Volgens mij is dat niet de bedoeling. Dat je in diverse eu landen een aanvraag indient en gaat afwachten welke land het soepelst is.quote:Op donderdag 30 april 2026 13:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Op papier lijkt er dan een hoge instroom maar blijven zullen ze hier niet. Als het goed is wordt de keten ontlast.
Het kan natuurlijk dat je bij meerdere landen een aanvraag doet.
Nee, dat mag expliciet niet. Maar de EU handhaaft dat niet en heeft dat ook nooit gedaan. Landen als Griekenland mogen lekker in de stront zakken.quote:Op donderdag 30 april 2026 13:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Op papier lijkt er dan een hoge instroom maar blijven zullen ze hier niet. Als het goed is wordt de keten ontlast.
Het kan natuurlijk dat je bij meerdere landen een aanvraag doet.
Het is natuurlijk wel een treurige motie maar aan de andere kant is het wel handig om een beetje nationalisme te introduceren.quote:Op donderdag 30 april 2026 12:50 schreef Bluesdude het volgende:
Nationalistische betutteling over (verplicht) de Nederlandse vlag hijsen bij schoolgebouwen hoger onderwijs
[..]
Download de motie
De uitgesproken nationalisten waren voor (49) de rest was tegen .
Dus verworpen.
[ x ]
Waarom niet, niemand houdt ze tegen.quote:Op donderdag 30 april 2026 13:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is gewoon heel opmerkelijk dat mensen met verblijfsrecht in Griekenland hier ook nog allerlei aanvragen denken te kunnen indienen.
Vele malen logischer dan het hijsen van de Palestijnse vlag bij de TU.quote:Op donderdag 30 april 2026 12:50 schreef Bluesdude het volgende:
Nationalistische betutteling over (verplicht) de Nederlandse vlag hijsen bij schoolgebouwen hoger onderwijs
[..]
Download de motie
De uitgesproken nationalisten waren voor (49) de rest was tegen .
Dus verworpen.
[ x ]
En je dan afvragen waarom mensen steeds rechtser gaan stemmen. Wat doen we onszelf toch aan.quote:Op donderdag 30 april 2026 15:45 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Waarom niet, niemand houdt ze tegen.
In het ergste geval wordt je aanvraag afgewezen en verblijf je hier gewoon alsnog.
Dat afgewezen asielzoekers terug moeten vindt de PvdA en GroenLinks al heel lang. Daar hoef je niet rechts voor te stemmen. Het is 'rechts' geweest die hier zelf een puinhoop van heeft gemaakt.quote:Op donderdag 30 april 2026 15:47 schreef capricia het volgende:
[..]
En je dan afvragen waarom mensen steeds rechtser gaan stemmen. Wat doen we onszelf toch aan.
Ze hadden ook vreselijk slechte AI-generated plaatjes en teksten. Echt te triest voor woorden. Ik hoop dat het echt op niets uitdraait en drie man en een paardenkop hierop af komt.quote:Op donderdag 30 april 2026 16:00 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
Ter Apel ligt voortaan in Gelderland!
Of er komt geen hond opdagen, of het wordt Elsfest V2.quote:Op donderdag 30 april 2026 16:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze hadden ook vreselijk slechte AI-generated plaatjes en teksten. Echt te triest voor woorden. Ik hoop dat het echt op niets uitdraait en drie man en een paardenkop hierop af komt.
Als er mensen op af komen, gaat het gewoon weer allerlei ongeregeldheden opleveren. Zucht.quote:Op donderdag 30 april 2026 16:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze hadden ook vreselijk slechte AI-generated plaatjes en teksten. Echt te triest voor woorden. Ik hoop dat het echt op niets uitdraait en drie man en een paardenkop hierop af komt.
Dit dus.quote:Op donderdag 30 april 2026 16:05 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Of er komt geen hond opdagen, of het wordt Elsfest V2.
Elsfest V2 in 12 steden lijkt me wel een waar drama. Die relschoppers kunnen toch niet in 12 steden tegelijk zijn?quote:Op donderdag 30 april 2026 16:05 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Of er komt geen hond opdagen, of het wordt Elsfest V2.
