abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220535276
Niet mijn OP.

quote:
Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.

Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979

Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld

Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.html

Osint accounts melden al veel langer veel groot materieel richting midden Oosten, B2’s tankers e.d. gingen 2 weken geleden al die kant op en nu een grote Carrier met alle begeleiding.

Het is wachten tot de VS actief gaat worden in Iran en extreme islamieten een kopje kleiner maakt.

Mooi om hier te volgen.

Livestream Intel cams:

https://www.youtube.com/live/4E-iFtUM2kk

Hold on a minute, hang on. Breaking news! Steve Lookner:

https://www.youtube.com/@:AgendaFreeTV/streams

Tijdlijn van deze oorlog:
Mar 3: "We won the war."
Mar 7: "We defeated Iran."
Mar 9: "We must attack Iran."
Mar 9: "The war is ending almost completely, and very beautifully."
Mar 11: "You never like to say too early you won. We won. In the first hour it was over." Mar 12: "We did win, but we haven't won completely yet."
Mar 13: "We won the war."
Mar 14: "Please help us."
Mar 15: "If you don't help us, I will certainly remember it."
Mar 16: "Actually, we don't need any help at all."
Mar 16: "I was just testing to see who's listening to me."
Mar 16: "If NATO doesn't help, they will suffer something very bad."
Mar 17: "We neither need nor want NATO's help."
Mar 17: "I don't need Congressional approval to withdraw from NATO."
Mar 18: "Our allies must cooperate in reopening the Strait of Hormuz."
Mar 19: "US allies need to get a grip - step up and help open the Strait of Hormuz."
Mar 20: "NATO are cowards."
Mar 21: "The Strait of Hormuz must be protected by the countries that use it. We don't use it, we don't need to open it."
Mar 22: "This is the last time. I will give Iran 48 hours. Open the strait"
Mar 22: "Iran is Dead"

Mar 23: "We had very good and productive talks with Iran."
Mar 24: "We're making progress."
Mar 25: "They gave us a present and the present arrived today. And it was a very big present worth a tremendous amount of money. I'm not going to tell you what that present is, but it was a very significant prize." Mar 26: "Make a deal, or we'll just keep blowing them away."
Mar 27: "We don't have to be there for NATO."
Mar 28: No major quote
Mar 29: Claimed talks were progressing
Mar 30: "Open the Strait of Hormuz immediately, or face devastating consequences."
Mar 31: Claimed a deal was "very close" and that Iran would "do the right thing"
Apr 1: "We'll see what happens very soon."
Apr 2: Repeated that a deal was likely, while warning of continued strikes if not
Apr 3: "Something big is going to happen."
Apr 4: Said Iran must comply "immediately" or face further consequences.
Apr 5: "Open the fuckin' Strait, you crazy bastards, or you'll be living in Hell - JUST WATCH! Praise be to Allah."
Apr 6: "The entire country could be taken out in one night. And that night might be tomorrow night."
Apr 7: A whole civilization will die tonight, never to be brought back again. I don’t want that to happen, but it probably will.
pi_220535279
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, en vindt je dat de Geneefse Conventies voor beide partijen gelden of eigenlijk alleen voor Israël?
Wat een vraag :')
  woensdag 8 april 2026 @ 17:48:08 #3
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220535285
woensdag 8 april 2026 17:35 schreef Starhopper het volgende:[/b]

quote:
[..]
Burgerdoden zoveel mogelijk beperken bijvoorbeeld. Dat zei ik eerder al. Israël is er niet vies van om hele woonwijken maar plat te bombarderen.
[/quote]
Dat doen ze toch ook, maar omdat Hamas en Hezbollah er niet vies van zijn zich achter burgers te verschuilen in woonwijken ligt de verantwoordelijk dus bij hun en hun vriendjes in Iran.
Die gisteren ook weer een knap staaltje van hetzelfde lieten zien, door hun eigen burgers als kanonnenvoer op de bruggen etc. te posteren.
  woensdag 8 april 2026 @ 17:48:40 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220535288
quote:

[..]
Ah, en vindt je dat de Geneefse Conventies voor beide partijen gelden of eigenlijk alleen voor Israël?
Israël heeft de Geneefse Conventies ondertekend dus is verplicht zich eraan te houden. De verplichtingen van Israël verdwijnen niet omdat de tegenpartij ze schend. Oorlogsrecht is niet jij deed het dus doe ik het ook.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_220535297
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:48 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Israël heeft de Geneefse Conventies ondertekend dus is verplicht zich eraan te houden. De verplichtingen van Israël verdwijnen niet omdat de tegenpartij ze schend. Oorlogsrecht is niet jij deed het dus doe ik het ook.
Israel wordt nooit op het matje geroepen wanneer zij regels schenden. Israel geniet altijd van speciale behandeling.
pi_220535300
quote:

[..]
Je vindt dus dat deze regels eenzijdig voor Israël gelden. Duidelijk.

Ik denk dat we hier wel de kern van het probleem hebben. Dank voor deze eerlijkheid.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 8 april 2026 @ 17:51:13 #7
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220535302
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
@:phpmystyle kom er maar in. Dit kun je niet over je kant laten gaan.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:06 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Poetin is doodsbang voor Trump, niet voor Europa of een Amerikaloze NAVO, even goed om te onthouden als vrije Europeaan.
Als je een complete rage verwacht dan moet ik je teleurstellen. Maar het idee dat de Russische president bang is voor de Amerikaanse president is natuurlijk onzin. Eerdere presidenten die Poetin niet goed gezind waren (Obama/Biden) maar ook met havikken zoals H Clinton op buitenlandse zaken hebben Poetin ook nooit weerhouden van avonturen in het buitenland of grote aanpassingen van het strategische (buitenland) beleid. Sterker nog, Rusland is juist oorlogen gestart onder die presidenten.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  woensdag 8 april 2026 @ 17:53:24 #8
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220535311
quote:

[..]
Dat klopt dus niet (helemaal), omdat het geen leger tegen leger is, maar een leger tegen terroristen.
pi_220535313
twitter
pi_220535314
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:50 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Israel wordt nooit op het matje geroepen wanneer zij regels schenden. Israel geniet altijd van speciale behandeling.
Het is een complot.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220535320
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:53 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Het is een complot.
Het was een complot. :P
  woensdag 8 april 2026 @ 17:57:44 #12
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220535329
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:53 schreef Since2003 het volgende:
[ x ]
Dan zal het wel snel weer gaan beginnen.
pi_220535335
twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 8 april 2026 @ 17:59:13 #14
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220535338
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 07:35 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Slechts een teken van leven van wat er over is van Iran en wat ze alsnog aan ridicule eisen hebben ligt nu op tafel.

Laten we de opvallendste eruit halen, "blijven door ontwikkelen aan kernwapens"

Israël, "Goed plan, laten we het land dat ons al 47 jaar probeert te vernietigen kernwapens schenken"
Iran kan ook kernwapens kopen van de kleine rocketman
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220535339
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:53 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat klopt dus niet (helemaal), omdat het geen leger tegen leger is, maar een leger tegen terroristen.
De Geneefse conventie is een stuk breder dan de omgang met militairen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 8 april 2026 @ 18:01:07 #16
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220535351
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:53 schreef Since2003 het volgende:
[ x ]
israel moet nu ook stoppen , het is ook net een klein jochie dat de tegenstander tegen de schenen blijft schoppen vanachter zijn grote vriend
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 8 april 2026 @ 18:01:10 #17
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220535352
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:59 schreef Monolith het volgende:

[..]
De Geneefse conventie is een stuk breder dan de omgang met militairen.
Maar toch valt het er in dit geval niet helemaal onder.
pi_220535358
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:01 schreef Tarado het volgende:

[..]
Maar toch valt het er in dit geval niet helemaal onder.
Wat is het het dat er volgens jou niet onder valt?
  woensdag 8 april 2026 @ 18:02:43 #19
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220535362
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
israel moet nu ook stoppen , het is ook net een klein jochie dat de tegenstander tegen de schenen blijft schoppen vanachter zijn grote vriend
Dat willen ze niet, dat hebben ze ook gezegd.
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 8 april 2026 @ 18:03:03 #20
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220535366
Beirut schijnt een mooie stad te zijn maar man man man wat hebben die altijd pech.

Beetje de B100 onder de steden.

Exploderende kunstmest, brandstof tekorten, en om de zoveel jaar komt Israel weer langs.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 8 april 2026 @ 18:03:20 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220535368
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je vindt dus dat deze regels eenzijdig voor Israël gelden. Duidelijk.

Ik denk dat we hier wel de kern van het probleem hebben. Dank voor deze eerlijkheid.
Dat zeg ik helemaal niet. Dat maak jij ervan
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_220535369
quote:

[..]
Dan komen we op een kritisch punt de conventies zijn getekend door landen jij beweert dat Palestina geen staat is, dus kan dat land wat niet zou bestaan ook die conventies niet tekenen.

Maar zelfs het niet erkende en niet bestaande land Palestina heeft wel die conventies getekend dus ja dan geldt het ook voor dat land.
pi_220535376
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:55 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Het was een complot. :P
Het blijft een complot. Die tabletjes zijn er niet voor een dag.
pi_220535378
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:58 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Wat je niet vermeld is dat Israel al probeerde om Iran van het staakt het vuren af te krijgen. Wat op zich ook wel kan. De ceasefire is een bestand tussen Amerikanen en Iran, niet Iran en Israel.
  FOK!Fotograaf woensdag 8 april 2026 @ 18:04:57 #25
364681 over_hedge
pi_220535389
Staakt-het-vuren onder druk
De wapenstilstand staat onder druk na meldingen van verschillende schendingen. Hieronder een kort overzicht:

In Koeweit, de VAE, Bahrein en Qatar zijn meldingen gedaan van Iraanse drone- en raketaanvallen.
Israël heeft het 'zwaarste bombardement' tot nu toe uitgeoefend op Libanon. Volgens Pakistan is het staakt-het-vuren ook van toepassing op Libanon en schendt Israël het bestand door toch aanvallen uit te voeren. Israël ontkent dat Libanon was opgenomen in de wapenstilstand.
Ook Iran zegt dat Israël het bestand heeft geschonden. Het Iraanse persbureau Fars meldt dat het land als reactie hierop het scheepvaartverkeer in de Straat van Hormuz heeft stilgelegd. Ook zouden aanvallen op doelen in Israël worden overwogen.
Volgens persbureau Tasnim dreigt Iran zich terug te trekken uit de wapenstilstand als de aanvallen op Libanon doorgaan.

fiasco
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:06:06 #26
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220535397
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dan komen we op een kritisch punt de conventies zijn getekend door landen jij beweert dat Palestina geen staat is, dus kan dat land wat niet zou bestaan ook die conventies niet tekenen.

Maar zelfs het niet erkende en niet bestaande land Palestina heeft wel die conventies getekend dus ja dan geldt het ook voor dat land.
Maar ze zijn even vergeten waarvoor ze getekend hebben?
  woensdag 8 april 2026 @ 18:06:16 #27
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220535398
Het staakt-het-vuren staat nu al op losse schroeven dus.
Wat.een.shitshow.
pi_220535401
Sorry, vergissing.
pi_220535407
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:53 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dus je mag gewoon een willekeurig land binnenvallen om daar hele provincies met de grond gelijk te maken omdat er naar jouw zeggen hier en daar wat terroristen zitten? En dan moet dat land maar over zich heen laten lopen?
  woensdag 8 april 2026 @ 18:08:33 #30
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220535411
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:07 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ik denk niet dat Israel een staakt-het-vuren wil.
De ware aard van Bibiboy komt weer eens naar boven.

Iran en de VS zouden gewoon als extra eis moeten hebben dat die kerel eens opstapt. Ook in Israel zelf willen veel mensen dat.
pi_220535413
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:04 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Wat je niet vermeld is dat Israel al probeerde om Iran van het staakt het vuren af te krijgen. Wat op zich ook wel kan. De ceasefire is een bestand tussen Amerikanen en Iran, niet Iran en Israel.
Ik denk ook niet dat Israel een staakt-het-vuren wil, eigenlijk.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:08:50 #32
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220535414
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:07 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dus je mag gewoon een willekeurig land binnenvallen om daar hele provincies met de grond gelijk te maken omdat er naar jouw zeggen hier en daar wat terroristen zitten? En dan moet dat land maar over zich heen laten lopen?
Welk land heb je het nu over? Het ging over de situatie Hamas-Israel.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:09:08 #33
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220535419
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:04 schreef over_hedge het volgende:
Staakt-het-vuren onder druk
De wapenstilstand staat onder druk na meldingen van verschillende schendingen. Hieronder een kort overzicht:

In Koeweit, de VAE, Bahrein en Qatar zijn meldingen gedaan van Iraanse drone- en raketaanvallen.
Israël heeft het 'zwaarste bombardement' tot nu toe uitgeoefend op Libanon. Volgens Pakistan is het staakt-het-vuren ook van toepassing op Libanon en schendt Israël het bestand door toch aanvallen uit te voeren. Israël ontkent dat Libanon was opgenomen in de wapenstilstand.
Ook Iran zegt dat Israël het bestand heeft geschonden. Het Iraanse persbureau Fars meldt dat het land als reactie hierop het scheepvaartverkeer in de Straat van Hormuz heeft stilgelegd. Ook zouden aanvallen op doelen in Israël worden overwogen.
Volgens persbureau Tasnim dreigt Iran zich terug te trekken uit de wapenstilstand als de aanvallen op Libanon doorgaan.

fiasco
Ik zei het vanmorgen al. Israël gaat zich niet houden aan de wapenstilstand.

quote:
81s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:04 schreef Starhopper het volgende:
Haha alsof bibi zich aan de wapenstilstand gaat houden :')
  woensdag 8 april 2026 @ 18:09:09 #34
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220535420
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

'Palestina' bestaat inderdaad niet. Het is niet eens duidelijk wat de grenzen zijn en wat de overheid is. Men voldoet op geen enkele manieren aan het Verdrag van Montevideo. Bovendien is dat hier niet relevant, want Hezbollah is niet 'Palestijns' en in het geval van Hamas zitten zij in de Gazastrook en hebben geen politieke macht op de Westelijke Jordaanoever.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220535422
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:53 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Het is een complot.
Dat moet wel als Israel nooit op het matje wordt geroepen wanneer zij wederom de regels schenden. Israel geniet altijd van een speciale behandeling.
pi_220535424
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:08 schreef Tarado het volgende:

[..]
Welk land heb je het nu over? Het ging over de situatie Hamas-Israel.
Libanon. Of is dat geen land en alleen een vrijplaats voor terroristen?
  woensdag 8 april 2026 @ 18:09:57 #37
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220535426
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:09 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Dat moet wel als Israel nooit op het matje wordt geroepen wanneer zij regels schenden. Israel geniet altijd van speciale behandeling.
Ah, en bij wie zou Israël op het matje moeten worden geroepen dan?
pi_220535427
Israël kan weer eens niet stoppen met moorden.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:10:09 #39
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220535428
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
De ware aard van Bibiboy komt weer eens naar boven.

Iran en de VS zouden gewoon als extra eis moeten hebben dat die kerel eens opstapt. Ook in Israel zelf willen veel mensen dat.
Dat zou wel een zegen zijn inderdaad, al begrijp ik momenteel wel dat ze gebruik/misbruik van de Iran situatie maken.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:10:10 #40
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220535429
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Iran moet haar proxy in Libanon gewoon opgeven. Van oorsprong is het een Christelijk land, ze hebben daar helemaal niks te zoeken.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:10:20 #41
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220535432
Hij is weer aan het raaskallen

pi_220535433
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
'Palestina' bestaat inderdaad niet. Het is niet eens duidelijk wat de grenzen zijn en wat de overheid is. Men voldoet op geen enkele manieren aan het Verdrag van Montevideo. Bovendien is dat hier niet relevant, want Hezbollah is niet 'Palestijns' en in het geval van Hamas zitten zij in de Gazastrook en hebben geen politieke macht op de Westelijke Jordaanoever.
Ja, het is allemaal onderdeel van Groot Israël, we weten het.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:11:42 #43
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220535443
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:10 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, het is allemaal onderdeel van Groot Israël, we weten het.
Dat is jouw eigen complottheorie, niemand die dat hier probeert te beweren.
pi_220535446
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:09 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Dat moet wel als Israel nooit op het matje wordt geroepen wanneer zij wederom de regels schenden. Israel geniet altijd van een speciale behandeling.
Nu niet meer lang voor een leuk jubileum.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:11:59 #45
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220535447
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:09 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Libanon. Of is dat geen land en alleen een vrijplaats voor terroristen?
Het zuiden van Libanon wordt al de facto door Hezbollah geregeerd.

Daar mag Israël gewoon ingrijpen.
pi_220535457
twitter
pi_220535458
quote:
4s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:11 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Het zuiden van Libanon wordt al de facto door Hezbollah geregeerd.

Daar mag Israël gewoon ingrijpen.
Ook Groot Israël, ik begrijp het.
pi_220535475
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:12 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Klein vertaal foutje.
pi_220535476
Juicy doelwit wel
twitter
  woensdag 8 april 2026 @ 18:18:53 #50
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220535485
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:16 schreef Since2003 het volgende:
Juicy doelwit wel [ x ]
Van wat ik begrijp zit de pijp zelf onder de grond.
pi_220535496
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:36 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Als dat zo is moet Iran niet gaan huilen als ze nukes koppen.
Gaat sowieso niet gebeuren.

Dus nonargument.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  woensdag 8 april 2026 @ 18:22:07 #52
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220535504
Lees nu wel erg veel berichten dat Hormuz weer gesloten is.

Maar is dat al officieel bevestigd nu door Iran?
  woensdag 8 april 2026 @ 18:22:27 #53
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220535508
Hezbollah: 'Hebben recht om te reageren'
Volgens Hezbollah "bewijzen" de Israëlische aanvallen in Libanon dat de militie "het recht heeft om te reageren". De bombardementen zouden de "vastberadenheid" van de groep om "de vijand te confronteren" maar versterken.
pi_220535512
twitter
  woensdag 8 april 2026 @ 18:24:24 #55
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220535516
Het was leuk zolang het duurde, hoeveel schepen zijn er doorheen gekomen?
pi_220535518
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:23 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Dat bestand gaat niet heel lang duren op deze manier. Of zou VS zich er niet meer in durven mengen?
blablablabla
  woensdag 8 april 2026 @ 18:26:16 #57
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220535528
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:24 schreef Tarado het volgende:
Het was leuk zolang het duurde, hoeveel schepen zijn er doorheen gekomen?
Nul.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:28:19 #58
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220535536
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:26 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Nul.
Dat is niet heel veel.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:28:51 #59
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220535539
quote:

[..]
Nul.
Hadden wij maar zo'n keeper.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:29:06 #60
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220535540
quote:

[..]
Nul.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:28 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat is niet heel veel.
Klopt ook niet. Het waren er 3 tot 5 ofzo. Er zijn een aantal wel gepasseerd vanochtend.
pi_220535546
Ik ga maar weer short.
Geheid dat deze deal morgen over is.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:30:53 #62
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220535548
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
[..]
Klopt ook niet. Het waren er 3 tot 5 ofzo. Er zijn een aantal wel gepasseerd vanochtend.
Maar waren dat schepen die doorgelaten werden op basis van het staakt-het-vuren, of omdat ze van 'bevriende' naties waren, tol betaald hadden en dus al op de rol stonden om doorgelaten te worden?
De NOS heeft het er namelijk over dat verwacht wordt dat pas morgen mondjesmaat de straat weer geopend wordt voor andere schepen.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:30:56 #63
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220535549
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:30 schreef Goprolover het volgende:
Ik ga maar weer short.
Geheid dat deze deal morgen over is.
Nu al zo te lezen?

Iran has halted the passage of oil tankers through the Strait of Hormuz over Israel’s strikes in Lebanon, the Fars news agency reports.
pi_220535551
Trump werd al in z’n hemd gezet door Iran, en nu trekt Bibi z’n broek ook nog eens naar beneden :') _O-
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  woensdag 8 april 2026 @ 18:31:21 #65
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220535552
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Maar waren dat schepen die doorgelaten werden op basis van het staakt-het-vuren, of omdat ze van 'bevriende' naties waren, tol betaald hadden en dus al op de rol stonden om doorgelaten te worden?
De NOS heeft het er namelijk over dat verwacht wordt dat pas morgen mondjesmaat de straat weer geopend wordt voor andere schepen.
Hm ja dat is idd onduidelijk.
pi_220535559
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:24 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat bestand gaat niet heel lang duren op deze manier. Of zou VS zich er niet meer in durven mengen?
Ik heb zelf nog niks van Trump gelezen, rechtstreeks.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:32:35 #67
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220535560
Air defences activated in Tehran
Iranian media is reporting that air defences have been activated in the capital Tehran.

Het waren 16 fantastische uren.
pi_220535573
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:57 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dan zal het wel snel weer gaan beginnen.
En terecht ook. De VS is akkoord gegaan dus zij moeten Israël nu ook in toom houden
pi_220535575
Nou. Die regime change is niet gelukt, militair uitschakelen van het land ook niet. Totale faal van de VS en Trump.

Circus.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:35:03 #70
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220535580
twitter

Nou er is ook een statement van EU+VK+Canada+Japan
  woensdag 8 april 2026 @ 18:35:10 #71
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
  woensdag 8 april 2026 @ 18:36:14 #72
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220535587
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:34 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
En terecht ook. De VS is akkoord gegaan dus zij moeten Israël nu ook in toom houden
Gaat de VS nu Iran helpen?
  woensdag 8 april 2026 @ 18:36:56 #73
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220535593
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:35 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Nou er is ook een statement van EU+VK+Canada
Goed dat dit soort statements tegenwoordig met één mond gedaan worden.
Dat was tien jaar geleden een onvoorstelbaar scenario.

En Canada dat wederom aansluit. :)
  woensdag 8 april 2026 @ 18:37:32 #74
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220535597
quote:

[..]
Dat hangt van de voorwaarden van het bestand af.
pi_220535601
twitter
pi_220535603
quote:
[ x ]

Is dit opgesteld door een stagiair? Wat een nietszeggend 'statement'.
pi_220535605
quote:
[ x ]

Is dit door een zacht ei van 6 jaar oud geschreven of wat?
  woensdag 8 april 2026 @ 18:39:27 #78
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220535611
quote:
[ x ]

Alweer achterhaald ook. Nog voordat het uitgegeven werd eigenlijk.

Man man man...
  woensdag 8 april 2026 @ 18:39:56 #79
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220535616
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:38 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Is gewoon ff snel geschreven met de gedachte dat t toch niet stand houdt lol.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:40:16 #80
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220535617
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:38 schreef Friggles het volgende:

[..]
Hebben ze een hele dag over gedaan.
pi_220535619
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:38 schreef Friggles het volgende:

[..]
De tijd van de Vikingen, de Pruisen, de Germanen, de Romeinen is wel voorbij, beetje soft wauwelen van halfzacht woke vee.
pi_220535622
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:38 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik weet niet. Hoe oud ben je? En wat deed je met Pasen?
pi_220535626
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:36 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Kan die toch nog een civilisatie uitroeien _O-
pi_220535629
Zijn de olieprijzen alweer omhoog?
pi_220535630
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:41 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik weet niet. Hoe oud ben je? En wat deed je met Pasen?
In ieder geval niet bang een noodvoorraadje aanleggen :)
pi_220535659
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:42 schreef UitStraling het volgende:

[..]
In ieder geval niet bang een noodvoorraadje aanleggen :)
Noodvoorraadje van wat?
pi_220535668
twitter
pi_220535680
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:48 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Opties:
- wapenstilstand Libanon
- geen wapenstilstand Libanon
- geen wapenstilstand Libanon en we gaan ook verder in Iran
pi_220535681
Wel heel benieuwd wie er naar de NYT gelekt heeft over die presentatie van Bibi in de Situation Room en JD die 'nee' stemde tegen de oorlog.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_220535682
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:36 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Wie weet.

Trump wil toch een joint venture met Iran regelen voor het heffen van tol in de Straat?

quote:
A regional official told the Associated Press that the two-week ceasefire plan includes allowing Iran to charge ships transiting the channel, while Donald Trump said that Washington and Tehran were “thinking of doing it as a joint venture”.
https://www.independent.c(...)hormuz-b2953629.html
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220535684
quote:
[ x ]
Satanyahu gaat z'n ware gezicht laten zien?
pi_220535687
In dat statement kun je precies aflezen waarom Trump en Poetin Europa niet serieus kunnen nemen.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:52:25 #93
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220535697
quote:
[ x ]
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Opties:
- wapenstilstand Libanon
- geen wapenstilstand Libanon
- geen wapenstilstand Libanon en we gaan ook verder in Iran
Nou, ik durf 'm wel in te vullen hoor:
"De militaire operatie in Libanon is geen, en zal nooit geen onderdeel uitmaken van het staakt-het-vuren met Iran. Iedere poging daartoe zal bestreden worden door Israël, nieuwe acties tegen het regime in Iran worden daarbij niet uitgesloten."
  woensdag 8 april 2026 @ 18:52:37 #94
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220535699
quote:
[ x ]
Tot zover het staakt het vuren bestand dus. Afgelopen, finito, kaput!
pi_220535700
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:51 schreef UitStraling het volgende:
In dat statement kun je precies aflezen waarom Trump en Poetin Europa niet serieus kunnen nemen.
En dan is Poetin ook nog eens doodsbang voor Trump.

Wat prachtig allemaal.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:53:57 #96
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220535712
quote:
6s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:50 schreef nostra het volgende:
Wel heel benieuwd wie er naar de NYT gelekt heeft over die presentatie van Bibi in de Situation Room en JD die 'nee' stemde tegen de oorlog.
Linkje naar het artikel?
  woensdag 8 april 2026 @ 18:55:23 #97
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220535722
Goed om te zien dat onze lieve Israël vrienden toegeven dat ze weten dat Israël zich niet aan internationaal recht houdt, maar dat dat normaal is, want “de tegenstander doet dat ook niet”.

Best een bijzondere uitleg van internationaal recht. Maar wel verhelderend om te lezen dat ze gewoon weten dat Israël oorlogsmisdaden pleegt, ze vinden het alleen helemaal prima. Wat maken die tienduizenden Palestijnse, Libanese en Iraanse slachtoffers uit tenslotte, het zijn toch maar moslim terroristen of sympathisanten.

En heb je daar commentaar op dan ben je een antisemiet. Net als Yair Lapid, Benny Gantz, Ehud Barak, Tzipi Livni, Avigdor Lieberman, Naftali Bennett, Gideon Sa'ar, Ehud Olmert, Moshe Ya'alon, Gadi Eisenkot, Yair Golan, Esther Hayut, Aharon Barak, Yuval Noah Harari, David Grossman, allemaal antisemieten.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:55:39 #98
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220535724
quote:
Trump en Poetin zijn zelf niet serieus te nemen. Als deze onzin weer over is komen de volwassen landen vanzelf weer bovendrijven.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 8 april 2026 @ 18:56:54 #99
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220535732
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Trump en Poetin zijn zelf niet serieus te nemen. Als deze onzin weer over is komen de volwassen landen vanzelf weer bovendrijven.
Sterker nog, de volwassen landen zoeken elkaar massaal op deze dagen.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:57:08 #100
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220535734
Wel te hopen dat Trump niet te weten komt dat wij in Groningen het een en ander in de grond hebben zitten.

Ik zie MAGA al zeggen:'De Nederlandse overheid was daar ook al bezig, dus die zijn niets beter'.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 8 april 2026 @ 18:57:32 #101
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220535735
quote:

[..]
Dan komt er weer andere onzin, als jij denkt dat het gezonde verstand snel weer gaat zegevieren, dan heb je dat helaas mis.
pi_220535736
quote:

[..]
Als een valse hond je bijt helpt een trap tegen zijn ballen beter dan een aaitje over zijn bol.
pi_220535742
quote:

[..]
Trump en Poetin zijn wel serieus te nemen.
Dat doet Europa dan ook. De meeste landen althans. En dat is ze geraaien ook.

Mocht het zo zijn dat Trump en Poetin hun rivalen en bondgenoten niet serieus nemen, dan is dat vooral voor henzelf een probleem. Dat blijkt in Oekraïne, en dat bleek de afgelopen 5 weken.

Ik vind John Bolton een reactionaire warmonger, maar hij snapt in ieder geval dat onderschatting not done is. Omdat het doorgaans tot veel te haastige en veel te naïeve beslissingen leidt.
pi_220535743
quote:

[..]
Het is een genocidaal land. Er is een vorm van denazificatie nodig. Het land enkel in toom proberen te houden met waarschuwingen betekent dat we wachten op nog meer ellende in de toekomst. Op zichzelf stelt het Israelische grondleger niet zo veel voor en kan zelfs een radicaal islamitische rag tag groepering als Hezbollah ze op dat vlak strijd bieden, maar met Amerikaanse jachtvliegtuigen en technologie krijgen ze wel de mogelijkheid om op grote schaal genocidaal geweld te gebruiken tegen burgers vanuit de lucht, onder allerlei excuses zoals het gebruik van mensenschilden.
pi_220535746
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:53 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Linkje naar het artikel?
https://www.nytimes.com/2(...)ytcore-android-share
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:59:13 #106
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220535747
Ik heb liever een gevangenis straf dan dat Trump tegen zijn ballen wordt getrapt.
  woensdag 8 april 2026 @ 19:00:17 #107
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220535755
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:58 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Als een valse hond je bijt helpt een trap tegen zijn ballen beter dan een aaitje over zijn bol.
Daar ben ik het dan wel weer mee eens, ik heb al hier al vaker geschreven dat ik de Trumpjes en Poetins het liefst een kogel door de kop geramd zie worden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220535756
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:58 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Bij een gecastreerde hond niet hoor.
pi_220535761
Heb een donker vermoeden dat we over een paar dagen weer in dezelfde ellende zitten als de afgelopen weken ;(

Kan het topic wel 250 delen halen, dat dan weer wel.
pi_220535762
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:58 schreef Peppert het volgende:

[..]
Het is een genocidaal land. Er is een de-nazificering nodig van het land. In toom houden met waarschuwingen is wachten op meer ellende in de toekomst.
Men vecht juist tegen de Neo Nazi's.

Alhoewel ze helemaal niet nieuw zijn op dat gebied natuurlijk, al lang voor de stichting van Israël was men in het Midden-Oosten al vrolijk de warme holocaust aan het plannen.
  woensdag 8 april 2026 @ 19:02:14 #111
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220535764
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:58 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Trump en Poetin zijn wel serieus te nemen.
Dat doet Europa dan ook. De meeste landen althans. En dat is ze geraaien ook.

Mocht het zo zijn dat Trump en Poetin hun rivalen en bondgenoten niet serieus nemen, dan is dat vooral voor henzelf een probleem. Dat blijkt in Oekraïne, en dat bleek de afgelopen 5 weken.

Ik vind John Bolton een reactionaire warmonger, maar hij snapt in ieder geval dat onderschatting not done is. Omdat het doorgaans tot veel te haastige en veel te naïeve beslissingen leidt.
Over een tijdje geldt het primaat van de economie weer en dan komen de VS en Rusland erachter dat hun respectievelijke opperidioten de de afgrond in heeft gedreven.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 8 april 2026 @ 19:02:29 #112
64288 Bensel
Ladderzat
pi_220535766
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:34 schreef havanagila het volgende:
Nou. Die regime change is niet gelukt, militair uitschakelen van het land ook niet. Totale faal van de VS en Trump.

Circus.
wat een onzin. De militaire macht vanb iran is enorm verminderd. Zowel lucht als zee zijn ze nergens meer. Regime change kwam pas na militaire ingrijpenm door de bevolking zelf (die natuurlijk weinig doet zolang er nog overal bommen vallen). Waarom zo onrealistisch ongeduldig?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 8 april 2026 @ 19:03:22 #113
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220535767
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:55 schreef mcmlxiv het volgende:
Goed om te zien dat onze lieve Israël vrienden toegeven dat ze weten dat Israël zich niet aan internationaal recht houdt, maar dat dat normaal is, want “de tegenstander doet dat ook niet”.

Best een bijzondere uitleg van internationaal recht. Maar wel verhelderend om te lezen dat ze gewoon weten dat Israël oorlogsmisdaden pleegt, ze vinden het alleen helemaal prima. Wat maken die tienduizenden Palestijnse, Libanese en Iraanse slachtoffers uit tenslotte, het zijn toch maar moslim terroristen of sympathisanten.

En heb je daar commentaar op dan ben je een antisemiet. Net als Yair Lapid, Benny Gantz, Ehud Barak, Tzipi Livni, Avigdor Lieberman, Naftali Bennett, Gideon Sa'ar, Ehud Olmert, Moshe Ya'alon, Gadi Eisenkot, Yair Golan, Esther Hayut, Aharon Barak, Yuval Noah Harari, David Grossman, allemaal antisemieten.
Het is inderdaad een bijzonder om het internationale recht selectief toe te passen of te verwachten dat het meer geldt voor bepaalde partijen (Israël en de VS), dan voor anderen.

Verder is je laatste alinea is een stropop en de tweede zin van de tweede ook. Niemand heeft dat hier namelijk beweerd.
  woensdag 8 april 2026 @ 19:04:39 #114
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220535775
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:02 schreef Bensel het volgende:

[..]
wat een onzin. De militaire macht vanb iran is enorm verminderd. Zowel lucht als zee zijn ze nergens meer. Regime change kwam pas na militaire ingrijpenm door de bevolking zelf (die natuurlijk weinig doet zolang er nog overal bommen vallen). Waarom zo onrealistisch ongeduldig?
De VS hebben gewoon hun smadelijkste nederlaag sinds Vietnam geleden. Staart tussen de benenwerk is dit en Trump mag definitief bijgeschreven worden als slechtste Amerikaanse president ooit.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_220535776
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:02 schreef Bensel het volgende:

[..]
Hebben ze met hun macht ter zee in de straat van Hormuz niet net een hoop concessies bij de Amerikanen weten af te dwingen (middels hun tienpuntenplan)?
  woensdag 8 april 2026 @ 19:07:06 #116
64288 Bensel
Ladderzat
pi_220535792
quote:

[..]
Het is een genocidaal land. Er is een vorm van denazificatie nodig. Het land enkel in toom proberen te houden met waarschuwingen betekent dat we wachten op nog meer ellende in de toekomst. Op zichzelf stelt het Israelische grondleger niet zo veel voor en kan zelfs een radicaal islamitische rag tag groepering als Hezbollah ze op dat vlak strijd bieden, maar met Amerikaanse jachtvliegtuigen en technologie krijgen ze wel de mogelijkheid om op grote schaal genocidaal geweld te gebruiken tegen burgers vanuit de lucht, onder allerlei excuses zoals het gebruik van mensenschilden.
Zoek. Hulp
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 8 april 2026 @ 19:07:15 #117
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220535799
quote:

[..]
Mijn bloed wordt hier helemaal warm van.

Ik ga even een koude douche nemen.
  woensdag 8 april 2026 @ 19:08:25 #119
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220535801
quote:
[ x ]

Wellicht hier al een indicatie wat voor Netanyahu we gaan zien vanavond?
  woensdag 8 april 2026 @ 19:08:52 #120
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220535803
quote:
Damn niemand neemt elkaar nog serieus zo!

Europese leiders nemen al een tijdje Trumps statements niet meer echt serieus begreep ik. Door de vele spelfouten die erin staan ook. Waarschijnlijk 1 van de bewijzen die later gebruikt worden om zijn dementie aan te tonen vermoed ik.
  woensdag 8 april 2026 @ 19:09:16 #121
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220535805
Tijd om Israel even de duimschroeven aan te draaien.
pi_220535806
Ik weet niet of die straat als oficieel dicht was, maar nu in ieder geval wel.

twitter
  woensdag 8 april 2026 @ 19:10:03 #123
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220535807
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Dat is ook wel een leuke inzet ergens, welke narcistische leider op het moment in de wereld het eerst een van de anderen een mes in de rug gaat steken.
  woensdag 8 april 2026 @ 19:11:14 #124
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220535811
quote:

[..]
In de Palestijnse samenleving is dit zeker het geval. Goed dat je dit ook eindelijk eens in wilt zien. Heb je ook concrete suggesties hoe deze 'denazificatie' te bewerkstelligen onder de Palestijnen? Ik ben benieuwd ..
  woensdag 8 april 2026 @ 19:11:48 #125
64288 Bensel
Ladderzat
pi_220535815
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:09 schreef Hexagon het volgende:
Tijd om Israel even de duimschroeven aan te draaien.
want? of is het nu wel zo dat hezbollah iraans is?
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 8 april 2026 @ 19:12:47 #126
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220535818
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:11 schreef Bensel het volgende:

[..]
want? of is het nu wel zo dat hezbollah iraans is?
Ze houden zich niet aan het bestand waarmee ze anderen tot last zijn.
  woensdag 8 april 2026 @ 19:14:01 #127
64288 Bensel
Ladderzat
pi_220535829
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ze houden zich niet aan het bestand waarmee ze anderen tot last zijn.
het bestand met iran is niet een bestand met hezbollah.
Twitch.tv/bensel15
pi_220535831
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:09 schreef tesssssssss het volgende:

[ x ]
Nou, dan is dat weer duidelijk ^O^
  woensdag 8 april 2026 @ 19:16:34 #129
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220535844
twitter
  woensdag 8 april 2026 @ 19:18:02 #131
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220535849
quote:

[..]
[ afbeelding ]

Haha Bibi :')

Hoelaat komt ie met zn statement?
  woensdag 8 april 2026 @ 19:20:16 #132
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220535858
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:17 schreef Peppert het volgende:
[ afbeelding ][ x ]

Een Pro-Iran Twitter-account met een Iraanse legerleider als user icon en Iraans wapenarsenaal als achtergrond.

Ach je dit oprecht een waardevolle toevoeging als bron?
  woensdag 8 april 2026 @ 19:20:47 #133
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220535863
En weer dicht. Lekker gewerkt allemaal weer jongens _O_
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  woensdag 8 april 2026 @ 19:21:52 #134
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220535867
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:20 schreef Parafernalia het volgende:
Bibi was niet meegenomen in de CC.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 8 april 2026 @ 19:22:14 #135
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220535869
quote:
Het bericht er vlak onder is ook wel interessant. Trump wil om veiligheidsreden liever niet dat Vance deel uit maakt van de onderhandelingen met Iran en heeft liever dat Kushner en Witkoff het alleen doen, maar de Iraniërs hebben weken geleden al laten weten dat ze die twee niet meer als onderhandelaars accepteren. Lekkere patstelling lijkt me.
  woensdag 8 april 2026 @ 19:22:16 #136
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220535870
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:20 schreef Parafernalia het volgende:
Vind het wel interessant dat de olieprijzen laag blijven op dit moment. Terwijl er sinds gister geen 1 tanker doorheen is gekomen en tegelijk er nog meer olie infra is beschadigd.

Vraag ik me toch af hoe dat werkt. Is dat markt manipulatie of hebben de grote olie handelaren vertrouwen dat het toch wel weer goed komt binnen afzienbare tijd.
pi_220535872
Israël moet de boel weer verpesten. Goh.
  woensdag 8 april 2026 @ 19:24:06 #138
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220535881
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:22 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Het bericht er vlak onder is ook wel interessant. Trump wil om veiligheidsreden liever niet dat Vance deel uit maakt van de onderhandelingen met Iran en heeft liever dat Kushner en Witkoff het alleen doen, maar de Iraniërs hebben weken geleden al laten weten dat ze die twee niet meer als onderhandelaars accepteren. Lekkere patstelling lijkt me.
Dat land heeft 340 miljoen inwoners, en dan willen ze 2 incompetente debieltjes laten onderhandelen _O- _O-
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 8 april 2026 @ 19:24:57 #139
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_220535887
quote:

[..]
[ afbeelding ]

Die stapels dooien zeggen genoeg toch?

Indicatie van Trump ben ik wel benieuwd naar. Vloeken weer?
  woensdag 8 april 2026 @ 19:26:10 #140
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220535894
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:22 schreef JanKlaassen1 het volgende:
Israël moet de boel weer verpesten. Goh.
Alles behalve, Israël vecht twee oorlogen, namelijk met de VS tegen Iran en tegen Hezbollah in Libanon. Israël heeft zich gehouden aan het staakt-het-vuren met Iran, maar gaat natuurlijk door met Hezbollah ontmantelen. Iran besluit vervolgens uit woede omdat hun speeltje in Libanon wordt aangepakt, maar weer andere dingen te gaan bombarderen.
pi_220535896
En de straat van Hormuz is nog geen 24 uur later alweer potdicht:

quote:
Het Iraanse staatspersbureau Fars News meldt dat de Straat van Hormuz is gesloten voor olietankers als reactie op de Israëlische aanvallen op Libanon.

Meerdere schepen in de Perzische Golf melden vandaag dat ze een bericht ontvangen met de boodschap dat de Straat van Hormuz is gesloten. Dat meldde persbureau Reuters op basis van maritieme bronnen. Afzender van de berichten zou de Iraanse marine zijn.

In het bericht stond dat er eerst toestemming moet worden gevraagd aan Iran om de zeestraat door te varen. Doen de schepen dit niet, dan zullen ze worden vernietigd, dreigde de afzender
.

Bron: https://nos.nl/liveblog/2(...)rm-in-iraanse-steden
  woensdag 8 april 2026 @ 19:28:44 #142
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220535908
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:22 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Geen toeval natuurlijk dat Vance deze week 'gewoon' naar Hongarije is gegaan, ondanks dat z'n land in staat van oorlog verkeert.
Naast het feit dat Trump 'm mogelijk niet erbij wil hebben wil Vance zelf ook zover mogelijk wegblijven bij alles wat met Iran te maken heeft, met het oog op zijn POTUS ambities.
Als we 'm morgen uitnodigen op een Fok! Meet sluit ik niet uit dat ie ook daadwerklijk op komt dagen :+ , alles om maar weg te blijven.
  woensdag 8 april 2026 @ 19:29:32 #143
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220535910
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat land heeft 340 miljoen inwoners, en dan willen ze 2 incompetente debieltjes laten onderhandelen _O- _O-
En als je de reden kent lach je nog veel harder, want alle echte diplomaten zijn er namelijk door Trump uitgewerkt om geld te besparen. En dan een oorlog beginnen die bijna een miljard per dag kost en die zonder goeie onderhandelaars niet beïndigt kan worden.

Het is ge-ni-aal!

_O_
  woensdag 8 april 2026 @ 19:32:03 #144
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220535922
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Geen toeval natuurlijk dat Vance deze week 'gewoon' naar Hongarije is gegaan, ondanks dat z'n land in staat van oorlog verkeert.
Naast het feit dat Trump 'm mogelijk niet erbij wil hebben wil Vance zelf ook zover mogelijk wegblijven bij alles wat met Iran te maken heeft, met het oog op zijn POTUS ambities.
Als we 'm morgen uitnodigen op een Fok! Meet sluit ik niet uit dat ie ook daadwerklijk op komt dagen :+ , alles om maar weg te blijven.
Het is ook geen geheim dat Trump en Vance een nogal verschillende visie hebben over internationale zaken. Vance is veel meer een isolationist. Die houdt zich rustig en zal inzetten op 2028, kleine kans dat hij echter gaat winnen, al ligt dat natuurlijk ook aan de kandidaat die de Democraten naar voren zullen schuiven.
pi_220535933
We verdienen de economische crisis die komen gaat. We stemmen op losers die Israël keer op keer laten wegkomen of zelfs steunen met het uitvoeren van onrecht. Nou vandaag zien we nog maar eens overduidelijk hoe duur steun aan zo'n schurkenstaat kan zijn.
  woensdag 8 april 2026 @ 19:34:35 #146
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220535939
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is ook geen geheim dat Trump en Vance een nogal verschillende visie hebben over internationale zaken. Vance is veel meer een isolationist. Die houdt zich rustig en zal inzetten op 2028, kleine kans dat hij echter gaat winnen, al ligt dat natuurlijk ook aan de kandidaat die de Democraten naar voren zullen schuiven.
Er is nul procent kans dat Vance gaat winnen. Sterker, die komt niet eens door de voorrondes als Rubio zich ook kandidaat stelt.
pi_220535949
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
  woensdag 8 april 2026 @ 19:36:19 #148
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220535952
Vance is vooral een heel vervelend clowntje.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 8 april 2026 @ 19:37:07 #149
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220535957
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:34 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Er is nul procent kans dat Vance gaat winnen. Sterker, die komt niet eens door de voorrondes als Rubio zich ook kandidaat stelt.
Laten we het hopen, Rubio is in alles een betere kandidaat dan Vance.
pi_220535962
Wat is er in godsnaam voor nodig dat de internationale gemeenschap eens genoeg heeft van deze Israelische oorlogszucht
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220535965
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:38 schreef TheVulture het volgende:
Wat is er in godsnaam voor nodig dat de internationale gemeenschap eens genoeg heeft van deze islamitische oorlogszucht
Goeie vraag.
pi_220535966
quote:
Ok Vance heb zitten lekken neem ik aan? Interessant om te lezen. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220535969
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:38 schreef Homey het volgende:

[..]
Goeie vraag.
:')
pi_220535974
quote:
Wat is er in godsnaam voor nodig dat de internationale gemeenschap eens genoeg heeft van deze Israelische oorlogszucht
De internationale gemeenschap heeft iets meer geopolitieke realiteitszin dan de gemiddelde fokker helaas.
pi_220535978
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:09 schreef tesssssssss het volgende:

[ x ]
Dacht dat de EU net met een statement kwam dat ze hard bezig waren met het open houden van de strait?
  woensdag 8 april 2026 @ 19:40:01 #156
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220535979
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:36 schreef -XOR- het volgende:
Vance heeft goede momenten en is een slimme man, maar biedt te veel een luisterend ook aan de 'America First' beweging.
pi_220535982
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Daar ben ik het dan wel weer mee eens, ik heb al hier al vaker geschreven dat ik de Trumpjes en Poetins het liefst een kogel door de kop geramd zie worden.
Dat mag je niet zeggen!!

Ik hoop trouwens wel dat Israël her en der nog flink wat burgers slachtoffert, want daar geven we niks om.
vosss is de naam,
  woensdag 8 april 2026 @ 19:40:33 #158
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220535986
quote:
Bijzonder wel, het verwijderen van een terreurbeweging die een land aanvalt is 'oorlogszucht'?
  woensdag 8 april 2026 @ 19:41:56 #159
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220535997
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:39 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Dacht dat de EU net met een statement kwam dat ze hard bezig waren met het open houden van de strait?
Ah, dus het is de schuld van... de EU?
pi_220536002
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzonder wel, het verwijderen van een terreurbeweging die een land aanvalt is 'oorlogszucht'?
Misschien qua context, ik bedoel nu met name de Israelische acties in Libanon, waar vanmiddag alleen al 250 slachtoffers zijn gevallen
pi_220536009
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Ah, dus het is de schuld van... de EU?
Nee, maar het staat wel kneuterig :')
  woensdag 8 april 2026 @ 19:43:28 #162
438527 MissButterflyy
pi_220536010
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:31 schreef Stoorzendert het volgende:
Trump werd al in z’n hemd gezet door Iran, en nu trekt Bibi z’n broek ook nog eens naar beneden :') _O-
Eigenlijk wel ja, hahaha
pi_220536018
pi_220536020
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:31 schreef Stoorzendert het volgende:
:D
vosss is de naam,
pi_220536022
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:36 schreef -XOR- het volgende:
En hij heeft echt nul aura gelukkig. Dat wordt nog lachen als hij een gooi doet naar het presidentschap en hij dit allemaal moet verdedigen :')
pi_220536023
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daar wil men maar niet aan. Er wordt maar gedaan alsof Israel maar te leven heeft met allerlei terreurbewegingen, want die aanpakken kan onschuldige levens kosten en dat mag absoluut niet.
  woensdag 8 april 2026 @ 19:45:53 #167
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220536031
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:26 schreef cinderloom het volgende:
En de straat van Hormuz is nog geen 24 uur later alweer potdicht:
[..]
.

Bron: https://nos.nl/liveblog/2(...)rm-in-iraanse-steden
Ik geef ze geen ongelijk.
Helaas.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 8 april 2026 @ 19:46:23 #168
438527 MissButterflyy
pi_220536035
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:44 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Daar wil men maar niet aan. Er wordt maar gedaan alsof Israel maar te leven heeft met allerlei terreurbewegingen, want die aanpakken kan onschuldige levens kosten en dat mag absoluut niet.
Alles plat bombarderen helpt inderdaad ook, ook jaren….
  woensdag 8 april 2026 @ 19:46:28 #169
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220536036
quote:
3s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:40 schreef vosss het volgende:

[..]
Dat mag je niet zeggen!!

Ik hoop trouwens wel dat Israël her en der nog flink wat burgers slachtoffert, want daar geven we niks om.
Inderdaad, de selectieve en geveinsde bekommering om burgerslachtoffers van sommigen is niets waard.

Dat reduceert zich namelijk tot wat vage intersectionele criteria, waarbij met name de categorie 'Arabisch' 'Islamitisch' ineens heel hoog scoren in hoeveel men het uitmaakt of niet. Want zodra er Arabieren en met name Arabische moslims om het leven komen staat men te wapperen met het internationale recht en te jammeren over hoe oneerlijk en gemeen het allemaal is.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:42 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Misschien qua context, ik bedoel nu met name de Israelische acties in Libanon, waar vanmiddag alleen al 250 slachtoffers zijn gevallen
Tja, dan had Libanon zelf maar Hezbollah moeten verwijderen uit het land. Israël hoeft niet te leven met een terreurgroepering net over de grens in Libanon, die herhaaldelijk heeft gezegd Israël te willen vernietigen.
pi_220536045
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:46 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Islamitisch terreur gaat nooit ophouden totdat Israel stopt met bestaan, dan kan je je vijand maar beter plat bombarderen.
  woensdag 8 april 2026 @ 19:47:44 #171
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220536047
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:43 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Nee, maar het staat wel kneuterig :')
Het is dan ook een verkeerde voorstelling van zaken. Nederland heeft samen met Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Italië en Canada aangegeven een kopgroep te willen vormen om Hormuz te beveiligen op het moment dat gevechten daar gestopt zijn.

Maar dat bekt natuurlijk niet zo lekker op een forum, en ook al heeft de EU er niks mee te maken, het resoneert wel extra fijn om juist die erbij te verzinnen en meteen door het slijk te halen.
  woensdag 8 april 2026 @ 19:47:47 #172
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220536048
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:46 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat zal net zolang gebeuren tot het terreur stopt. En het blijkt wel te werken, want als je de kracht van Hezbollah vergelijkt met drie jaar terug is daar in vergelijking nog maar weinig van over.
pi_220536055
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:44 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Israel is constant terreurbewegingen aan het stichten met hun debiele gedrag.
pi_220536063
Niet zo somber allemaal.

Maar 254 dooien vandaag.

In plaats van een volledig weggevaagde beschaving.

Dan kun je toch spreken van een topdag. *O*

:'(
  woensdag 8 april 2026 @ 19:49:27 #175
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220536064
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Israel is constant terreurbewegingen aan het stichten met hun debiele gedrag.
Nee hoor, de Islamitische terreurbeweging worden gestart door moslimfundamentalisten, niet door Israël.
  woensdag 8 april 2026 @ 19:49:31 #176
438527 MissButterflyy
pi_220536066
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:47 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Islamitisch terreur gaat nooit ophouden totdat Israel stopt met bestaan, dan kan je je vijand maar beter plat bombarderen.
Dat ben ik met je oneens, maar heb echt geen zin die onzinnige uitgekauwde discussie te voeren.
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 19:49:42 #177
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220536069
Ik ga uit liefde voor Israel nog snel even wat jerrycans volgooien met peperdure benzine. O+
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 8 april 2026 @ 19:49:55 #178
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220536071
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:36 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Is er al een OnlyVance?
pi_220536075
quote:
6s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:50 schreef nostra het volgende:
Dat is niet zo moeilijk:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_220536080
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:49 schreef Toby56 het volgende:
Niet zo somber allemaal.

Maar 254 dooien vandaag.

In plaats van een volledig weggevaagde beschaving.

Dan kun je toch spreken van een topdag. *O*

:'(
Valt een beetje tegen idd.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_220536085
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:49 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat ben ik met je oneens, maar heb echt geen zin die onzinnige uitgekauwde discussie te voeren.
Ik hoop dat je gelijk hebt. Maar ik voorspel dat als Israel 20 jaar poeslief is en nooit terugslaat dat Hamas en Hezbollah nog steeds bestaan.
pi_220536089
quote:
Als de moslims zich nu eens netjes zouden gedragen?

Het is voor velen niet moeilijk om pro-Israel te zijn na alle terreur uit islamitische hoek.
pi_220536091
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Laten we het hopen, Rubio is in alles een betere kandidaat dan Vance.
Rubio, die jaren geleden Trump een vulgaire oplichter noemde, en een gevaar voor de toekomst van de Republikeinse Partij.
Die windhaan, die nu zich gedraagt als trouwe slippendrager van Trump en recht praat wat krom is.

De lat ligt wel laag.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_220536097
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Inderdaad, de selectieve en geveinsde bekommering om burgerslachtoffers van sommigen is niets waard.
Ik bedoelde meer op sp3ce zijn geneuzel en wat ik niet mag zeggen en hij wel en dat dat nergens op sloeg.

Verder heb ik geen mening want ik heb geen IQ van 146.
vosss is de naam,
pi_220536102
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:50 schreef RipCity het volgende:

[..]
Valt een beetje tegen idd.
Ik bedoel maar.
Er kan er altijd eentje meer bij.

Bekijk deze YouTube-video
  woensdag 8 april 2026 @ 19:52:33 #186
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220536106
Buitenlandminister Iran: 'VS moet kiezen tussen wapenstilstand of oorlog via Israël'
De Buitenlandminister van Iran zegt op X dat de voorwaarden van de wapenstilstand duidelijk zijn. "De VS moet kiezen tussen een wapenstilstand of het voortzetten van de oorlog via Israël. Beide zijn niet mogelijk." Volgens de VS en Israël is de wapenstilstand niet van toepassing op Libanon, waar Israël vandaag aanvallen heeft uitgevoerd.

Iran beweert dat er ook in Libanon opgenomen zou zijn in het bestand en beschuldigt Israël van het schenden ervan. "De bal ligt bij de VS. De wereld kijkt toe of het land zijn verplichtingen zal nakomen."
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 19:53:37 #187
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220536112
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:51 schreef vosss het volgende:

[..]
Ik bedoelde meer op sp3ce zijn geneuzel en wat ik niet mag zeggen en hij wel en dat dat nergens op sloeg.

Heb je wel basische kennis?
  woensdag 8 april 2026 @ 19:54:03 #188
438527 MissButterflyy
pi_220536116
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Buitenlandminister Iran: 'VS moet kiezen tussen wapenstilstand of oorlog via Israël'
De Buitenlandminister van Iran zegt op X dat de voorwaarden van de wapenstilstand duidelijk zijn. "De VS moet kiezen tussen een wapenstilstand of het voortzetten van de oorlog via Israël. Beide zijn niet mogelijk." Volgens de VS en Israël is de wapenstilstand niet van toepassing op Libanon, waar Israël vandaag aanvallen heeft uitgevoerd.

Iran beweert dat er ook in Libanon opgenomen zou zijn in het bestand en beschuldigt Israël van het schenden ervan. "De bal ligt bij de VS. De wereld kijkt toe of het land zijn verplichtingen zal nakomen."
Ik las vanmorgen een bericht dat Israël het niet eens was met de wapenstilstand.
pi_220536118
Totale shitshow dit.

Binnen aantal uur gaat Trump weer allemaal sneue dingen zeggen die hij niet waarmaakt.

We gaan een stuk armer worden in 2026, dat is wel duidelijk.
  woensdag 8 april 2026 @ 19:54:09 #190
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220536119
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:50 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Ik hoop dat je gelijk hebt. Maar ik voorspel dat als Israel 20 jaar poeslief is en nooit terugslaat dat Hamas en Hezbollah nog steeds bestaan.
Sterker nog, die zullen dan enkel groeien en de intensiteit van de aanvallen opschalen. Zulke Islamitische terreurbewegingen zijn als een tumor, en daar moet Israël regelmatig even wat 'kuurtjes' op loslaten om de grootte in bedwang te houden.
  woensdag 8 april 2026 @ 19:54:15 #191
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220536120
quote:

Ook hier geef ik ze (helaas) geen ongelijk.
pi_220536121
quote:
17s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:49 schreef xpompompomx het volgende:
Ik ga uit liefde voor Israel nog snel even wat jerrycans volgooien met peperdure benzine. O+
Toch wel gaaf hoe we dankzij Israel recordbedragen naar Iran en Rusland laten gaan. Briljante strategen. Mossadgoden.
  woensdag 8 april 2026 @ 19:54:21 #193
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220536124
Israël gaat door met hun terreuroorlog tegen de burgerbevolking met als smoes dat er een commandant in de flat was. Net als in Gaza. Gore smeerlap die Netanyahu.
Blaf me vol
pi_220536126
quote:
9s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Heb je wel basische kennis?
Nee ik ben een ouwe zuurpruim :wtf:
vosss is de naam,
pi_220536127
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:51 schreef vosss het volgende:

[..]

Maar ben je wel hooggeleid?
  woensdag 8 april 2026 @ 19:54:57 #196
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220536131
quote:
17s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:49 schreef xpompompomx het volgende:
Ik las vandaag Bibi-belasting :D _O-
  woensdag 8 april 2026 @ 19:55:20 #197
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220536132
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:54 schreef Newone82 het volgende:
Totale shitshow dit.

Binnen aantal uur gaat Trump weer allemaal sneue dingen zeggen die hij niet waarmaakt.

We gaan een stuk armer worden in 2026, dat is wel duidelijk.

Ja, dát is belangrijk inderdaad ;(
Burgerdoden enzo, wat boeit dat...
pi_220536134
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:51 schreef OllieA het volgende:

[..]
Rubio, die jaren geleden Trump een vulgaire oplichter noemde, en een gevaar voor de toekomst van de Republikeinse Partij.
Die windhaan, die nu zich gedraagt als trouwe slippendrager van Trump en recht praat wat krom is.

De lat ligt wel laag.
Zowel Vance als Rubio zijn verraders van hun eigen gedachtengoed.

Maar het verdient vast beter dan de functie van 'RINO'.
  woensdag 8 april 2026 @ 19:55:37 #199
438527 MissButterflyy
pi_220536136
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Sterker nog, die zullen dan enkel groeien en de intensiteit van de aanvallen opschalen. Zulke Islamitische terreurbewegingen zijn als een tumor, en daar moet Israël regelmatig even wat 'kuurtjes' op loslaten om de grootte in bedwang te houden.
Boeie.
We weten het nu wel, wat jij vindt.
  woensdag 8 april 2026 @ 19:55:55 #200
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220536137

De rebus van de week is weer uit, deze keer is de categorie 'bankplakker'.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220536138
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ook hier geef ik ze (helaas) geen ongelijk.
Moet Libanon maar eens Hezbollah opruimen. Zonder Hezbollah zullen ze met rust gelaten worden.
pi_220536139
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:54 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Israël gaat door met hun terreuroorlog tegen de burgerbevolking met als smoes dat er een commandant in de flat was. Net als in Gaza. Gore smeerlap die Netanyahu.
Op reddit staat aardig wat beeld uit Libanon en Israel stalt haar oorlogsspul ook gewoon in Libanese huizen. Het meest morele leger ter wereld gedraagt zich al jaren als Hamas en stopt daar niet mee in andere landen.
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 19:56:08 #203
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220536140
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Toch wel gaaf hoe we dankzij Israel recordbedragen naar Iran en Rusland laten gaan. Briljante strategen. Mossadgoden.
Maar zeg nou zelf, om corrupte Benno uit de gevangenis te houden betalen we die recordprijzen toch met liefde?
  woensdag 8 april 2026 @ 19:56:45 #204
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220536142
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:54 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik las vanmorgen een bericht dat Israël het niet eens was met de wapenstilstand.
En CNN bericht dus vanavond dat Israël gisteren pas op het allerlaatste moment op de hoogte is gebracht van het akkoord van de VS met de wapenstilstand.
Anyway, later vanavond spreekt Netanyahu de pers toe. Dat gaat een interessante worden. Is al geweest dus.
  woensdag 8 april 2026 @ 19:57:05 #205
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220536145
quote:

[..]
Het probleem is dat Israel geen baat heeft bij een ceasefire. Er is voor hun geen voordeel nu tov van gisteren.

Eigenlijk is het alleen maar nadelig voor ze.
pi_220536146
quote:

Wow, Iran dirigeert en deelt de lakens uit. Het is duidelijk wie de kaarten heeft op het moment. De VS en Israël worden tegen elkaar uitgespeeld.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 8 april 2026 @ 19:57:15 #207
438527 MissButterflyy
pi_220536147
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:56 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Op reddit staat aardig wat beeld uit Libanon en Israel stalt haar oorlogsspul ook gewoon in Libanese huizen. Het meest morele leger ter wereld gedraagt zich al jaren als Hamas en stopt daar niet mee in andere landen.
Heb je een link?
  woensdag 8 april 2026 @ 19:57:28 #208
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220536149
quote:

[..]
quote:
Netanyahu in live toespraak: 'Blijven Hezbollah aanvallen'
Netanyahu heeft zojuist een korte live toespraak gehouden. Daarin zegt hij dat de wapenstilstand niet van toepassing is op Libanon en dat Israël zal door blijven gaan met aanvallen op de militie in Libanon. Verder benadrukt hij dat het bestand in "volledige samenwerking" met Israël tot stand is gekomen en dat Israël "niet op het laatste moment op de hoogte is gesteld".

De staakt-het-vuren is volgens Netanyahu niet het einde van de oorlog. "We hebben meer doelen die we willen bereiken door afspraken te maken of we gaan door met vechten." Het is onduidelijk over welke doelen de Israëlische premier het precies heeft.
Bron: live blog nu.nl
  woensdag 8 april 2026 @ 19:57:46 #209
438527 MissButterflyy
pi_220536150
quote:
11s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Wow, Iran dirigeert en deelt de lakens uit. Het is duidelijk wie de kaarten heeft op het moment. De VS en Israël worden tegen elkaar uitgespeeld.
Is wat Israël ook doet hoor. Ze doen waar ze zelf zin in hebben.
pi_220536151
quote:
11s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Jared Kushner zal de blaren uit zijn tong moeten lullen.

Da's mooi voor Rutte. Kan hij even rust nemen.
  woensdag 8 april 2026 @ 19:58:13 #211
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220536152
quote:

[..]
7 oktober was dan ook jammer genoeg een reactie op decennia aan Israëlische terreur. Israël is echt een gore kanker.
Blaf me vol
  woensdag 8 april 2026 @ 19:58:23 #212
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220536155
quote:

[..]
'Op Reddit staat'

Dat is een goede bron zeg.
pi_220536159
quote:
17s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:56 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Maar zeg nou zelf, om corrupte Benno uit de gevangenis te houden betalen we die recordprijzen toch met liefde?
Het alternatief voor hem zijn de idioten die laatst met gouden stroppen rondliepen. Dat land is een doodscult geworden en dat allang voor 7 oktober begonnen en deden ze zelf.
  woensdag 8 april 2026 @ 19:59:12 #214
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220536161
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:56 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
En CNN bericht dus vanavond dat Israël gisteren pas op het allerlaatste moment op de hoogte is gebracht van het akkoord van de VS met de wapenstilstand.
Anyway, later vanavond spreekt Netanyahu de pers toe. Dat gaat een interessante worden.
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
[..]
pi_220536165
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ja, dát is belangrijk inderdaad ;(
Burgerdoden enzi, wat boeit dat...
Ik vind het ook niet belangrijk, want heb de zaakjes wel goed op orde.

De post was wat dramatisch, maar ik denk wel dat er veel mensen bij wie het water aan de lippen staat zenuwachtig aan het worden zijn.

Niet rond kunnen komen is minder erg dan hier oorlog natuurlijk, maar snap de zorgen wel.
pi_220536166
PUSHMELDINGEN @3rr0r
  woensdag 8 april 2026 @ 20:00:26 #217
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220536170
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:00 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ] PUSHMELDINGEN [ afbeelding ] @:3rr0r
Ik heb er 0
  woensdag 8 april 2026 @ 20:00:32 #218
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220536171
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:58 schreef Irmak_Spermabak het volgende:

[..]
7 oktober was dan ook jammer genoeg een reactie op decennia aan Israëlische terreur. Israël is echt een gore kanker.
Nee hoor, integendeel zelfs. De aanslagen van 7 oktober 2023 waren een volgende terreuraanval in een lange lijn van Islamitische en antisemitische terrorisme gericht jegens Joden en Israël, iets waar de groep Arabieren die zichzelf 'de Palestijnen' zijn gaan noemen sinds de jaren 1970, al vele decennia in uitblinken.

Hier vervolgens doodleuk Israël de schuld van geven is niet alleen victim blaming, het is tevens geschiedvervalsing.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:01:10 #219
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220536175
Perssecretaris van het Witte Huis Karoline Leavitt ontkent in een persmoment de berichten dat de Straat van Hormuz is gesloten. Volgens haar "verwacht" Trump dat de belangrijke zeestraat gewoon is geopend.

Kort daarna roept ze Iran op om de zeestraat "onmiddellijk" te heropenen.

OPEN DOEN NU!!1Einz

Fucking clownshow.
pi_220536177
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hier vervolgens doodleuk Israël de schuld van geven is niet alleen victim blaming, het is tegen geschiedvervalsing.
Tegen geschiedvervalsing.

Lang leve Freud.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:01:51 #221
438527 MissButterflyy
pi_220536180
Zojuist
Leavitt: 'Verwacht dat Straat van Hormuz open is'
Perssecretaris van het Witte Huis Karoline Leavitt ontkent in een persmoment de berichten dat de Straat van Hormuz is gesloten. Volgens haar "verwacht" Trump dat de belangrijke zeestraat gewoon is geopend. Kort daarna roept ze Iran op om de zeestraat "onmiddellijk" te heropenen.

Verder kondigt ze aan dat zaterdag de eerste onderhandelingen zullen plaatsvinden tussen de VS en Iran in Pakistan. Daarvoor stuurt Trump vicepresident JD Vance, schoonzoon Jared Kushner en speciale gezant Steve Witkoff naar Islamabad.

Nu.nl

Je kun veel zeggen van Iran. Maar ze spelen het wel slim.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:02:09 #222
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220536182
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Perssecretaris van het Witte Huis Karoline Leavitt ontkent in een persmoment de berichten dat de Straat van Hormuz is gesloten. Volgens haar "verwacht" Trump dat de belangrijke zeestraat gewoon is geopend.

Kort daarna roept ze Iran op om de zeestraat "onmiddellijk" te heropenen.

OPEN DOEN NU!!1Einz
Die is ook niet in haar 1e leugen gestikt..
pi_220536184
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:01 schreef MissButterflyy het volgende:
Zojuist
Perssecretaris van het Witte Huis Karoline Leavitt ontkent in een persmoment de berichten dat de Straat van Hormuz is gesloten. Volgens haar "verwacht" Trump dat de belangrijke zeestraat gewoon is geopend. Kort daarna roept ze Iran op om de zeestraat "onmiddellijk" te heropenen.

Verder kondigt ze aan dat zaterdag de eerste onderhandelingen zullen plaatsvinden tussen de VS en Iran in Pakistan. Daarvoor stuurt Trump vicepresident JD Vance, schoonzoon Jared Kushner en speciale gezant Steve Witkoff naar Islamabad.

Nu.nl

Kushner kunnen ze beter naar Tel Aviv sturen.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:02:26 #224
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220536185
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het alternatief voor hem zijn de idioten die laatst met gouden stroppen rondliepen. Dat land is een doodscult geworden en dat allang voor 7 oktober begonnen en deden ze zelf.
Je projecteert hier de sentimenten van omringende terreurbewegingen en tevens het Iraanse regime op Israël.

Wellicht handig om niet meer af te gaan op allerlei alternatieve media of ongefundeerde claims die op Reddit staan, je wereldbeeld radicaliseert hier aantoonbaar van en dat is zorgwekkend om te aanschouwen.
pi_220536186
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:57 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Heb je een link?
https://www.reddit.com/r/(...)f_armoured_vehicles/

Eerste staat in een veld, maar het tweede pantserwagentje niet. Dit zijn beelden die ook uit Oekraïne komen met 1000 doden per dag. Volgens de IDF zijn er bij hun nog maar 15 gevallen.

Ik druk op X.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:03:08 #226
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220536196
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Die is ook niet in haar 1e leugen gestikt..
Het heeft allemaal maar vrij baan, alsof alles en iedereen verlamd is.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:03:31 #227
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220536198
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:01 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Tegen geschiedvervalsing.

Lang leve Freud.
Nou, dit was een autocorrect na een typo, die zijn niet Freudiaans.
pi_220536206
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Het probleem is dat Israel geen baat heeft bij een ceasefire. Er is voor hun geen voordeel nu tov van gisteren.

Eigenlijk is het alleen maar nadelig voor ze.
Nee, die waren nog niet klaar. Wat dat betreft is de keuze van Iran om de Amerikanen weer voor het blok te zetten om een zegen voor ze. Tenzij Trump besluit en erin slaagt om Israël op de één of andere manier te dwingen tot het stoppen van de aanvallen op Libanon.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:05:09 #229
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220536213
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
https://www.reddit.com/r/(...)f_armoured_vehicles/

Eerste staat in een veld, maar het tweede pantserwagentje niet. Dit zijn beelden die ook uit Oekraïne komen met 1000 doden per dag. Volgens de IDF zijn er bij hun nog maar 15 gevallen.

Ik druk op X.

Beelden van Hezbollah.
pi_220536215
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:03 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het heeft allemaal maar vrij baan, alsof alles en iedereen verlamd is.
Sean Spicer deed de aftrap, met zijn 'record breaking crowds' bij Trumps inauguratie in januari 2017.

't Is een lange wedstrijd. En nog lang niet afgelopen.

De blessuretijd zou nog wel eens veel langer kunnen duren.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:05:18 #231
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220536216
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:44 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
En hij heeft echt nul aura gelukkig. Dat wordt nog lachen als hij een gooi doet naar het presidentschap en hij dit allemaal moet verdedigen :')
Enige manier voor Vance om president te worden, is door arsenicum in de Coca-Cola van Trump te doen. ;)
Deze hele shitshow met Iran kan trouwens ook een probleem voor Rubio worden in 2028 als hij niet tijdig opstapt.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:05:25 #232
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220536217
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
[..]
Bibi die pure schijt heeft aan de wapenstilstand. je verwacht het niet :')
  woensdag 8 april 2026 @ 20:05:41 #233
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220536219
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:04 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nee, die waren nog niet klaar. Wat dat betreft is de keuze van Iran om de Amerikanen weer voor het blok te zetten om een zegen voor ze. Tenzij Trump besluit en erin slaagt om Israël op de één of andere manier te dwingen tot het stoppen van de aanvallen op Libanon.
Ze zijn nooit klaar, want als ze klaar zijn gaat men weer eens naar Bibi kijken die eigenlijk in de cel hoort te zitten.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:06:11 #234
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220536225
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:05 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Sean Spicer deed de aftrap, met zijn 'record breaking crowds' bij Trumps inauguratie in januari 2017.

't Is een lange wedstrijd.

De blessuretijd zou nog wel eens veel langer kunnen duren.
Die zit nog ergens achter een struik, maar ergens mis ik hem ook nog eens.
pi_220536226
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nou, dit was een autocorrect na een typo, die zijn niet Freudiaans.
Vertrouw nou maar op je autocorrect.
pi_220536231
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:01 schreef MissButterflyy het volgende:
Zojuist

Nu.nl

Iran heeft te maken met een stel malloten met toevallig het sterkste leger ter wereld.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  woensdag 8 april 2026 @ 20:06:58 #237
438527 MissButterflyy
pi_220536233
twitter

Wraakzuchtig mannetje is het toch.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:07:22 #238
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220536234
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:51 schreef OllieA het volgende:

[..]

De lat ligt wel laag.
Dat ben ik eigenlijk niet eens met je oneens, maar als je ziet waar met name de jongeren zich richting bewegen, dan kom je in de contreien van Candace Owens, Tucker Carlson, Nick Fuentes, Matt Gaetz en Marjorie Taylor Greene.
pi_220536240
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:06 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Die zit nog ergens achter een struik, maar ergens mis ik hem ook nog eens.
https://www.youtube.com/@SeanMSpicer
  woensdag 8 april 2026 @ 20:10:10 #240
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220536262
Kijk, ik snap best dat Israel zichzelf wou en wil verdedigen. Probleem is de mensen die nu de leiding hebben zijn niet meer rationeel. Alle gematigden zijn eruit geknikkerd en je houdt dan alleen nog de extremisten over. In feite niet heel anders dan het regime in Iran.

