Waarom vind je het een onzinproject?quote:Op vrijdag 24 april 2026 18:00 schreef nostra het volgende:
Iemand moet dat soort onzinprojectjes betalen, maar daar is links het dan ook niet mee eens, tenzij natuurlijk de multinesjenels of miljardairs.
Vind je het sws niet een beetje apart dat inkomens van 60.000 euro nog een kindgebonden budget als toeslag krijgen?quote:Op vrijdag 24 april 2026 16:50 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)ng-kindregeling.html
Lekker gewerkt weer hoor.
Werkende ouders en kinderen betalen de rekening.
Aan de andere kant is dat het bruto inkomen van een huishouden van een vuilnisman en iemand die parttime in de zorg werkt…quote:Op zaterdag 25 april 2026 08:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Vind je het sws niet een beetje apart dat inkomens van 60.000 euro nog een kindgebonden budget als toeslag krijgen?
Gewoon een normaal gezin dus. 60.000 euro.quote:Op zaterdag 25 april 2026 08:59 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Aan de andere kant is dat het bruto inkomen van een huishouden van een vuilnisman en iemand die parttime in de zorg werkt…
Nou ja kom op, énige vorm van zelfredzaamheid mag je toch wel verwachten. Je kan gewoon bij UWV/gemeente terecht als je vragen hebt, we hoeven geen bounty hunters te financieren op zoek naar mensen die recht hebben op iets dat ze niet claimen.quote:Op vrijdag 24 april 2026 19:37 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Waarom vind je het een onzinproject?
Ligt aan het doel dat je ermee hebt. Als dat echt arbeidsstimulatie en de geboorteratio omhoog halen is, dan kan ik er nog inkomen ook. Maar dan zijn er wel bredere problemen die effectiever zijn om aan te pakken.quote:Op zaterdag 25 april 2026 08:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Vind je het sws niet een beetje apart dat inkomens van 60.000 euro nog een kindgebonden budget als toeslag krijgen?
De grens zakt van 60.000 euro naar 58.000 euro.quote:Op zaterdag 25 april 2026 10:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Ligt aan het doel dat je ermee hebt. Als dat echt arbeidsstimulatie en de geboorteratio omhoog halen is, dan kan ik er nog inkomen ook. Maar dan zijn er wel bredere problemen die effectiever zijn om aan te pakken.
Het heeft ook weinig zin om meer uren te gaan werken, in jouw voorbeeld van die parttime-werkende ouder, als je dan meteen toeslagen mis gaat lopen.quote:Op zaterdag 25 april 2026 08:59 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Aan de andere kant is dat het bruto inkomen van een huishouden van een vuilnisman en iemand die parttime in de zorg werkt…
Nee, maar kan kom je in de ambtenarenwereld waar zesjes-econometristen een modelletje bouwen dat gedragsverandering tracht te voorspellen. En ja, iedereen wil van de toeslagen af (zelfs een CU) en tegelijkertijd doet niemand iets anders dan dit soort onzinnig getweak.quote:Op zaterdag 25 april 2026 10:38 schreef capricia het volgende:
[..]
De grens zakt van 60.000 euro naar 58.000 euro.
Kan me niet voorstellen dat dit ons geboorteratio echt gaat beïnvloeden.
Ik ben wel een voorstander van het zo veel mogelijk afschaffen van dit soort toeslagen voor deze (niet minimum) inkomens. Verdisconteer het dan in de kinderbijslag.
Enige manier is om het in 1 grote klap aan te gaan passen. Anders gaan we het nooit doen.quote:Op zaterdag 25 april 2026 10:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, maar kan kom je in de ambtenarenwereld waar zesjes-econometristen een modelletje bouwen dat gedragsverandering tracht te voorspellen. En ja, iedereen wil van de toeslagen af (zelfs een CU) en tegelijkertijd doet niemand iets anders dan dit soort onzinnig getweak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |