De T. levert geen ministers, komt niet op partijcongressen een joelende menigte aanjagen, komt niet zijn excuses aanbieden aan Yesilgoz als een laf hondje. Macht is meer dan kijkcijfers.quote:Op donderdag 30 april 2026 22:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De T. en zijn vele spinoffs zijn hier misschien wel prominenter aanwezig dan FoxNews in Amerika. FoxNews haalde lineair in de afgelopen jaren steevast minder dan 2 miljoen Amerikaanse kijkers per dag.
Kleine leestips: Blood and Ruins van Overy; Dark Continent van Mazower.quote:Op donderdag 30 april 2026 22:13 schreef capricia het volgende:
[..]
"Repatriëring van migranten."
Volgens mij noemt de EU dat zo. Wat overigens helemaal niet vrijwillig hoeft te zijn.
In DL en GB hebben ze het letterlijk over deportaties.
Ik vind remigratie overigens niet perse een besmet woord.
Ik ben bezig met de Franse poging tot staatsgreep in april 1961. Ook heel interessant. De zogenaamde Generaalsputsch.quote:Op donderdag 30 april 2026 22:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kleine leestips: Blood and Ruins van Overy; Dark Continent van Mazower.
Misschien valt dan ergens een kwartje.
FoxNews levert ook geen ministers hè? Het is niet zo als de geborgde zetels van LTO bij de waterschappen of voorheen de KVP (de KVP had dat geformaliseerd).quote:
In de basis is het ook een heel normaal woord. Dat sommige extreme partijen het hebben gekaapt is wat anders. Maar met het woord op zichzelf is niks mis.quote:Op donderdag 30 april 2026 22:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens mij noemt de EU dat zo. Wat overigens helemaal niet vrijwillig hoeft te zijn.
Daarom zegt de Vos het ook. Zoals je zelf al aangeeft is het geen goed idee een woord en de betekenis er van zo te verkwanselen dat het iets gaat betekenen dat het niet is.quote:Op donderdag 30 april 2026 21:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik begrijp best wat je bedoelt maar als men bijvoorbeeld de leus "From river to the sea" als antisemitisch gaat bestempelen omdat een klein deel er wat anders mee bedoelt dan moet dit op zelfde maatstaf leggen of worden de doelpalen dan weer verzet?
Ik denk dat je als rechtse politieke partij in Nederland gewoon goed moet nadenken of je dat woord wel wil gebruiken als je ook gewoon kan zeggen "vrijwillige terugkeer van mensen".
We denken er alle drie hetzelfde over in ieder gevalquote:Op donderdag 30 april 2026 22:08 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is uit den treure gedocumenteerd op welke wijze "remigratie" door uiterst rechts wordt gebruikt en wat daarmee wordt bedoeld. Niet alleen in Nederland maar de hele wereld. Nota bene de AIVD en NCTV heeft daar opmerkingen over gemaakt.
Dat mensen het land verlaten, al dan niet financieel gunstig (niet eens zozeer een 'oprotpremie') is niet hetzelfde.
Je kunt het ook "terugkeer" noemen of "emigratie". Door specifiek over remigratie te spreken sluit je aan op een discours waar heel goed duidelijk van is wat daarmee wordt bedoeld.
Voordat dit internationaal afgesproken discours nog niet was uitgekristalliseerd had Wilders het zeker wel over "miljoenen moslims deporteren". In 2004 zei Wilders al dat van "rassenrellen" geen negatieve werking hoeft uit te gaan.
Nederland heeft nul linkse talkshows. Eva en Pauw en de Wit zijn dat zeker niet. Met hun Verweij en De Winther als vaste 'neutrale' duider onder contract.quote:Op donderdag 30 april 2026 22:08 schreef nostra het volgende:
[..]
De T. cum suis hebben bij lange na niet de macht zoals de media die in de VS wel heeft. Geen anchor mans (Johan Derksen, c'mon), geen one man shows, geen aanwezigheid bij rally's. Kan ook niet in een niet-tweepartijenstelsel. Je hebt een beetje rechtse talkshows en een beetje linkse talkshows en dat was het dan wel. Veel kneuteriger wordt het niet snel (ik zou me eerder zorgen maken om social media in plaats van lineaire tv en dagbladen).
Hegseth, Duffy. Daarnaast een hele rits subfiguren (ambassadeurs, Tulsi, etc.). Stuk of 20.quote:Op donderdag 30 april 2026 22:24 schreef Klopkoek het volgende:
FoxNews levert ook geen ministers hè?
Ik dus ook niet en ik zou graag zien dat dat zo blijft. Dat dansen op dun ijs met terminologie is niet leuk.quote:Op donderdag 30 april 2026 22:13 schreef capricia het volgende:
[..]
De T leverde bijna de MP, gelukkig werd daar een Twents stokje voor gestoken.quote:Op donderdag 30 april 2026 22:32 schreef nostra het volgende:
[..]
Hegseth, Duffy. Daarnaast een hele rits subfiguren (ambassadeurs, Tulsi, etc.). Stuk of 20.
Dit is als zeggen dat GeenStijl (destijds eigendom van de Telegraaf) mevrouw Yesilgöz heeft geleverd, en van raadslid een bekend landelijk politicus heeft gemaakt.quote:Op donderdag 30 april 2026 22:32 schreef nostra het volgende:
[..]
Hegseth, Duffy. Daarnaast een hele rits subfiguren (ambassadeurs, Tulsi, etc.). Stuk of 20.
Werkte Dilan 10 jaar bij GS?quote:Op donderdag 30 april 2026 22:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit is als zeggen dat GeenStijl (destijds eigendom van de Telegraaf) mevrouw Yesilgöz heeft geleverd, en van raadslid een bekend landelijk politicus heeft gemaakt.
Je moet ook niet alles eufemistisch willen afdekken. Taal mag best duidelijk zijn en hoeft niet te verbloemen.quote:Op donderdag 30 april 2026 22:33 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik dus ook niet en ik zou graag zien dat dat zo blijft. Dat dansen op dun ijs met terminologie is niet leuk.
Overigens hangt er aan deporteren wel een nare bijtoon en dat is niet raar. Al is bijvoorbeeld "een crimineel is deporteerd" een hele normale en correcte zin.
Nu doe jij net alsof een Hegseth voltijds medewerker was van FoxNews.quote:
Hegseth is ook geen combat veteran, maar wordt wel gezien als militaire bolleboos.quote:Op donderdag 30 april 2026 22:42 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nu doe jij net alsof een Hegseth voltijds medewerker was van FoxNews.
Af en toe een columnpje tikken of op TV opdraven (zoals Yesilgoz een aantal jaar deed, voordat de stap naar landelijk werd gezet) is geen "werken".
In dat geval was de firma Ellian - in dienst van de o zo frisse Sjah - al ruim 15 jaar voor De Telegraaf aan het "werk".
Leuk trouwens dat je het tegenwoordig continu over "Dilan" hebt, op first name basis.
Ha! Dat wilde ik net ook schrijven!quote:Op donderdag 30 april 2026 22:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De T leverde bijna de MP, gelukkig werd daar een Twents stokje voor gestoken.
Welk boek is dat?quote:Op donderdag 30 april 2026 22:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben bezig met de Franse poging tot staatsgreep in april 1961. Ook heel interessant. De zogenaamde Generaalsputsch.
Vergeet ook VI niet, er is een heel contingent aan 50 plussers dat idolaat van hem is, dat zouden er zomaar meer dan 100000 kunnen zijn. Ook ben ik ervan overtuigd dat Jetten in het torentje zit dankzij VI en de Telegraaf-spinoffs.quote:Op donderdag 30 april 2026 22:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ha! Dat wilde ik net ook schrijven!
Het bereik van de T. en spinoffs is hoogstwaarschijnlijk stukken groter dan FoxNews in Amerika. Gecorrigeerd voor inwoneraantal uiteraard.
Vi heeft een flink bereik en weet vooral zijn doelgroep goed te bereiken.quote:Op donderdag 30 april 2026 22:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Vergeet ook VI niet, er is een heel contingent aan 50 plussers dat idolaat van hem is, dat zouden er zomaar meer dan 100000 kunnen zijn. Ook ben ik ervan overtuigd dat Jetten in het torentje zit dankzij VI en de Telegraaf-spinoffs.
Fox&Friends, Ingraham Angle, overal en nergens als co-host. Maar goed, we dwalen wat af. De kern is dat de verwevenheid tussen Nederlandse media en de politiek, de invloed op elkaar en de uitgesprokenheid van de kleur van de media gewoon een stuk minder is dan in Amerika.quote:Op donderdag 30 april 2026 22:42 schreef Klopkoek het volgende:
Nu doe jij net alsof een Hegseth voltijds medewerker was van FoxNews.
De naam typt sowieso kut op qwerty en als je hem goed wil schrijven ben je een minuut bezig.quote:Leuk trouwens dat je het tegenwoordig continu over "Dilan" hebt, op first name basis.
Twee boeken eigenlijk. Als je geïnteresseerd bent.quote:
Dat zie ik anders en is een overblijfsel van de verzuiling. De verzuiling is afgestorven maar nooit volledig opgeruimd.quote:Op donderdag 30 april 2026 22:50 schreef nostra het volgende:
De kern is dat de verwevenheid tussen Nederlandse media en de politiek, de invloed op elkaar en de uitgesprokenheid van de kleur van de media gewoon een stuk minder is dan in Amerika.
WNL heeft zoals bekend allemaal VVDers in hun bestuur. Dat wat zij ooit de VARA verweten doen zijzelf op steroids. Na het Bert Huisjes fiasco werd Arendo Joustra als interim aangesteld. Inmiddels zit Joustra in het tweekoppige bestuur van het redactiestatuut van RTL Nieuws (geregeld door Kees Berghuis zeker? Zat bij VVD, werd RTL hoofdredacteur, terug bij VVD, nu WNL hoofdredacteur)quote:Op donderdag 30 april 2026 22:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Vergeet ook VI niet, er is een heel contingent aan 50 plussers dat idolaat van hem is, dat zouden er zomaar meer dan 100000 kunnen zijn. Ook ben ik ervan overtuigd dat Jetten in het torentje zit dankzij VI en de Telegraaf-spinoffs.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |