abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 april 2026 @ 19:01:37 #1
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220634796
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 22 april 2026 @ 19:01:47 #2
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220634798
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:57 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het begint met zoveel mogelijk landen samenwerken, dat weet ik wel. Zolang iedereen zijn eigen plan gaat trekken, zet je die kustlanden juist onder enorme druk.
samenwerken ??

met migranten terug sturen naar Afrika , als je dat zelf niet wilt doen??

quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:56 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dat denk ik ook, maar niemand weet hoe dit op te lossen. Nouja Polen heeft het goed voor elkaar, maar West en Zuid-Europa krijgen het niet voor elkaar.

En ook niemand weet hoe het opgelost moet worden. Of Nederland moet willen groeien naar 20 miljoen inwoners of erger.
waarom zou Nederland niet naar 20 miljoen inwoners kunnen doorgroeien

alle voorwaarden zijn aanwezig

Zie California

vrijdag 23 december 2022
michaelmoore in NWS / Het grote overbevolkingstopic #10 hoeveel groei kunnen we aan?
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 22 april 2026 @ 19:04:38 #3
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220634817
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 19:01 schreef michaelmoore het volgende:
samenwerken ??

met migranten terug sturen naar Afrika , als je dat zelf niet wilt doen??

Lol, is het echt te moeilijk om nu eens begrijpend te lezen? Of is dweilen met de kraan open ook een goede oplossing?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 22 april 2026 @ 19:07:09 #4
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220634834
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 19:04 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Lol, is het echt te moeilijk om nu eens begrijpend te lezen? Of is dweilen met de kraan open ook een goede oplossing?
ALS je echt barmhartig wilt zijn dan is dweilen niet mogelijk
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220634838
#Geen mens is illegaal.

Dat klopt, maar het verblijf van een mens in een bepaald gebied (of een bepaald gebouw) kan wel illegaal zijn.
  woensdag 22 april 2026 @ 19:11:45 #6
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220634867
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 19:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ALS je echt barmhartig wilt zijn dan is dweilen niet mogelijk
Nou, ik heb het echt meermalen geprobeerd, maar ik ga het opgeven.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_220634886
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 18:57 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het begint met zoveel mogelijk landen samenwerken, dat weet ik wel. Zolang iedereen zijn eigen plan gaat trekken, zet je die kustlanden juist onder enorme druk.
Correct, maar nogmaals niet te doen. Ieder EU land heeft zijn eigen belangen. Een illusie, meer is het niet.
  woensdag 22 april 2026 @ 19:19:03 #8
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220634928
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 19:14 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Correct, maar nogmaals niet te doen. Ieder EU land heeft zijn eigen belangen. Een illusie, meer is het niet.
Ja, als je daar alvast vanuit gaat, dan gaat het nooit lukken, inderdaad. Het gaat ook om onze eigen toekomst, dan moet je wel gaan samenwerken en anders gaan we het gewoon negeren tot het niet meer te houden is,

Zo'n 100 jaar geleden waren de NAVO en de EU ook niet voor te stellen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 22 april 2026 @ 19:22:33 #9
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220634960
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 19:11 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nou, ik heb het echt meermalen geprobeerd, maar ik ga het opgeven.
Nog lang volgehouden. :D
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  woensdag 22 april 2026 @ 19:23:01 #10
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220634963
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 19:22 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Nog lang volgehouden. :D
Dat is die barmhartigheid!
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 22 april 2026 @ 19:33:05 #11
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220635043
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 19:19 schreef Vis1980 het volgende:

,

Zo'n 100 jaar geleden waren de NAVO en de EU ook niet voor te stellen.
als Hitler er niet geweest was dan was dat ook niet gebeurd
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 22 april 2026 @ 19:49:24 #12
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220635208
Goede TT.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220635217
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 19:19 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja, als je daar alvast vanuit gaat, dan gaat het nooit lukken, inderdaad. Het gaat ook om onze eigen toekomst, dan moet je wel gaan samenwerken en anders gaan we het gewoon negeren tot het niet meer te houden is,

Zo'n 100 jaar geleden waren de NAVO en de EU ook niet voor te stellen.
Je kan ook best samenwerken, met enkele landen. Niet met een gehele EU, die verschillen zijn gewoon te groot.
  woensdag 22 april 2026 @ 19:52:04 #14
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220635231
quote:
9s.gif Op woensdag 22 april 2026 19:50 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Je kan ook best samenwerken, met enkele landen. Niet met een gehele EU, die verschillen zijn gewoon te groot.
ik zie Europa niet met een stem spreken , er zullen altijd types als Orban , Fico en Radev opduiken
Die zijn niet zo barmhartig
Magyar gaat ook geen migranten opvangen

Europa zal wel meer moeten verrechtsen om de migranten stroom af te remmen, barmhartig zijn is leuk om over te praten in de kerk , maar zal alleen maar meer "vluchtelingen" opleveren
meer types als Meloni zijn nodig
https://nl.wikipedia.org/wiki/Giorgia_Meloni


USA grenst aan Zuid America dat is pas diepe ellende, wat dat betreft valt de criminelen instroom in de EU nog mee

El Salvador opent megazaak tegen bende MS-13 voor 29.000 moorden

[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 22-04-2026 20:37:10 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator woensdag 22 april 2026 @ 20:15:16 #15
375570 crew  Cyan9
pi_220635433
quote:
Kabinet kijkt naar goedkoop ov-ticket zoals in Duitsland, dit leverde het daar op

Het wordt in Duitsland de 'grootste ov-revolutie' ooit genoemd: het Deutschlandticket. Voor een vast laag bedrag per maand onbeperkt met het ov reizen. In Nederland wil het kabinet tijdelijk een vergelijkbaar ticket invoeren, naar een idee van GroenLinks-PvdA: voor 49 euro met de trein, buiten de spits.

Het zogeheten Deutschland-ticket begon in 2022 als tijdelijk 9-euro-ticket. Het succesvolle abonnement leidde tot overvolle treinen, vooral in de weekenden. Een jaar later keerde het terug voor 49 euro, nu is de maandprijs opgelopen tot 63 euro.

Een op de vijf Duitsers van boven de 16 jaar heeft inmiddels zo'n abonnement. De verschillen binnen het land zijn wel groot. In een stad als Hamburg bezit bijna de helft van de bevolking een Deutschland-ticket, in afgelegen gebieden ligt het percentage veel lager.

Uit de auto
Vooral frequente ov-reizigers houden meer geld over in hun portemonnee. In grote steden kostten maandtickets vaak meer dan honderd euro. Ook heeft het Duitsers uit hun auto gehaald. Uit onderzoek van het ministerie van Transport blijkt dat 12 tot 20 procent van de ritten met het Deutschlandticket anders met de auto zouden zijn gemaakt.

Dat zorgt op zijn beurt voor een jaarlijkse besparing van 2,5 miljoen ton CO2-uitstoot, zo berekenden de onderzoekers. Dat staat gelijk aan 3 procent van de totale uitstoot van het autoverkeer in Duitsland.

EPA
De Schwebebahn in de West-Duitse stad Wuppertal, bekend om het zwevende spoor
Volgens de onderzoekers profiteren vooral mensen met lagere inkomens van de ov-kaart. "Die verbetert hun deelname aan de maatschappij", schrijven zij. Onder meer doordat een dagje uit toegankelijker is geworden.

Het Deutschlandticket geldt niet voor hogesnelheidstreinen, zoals de ICE. Met die trein reis je in vijf uur van Keulen naar Berlijn, terwijl die route met regionale treinen zeker 10 uur kost. Anders dan in het Nederlandse voorstel geldt het Deutschlandticket de hele dag, ook in de spits.

Steeds duurder
De financiering van het ticket staat onder druk. De Duitse regeringen, zowel federaal als in de deelstaten, dragen 3 miljard euro per jaar bij aan het ticket. Dat bedrag blijft gelijk, waardoor het ticket steeds duurder wordt om rendabel te blijven. "De prijs nadert de grens van wat mensen ervoor willen betalen", zei mobiliteitsonderzoeker Robert Follmer daarover tegen Der Spiegel.

NOS / Chiem Balduk
Het Deutschlandticket geldt voor treinen, bussen, trams en metro's
Volgens de onderzoekers van het ministerie levert het Deutschlandticket de samenleving 3,5 tot 5 miljard euro per jaar op, door besparing van milieuschade en toename van koopkracht. Het programma zou de staat dus minder kosten dan het oplevert.

Een onderzoek van de Deutsche Umwelthilfe, een ngo, komt zelfs op een welvaartswinst van 46 miljard euro tot 2030, mits het ticket op 49 euro wordt vastgepind. In dat scenario zouden naar schatting 20,6 miljoen Duitsers het abonnement afsluiten, op in totaal zo'n 83 miljoen inwoners. Als de prijs de komende jaren verder oploopt, neemt het aantal gebruikers en dus ook de milieu- en economische winst af.

Kwaliteit neemt af
De brancheorganisatie VDV is over het algemeen enthousiast over het ticket, maar vindt dat de staat te weinig bijdraagt. Doordat de vervoersbedrijven inkomsten mislopen ten opzichte van eerdere duurdere abonnementen, neemt de kwaliteit van het ov af. De Duitse regering gaat de komende twee maanden voor 1,6 miljard euro de brandstofaccijnzen verlagen, maar stopt geen extra geld in het ov. Tot onvrede van de VDV.

De toerismebranche is vanzelfsprekend blij met het Deutschlandticket. Koepelvereniging DTV zegt dat groei in de sector een direct gevolg is van het ov-abonnement. De Oostzeekust, het Zwarte Woud of een dagje Leipzig: de drempel om het eigen land te ontdekken is lager geworden.
https://nos.nl/artikel/26(...)-leverde-het-daar-op

Mooi idee, het OV kan wel een boost gebruiken.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  woensdag 22 april 2026 @ 22:31:14 #16
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220636373
quote:
9s.gif Op woensdag 22 april 2026 19:50 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Je kan ook best samenwerken, met enkele landen. Niet met een gehele EU, die verschillen zijn gewoon te groot.
Wat hebben de verschillen nu weer te maken met samenwerken als het aankomt op migratie? Het is een weinig constructieve gedachte. Maar ik heb het zelfs over niet alleen de EU, maar zoveel mogelijk landen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 22 april 2026 @ 22:33:39 #17
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220636388
quote:
84s.gif Op woensdag 22 april 2026 20:15 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)-leverde-het-daar-op

Mooi idee, het OV kan wel een boost gebruiken.
Ja man. Hier heb je echt wat aan als burger/ondernemer die gebukt gaat onder hoge energiekosten. Je mag goedkoper met de trein reizen in de daluren. Leuk voor wat bejaarden.

Alsof je een kankerpatiënt behandelt met 8 fysiotherapie sessies. Compleet lachwekkend.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  woensdag 22 april 2026 @ 22:35:46 #18
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220636403
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 19:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
als Hitler er niet geweest was dan was dat ook niet gebeurd
Ja leuk, maar het is er en het blijkt dus gewoon mogelijk. Met meer landen in de wereld ook, daar hoeven we echt niet te wachten op bijvoorbeeld een buitenaardse aanval. Als je ziet wat er qua financiën en organisatie allemaal opgezet kan worden als het aankomt op oorlog, dan moet je eens bedenken wat je met diezelfde mankracht en budgetten eigenlijk allemaal voor goeds zouden kunnen doen. Belachelijk dat we anno 2026 nog steeds onszelf limiteren met ouderwetse gedachtes.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 22 april 2026 @ 22:36:58 #19
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220636408
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2026 22:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja man. Hier heb je echt wat aan als burger/ondernemer die gebukt gaat onder hoge energiekosten. Je mag goedkoper met de trein reizen in de daluren. Leuk voor wat bejaarden.

Alsof je een kankerpatiënt behandelt met 8 fysiotherapie sessies. Compleet lachwekkend.
Gaat het eeen beetje, meneer Droge?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 22 april 2026 @ 22:40:22 #20
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220636417
quote:
84s.gif Op woensdag 22 april 2026 20:15 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)-leverde-het-daar-op

Mooi idee, het OV kan wel een boost gebruiken.
Yep heel goed voor de NS en minder dat het iemand (werkzaam) dient.
Zwiw geldt het hier alleen voor de trein en beperkt tot de daluren (09u00-16u00 en na 18u30).
Los daarvan lost imo het weinig irt sterk gestegen energieprijzen.
Ik zie de maatregel als bühnespel - oude wijn in nieuwe zakken - dat al ergens op het spoor stond.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 22 april 2026 @ 22:42:11 #21
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220636427
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 22:35 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja leuk, maar het is er en het blijkt dus gewoon mogelijk. Met meer landen in de wereld ook, daar hoeven we echt niet te wachten op bijvoorbeeld een buitenaardse aanval. Als je ziet wat er qua financiën en organisatie allemaal opgezet kan worden als het aankomt op oorlog, dan moet je eens bedenken wat je met diezelfde mankracht en budgetten eigenlijk allemaal voor goeds zouden kunnen doen. Belachelijk dat we anno 2026 nog steeds onszelf limiteren met ouderwetse gedachtes.
maar voor de duidelijkheid , wil jij nu meer of minder migranten die de Middellandse Zee overgestoken zijn na 7500 dollar betaald te hebben aan een smokkel organisatie[


En ben je van mening dat mensen die na een negatieve beslissing hier dus illegaal zijn, dat die terug moeten?
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 22 april 2026 @ 22:43:49 #22
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220636435
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2026 22:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja man. Hier heb je echt wat aan als burger/ondernemer die gebukt gaat onder hoge energiekosten.

Je mag goedkoper met de trein reizen in de daluren. Leuk voor wat bejaarden.

Bejaarden gaan niet met de trein, die hebben een automobiel

ik (74) ga niet met het OV, vreselijk vind ik dat
waarom altijd zo denigrerend over de wat oudere medemens ??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 22 april 2026 @ 22:46:09 #23
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220636441
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 22:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Bejaarden gaan niet met de trein, die hebben een automobiel

ik (74) ga niet met het OV, vreselijk vind ik dat
waarom altijd zo denigrerend over de wat oudere medemens ??
Jij begreep mijn punt opperbest ;)
Niks mis met ouderen. Zolang ze maar niet stinken.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  woensdag 22 april 2026 @ 22:48:20 #24
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220636446
quote:
7s.gif Op woensdag 22 april 2026 22:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jij begreep mijn punt opperbest ;)
Niks mis met ouderen. Zolang ze maar niet stinken.
ik ga niet gebukt onder hoge energieprijzen , ook niet onder hoge stookkosten

ik denk dat jij geen medelijden hoeft te hebben met de modale wat oudere medemens
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 22 april 2026 @ 22:49:14 #25
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220636448
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2026 22:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik ga niet gebukt onder hoge energieprijzen , ook niet onder hoge stookkosten
Daar gaat het niet om. De meeste oudjes hebben het heel goed.
Gaat om de mensen die werken (vaak jongeren) en ondernemers. Die moeten het ook comfortabel hebben.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')