Inhoudelijk kun je vanalles van ze vinden, maar politiek bedrijven hebben ze onmiskenbaar verstand van.quote:Op woensdag 29 april 2026 18:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik ben stiekem een beetje jaloers dat ze er gewoon mee wegkomen terwijl PvdA bij eigen incompetentie die altijd in drievoud in de peiling terug kan zien.
Dat komt dan direct in drievoud in de media terecht, op NPO1 en SBS primetime, met Oudkerk en Verbeet als gewillige duiders.quote:Op woensdag 29 april 2026 18:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik ben stiekem een beetje jaloers dat ze er gewoon mee wegkomen terwijl PvdA bij eigen incompetentie die altijd in drievoud in de peiling terug kan zien.
Grote budgetten voor hun focusgroepjes e.d. Dat scheelt. Dan nog: meer dan een derde van de zetels eraf onder Yesilgoz.quote:Op woensdag 29 april 2026 18:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Inhoudelijk kun je vanalles van ze vinden, maar politiek bedrijven hebben ze onmiskenbaar verstand van.
Er was geen andere keuze en zeker geen keuze waar het CDA aan mee wilde werken.quote:Op woensdag 29 april 2026 18:46 schreef spapaars het volgende:
D66 maakte opnieuw de cynische fout om voor rechts te kiezen.
Het leert traag en is voor dat al eerder afgestraft.
Ik denk ook dat de idealen van PvdA kiezers (goed doen voor anderen, zorgen voor iedereen) er sneller voor zorgen dat je kiezers teleur stelt dan de idealen van de VVD (zo veel mogelijk vrijheid, vooral voor ondernemers) doen.quote:Op woensdag 29 april 2026 18:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Inhoudelijk kun je vanalles van ze vinden, maar politiek bedrijven hebben ze onmiskenbaar verstand van.
Het is momenteel met de CDA ook een minderheidskabinet.quote:Op woensdag 29 april 2026 18:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er was geen andere keuze en zeker geen keuze waar het CDA aan mee wilde werken.
Ze hadden zich net zo hard als de VVD kunnen opstellen, ik denk dat CDA toch graag GLPvdA er bij had gehad, zeker tot aan het kerstreces (daarna is Bontenbal echt heel erg gaan geloven dat een minderheidskabinet het ideale kabinet is, het meest democratisch).quote:Op woensdag 29 april 2026 18:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er was geen andere keuze en zeker geen keuze waar het CDA aan mee wilde werken.
Zal wel een moment opname zijn maar een streng asielbeleid wat 1 van de speerpunten was van de VVD red het niet.quote:Op woensdag 29 april 2026 17:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik vind het wel frappant, het coalitieakkoord kan niet veel meer VVD uitstralen dan het huidige.
Dan hadden ze nu misschien nog wel meer zetels verloren aan BBB, JA21, 50 plusquote:Op woensdag 29 april 2026 18:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze hadden zich net zo hard als de VVD kunnen opstellen, ik denk dat CDA toch graag GLPvdA er bij had gehad, zeker tot aan het kerstreces (daarna is Bontenbal echt heel erg gaan geloven dat een minderheidskabinet het ideale kabinet is, het meest democratisch).
Pertinent niet waar (jij en MoreDakka blijven het proberen).quote:Op woensdag 29 april 2026 18:57 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zal wel een moment opname zijn maar een streng asielbeleid wat 1 van de speerpunten was van de VVD red het niet.
PN kan tot op heden redelijk bijsturen op de plannen (aow/box3) en die zien natuurlijk ook graag strengere asielwetgeving falen.
Maar dat is toch ook onderdeel van het migratiepact?quote:Op woensdag 29 april 2026 19:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Pertinent niet waar (jij en MoreDakka blijven het proberen).
Ze willen het Migratiepact invoeren, het enige waar ze op tegen waren was het opsluiten van kinderen in gevangenissen.
Nee, dat had het kabinet Schoof er als nationale kop in geschoven. De "aanvullende nationale maatregelen" waar Bontenbal het telkens over had.quote:Op woensdag 29 april 2026 19:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook onderdeel van het migratiepact?
Okay. Dus de uitzet-hubs van het EU migratiepact gelden niet voor uitgeprocedeerde gezinnen met kinderen. Die krijgen een uitzondering of zo?quote:Op woensdag 29 april 2026 19:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee, dat had het kabinet Schoof er als nationale kop in geschoven. De "aanvullende nationale maatregelen" waar Bontenbal het telkens over had.
Dat zou toch extreem cynisch zijn, politiek bedrijven met als hoofddoel je partij groter te laten worden. Waar je potentieel zit zou totaal onbelangrijk moeilijk zijn, waar je wil dat het land heen gaat zou het allerbelangrijkste moeten zijn.quote:Op woensdag 29 april 2026 19:01 schreef capricia het volgende:
Ik geloof dat op dit moment het potentieel voor de VVD ter rechter zijde ligt.
Kan me zo voorstellen dat ze dus verder naar rechts willen opschuiven.
Dat doen ze ook niet echt.quote:Op woensdag 29 april 2026 19:16 schreef Hanca het volgende:
Ik zal partijen die om opportunische redenen andere standpunten aannemen nooit begrijpen, daarom begrijp ik ook niets van het huidige D66.
D66 met hun asielstandpunt, bijvoorbeeld.quote:
Hebben ze hun asielstandpunten echt veranderd? Volgens mij hebben ze (Jetten) tijdens de campagne alleen een steviger toon aangeslagen.quote:Op woensdag 29 april 2026 19:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
D66 met hun asielstandpunt, bijvoorbeeld.
Ik ben meer van Mirjam Bikker, die na de gemeenteraadsverkiezingen zei: als onze standpunten en idealen nu minder populair zijn, dan gaan we met minder verder, maar we veranderen onze idealen niet.
Ze hebben hun standpunten in hun programma aangepast. Ik mag toch aannemen dat je je programma meent, anders ben je als partij nog cynischer dan ik al dacht.quote:Op woensdag 29 april 2026 19:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hebben ze hun asielstandpunten echt veranderd? Volgens mij hebben ze (Jetten) tijdens de campagne alleen een steviger toon aangeslagen.
Vroeger had ik daar nog wel geloof in. Tegenwoordig zitten de meesten er toch voor hunzelf en een garandeert tof baantje als burgemeester.quote:Op woensdag 29 april 2026 19:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
waar je wil dat het land heen gaat zou het allerbelangrijkste moeten zijn.
Nee, dat is gewoon niet waar. De meeste politici zijn idealisten. Nog steeds. Alleen de partijtoppen, die zijn teveel in het belang van hun partij zijn geloven, ipv het belang van het land.quote:Op woensdag 29 april 2026 19:40 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Vroeger had ik daar nog wel geloof in. Tegenwoordig zitten de meesten er toch voor hunzelf en een garandeert tof baantje als burgemeester.
Ik weet het niet. Zo'n iemand als Jesse Klaver die niet eens een studie heeft afgerond en dan zo'n geweldig salaris heeft. Ik heb het idee dat dat alleen maar in de politiek kan en voor veel ook een drijfveer is.quote:Op woensdag 29 april 2026 19:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat is gewoon niet waar. De meeste politici zijn idealisten. Nog steeds. Alleen de partijtoppen, die zijn teveel in het belang van hun partij zijn geloven, ipv het belang van het land.
Klaver heeft gewoon zijn hbo afgerond.quote:Op woensdag 29 april 2026 19:48 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Zo'n iemand als Jesse Klaver die niet eens een studie heeft afgerond en dan zo'n geweldig salaris heeft. Ik heb het idee dat dat alleen maar in de politiek kan en voor veel ook een drijfveer is.
Hij heeft gewoon een HBO studie (Social Work) afgerond, zijn master is hij inderdaad vanwege zijn (deels politieke) werk mee gestopt.quote:Op woensdag 29 april 2026 19:48 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Zo'n iemand als Jesse Klaver die niet eens een studie heeft afgerond en dan zo'n geweldig salaris heeft. Ik heb het idee dat dat alleen maar in de politiek kan en voor veel ook een drijfveer is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |