abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220535276
Niet mijn OP.

quote:
Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.

Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979

Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld

Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.html

Osint accounts melden al veel langer veel groot materieel richting midden Oosten, B2’s tankers e.d. gingen 2 weken geleden al die kant op en nu een grote Carrier met alle begeleiding.

Het is wachten tot de VS actief gaat worden in Iran en extreme islamieten een kopje kleiner maakt.

Mooi om hier te volgen.

Livestream Intel cams:

https://www.youtube.com/live/4E-iFtUM2kk

Hold on a minute, hang on. Breaking news! Steve Lookner:

https://www.youtube.com/@:AgendaFreeTV/streams

Tijdlijn van deze oorlog:
Mar 3: "We won the war."
Mar 7: "We defeated Iran."
Mar 9: "We must attack Iran."
Mar 9: "The war is ending almost completely, and very beautifully."
Mar 11: "You never like to say too early you won. We won. In the first hour it was over." Mar 12: "We did win, but we haven't won completely yet."
Mar 13: "We won the war."
Mar 14: "Please help us."
Mar 15: "If you don't help us, I will certainly remember it."
Mar 16: "Actually, we don't need any help at all."
Mar 16: "I was just testing to see who's listening to me."
Mar 16: "If NATO doesn't help, they will suffer something very bad."
Mar 17: "We neither need nor want NATO's help."
Mar 17: "I don't need Congressional approval to withdraw from NATO."
Mar 18: "Our allies must cooperate in reopening the Strait of Hormuz."
Mar 19: "US allies need to get a grip - step up and help open the Strait of Hormuz."
Mar 20: "NATO are cowards."
Mar 21: "The Strait of Hormuz must be protected by the countries that use it. We don't use it, we don't need to open it."
Mar 22: "This is the last time. I will give Iran 48 hours. Open the strait"
Mar 22: "Iran is Dead"

Mar 23: "We had very good and productive talks with Iran."
Mar 24: "We're making progress."
Mar 25: "They gave us a present and the present arrived today. And it was a very big present worth a tremendous amount of money. I'm not going to tell you what that present is, but it was a very significant prize." Mar 26: "Make a deal, or we'll just keep blowing them away."
Mar 27: "We don't have to be there for NATO."
Mar 28: No major quote
Mar 29: Claimed talks were progressing
Mar 30: "Open the Strait of Hormuz immediately, or face devastating consequences."
Mar 31: Claimed a deal was "very close" and that Iran would "do the right thing"
Apr 1: "We'll see what happens very soon."
Apr 2: Repeated that a deal was likely, while warning of continued strikes if not
Apr 3: "Something big is going to happen."
Apr 4: Said Iran must comply "immediately" or face further consequences.
Apr 5: "Open the fuckin' Strait, you crazy bastards, or you'll be living in Hell - JUST WATCH! Praise be to Allah."
Apr 6: "The entire country could be taken out in one night. And that night might be tomorrow night."
Apr 7: A whole civilization will die tonight, never to be brought back again. I don’t want that to happen, but it probably will.
pi_220535279
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, en vindt je dat de Geneefse Conventies voor beide partijen gelden of eigenlijk alleen voor Israël?
Wat een vraag :')
  woensdag 8 april 2026 @ 17:48:08 #3
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220535285
woensdag 8 april 2026 17:35 schreef Starhopper het volgende:[/b]

quote:
[..]
Burgerdoden zoveel mogelijk beperken bijvoorbeeld. Dat zei ik eerder al. Israël is er niet vies van om hele woonwijken maar plat te bombarderen.
[/quote]
Dat doen ze toch ook, maar omdat Hamas en Hezbollah er niet vies van zijn zich achter burgers te verschuilen in woonwijken ligt de verantwoordelijk dus bij hun en hun vriendjes in Iran.
Die gisteren ook weer een knap staaltje van hetzelfde lieten zien, door hun eigen burgers als kanonnenvoer op de bruggen etc. te posteren.
  woensdag 8 april 2026 @ 17:48:40 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220535288
quote:

[..]
Ah, en vindt je dat de Geneefse Conventies voor beide partijen gelden of eigenlijk alleen voor Israël?
Israël heeft de Geneefse Conventies ondertekend dus is verplicht zich eraan te houden. De verplichtingen van Israël verdwijnen niet omdat de tegenpartij ze schend. Oorlogsrecht is niet jij deed het dus doe ik het ook.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_220535297
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:48 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Israël heeft de Geneefse Conventies ondertekend dus is verplicht zich eraan te houden. De verplichtingen van Israël verdwijnen niet omdat de tegenpartij ze schend. Oorlogsrecht is niet jij deed het dus doe ik het ook.
Israel wordt nooit op het matje geroepen wanneer zij regels schenden. Israel geniet altijd van speciale behandeling.
pi_220535300
quote:

[..]
Je vindt dus dat deze regels eenzijdig voor Israël gelden. Duidelijk.

Ik denk dat we hier wel de kern van het probleem hebben. Dank voor deze eerlijkheid.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 8 april 2026 @ 17:51:13 #7
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220535302
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
@:phpmystyle kom er maar in. Dit kun je niet over je kant laten gaan.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 11:06 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Poetin is doodsbang voor Trump, niet voor Europa of een Amerikaloze NAVO, even goed om te onthouden als vrije Europeaan.
Als je een complete rage verwacht dan moet ik je teleurstellen. Maar het idee dat de Russische president bang is voor de Amerikaanse president is natuurlijk onzin. Eerdere presidenten die Poetin niet goed gezind waren (Obama/Biden) maar ook met havikken zoals H Clinton op buitenlandse zaken hebben Poetin ook nooit weerhouden van avonturen in het buitenland of grote aanpassingen van het strategische (buitenland) beleid. Sterker nog, Rusland is juist oorlogen gestart onder die presidenten.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  woensdag 8 april 2026 @ 17:53:24 #8
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220535311
quote:

[..]
Dat klopt dus niet (helemaal), omdat het geen leger tegen leger is, maar een leger tegen terroristen.
pi_220535313
twitter
pi_220535314
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:50 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Israel wordt nooit op het matje geroepen wanneer zij regels schenden. Israel geniet altijd van speciale behandeling.
Het is een complot.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220535320
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:53 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Het is een complot.
Het was een complot. :P
  woensdag 8 april 2026 @ 17:57:44 #12
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220535329
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:53 schreef Since2003 het volgende:
[ x ]
Dan zal het wel snel weer gaan beginnen.
pi_220535335
twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 8 april 2026 @ 17:59:13 #14
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220535338
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 07:35 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Slechts een teken van leven van wat er over is van Iran en wat ze alsnog aan ridicule eisen hebben ligt nu op tafel.

Laten we de opvallendste eruit halen, "blijven door ontwikkelen aan kernwapens"

Israël, "Goed plan, laten we het land dat ons al 47 jaar probeert te vernietigen kernwapens schenken"
Iran kan ook kernwapens kopen van de kleine rocketman
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220535339
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:53 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat klopt dus niet (helemaal), omdat het geen leger tegen leger is, maar een leger tegen terroristen.
De Geneefse conventie is een stuk breder dan de omgang met militairen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 8 april 2026 @ 18:01:07 #16
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220535351
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:53 schreef Since2003 het volgende:
[ x ]
israel moet nu ook stoppen , het is ook net een klein jochie dat de tegenstander tegen de schenen blijft schoppen vanachter zijn grote vriend
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 8 april 2026 @ 18:01:10 #17
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220535352
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:59 schreef Monolith het volgende:

[..]
De Geneefse conventie is een stuk breder dan de omgang met militairen.
Maar toch valt het er in dit geval niet helemaal onder.
pi_220535358
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:01 schreef Tarado het volgende:

[..]
Maar toch valt het er in dit geval niet helemaal onder.
Wat is het het dat er volgens jou niet onder valt?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 8 april 2026 @ 18:02:43 #19
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220535362
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
israel moet nu ook stoppen , het is ook net een klein jochie dat de tegenstander tegen de schenen blijft schoppen vanachter zijn grote vriend
Dat willen ze niet, dat hebben ze ook gezegd.
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 8 april 2026 @ 18:03:03 #20
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220535366
Beirut schijnt een mooie stad te zijn maar man man man wat hebben die altijd pech.

Beetje de B100 onder de steden.

Exploderende kunstmest, brandstof tekorten, en om de zoveel jaar komt Israel weer langs.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 8 april 2026 @ 18:03:20 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220535368
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je vindt dus dat deze regels eenzijdig voor Israël gelden. Duidelijk.

Ik denk dat we hier wel de kern van het probleem hebben. Dank voor deze eerlijkheid.
Dat zeg ik helemaal niet. Dat maak jij ervan
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_220535369
quote:

[..]
Dan komen we op een kritisch punt de conventies zijn getekend door landen jij beweert dat Palestina geen staat is, dus kan dat land wat niet zou bestaan ook die conventies niet tekenen.

Maar zelfs het niet erkende en niet bestaande land Palestina heeft wel die conventies getekend dus ja dan geldt het ook voor dat land.
pi_220535376
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:55 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Het was een complot. :P
Het blijft een complot. Die tabletjes zijn er niet voor een dag.
pi_220535378
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:58 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Wat je niet vermeld is dat Israel al probeerde om Iran van het staakt het vuren af te krijgen. Wat op zich ook wel kan. De ceasefire is een bestand tussen Amerikanen en Iran, niet Iran en Israel.
  FOK!Fotograaf woensdag 8 april 2026 @ 18:04:57 #25
364681 over_hedge
pi_220535389
Staakt-het-vuren onder druk
De wapenstilstand staat onder druk na meldingen van verschillende schendingen. Hieronder een kort overzicht:

In Koeweit, de VAE, Bahrein en Qatar zijn meldingen gedaan van Iraanse drone- en raketaanvallen.
Israël heeft het 'zwaarste bombardement' tot nu toe uitgeoefend op Libanon. Volgens Pakistan is het staakt-het-vuren ook van toepassing op Libanon en schendt Israël het bestand door toch aanvallen uit te voeren. Israël ontkent dat Libanon was opgenomen in de wapenstilstand.
Ook Iran zegt dat Israël het bestand heeft geschonden. Het Iraanse persbureau Fars meldt dat het land als reactie hierop het scheepvaartverkeer in de Straat van Hormuz heeft stilgelegd. Ook zouden aanvallen op doelen in Israël worden overwogen.
Volgens persbureau Tasnim dreigt Iran zich terug te trekken uit de wapenstilstand als de aanvallen op Libanon doorgaan.

fiasco
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:06:06 #26
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220535397
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dan komen we op een kritisch punt de conventies zijn getekend door landen jij beweert dat Palestina geen staat is, dus kan dat land wat niet zou bestaan ook die conventies niet tekenen.

Maar zelfs het niet erkende en niet bestaande land Palestina heeft wel die conventies getekend dus ja dan geldt het ook voor dat land.
Maar ze zijn even vergeten waarvoor ze getekend hebben?
  woensdag 8 april 2026 @ 18:06:16 #27
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220535398
Het staakt-het-vuren staat nu al op losse schroeven dus.
Wat.een.shitshow.
pi_220535401
Sorry, vergissing.
pi_220535407
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:53 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dus je mag gewoon een willekeurig land binnenvallen om daar hele provincies met de grond gelijk te maken omdat er naar jouw zeggen hier en daar wat terroristen zitten? En dan moet dat land maar over zich heen laten lopen?
  woensdag 8 april 2026 @ 18:08:33 #30
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220535411
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:07 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ik denk niet dat Israel een staakt-het-vuren wil.
De ware aard van Bibiboy komt weer eens naar boven.

Iran en de VS zouden gewoon als extra eis moeten hebben dat die kerel eens opstapt. Ook in Israel zelf willen veel mensen dat.
pi_220535413
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:04 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Wat je niet vermeld is dat Israel al probeerde om Iran van het staakt het vuren af te krijgen. Wat op zich ook wel kan. De ceasefire is een bestand tussen Amerikanen en Iran, niet Iran en Israel.
Ik denk ook niet dat Israel een staakt-het-vuren wil, eigenlijk.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:08:50 #32
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220535414
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:07 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dus je mag gewoon een willekeurig land binnenvallen om daar hele provincies met de grond gelijk te maken omdat er naar jouw zeggen hier en daar wat terroristen zitten? En dan moet dat land maar over zich heen laten lopen?
Welk land heb je het nu over? Het ging over de situatie Hamas-Israel.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:09:08 #33
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220535419
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:04 schreef over_hedge het volgende:
Staakt-het-vuren onder druk
De wapenstilstand staat onder druk na meldingen van verschillende schendingen. Hieronder een kort overzicht:

In Koeweit, de VAE, Bahrein en Qatar zijn meldingen gedaan van Iraanse drone- en raketaanvallen.
Israël heeft het 'zwaarste bombardement' tot nu toe uitgeoefend op Libanon. Volgens Pakistan is het staakt-het-vuren ook van toepassing op Libanon en schendt Israël het bestand door toch aanvallen uit te voeren. Israël ontkent dat Libanon was opgenomen in de wapenstilstand.
Ook Iran zegt dat Israël het bestand heeft geschonden. Het Iraanse persbureau Fars meldt dat het land als reactie hierop het scheepvaartverkeer in de Straat van Hormuz heeft stilgelegd. Ook zouden aanvallen op doelen in Israël worden overwogen.
Volgens persbureau Tasnim dreigt Iran zich terug te trekken uit de wapenstilstand als de aanvallen op Libanon doorgaan.

fiasco
Ik zei het vanmorgen al. Israël gaat zich niet houden aan de wapenstilstand.

quote:
81s.gif Op woensdag 8 april 2026 10:04 schreef Starhopper het volgende:
Haha alsof bibi zich aan de wapenstilstand gaat houden :')
  woensdag 8 april 2026 @ 18:09:09 #34
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220535420
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]

'Palestina' bestaat inderdaad niet. Het is niet eens duidelijk wat de grenzen zijn en wat de overheid is. Men voldoet op geen enkele manieren aan het Verdrag van Montevideo. Bovendien is dat hier niet relevant, want Hezbollah is niet 'Palestijns' en in het geval van Hamas zitten zij in de Gazastrook en hebben geen politieke macht op de Westelijke Jordaanoever.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220535422
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:53 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Het is een complot.
Dat moet wel als Israel nooit op het matje wordt geroepen wanneer zij wederom de regels schenden. Israel geniet altijd van een speciale behandeling.
pi_220535424
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:08 schreef Tarado het volgende:

[..]
Welk land heb je het nu over? Het ging over de situatie Hamas-Israel.
Libanon. Of is dat geen land en alleen een vrijplaats voor terroristen?
  woensdag 8 april 2026 @ 18:09:57 #37
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220535426
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:09 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Dat moet wel als Israel nooit op het matje wordt geroepen wanneer zij regels schenden. Israel geniet altijd van speciale behandeling.
Ah, en bij wie zou Israël op het matje moeten worden geroepen dan?
pi_220535427
Israël kan weer eens niet stoppen met moorden.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:10:09 #39
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220535428
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
De ware aard van Bibiboy komt weer eens naar boven.

Iran en de VS zouden gewoon als extra eis moeten hebben dat die kerel eens opstapt. Ook in Israel zelf willen veel mensen dat.
Dat zou wel een zegen zijn inderdaad, al begrijp ik momenteel wel dat ze gebruik/misbruik van de Iran situatie maken.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:10:10 #40
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220535429
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Iran moet haar proxy in Libanon gewoon opgeven. Van oorsprong is het een Christelijk land, ze hebben daar helemaal niks te zoeken.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:10:20 #41
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220535432
Hij is weer aan het raaskallen

pi_220535433
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
'Palestina' bestaat inderdaad niet. Het is niet eens duidelijk wat de grenzen zijn en wat de overheid is. Men voldoet op geen enkele manieren aan het Verdrag van Montevideo. Bovendien is dat hier niet relevant, want Hezbollah is niet 'Palestijns' en in het geval van Hamas zitten zij in de Gazastrook en hebben geen politieke macht op de Westelijke Jordaanoever.
Ja, het is allemaal onderdeel van Groot Israël, we weten het.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:11:42 #43
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220535443
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:10 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, het is allemaal onderdeel van Groot Israël, we weten het.
Dat is jouw eigen complottheorie, niemand die dat hier probeert te beweren.
pi_220535446
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:09 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Dat moet wel als Israel nooit op het matje wordt geroepen wanneer zij wederom de regels schenden. Israel geniet altijd van een speciale behandeling.
Nu niet meer lang voor een leuk jubileum.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:11:59 #45
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220535447
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:09 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Libanon. Of is dat geen land en alleen een vrijplaats voor terroristen?
Het zuiden van Libanon wordt al de facto door Hezbollah geregeerd.

Daar mag Israël gewoon ingrijpen.
pi_220535457
twitter
pi_220535458
quote:
4s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:11 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Het zuiden van Libanon wordt al de facto door Hezbollah geregeerd.

Daar mag Israël gewoon ingrijpen.
Ook Groot Israël, ik begrijp het.
pi_220535475
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:12 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Klein vertaal foutje.
pi_220535476
Juicy doelwit wel
twitter
  woensdag 8 april 2026 @ 18:18:53 #50
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220535485
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:16 schreef Since2003 het volgende:
Juicy doelwit wel [ x ]
Van wat ik begrijp zit de pijp zelf onder de grond.
pi_220535496
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:36 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Als dat zo is moet Iran niet gaan huilen als ze nukes koppen.
Gaat sowieso niet gebeuren.

Dus nonargument.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  woensdag 8 april 2026 @ 18:22:07 #52
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220535504
Lees nu wel erg veel berichten dat Hormuz weer gesloten is.

Maar is dat al officieel bevestigd nu door Iran?
  woensdag 8 april 2026 @ 18:22:27 #53
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220535508
Hezbollah: 'Hebben recht om te reageren'
Volgens Hezbollah "bewijzen" de Israëlische aanvallen in Libanon dat de militie "het recht heeft om te reageren". De bombardementen zouden de "vastberadenheid" van de groep om "de vijand te confronteren" maar versterken.
pi_220535512
twitter
  woensdag 8 april 2026 @ 18:24:24 #55
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220535516
Het was leuk zolang het duurde, hoeveel schepen zijn er doorheen gekomen?
pi_220535518
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:23 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Dat bestand gaat niet heel lang duren op deze manier. Of zou VS zich er niet meer in durven mengen?
blablablabla
  woensdag 8 april 2026 @ 18:26:16 #57
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220535528
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:24 schreef Tarado het volgende:
Het was leuk zolang het duurde, hoeveel schepen zijn er doorheen gekomen?
Nul.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:28:19 #58
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220535536
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:26 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Nul.
Dat is niet heel veel.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:28:51 #59
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220535539
quote:

[..]
Nul.
Hadden wij maar zo'n keeper.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:29:06 #60
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220535540
quote:

[..]
Nul.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:28 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat is niet heel veel.
Klopt ook niet. Het waren er 3 tot 5 ofzo. Er zijn een aantal wel gepasseerd vanochtend.
pi_220535546
Ik ga maar weer short.
Geheid dat deze deal morgen over is.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:30:53 #62
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220535548
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
[..]
Klopt ook niet. Het waren er 3 tot 5 ofzo. Er zijn een aantal wel gepasseerd vanochtend.
Maar waren dat schepen die doorgelaten werden op basis van het staakt-het-vuren, of omdat ze van 'bevriende' naties waren, tol betaald hadden en dus al op de rol stonden om doorgelaten te worden?
De NOS heeft het er namelijk over dat verwacht wordt dat pas morgen mondjesmaat de straat weer geopend wordt voor andere schepen.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:30:56 #63
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220535549
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:30 schreef Goprolover het volgende:
Ik ga maar weer short.
Geheid dat deze deal morgen over is.
Nu al zo te lezen?

Iran has halted the passage of oil tankers through the Strait of Hormuz over Israel’s strikes in Lebanon, the Fars news agency reports.
pi_220535551
Trump werd al in z’n hemd gezet door Iran, en nu trekt Bibi z’n broek ook nog eens naar beneden :') _O-
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  woensdag 8 april 2026 @ 18:31:21 #65
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220535552
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Maar waren dat schepen die doorgelaten werden op basis van het staakt-het-vuren, of omdat ze van 'bevriende' naties waren, tol betaald hadden en dus al op de rol stonden om doorgelaten te worden?
De NOS heeft het er namelijk over dat verwacht wordt dat pas morgen mondjesmaat de straat weer geopend wordt voor andere schepen.
Hm ja dat is idd onduidelijk.
pi_220535559
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:24 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat bestand gaat niet heel lang duren op deze manier. Of zou VS zich er niet meer in durven mengen?
Ik heb zelf nog niks van Trump gelezen, rechtstreeks.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:32:35 #67
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220535560
Air defences activated in Tehran
Iranian media is reporting that air defences have been activated in the capital Tehran.

Het waren 16 fantastische uren.
pi_220535573
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 17:57 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dan zal het wel snel weer gaan beginnen.
En terecht ook. De VS is akkoord gegaan dus zij moeten Israël nu ook in toom houden
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_220535575
Nou. Die regime change is niet gelukt, militair uitschakelen van het land ook niet. Totale faal van de VS en Trump.

Circus.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:35:03 #70
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220535580
twitter

Nou er is ook een statement van EU+VK+Canada+Japan
  woensdag 8 april 2026 @ 18:35:10 #71
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
  woensdag 8 april 2026 @ 18:36:14 #72
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220535587
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:34 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
En terecht ook. De VS is akkoord gegaan dus zij moeten Israël nu ook in toom houden
Gaat de VS nu Iran helpen?
  woensdag 8 april 2026 @ 18:36:56 #73
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220535593
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:35 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Nou er is ook een statement van EU+VK+Canada
Goed dat dit soort statements tegenwoordig met één mond gedaan worden.
Dat was tien jaar geleden een onvoorstelbaar scenario.

En Canada dat wederom aansluit. :)
  woensdag 8 april 2026 @ 18:37:32 #74
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220535597
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:34 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Dat hangt van de voorwaarden van het bestand af.
pi_220535601
twitter
pi_220535603
quote:
[ x ]

Is dit opgesteld door een stagiair? Wat een nietszeggend 'statement'.
pi_220535605
quote:
[ x ]

Is dit door een zacht ei van 6 jaar oud geschreven of wat?
  woensdag 8 april 2026 @ 18:39:27 #78
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220535611
quote:
[ x ]

Alweer achterhaald ook. Nog voordat het uitgegeven werd eigenlijk.

Man man man...
  woensdag 8 april 2026 @ 18:39:56 #79
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220535616
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:38 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Is gewoon ff snel geschreven met de gedachte dat t toch niet stand houdt lol.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:40:16 #80
131800 Tarado
capô de fusca
pi_220535617
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:38 schreef Friggles het volgende:

[..]
Hebben ze een hele dag over gedaan.
pi_220535619
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:38 schreef Friggles het volgende:

[..]
De tijd van de Vikingen, de Pruisen, de Germanen, de Romeinen is wel voorbij, beetje soft wauwelen van halfzacht woke vee.
pi_220535622
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:38 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik weet niet. Hoe oud ben je? En wat deed je met Pasen?
pi_220535626
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:36 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Kan die toch nog een civilisatie uitroeien _O-
pi_220535629
Zijn de olieprijzen alweer omhoog?
pi_220535630
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:41 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik weet niet. Hoe oud ben je? En wat deed je met Pasen?
In ieder geval niet bang een noodvoorraadje aanleggen :)
pi_220535659
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:42 schreef UitStraling het volgende:

[..]
In ieder geval niet bang een noodvoorraadje aanleggen :)
Noodvoorraadje van wat?
pi_220535668
twitter
pi_220535680
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:48 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Opties:
- wapenstilstand Libanon
- geen wapenstilstand Libanon
- geen wapenstilstand Libanon en we gaan ook verder in Iran
pi_220535681
Wel heel benieuwd wie er naar de NYT gelekt heeft over die presentatie van Bibi in de Situation Room en JD die 'nee' stemde tegen de oorlog.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_220535682
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:36 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Wie weet.

Trump wil toch een joint venture met Iran regelen voor het heffen van tol in de Straat?

quote:
A regional official told the Associated Press that the two-week ceasefire plan includes allowing Iran to charge ships transiting the channel, while Donald Trump said that Washington and Tehran were “thinking of doing it as a joint venture”.
https://www.independent.c(...)hormuz-b2953629.html
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220535684
quote:
[ x ]
Satanyahu gaat z'n ware gezicht laten zien?
pi_220535687
In dat statement kun je precies aflezen waarom Trump en Poetin Europa niet serieus kunnen nemen.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:52:25 #93
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220535697
quote:
[ x ]
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Opties:
- wapenstilstand Libanon
- geen wapenstilstand Libanon
- geen wapenstilstand Libanon en we gaan ook verder in Iran
Nou, ik durf 'm wel in te vullen hoor:
"De militaire operatie in Libanon is geen, en zal nooit geen onderdeel uitmaken van het staakt-het-vuren met Iran. Iedere poging daartoe zal bestreden worden door Israël, nieuwe acties tegen het regime in Iran worden daarbij niet uitgesloten."
  woensdag 8 april 2026 @ 18:52:37 #94
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220535699
quote:
[ x ]
Tot zover het staakt het vuren bestand dus. Afgelopen, finito, kaput!
pi_220535700
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:51 schreef UitStraling het volgende:
In dat statement kun je precies aflezen waarom Trump en Poetin Europa niet serieus kunnen nemen.
En dan is Poetin ook nog eens doodsbang voor Trump.

Wat prachtig allemaal.
Ik doe het ff rustig aan.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:53:57 #96
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220535712
quote:
6s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:50 schreef nostra het volgende:
Wel heel benieuwd wie er naar de NYT gelekt heeft over die presentatie van Bibi in de Situation Room en JD die 'nee' stemde tegen de oorlog.
Linkje naar het artikel?
  woensdag 8 april 2026 @ 18:55:23 #97
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220535722
Goed om te zien dat onze lieve Israël vrienden toegeven dat ze weten dat Israël zich niet aan internationaal recht houdt, maar dat dat normaal is, want “de tegenstander doet dat ook niet”.

Best een bijzondere uitleg van internationaal recht. Maar wel verhelderend om te lezen dat ze gewoon weten dat Israël oorlogsmisdaden pleegt, ze vinden het alleen helemaal prima. Wat maken die tienduizenden Palestijnse, Libanese en Iraanse slachtoffers uit tenslotte, het zijn toch maar moslim terroristen of sympathisanten.

En heb je daar commentaar op dan ben je een antisemiet. Net als Yair Lapid, Benny Gantz, Ehud Barak, Tzipi Livni, Avigdor Lieberman, Naftali Bennett, Gideon Sa'ar, Ehud Olmert, Moshe Ya'alon, Gadi Eisenkot, Yair Golan, Esther Hayut, Aharon Barak, Yuval Noah Harari, David Grossman, allemaal antisemieten.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:55:39 #98
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_220535724
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:51 schreef UitStraling het volgende:
Trump en Poetin zijn zelf niet serieus te nemen. Als deze onzin weer over is komen de volwassen landen vanzelf weer bovendrijven.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:56:54 #99
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220535732
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2026 18:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Trump en Poetin zijn zelf niet serieus te nemen. Als deze onzin weer over is komen de volwassen landen vanzelf weer bovendrijven.
Sterker nog, de volwassen landen zoeken elkaar massaal op deze dagen.
  woensdag 8 april 2026 @ 18:57:08 #100
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220535734
Wel te hopen dat Trump niet te weten komt dat wij in Groningen het een en ander in de grond hebben zitten.

Ik zie MAGA al zeggen:'De Nederlandse overheid was daar ook al bezig, dus die zijn niets beter'.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')