abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220650057
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 08:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Vind je het sws niet een beetje apart dat inkomens van 60.000 euro nog een kindgebonden budget als toeslag krijgen?
Ligt aan het doel dat je ermee hebt. Als dat echt arbeidsstimulatie en de geboorteratio omhoog halen is, dan kan ik er nog inkomen ook. Maar dan zijn er wel bredere problemen die effectiever zijn om aan te pakken.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 10:38:44 #77
236264 crew  capricia
pi_220650123
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 10:34 schreef nostra het volgende:

[..]
Ligt aan het doel dat je ermee hebt. Als dat echt arbeidsstimulatie en de geboorteratio omhoog halen is, dan kan ik er nog inkomen ook. Maar dan zijn er wel bredere problemen die effectiever zijn om aan te pakken.
De grens zakt van 60.000 euro naar 58.000 euro.
Kan me niet voorstellen dat dit ons geboorteratio echt gaat beïnvloeden. :)

Ik ben wel een voorstander van het zo veel mogelijk afschaffen van dit soort toeslagen voor deze (niet minimum) inkomens. Verdisconteer het dan in de kinderbijslag.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 10:44:46 #78
236264 crew  capricia
pi_220650146
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 april 2026 08:59 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Aan de andere kant is dat het bruto inkomen van een huishouden van een vuilnisman en iemand die parttime in de zorg werkt…
Het heeft ook weinig zin om meer uren te gaan werken, in jouw voorbeeld van die parttime-werkende ouder, als je dan meteen toeslagen mis gaat lopen.

Lijkt me een vervelend bijeffect. Dat je echt geen cent boven die grens wil gaan verdienen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220650210
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 10:38 schreef capricia het volgende:

[..]
De grens zakt van 60.000 euro naar 58.000 euro.
Kan me niet voorstellen dat dit ons geboorteratio echt gaat beïnvloeden. :)

Ik ben wel een voorstander van het zo veel mogelijk afschaffen van dit soort toeslagen voor deze (niet minimum) inkomens. Verdisconteer het dan in de kinderbijslag.
Nee, maar kan kom je in de ambtenarenwereld waar zesjes-econometristen een modelletje bouwen dat gedragsverandering tracht te voorspellen. En ja, iedereen wil van de toeslagen af (zelfs een CU) en tegelijkertijd doet niemand iets anders dan dit soort onzinnig getweak.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220650377
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 10:55 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee, maar kan kom je in de ambtenarenwereld waar zesjes-econometristen een modelletje bouwen dat gedragsverandering tracht te voorspellen. En ja, iedereen wil van de toeslagen af (zelfs een CU) en tegelijkertijd doet niemand iets anders dan dit soort onzinnig getweak.
Enige manier is om het in 1 grote klap aan te gaan passen. Anders gaan we het nooit doen.
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 11:38:49 #81
236264 crew  capricia
pi_220650425
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 11:24 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Enige manier is om het in 1 grote klap aan te gaan passen. Anders gaan we het nooit doen.
Stapje voor stapje de inkomensgrens voor allerlei toeslagen verlagen is ook een optie.
Maar dit is wel een heel klein stapje. Van inkomens van 60.000 euro naar 58.000 euro.
Al levert het kennelijk wel meteen die 30 miljoen op. En dat vind ik best veel. Kun je nagaan als je nog meer langzaam gaat verlagen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220650430
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 11:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Stapje voor stapje de inkomensgrens voor allerlei toeslagen verlagen is ook een optie.
Maar dit is wel een heel klein stapje. Van inkomens van 60.000 euro naar 58.000 euro.
Al levert het kennelijk wel meteen die 30 miljoen op. En dat vind ik best veel. Kun je nagaan als je nog meer langzaam gaat verlagen.
Het gaat natuurlijk om het hele stelsel. Zon stapje als dit stelt geen reet voor in het geheel.
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 11:47:33 #83
236264 crew  capricia
pi_220650458
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 11:40 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Het gaat natuurlijk om het hele stelsel. Zon stapje als dit stelt geen reet voor in het geheel.
Volgens mij had de ChristenUnie daar plannen voor.

Maar ik denk dat we niet in een politiek landschap leven waar we dit soort grote wijzigingen doorvoeren. Nederland coalitie land. Alles in kleine stapjes, en iedereen mag zijn plasje er over doen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220650468
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 11:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Volgens mij had de ChristenUnie daar plannen voor.

Maar ik denk dat we niet in een politiek landschap leven waar we dit soort grote wijzigingen doorvoeren. Nederland coalitie land. Alles in kleine stapjes, en iedereen mag zijn plasje er over doen.
Dan verandert er dus nooit iets. Want elke keer als er iets gewijzigd wordt dan gaan ze het er aan de andere kant weer bijplussen.
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 11:51:54 #85
236264 crew  capricia
pi_220650471
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 11:49 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dan verandert er dus nooit iets. Want elke keer als er iets gewijzigd wordt dan gaan ze het er aan de andere kant weer bijplussen.
Yep.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220650541
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 08:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Vind je het sws niet een beetje apart dat inkomens van 60.000 euro nog een kindgebonden budget als toeslag krijgen?
Een gezinsinkomen van 60k is echt geen vetpot. Na aftrek van alle belastingen blijft er echt niet heel veel over.

En ja dat is treurig dat fatsoenlijk rondkomen niet lukt met een dergelijk inkomen.
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 12:11:01 #87
236264 crew  capricia
pi_220650595
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 12:04 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Een gezinsinkomen van 60k is echt geen vetpot. Na aftrek van alle belastingen blijft er echt niet heel veel over.

En ja dat is treurig dat fatsoenlijk rondkomen niet lukt met een dergelijk inkomen.
Tot 142.000 euro inkomen (alleenstaand) heb je nog recht op kindgebonden budget.

Echt, stop daarmee.


https://www.consumentenbo(...)2%82%AC141.000%20%7C
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 25 april 2026 @ 12:36:15 #88
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220650800
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 11:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Stapje voor stapje de inkomensgrens voor allerlei toeslagen verlagen is ook een optie.
Maar dit is wel een heel klein stapje. Van inkomens van 60.000 euro naar 58.000 euro.
Al levert het kennelijk wel meteen die 30 miljoen op. En dat vind ik best veel. Kun je nagaan als je nog meer langzaam gaat verlagen.
Beter toeslagen cq aanvullingen (maar ook boetes) een vast percentage maken van het inkomen en deels besteedbaar vermogen. Iemand kan in fiscale termen "rijk" zijn maar gezien de leefsituatie niets eens geld om z'n huis te kunnen verwarmen.

Daar waar iemand, gelet inkomenssituatie en leeflasten, door de bodem zakt van bijstandsniveau of wmb 120-130% van een sociaal minimum; kunnen die percentages conform worden bijgesteld.
De incentive om de eigen situatie pogen te verbeteren, wordt dan niet bestraft noch tegengewerkt.
Ik vind het schrijnend dat soms precies ¤1 meer of minder vanwege een regel of bijstelling daarvan, gaat bepalen of iets volledig van toepassing is.

Eén van die "stille" regels is dat per 2027, als zg "vereenvoudiging", iemands belastbaar vermogen in box3 gaat bepalen of die nog aanmerking komt voor o.a. zorgtoeslag (en straks, andere "handig" gekoppelde zaken).
Nu mag iemand nog ca ¤140K aan totale waarde bezitten dat per 2027 in één klap naar ¤57K omlaag gaat.
Het is weer een loepzuivere uithollling van eerder geboden voorzieningen. Even los wat iemand vindt van een vermogens(on)redelijkheid. En nee, "vermogen" in belastingtermen betekent niet dat iemand het in waarde ook echt kan besteden of daarmee dan inkomen heeft.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 25 april 2026 @ 13:23:01 #89
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220651066
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 12:36 schreef Vallon het volgende:

[..]
Beter toeslagen cq aanvullingen (maar ook boetes) een vast percentage maken van het inkomen en deels besteedbaar vermogen. Iemand kan in fiscale termen "rijk" zijn maar gezien de leefsituatie niets eens geld om z'n huis te kunnen verwarmen.

Daar waar iemand, gelet inkomenssituatie en leeflasten, door de bodem zakt van bijstandsniveau of wmb 120-130% van een sociaal minimum; kunnen die percentages conform worden bijgesteld.
De incentive om de eigen situatie pogen te verbeteren, wordt dan niet bestraft noch tegengewerkt.
Ik vind het schrijnend dat soms precies ¤1 meer of minder vanwege een regel of bijstelling daarvan, gaat bepalen of iets volledig van toepassing is.

Eén van die "stille" regels is dat per 2027, als zg "vereenvoudiging", iemands belastbaar vermogen in box3 gaat bepalen of die nog aanmerking komt voor o.a. zorgtoeslag (en straks, andere "handig" gekoppelde zaken).
Nu mag iemand nog ca ¤140K aan totale waarde bezitten dat per 2027 in één klap naar ¤57K omlaag gaat.
Het is weer een loepzuivere uithollling van eerder geboden voorzieningen. Even los wat iemand vindt van een vermogens(on)redelijkheid. En nee, "vermogen" in belastingtermen betekent niet dat iemand het in waarde ook echt kan besteden of daarmee dan inkomen heeft.
alle toeslagen subiet afschaffen en de HRA ook

pensioenafdracht voortaan volledig bij het bruto

zelfstandigenwet asap effectueren

Hypotheek van 30 naar 40 jaar

ZW , WW , IOAW , WAO en AOW per onmiddellijk afschaffen en vervangen door vast basis inkomen 70 % van minimumloon tot sint juttemis

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 25-04-2026 13:30:46 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 25 april 2026 @ 14:07:38 #90
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220651352
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 13:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
alle toeslagen subiet afschaffen en de HRA ook

pensioenafdracht voortaan volledig bij het bruto

zelfstandigenwet asap effectueren

Hypotheek van 30 naar 40 jaar

ZW , WW , IOAW , WAO en AOW per onmiddellijk afschaffen en vervangen door vast basis inkomen 70 % van minimumloon tot sint juttemis
Los van de act(oren), is op elk punt heel veel af dingen met dat het scheermes als afhakmes dan heel veel pijn gaat doen en mensen vooral raakt die geen kant op kunnen. Ik zou zelf niet bereid zijn medewerking te geven aan mensen te bestraffen voor of vanwege hun situatie.

Ik zou het wel eens zijn met de zekerheid van een - onvoorwaardelijk - basisinkomen waar iemand naast een eigen dak boven het hoofd, van kan (over)leven. Mijn part als keuze en in andere situaties, als finaal vangnet.

HRA afschaffen voor nieuwe gevallen, ooit bedoeld om woningbezit ondanks hoge rentes te "liberaliseren", lijkt mij een betere zaak en feitelijk al in gang gezet.
Aanvullende pensioenvoorzieningen zou idd niets met of een regulerende taak van de overheid moeten zijn.

De "ZZP" wet is sws vaag en de vraag is of dat iets gaat oplossen. Wmb elke werknemer zelfstandig(e) is.
De ouderwetse werkgevers gedachte is sws onzin of dat die een soort gunst zou verlenen waarbij een werknemer wmb altijd zelf (contractueel) bepaalt waartoe die zich verplicht (heeft). Mensen die dat (deels) niet kunnen of willen overzien, kunnen dat bij hun "vakbond" uitbesteden.
De overheid heeft alleen tot taak, toezien dat opdrachtsgevers geen misbruik maken (zelfs of de uitvoerder dat wenst) van iemands leefsituatie (iets met mensenrechten).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 25 april 2026 @ 14:25:57 #91
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220651452
quote:
18s.gif Op zaterdag 25 april 2026 14:07 schreef Vallon het volgende:

Aanvullende pensioenvoorzieningen zou idd niets met of een regulerende taak van de overheid moeten zijn.
Juist
via de vakbonden afgedwongen privaat rechtelijk aanvullend pensioensparen is volslagen idioot
de maandelijks bruto afdracht bij een modaal inkomen is bruto 800 euro 8)7 8)7 8)7
en dat 40 maal 12 keer

een kennis van me is vorige week plots overleden , na 3 jaar pensioen
quote:
De "ZZP" wet is sws vaag en de vraag is of dat iets gaat oplossen. Wmb elke werknemer zelfstandig(e) is.
De overheid moet wel , ze heeft zel zoveel fulltime ZZP ers aan de slag
zelfs dr RVS is het er volmondig mee eens
de Zelfstandige is dan een nieuwe vorm van aangenomen "werknemerschap"'

quote:
Los van de act(oren), is op elk punt heel veel af dingen met dat het scheermes als afhakmes dan heel veel pijn gaat doen en mensen vooral raakt die geen kant op kunnen.

Ik zou zelf niet bereid zijn medewerking te geven aan mensen te bestraffen voor of vanwege hun situatie.
uiteraard gaat dat tijdelijk veel pijn doen hier en daar

quote:
HRA afschaffen voor nieuwe gevallen, ooit bedoeld om woningbezit ondanks hoge rentes te "liberaliseren", lijkt mij een betere zaak en feitelijk al in gang gezet.
niet voor nieuwe gevallen, voor iedereen en de HWF moet dan ook weg uiteraard, al was het al vanwege de villatax

[ Bericht 11% gewijzigd door michaelmoore op 25-04-2026 14:33:44 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220651471
quote:
18s.gif Op vrijdag 24 april 2026 18:01 schreef Perrin het volgende:

[..]
Infantiele Sinterklaas-politiek.
Het is natuurlijk gemeen en vals dat de proactieve benadering bij alle andere regelingen wel doorgang vond, maar uitgerekend bij bijstandsgerechtigden - en alleen daar - zou worden weggehaald. Dit proactieve beleid is gedaan als gevolg van de toeslagenaffaire, het fraudebeleid en de complexiteit van formulieren en regelingen (waardoor het risico op onbedoelde fraude ontstaat). Een stukje versimpeling.

Wanneer je dan de Participatiewet (waar trouwens ook volledig gehandicapten in zitten - zoals @Kowloon terecht stelt) daar uit van zondert dan gaat dat stigmatiserend en stressvol werken, met weinig mensen die voor hen in de bres springen of dat je een advocaat kunt betalen. Kunnen gemeenten weer private rechercheurs blijven inhuren om te controleren. Plat gezegd: de AOWer en miljonair heeft straks nergens meer last van, wordt pro-actief benaderd, maar het uitschot en de halve criminelen in onze samenleving (volgens Nieuws van de Dag althans) moeten bibberend een vinkje blijven zetten.

Het is alleen jammer dat dit nu ten koste gaat van het kindgebonden budget. Dit kindgebonden budget (geen toeslag!) is precies wat het zegt: het is gebonden aan de rechten van het kind (dus niet voor aanschaf vuurwerk), het kind heeft onafhankelijk van zijn ouders eigenstandige (mensen)rechten en individuele kansen in onze samenleving. Dat je dit kindgebonden budget af topt boven een bepaald inkomen is logisch, maar net zo logisch zou moeten zijn dat dit ook voor kinderen van doodnormale middenklasse ouders geldt en aan hen toe komt. @Hanca

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2026 14:33:20 ]
pi_220651515
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 10:32 schreef nostra het volgende:
Nou ja kom op, énige vorm van zelfredzaamheid mag je toch wel verwachten. Je kan gewoon bij UWV/gemeente terecht als je vragen hebt, we hoeven geen bounty hunters te financieren op zoek naar mensen die recht hebben op iets dat ze niet claimen.
Kennelijk niet, schattingen laten zien dat het om een groep van 160000 tot 200000 mensen gaat. Substantieel dus. Blijkbaar zijn die mensen niet genoeg zelfredzaam om het te regelen.

Ongetwijfeld zullen bijvoorbeeld sommige mensen met een licht verstandelijk beperking of een ernstige psychische aandoening onder vallen. Het is toch heel fijn als die mensen, in ieder geval in financieel opzicht, een beter leven kunnen krijgen?

Wat jij hier doet is het op ideologische gronden ontkennen van de realiteit. Stop met die onzin, geloven doe je maar in de kerk of de moskee, niet in de politiek of het openbaar bestuur.
pi_220651551
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 14:29 schreef Klopkoek het volgende:
Het is natuurlijk gemeen en vals dat de proactieve benadering bij alle andere regelingen wel doorgang vond, maar uitgerekend bij bijstandsgerechtigden - en alleen daar - zou worden weggehaald.
Ja, dat vond ik ook wel weer heel typisch voor dit kabinet in het algemeen en de VVD in het bijzonder.
  zaterdag 25 april 2026 @ 14:47:26 #95
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220651553
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 14:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
via de vakbonden afgedwongen privaat rechtelijk aanvullend pensioensparen is volslagen idioot
de maandelijks bruto afdracht bij een modaal inkomen is bruto 800 euro 8)7 8)7 8)7
Zie daar het systeem waarbij een vakbond zich (een wettelijk geborgd) recht van spreken heeft verworven en de werknemer daarin soms geen keuze heeft.

Pensioenafspraken, bedoeld om zekerheid te bieden voor werknemers die (niet vooruitkijkend) dan "gebruik" maken van een oneigenlijk belastingstelsel (nu "aftrekken" om daarover later minder belasting te hoeven betalen dan waarmee het ooit was verdiend).

Verplicht pensioensparen is ergens verleden tijd. Met dat pensioen betalen vooral deelnemen is aan het casino van een aandelenbeurs. Een pensioenmaatschappij als echte winnaar, de totale inzet opeist om behaalde winst/verlies naar rato te hoeven uit te keren. Een beetje als gokken met andermans geld zonder feitelijke aansprakelijk te zijn voor miskleunen. In het ergste geval ga je net als een "bank" failliet; en draait de toezichthouder (= overheid) op voor de gevolgen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 25 april 2026 @ 14:50:53 #96
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220651564
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 14:47 schreef Vallon het volgende:

[..]
Zie daar het systeem waarbij een vakbond zich (een wettelijk geborgd) recht van spreken heeft verworven en de werknemer daarin soms geen keuze heeft.

Pensioenafspraken, bedoeld om zekerheid te bieden voor werknemers die (niet vooruitkijkend) dan "gebruik" maken van een oneigenlijk belastingstelsel (nu "aftrekken" om daarover later minder belasting te hoeven betalen dan waarmee het ooit was verdiend).

Verplicht pensioensparen is ergens verleden tijd. Met dat pensioen betalen vooral deelnemen is aan het casino van een aandelenbeurs. Een pensioenmaatschappij als echte winnaar, de totale inzet opeist om behaalde winst/verlies naar rato te hoeven uit te keren. Een beetje als gokken met andermans geld zonder feitelijke aansprakelijk te zijn voor miskleunen. In het ergste geval ga je net als een "bank" failliet; en draait de toezichthouder (= overheid) op voor de gevolgen.
maar goed dat we Paul Rosenmuller hebben om de groene beleggingsagenda te doen voor de werknemers
mag wel een 100 miljard euro kosten he

mar je kunt wel lekker wat vliegen naar zonnige oorden
https://www.facebook.com/share/v/1CNnX38K8G/

https://www.50pluspartij.(...)rug-uit-bestuur-abp/


quote:
AI-overzicht
Paul Rosenmöller, a prominent Dutch politician for GroenLinks-PvdA and Member of the Senate, has faced public scrutiny and media reports regarding his air travel habits.

Reports indicate he is a frequent flyer, specifically utilizing KLM, and has been spotted with "Platinum For Life" status, suggesting extensive travel.
Key points regarding the criticism include:

Business Class Travel: Reports suggest he is often seen in business class on KLM flights.

Antilles Trip: He was accused of converting business class tickets for committee work into multiple economy tickets to take his family to Aruba, while he sat in business class.
Trip to Asia: He was reported to have taken a trip to Asia.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220651660
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 14:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het is natuurlijk gemeen en vals dat de proactieve benadering bij alle andere regelingen wel doorgang vond, maar uitgerekend bij bijstandsgerechtigden - en alleen daar - zou worden weggehaald. Dit proactieve beleid is gedaan als gevolg van de toeslagenaffaire, het fraudebeleid en de complexiteit van formulieren en regelingen (waardoor het risico op onbedoelde fraude ontstaat). Een stukje versimpeling.

Wanneer je dan de Participatiewet (waar trouwens ook volledig gehandicapten in zitten - zoals @:Kowloon terecht stelt) daar uit van zondert dan gaat dat stigmatiserend en stressvol werken, met weinig mensen die voor hen in de bres springen of dat je een advocaat kunt betalen. Kunnen gemeenten weer private rechercheurs blijven inhuren om te controleren. Plat gezegd: de AOWer en miljonair heeft straks nergens meer last van, wordt pro-actief benaderd, maar het uitschot en de halve criminelen in onze samenleving (volgens Nieuws van de Dag althans) moeten bibberend een vinkje blijven zetten.

Het is alleen jammer dat dit nu ten koste gaat van het kindgebonden budget. Dit kindgebonden budget (geen toeslag!) is precies wat het zegt: het is gebonden aan de rechten van het kind (dus niet voor aanschaf vuurwerk), het kind heeft onafhankelijk van zijn ouders eigenstandige (mensen)rechten en individuele kansen in onze samenleving. Dat je dit kindgebonden budget af topt boven een bepaald inkomen is logisch, maar net zo logisch zou moeten zijn dat dit ook voor kinderen van doodnormale middenklasse ouders geldt en aan hen toe komt. @:Hanca
Eens.

Maar wat betreft dat KGB: het is zo dat je momenteel het maximale KGB krijgt bij een inkomen tot 39.141, daarna bouwt het langzaam af. Als je 3 kinderen hebt krijg je tot wel een inkomen van 141.000 KGB als stel, 176.500 als alleenstaande. Bij 1 kind loopt het door tot 73.000 euro voor stellen en 108.500 voor alleenstaanden.

Hij was voor dit volgend jaar iets verlaagd vanaf inkomens van 60.000 euro, dat gaat naar 58.000. Hij gaat daar dus niet naar 0, dat zou ook veel meer dan die 30 miljoen schelen. Hij gaat iets naar beneden.

Ik heb dus ook even geen zicht op hoe groot dit effect nu is, is het tientjeswerk of gaat het om meer?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2026 15:15:19 ]
pi_220651745


VVD, PVV, FvD en JA21 leveren hier samen 7 zetels in ten opzichte van zijn voorlaatste peiling.

Het balkje van FvD gaat tot 14 zetels. In dat geval zou het min acht zetels zijn voor deze vier partijen.

De 'liberale' VVD kiezer laat zich wel kennen zeg (net als de FDP in Duitsland). Twee zetels eraf.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2026 15:29:33 ]
pi_220651817
Maar dat is dus een peiling waar de volslagen incompetente Mona Keijzer zonder een verkiezingsprogramma of zelfs partij en partijleden op 6 zetels komt. Zonder dus te weten wat ze wil en wie er op zetels 2 t/m 6 komen te zitten.
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 15:56:38 #100
236264 crew  capricia
pi_220651847
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 15:28 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]

VVD, PVV, FvD en JA21 leveren hier samen 7 zetels in ten opzichte van zijn voorlaatste peiling.

Het balkje van FvD gaat tot 14 zetels. In dat geval zou het min acht zetels zijn voor deze vier partijen.

De 'liberale' VVD kiezer laat zich wel kennen zeg (net als de FDP in Duitsland). Twee zetels eraf.
Ik neem dit allemaal nog even met een korrel zout. Er ontbreken veel partijen en Mona heeft nog niet eens een partij.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')