abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 18:50:03 #226
236264 crew  capricia
pi_220684776
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:40 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Lees nog even mijn post terug voor wat verdieping.

Bescherming, goed ontvangst en warm welkom, pais en vree in Griekenland ...?
Het geeft wel aan hoe slecht de Dublin akkoorden werken.
Mensen die al asiel in Griekenland hebben gekregen, die dan doorreizen naar meerdere andere eu landen, om daar opnieuw een asielprocedure te starten.
En de IND moet dat dan weer geval voor geval gaan bekijken.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220684852
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:50 schreef capricia het volgende:
En de IND moet dat dan weer geval voor geval gaan bekijken.
Leve het tweestatusstelsel! Nog zo een rechtse wens...
pi_220684954
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:22 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
https://www.dienstterugkeerenvertrek.nl/over-dtv/cijfers

Van de 21k instroom zijn er 13k vertrokken, dus max 60%.
Van die 13k zijn er maar 7.5k waarvan we het echt weten. Van de overige 5.5k weten we het niet.

Dus het percentage van van vertrek ligt ergens tussen de 35 en 60%.
Van de 21k instroom hoefde het grootste deel niet te vertrekken. Er waren maar 8100 afgewezen asielzoekers vorig jaar.
Je vergelijkt het met het verkeerde getal.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2026 19:16:16 ]
pi_220685029
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Leve het tweestatusstelsel! Nog zo een rechtse wens...
Het is inderdaad vrij kansloos. Je kan nu al ruiken dat de IND over een paar jaar nog veel meer overbelast is dan nu… niet alleen met dat tweestatusstelsel maar ook door het afschaffen van de permanente verblijfsvergunningen en daardoor alles elke drie jaar alles opnieuw moeten beoordelen.
Dat wordt een grote bende…
pi_220685118
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Het geeft wel aan hoe slecht de Dublin akkoorden werken.
Mensen die al asiel in Griekenland hebben gekregen, die dan doorreizen naar meerdere andere eu landen, om daar opnieuw een asielprocedure te starten.
En de IND moet dat dan weer geval voor geval gaan bekijken.
Het werkt inderdaad niet omdat landen als Nederland die amper vluchtelingen opvangen doen alsof we het zo zwaar hebben ermee als bijvoorbeeld Griekenland.
Het is ook logisch dat mensen niet in Griekenland blijven want dat land kan de aanstroom helemaal niet aan.
pi_220685152
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 19:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Van de 21k instroom hoefde het grootste deel niet te vertrekken. Er waren maar 8100 afgewezen asielzoekers vorig jaar.
Je vergelijkt het met het verkeerde getal.
De instroom bij DNT moet gewoon vertrekken. Dat is niet de asielinstroom.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220685170
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 19:39 schreef nostra het volgende:

[..]
De instroom bij DNT moet gewoon vertrekken. Dat is niet de asielinstroom.
Een deel daarvan vertrekt zonder het de DTenV te laten weten, dus dat kan nooit 100% worden.
pi_220685180
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 19:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het werkt inderdaad niet omdat landen als Nederland die amper vluchtelingen opvangen doen alsof we het zo zwaar hebben ermee als bijvoorbeeld Griekenland.
Het is ook logisch dat mensen niet in Griekenland blijven want dat land kan de aanstroom helemaal niet aan.
Ja, wij voldoen totaal niet aan onze Dublinverplichting qua aantallen asielzoekers, Nederland zou daar gewoon op moeten worden aangesproken.
pi_220685252
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 18:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Het geeft wel aan hoe slecht de Dublin akkoorden werken.
Mensen die al asiel in Griekenland hebben gekregen, die dan doorreizen naar meerdere andere eu landen, om daar opnieuw een asielprocedure te starten.
En de IND moet dat dan weer geval voor geval gaan bekijken.
Is gewoon schandalig dat dat mag. En er niks tegen gedaan wordt.
pi_220685271
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 19:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, wij voldoen totaal niet aan onze Dublinverplichting qua aantallen asielzoekers, Nederland zou daar gewoon op moeten worden aangesproken.
Laten we eerst eens wat andere problemen oplossen hier.
pi_220685283
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 19:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Van de 21k instroom hoefde het grootste deel niet te vertrekken. Er waren maar 8100 afgewezen asielzoekers vorig jaar.
Je vergelijkt het met het verkeerde getal.
"
De instroom bestaat grotendeels uit overdrachtsdossiers van ketenpartners. DTenV krijgt de meeste dossiers vanuit de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND). Dit gaat vooral om vreemdelingen van wie de asielaanvraag is afgewezen. Daarnaast komt het voor dat de Politie (Nationale Politie of NP), de Zeehavenpolitie en de Koninklijke Marechaussee (KMar) vreemdelingen aantreffen die niet rechtmatig in Nederland verblijven. Ook hun dossiers worden in de regel aan de DTenV overgedragen."
pi_220685867
quote:
10s.gif Op donderdag 30 april 2026 19:26 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het is inderdaad vrij kansloos. Je kan nu al ruiken dat de IND over een paar jaar nog veel meer overbelast is dan nu… niet alleen met dat tweestatusstelsel maar ook door het afschaffen van de permanente verblijfsvergunningen en daardoor alles elke drie jaar alles opnieuw moeten beoordelen.
Dat wordt een grote bende…
De roep om nog hardere maatregelen worden alleen maar groter. Precies wat rechts wil.

Hier schrik ik ook van, de normloosheid van SBS6
twitter


Telegraaf, SBS6 en WNL gedragen zich zoals tijdens de jaren dertig. Ze willen de parlementaire democratie kraken. Een Trump zal Nederland niet krijgen nee, maar wel die agenda en dat project.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2026 21:21:34 ]
pi_220685955
Lidewij de Vos kan daar op SBS6 gewoon zeggen "er komen niet teveel mensen, er zijn al teveel mensen". Om dan vervolgens voor het stappen uit internationale verdragen te pleiten, schijt te hebben aan Brussel en "remigratie" opleggen tegen het "overschot" aan improductieven.

Kijken een half miljoen mensen naar. En Van Groningen maar lachen...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2026 21:33:06 ]
pi_220685980
twitter


"Wierd Duk heeft meestal gelijk", zei een zekere VVDer hier.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2026 21:35:41 ]
pi_220686106
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:34 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

"Wierd Duk heeft meestal gelijk", zei een zekere VVDer hier.
Remigratie staat niet gelijk aan deportaties.


Althans, als dat uit de mond zou komen van iemand anders dan de Vos. Maar remigratie moet wel bespreekbaar blijven.
  donderdag 30 april 2026 @ 21:52:11 #241
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220686118
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:50 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Remigratie staat niet gelijk aan deportaties.

Althans, als dat uit de mond zou komen van iemand anders dan de Vos. Maar remigratie moet wel bespreekbaar blijven.
Remigratie is een rechts hondenfluitje. Gewoon niet bespreekbaar. In geen enkele vorm. Gebruik daar maar gewoon andere woorden voor.
pi_220686138
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Telegraaf, SBS6 en WNL gedragen zich zoals tijdens de jaren dertig. Ze willen de parlementaire democratie kraken. Een Trump zal Nederland niet krijgen nee, maar wel die agenda en dat project.
Koekoek
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220686151
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:52 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Remigratie is een rechts hondenfluitje. Gewoon niet bespreekbaar. In geen enkele vorm. Gebruik daar maar gewoon andere woorden voor.
Nee dat is het niet. Dit is precies wat er dus mis gaat in discussies en het (maatschappelijke) debat. Zodra je woorden aanhangig gaat maken bij partijen of acties waar ze eigenlijk niks mee te maken hebben is het einde zoek.

En dat gezegd hebbende weet ik prima wat de vos en een Wilders er mee bedoelen.
  donderdag 30 april 2026 @ 21:59:54 #244
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220686184
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:55 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee dat is het niet. Dit is precies wat er dus mis gaat in discussies en het (maatschappelijke) debat. Zodra je woorden aanhangig gaat maken bij partijen of acties waar ze eigenlijk niks mee te maken hebben is het einde zoek.

En dat gezegd hebbende weet ik prima wat de vos en een Wilders er mee bedoelen.
Ik begrijp best wat je bedoelt maar als men bijvoorbeeld de leus "From river to the sea" als antisemitisch gaat bestempelen omdat een klein deel er wat anders mee bedoelt dan moet dit op zelfde maatstaf leggen of worden de doelpalen dan weer verzet?

Ik denk dat je als rechtse politieke partij in Nederland gewoon goed moet nadenken of je dat woord wel wil gebruiken als je ook gewoon kan zeggen "vrijwillige terugkeer van mensen".
pi_220686230
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:34 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

"Wierd Duk heeft meestal gelijk", zei een zekere VVDer hier.
Meestal geeft me altijd een escape hè. Dat doen die smiechterige VVD'ers altijd.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220686250
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:50 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Remigratie staat niet gelijk aan deportaties.


Althans, als dat uit de mond zou komen van iemand anders dan de Vos. Maar remigratie moet wel bespreekbaar blijven.
Het is uit den treure gedocumenteerd op welke wijze "remigratie" door uiterst rechts wordt gebruikt en wat daarmee wordt bedoeld. Niet alleen in Nederland maar de hele wereld. Nota bene de AIVD en NCTV heeft daar opmerkingen over gemaakt.

Dat mensen het land verlaten, al dan niet financieel gunstig (niet eens zozeer een 'oprotpremie') is niet hetzelfde.

Je kunt het ook "terugkeer" noemen of "emigratie". Door specifiek over remigratie te spreken sluit je aan op een discours waar heel goed duidelijk van is wat daarmee wordt bedoeld.

Voordat dit internationaal afgesproken discours nog niet was uitgekristalliseerd had Wilders het zeker wel over "miljoenen moslims deporteren". In 2004 zei Wilders al dat van "rassenrellen" geen negatieve werking hoeft uit te gaan.


[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2026 22:09:32 ]
pi_220686251
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
De roep om nog hardere maatregelen worden alleen maar groter. Precies wat rechts wil.

Hier schrik ik ook van, de normloosheid van SBS6
[ x ]

Telegraaf, SBS6 en WNL gedragen zich zoals tijdens de jaren dertig. Ze willen de parlementaire democratie kraken. Een Trump zal Nederland niet krijgen nee, maar wel die agenda en dat project.
De T. cum suis hebben bij lange na niet de macht zoals de media die in de VS wel heeft. Geen anchor mans (Johan Derksen, c'mon), geen one man shows, geen aanwezigheid bij rally's. Kan ook niet in een niet-tweepartijenstelsel. Je hebt een beetje rechtse talkshows en een beetje linkse talkshows en dat was het dan wel. Veel kneuteriger wordt het niet snel (ik zou me eerder zorgen maken om social media in plaats van lineaire tv en dagbladen).
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 22:13:39 #248
236264 crew  capricia
pi_220686293
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 21:59 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik begrijp best wat je bedoelt maar als men bijvoorbeeld de leus "From river to the sea" als antisemitisch gaat bestempelen omdat een klein deel er wat anders mee bedoelt dan moet dit op zelfde maatstaf leggen of worden de doelpalen dan weer verzet?

Ik denk dat je als rechtse politieke partij in Nederland gewoon goed moet nadenken of je dat woord wel wil gebruiken als je ook gewoon kan zeggen "vrijwillige terugkeer van mensen".
"Repatriëring van migranten."
Volgens mij noemt de EU dat zo. Wat overigens helemaal niet vrijwillig hoeft te zijn.
In DL en GB hebben ze het letterlijk over deportaties.

Ik vind remigratie overigens niet perse een besmet woord.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220686297
quote:
7s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:08 schreef nostra het volgende:

[..]
De T. cum suis hebben bij lange na niet de macht zoals de media die in de VS wel heeft.
De T. en zijn vele spinoffs zijn hier misschien wel prominenter aanwezig dan FoxNews in Amerika. FoxNews haalde lineair in de afgelopen jaren steevast minder dan 2 miljoen Amerikaanse kijkers per dag.
pi_220686315
quote:
12s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:05 schreef nostra het volgende:

[..]
Meestal geeft me altijd een escape hè. Dat doen die smiechterige VVD'ers altijd.
Pure Liberaal die Wierd Duk! Met zijn "Rusland is geen dictatuur" en "Tommy Robinson de held van Engeland".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')