abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 april 2026 @ 13:07:02 #51
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220639186
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 12:41 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Echt zo typisch dit. Werkende mensen die met de auto naar het werk gaan hebben dagelijks last van torgenhoge benzineprijzen door torenhoge accijns. Gaan we daar wat aan doen? Nee hoor.

In plaats daarvan gaan we honderden miljoenen extra uitgeven om dagtripjes voor bejaarden goedkoper te maken. Wat een gotspe. Waarom kunnen/willen politici niet aan probleemoplossing doen? Altijd maar meer dit soort halfbakken stokpaardjes die niets te maken hebben met de daadwerkelijke crisis.

Ik ben helemaal niet tegen het goedkoper maken van het OV, integendeel. Dat lijkt me een prima idee, crisis of niet. Maar dan moet het OV ook tegelijkertijd aantrekkelijker zijn en moet het stelselmatig. Dan moet je beginnen bij fundamentele vragen: waarom is het zo duur, wat zijn de incentives van de NS en andere vervoerders, willen we meer of minder mensen in de spits met de trein, etcetera. Maar dat zijn allemaal moeilijke vragen en dat vinden politici niet leuk.

Je kunt ook vragen of we uberhaupt echt veel meer mensen met de trein willen. In Duitsland was het eerste bijna gratis, toen raakten treinen overvol en gingen forensen juist weer meer autorijden en toen werd het veel te duur waardoor het effect alweer bijna weg is. Dus wat wil je nou eigenlijk?
Subsidiëren van NS die wel wat aanloop tijdens de daluren kan gebruiken.
//--//
tldr; OV is prima voor wie dat individueel van deur tot deur op alle tijden beschikbaar heeft.

Er zullen zeker mensen zijn die in bereikbare aanwezigheid van een station, het geweldig vinden dat ze ms voor minder; wat meer kunnen reizen en eenmaal kiet gedraaid, hun verdere kansen tienertoerend waarnemen.
Nu zie ik mijzelf dat niet met het gezin doen om per trein een dagje uit te gaan.

Stap je om 09u00 sharp met bammetjes en grut op de trein, ben je vanuit Lelystad met het OV om 12u00 bij de Efteling om anderhalf uur later retour te moeten gaan voor reizen in de daluren. Na 18u30 vertrekken, kan ook maar dan moet je weer ergens onderweg je diner zien te versieren en dan pas op 21u30 thuis te komen.
Met de oto ga je om 07u30 weg om tussen 09u00-16u00 rond te kunnen tjokken en thuis om 18u00 aan tafel te gaan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220639395
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 12:28 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee. Als je er geen reet van snapt (net als de meeste Kamerleden), waarom begin je er dan over?

Dat bedrijf is trouwens nu in Britse handen, wat niemand wat lijkt te boeien. Maar goed.
Dat jij iets niet snapt wil niet zeggen dat anderen het niet begrijpen.
Het gaat inderdaad ook niet om het bedrijf in wiens handen het nu is, zoals je zegt dat is Brits. Dat is dus geen probleem daar hebben we goede banden mee en daar hebben ze een relatief functionerende rechtsstaat.
Met Amerika daarentegen hebben we slechte banden. Daarbij heeft hun overheid een wet die bedrijven dwingt onze data aan de Amerikaanse overheid te geven mochten ze daartoe opgedragen worden. Amerikaanse bedrijven zijn vaak ook zeer corrupt dus je afspraken over eventuele garanties zijn weinig waard.

Ik snap dat jij niet verder komt dan ons kabinet steekt er geen stokje voor dus is het prima.
  donderdag 23 april 2026 @ 15:42:14 #53
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220639799
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 14:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat jij iets niet snapt wil niet zeggen dat anderen het niet begrijpen.
Het gaat inderdaad ook niet om het bedrijf in wiens handen het nu is, zoals je zegt dat is Brits. Dat is dus geen probleem daar hebben we goede banden mee en daar hebben ze een relatief functionerende rechtsstaat.
Met Amerika daarentegen hebben we slechte banden. Daarbij heeft hun overheid een wet die bedrijven dwingt onze data aan de Amerikaanse overheid te geven mochten ze daartoe opgedragen worden. Amerikaanse bedrijven zijn vaak ook zeer corrupt dus je afspraken over eventuele garanties zijn weinig waard.

Ik snap dat jij niet verder komt dan ons kabinet steekt er geen stokje voor dus is het prima.
Ook Brits is overigens niet ideaal. We willen het liefst dat we de capaciteit voor dergelijk beheer in de EU opbouwen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220639987
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 14:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Daarbij heeft hun overheid een wet die bedrijven dwingt onze data aan de Amerikaanse overheid te geven mochten ze daartoe opgedragen worden.
Maar Solvinity heeft helemaal geen toegang tot de DigiD data. Dat is het probleem, de kennis is er niet. Overigens moet de VS de oorlog verklaren aan de EU voordat ze iets kunnen doen, en dan is het ergste dat ze kunnen doen DigiD tijdelijk uit de lucht halen. Dus je praat over een situatie waar de uitkomst vervelend is maar geen ramp, en de kans dat de situatie zich voor doet zelfs met Trump als president nihil is. Het stuitende gebrek aan een degelijke risico-analyse is een schande. Op zulk drijfzand contracten met bedrijven proberen te beeindigen (die correct alle procedures bij aanbesteding hebben doorlopen) is een hele gevaarlijke stap. Waarom zou je als IT-bedrijf nog in zee willen gaan met de overheid?

Overigens zijn Amerikaanse bedrijven vele malen betrouwbaarder dan de EU of Nederlandse bedrijven. Of wil je zeggen dat de enorme datalekkken van de afgelopen maanden bij Nederlandse bedrijven en overheden aangeeft dat het beter is om alles in eigen beheer te hebben?

[ Bericht 9% gewijzigd door MoreDakka op 23-04-2026 16:39:25 ]
  donderdag 23 april 2026 @ 16:28:45 #55
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220640003
https://www.telegraaf.nl/(...)ragen/146917949.html

Rita Verdonk moet terug komen, zij kan dit asiel drama regelen

dis slappe hap die er nu zit dat gaat hem niet worden met hun kop soep gezanik
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 23 april 2026 @ 16:48:22 #56
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220640090
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 14:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dat jij iets niet snapt wil niet zeggen dat anderen het niet begrijpen.
Het gaat inderdaad ook niet om het bedrijf in wiens handen het nu is, zoals je zegt dat is Brits. Dat is dus geen probleem daar hebben we goede banden mee en daar hebben ze een relatief functionerende rechtsstaat.
Met Amerika daarentegen hebben we slechte banden. Daarbij heeft hun overheid een wet die bedrijven dwingt onze data aan de Amerikaanse overheid te geven mochten ze daartoe opgedragen worden. Amerikaanse bedrijven zijn vaak ook zeer corrupt dus je afspraken over eventuele garanties zijn weinig waard.

Ik snap dat jij niet verder komt dan ons kabinet steekt er geen stokje voor dus is het prima.
Het verhaal is wmb simpeler dat je als land nooit de inzage van data over eigen burgers in beheer van anderen moet geven. Laat staan buiten de terroritale landsgrenzen opslaan. Altijd zorgen dat de volledige wet en toezicht daarmee van toepassing is en alles daarbuiten, hoe dan ook, onvoorwaardelijk wordt uitgesloten.

Mijn boeit het niet zoveel dat weet ik veel de "data" door een USA bedrijf hier wordt beheerd noch dat zij procesmatig kennis nemen, vermits ons toezicht daar de controle overheeft.
Ik mag verder hopen dat de verwerkingstechniek ergens als opensource staat opgeslagen zodat pinnige wannabes hun plasje kunnen doen over de kwaliteit en onverhoopt, een zolderautist het in 2 dagen desnoods kan reproduceren op bij wijze een commodore64 vv. cassetteband. DigiD/data zelf is geen rocketscience maar wel erg brandbaar.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220640503
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 16:25 schreef MoreDakka het volgende:
Maar Solvinity heeft helemaal geen toegang tot de DigiD data.
Volgens DigiD zelf:
quote:
Solvinity kan in principe niet bij persoonsgegevens in de database die nodig zijn voor het aanmaken van een account, zoals het BSN, adres en telefoonnummer.

[...]

Solvinity ontvangt het IP-adres en e-mailadres van mensen met een DigiD-account.
In het document Gegevensverwerkingen DigiD van Logius staat:
quote:
• Leverancier applicatie-diensten (ontwikkeling en beheer) - Verwerker - Alle persoonsgegevens
• Leverancier infrastructuur-diensten en e-mail-diensten - Verwerker - IP-adres, E-mailadres
Het is niet eenduidig aangezien de leveranciers niet met name genoemd worden, maar als we aannemen dat Solvinity de genoemde leverancier infrastructuurdiensten is, en afgaande op de uitspraak van DigiD, lijkt het er inderdaad op de ze geen directe toegang hebben tot persoonlijke data.

In hoeverre ze, gezien het feit dat ze de infrastructuur beheren, indirect toch toegang kunnen krijgen tot de data, is mij niet duidelijk. Heb het document niet in detail gelezen.
pi_220640575
quote:
3s.gif Op donderdag 23 april 2026 18:03 schreef chibibo het volgende:

[..]
Volgens DigiD zelf:
[..]
In het document Gegevensverwerkingen DigiD van Logius staat:
[..]
Het is niet eenduidig aangezien de leveranciers niet met name genoemd worden, maar als we aannemen dat Solvinity de genoemde leverancier infrastructuurdiensten is, en afgaande op de uitspraak van DigiD, lijkt het er inderdaad op de ze geen directe toegang hebben tot persoonlijke data.

In hoeverre ze, gezien het feit dat ze de infrastructuur beheren, indirect toch toegang kunnen krijgen tot de data, is mij niet duidelijk. Heb het document niet in detail gelezen.
Voor zover ik weet is Logius de daadwerkelijke beheerder van DigiD dus die hebben inderdaad toegang.

De data is uiteraard versleuteld, dus zelfs als Solvinity gaat snoepen zullen ze niets kunnen vinden. Maar ik ga er niet van uit dat ze dat doen, er is geen reden voor. Bovendien zou als dat bekend wordt hun bedrijf meteen failliet gaan omdat niemand meer met ze wil samenwerken.

Een losse analogie die ik gehoord heb is dat Solvinity een snelweg aanlegt voor vrachtverkeer, die onderhoudt en verantwoordelijk is voor matrixborden en dergelijke, maar niet kan zien wie de vrachtwagens bestuurt (misschien wel als je dat ziet als IP/email data), waar die heen gaan en wat de lading is. Daar is Logius verantwoordelijk voor.

In diezelfde analogie kan Trump, bij oorlogsverklaring aan de EU, opdragen om die snelweg stil te leggen, maar meer niet. In zo'n scenario kan de overheid natuurlijk Solvinity onteigenen op basis van nationale veiligheid. Vervelend, maar DigiD die een tijdje niet beschikbaar is is niet vergelijkbaar met een scenario waarin de data op straat komt te liggen. Zoals dus bij Odido, Chipsoft en nu weer een gemeente.

[ Bericht 3% gewijzigd door MoreDakka op 23-04-2026 18:19:01 ]
pi_220640616
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 18:13 schreef MoreDakka het volgende:
Bovendien zou als dat bekend wordt hun bedrijf meteen failliet gaan omdat niemand meer met ze wil samenwerken.
Het helpt natuurlijk niet echt voor hun betrouwbaarheidsimago dat ze (de koper) in een recente fraudezaak verwikkeld zijn, de cfo, chief legal officer en corporate controller eruit zijn getyft, het jaarverslag 2025 is ingetrokken, de accountantsverklaring 2025 is ingetrokken, de SEC onderzoek doet en meer dan de helft van hun beurswaarde daardoor is ingestort.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220640623
quote:
12s.gif Op donderdag 23 april 2026 18:20 schreef nostra het volgende:

[..]
Het helpt natuurlijk niet echt voor hun betrouwbaarheidsimago dat ze (de koper) in een recente fraudezaak verwikkeld zijn, de cfo, chief legal officer en corporate controller eruit zijn getyft, het jaarverslag 2025 is ingetrokken, de accountantsverklaring 2025 is ingetrokken, de SEC onderzoek doet en meer dan de helft van hun beurswaarde daardoor is ingestort.
Zeker niet. Dat kunnen allemaal argumenten zijn om het contract in 2028 niet te verlengen.
pi_220640701
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 18:13 schreef MoreDakka het volgende:
Voor zover ik weet is Logius de daadwerkelijke beheerder van DigiD dus die hebben inderdaad toegang.
Klopt. En Logius is geen externe dienstverlener maar onderdeel van de Rijksoverheid.

quote:
De data is uiteraard versleuteld, dus zelfs als Solvinity gaat snoepen zullen ze niets kunnen vinden.
Tenzij Solvinity ook de encryptie verzorgt. Komt wel vaker voor dat dit aan de cloudbeheerder wordt uitbesteed. Echter, aan de beschrijving op de DigiD website lijkt dat hier niet het geval te zijn. En zoals je al opmerkt zou Solvinity een fiks imagoprobleem hebben als ze het daadwerkelijk zouden doen.
  vrijdag 24 april 2026 @ 09:40:29 #62
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220643610


[ Bericht 100% gewijzigd door Cyan9 op 24-04-2026 10:05:50 (Kappen met deze act.) ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 24 april 2026 @ 14:52:04 #63
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220644989
quote:
2s.gif Op donderdag 23 april 2026 18:35 schreef chibibo het volgende:

[..]
Klopt. En Logius is geen externe dienstverlener maar onderdeel van de Rijksoverheid.
[..]
Tenzij Solvinity ook de encryptie verzorgt. Komt wel vaker voor dat dit aan de cloudbeheerder wordt uitbesteed. Echter, aan de beschrijving op de DigiD website lijkt dat hier niet het geval te zijn. En zoals je al opmerkt zou Solvinity een fiks imagoprobleem hebben als ze het daadwerkelijk zouden doen.
Ze kunnen het niet inzien maar ze kunnen wel alles op slot- of weggooien.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220645458
https://www.nu.nl/economi(...)ng-kindregeling.html

Lekker gewerkt weer hoor.
Werkende ouders en kinderen betalen de rekening.
pi_220645591
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 16:50 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)ng-kindregeling.html

Lekker gewerkt weer hoor.
Werkende ouders en kinderen betalen de rekening.
Tsja, dat krijg je als je bedrijven en mensen met een echt hoog inkomen/vermogen ontziet. Dat is de keus die dit kabinet maakt.

Overigens sluit het ontvangen van of recht hebben op een Bijstandsuitkering zeker niet uit dat iemand werk heeft, het is zelfs best waarschijnlijk. Gezien de grote hoeveelheid mensen met een forse arbeidsbeperking die een Bijstandsuitkering ontvangt is het zelfs goed mogelijk dat zij hun volledige arbeidspotentieel benutten, en dus in wezen voltijds werkzaam zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kowloon op 24-04-2026 17:35:03 (Spelfout gecorrigeerd) ]
pi_220645700
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 16:50 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)ng-kindregeling.html

Lekker gewerkt weer hoor.
Werkende ouders en kinderen betalen de rekening.
Iemand moet dat soort onzinprojectjes betalen, maar daar is links het dan ook niet mee eens, tenzij natuurlijk de multinesjenels of miljardairs.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  vrijdag 24 april 2026 @ 18:01:40 #67
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220645705
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 april 2026 18:00 schreef nostra het volgende:

[..]
Iemand moet dat soort onzinprojectjes betalen, maar daar is links het dan ook niet mee eens, tenzij natuurlijk de multinesjenels of miljardairs.
Infantiele Sinterklaas-politiek.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 24 april 2026 @ 18:18:58 #68
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220645791
Over miljardairs gesproken, Duitsland heeft er veel.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220645856
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 16:50 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)ng-kindregeling.html

Lekker gewerkt weer hoor.
Werkende ouders en kinderen betalen de rekening.
De media die dit maar een bijstandsbezuiniging blijft noemen kun je niet meer serieus nemen. Keiharde misleiding.
pi_220645873
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 18:18 schreef Perrin het volgende:
Over miljardairs gesproken, Duitsland heeft er veel.

[ x ]
Ja, de Flicks, Fincks, Oetkers, Quandts en Porsches hebben goed geboerd in WW2 en de Treuhand zal er ook nog wel een paar opgeleverd hebben.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220646267
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 april 2026 18:00 schreef nostra het volgende:
Iemand moet dat soort onzinprojectjes betalen, maar daar is links het dan ook niet mee eens, tenzij natuurlijk de multinesjenels of miljardairs.
Waarom vind je het een onzinproject?
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 08:11:50 #72
236264 crew  capricia
pi_220649422
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 16:50 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)ng-kindregeling.html

Lekker gewerkt weer hoor.
Werkende ouders en kinderen betalen de rekening.
Vind je het sws niet een beetje apart dat inkomens van 60.000 euro nog een kindgebonden budget als toeslag krijgen?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220649606
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 08:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Vind je het sws niet een beetje apart dat inkomens van 60.000 euro nog een kindgebonden budget als toeslag krijgen?
Aan de andere kant is dat het bruto inkomen van een huishouden van een vuilnisman en iemand die parttime in de zorg werkt…
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 10:23:04 #74
236264 crew  capricia
pi_220650013
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 april 2026 08:59 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Aan de andere kant is dat het bruto inkomen van een huishouden van een vuilnisman en iemand die parttime in de zorg werkt…
Gewoon een normaal gezin dus. 60.000 euro.
Ik vind het maar bijzonder dat je dan kennelijk recht hebt op extra toeslagen zoals het kindgebonden budget.
En stel je voor dat zo'n gezin 2.000 in een jaar meer gaat verdienen, mag je meteen die toeslagen terugbetalen.
Hier heb je het probleem van het toeslagencircus te pakken.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220650050
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 april 2026 19:37 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Waarom vind je het een onzinproject?
Nou ja kom op, énige vorm van zelfredzaamheid mag je toch wel verwachten. Je kan gewoon bij UWV/gemeente terecht als je vragen hebt, we hoeven geen bounty hunters te financieren op zoek naar mensen die recht hebben op iets dat ze niet claimen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')