abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 15:10:38 #201
236264 crew  capricia
pi_220683609
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 13:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Op papier lijkt er dan een hoge instroom maar blijven zullen ze hier niet. Als het goed is wordt de keten ontlast.

Het kan natuurlijk dat je bij meerdere landen een aanvraag doet.
Volgens mij is dat niet de bedoeling. Dat je in diverse eu landen een aanvraag indient en gaat afwachten welke land het soepelst is.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220683663
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 13:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Op papier lijkt er dan een hoge instroom maar blijven zullen ze hier niet. Als het goed is wordt de keten ontlast.

Het kan natuurlijk dat je bij meerdere landen een aanvraag doet.
Nee, dat mag expliciet niet. Maar de EU handhaaft dat niet en heeft dat ook nooit gedaan. Landen als Griekenland mogen lekker in de stront zakken.
pi_220683781
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:50 schreef Bluesdude het volgende:
Nationalistische betutteling over (verplicht) de Nederlandse vlag hijsen bij schoolgebouwen hoger onderwijs
[..]
Download de motie
De uitgesproken nationalisten waren voor (49) de rest was tegen .
Dus verworpen.

[ x ]
Het is natuurlijk wel een treurige motie maar aan de andere kant is het wel handig om een beetje nationalisme te introduceren.
De tweede kamer vraagt straks een Bontenbal bommenbelasting, de dienstplicht (kindermoord en slavernij) wordt zachtjes opnieuw geopperd. We willen miljarden in defensie stoppen en extra personeel.

Misschien is het dan wel slim om het nationalisme een beetje aan te wakkeren om maar een beeld te geven waarvoor je het doet.

Of verwachten we straks dat iemand zich dood laat schieten in een loopgraaf voor Ursula uit Brussel.
pi_220683802
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 13:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is gewoon heel opmerkelijk dat mensen met verblijfsrecht in Griekenland hier ook nog allerlei aanvragen denken te kunnen indienen.
Waarom niet, niemand houdt ze tegen.
In het ergste geval wordt je aanvraag afgewezen en verblijf je hier gewoon alsnog.
pi_220683806
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:50 schreef Bluesdude het volgende:
Nationalistische betutteling over (verplicht) de Nederlandse vlag hijsen bij schoolgebouwen hoger onderwijs
[..]
Download de motie
De uitgesproken nationalisten waren voor (49) de rest was tegen .
Dus verworpen.

[ x ]
Vele malen logischer dan het hijsen van de Palestijnse vlag bij de TU.
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 15:47:05 #206
236264 crew  capricia
pi_220683821
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:45 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Waarom niet, niemand houdt ze tegen.
In het ergste geval wordt je aanvraag afgewezen en verblijf je hier gewoon alsnog.
En je dan afvragen waarom mensen steeds rechtser gaan stemmen. Wat doen we onszelf toch aan.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220683886
twitter


Ter Apel ligt voortaan in Gelderland! _O_
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220683904
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 15:47 schreef capricia het volgende:

[..]
En je dan afvragen waarom mensen steeds rechtser gaan stemmen. Wat doen we onszelf toch aan.
Dat afgewezen asielzoekers terug moeten vindt de PvdA en GroenLinks al heel lang. Daar hoef je niet rechts voor te stemmen. Het is 'rechts' geweest die hier zelf een puinhoop van heeft gemaakt.

Een deel van de uitgeprocedeerden vertrekt gewoon:
https://nieuwscheckers.nl(...)galiteit-verdwijnen/

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2026 16:03:58 ]
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 16:03:30 #209
5428 crew  miss_sly
pi_220683905
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:00 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]

Ter Apel ligt voortaan in Gelderland! _O_
Ze hadden ook vreselijk slechte AI-generated plaatjes en teksten. Echt te triest voor woorden. Ik hoop dat het echt op niets uitdraait en drie man en een paardenkop hierop af komt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220683918
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ze hadden ook vreselijk slechte AI-generated plaatjes en teksten. Echt te triest voor woorden. Ik hoop dat het echt op niets uitdraait en drie man en een paardenkop hierop af komt.
Of er komt geen hond opdagen, of het wordt Elsfest V2.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 16:06:30 #211
236264 crew  capricia
pi_220683922
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ze hadden ook vreselijk slechte AI-generated plaatjes en teksten. Echt te triest voor woorden. Ik hoop dat het echt op niets uitdraait en drie man en een paardenkop hierop af komt.
Als er mensen op af komen, gaat het gewoon weer allerlei ongeregeldheden opleveren. Zucht.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 16:06:37 #212
236264 crew  capricia
pi_220683923
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:05 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Of er komt geen hond opdagen, of het wordt Elsfest V2.
Dit dus.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 16:07:45 #213
5428 crew  miss_sly
pi_220683929
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:05 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Of er komt geen hond opdagen, of het wordt Elsfest V2.
Elsfest V2 in 12 steden lijkt me wel een waar drama. Die relschoppers kunnen toch niet in 12 steden tegelijk zijn?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220684053
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Als er mensen op af komen, gaat het gewoon weer allerlei ongeregeldheden opleveren. Zucht.
Het leger inzetten.

Schieten op knieschijven.

Knuppel in de nek door burgerpatrouilles, als eigendom van anderen wordt gesloopt.
  donderdag 30 april 2026 @ 16:59:51 #215
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220684152
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:00 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]

Ter Apel ligt voortaan in Gelderland! _O_
stom wijf
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220684174
Zo trots op Nederland vlagvlagvlagvlagvlag en dan niet kunnen zpellen en een 1 voor topo. Love it.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220684179
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 12:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Komt omdat Nederland geen Palestijnen erkent. Het zijn ook geen Israëlische burgers (daar zorgen ze uiterst rechtse Netanyahu regeringen wel voor) dus een onbekende nationaliteit ja.

"Ze komen nu echt uit ieder derde wereldland" is gewoon niet waar. De grote stromen zijn maar van een paar landen.
Alsof het allemaal Palestijnen zijn. Wees niet zo naïef joh. Iedereen kan dat excuus nu gebruiken en ene beetje slimme gelukszoeker doet dat ook en krijgt dat wel te horen van zijn adviseur. Want ja er zit een enorm verdienmodel achter de asielstroom. En wat hierboven al gezegd is. Zelfs als ze al in veilige landen zijn proberen ze het hier alsnog. Omdat het leven hier heerlijk is qua sociale voorzieningen. Neem het ze niet eens kwalijk. Had hetzelfde gedaan als ik de kans had. Maar dat niet willen ze is gewoon heel naïef/ dom. En dat staat mij tegen van PRO.
  donderdag 30 april 2026 @ 17:05:54 #218
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220684189
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:00 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]

Ter Apel ligt voortaan in Gelderland! _O_
Ter Apeldoorn
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220684192
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Elsfest V2 in 12 steden lijkt me wel een waar drama. Die relschoppers kunnen toch niet in 12 steden tegelijk zijn?
Mocht er uberhaupt een hond op afkomen, dan denk ik dat het wat geconcentreerd is in Den Haag of Amsterdam.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 17:21:10 #220
236264 crew  capricia
pi_220684259
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:05 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ter Apeldoorn
_O-
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 30 april 2026 @ 18:03:07 #221
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220684472
quote:
10s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:04 schreef nostra het volgende:
Zo trots op Nederland vlagvlagvlagvlagvlag en dan niet kunnen zpellen en een 1 voor topo. Love it.
Geen winnaars in de loterij van het leven, nee.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220684474
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Dat afgewezen asielzoekers terug moeten vindt de PvdA en GroenLinks al heel lang. Daar hoef je niet rechts voor te stemmen. Het is 'rechts' geweest die hier zelf een puinhoop van heeft gemaakt.

Een deel van de uitgeprocedeerden vertrekt gewoon:
https://nieuwscheckers.nl(...)galiteit-verdwijnen/
Bijna allemaal vertrekken ze inderdaad gewoon, maar dat past niet in het narratief van rechts.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2026 18:03:49 ]
pi_220684575
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bijna allemaal vertrekken ze inderdaad gewoon, maar dat past niet in het narratief van rechts.
https://www.dienstterugkeerenvertrek.nl/over-dtv/cijfers

Van de 21k instroom zijn er 13k vertrokken, dus max 60%.
Van die 13k zijn er maar 7.5k waarvan we het echt weten. Van de overige 5.5k weten we het niet.

Dus het percentage van van vertrek ligt ergens tussen de 35 en 60%.
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 18:31:10 #224
236264 crew  capricia
pi_220684634
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:22 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
https://www.dienstterugkeerenvertrek.nl/over-dtv/cijfers

Van de 21k instroom zijn er 13k vertrokken, dus max 60%.
Van die 13k zijn er maar 7.5k waarvan we het echt weten. Van de overige 5.5k weten we het niet.

Dus het percentage van van vertrek ligt ergens tussen de 35 en 60%.
De toename van 33% zit nu vooral in de mensen zonder nationaliteit. En dat zijn Palestijnen. Die kennelijk in meerdere landen asiel aanvragen. Ze hebben al bescherming in Griekenland. En we zien hier die toename omdat België strenger geworden is.

Ik vind dat hele asiel-gehop sws vaag. Ze hebben al bescherming in Griekenland. Wat doen ze dan hier?

quote:
Onbekende nationaliteit

• Uit de registratie van aanvragers met
een onbekende nationaliteit in AC Ter
Apel blijkt dat bijna allen een
Palestijnse achtergrond hebben.
• Een groot deel van deze aanvragers heeft eerder al bescherming gekregen
in Griekenland.
https://ind.nl/nl/documen(...)ar-voorjaar-2026.pdf
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220684702
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:31 schreef capricia het volgende:

[..]
De toename van 33% zit nu vooral in de mensen zonder nationaliteit. En dat zijn Palestijnen. Die kennelijk in meerdere landen asiel aanvragen. Ze hebben al bescherming in Griekenland. En we zien hier die toename omdat België strenger geworden is.

Ik vind dat hele asiel-gehop sws vaag. Ze hebben al bescherming in Griekenland. Wat doen ze dan hier?
[..]
https://ind.nl/nl/documen(...)ar-voorjaar-2026.pdf
Lees nog even mijn post terug voor wat verdieping.

Bescherming, goed ontvangst en warm welkom, pais en vree in Griekenland ...?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')