Je hebt gematigden nodig die op een gegeven moment zeggen 'wacht ff' want die extremisten gaan niet op een dag denken "achja, we vinden het wel mooi geweest," Zit ook een stukje menselijke natuur in. Als je die macht eenmaal hebt doe je er geen afstand meer van.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:10:55 #241
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220536274
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[ x ]

Narcisten aan de macht gaan zich uiteindelijk aan elkaar ergeren, omdat ze altijd zelf de nummer 1 willen zijn bij alles. Als ze het gevoel hebben weggeduwd te worden duwen ze terug en dat kan die andere dan weer niet hebben. Lijkt me wel een leuke misdaadkomedie met Trump, Netanyahu, Kim en Putin die proberen samen te werken met al hun eigen leugenfabrieken en dergelijke. Moet het wel door the Coen Brothers worden geregiseerd.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:11:31 #242
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220536283
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Kijk, ik snap best dat Israel zichzelf wou en wil verdedigen. Probleem is de mensen die nu de leiding hebben zijn niet meer rationeel. Alle gematigden zijn eruit geknikkerd en je houdt dan alleen nog de extremisten over. In feite niet heel anders dan het regime in Iran.

Je hebt gematigden nodig die op een gegeven moment zeggen 'wacht ff' want die extremisten gaan niet op een dag denken "achja, we vinden het wel mooi geweest"
Net als in de VS...
  woensdag 8 april 2026 @ 20:11:42 #243
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220536286
pi_220536288
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:07 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat ben ik eigenlijk niet eens met je oneens, maar als je ziet waar met name de jongeren zich richting bewegen, dan kom je in de contreien van Candace Owens, Tucker Carlson, Nick Fuentes, Matt Gaetz en Marjorie Taylor Greene.
Je oogst wat je zaait, zoals het gezegde luidt.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:11:52 #245
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220536289
quote:

Je hebt gematigden nodig die op een gegeven moment zeggen 'wacht ff' want die extremisten gaan niet op een dag denken "achja, we vinden het wel mooi geweest"
Israël heeft nu simpelweg een kans die het niet snel weer zal krijgen. En dan moet het voor de eigen veiligheid Hezbollah en Iran zo hard mogelijk aanpakken. Dat is dus juist rationeel handelen.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 8 april 2026 @ 20:13:03 #246
284411 crew  heywoodu
pi_220536298
"De straat van Hormuz is gesloten", ok, maar waar ligt precies de lijn? :P

Die drie in de blauwe 'cirkel' zijn er neem ik aan al doorheen?

woensdag 8 april 2026 @ 20:13:17 #247
438527 MissButterflyy
pi_220536299
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Israël heeft nu simpelweg een kans die het niet snel weer zal krijgen. En dan moet het voor de eigen veiligheid Hezbollah en Iran zo hard mogelijk aanpakken. Dat is dus juist rationeel handelen.
Pleur toch eens op man.
Ik word zo moe van het verheerlijken van deze oorlogsmisdaden.
pi_220536303
Leuke tijden op de beurs, net alsof ik een ritje maak in de Baron. Al mijn opties verkocht op het hoogtepunt vandaag en later weer lekker binnenharken.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:14:09 #249
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220536305
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:13 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Pleur toch eens op man.
Ik word zo moe van het verheerlijken van deze oorlogsmisdaden.
Als je niet normaal kan reageren, reageer dan niet. Van oorlogsmisdaden is namelijk helemaal geen sprake. En als jij denkt van wel dan moet je het concreet maken met een aantal voorbeelden.
pi_220536311
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:11 schreef Monolith het volgende:

[..]
Je oogst wat je zaait, zoals het gezegde luidt.
Constant haat zaaien naar de ander en dan verbaasd zijn dat de boze groep zich ook tegen je kan keren. Het internet staat vol jankende MAGA's die verbaasd zijn dat hun illegale werknemers, of hun buitenlandse partner ook opgepakt zijn. Echt te dom om te kakken.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:15:08 #251
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220536315
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat ik bedoel is dat Bibi niet gaat stoppen. Dus mocht hij klaar zijn met deze 2 landen, dan gaat ie wel weer ergens anders verder.

Ik ben daar vrij cynisch in denk ik. De interne structuur in Israel (en ja Iran ook) is nu volledig gericht op oorlog voeren en meer land pakken (als bufferzone zegt men, dat moet ik nog zien).

Die geest krijgt je lastig terug in de fles. Ze hebben de smaak te pakken nu.
pi_220536324
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als je niet normaal kan reageren, reageer dan niet. Van oorlogsmisdaden is namelijk helemaal geen sprake. En als jij denkt van wel dan moet je het concreet maken met een aantal voorbeelden.
Ik weet zeker dat jij ondertussen al honderden voorbeelden hebt gezien.
  Redactie Sport woensdag 8 april 2026 @ 20:16:26 #253
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220536334
De Straat was toch open allen?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 8 april 2026 @ 20:16:48 #254
438527 MissButterflyy
pi_220536338
quote:

[..]
Die 250 doden van vandaag en al die woonwijken en flatgebouwen waren vast van hezbollah en enkel hezbollah leden.
1 miljoen mensen op de vlucht… vast allemaal hezbollah leden.

Krijg je betaald per post door de Mossad ofzo? Je hebt ook nooit over iets anders een mening.
  FOK!Fotograaf woensdag 8 april 2026 @ 20:16:56 #255
364681 over_hedge
pi_220536341
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
was idd
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_220536343
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
Was het ook, voor een paar uurtjes althans.
pi_220536347
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[ x ]

't Is maar van welke kant je het bekijkt.

Het is hier wel vaker ter sprake gekomen, dat er veel over de VS tegen Iran wordt gesproken, en wat er tussen die 2 speelt, en wat de VS zou moeten doen om Iran klein te krijgen dan wel om er zo goed mogelijk uit te komen, maar dan kwam er ook altijd wel iemand tussendoor die meldde dat Israël ook een direct betrokkene was. En dus ook een stem had in het verhaal... dan wel een stem zou moeten hebben.

Laten we eerlijk zijn: op een enkele keer na heeft Trump de naam van Bibi in zijn opschepperige toespraken en 'tweets' niet genoemd. Hij kan geen anderen naast zich velen op het Grote Podium.

En hij krijgt daardoor wederom een lesje in bescheidenheid.
Gisteren van Iran.
Vandaag van Netanyahu.

Het vervelende is, dat Trump altijd anderen de schuld zal blijven geven. Dus, wie weet, vliegt er de komende tijd wel weer voormalig kontlikkend volk uit. Omdat ze hem in de oorlog hebben gesleept, of omdat ze niet genoeg contact onderhielden met Israël, of vanwege iets anders. Hij verzint vast wel weer wat.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:18:54 #258
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220536355
quote:
Van oorlogsmisdaden is namelijk helemaal geen sprake
Ontkennen van oorlogsmisdaden :r :r :r
  woensdag 8 april 2026 @ 20:19:07 #259
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220536356
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Wat ik bedoel is dat Bibi niet gaat stoppen. Dus mocht hij klaar zijn met deze 2 landen, dan gaat ie wel weer ergens anders verder.

Ik ben daar vrij cynisch in denk ik. De interne structuur in Israel (en ja Iran ook) is nu volledig gericht op oorlog voeren en meer land pakken (als bufferzone zegt men, dat moet ik nog zien).

Die geest krijgt je lastig terug in de fles. Ze hebben de smaak te pakken nu.
Als Hezbollah weg zou zijn en het Iraanse regime ook, dan is er voor Israël alleen nog maar Hamas en wat andere kleinere Palestijnse terreurgroeperingen.
  Redactie Sport woensdag 8 april 2026 @ 20:19:22 #260
pi_220536360
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:17 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Was het ook, voor een paar uurtjes althans.
Dat is er een van tempoteam!
  woensdag 8 april 2026 @ 20:19:35 #261
438527 MissButterflyy
pi_220536361
Witte Huis haalt opnieuw uit naar NAVO
Verder vertelt de Amerikaanse perssecretaris Karoline Leavitt op de persconferentie dat NAVO-chef Rutte en Trump later de terugtrekking van de VS uit NAVO zullen bespreken. "De NAVO was getest en heeft gefaald". Daarmee doelt Leavitt mogelijk op de vele oproepen van Trump om de VS te helpen bij het heropenen van de Straat van Hormuz, waar de NAVO terughoudend op heeft gereageerd.

Rutte begint vandaag aan zijn vierdaagse bezoek aan het Witte Huis

Nu.nl

Astjeblieft, stap gewoon op uit de NAVO. Jullie moeten het echt zelf uitzoeken, Amerika en Israël.
Het zou mooi zijn als er straks wel schepen van de EU worden doorgelaten. _O-
pi_220536365
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 19:58 schreef Toby56 het volgende:
Jared Kushner zal de blaren uit zijn tong moeten lullen.
Moet lukken met de gespleten tong die typisch is voor dat volk.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:20:52 #263
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220536372
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:16 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Die 250 doden van vandaag en al die woonwijken en flatgebouwen waren vast van hezbollah en enkel hezbollah leden.

Krijg je betaald per post door de Mossad ofzo? Je hebt ook nooit over iets anders een mening.
Als Israël inderdaad goede indicaties heeft dat leden van Hezbollah of militaire infrastructuur daar aanwezig zijn, mag men die bombarderen. Dat is dus geen oorlogsmisdaad. En vluchtende mensen al helemaal niet, dat gebeurt in elke oorlog.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:21:02 #264
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220536373
De haatjurken zijn wat vergeten aan het bestand te voegen en willen nu de voorwaarden veranderen.

Gaat nog wel ff duren. Doe het goed of niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220536375
quote:

[..]

Bekijk deze YouTube-video

Dit is maar 1 van de vele voorbeelden van IDF leden die zelf zeggen menselijke schilden te gebruiken. Ergens in het Gaza topic had ik ook nog wat beelden van Palestijnen die met een gopro op door huizen en andere plekken moesten lopen waar de helden van de IDF te bang voor waren. Die gopro was zodat ze konden controleren, of de Palestijnse burger wel zijn taak had gedaan. Ziek land is het.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:22:00 #266
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220536384
quote:
….
Wat een grap. In Iran zijn ze veruit meest rationeel geweest hoor mbt alle onderhandelingen naar een mogelijke nucleaire deal met Trump.

Ik snap dat het niet kan resoneren met wat de ogen waarnemen: stel ayatollahs echt rationeler dan die Amerikanen in strak maatpak of de Israëliërs?! Maar het is echt zo ja, by far zelfs.

Ook nu weer, nadat de Amerikanen tweemaal voor de vorm hebben onderhandeld met Iran om ze keihard aan te vallen. En Trump gisteren akkoord ging met het 10-punten plan als basis van Iran, en Iran de straat van Hormuz openstelde….ook nu weer is het Trump zijn administratie die probeert onder bepaalde afspraken uit te komen.

Niet beseffende dat de deal die hij voor de aanval op Iran kon maken beter was dan vandaag: 0% uranium en geen Iran dat de Straat van Hormuz beheerd. De deal die hij vandaag of binnen twee weken kan maken is vele malen minder slecht dan over 1/2 maanden als hij erachter komt dat de oorlog op een dood spoor zit en behalve Hormuz ook de Rode Zee crossing is afgesloten met alle gevolgen van dien en zijn wapenvoorraden nog veel meer depleted zijn.
enkelband
pi_220536387
Tsja je zult maar een dag niemand vermoorden, ik kan me voorstellen dat je dan lichtelijk gek wordt

Israël :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_220536389
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:19 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Moet lukken met de gespleten tong die typisch is voor dat volk.
Welk volk?

Zelfbenoemde diplomaten?
Trumpisten?
Beide?
  FOK!Fotograaf woensdag 8 april 2026 @ 20:23:26 #269
364681 over_hedge
pi_220536398
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:19 schreef MissButterflyy het volgende:
Verder vertelt de Amerikaanse perssecretaris Karoline Leavitt op de persconferentie dat NAVO-chef Rutte en Trump later de terugtrekking van de VS uit NAVO zullen bespreken. "De NAVO was getest en heeft gefaald". Daarmee doelt Leavitt mogelijk op de vele oproepen van Trump om de VS te helpen bij het heropenen van de Straat van Hormuz, waar de NAVO terughoudend op heeft gereageerd.

Nu.nl

Astjeblieft, stap gewoon op uit de NAVO. Jullie moeten het echt zelf uitzoeken, Amerika en Israël.
zou iemand al verteld hebben dat Trump helemaal niet uit de navo kan stappen?
  woensdag 8 april 2026 @ 20:23:42 #270
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220536399
quote:

Nu.nl

Denk je dat Rutte ook een smaakje mag kiezen voor het condoom voor ie aan de pijpbeurt begint?
pi_220536407
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Denk je dat Rutte ook een smaakje mag kiezen voor het condoom voor ie aan de pijpbeurt begint?
Ze hebben daar maar 1 smaak.
Zure augurk.
pi_220536408
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:22 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Welk volk?

Zelfbenoemde diplomaten?
Trumpisten?
Beide?
https://en.wikipedia.org/(...)y_life_and_education -> Early life
pi_220536412
quote:

Nu.nl

Het heeft ook niks met deze domme “test” te maken. Ze wilden er sowieso uit. Past ook gewoon goed in hun anti EU campagne en het steunen van pseudo dictatortjes als Orban en die knul in Slovakije.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:24:59 #274
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220536414
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:22 schreef recidivist het volgende:

[..]
Wat een grap. In Iran zijn ze veruit meest rationeel geweest hoor mbt alle onderhandelingen naar een mogelijke nucleaire deal met Trump.

Ik snap dat het niet kan resoneren met wat de ogen waarnemen: stel ayatollahs echt rationeler dan die Amerikanen in strak maatpak of de Israëliërs?! Maar het is echt zo ja, by far zelfs.

Ook nu weer, nadat de Amerikanen tweemaal voor de vorm hebben onderhandeld met Iran om ze keihard aan te vallen. En Trump gisteren akkoord ging met het 10-punten plan als basis van Iran, en Iran de straat van Hormuz openstelde….ook nu weer is het Trump zijn administratie die probeert onder bepaalde afspraken uit te komen.

Niet beseffende dat de deal die hij voor de aanval op Iran kon maken beter was dan vandaag: 0% uranium en geen Iran dat de Straat van Hormuz beheerd. De deal die hij vandaag of binnen twee weken kan maken is vele malen minder slecht dan over 1/2 maanden als hij erachter komt dat de oorlog op een dood spoor zit en behalve Hormuz ook de Rode Zee crossing is afgesloten met alle gevolgen van dien en zijn wapenvoorraden nog veel meer depleted zijn.
Het regime van Iran is alles behalve rationeel. Die zijn als een kat in het nauw en maken daardoor de gekste sprongen.

Men heeft allerlei landen in de omgeving die helemaal niets met deze oorlog te maken hebben, gebombardeerd en dreigt de wereldeconomie de hele tijd op de blazen. Dat helemaal niets meer met de VS en Israël te maken.

Het Iraanse regime is zo wanhopig dat men niets anders meer als uitweg ziet dan de hele wereld hierbij te betrekken. Dat is niet rationeel maar pure radeloosheid.

Moet je nagaan als zo een partij een kernwapen hadden. Die hadden er nu al meerdere ingezet, met alle gevolgen van dien.
pi_220536419
quote:
Welk volk?

Zakenmensen?
Investeerders?
Regeringsmedewerkers?
Allemaal?
  woensdag 8 april 2026 @ 20:25:53 #276
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_220536427
quote:

Nu.nl

Hebben nog steeds niet door wat de NAVO is en hoe het werkt.. :')
  woensdag 8 april 2026 @ 20:26:03 #277
438527 MissButterflyy
pi_220536428
Iraans tienpuntenplan 'in prullenbak gegooid' door Trump
In de media gingen vandaag berichten rond over het Iraanse tienpuntenplan, dat de VS zou hebben gebruikt als basis voor het staakt-het-vuren. Dat weerlegt perssecretaris Karoline Leavitt. "Het werd letterlijk in de prullenbak gegooid door president Trump en zijn onderhandelingsteam", zei ze tijdens het persmoment.

Nadat Trump het staakt-het-vuren had aangekondigd, publiceerden Iraanse staatsmedia een voorstel waarin onder meer stond dat Iran de Straat van Hormuz onder controle zou houden, de internationale sancties tegen het land zouden worden opgeheven en dat uraniumverrijking zou worden "geaccepteerd".

Leavitt beweert dat Iran een "redelijker, totaal ander en beknopter plan" aan de president had voorgelegd. "Het idee dat president Trump ooit een Iraanse wensenlijst zou accepteren is volkomen absurd". Ook benadrukt ze dat het nog steeds doel is van de Amerikaanse president om uraniumverrijking te stoppen.

Nu.nl

Terug bij af. Wat een bende.
pi_220536433
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:14 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Constant haat zaaien naar de ander en dan verbaasd zijn dat de boze groep zich ook tegen je kan keren. Het internet staat vol jankende MAGA's die verbaasd zijn dat hun illegale werknemers, of hun buitenlandse partner ook opgepakt zijn. Echt te dom om te kakken.
Goh het lijken wel Saoediërs.
Corporate translator
  woensdag 8 april 2026 @ 20:26:58 #279
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220536434
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:13 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Pleur toch eens op man.
quote:

[..]

Als je wil dat er anders gepost wordt, waarom zit jij dan zo te jijbakken? Hr heeft post met een mening die hij onderbouwt met bronnen en feiten.

Maar hey, persoonlijk worden is belangrijker natuurlijk zodra het je niet aan staat allemaal.
1947-2016
pi_220536442
quote:

Nu.nl

Voor het afschrikken van Poetin hebben we de VS niet nodig. Trump komt toch niet en als hij wel kwam zou zijn leger te zwak zijn om zelfs maar Iran te verslaan.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:28:05 #281
438527 MissButterflyy
pi_220536444
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het regime van Iran is alles behalve rationeel. Die zijn als een kat in het nauw en maken daardoor de gekste sprongen.

Men heeft allerlei landen in de omgeving die helemaal niets met deze oorlog te maken hebben, gebombardeerd en dreigt de wereldeconomie de hele tijd op de blazen. Dat helemaal niets meer met de VS en Israël te maken.

Het Iraanse regime is zo wanhopig dat men niets anders meer als uitweg ziet dan de hele wereld hierbij te betrekken. Dat is niet rationeel maar pure radeloosheid.

Moet je nagaan als zo een partij een kernwapen hadden. Die hadden er nu al meerdere ingezet, met alle gevolgen van dien.
Ik vind ze behoorlijk slim en gehaaid. Dat ben je niet in blinde paniek.
Ze hadden vast een draaiboek dat zoiets als dit eens zou gebeuren.
pi_220536446
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:26 schreef MissButterflyy het volgende:
In de media gingen vandaag berichten rond over het Iraanse tienpuntenplan, dat de VS zou hebben gebruikt als basis voor het staakt-het-vuren. Dat weerlegt perssecretaris Karoline Leavitt. "Het werd letterlijk in de prullenbak gegooid door president Trump en zijn onderhandelingsteam", zei ze tijdens het persmoment.

Nadat Trump het staakt-het-vuren had aangekondigd, publiceerden Iraanse staatsmedia een voorstel waarin onder meer stond dat Iran de Straat van Hormuz onder controle zou houden, de internationale sancties tegen het land zouden worden opgeheven en dat uraniumverrijking zou worden "geaccepteerd".

Leavitt beweert dat Iran een "redelijker, totaal ander en beknopter plan" aan de president had voorgelegd. "Het idee dat president Trump ooit een Iraanse wensenlijst zou accepteren is volkomen absurd". Ook benadrukt ze dat het nog steeds doel is van de Amerikaanse president om uraniumverrijking te stoppen.

Nu.nl

Dus, we hebben op de Dag van Armageddon alleen kunnen genieten van het feit dat het 'slechts' tot 254 doden beperkt is gebleven.
En dat de olieprijzen enzo eventjes zijn gedaald.

Nou ja, iedere dag erbij is 'mooi' meegenomen.
  FOK!Fotograaf woensdag 8 april 2026 @ 20:28:30 #283
364681 over_hedge
pi_220536447
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]
[..]
Als je wil dat er anders gepost wordt, waarom zit jij dan zo te jijbakken? Hr heeft post met een mening die hij onderbouwt met bronnen en feiten.

Maar hey, persoonlijk worden is belangrijker natuurlijk zodra het je niet aan staat allemaal.
Feiten? Lol
pi_220536455
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:25 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Welk volk?

Zakenmensen?
Investeerders?
Regeringsmedewerkers?
Allemaal?
Doe niet onnozel, je weet precies wat voor 'volk' ik bedoel.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:29:28 #285
438527 MissButterflyy
pi_220536459
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]
[..]

Ach jee, kom jij weer om de hoek kijken. :W

Heb je het tegen jezelf nu? Als er een relletje is ben jij er zo bij. Treurig wel.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:29:36 #286
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220536461
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik weet zeker dat jij ondertussen al honderden voorbeelden hebt gezien.
Nee hoor, wel zijn er dingen die worden aangehaald en simpelweg niet als een oorlogsmisdaad kwalificeren.

Zoals onder andere het door jou gedeelde beeldmateriaal van Reddit en tevens de dingen die je gisteren in een ander topic had gedeeld van een of andere rare radicaal linkse alternatieve media, met allerlei complotmeuk een mislukt rapper als host.
pi_220536464
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:29 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Doe niet onnozel, je weet precies wat voor 'volk' ik bedoel.
Nee.
  Moderator woensdag 8 april 2026 @ 20:29:48 #288
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220536465
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:26 schreef MissButterflyy het volgende:

Nu.nl

Ziedend, schreeuwend en met het schuim op de kaken waarschijnlijk. _O-
  woensdag 8 april 2026 @ 20:30:23 #289
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_220536471
quote:

[..]
Dat zijn jouw woorden. Niet de mijne.

De VS is Israël te hulp geschoten (Joost mag weten wat het plan precies was, maar ala), nu de VS en Iran een 'deal' voor een wapenstilstand hebben (incl. Libanon) vind ik wel dat Israël zich daar ook aan moet houden als dat zo in het voorstel staat. Desnoods onder druk van de VS. Anders kun je net zo goed verder gaan waar de countdown klok gebleven was en er vanavond nog op los knallen
  woensdag 8 april 2026 @ 20:30:25 #290
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220536472
quote:

[..]

Die dwazen die achter iran en tegen de vs zijn, realiseren zich niet wat voor een enorme onbetrouwbare ideologisch gedreven mafkezen die haatjurken zijn.
1947-2016
  woensdag 8 april 2026 @ 20:31:04 #291
438527 MissButterflyy
pi_220536475
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:28 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Dus, we hebben op de Dag van Armageddon alleen kunnen genieten van het feit dat het 'slechts' tot 254 doden beperkt is gebleven.
En dat de olieprijzen enzo eventjes zijn gedaald.

Nou ja, iedere dag erbij is 'mooi' meegenomen.
Zo is het. :D
pi_220536476
Maar z’n beursvriendjes konden wel ff met wat winst uitstappen.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:31:09 #293
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220536479
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:28 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik vind ze behoorlijk slim en gehaaid. Dat ben je niet in blinde paniek.
Ze hadden vast een draaiboek dat zoiets als dit eens zou gebeuren.
Het bombarderen van andere landen is niet slim en het treffen van de wereldeconomie ook niet. Het zijn dingen die Iran doet, omdat men op militair gebied verder niets weet te bewerkstelligen. Het luchtruim is nog altijd (sinds vorig jaar al) volledig open voor de VS en Israël om te doen wat men maar wil.
  Redactie Sport woensdag 8 april 2026 @ 20:31:20 #294
pi_220536482
We gaan zware tijden tegemoet allen
  woensdag 8 april 2026 @ 20:31:42 #295
438527 MissButterflyy
pi_220536487
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:30 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Die dwazen die achter iran en tegen de vs zijn, realiseren zich niet wat voor een enorme onbetrouwbare ideologisch gedreven mafkezen die haatjurken zijn.
Niemand is voor Iran, hou toch eens op met die flauwekul.
Moet ook steeds weer worden uitgelegd hier.
pi_220536489
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 20:22 schreef recidivist het volgende:

[..]

Het is een prestatie van formaat dat je als president meerdere oorlogen kan voeren tegen Iran en dan uiteindelijk akkoord gaat met een staakt het vuren met slechtere voorwaarden dan Obama zonder een schot te lossen. Dat staakt het vuren gaat vervolgens binnen een dag de prullenbak in, omdat een landje van 10 miljoen inwoners geen enkel respect voor je heeft en zelf zijn gang gaat.
  woensdag 8 april 2026 @ 20:32:05 #297
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_220536490
quote:

[..]

Dat is volledig rationeel en heet asymmetrische oorlogsvoering.

Volgens mij heeft al eerder iemand dit aan je uitgelegd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')