Het leger inzetten.quote:Op donderdag 30 april 2026 16:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Als er mensen op af komen, gaat het gewoon weer allerlei ongeregeldheden opleveren. Zucht.
stom wijfquote:Op donderdag 30 april 2026 16:00 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
Alsof het allemaal Palestijnen zijn. Wees niet zo naïef joh. Iedereen kan dat excuus nu gebruiken en ene beetje slimme gelukszoeker doet dat ook en krijgt dat wel te horen van zijn adviseur. Want ja er zit een enorm verdienmodel achter de asielstroom. En wat hierboven al gezegd is. Zelfs als ze al in veilige landen zijn proberen ze het hier alsnog. Omdat het leven hier heerlijk is qua sociale voorzieningen. Neem het ze niet eens kwalijk. Had hetzelfde gedaan als ik de kans had. Maar dat niet willen ze is gewoon heel naïef/ dom. En dat staat mij tegen van PRO.quote:Op donderdag 30 april 2026 12:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Komt omdat Nederland geen Palestijnen erkent. Het zijn ook geen Israëlische burgers (daar zorgen ze uiterst rechtse Netanyahu regeringen wel voor) dus een onbekende nationaliteit ja.
"Ze komen nu echt uit ieder derde wereldland" is gewoon niet waar. De grote stromen zijn maar van een paar landen.
Ter Apeldoornquote:Op donderdag 30 april 2026 16:00 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
Mocht er uberhaupt een hond op afkomen, dan denk ik dat het wat geconcentreerd is in Den Haag of Amsterdam.quote:Op donderdag 30 april 2026 16:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Elsfest V2 in 12 steden lijkt me wel een waar drama. Die relschoppers kunnen toch niet in 12 steden tegelijk zijn?
Geen winnaars in de loterij van het leven, nee.quote:Op donderdag 30 april 2026 17:04 schreef nostra het volgende:
Zo trots op Nederland vlagvlagvlagvlagvlag en dan niet kunnen zpellen en een 1 voor topo. Love it.
Bijna allemaal vertrekken ze inderdaad gewoon, maar dat past niet in het narratief van rechts.quote:Op donderdag 30 april 2026 16:03 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat afgewezen asielzoekers terug moeten vindt de PvdA en GroenLinks al heel lang. Daar hoef je niet rechts voor te stemmen. Het is 'rechts' geweest die hier zelf een puinhoop van heeft gemaakt.
Een deel van de uitgeprocedeerden vertrekt gewoon:
https://nieuwscheckers.nl(...)galiteit-verdwijnen/
https://www.dienstterugkeerenvertrek.nl/over-dtv/cijfersquote:Op donderdag 30 april 2026 18:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bijna allemaal vertrekken ze inderdaad gewoon, maar dat past niet in het narratief van rechts.
De toename van 33% zit nu vooral in de mensen zonder nationaliteit. En dat zijn Palestijnen. Die kennelijk in meerdere landen asiel aanvragen. Ze hebben al bescherming in Griekenland. En we zien hier die toename omdat België strenger geworden is.quote:Op donderdag 30 april 2026 18:22 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
https://www.dienstterugkeerenvertrek.nl/over-dtv/cijfers
Van de 21k instroom zijn er 13k vertrokken, dus max 60%.
Van die 13k zijn er maar 7.5k waarvan we het echt weten. Van de overige 5.5k weten we het niet.
Dus het percentage van van vertrek ligt ergens tussen de 35 en 60%.
https://ind.nl/nl/documen(...)ar-voorjaar-2026.pdfquote:Onbekende nationaliteit
• Uit de registratie van aanvragers met
een onbekende nationaliteit in AC Ter
Apel blijkt dat bijna allen een
Palestijnse achtergrond hebben.
• Een groot deel van deze aanvragers heeft eerder al bescherming gekregen
in Griekenland.
Lees nog even mijn post terug voor wat verdieping.quote:Op donderdag 30 april 2026 18:31 schreef capricia het volgende:
[..]
De toename van 33% zit nu vooral in de mensen zonder nationaliteit. En dat zijn Palestijnen. Die kennelijk in meerdere landen asiel aanvragen. Ze hebben al bescherming in Griekenland. En we zien hier die toename omdat België strenger geworden is.
Ik vind dat hele asiel-gehop sws vaag. Ze hebben al bescherming in Griekenland. Wat doen ze dan hier?
[..]
https://ind.nl/nl/documen(...)ar-voorjaar-2026.pdf
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |