abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220678784
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 15:24 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Ik geloof daar totaal niet in. Behoeftes zullen er altijd zijn. Behoeftes veranderen, maar dan zal er wel weer iets nieuws komen wat mensen kunnen doen. Al is het de hele dag massages verzorgen voor de rijke midden- en bovenklasse die niks meer te doen heeft.
Behoeftes zullen er inderdaad altijd zijn. Het kan zomaar zijn dat jij de behoefte voelt om jouw tante even lekker tussen de borsten te nemen. Maar dan zijn er altijd nog bepaalde conventies binnen de familie die jouw er hopelijk van weerhouden dat te doen. Dit om de sociale cohesie binnen de familie een klein beetje te bewaren.

Zo werkt dat ook in een maatschappij. Dan is het nu de vraag welke conventies we nu gaan hanteren voor Nederland en Europa. Ieder voor zich, is inherent aan het inleveren op sociale cohesie binnen de samenleving.
Dat laten de afgelopen decenia duidelijk zien.
  woensdag 29 april 2026 @ 17:40:03 #77
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220679126
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 15:24 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Ik geloof daar totaal niet in. Behoeftes zullen er altijd zijn. Behoeftes veranderen, maar dan zal er wel weer iets nieuws komen wat mensen kunnen doen.

Al is het de hele dag massages verzorgen voor de rijke midden- en bovenklasse die niks meer te doen heeft.
het theoretisch kantoorvolk moet ander werk gaan zoeken ,

alles wat nu zogenaamd hoogopgeleid is kan straks geen werk vinden ,
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220679142
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 17:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
het theoretisch kantoorvolk moet ander werk gaan zoeken ,

alles wat nu zogenaamd hoogopgeleid is kan straks geen werk vinden ,
Is echt onzin, persoonlijk klantcontact gaat het belangrijkste blijven. Als bedrijven daar niet aan zouden hechten, zouden er al geen bussinessvluchten meer bestaan en zou alles via teams gaan. Dat zou namelijk een veel forsere besparing zijn dan AI kan opleveren, mensen een aantal dagen naar de andere kant van de wereld sturen, incl hotel en fors doorbetaald. Maar blijkbaar vinden bedrijven dat belangrijk. En als ze dat nu vinden, vinden ze dat waarschijnlijk over 20 jaar nog.

AI geeft hooguit meer mogelijkheden, waardoor de eisen van klanten anders worden. Maar minder mensenwerk zal het niet worden.
  woensdag 29 april 2026 @ 17:48:12 #79
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220679173
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 17:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Is echt onzin, persoonlijk klantcontact gaat het belangrijkste blijven. Als bedrijven daar niet aan zouden hechten, zouden er al geen bussinessvluchten meer bestaan en zou alles via teams gaan. Dat zou namelijk een veel forsere besparing zijn dan AI kan opleveren, mensen een aantal dagen naar de andere kant van de wereld sturen, incl hotel en fors doorbetaald. Maar blijkbaar vinden bedrijven dat belangrijk. En als ze dat nu vinden, vinden ze dat waarschijnlijk over 20 jaar nog.

AI geeft hooguit meer mogelijkheden, waardoor de eisen van klanten anders worden. Maar minder mensenwerk zal het niet worden.
mijn encyclopedie is ook in de kliko gegaan

iedere mens is voortaan zijn eigen advocaat
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 29 april 2026 @ 17:48:32 #80
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220679174
quote:
Opvallend dat de PRO kiezer meer vertrouwen heeft in dit kabinet dan de VVD kiezer.

Zou die laatste er eindelijk achter zijn hoe extreem de VVD gefaald heeft en hoe incompetent ze zijn geworden?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 29 april 2026 @ 17:50:14 #81
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220679188
quote:
D66 is te soft met koppen soep, heeft last van besluiteloosheid en niet nagekomen beloften als 10 nieuwe steden

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 29-04-2026 18:04:36 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220679200
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 17:48 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Opvallend dat de PRO kiezer meer vertrouwen heeft in dit kabinet dan de VVD kiezer.

Zou die laatste er eindelijk achter zijn hoe extreem de VVD gefaald heeft?
Ik vind het wel frappant, het coalitieakkoord kan niet veel meer VVD uitstralen dan het huidige.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220679233
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 17:53 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ik vind het wel frappant, het coalitieakkoord kan niet veel meer VVD uitstralen dan het huidige.
Inderdaad het lijkt rechtstreeks uit de koker van de VVD te komen
  woensdag 29 april 2026 @ 18:10:52 #84
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220679299
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 17:53 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ik vind het wel frappant, het coalitieakkoord kan niet veel meer VVD uitstralen dan het huidige.
Ik kan me wel voorstellen dat als je partij op een bizarre manier faalt, je het vertrouwen kwijtraakt. Het is alleen een beetje gek dat de VVD daar in de peilingen niet voor wordt gestraft.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220679305
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 17:48 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Opvallend dat de PRO kiezer meer vertrouwen heeft in dit kabinet dan de VVD kiezer.

Zou die laatste er eindelijk achter zijn hoe extreem de VVD gefaald heeft en hoe incompetent ze zijn geworden?
Het EenVandaag opiniepanel is niet perse hetzelfde als de Nederlandse kiezer. Zij corrigeren voor factoren als leeftijd e.d. maar wanneer je het uit splitst naar partij gaat deze vlieger niet op.

