abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220640701
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 18:13 schreef MoreDakka het volgende:
Voor zover ik weet is Logius de daadwerkelijke beheerder van DigiD dus die hebben inderdaad toegang.
Klopt. En Logius is geen externe dienstverlener maar onderdeel van de Rijksoverheid.

quote:
De data is uiteraard versleuteld, dus zelfs als Solvinity gaat snoepen zullen ze niets kunnen vinden.
Tenzij Solvinity ook de encryptie verzorgt. Komt wel vaker voor dat dit aan de cloudbeheerder wordt uitbesteed. Echter, aan de beschrijving op de DigiD website lijkt dat hier niet het geval te zijn. En zoals je al opmerkt zou Solvinity een fiks imagoprobleem hebben als ze het daadwerkelijk zouden doen.
  vrijdag 24 april 2026 @ 09:40:29 #62
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220643610


[ Bericht 100% gewijzigd door Cyan9 op 24-04-2026 10:05:50 (Kappen met deze act.) ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 24 april 2026 @ 14:52:04 #63
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220644989
quote:
2s.gif Op donderdag 23 april 2026 18:35 schreef chibibo het volgende:

[..]
Klopt. En Logius is geen externe dienstverlener maar onderdeel van de Rijksoverheid.
[..]
Tenzij Solvinity ook de encryptie verzorgt. Komt wel vaker voor dat dit aan de cloudbeheerder wordt uitbesteed. Echter, aan de beschrijving op de DigiD website lijkt dat hier niet het geval te zijn. En zoals je al opmerkt zou Solvinity een fiks imagoprobleem hebben als ze het daadwerkelijk zouden doen.
Ze kunnen het niet inzien maar ze kunnen wel alles op slot- of weggooien.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_220645458
https://www.nu.nl/economi(...)ng-kindregeling.html

Lekker gewerkt weer hoor.
Werkende ouders en kinderen betalen de rekening.
pi_220645591
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 16:50 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)ng-kindregeling.html

Lekker gewerkt weer hoor.
Werkende ouders en kinderen betalen de rekening.
Tsja, dat krijg je als je bedrijven en mensen met een echt hoog inkomen/vermogen ontziet. Dat is de keus die dit kabinet maakt.

Overigens sluit het ontvangen van of recht hebben op een Bijstandsuitkering zeker niet uit dat iemand werk heeft, het is zelfs best waarschijnlijk. Gezien de grote hoeveelheid mensen met een forse arbeidsbeperking die een Bijstandsuitkering ontvangt is het zelfs goed mogelijk dat zij hun volledige arbeidspotentieel benutten, en dus in wezen voltijds werkzaam zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kowloon op 24-04-2026 17:35:03 (Spelfout gecorrigeerd) ]
pi_220645700
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 16:50 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)ng-kindregeling.html

Lekker gewerkt weer hoor.
Werkende ouders en kinderen betalen de rekening.
Iemand moet dat soort onzinprojectjes betalen, maar daar is links het dan ook niet mee eens, tenzij natuurlijk de multinesjenels of miljardairs.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  vrijdag 24 april 2026 @ 18:01:40 #67
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220645705
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 april 2026 18:00 schreef nostra het volgende:

[..]
Iemand moet dat soort onzinprojectjes betalen, maar daar is links het dan ook niet mee eens, tenzij natuurlijk de multinesjenels of miljardairs.
Infantiele Sinterklaas-politiek.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 24 april 2026 @ 18:18:58 #68
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220645791
Over miljardairs gesproken, Duitsland heeft er veel.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220645856
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 16:50 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)ng-kindregeling.html

Lekker gewerkt weer hoor.
Werkende ouders en kinderen betalen de rekening.
De media die dit maar een bijstandsbezuiniging blijft noemen kun je niet meer serieus nemen. Keiharde misleiding.
pi_220645873
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 18:18 schreef Perrin het volgende:
Over miljardairs gesproken, Duitsland heeft er veel.

[ x ]
Ja, de Flicks, Fincks, Oetkers, Quandts en Porsches hebben goed geboerd in WW2 en de Treuhand zal er ook nog wel een paar opgeleverd hebben.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220646267
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 april 2026 18:00 schreef nostra het volgende:
Iemand moet dat soort onzinprojectjes betalen, maar daar is links het dan ook niet mee eens, tenzij natuurlijk de multinesjenels of miljardairs.
Waarom vind je het een onzinproject?
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 08:11:50 #72
236264 crew  capricia
pi_220649422
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 april 2026 16:50 schreef Kickinalfa het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)ng-kindregeling.html

Lekker gewerkt weer hoor.
Werkende ouders en kinderen betalen de rekening.
Vind je het sws niet een beetje apart dat inkomens van 60.000 euro nog een kindgebonden budget als toeslag krijgen?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220649606
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 08:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Vind je het sws niet een beetje apart dat inkomens van 60.000 euro nog een kindgebonden budget als toeslag krijgen?
Aan de andere kant is dat het bruto inkomen van een huishouden van een vuilnisman en iemand die parttime in de zorg werkt…
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 10:23:04 #74
236264 crew  capricia
pi_220650013
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 april 2026 08:59 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Aan de andere kant is dat het bruto inkomen van een huishouden van een vuilnisman en iemand die parttime in de zorg werkt…
Gewoon een normaal gezin dus. 60.000 euro.
Ik vind het maar bijzonder dat je dan kennelijk recht hebt op extra toeslagen zoals het kindgebonden budget.
En stel je voor dat zo'n gezin 2.000 in een jaar meer gaat verdienen, mag je meteen die toeslagen terugbetalen.
Hier heb je het probleem van het toeslagencircus te pakken.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220650050
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 april 2026 19:37 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Waarom vind je het een onzinproject?
Nou ja kom op, énige vorm van zelfredzaamheid mag je toch wel verwachten. Je kan gewoon bij UWV/gemeente terecht als je vragen hebt, we hoeven geen bounty hunters te financieren op zoek naar mensen die recht hebben op iets dat ze niet claimen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220650057
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 08:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Vind je het sws niet een beetje apart dat inkomens van 60.000 euro nog een kindgebonden budget als toeslag krijgen?
Ligt aan het doel dat je ermee hebt. Als dat echt arbeidsstimulatie en de geboorteratio omhoog halen is, dan kan ik er nog inkomen ook. Maar dan zijn er wel bredere problemen die effectiever zijn om aan te pakken.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 10:38:44 #77
236264 crew  capricia
pi_220650123
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 10:34 schreef nostra het volgende:

[..]
Ligt aan het doel dat je ermee hebt. Als dat echt arbeidsstimulatie en de geboorteratio omhoog halen is, dan kan ik er nog inkomen ook. Maar dan zijn er wel bredere problemen die effectiever zijn om aan te pakken.
De grens zakt van 60.000 euro naar 58.000 euro.
Kan me niet voorstellen dat dit ons geboorteratio echt gaat beïnvloeden. :)

Ik ben wel een voorstander van het zo veel mogelijk afschaffen van dit soort toeslagen voor deze (niet minimum) inkomens. Verdisconteer het dan in de kinderbijslag.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 10:44:46 #78
236264 crew  capricia
pi_220650146
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 april 2026 08:59 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Aan de andere kant is dat het bruto inkomen van een huishouden van een vuilnisman en iemand die parttime in de zorg werkt…
Het heeft ook weinig zin om meer uren te gaan werken, in jouw voorbeeld van die parttime-werkende ouder, als je dan meteen toeslagen mis gaat lopen.

Lijkt me een vervelend bijeffect. Dat je echt geen cent boven die grens wil gaan verdienen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220650210
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 10:38 schreef capricia het volgende:

[..]
De grens zakt van 60.000 euro naar 58.000 euro.
Kan me niet voorstellen dat dit ons geboorteratio echt gaat beïnvloeden. :)

Ik ben wel een voorstander van het zo veel mogelijk afschaffen van dit soort toeslagen voor deze (niet minimum) inkomens. Verdisconteer het dan in de kinderbijslag.
Nee, maar kan kom je in de ambtenarenwereld waar zesjes-econometristen een modelletje bouwen dat gedragsverandering tracht te voorspellen. En ja, iedereen wil van de toeslagen af (zelfs een CU) en tegelijkertijd doet niemand iets anders dan dit soort onzinnig getweak.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220650377
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 10:55 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee, maar kan kom je in de ambtenarenwereld waar zesjes-econometristen een modelletje bouwen dat gedragsverandering tracht te voorspellen. En ja, iedereen wil van de toeslagen af (zelfs een CU) en tegelijkertijd doet niemand iets anders dan dit soort onzinnig getweak.
Enige manier is om het in 1 grote klap aan te gaan passen. Anders gaan we het nooit doen.
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 11:38:49 #81
236264 crew  capricia
pi_220650425
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 11:24 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Enige manier is om het in 1 grote klap aan te gaan passen. Anders gaan we het nooit doen.
Stapje voor stapje de inkomensgrens voor allerlei toeslagen verlagen is ook een optie.
Maar dit is wel een heel klein stapje. Van inkomens van 60.000 euro naar 58.000 euro.
Al levert het kennelijk wel meteen die 30 miljoen op. En dat vind ik best veel. Kun je nagaan als je nog meer langzaam gaat verlagen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220650430
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 11:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Stapje voor stapje de inkomensgrens voor allerlei toeslagen verlagen is ook een optie.
Maar dit is wel een heel klein stapje. Van inkomens van 60.000 euro naar 58.000 euro.
Al levert het kennelijk wel meteen die 30 miljoen op. En dat vind ik best veel. Kun je nagaan als je nog meer langzaam gaat verlagen.
Het gaat natuurlijk om het hele stelsel. Zon stapje als dit stelt geen reet voor in het geheel.
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 11:47:33 #83
236264 crew  capricia
pi_220650458
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 11:40 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Het gaat natuurlijk om het hele stelsel. Zon stapje als dit stelt geen reet voor in het geheel.
Volgens mij had de ChristenUnie daar plannen voor.

Maar ik denk dat we niet in een politiek landschap leven waar we dit soort grote wijzigingen doorvoeren. Nederland coalitie land. Alles in kleine stapjes, en iedereen mag zijn plasje er over doen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220650468
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 11:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Volgens mij had de ChristenUnie daar plannen voor.

Maar ik denk dat we niet in een politiek landschap leven waar we dit soort grote wijzigingen doorvoeren. Nederland coalitie land. Alles in kleine stapjes, en iedereen mag zijn plasje er over doen.
Dan verandert er dus nooit iets. Want elke keer als er iets gewijzigd wordt dan gaan ze het er aan de andere kant weer bijplussen.
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 11:51:54 #85
236264 crew  capricia
pi_220650471
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 11:49 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dan verandert er dus nooit iets. Want elke keer als er iets gewijzigd wordt dan gaan ze het er aan de andere kant weer bijplussen.
Yep.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220650541
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 08:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Vind je het sws niet een beetje apart dat inkomens van 60.000 euro nog een kindgebonden budget als toeslag krijgen?
Een gezinsinkomen van 60k is echt geen vetpot. Na aftrek van alle belastingen blijft er echt niet heel veel over.

En ja dat is treurig dat fatsoenlijk rondkomen niet lukt met een dergelijk inkomen.
  Moderator zaterdag 25 april 2026 @ 12:11:01 #87
236264 crew  capricia
pi_220650595
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 12:04 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Een gezinsinkomen van 60k is echt geen vetpot. Na aftrek van alle belastingen blijft er echt niet heel veel over.

En ja dat is treurig dat fatsoenlijk rondkomen niet lukt met een dergelijk inkomen.
Tot 142.000 euro inkomen (alleenstaand) heb je nog recht op kindgebonden budget.

Echt, stop daarmee.


https://www.consumentenbo(...)2%82%AC141.000%20%7C
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 25 april 2026 @ 12:36:15 #88
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220650800
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 april 2026 11:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Stapje voor stapje de inkomensgrens voor allerlei toeslagen verlagen is ook een optie.
Maar dit is wel een heel klein stapje. Van inkomens van 60.000 euro naar 58.000 euro.
Al levert het kennelijk wel meteen die 30 miljoen op. En dat vind ik best veel. Kun je nagaan als je nog meer langzaam gaat verlagen.
Beter toeslagen cq aanvullingen (maar ook boetes) een vast percentage maken van het inkomen en deels besteedbaar vermogen. Iemand kan in fiscale termen "rijk" zijn maar gezien de leefsituatie niets eens geld om z'n huis te kunnen verwarmen.

Daar waar iemand, gelet inkomenssituatie en leeflasten, door de bodem zakt van bijstandsniveau of wmb 120-130% van een sociaal minimum; kunnen die percentages conform worden bijgesteld.
De incentive om de eigen situatie pogen te verbeteren, wordt dan niet bestraft noch tegengewerkt.
Ik vind het schrijnend dat soms precies ¤1 meer of minder vanwege een regel of bijstelling daarvan, gaat bepalen of iets volledig van toepassing is.

Eén van die "stille" regels is dat per 2027, als zg "vereenvoudiging", iemands belastbaar vermogen in box3 gaat bepalen of die nog aanmerking komt voor o.a. zorgtoeslag (en straks, andere "handig" gekoppelde zaken).
Nu mag iemand nog ca ¤140K aan totale waarde bezitten dat per 2027 in één klap naar ¤57K omlaag gaat.
Het is weer een loepzuivere uithollling van eerder geboden voorzieningen. Even los wat iemand vindt van een vermogens(on)redelijkheid. En nee, "vermogen" in belastingtermen betekent niet dat iemand het in waarde ook echt kan besteden of daarmee dan inkomen heeft.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 25 april 2026 @ 13:23:01 #89
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220651066
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 12:36 schreef Vallon het volgende:

[..]
Beter toeslagen cq aanvullingen (maar ook boetes) een vast percentage maken van het inkomen en deels besteedbaar vermogen. Iemand kan in fiscale termen "rijk" zijn maar gezien de leefsituatie niets eens geld om z'n huis te kunnen verwarmen.

Daar waar iemand, gelet inkomenssituatie en leeflasten, door de bodem zakt van bijstandsniveau of wmb 120-130% van een sociaal minimum; kunnen die percentages conform worden bijgesteld.
De incentive om de eigen situatie pogen te verbeteren, wordt dan niet bestraft noch tegengewerkt.
Ik vind het schrijnend dat soms precies ¤1 meer of minder vanwege een regel of bijstelling daarvan, gaat bepalen of iets volledig van toepassing is.

Eén van die "stille" regels is dat per 2027, als zg "vereenvoudiging", iemands belastbaar vermogen in box3 gaat bepalen of die nog aanmerking komt voor o.a. zorgtoeslag (en straks, andere "handig" gekoppelde zaken).
Nu mag iemand nog ca ¤140K aan totale waarde bezitten dat per 2027 in één klap naar ¤57K omlaag gaat.
Het is weer een loepzuivere uithollling van eerder geboden voorzieningen. Even los wat iemand vindt van een vermogens(on)redelijkheid. En nee, "vermogen" in belastingtermen betekent niet dat iemand het in waarde ook echt kan besteden of daarmee dan inkomen heeft.
alle toeslagen subiet afschaffen en de HRA ook

pensioenafdracht voortaan volledig bij het bruto

zelfstandigenwet asap effectueren

Hypotheek van 30 naar 40 jaar

ZW , WW , IOAW , WAO en AOW per onmiddellijk afschaffen en vervangen door vast basis inkomen 70 % van minimumloon tot sint juttemis

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 25-04-2026 13:30:46 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 25 april 2026 @ 14:07:38 #90
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220651352
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 april 2026 13:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
alle toeslagen subiet afschaffen en de HRA ook

pensioenafdracht voortaan volledig bij het bruto

zelfstandigenwet asap effectueren

Hypotheek van 30 naar 40 jaar

ZW , WW , IOAW , WAO en AOW per onmiddellijk afschaffen en vervangen door vast basis inkomen 70 % van minimumloon tot sint juttemis
Los van de act(oren), is op elk punt heel veel af dingen met dat het scheermes als afhakmes dan heel veel pijn gaat doen en mensen vooral raakt die geen kant op kunnen. Ik zou zelf niet bereid zijn medewerking te geven aan mensen te bestraffen voor of vanwege hun situatie.

Ik zou het wel eens zijn met de zekerheid van een - onvoorwaardelijk - basisinkomen waar iemand naast een eigen dak boven het hoofd, van kan (over)leven. Mijn part als keuze en in andere situaties, als finaal vangnet.

HRA afschaffen voor nieuwe gevallen, ooit bedoeld om woningbezit ondanks hoge rentes te "liberaliseren", lijkt mij een betere zaak en feitelijk al in gang gezet.
Aanvullende pensioenvoorzieningen zou idd niets met of een regulerende taak van de overheid moeten zijn.

De "ZZP" wet is sws vaag en de vraag is of dat iets gaat oplossen. Wmb elke werknemer zelfstandig(e) is.
De ouderwetse werkgevers gedachte is sws onzin of dat die een soort gunst zou verlenen waarbij een werknemer wmb altijd zelf (contractueel) bepaalt waartoe die zich verplicht (heeft). Mensen die dat (deels) niet kunnen of willen overzien, kunnen dat bij hun "vakbond" uitbesteden.
De overheid heeft alleen tot taak, toezien dat opdrachtsgevers geen misbruik maken (zelfs of de uitvoerder dat wenst) van iemands leefsituatie (iets met mensenrechten).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')