug kan zien.
Dat komt dan direct in drievoud in de media terecht, op NPO1 en SBS primetime, met Oudkerk en Verbeet als gewillige duiders.
pi_220679524
quote:
15s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:46 schreef Perrin het volgende:

[..]
Inhoudelijk kun je vanalles van ze vinden, maar politiek bedrijven hebben ze onmiskenbaar verstand van.
Grote budgetten voor hun focusgroepjes e.d. Dat scheelt. Dan nog: meer dan een derde van de zetels eraf onder Yesilgoz.
pi_220679529
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:46 schreef spapaars het volgende:
D66 maakte opnieuw de cynische fout om voor rechts te kiezen.
Het leert traag en is voor dat al eerder afgestraft.
Er was geen andere keuze en zeker geen keuze waar het CDA aan mee wilde werken.
pi_220679545
quote:
15s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:46 schreef Perrin het volgende:

[..]
Inhoudelijk kun je vanalles van ze vinden, maar politiek bedrijven hebben ze onmiskenbaar verstand van.
Ik denk ook dat de idealen van PvdA kiezers (goed doen voor anderen, zorgen voor iedereen) er sneller voor zorgen dat je kiezers teleur stelt dan de idealen van de VVD (zo veel mogelijk vrijheid, vooral voor ondernemers) doen.
  woensdag 29 april 2026 @ 18:51:51 #106
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220679546
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Er was geen andere keuze en zeker geen keuze waar het CDA aan mee wilde werken.
Het is momenteel met de CDA ook een minderheidskabinet.
pi_220679551
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:49 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Er was geen andere keuze en zeker geen keuze waar het CDA aan mee wilde werken.
Ze hadden zich net zo hard als de VVD kunnen opstellen, ik denk dat CDA toch graag GLPvdA er bij had gehad, zeker tot aan het kerstreces (daarna is Bontenbal echt heel erg gaan geloven dat een minderheidskabinet het ideale kabinet is, het meest democratisch).
pi_220679576
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 17:53 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ik vind het wel frappant, het coalitieakkoord kan niet veel meer VVD uitstralen dan het huidige.
Zal wel een moment opname zijn maar een streng asielbeleid wat 1 van de speerpunten was van de VVD red het niet.

PN kan tot op heden redelijk bijsturen op de plannen (aow/box3) en die zien natuurlijk ook graag strengere asielwetgeving falen.
pi_220679583
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze hadden zich net zo hard als de VVD kunnen opstellen, ik denk dat CDA toch graag GLPvdA er bij had gehad, zeker tot aan het kerstreces (daarna is Bontenbal echt heel erg gaan geloven dat een minderheidskabinet het ideale kabinet is, het meest democratisch).
Dan hadden ze nu misschien nog wel meer zetels verloren aan BBB, JA21, 50 plus

https://eenvandaag.avrotr(...)selen-kiezers-160084

(Hoewel de Ipsos peiling dan weer wel enig verloop van CDA naar Pro laat zien, CDA verliest daar meer aan links dan aan rechts - groot vraagteken hoe betrouwbaar en 'neutraal' Verian is)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2026 18:59:06 ]
pi_220679595
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:57 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Zal wel een moment opname zijn maar een streng asielbeleid wat 1 van de speerpunten was van de VVD red het niet.

PN kan tot op heden redelijk bijsturen op de plannen (aow/box3) en die zien natuurlijk ook graag strengere asielwetgeving falen.
Pertinent niet waar (jij en MoreDakka blijven het proberen).

Ze willen het Migratiepact invoeren, het enige waar ze op tegen waren was het opsluiten van kinderen in gevangenissen.

PRO ziet juist het liefste soepel asielbeleid, zonder al die hapsnap noodopvang, zodat eindelijk eens rust komt en ook van integratie iets terecht komt (steeds maar weer heen en weer slepen met vluchtelingen is niet goed voor de integratie en latere kansen op werk).

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2026 19:02:30 ]
  Moderator woensdag 29 april 2026 @ 19:01:28 #111
236264 crew  capricia
pi_220679599
Ik geloof dat op dit moment het potentieel voor de VVD ter rechter zijde ligt.

Kan me zo voorstellen dat ze dus verder naar rechts willen opschuiven.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator woensdag 29 april 2026 @ 19:02:25 #112
236264 crew  capricia
pi_220679604
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 19:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Pertinent niet waar (jij en MoreDakka blijven het proberen).

Ze willen het Migratiepact invoeren, het enige waar ze op tegen waren was het opsluiten van kinderen in gevangenissen.
Maar dat is toch ook onderdeel van het migratiepact?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220679613
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 19:02 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar dat is toch ook onderdeel van het migratiepact?
Nee, dat had het kabinet Schoof er als nationale kop in geschoven. De "aanvullende nationale maatregelen" waar Bontenbal het telkens over had.
  Moderator woensdag 29 april 2026 @ 19:05:23 #114
236264 crew  capricia
pi_220679623
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 19:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Nee, dat had het kabinet Schoof er als nationale kop in geschoven. De "aanvullende nationale maatregelen" waar Bontenbal het telkens over had.
Okay. Dus de uitzet-hubs van het EU migratiepact gelden niet voor uitgeprocedeerde gezinnen met kinderen. Die krijgen een uitzondering of zo?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  woensdag 29 april 2026 @ 19:05:47 #115
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220679626
Migratie oplossen is dodelijk voor de extreem-rechtse partijen,
Dus dat gaat niet gebeuren.
pi_220679681
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 19:01 schreef capricia het volgende:
Ik geloof dat op dit moment het potentieel voor de VVD ter rechter zijde ligt.

Kan me zo voorstellen dat ze dus verder naar rechts willen opschuiven.
Dat zou toch extreem cynisch zijn, politiek bedrijven met als hoofddoel je partij groter te laten worden. Waar je potentieel zit zou totaal onbelangrijk moeilijk zijn, waar je wil dat het land heen gaat zou het allerbelangrijkste moeten zijn.

Ik zal partijen die om opportunische redenen andere standpunten aannemen nooit begrijpen, daarom begrijp ik ook niets van het huidige D66.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2026 19:17:51 ]
  woensdag 29 april 2026 @ 19:19:04 #117
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220679692
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 19:16 schreef Hanca het volgende:
Ik zal partijen die om opportunische redenen andere standpunten aannemen nooit begrijpen, daarom begrijp ik ook niets van het huidige D66.
Dat doen ze ook niet echt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220679805
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 19:19 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat doen ze ook niet echt.
D66 met hun asielstandpunt, bijvoorbeeld.

Ik ben meer van Mirjam Bikker, die na de gemeenteraadsverkiezingen zei: als onze standpunten en idealen nu minder populair zijn, dan gaan we met minder verder, maar we veranderen onze idealen niet.
  woensdag 29 april 2026 @ 19:38:12 #119
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220679821
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 19:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
D66 met hun asielstandpunt, bijvoorbeeld.

Ik ben meer van Mirjam Bikker, die na de gemeenteraadsverkiezingen zei: als onze standpunten en idealen nu minder populair zijn, dan gaan we met minder verder, maar we veranderen onze idealen niet.
Hebben ze hun asielstandpunten echt veranderd? Volgens mij hebben ze (Jetten) tijdens de campagne alleen een steviger toon aangeslagen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220679831
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 19:38 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hebben ze hun asielstandpunten echt veranderd? Volgens mij hebben ze (Jetten) tijdens de campagne alleen een steviger toon aangeslagen.
Ze hebben hun standpunten in hun programma aangepast. Ik mag toch aannemen dat je je programma meent, anders ben je als partij nog cynischer dan ik al dacht.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2026 19:39:39 ]
pi_220679845
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 19:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
waar je wil dat het land heen gaat zou het allerbelangrijkste moeten zijn.

Vroeger had ik daar nog wel geloof in. Tegenwoordig zitten de meesten er toch voor hunzelf en een garandeert tof baantje als burgemeester.
pi_220679882
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 19:40 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Vroeger had ik daar nog wel geloof in. Tegenwoordig zitten de meesten er toch voor hunzelf en een garandeert tof baantje als burgemeester.
Nee, dat is gewoon niet waar. De meeste politici zijn idealisten. Nog steeds. Alleen de partijtoppen, die zijn teveel in het belang van hun partij zijn geloven, ipv het belang van het land.
pi_220679903
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 19:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dat is gewoon niet waar. De meeste politici zijn idealisten. Nog steeds. Alleen de partijtoppen, die zijn teveel in het belang van hun partij zijn geloven, ipv het belang van het land.
Ik weet het niet. Zo'n iemand als Jesse Klaver die niet eens een studie heeft afgerond en dan zo'n geweldig salaris heeft. Ik heb het idee dat dat alleen maar in de politiek kan en voor veel ook een drijfveer is.
  woensdag 29 april 2026 @ 19:50:14 #124
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220679917
quote:
9s.gif Op woensdag 29 april 2026 19:48 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Ik weet het niet. Zo'n iemand als Jesse Klaver die niet eens een studie heeft afgerond en dan zo'n geweldig salaris heeft. Ik heb het idee dat dat alleen maar in de politiek kan en voor veel ook een drijfveer is.
Klaver heeft gewoon zijn hbo afgerond.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220679923
quote:
9s.gif Op woensdag 29 april 2026 19:48 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Ik weet het niet. Zo'n iemand als Jesse Klaver die niet eens een studie heeft afgerond en dan zo'n geweldig salaris heeft. Ik heb het idee dat dat alleen maar in de politiek kan en voor veel ook een drijfveer is.
Hij heeft gewoon een HBO studie (Social Work) afgerond, zijn master is hij inderdaad vanwege zijn (deels politieke) werk mee gestopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')