De actiever VVDer die zich voor zo een panel aan meldt (je moet er voor inschrijven) wil gewoon een bruin avontuur. Die wil de democratie en de gelijkheid de nek omdraaien. De status quo is nooit rechts genoeg, er zit geen limiet en stop op.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2026 18:13:45 ]
  woensdag 29 april 2026 @ 18:15:26 #86
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220679329
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het EenVandaag opiniepanel is niet perse hetzelfde als de Nederlandse kiezer.

De actiever VVDer die zich voor zo een panel aan meldt wil gewoon een bruin avontuur. Die wil de democratie en de gelijkheid de nek omdraaien. De status quo is nooit rechts genoeg, er zit geen limiet op.
Maar dan zou je verwachten dat die kiezer nog wat verder naar rechts opschuift en naar JA21 of DNA, maar dat doen ze blijkbaar ook niet echt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 29 april 2026 @ 18:16:19 #87
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220679336
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 17:53 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ik vind het wel frappant, het coalitieakkoord kan niet veel meer VVD uitstralen dan het huidige.
En D66.
Op sociaal-economisch terrein is D66 vermoedelijk rechtser dan de VVD.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220679362
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:15 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Maar dan zou je verwachten dat die kiezer nog wat verder naar rechts opschuift en naar JA21 of DNA, maar dat doen ze blijkbaar ook niet echt.
Forum groeit wel behoorlijk in de peilingen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220679373
.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:15 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Maar dan zou je verwachten dat die kiezer nog wat verder naar rechts opschuift en naar JA21 of DNA, maar dat doen ze blijkbaar ook niet echt.
De zetelpeiling wordt gedaan door Verian (N=1241).

Het peilen van meningen is hun opiniepanel (N=21434). Daar moet je je voor aanmelden. Ik vind het op het randje van misleiding zitten, want zo een uitkomst beïnvloedt de meningsvorming (anchoring)

Voor wat betreft de overgangen in kiezers:
https://eenvandaag.avrotr(...)selen-kiezers-160084

VVD wint een zetel van D66 (schande!). Ze verliezen een zetel aan JA21 en een halve zetel per partij aan CDA, FvD, 50plus en geen voorkeur.

Bij elkaar min twee zetels. Wat klopt met de peiling.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2026 18:22:43 ]
  woensdag 29 april 2026 @ 18:21:28 #90
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220679375
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:19 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Forum groeit wel behoorlijk in de peilingen.
Die trekken volgens mij vooral veel bij PVV weg.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220679376
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:12 schreef Klopkoek het volgende:
De actiever VVDer die zich voor zo een panel aan meldt (je moet er voor inschrijven) wil gewoon een bruin avontuur. Die wil de democratie en de gelijkheid de nek omdraaien. De status quo is nooit rechts genoeg, er zit geen limiet en stop op.
Beetje NASCAR racen maar dan tegengesteld.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220679385
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:21 schreef nostra het volgende:

[..]
Beetje NASCAR racen maar dan tegengesteld.
Die snap ik niet... Leg uit.
pi_220679390
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Die snap ik niet... Leg uit.
Daar rijd je alleen maar naar links.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220679415
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:24 schreef nostra het volgende:

[..]
Daar rijd je alleen maar naar links.
Bij NASCAR kom je uiteindelijk altijd weer op hetzelfde punt uit. Het is geen oneindige bocht naar links.

Daarom begreep ik dit dus ook niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2026 18:29:22 ]
  woensdag 29 april 2026 @ 18:29:37 #95
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220679425
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Bij NASCAR kom je uiteindelijk altijd weer op hetzelfde punt uit. Het is geen oneindige bocht naar links.

Daarom begreep ik dit dus ook niet.
Niet als je steeds halverwege crasht natuurlijk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220679431
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Niet als je steeds halverwege crasht natuurlijk.
Wat in Nederland langzaam crasht is de democratie (en betrouwbare feiten). Helaas niet de VVD...

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2026 18:32:27 ]
  woensdag 29 april 2026 @ 18:33:19 #97
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220679436
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik kan me wel voorstellen dat als je partij op een bizarre manier faalt, je het vertrouwen kwijtraakt. Het is alleen een beetje gek dat de VVD daar in de peilingen niet voor wordt gestraft.
De VVD wordt nooit gestraft in de peilingen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220679454
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:33 schreef Perrin het volgende:

[..]
De VVD wordt nooit gestraft in de peilingen.
Het gaat om de hypotheek en ongestraft 'inbrekers' in elkaar slaan. Of er ook nog goed beleid wordt gevoerd komt op het tweede plan, het algemeen belang.

Natuurlijk is 20 zetels (bij De Hond 15 zetels) wel een redelijk dieptepunt voor hen. Zo laag hebben ze zelden gestaan.

Dat betekent dat ook bij een rechtse coalitie zij niet de lakens uitdelen (voor zover individuele opportunisten het clubgevoel iets interesseert).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2026 18:37:51 ]
  woensdag 29 april 2026 @ 18:43:17 #99
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220679482
quote:
2s.gif Op woensdag 29 april 2026 18:33 schreef Perrin het volgende:

[..]
De VVD wordt nooit gestraft in de peilingen.
Ik ben stiekem een beetje jaloers dat ze er gewoon mee wegkomen terwijl PvdA bij eigen incompetentie die altijd in drievoud in de peiling terug kan zien.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 29 april 2026 @ 18:46:16 #100
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220679500
D66 maakte opnieuw de cynische fout om voor rechts te kiezen.
Het leert traag en is voor dat al eerder afgestraft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')