abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220646267
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 april 2026 18:00 schreef nostra het volgende:
Iemand moet dat soort onzinprojectjes betalen, maar daar is links het dan ook niet mee eens, tenzij natuurlijk de multinesjenels of miljardairs.
Waarom vind je het een onzinproject?
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 08:11:50 #72
236264 crew  capricia
pi_220649422
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 16:50 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)ng-kindregeling.html

Lekker gewerkt weer hoor.
Werkende ouders en kinderen betalen de rekening.
Vind je het sws niet een beetje apart dat inkomens van 60.000 euro nog een kindgebonden budget als toeslag krijgen?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220649606
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 08:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Vind je het sws niet een beetje apart dat inkomens van 60.000 euro nog een kindgebonden budget als toeslag krijgen?
Aan de andere kant is dat het bruto inkomen van een huishouden van een vuilnisman en iemand die parttime in de zorg werkt…
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 10:23:04 #74
236264 crew  capricia
pi_220650013
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 april 2026 08:59 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Aan de andere kant is dat het bruto inkomen van een huishouden van een vuilnisman en iemand die parttime in de zorg werkt…
Gewoon een normaal gezin dus. 60.000 euro.
Ik vind het maar bijzonder dat je dan kennelijk recht hebt op extra toeslagen zoals het kindgebonden budget.
En stel je voor dat zo'n gezin 2.000 in een jaar meer gaat verdienen, mag je meteen die toeslagen terugbetalen.
Hier heb je het probleem van het toeslagencircus te pakken.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220650050
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 april 2026 19:37 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Waarom vind je het een onzinproject?
Nou ja kom op, énige vorm van zelfredzaamheid mag je toch wel verwachten. Je kan gewoon bij UWV/gemeente terecht als je vragen hebt, we hoeven geen bounty hunters te financieren op zoek naar mensen die recht hebben op iets dat ze niet claimen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220650057
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 08:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Vind je het sws niet een beetje apart dat inkomens van 60.000 euro nog een kindgebonden budget als toeslag krijgen?
Ligt aan het doel dat je ermee hebt. Als dat echt arbeidsstimulatie en de geboorteratio omhoog halen is, dan kan ik er nog inkomen ook. Maar dan zijn er wel bredere problemen die effectiever zijn om aan te pakken.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 10:38:44 #77
236264 crew  capricia
pi_220650123
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 10:34 schreef nostra het volgende:

[..]
Ligt aan het doel dat je ermee hebt. Als dat echt arbeidsstimulatie en de geboorteratio omhoog halen is, dan kan ik er nog inkomen ook. Maar dan zijn er wel bredere problemen die effectiever zijn om aan te pakken.
De grens zakt van 60.000 euro naar 58.000 euro.
Kan me niet voorstellen dat dit ons geboorteratio echt gaat beïnvloeden. :)

Ik ben wel een voorstander van het zo veel mogelijk afschaffen van dit soort toeslagen voor deze (niet minimum) inkomens. Verdisconteer het dan in de kinderbijslag.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 10:44:46 #78
236264 crew  capricia
pi_220650146
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 april 2026 08:59 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Aan de andere kant is dat het bruto inkomen van een huishouden van een vuilnisman en iemand die parttime in de zorg werkt…
Het heeft ook weinig zin om meer uren te gaan werken, in jouw voorbeeld van die parttime-werkende ouder, als je dan meteen toeslagen mis gaat lopen.

Lijkt me een vervelend bijeffect. Dat je echt geen cent boven die grens wil gaan verdienen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220650210
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 10:38 schreef capricia het volgende:

[..]
De grens zakt van 60.000 euro naar 58.000 euro.
Kan me niet voorstellen dat dit ons geboorteratio echt gaat beïnvloeden. :)

Ik ben wel een voorstander van het zo veel mogelijk afschaffen van dit soort toeslagen voor deze (niet minimum) inkomens. Verdisconteer het dan in de kinderbijslag.
Nee, maar kan kom je in de ambtenarenwereld waar zesjes-econometristen een modelletje bouwen dat gedragsverandering tracht te voorspellen. En ja, iedereen wil van de toeslagen af (zelfs een CU) en tegelijkertijd doet niemand iets anders dan dit soort onzinnig getweak.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220650377
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 10:55 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee, maar kan kom je in de ambtenarenwereld waar zesjes-econometristen een modelletje bouwen dat gedragsverandering tracht te voorspellen. En ja, iedereen wil van de toeslagen af (zelfs een CU) en tegelijkertijd doet niemand iets anders dan dit soort onzinnig getweak.
Enige manier is om het in 1 grote klap aan te gaan passen. Anders gaan we het nooit doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')