abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 april 2026 @ 19:01:37 #1
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220634796
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 22 april 2026 @ 19:01:47 #2
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220634798
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:57 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het begint met zoveel mogelijk landen samenwerken, dat weet ik wel. Zolang iedereen zijn eigen plan gaat trekken, zet je die kustlanden juist onder enorme druk.
samenwerken ??

met migranten terug sturen naar Afrika , als je dat zelf niet wilt doen??

quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:56 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dat denk ik ook, maar niemand weet hoe dit op te lossen. Nouja Polen heeft het goed voor elkaar, maar West en Zuid-Europa krijgen het niet voor elkaar.

En ook niemand weet hoe het opgelost moet worden. Of Nederland moet willen groeien naar 20 miljoen inwoners of erger.
waarom zou Nederland niet naar 20 miljoen inwoners kunnen doorgroeien

alle voorwaarden zijn aanwezig

Zie California

vrijdag 23 december 2022
michaelmoore in NWS / Het grote overbevolkingstopic #10 hoeveel groei kunnen we aan?
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 22 april 2026 @ 19:04:38 #3
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220634817
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 19:01 schreef michaelmoore het volgende:
samenwerken ??

met migranten terug sturen naar Afrika , als je dat zelf niet wilt doen??

Lol, is het echt te moeilijk om nu eens begrijpend te lezen? Of is dweilen met de kraan open ook een goede oplossing?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 22 april 2026 @ 19:07:09 #4
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220634834
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 19:04 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Lol, is het echt te moeilijk om nu eens begrijpend te lezen? Of is dweilen met de kraan open ook een goede oplossing?
ALS je echt barmhartig wilt zijn dan is dweilen niet mogelijk
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220634838
#Geen mens is illegaal.

Dat klopt, maar het verblijf van een mens in een bepaald gebied (of een bepaald gebouw) kan wel illegaal zijn.
  woensdag 22 april 2026 @ 19:11:45 #6
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220634867
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 19:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ALS je echt barmhartig wilt zijn dan is dweilen niet mogelijk
Nou, ik heb het echt meermalen geprobeerd, maar ik ga het opgeven.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_220634886
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:57 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het begint met zoveel mogelijk landen samenwerken, dat weet ik wel. Zolang iedereen zijn eigen plan gaat trekken, zet je die kustlanden juist onder enorme druk.
Correct, maar nogmaals niet te doen. Ieder EU land heeft zijn eigen belangen. Een illusie, meer is het niet.
  woensdag 22 april 2026 @ 19:19:03 #8
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220634928
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 19:14 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Correct, maar nogmaals niet te doen. Ieder EU land heeft zijn eigen belangen. Een illusie, meer is het niet.
Ja, als je daar alvast vanuit gaat, dan gaat het nooit lukken, inderdaad. Het gaat ook om onze eigen toekomst, dan moet je wel gaan samenwerken en anders gaan we het gewoon negeren tot het niet meer te houden is,

Zo'n 100 jaar geleden waren de NAVO en de EU ook niet voor te stellen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 22 april 2026 @ 19:22:33 #9
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220634960
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 19:11 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nou, ik heb het echt meermalen geprobeerd, maar ik ga het opgeven.
Nog lang volgehouden. :D
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  woensdag 22 april 2026 @ 19:23:01 #10
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220634963
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 19:22 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Nog lang volgehouden. :D
Dat is die barmhartigheid!
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 22 april 2026 @ 19:33:05 #11
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220635043
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 19:19 schreef Vis1980 het volgende:

,

Zo'n 100 jaar geleden waren de NAVO en de EU ook niet voor te stellen.
als Hitler er niet geweest was dan was dat ook niet gebeurd
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 22 april 2026 @ 19:49:24 #12
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220635208
Goede TT.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220635217
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 19:19 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, als je daar alvast vanuit gaat, dan gaat het nooit lukken, inderdaad. Het gaat ook om onze eigen toekomst, dan moet je wel gaan samenwerken en anders gaan we het gewoon negeren tot het niet meer te houden is,

Zo'n 100 jaar geleden waren de NAVO en de EU ook niet voor te stellen.
Je kan ook best samenwerken, met enkele landen. Niet met een gehele EU, die verschillen zijn gewoon te groot.
  woensdag 22 april 2026 @ 19:52:04 #14
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220635231
quote:
9s.gif Op woensdag 22 april 2026 19:50 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Je kan ook best samenwerken, met enkele landen. Niet met een gehele EU, die verschillen zijn gewoon te groot.
ik zie Europa niet met een stem spreken , er zullen altijd types als Orban , Fico en Radev opduiken
Die zijn niet zo barmhartig
Magyar gaat ook geen migranten opvangen

Europa zal wel meer moeten verrechtsen om de migranten stroom af te remmen, barmhartig zijn is leuk om over te praten in de kerk , maar zal alleen maar meer "vluchtelingen" opleveren
meer types als Meloni zijn nodig
https://nl.wikipedia.org/wiki/Giorgia_Meloni


USA grenst aan Zuid America dat is pas diepe ellende, wat dat betreft valt de criminelen instroom in de EU nog mee

El Salvador opent megazaak tegen bende MS-13 voor 29.000 moorden

[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 22-04-2026 20:37:10 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator woensdag 22 april 2026 @ 20:15:16 #15
375570 crew  Cyan9
pi_220635433
quote:
Kabinet kijkt naar goedkoop ov-ticket zoals in Duitsland, dit leverde het daar op

Het wordt in Duitsland de 'grootste ov-revolutie' ooit genoemd: het Deutschlandticket. Voor een vast laag bedrag per maand onbeperkt met het ov reizen. In Nederland wil het kabinet tijdelijk een vergelijkbaar ticket invoeren, naar een idee van GroenLinks-PvdA: voor 49 euro met de trein, buiten de spits.

Het zogeheten Deutschland-ticket begon in 2022 als tijdelijk 9-euro-ticket. Het succesvolle abonnement leidde tot overvolle treinen, vooral in de weekenden. Een jaar later keerde het terug voor 49 euro, nu is de maandprijs opgelopen tot 63 euro.

Een op de vijf Duitsers van boven de 16 jaar heeft inmiddels zo'n abonnement. De verschillen binnen het land zijn wel groot. In een stad als Hamburg bezit bijna de helft van de bevolking een Deutschland-ticket, in afgelegen gebieden ligt het percentage veel lager.

Uit de auto
Vooral frequente ov-reizigers houden meer geld over in hun portemonnee. In grote steden kostten maandtickets vaak meer dan honderd euro. Ook heeft het Duitsers uit hun auto gehaald. Uit onderzoek van het ministerie van Transport blijkt dat 12 tot 20 procent van de ritten met het Deutschlandticket anders met de auto zouden zijn gemaakt.

Dat zorgt op zijn beurt voor een jaarlijkse besparing van 2,5 miljoen ton CO2-uitstoot, zo berekenden de onderzoekers. Dat staat gelijk aan 3 procent van de totale uitstoot van het autoverkeer in Duitsland.

EPA
De Schwebebahn in de West-Duitse stad Wuppertal, bekend om het zwevende spoor
Volgens de onderzoekers profiteren vooral mensen met lagere inkomens van de ov-kaart. "Die verbetert hun deelname aan de maatschappij", schrijven zij. Onder meer doordat een dagje uit toegankelijker is geworden.

Het Deutschlandticket geldt niet voor hogesnelheidstreinen, zoals de ICE. Met die trein reis je in vijf uur van Keulen naar Berlijn, terwijl die route met regionale treinen zeker 10 uur kost. Anders dan in het Nederlandse voorstel geldt het Deutschlandticket de hele dag, ook in de spits.

Steeds duurder
De financiering van het ticket staat onder druk. De Duitse regeringen, zowel federaal als in de deelstaten, dragen 3 miljard euro per jaar bij aan het ticket. Dat bedrag blijft gelijk, waardoor het ticket steeds duurder wordt om rendabel te blijven. "De prijs nadert de grens van wat mensen ervoor willen betalen", zei mobiliteitsonderzoeker Robert Follmer daarover tegen Der Spiegel.

NOS / Chiem Balduk
Het Deutschlandticket geldt voor treinen, bussen, trams en metro's
Volgens de onderzoekers van het ministerie levert het Deutschlandticket de samenleving 3,5 tot 5 miljard euro per jaar op, door besparing van milieuschade en toename van koopkracht. Het programma zou de staat dus minder kosten dan het oplevert.

Een onderzoek van de Deutsche Umwelthilfe, een ngo, komt zelfs op een welvaartswinst van 46 miljard euro tot 2030, mits het ticket op 49 euro wordt vastgepind. In dat scenario zouden naar schatting 20,6 miljoen Duitsers het abonnement afsluiten, op in totaal zo'n 83 miljoen inwoners. Als de prijs de komende jaren verder oploopt, neemt het aantal gebruikers en dus ook de milieu- en economische winst af.

Kwaliteit neemt af
De brancheorganisatie VDV is over het algemeen enthousiast over het ticket, maar vindt dat de staat te weinig bijdraagt. Doordat de vervoersbedrijven inkomsten mislopen ten opzichte van eerdere duurdere abonnementen, neemt de kwaliteit van het ov af. De Duitse regering gaat de komende twee maanden voor 1,6 miljard euro de brandstofaccijnzen verlagen, maar stopt geen extra geld in het ov. Tot onvrede van de VDV.

De toerismebranche is vanzelfsprekend blij met het Deutschlandticket. Koepelvereniging DTV zegt dat groei in de sector een direct gevolg is van het ov-abonnement. De Oostzeekust, het Zwarte Woud of een dagje Leipzig: de drempel om het eigen land te ontdekken is lager geworden.
https://nos.nl/artikel/26(...)-leverde-het-daar-op

Mooi idee, het OV kan wel een boost gebruiken.
Ongeīnteresseerd maar toch aanwezig.
  woensdag 22 april 2026 @ 22:31:14 #16
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220636373
quote:
9s.gif Op woensdag 22 april 2026 19:50 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Je kan ook best samenwerken, met enkele landen. Niet met een gehele EU, die verschillen zijn gewoon te groot.
Wat hebben de verschillen nu weer te maken met samenwerken als het aankomt op migratie? Het is een weinig constructieve gedachte. Maar ik heb het zelfs over niet alleen de EU, maar zoveel mogelijk landen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 22 april 2026 @ 22:33:39 #17
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220636388
quote:
84s.gif Op woensdag 22 april 2026 20:15 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)-leverde-het-daar-op

Mooi idee, het OV kan wel een boost gebruiken.
Ja man. Hier heb je echt wat aan als burger/ondernemer die gebukt gaat onder hoge energiekosten. Je mag goedkoper met de trein reizen in de daluren. Leuk voor wat bejaarden.

Alsof je een kankerpatiënt behandelt met 8 fysiotherapie sessies. Compleet lachwekkend.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  woensdag 22 april 2026 @ 22:35:46 #18
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220636403
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 19:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
als Hitler er niet geweest was dan was dat ook niet gebeurd
Ja leuk, maar het is er en het blijkt dus gewoon mogelijk. Met meer landen in de wereld ook, daar hoeven we echt niet te wachten op bijvoorbeeld een buitenaardse aanval. Als je ziet wat er qua financiën en organisatie allemaal opgezet kan worden als het aankomt op oorlog, dan moet je eens bedenken wat je met diezelfde mankracht en budgetten eigenlijk allemaal voor goeds zouden kunnen doen. Belachelijk dat we anno 2026 nog steeds onszelf limiteren met ouderwetse gedachtes.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 22 april 2026 @ 22:36:58 #19
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220636408
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2026 22:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja man. Hier heb je echt wat aan als burger/ondernemer die gebukt gaat onder hoge energiekosten. Je mag goedkoper met de trein reizen in de daluren. Leuk voor wat bejaarden.

Alsof je een kankerpatiënt behandelt met 8 fysiotherapie sessies. Compleet lachwekkend.
Gaat het eeen beetje, meneer Droge?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 22 april 2026 @ 22:40:22 #20
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220636417
quote:
84s.gif Op woensdag 22 april 2026 20:15 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)-leverde-het-daar-op

Mooi idee, het OV kan wel een boost gebruiken.
Yep heel goed voor de NS en minder dat het iemand (werkzaam) dient.
Zwiw geldt het hier alleen voor de trein en beperkt tot de daluren (09u00-16u00 en na 18u30).
Los daarvan lost imo het weinig irt sterk gestegen energieprijzen.
Ik zie de maatregel als bühnespel - oude wijn in nieuwe zakken - dat al ergens op het spoor stond.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ŠZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 22 april 2026 @ 22:42:11 #21
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220636427
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 22:35 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja leuk, maar het is er en het blijkt dus gewoon mogelijk. Met meer landen in de wereld ook, daar hoeven we echt niet te wachten op bijvoorbeeld een buitenaardse aanval. Als je ziet wat er qua financiën en organisatie allemaal opgezet kan worden als het aankomt op oorlog, dan moet je eens bedenken wat je met diezelfde mankracht en budgetten eigenlijk allemaal voor goeds zouden kunnen doen. Belachelijk dat we anno 2026 nog steeds onszelf limiteren met ouderwetse gedachtes.
maar voor de duidelijkheid , wil jij nu meer of minder migranten die de Middellandse Zee overgestoken zijn na 7500 dollar betaald te hebben aan een smokkel organisatie[


En ben je van mening dat mensen die na een negatieve beslissing hier dus illegaal zijn, dat die terug moeten?
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 22 april 2026 @ 22:43:49 #22
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220636435
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2026 22:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja man. Hier heb je echt wat aan als burger/ondernemer die gebukt gaat onder hoge energiekosten.

Je mag goedkoper met de trein reizen in de daluren. Leuk voor wat bejaarden.

Bejaarden gaan niet met de trein, die hebben een automobiel

ik (74) ga niet met het OV, vreselijk vind ik dat
waarom altijd zo denigrerend over de wat oudere medemens ??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 22 april 2026 @ 22:46:09 #23
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220636441
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 22:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Bejaarden gaan niet met de trein, die hebben een automobiel

ik (74) ga niet met het OV, vreselijk vind ik dat
waarom altijd zo denigrerend over de wat oudere medemens ??
Jij begreep mijn punt opperbest ;)
Niks mis met ouderen. Zolang ze maar niet stinken.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  woensdag 22 april 2026 @ 22:48:20 #24
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220636446
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2026 22:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jij begreep mijn punt opperbest ;)
Niks mis met ouderen. Zolang ze maar niet stinken.
ik ga niet gebukt onder hoge energieprijzen , ook niet onder hoge stookkosten

ik denk dat jij geen medelijden hoeft te hebben met de modale wat oudere medemens
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 22 april 2026 @ 22:49:14 #25
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220636448
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 22:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik ga niet gebukt onder hoge energieprijzen , ook niet onder hoge stookkosten
Daar gaat het niet om. De meeste oudjes hebben het heel goed.
Gaat om de mensen die werken (vaak jongeren) en ondernemers. Die moeten het ook comfortabel hebben.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  woensdag 22 april 2026 @ 22:50:08 #26
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220636452
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2026 22:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Daar gaat het niet om. De meeste oudjes hebben het heel goed.
Gaat om de mensen die werken (vaak jongeren) en ondernemers. Die moeten het ook comfortabel hebben.
voor de verstandige werknemer komt er de zelfstandigenwet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 22 april 2026 @ 23:09:46 #27
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220636531
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 22:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
maar voor de duidelijkheid , wil jij nu meer of minder migranten die de Middellandse Zee overgestoken zijn na 7500 dollar betaald te hebben aan een smokkel organisatie[

En ben je van mening dat mensen die na een negatieve beslissing hier dus illegaal zijn, dat die terug moeten?
Ja, als de rechter heeft beslist dat ze terug moeten, moeten ze terug naar land van herkomst. Mijn aangekaarte probleem gaat echter over meer dan alleen Nederland. Daarnaast vind ik het ronduit achterlijk dat je amper normaal antwoord kan geven of begrijpelijk kan lezen, dat is wel problematisch in een topic over politiek met jouw leeftijd.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 22 april 2026 @ 23:18:49 #28
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220636568
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 23:09 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, als de rechter heeft beslist dat ze terug moeten, moeten ze terug naar land van herkomst.

als ze dat niet willen, dan zijn ze illegaal hier ??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 22 april 2026 @ 23:20:57 #29
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220636573
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 23:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
als ze dat niet willen, dan zijn ze illegaal hier ??
Is dit een kleuterquiz? Ja, dan zijn ze illegaal hier. Ook als ze het wel willen. Mogen ze van mij nog steeds gewoon een kop soep krijgen van iemand die dat wil geven, of moeten we dan meteen doen alsof een illegaal mens geen mens is?????? (ik denk ik zet er ook eens wat meer vraagtekens bij en dat zonder alcohol).
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 22 april 2026 @ 23:24:44 #30
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220636584
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 23:20 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Is dit een kleuterquiz? Ja, dan zijn ze illegaal hier. Ook als ze het wel willen. Mogen ze van mij nog steeds gewoon een kop soep krijgen van iemand die dat wil geven, of moeten we dan meteen doen alsof een illegaal mens geen mens is?????? (ik denk ik zet er ook eens wat meer vraagtekens bij en dat zonder alcohol).
dus dan zijn personen die geen geldig visum of verblijfspapieren hebben hier illegaal aanwezig

en moeten uitgezet worden , en ja je mag ze best een kop soep geven , nog wel een dekentje ook, maar ze zijn illegaal


dan moet de TT aangepast worden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 22 april 2026 @ 23:35:20 #31
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220636610
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 23:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dus dan zijn personen die geen geldig visum of verblijfspapieren hebben hier illegaal aanwezig

en moeten uitgezet worden , en ja je mag ze best een kop soep geven , nog wel een dekentje ook, maar ze zijn illegaal

dan moet de TT aangepast worden
Lol, loop anders even een rondje buiten. Jij hebt dit deel aangemaakt en je had er van alles kunnen typen. Dus dat dit de TT is, heb je echt volledig aan jezelf te danken.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Moderator woensdag 22 april 2026 @ 23:45:53 #32
375570 crew  Cyan9
pi_220636624
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2026 22:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja man. Hier heb je echt wat aan als burger/ondernemer die gebukt gaat onder hoge energiekosten. Je mag goedkoper met de trein reizen in de daluren. Leuk voor wat bejaarden.

Alsof je een kankerpatiënt behandelt met 8 fysiotherapie sessies. Compleet lachwekkend.
Wat vooral lachwekkend is, is jouw bizar misplaatste vergelijking. Doe normaal.
Ongeīnteresseerd maar toch aanwezig.
  woensdag 22 april 2026 @ 23:50:54 #33
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220636638
Ik snap die kop soep ook niet, dat krijg je juridisch toch nooit voor elkaar? Je geeft iemand een kop soep en die blijkt achteraf illegaal te zijn, en dan ga je zeker de gevangenis in? In wat voor droomwereld leven deze mensen...een kop soep schenken aan iemand strafbaar maken. Het is geen Noord-Korea.

Wel een leuke, misschien moet je dit doorzetten. Geen kop soep meer geven aan daklozen. Alleen nog koppen soep geven aan mensen die gewoon hun eigen soep kunnen kopen/koken. 'Maar ik wil helemaal geen soep!'. 'Houd je bek en neem deze soep aan'.

'Ik ga even Cup-A-Soup halen, wil je ook', dat kan gewoon een gevangenisstraf opleveren. Mafkezen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_220636787
Dit kabinet :')

https://www.trouw.nl/poli(...)-ongemoeid~b695d8aa/

quote:
Kabinet negeert Kamermotie en laat Amerikaanse overname van beheerder DigiD voor nu ongemoeid
Prachtig al onze data in Amerikaanse handen voor een grijpstuiver.
Blijkt wel weer dat vrijwel alles uit de mond van de coalitiepartijen gelul is. Bijvoorbeeld als ze het over digitale soevereiniteit hebben. Ze geven enkel meer weg.

Zie ook
Bekijk deze YouTube-video
  donderdag 23 april 2026 @ 03:52:24 #35
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220636797
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 03:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dit kabinet :')

https://www.trouw.nl/poli(...)-ongemoeid~b695d8aa/
[..]
Prachtig al onze data in Amerikaanse handen voor een grijpstuiver.
Blijkt wel weer dat vrijwel alles uit de mond van de coalitiepartijen gelul is. Bijvoorbeeld als ze het over digitale soevereiniteit hebben. Ze geven enkel meer weg.

Alles is kletspraat voor de bühne. Ondertussen doet men zo min mogelijk.

Een disfunctioneel politiek systeem dat veinst daadwerkelijk een land te besturen. :(

[ Bericht 5% gewijzigd door Perrin op 23-04-2026 04:22:07 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 23 april 2026 @ 07:52:31 #36
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220637097
Posts van Michael zijn weer lekker onnavolgbaar.

Verder grove schande dat dit kabinet niet het goede voorbeeld geeft met Solvinity casus. Durf eens een keer keuzes te maken zeg.

Dit is een serieus privacy issue.
  Moderator donderdag 23 april 2026 @ 08:44:54 #37
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220637259
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 23:50 schreef Vis1980 het volgende:
Ik snap die kop soep ook niet, dat krijg je juridisch toch nooit voor elkaar? Je geeft iemand een kop soep en die blijkt achteraf illegaal te zijn, en dan ga je zeker de gevangenis in? In wat voor droomwereld leven deze mensen...een kop soep schenken aan iemand strafbaar maken. Het is geen Noord-Korea.

Wel een leuke, misschien moet je dit doorzetten. Geen kop soep meer geven aan daklozen. Alleen nog koppen soep geven aan mensen die gewoon hun eigen soep kunnen kopen/koken. 'Maar ik wil helemaal geen soep!'. 'Houd je bek en neem deze soep aan'.

'Ik ga even Cup-A-Soup halen, wil je ook', dat kan gewoon een gevangenisstraf opleveren. Mafkezen.
Dezelfde mensen die het te pas en te onpas hebben over de "joods christelijke samenleving" vinden niet dat je je christelijk mag gedragen. Dat is niet heel verrassend verder. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door xpompompomx op 23-04-2026 09:20:24 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 23 april 2026 @ 09:24:32 #38
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220637627
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 07:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Posts van Michael zijn weer lekker onnavolgbaar.

Verder grove schande dat dit kabinet niet het goede voorbeeld geeft met Solvinity casus. Durf eens een keer keuzes te maken zeg.

Dit is een serieus privacy issue.
Het is de leeftijd.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  donderdag 23 april 2026 @ 09:25:44 #39
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220637634
quote:
2s.gif Op donderdag 23 april 2026 08:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dezelfde mensen die het te pas en te onpas hebben over de "joods christelijke samenleving" vinden niet dat je je christelijk mag gedragen. Dat is niet heel verrassend verder. ;)
Je weet natuurlijk best wie wel en niet een asielzoeker of illegaal is.
Je mag ook geen spullen kopen van iemand die ze gestolen heeft (heling), de wet verwacht gewoon van je dat je zelf kunt inschatten of de spullen afkomstig zijn van een groothandel of dat deze bij iemand ontvreemd zijn.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220638208
Extreemrechtsen onder elkaar
Raisa Blommestijn had verbijsterende dubbelrol bij ontslag ON!-oprichter Arnold Karskens, oordeelt hof
Het interne onderzoek dat werd gebruikt om het ontslag van Arnold Karskens bij publieke omroep Ongehoord Nederland (ON!) te rechtvaardigen is volgens het gerechtshof ‘uiterst onzorgvuldig’ uitgevoerd. Het hof in Den Haag onthult een verbijsterende dubbelrol van ON!-gezicht Raisa Blommestijn.
_____-
Twee belastende verklaringen
Karskens ontdekte dat en wees de rechter erop dat in het uiteindelijke rapport twee zware, belastende verklaringen van Blommestijn stonden. Eentje werd openlijk onder haar naam afgelegd, maar een tweede was erin gezet onder een ‘anoniem nummer’. In het rapport werd nergens duidelijk gemaakt dat het om één en dezelfde persoon ging. ON! moest dit tijdens de zitting bij het hof bekennen.
  donderdag 23 april 2026 @ 12:04:12 #41
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220638829
quote:
2s.gif Op donderdag 23 april 2026 08:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dezelfde mensen die het te pas en te onpas hebben over de "joods christelijke samenleving" vinden niet dat je je christelijk mag gedragen. Dat is niet heel verrassend verder. ;)
Precies, ik heb een sterk ';als we nu allemaal eens even de andere kant opkijken' gevoel bij hoe sommigen deze humanitaire puzzel bekijken. En dan aangeven uiteraard dat onze cultuur moet blijven behouden, waar we niet als barbaren tekeer gaan. Dan moeten we toch echt naar de toekomst kijken en het niet maar laten gebeuren, want als we alleen reagerend gaan oplossen gaan er de meest mensonterende gebeurtenissen plaatsvinden. Ik noem het 'de kat in het nauw toekomst'. Uiteraard mag jij die term ook gebruiken naar vrije wil, na een kleine financiele vergoeding, uiteraard.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 23 april 2026 @ 12:07:01 #42
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220638873
quote:
7s.gif Op donderdag 23 april 2026 09:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je weet natuurlijk best wie wel en niet een asielzoeker of illegaal is.
Je mag ook geen spullen kopen van iemand die ze gestolen heeft (heling), de wet verwacht gewoon van je dat je zelf kunt inschatten of de spullen afkomstig zijn van een groothandel of dat deze bij iemand ontvreemd zijn.
Als je inmiddels zo ver van de natuur afstaat dat het geven van een kop soep als fout wordt gezien, dan ben je zelf geen reet waard. En dan het vergelijken met het kopen van gestolen goederen, koekoek.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 23 april 2026 @ 12:09:04 #43
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220638887
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 12:04 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
. Dan moeten we toch echt naar de toekomst kijken en het niet maar laten gebeuren, want als we alleen reagerend gaan oplossen gaan er de meest mensonterende gebeurtenissen plaatsvinden.
De arbeidsmigratie zal alleen maar zeer fors toenemen komende jaren gezien de demografische ontwikkelingen daar en hier

https://www.populationpyramid.net/africa/2024/

https://www.populationpyramid.net/europe/2024/

ook de nieuwe veilige boten zijn niet meer te tracken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220639013
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 03:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dit kabinet :')

https://www.trouw.nl/poli(...)-ongemoeid~b695d8aa/
[..]
Prachtig al onze data in Amerikaanse handen voor een grijpstuiver.

Nee. Als je er geen reet van snapt (net als de meeste Kamerleden), waarom begin je er dan over?

Dat bedrijf is trouwens nu in Britse handen, wat niemand wat lijkt te boeien. Maar goed.
pi_220639054
quote:
2s.gif Op donderdag 23 april 2026 08:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dezelfde mensen die het te pas en te onpas hebben over de "joods christelijke samenleving" vinden niet dat je je christelijk mag gedragen. Dat is niet heel verrassend verder. ;)
Naastenliefde en barmhartigheid zijn inderdaad absoluut geen pijlers van het Christelijke geloof. /s

quote:
7s.gif Op donderdag 23 april 2026 09:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je weet natuurlijk best wie wel en niet een asielzoeker of illegaal is.
Je mag ook geen spullen kopen van iemand die ze gestolen heeft (heling), de wet verwacht gewoon van je dat je zelf kunt inschatten of de spullen afkomstig zijn van een groothandel of dat deze bij iemand ontvreemd zijn.
En Jezus zei tegen de zieken en armen .. "Zeg ehh, hebben jullie wel een geldige verblijfsvergunning voor het Romeinse rijk? Want anders zijn jullie illegaal en dan wil én mag ik jullie toch echt niet helpen hoor! Dus opzouten uit deze mooie tempel met jullie vieze voeten, ik heb hier zo een afspraak met wat geldwisselaars."

[ Bericht 17% gewijzigd door probeer op 23-04-2026 12:41:42 ]
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 23 april 2026 @ 12:37:31 #46
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220639069
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 23:50 schreef Vis1980 het volgende:
Ik snap die kop soep ook niet, dat krijg je juridisch toch nooit voor elkaar? Je geeft iemand een kop soep en die blijkt achteraf illegaal te zijn, en dan ga je zeker de gevangenis in? In wat voor droomwereld leven deze mensen...een kop soep schenken aan iemand strafbaar maken. Het is geen Noord-Korea.

Wel een leuke, misschien moet je dit doorzetten. Geen kop soep meer geven aan daklozen. Alleen nog koppen soep geven aan mensen die gewoon hun eigen soep kunnen kopen/koken. 'Maar ik wil helemaal geen soep!'. 'Houd je bek en neem deze soep aan'.

'Ik ga even Cup-A-Soup halen, wil je ook', dat kan gewoon een gevangenisstraf opleveren. Mafkezen.
Die "kop soep" is zoals je weet een schitterende metafoor voor het actief gelegenheid bieden en daarin planmatig laten voorzien dat personen hier onwettig kunnen (gaan) verblijven en zo ja (gelukt) in die aanwezigheid, daarmee allerhande andere rechten gaan opbouwen.

Die mensensmokkelaar biedt iemand ook alleen maar een lift, toch ? Net als de woekeraar op dringend verzoek geld uitleent en dat natuurlijk op afgesproken voorwaarden mag terugeisen. En als ik in wat wegneem in een winkel, ik dat alleen maar thuis even wilde bekijken.
Dat ik ik iemand aanstel om een opponent op andere gedachten te brengen, kon ik niet bevroeden dat dit met geweld zou plaatsvinden. En zo kan ik nog wel even doorgaan met allerhande inactieve herinneringen.

Die kop soep verder een "prachtige" zinsnede die inspeelt op cognitieve dissonantie. Net als het gezegde dat geen mens illegaal is (maar dat zeker in gedragingen en aanwezigheid kan zijn).
Wat verder meespeelt is de calvinistische (ingesleten christelijke?) gedachte dat je hulp moet bieden die door een gebruiker wordt beleefd dat de ander in een "ongewenste" situatie wel gaat voorzien.
Zonder die kop soep en verdere "feelgood" (charitatieve) voorzieningen zou die binnentredende, niet snel zou overwegen om zich ergens (hier) te gaan vestigen.
De opportune gedachte is door dingen simpelweg super onaantrekkelijk te maken, iemand zijn heil ergens ander gaat zoeken. Net als dat een inbreker mijn huisje vanwege mijn beveiliging, de moed tot een intentie bij voorbaat zal opgeven.

Het lastige is dat de wet niet goed een beweegreden voor een onwettige handeling kan kaderen en dan terug moet vallen op definities van mogelijke gevolgen.
Definities die tegenstanders van een bepaald restrictief beleid dan afdoen als zg onmenselijk, niet willen accepteren en ze met drogredenaties gaan ridiculiseren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ŠZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220639081
quote:
84s.gif Op woensdag 22 april 2026 20:15 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)-leverde-het-daar-op

Mooi idee, het OV kan wel een boost gebruiken.
Echt zo typisch dit. Werkende mensen die met de auto naar het werk gaan hebben dagelijks last van torenhoge benzineprijzen door torenhoge accijns. Gaan we daar wat aan doen? Nee hoor.

In plaats daarvan gaan we honderden miljoenen extra uitgeven om dagtripjes voor bejaarden goedkoper te maken. Wat een gotspe. Waarom kunnen/willen politici niet aan probleemoplossing doen? Altijd maar meer dit soort halfbakken stokpaardjes die niets te maken hebben met de daadwerkelijke crisis.

Ik ben helemaal niet tegen het goedkoper maken van het OV, integendeel. Dat lijkt me een prima idee, maar het koppelen aan deze crisis torpedeert het fundament daar achter. Als we zoiets daadwerkelijk willen moet het OV ook tegelijkertijd aantrekkelijker zijn en moet het stelselmatig. Dan moet je beginnen bij fundamentele vragen: waarom is het zo duur, wat zijn de incentives van de NS en andere vervoerders, willen we meer mensen in de spits met de trein (de NS zegt heel hard van nee, bijvoorbeeld), etcetera. Maar dat zijn allemaal moeilijke vragen en dat vinden politici niet leuk.

Je kunt ook vragen of we uberhaupt echt veel meer mensen met de trein willen. In Duitsland was het eerst bijna gratis, treinen raakten overvol, er was overal vertraging en forensen gingen juist weer meer autorijden. Toen werd het veel duurder waardoor het effect alweer bijna weg is, maar kost het nog steeds miljarden per jaar. Dus wat wil je nou eigenlijk?

[ Bericht 1% gewijzigd door MoreDakka op 23-04-2026 12:47:42 ]
pi_220639102
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 12:41 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Echt zo typisch dit. Werkende mensen die met de auto naar het werk gaan hebben dagelijks last van torgenhoge benzineprijzen door torenhoge accijns. Gaan we daar wat aan doen? Nee hoor.

In plaats daarvan gaan we honderden miljoenen extra uitgeven om dagtripjes voor bejaarden goedkoper te maken. Wat een gotspe. Waarom kunnen/willen politici niet aan probleemoplossing doen? Altijd maar meer dit soort halfbakken stokpaardjes die niets te maken hebben met de daadwerkelijke crisis.

Ik ben helemaal niet tegen het goedkoper maken van het OV, integendeel. Dat lijkt me een prima idee, maar het koppelen aan deze crisis torpedeert het fundament daar achter. Als we zoiets daadwerkelijk willenn moet het OV ook tegelijkertijd aantrekkelijker zijn en moet het stelselmatig. Dan moet je beginnen bij fundamentele vragen: waarom is het zo duur, wat zijn de incentives van de NS en andere vervoerders, willen we meer of minder mensen in de spits met de trein, etcetera. Maar dat zijn allemaal moeilijke vragen en dat vinden politici niet leuk.

Je kunt ook vragen of we uberhaupt echt veel meer mensen met de trein willen. In Duitsland was het eerste bijna gratis, toen raakten treinen overvol en gingen forensen juist weer meer autorijden en toen werd het veel te duur waardoor het effect alweer bijna weg is. Dus wat wil je nou eigenlijk?
Niet alleen willen,maar ook kunnen.
Werktijden passen vaak niet in de OV-tijden.
Daarbij is tijd ook wel een ding.

Ik zou ook best met het OV gaan als thuis-werk dicht op elkaar aan sloten.
  donderdag 23 april 2026 @ 12:49:34 #49
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220639116
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 12:28 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee. Als je er geen reet van snapt (net als de meeste Kamerleden), waarom begin je er dan over?

Dat bedrijf is trouwens nu in Britse handen, wat niemand wat lijkt te boeien. Maar goed.
Nee, Kyndryl is gewoon Amerikaans.

Edit: ah, je bedoelt natuurlijk de huidige eigenaar van Solvinity, my bad.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220639131
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 12:49 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee, Kyndryl is gewoon Amerikaans.
Solvinity, het bedrijf dat wellicht overgenomen wordt door Kyndryl, is nu in Britse handen. Vitruvian Partners is de eigenaar. Dat was al zo bij de aanbesteding, Solvinity is nooit een Nederlands bedrijf geweest. En heeft ook nooit toegang gehad tot DigiD data, dat feit wordt ook door de media weggemoffeld.
  donderdag 23 april 2026 @ 13:07:02 #51
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220639186
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 12:41 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Echt zo typisch dit. Werkende mensen die met de auto naar het werk gaan hebben dagelijks last van torgenhoge benzineprijzen door torenhoge accijns. Gaan we daar wat aan doen? Nee hoor.

In plaats daarvan gaan we honderden miljoenen extra uitgeven om dagtripjes voor bejaarden goedkoper te maken. Wat een gotspe. Waarom kunnen/willen politici niet aan probleemoplossing doen? Altijd maar meer dit soort halfbakken stokpaardjes die niets te maken hebben met de daadwerkelijke crisis.

Ik ben helemaal niet tegen het goedkoper maken van het OV, integendeel. Dat lijkt me een prima idee, crisis of niet. Maar dan moet het OV ook tegelijkertijd aantrekkelijker zijn en moet het stelselmatig. Dan moet je beginnen bij fundamentele vragen: waarom is het zo duur, wat zijn de incentives van de NS en andere vervoerders, willen we meer of minder mensen in de spits met de trein, etcetera. Maar dat zijn allemaal moeilijke vragen en dat vinden politici niet leuk.

Je kunt ook vragen of we uberhaupt echt veel meer mensen met de trein willen. In Duitsland was het eerste bijna gratis, toen raakten treinen overvol en gingen forensen juist weer meer autorijden en toen werd het veel te duur waardoor het effect alweer bijna weg is. Dus wat wil je nou eigenlijk?
Subsidiëren van NS die wel wat aanloop tijdens de daluren kan gebruiken.
//--//
tldr; OV is prima voor wie dat individueel van deur tot deur op alle tijden beschikbaar heeft.

Er zullen zeker mensen zijn die in bereikbare aanwezigheid van een station, het geweldig vinden dat ze ms voor minder; wat meer kunnen reizen en eenmaal kiet gedraaid, hun verdere kansen tienertoerend waarnemen.
Nu zie ik mijzelf dat niet met het gezin doen om per trein een dagje uit te gaan.

Stap je om 09u00 sharp met bammetjes en grut op de trein, ben je vanuit Lelystad met het OV om 12u00 bij de Efteling om anderhalf uur later retour te moeten gaan voor reizen in de daluren. Na 18u30 vertrekken, kan ook maar dan moet je weer ergens onderweg je diner zien te versieren en dan pas op 21u30 thuis te komen.
Met de oto ga je om 07u30 weg om tussen 09u00-16u00 rond te kunnen tjokken en thuis om 18u00 aan tafel te gaan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ŠZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220639395
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 12:28 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee. Als je er geen reet van snapt (net als de meeste Kamerleden), waarom begin je er dan over?

Dat bedrijf is trouwens nu in Britse handen, wat niemand wat lijkt te boeien. Maar goed.
Dat jij iets niet snapt wil niet zeggen dat anderen het niet begrijpen.
Het gaat inderdaad ook niet om het bedrijf in wiens handen het nu is, zoals je zegt dat is Brits. Dat is dus geen probleem daar hebben we goede banden mee en daar hebben ze een relatief functionerende rechtsstaat.
Met Amerika daarentegen hebben we slechte banden. Daarbij heeft hun overheid een wet die bedrijven dwingt onze data aan de Amerikaanse overheid te geven mochten ze daartoe opgedragen worden. Amerikaanse bedrijven zijn vaak ook zeer corrupt dus je afspraken over eventuele garanties zijn weinig waard.

Ik snap dat jij niet verder komt dan ons kabinet steekt er geen stokje voor dus is het prima.
  donderdag 23 april 2026 @ 15:42:14 #53
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220639799
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 14:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat jij iets niet snapt wil niet zeggen dat anderen het niet begrijpen.
Het gaat inderdaad ook niet om het bedrijf in wiens handen het nu is, zoals je zegt dat is Brits. Dat is dus geen probleem daar hebben we goede banden mee en daar hebben ze een relatief functionerende rechtsstaat.
Met Amerika daarentegen hebben we slechte banden. Daarbij heeft hun overheid een wet die bedrijven dwingt onze data aan de Amerikaanse overheid te geven mochten ze daartoe opgedragen worden. Amerikaanse bedrijven zijn vaak ook zeer corrupt dus je afspraken over eventuele garanties zijn weinig waard.

Ik snap dat jij niet verder komt dan ons kabinet steekt er geen stokje voor dus is het prima.
Ook Brits is overigens niet ideaal. We willen het liefst dat we de capaciteit voor dergelijk beheer in de EU opbouwen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220639987
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 14:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Daarbij heeft hun overheid een wet die bedrijven dwingt onze data aan de Amerikaanse overheid te geven mochten ze daartoe opgedragen worden.
Maar Solvinity heeft helemaal geen toegang tot de DigiD data. Dat is het probleem, de kennis is er niet. Overigens moet de VS de oorlog verklaren aan de EU voordat ze iets kunnen doen, en dan is het ergste dat ze kunnen doen DigiD tijdelijk uit de lucht halen. Dus je praat over een situatie waar de uitkomst vervelend is maar geen ramp, en de kans dat de situatie zich voor doet zelfs met Trump als president nihil is. Het stuitende gebrek aan een degelijke risico-analyse is een schande. Op zulk drijfzand contracten met bedrijven proberen te beeindigen (die correct alle procedures bij aanbesteding hebben doorlopen) is een hele gevaarlijke stap. Waarom zou je als IT-bedrijf nog in zee willen gaan met de overheid?

Overigens zijn Amerikaanse bedrijven vele malen betrouwbaarder dan de EU of Nederlandse bedrijven. Of wil je zeggen dat de enorme datalekkken van de afgelopen maanden bij Nederlandse bedrijven en overheden aangeeft dat het beter is om alles in eigen beheer te hebben?

[ Bericht 9% gewijzigd door MoreDakka op 23-04-2026 16:39:25 ]
  donderdag 23 april 2026 @ 16:28:45 #55
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220640003
https://www.telegraaf.nl/(...)ragen/146917949.html

Rita Verdonk moet terug komen, zij kan dit asiel drama regelen

dis slappe hap die er nu zit dat gaat hem niet worden met hun kop soep gezanik
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 23 april 2026 @ 16:48:22 #56
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220640090
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 14:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat jij iets niet snapt wil niet zeggen dat anderen het niet begrijpen.
Het gaat inderdaad ook niet om het bedrijf in wiens handen het nu is, zoals je zegt dat is Brits. Dat is dus geen probleem daar hebben we goede banden mee en daar hebben ze een relatief functionerende rechtsstaat.
Met Amerika daarentegen hebben we slechte banden. Daarbij heeft hun overheid een wet die bedrijven dwingt onze data aan de Amerikaanse overheid te geven mochten ze daartoe opgedragen worden. Amerikaanse bedrijven zijn vaak ook zeer corrupt dus je afspraken over eventuele garanties zijn weinig waard.

Ik snap dat jij niet verder komt dan ons kabinet steekt er geen stokje voor dus is het prima.
Het verhaal is wmb simpeler dat je als land nooit de inzage van data over eigen burgers in beheer van anderen moet geven. Laat staan buiten de terroritale landsgrenzen opslaan. Altijd zorgen dat de volledige wet en toezicht daarmee van toepassing is en alles daarbuiten, hoe dan ook, onvoorwaardelijk wordt uitgesloten.

Mijn boeit het niet zoveel dat weet ik veel de "data" door een USA bedrijf hier wordt beheerd noch dat zij procesmatig kennis nemen, vermits ons toezicht daar de controle overheeft.
Ik mag verder hopen dat de verwerkingstechniek ergens als opensource staat opgeslagen zodat pinnige wannabes hun plasje kunnen doen over de kwaliteit en onverhoopt, een zolderautist het in 2 dagen desnoods kan reproduceren op bij wijze een commodore64 vv. cassetteband. DigiD/data zelf is geen rocketscience maar wel erg brandbaar.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ŠZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220640503
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 16:25 schreef MoreDakka het volgende:
Maar Solvinity heeft helemaal geen toegang tot de DigiD data.
Volgens DigiD zelf:
quote:
Solvinity kan in principe niet bij persoonsgegevens in de database die nodig zijn voor het aanmaken van een account, zoals het BSN, adres en telefoonnummer.

[...]

Solvinity ontvangt het IP-adres en e-mailadres van mensen met een DigiD-account.
In het document Gegevensverwerkingen DigiD van Logius staat:
quote:
• Leverancier applicatie-diensten (ontwikkeling en beheer) - Verwerker - Alle persoonsgegevens
• Leverancier infrastructuur-diensten en e-mail-diensten - Verwerker - IP-adres, E-mailadres
Het is niet eenduidig aangezien de leveranciers niet met name genoemd worden, maar als we aannemen dat Solvinity de genoemde leverancier infrastructuurdiensten is, en afgaande op de uitspraak van DigiD, lijkt het er inderdaad op de ze geen directe toegang hebben tot persoonlijke data.

In hoeverre ze, gezien het feit dat ze de infrastructuur beheren, indirect toch toegang kunnen krijgen tot de data, is mij niet duidelijk. Heb het document niet in detail gelezen.
pi_220640575
quote:
3s.gif Op donderdag 23 april 2026 18:03 schreef chibibo het volgende:

[..]
Volgens DigiD zelf:
[..]
In het document Gegevensverwerkingen DigiD van Logius staat:
[..]
Het is niet eenduidig aangezien de leveranciers niet met name genoemd worden, maar als we aannemen dat Solvinity de genoemde leverancier infrastructuurdiensten is, en afgaande op de uitspraak van DigiD, lijkt het er inderdaad op de ze geen directe toegang hebben tot persoonlijke data.

In hoeverre ze, gezien het feit dat ze de infrastructuur beheren, indirect toch toegang kunnen krijgen tot de data, is mij niet duidelijk. Heb het document niet in detail gelezen.
Voor zover ik weet is Logius de daadwerkelijke beheerder van DigiD dus die hebben inderdaad toegang.

De data is uiteraard versleuteld, dus zelfs als Solvinity gaat snoepen zullen ze niets kunnen vinden. Maar ik ga er niet van uit dat ze dat doen, er is geen reden voor. Bovendien zou als dat bekend wordt hun bedrijf meteen failliet gaan omdat niemand meer met ze wil samenwerken.

Een losse analogie die ik gehoord heb is dat Solvinity een snelweg aanlegt voor vrachtverkeer, die onderhoudt en verantwoordelijk is voor matrixborden en dergelijke, maar niet kan zien wie de vrachtwagens bestuurt (misschien wel als je dat ziet als IP/email data), waar die heen gaan en wat de lading is. Daar is Logius verantwoordelijk voor.

In diezelfde analogie kan Trump, bij oorlogsverklaring aan de EU, opdragen om die snelweg stil te leggen, maar meer niet. In zo'n scenario kan de overheid natuurlijk Solvinity onteigenen op basis van nationale veiligheid. Vervelend, maar DigiD die een tijdje niet beschikbaar is is niet vergelijkbaar met een scenario waarin de data op straat komt te liggen. Zoals dus bij Odido, Chipsoft en nu weer een gemeente.

[ Bericht 3% gewijzigd door MoreDakka op 23-04-2026 18:19:01 ]
pi_220640616
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 18:13 schreef MoreDakka het volgende:
Bovendien zou als dat bekend wordt hun bedrijf meteen failliet gaan omdat niemand meer met ze wil samenwerken.
Het helpt natuurlijk niet echt voor hun betrouwbaarheidsimago dat ze (de koper) in een recente fraudezaak verwikkeld zijn, de cfo, chief legal officer en corporate controller eruit zijn getyft, het jaarverslag 2025 is ingetrokken, de accountantsverklaring 2025 is ingetrokken, de SEC onderzoek doet en meer dan de helft van hun beurswaarde daardoor is ingestort.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220640623
quote:
12s.gif Op donderdag 23 april 2026 18:20 schreef nostra het volgende:

[..]
Het helpt natuurlijk niet echt voor hun betrouwbaarheidsimago dat ze (de koper) in een recente fraudezaak verwikkeld zijn, de cfo, chief legal officer en corporate controller eruit zijn getyft, het jaarverslag 2025 is ingetrokken, de accountantsverklaring 2025 is ingetrokken, de SEC onderzoek doet en meer dan de helft van hun beurswaarde daardoor is ingestort.
Zeker niet. Dat kunnen allemaal argumenten zijn om het contract in 2028 niet te verlengen.
pi_220640701
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 18:13 schreef MoreDakka het volgende:
Voor zover ik weet is Logius de daadwerkelijke beheerder van DigiD dus die hebben inderdaad toegang.
Klopt. En Logius is geen externe dienstverlener maar onderdeel van de Rijksoverheid.

quote:
De data is uiteraard versleuteld, dus zelfs als Solvinity gaat snoepen zullen ze niets kunnen vinden.
Tenzij Solvinity ook de encryptie verzorgt. Komt wel vaker voor dat dit aan de cloudbeheerder wordt uitbesteed. Echter, aan de beschrijving op de DigiD website lijkt dat hier niet het geval te zijn. En zoals je al opmerkt zou Solvinity een fiks imagoprobleem hebben als ze het daadwerkelijk zouden doen.
  vrijdag 24 april 2026 @ 09:40:29 #62
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220643610


[ Bericht 100% gewijzigd door Cyan9 op 24-04-2026 10:05:50 (Kappen met deze act.) ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 24 april 2026 @ 14:52:04 #63
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220644989
quote:
2s.gif Op donderdag 23 april 2026 18:35 schreef chibibo het volgende:

[..]
Klopt. En Logius is geen externe dienstverlener maar onderdeel van de Rijksoverheid.
[..]
Tenzij Solvinity ook de encryptie verzorgt. Komt wel vaker voor dat dit aan de cloudbeheerder wordt uitbesteed. Echter, aan de beschrijving op de DigiD website lijkt dat hier niet het geval te zijn. En zoals je al opmerkt zou Solvinity een fiks imagoprobleem hebben als ze het daadwerkelijk zouden doen.
Ze kunnen het niet inzien maar ze kunnen wel alles op slot- of weggooien.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220645458
https://www.nu.nl/economi(...)ng-kindregeling.html

Lekker gewerkt weer hoor.
Werkende ouders en kinderen betalen de rekening.
pi_220645591
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 16:50 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)ng-kindregeling.html

Lekker gewerkt weer hoor.
Werkende ouders en kinderen betalen de rekening.
Tsja, dat krijg je als je bedrijven en mensen met een echt hoog inkomen/vermogen ontziet. Dat is de keus die dit kabinet maakt.

Overigens sluit het ontvangen van of recht hebben op een Bijstandsuitkering zeker niet uit dat iemand werk heeft, het is zelfs best waarschijnlijk. Gezien de grote hoeveelheid mensen met een forse arbeidsbeperking die een Bijstandsuitkering ontvangt is het zelfs goed mogelijk dat zij hun volledige arbeidspotentieel benutten, en dus in wezen voltijds werkzaam zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kowloon op 24-04-2026 17:35:03 (Spelfout gecorrigeerd) ]
pi_220645700
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 16:50 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)ng-kindregeling.html

Lekker gewerkt weer hoor.
Werkende ouders en kinderen betalen de rekening.
Iemand moet dat soort onzinprojectjes betalen, maar daar is links het dan ook niet mee eens, tenzij natuurlijk de multinesjenels of miljardairs.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  vrijdag 24 april 2026 @ 18:01:40 #67
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220645705
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 april 2026 18:00 schreef nostra het volgende:

[..]
Iemand moet dat soort onzinprojectjes betalen, maar daar is links het dan ook niet mee eens, tenzij natuurlijk de multinesjenels of miljardairs.
Infantiele Sinterklaas-politiek.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 24 april 2026 @ 18:18:58 #68
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220645791
Over miljardairs gesproken, Duitsland heeft er veel.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220645856
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 16:50 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)ng-kindregeling.html

Lekker gewerkt weer hoor.
Werkende ouders en kinderen betalen de rekening.
De media die dit maar een bijstandsbezuiniging blijft noemen kun je niet meer serieus nemen. Keiharde misleiding.
pi_220645873
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 18:18 schreef Perrin het volgende:
Over miljardairs gesproken, Duitsland heeft er veel.

[ x ]
Ja, de Flicks, Fincks, Oetkers, Quandts en Porsches hebben goed geboerd in WW2 en de Treuhand zal er ook nog wel een paar opgeleverd hebben.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220646267
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 april 2026 18:00 schreef nostra het volgende:
Iemand moet dat soort onzinprojectjes betalen, maar daar is links het dan ook niet mee eens, tenzij natuurlijk de multinesjenels of miljardairs.
Waarom vind je het een onzinproject?
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 08:11:50 #72
236264 crew  capricia
pi_220649422
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 16:50 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)ng-kindregeling.html

Lekker gewerkt weer hoor.
Werkende ouders en kinderen betalen de rekening.
Vind je het sws niet een beetje apart dat inkomens van 60.000 euro nog een kindgebonden budget als toeslag krijgen?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220649606
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 08:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Vind je het sws niet een beetje apart dat inkomens van 60.000 euro nog een kindgebonden budget als toeslag krijgen?
Aan de andere kant is dat het bruto inkomen van een huishouden van een vuilnisman en iemand die parttime in de zorg werkt…
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 10:23:04 #74
236264 crew  capricia
pi_220650013
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 april 2026 08:59 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Aan de andere kant is dat het bruto inkomen van een huishouden van een vuilnisman en iemand die parttime in de zorg werkt…
Gewoon een normaal gezin dus. 60.000 euro.
Ik vind het maar bijzonder dat je dan kennelijk recht hebt op extra toeslagen zoals het kindgebonden budget.
En stel je voor dat zo'n gezin 2.000 in een jaar meer gaat verdienen, mag je meteen die toeslagen terugbetalen.
Hier heb je het probleem van het toeslagencircus te pakken.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220650050
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 april 2026 19:37 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Waarom vind je het een onzinproject?
Nou ja kom op, énige vorm van zelfredzaamheid mag je toch wel verwachten. Je kan gewoon bij UWV/gemeente terecht als je vragen hebt, we hoeven geen bounty hunters te financieren op zoek naar mensen die recht hebben op iets dat ze niet claimen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220650057
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 08:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Vind je het sws niet een beetje apart dat inkomens van 60.000 euro nog een kindgebonden budget als toeslag krijgen?
Ligt aan het doel dat je ermee hebt. Als dat echt arbeidsstimulatie en de geboorteratio omhoog halen is, dan kan ik er nog inkomen ook. Maar dan zijn er wel bredere problemen die effectiever zijn om aan te pakken.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 10:38:44 #77
236264 crew  capricia
pi_220650123
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 10:34 schreef nostra het volgende:

[..]
Ligt aan het doel dat je ermee hebt. Als dat echt arbeidsstimulatie en de geboorteratio omhoog halen is, dan kan ik er nog inkomen ook. Maar dan zijn er wel bredere problemen die effectiever zijn om aan te pakken.
De grens zakt van 60.000 euro naar 58.000 euro.
Kan me niet voorstellen dat dit ons geboorteratio echt gaat beīnvloeden. :)

Ik ben wel een voorstander van het zo veel mogelijk afschaffen van dit soort toeslagen voor deze (niet minimum) inkomens. Verdisconteer het dan in de kinderbijslag.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 10:44:46 #78
236264 crew  capricia
pi_220650146
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 april 2026 08:59 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Aan de andere kant is dat het bruto inkomen van een huishouden van een vuilnisman en iemand die parttime in de zorg werkt…
Het heeft ook weinig zin om meer uren te gaan werken, in jouw voorbeeld van die parttime-werkende ouder, als je dan meteen toeslagen mis gaat lopen.

Lijkt me een vervelend bijeffect. Dat je echt geen cent boven die grens wil gaan verdienen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220650210
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 10:38 schreef capricia het volgende:

[..]
De grens zakt van 60.000 euro naar 58.000 euro.
Kan me niet voorstellen dat dit ons geboorteratio echt gaat beīnvloeden. :)

Ik ben wel een voorstander van het zo veel mogelijk afschaffen van dit soort toeslagen voor deze (niet minimum) inkomens. Verdisconteer het dan in de kinderbijslag.
Nee, maar kan kom je in de ambtenarenwereld waar zesjes-econometristen een modelletje bouwen dat gedragsverandering tracht te voorspellen. En ja, iedereen wil van de toeslagen af (zelfs een CU) en tegelijkertijd doet niemand iets anders dan dit soort onzinnig getweak.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220650377
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 10:55 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee, maar kan kom je in de ambtenarenwereld waar zesjes-econometristen een modelletje bouwen dat gedragsverandering tracht te voorspellen. En ja, iedereen wil van de toeslagen af (zelfs een CU) en tegelijkertijd doet niemand iets anders dan dit soort onzinnig getweak.
Enige manier is om het in 1 grote klap aan te gaan passen. Anders gaan we het nooit doen.
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 11:38:49 #81
236264 crew  capricia
pi_220650425
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 11:24 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Enige manier is om het in 1 grote klap aan te gaan passen. Anders gaan we het nooit doen.
Stapje voor stapje de inkomensgrens voor allerlei toeslagen verlagen is ook een optie.
Maar dit is wel een heel klein stapje. Van inkomens van 60.000 euro naar 58.000 euro.
Al levert het kennelijk wel meteen die 30 miljoen op. En dat vind ik best veel. Kun je nagaan als je nog meer langzaam gaat verlagen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220650430
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 11:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Stapje voor stapje de inkomensgrens voor allerlei toeslagen verlagen is ook een optie.
Maar dit is wel een heel klein stapje. Van inkomens van 60.000 euro naar 58.000 euro.
Al levert het kennelijk wel meteen die 30 miljoen op. En dat vind ik best veel. Kun je nagaan als je nog meer langzaam gaat verlagen.
Het gaat natuurlijk om het hele stelsel. Zon stapje als dit stelt geen reet voor in het geheel.
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 11:47:33 #83
236264 crew  capricia
pi_220650458
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 11:40 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Het gaat natuurlijk om het hele stelsel. Zon stapje als dit stelt geen reet voor in het geheel.
Volgens mij had de ChristenUnie daar plannen voor.

Maar ik denk dat we niet in een politiek landschap leven waar we dit soort grote wijzigingen doorvoeren. Nederland coalitie land. Alles in kleine stapjes, en iedereen mag zijn plasje er over doen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220650468
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 11:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Volgens mij had de ChristenUnie daar plannen voor.

Maar ik denk dat we niet in een politiek landschap leven waar we dit soort grote wijzigingen doorvoeren. Nederland coalitie land. Alles in kleine stapjes, en iedereen mag zijn plasje er over doen.
Dan verandert er dus nooit iets. Want elke keer als er iets gewijzigd wordt dan gaan ze het er aan de andere kant weer bijplussen.
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 11:51:54 #85
236264 crew  capricia
pi_220650471
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 11:49 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dan verandert er dus nooit iets. Want elke keer als er iets gewijzigd wordt dan gaan ze het er aan de andere kant weer bijplussen.
Yep.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220650541
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 08:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Vind je het sws niet een beetje apart dat inkomens van 60.000 euro nog een kindgebonden budget als toeslag krijgen?
Een gezinsinkomen van 60k is echt geen vetpot. Na aftrek van alle belastingen blijft er echt niet heel veel over.

En ja dat is treurig dat fatsoenlijk rondkomen niet lukt met een dergelijk inkomen.
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 12:11:01 #87
236264 crew  capricia
pi_220650595
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 12:04 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Een gezinsinkomen van 60k is echt geen vetpot. Na aftrek van alle belastingen blijft er echt niet heel veel over.

En ja dat is treurig dat fatsoenlijk rondkomen niet lukt met een dergelijk inkomen.
Tot 142.000 euro inkomen (alleenstaand) heb je nog recht op kindgebonden budget.

Echt, stop daarmee.


https://www.consumentenbo(...)2%82%AC141.000%20%7C
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 25 april 2026 @ 12:36:15 #88
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220650800
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 11:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Stapje voor stapje de inkomensgrens voor allerlei toeslagen verlagen is ook een optie.
Maar dit is wel een heel klein stapje. Van inkomens van 60.000 euro naar 58.000 euro.
Al levert het kennelijk wel meteen die 30 miljoen op. En dat vind ik best veel. Kun je nagaan als je nog meer langzaam gaat verlagen.
Beter toeslagen cq aanvullingen (maar ook boetes) een vast percentage maken van het inkomen en deels besteedbaar vermogen. Iemand kan in fiscale termen "rijk" zijn maar gezien de leefsituatie niets eens geld om z'n huis te kunnen verwarmen.

Daar waar iemand, gelet inkomenssituatie en leeflasten, door de bodem zakt van bijstandsniveau of wmb 120-130% van een sociaal minimum; kunnen die percentages conform worden bijgesteld.
De incentive om de eigen situatie pogen te verbeteren, wordt dan niet bestraft noch tegengewerkt.
Ik vind het schrijnend dat soms precies ¤1 meer of minder vanwege een regel of bijstelling daarvan, gaat bepalen of iets volledig van toepassing is.

Eén van die "stille" regels is dat per 2027, als zg "vereenvoudiging", iemands belastbaar vermogen in box3 gaat bepalen of die nog aanmerking komt voor o.a. zorgtoeslag (en straks, andere "handig" gekoppelde zaken).
Nu mag iemand nog ca ¤140K aan totale waarde bezitten dat per 2027 in één klap naar ¤57K omlaag gaat.
Het is weer een loepzuivere uithollling van eerder geboden voorzieningen. Even los wat iemand vindt van een vermogens(on)redelijkheid. En nee, "vermogen" in belastingtermen betekent niet dat iemand het in waarde ook echt kan besteden of daarmee dan inkomen heeft.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ŠZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 25 april 2026 @ 13:23:01 #89
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220651066
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 12:36 schreef Vallon het volgende:

[..]
Beter toeslagen cq aanvullingen (maar ook boetes) een vast percentage maken van het inkomen en deels besteedbaar vermogen. Iemand kan in fiscale termen "rijk" zijn maar gezien de leefsituatie niets eens geld om z'n huis te kunnen verwarmen.

Daar waar iemand, gelet inkomenssituatie en leeflasten, door de bodem zakt van bijstandsniveau of wmb 120-130% van een sociaal minimum; kunnen die percentages conform worden bijgesteld.
De incentive om de eigen situatie pogen te verbeteren, wordt dan niet bestraft noch tegengewerkt.
Ik vind het schrijnend dat soms precies ¤1 meer of minder vanwege een regel of bijstelling daarvan, gaat bepalen of iets volledig van toepassing is.

Eén van die "stille" regels is dat per 2027, als zg "vereenvoudiging", iemands belastbaar vermogen in box3 gaat bepalen of die nog aanmerking komt voor o.a. zorgtoeslag (en straks, andere "handig" gekoppelde zaken).
Nu mag iemand nog ca ¤140K aan totale waarde bezitten dat per 2027 in één klap naar ¤57K omlaag gaat.
Het is weer een loepzuivere uithollling van eerder geboden voorzieningen. Even los wat iemand vindt van een vermogens(on)redelijkheid. En nee, "vermogen" in belastingtermen betekent niet dat iemand het in waarde ook echt kan besteden of daarmee dan inkomen heeft.
alle toeslagen subiet afschaffen en de HRA ook

pensioenafdracht voortaan volledig bij het bruto

zelfstandigenwet asap effectueren

Hypotheek van 30 naar 40 jaar

ZW , WW , IOAW , WAO en AOW per onmiddellijk afschaffen en vervangen door vast basis inkomen 70 % van minimumloon tot sint juttemis

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 25-04-2026 13:30:46 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 25 april 2026 @ 14:07:38 #90
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220651352
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 13:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
alle toeslagen subiet afschaffen en de HRA ook

pensioenafdracht voortaan volledig bij het bruto

zelfstandigenwet asap effectueren

Hypotheek van 30 naar 40 jaar

ZW , WW , IOAW , WAO en AOW per onmiddellijk afschaffen en vervangen door vast basis inkomen 70 % van minimumloon tot sint juttemis
Los van de act(oren), is op elk punt heel veel af dingen met dat het scheermes als afhakmes dan heel veel pijn gaat doen en mensen vooral raakt die geen kant op kunnen. Ik zou zelf niet bereid zijn medewerking te geven aan mensen te bestraffen voor of vanwege hun situatie.

Ik zou het wel eens zijn met de zekerheid van een - onvoorwaardelijk - basisinkomen waar iemand naast een eigen dak boven het hoofd, van kan (over)leven. Mijn part als keuze en in andere situaties, als finaal vangnet.

HRA afschaffen voor nieuwe gevallen, ooit bedoeld om woningbezit ondanks hoge rentes te "liberaliseren", lijkt mij een betere zaak en feitelijk al in gang gezet.
Aanvullende pensioenvoorzieningen zou idd niets met of een regulerende taak van de overheid moeten zijn.

De "ZZP" wet is sws vaag en de vraag is of dat iets gaat oplossen. Wmb elke werknemer zelfstandig(e) is.
De ouderwetse werkgevers gedachte is sws onzin of dat die een soort gunst zou verlenen waarbij een werknemer wmb altijd zelf (contractueel) bepaalt waartoe die zich verplicht (heeft). Mensen die dat (deels) niet kunnen of willen overzien, kunnen dat bij hun "vakbond" uitbesteden.
De overheid heeft alleen tot taak, toezien dat opdrachtsgevers geen misbruik maken (zelfs of de uitvoerder dat wenst) van iemands leefsituatie (iets met mensenrechten).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ŠZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 25 april 2026 @ 14:25:57 #91
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220651452
quote:
18s.gif Op zaterdag 25 april 2026 14:07 schreef Vallon het volgende:

Aanvullende pensioenvoorzieningen zou idd niets met of een regulerende taak van de overheid moeten zijn.
Juist
via de vakbonden afgedwongen privaat rechtelijk aanvullend pensioensparen is volslagen idioot
de maandelijks bruto afdracht bij een modaal inkomen is bruto 800 euro 8)7 8)7 8)7
en dat 40 maal 12 keer

een kennis van me is vorige week plots overleden , na 3 jaar pensioen
quote:
De "ZZP" wet is sws vaag en de vraag is of dat iets gaat oplossen. Wmb elke werknemer zelfstandig(e) is.
De overheid moet wel , ze heeft zel zoveel fulltime ZZP ers aan de slag
zelfs dr RVS is het er volmondig mee eens
de Zelfstandige is dan een nieuwe vorm van aangenomen "werknemerschap"'

quote:
Los van de act(oren), is op elk punt heel veel af dingen met dat het scheermes als afhakmes dan heel veel pijn gaat doen en mensen vooral raakt die geen kant op kunnen.

Ik zou zelf niet bereid zijn medewerking te geven aan mensen te bestraffen voor of vanwege hun situatie.
uiteraard gaat dat tijdelijk veel pijn doen hier en daar

quote:
HRA afschaffen voor nieuwe gevallen, ooit bedoeld om woningbezit ondanks hoge rentes te "liberaliseren", lijkt mij een betere zaak en feitelijk al in gang gezet.
niet voor nieuwe gevallen, voor iedereen en de HWF moet dan ook weg uiteraard, al was het al vanwege de villatax

[ Bericht 11% gewijzigd door michaelmoore op 25-04-2026 14:33:44 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220651471
quote:
18s.gif Op vrijdag 24 april 2026 18:01 schreef Perrin het volgende:

[..]
Infantiele Sinterklaas-politiek.
Het is natuurlijk gemeen en vals dat de proactieve benadering bij alle andere regelingen wel doorgang vond, maar uitgerekend bij bijstandsgerechtigden - en alleen daar - zou worden weggehaald. Dit proactieve beleid is gedaan als gevolg van de toeslagenaffaire, het fraudebeleid en de complexiteit van formulieren en regelingen (waardoor het risico op onbedoelde fraude ontstaat). Een stukje versimpeling.

Wanneer je dan de Participatiewet (waar trouwens ook volledig gehandicapten in zitten - zoals @Kowloon terecht stelt) daar uit van zondert dan gaat dat stigmatiserend en stressvol werken, met weinig mensen die voor hen in de bres springen of dat je een advocaat kunt betalen. Kunnen gemeenten weer private rechercheurs blijven inhuren om te controleren. Plat gezegd: de AOWer en miljonair heeft straks nergens meer last van, wordt pro-actief benaderd, maar het uitschot en de halve criminelen in onze samenleving (volgens Nieuws van de Dag althans) moeten bibberend een vinkje blijven zetten.

Het is alleen jammer dat dit nu ten koste gaat van het kindgebonden budget. Dit kindgebonden budget (geen toeslag!) is precies wat het zegt: het is gebonden aan de rechten van het kind (dus niet voor aanschaf vuurwerk), het kind heeft onafhankelijk van zijn ouders eigenstandige (mensen)rechten en individuele kansen in onze samenleving. Dat je dit kindgebonden budget af topt boven een bepaald inkomen is logisch, maar net zo logisch zou moeten zijn dat dit ook voor kinderen van doodnormale middenklasse ouders geldt en aan hen toe komt. @Hanca

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2026 14:33:20 ]
pi_220651515
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 10:32 schreef nostra het volgende:
Nou ja kom op, énige vorm van zelfredzaamheid mag je toch wel verwachten. Je kan gewoon bij UWV/gemeente terecht als je vragen hebt, we hoeven geen bounty hunters te financieren op zoek naar mensen die recht hebben op iets dat ze niet claimen.
Kennelijk niet, schattingen laten zien dat het om een groep van 160000 tot 200000 mensen gaat. Substantieel dus. Blijkbaar zijn die mensen niet genoeg zelfredzaam om het te regelen.

Ongetwijfeld zullen bijvoorbeeld sommige mensen met een licht verstandelijk beperking of een ernstige psychische aandoening onder vallen. Het is toch heel fijn als die mensen, in ieder geval in financieel opzicht, een beter leven kunnen krijgen?

Wat jij hier doet is het op ideologische gronden ontkennen van de realiteit. Stop met die onzin, geloven doe je maar in de kerk of de moskee, niet in de politiek of het openbaar bestuur.
pi_220651551
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 14:29 schreef Klopkoek het volgende:
Het is natuurlijk gemeen en vals dat de proactieve benadering bij alle andere regelingen wel doorgang vond, maar uitgerekend bij bijstandsgerechtigden - en alleen daar - zou worden weggehaald.
Ja, dat vond ik ook wel weer heel typisch voor dit kabinet in het algemeen en de VVD in het bijzonder.
  zaterdag 25 april 2026 @ 14:47:26 #95
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220651553
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 14:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
via de vakbonden afgedwongen privaat rechtelijk aanvullend pensioensparen is volslagen idioot
de maandelijks bruto afdracht bij een modaal inkomen is bruto 800 euro 8)7 8)7 8)7
Zie daar het systeem waarbij een vakbond zich (een wettelijk geborgd) recht van spreken heeft verworven en de werknemer daarin soms geen keuze heeft.

Pensioenafspraken, bedoeld om zekerheid te bieden voor werknemers die (niet vooruitkijkend) dan "gebruik" maken van een oneigenlijk belastingstelsel (nu "aftrekken" om daarover later minder belasting te hoeven betalen dan waarmee het ooit was verdiend).

Verplicht pensioensparen is ergens verleden tijd. Met dat pensioen betalen vooral deelnemen is aan het casino van een aandelenbeurs. Een pensioenmaatschappij als echte winnaar, de totale inzet opeist om behaalde winst/verlies naar rato te hoeven uit te keren. Een beetje als gokken met andermans geld zonder feitelijke aansprakelijk te zijn voor miskleunen. In het ergste geval ga je net als een "bank" failliet; en draait de toezichthouder (= overheid) op voor de gevolgen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (ŠZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 25 april 2026 @ 14:50:53 #96
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220651564
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 14:47 schreef Vallon het volgende:

[..]
Zie daar het systeem waarbij een vakbond zich (een wettelijk geborgd) recht van spreken heeft verworven en de werknemer daarin soms geen keuze heeft.

Pensioenafspraken, bedoeld om zekerheid te bieden voor werknemers die (niet vooruitkijkend) dan "gebruik" maken van een oneigenlijk belastingstelsel (nu "aftrekken" om daarover later minder belasting te hoeven betalen dan waarmee het ooit was verdiend).

Verplicht pensioensparen is ergens verleden tijd. Met dat pensioen betalen vooral deelnemen is aan het casino van een aandelenbeurs. Een pensioenmaatschappij als echte winnaar, de totale inzet opeist om behaalde winst/verlies naar rato te hoeven uit te keren. Een beetje als gokken met andermans geld zonder feitelijke aansprakelijk te zijn voor miskleunen. In het ergste geval ga je net als een "bank" failliet; en draait de toezichthouder (= overheid) op voor de gevolgen.
maar goed dat we Paul Rosenmuller hebben om de groene beleggingsagenda te doen voor de werknemers
mag wel een 100 miljard euro kosten he

mar je kunt wel lekker wat vliegen naar zonnige oorden
https://www.facebook.com/share/v/1CNnX38K8G/

https://www.50pluspartij.(...)rug-uit-bestuur-abp/


quote:
AI-overzicht
Paul Rosenmöller, a prominent Dutch politician for GroenLinks-PvdA and Member of the Senate, has faced public scrutiny and media reports regarding his air travel habits.

Reports indicate he is a frequent flyer, specifically utilizing KLM, and has been spotted with "Platinum For Life" status, suggesting extensive travel.
Key points regarding the criticism include:

Business Class Travel: Reports suggest he is often seen in business class on KLM flights.

Antilles Trip: He was accused of converting business class tickets for committee work into multiple economy tickets to take his family to Aruba, while he sat in business class.
Trip to Asia: He was reported to have taken a trip to Asia.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220651660
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 14:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het is natuurlijk gemeen en vals dat de proactieve benadering bij alle andere regelingen wel doorgang vond, maar uitgerekend bij bijstandsgerechtigden - en alleen daar - zou worden weggehaald. Dit proactieve beleid is gedaan als gevolg van de toeslagenaffaire, het fraudebeleid en de complexiteit van formulieren en regelingen (waardoor het risico op onbedoelde fraude ontstaat). Een stukje versimpeling.

Wanneer je dan de Participatiewet (waar trouwens ook volledig gehandicapten in zitten - zoals @:Kowloon terecht stelt) daar uit van zondert dan gaat dat stigmatiserend en stressvol werken, met weinig mensen die voor hen in de bres springen of dat je een advocaat kunt betalen. Kunnen gemeenten weer private rechercheurs blijven inhuren om te controleren. Plat gezegd: de AOWer en miljonair heeft straks nergens meer last van, wordt pro-actief benaderd, maar het uitschot en de halve criminelen in onze samenleving (volgens Nieuws van de Dag althans) moeten bibberend een vinkje blijven zetten.

Het is alleen jammer dat dit nu ten koste gaat van het kindgebonden budget. Dit kindgebonden budget (geen toeslag!) is precies wat het zegt: het is gebonden aan de rechten van het kind (dus niet voor aanschaf vuurwerk), het kind heeft onafhankelijk van zijn ouders eigenstandige (mensen)rechten en individuele kansen in onze samenleving. Dat je dit kindgebonden budget af topt boven een bepaald inkomen is logisch, maar net zo logisch zou moeten zijn dat dit ook voor kinderen van doodnormale middenklasse ouders geldt en aan hen toe komt. @:Hanca
Eens.

Maar wat betreft dat KGB: het is zo dat je momenteel het maximale KGB krijgt bij een inkomen tot 39.141, daarna bouwt het langzaam af. Als je 3 kinderen hebt krijg je tot wel een inkomen van 141.000 KGB als stel, 176.500 als alleenstaande. Bij 1 kind loopt het door tot 73.000 euro voor stellen en 108.500 voor alleenstaanden.

Hij was voor dit volgend jaar iets verlaagd vanaf inkomens van 60.000 euro, dat gaat naar 58.000. Hij gaat daar dus niet naar 0, dat zou ook veel meer dan die 30 miljoen schelen. Hij gaat iets naar beneden.

Ik heb dus ook even geen zicht op hoe groot dit effect nu is, is het tientjeswerk of gaat het om meer?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2026 15:15:19 ]
pi_220651745


VVD, PVV, FvD en JA21 leveren hier samen 7 zetels in ten opzichte van zijn voorlaatste peiling.

Het balkje van FvD gaat tot 14 zetels. In dat geval zou het min acht zetels zijn voor deze vier partijen.

De 'liberale' VVD kiezer laat zich wel kennen zeg (net als de FDP in Duitsland). Twee zetels eraf.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2026 15:29:33 ]
pi_220651817
Maar dat is dus een peiling waar de volslagen incompetente Mona Keijzer zonder een verkiezingsprogramma of zelfs partij en partijleden op 6 zetels komt. Zonder dus te weten wat ze wil en wie er op zetels 2 t/m 6 komen te zitten.
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 15:56:38 #100
236264 crew  capricia
pi_220651847
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 15:28 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]

VVD, PVV, FvD en JA21 leveren hier samen 7 zetels in ten opzichte van zijn voorlaatste peiling.

Het balkje van FvD gaat tot 14 zetels. In dat geval zou het min acht zetels zijn voor deze vier partijen.

De 'liberale' VVD kiezer laat zich wel kennen zeg (net als de FDP in Duitsland). Twee zetels eraf.
Ik neem dit allemaal nog even met een korrel zout. Er ontbreken veel partijen en Mona heeft nog niet eens een partij.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220651863
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 12:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Tot 142.000 euro inkomen (alleenstaand) heb je nog recht op kindgebonden budget.

Echt, stop daarmee.

Dat kan je dus alleen stoppen als je het hele KGB stopt of in elk geval fors verlaagt. Anders heb je een armoedeval: dat bruto meer verdienen minder geld overhouden gaat betekenen. Door het risico op die armoedeval, doordat we vinden dat werken moet lonen, is die afbouw zo traag.

Bij kinderopvangtoeslag is hij nog trager, daar zit er zelfs geen eindinkomen op: ook met een inkomen van 100 miljoen krijg je in principe kinderopvangtoeslag als je je kind naar de opvang brengt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')