https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.htmlquote:Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.
Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979
Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld
Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat allemaal vermoorden zegt volgens mij niemand hier? Maar ze mogen best helemaal naar de moeder worden gebombardeerd als het gaat om infrastructuur.
quote:Op maandag 23 maart 2026 15:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Trump geeft aan acties te verminderen en te willen onderhandelen nadat vitale wapenindustrie en (vermeende) atoomwapensfabieken gedecimeerd zijn. De vraag is alleen hoe Iran daar nu over denkt. Als ze zich blijven verzetten en de economische schade loopt te erg op doordat ze die zeestraat blijven blokkeren kun je ook overwegen op een gegeven moment kernwapens in te zetten. Trakteer Teheran op een nuke, die wilden ze toch zo graag?
Heel effectief als je inderdaad heel snel midden in de Derde Wereldoorlog wil zitten, Niemand neemt onderhandelingen of deals nog serieus met Trump, in zijn positie gaat dat veel problemen opleveren voor ons allemaal.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja mee eens hoor, het is echt een mongool eerste klas. Maar op een zieke manier wel heel effectief. Elke andere president ging er met hangende pootjes uit en hij overweegt een genocide.
Helemaal mee eens. En bij het kleinste beetje kritiek: ANTISEMITISME!quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:55 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Israëliërs hebben geen bord meer voor hun kop, maar een hele klaagmuur joh.
Ik zag een user die hier nooit post een normale vraag stellen en daarna bijna voor antisemiet worden uitgescholden.quote:
Af en toe een Jazeera erbij pakken is soms wel grappig.quote:The most viral exchange occurred over Trump’s blunt demand to “Open the Strait”. The Iranian embassy in Zimbabwe casually said on X: “We’ve lost the keys.”
Derde Wereldoorlog over Iran geloof je het zelf?quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:03 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Heel effectief als je inderdaad heel snel midden in de Derde Wereldoorlog wil zitten, Niemand neemt onderhandelingen of deals nog serieus met Trump, in zijn positie gaat dat veel problemen opleveren voor ons allemaal.
Even wat zielige kindjes van dichtbij filmen die geen flauw benul hebben waarom ze daar staan.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:08 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Nog meer menselijke schilden. Hamas tactieken worden ingezet.
De enige manier waarop degenen zonder eer, moraal en trots nog denken te kunnen winnen, kinderen van een ander opofferen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:08 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Nog meer menselijke schilden. Hamas tactieken worden ingezet.
quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:10 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Even wat zielige kindjes van dichtbij filmen die geen flauw benul hebben waarom ze daar staan.
Verschrikkelijk dit.
Op 23 maart zei je nog het volgende:quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat allemaal vermoorden zegt volgens mij niemand hier? Maar ze mogen best helemaal naar de moeder worden gebombardeerd als het gaat om infrastructuur.
Een nuke op Teheran...quote:Op maandag 23 maart 2026 15:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Trump geeft aan acties te verminderen en te willen onderhandelen nadat vitale wapenindustrie en (vermeende) atoomwapensfabieken gedecimeerd zijn. De vraag is alleen hoe Iran daar nu over denkt. Als ze zich blijven verzetten en de economische schade loopt te erg op doordat ze die zeestraat blijven blokkeren kun je ook overwegen op een gegeven moment kernwapens in te zetten. Trakteer Teheran op een nuke, die wilden ze toch zo graag?
Geldt dit ook als de mensen met eer, moraal en trots allerlei kindslachtoffers maken met hun eervolle bombardementen?quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:11 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De enige manier waarop degenen zonder eer, moraal en trots nog denken te kunnen winnen, kinderen van een ander opofferen.
Iran kan vrij eenvoudig die Strait gesloten houden met of zonder leger, en drones zijn ook helemaal niet duur om te maken terwijl raketten en dergelijke miljoenen kosten.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Derde Wereldoorlog over Iran geloof je het zelf?Hun leger is al totaal verwoest, waarom zou een land ter wereld bereid zijn verder te escaleren over de puinhopen die er nu nog staan?
Tenzij Trump een complete genocide aan gaat, maar dat doet Israël tenslotte ook al jaren zonder serieuze consequenties.
Ja, dat is in Vietnam gebeurd, in Irak en nu in Iran weer.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:11 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De enige manier waarop degenen zonder eer, moraal en trots nog denken te kunnen winnen, kinderen van een ander opofferen.
Hypocriet hoor. Casual praten over een land van 93 miljoen platgooien mag wel, maar hetzelfde over de VS niet.quote:
Blijft wel tragikomisch met dat Trump de sleutels heeft (weg/gegooid). All keys are off and lost.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:06 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Af en toe een Jazeera erbij pakken is soms wel grappig.
https://www.aljazeera.com(...)trumps-vulgar-threat
(je was mij net voor, Ambtenaar met het openen van een nieuw topic, ik had als titel "to be or not to be" )
Behalve dat de fabrieken om die dingen te maken inmiddels gebombardeerd zijn door Israël en de VS.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:13 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Iran kan vrij eenvoudig die Strait gesloten houden met of zonder leger, en drones zijn ook helemaal niet duur om te maken terwijl raketten en dergelijke miljoenen kosten.
Je hebt kinderen niet te gebruiken als schild, dan ben je het laagste van het laagste.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:12 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Geldt dit ook als de mensen met eer, moraal en trots allerlei kindslachtoffers maken met hun eervolle bombardementen?
Ik geloof dat de genocide werd uitgevoerd door de Iraanse overheid.quote:Op dinsdag 7 april 2026 16:56 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja mee eens hoor, het is echt een mongool eerste klas. Maar op een zieke manier wel heel effectief. Elke andere president ging er met hangende pootjes uit en hij overweegt een genocide.
Alle zolderkamers toevoegen. Ik stuur de mail wel.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Behalve dat de fabrieken om die dingen te maken inmiddels gebombardeerd zijn door Israël en de VS.
Geredeneerd vanuit Trump he, ,niet dat ik hoop dat dat ze dat gaan doen ik heb altijd gezegd dat hij geen vorm van geweld zal schuwen om zijn gelijk te halen en zin te krijgen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:12 schreef OllieA het volgende:
[..]
Op 23 maart zei je nog het volgende:
[..]
Een nuke op Teheran...
Als het leger totaal verwoest is. Waarom is Trump dan aan het stampvoeten?quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:10 schreef Elan het volgende:
Hun leger is al totaal verwoest, waarom zou een land ter wereld bereid zijn verder te escaleren over de puinhopen die er nu nog staan?
Ja, dat dacht ik ook al in 1 nacht. Dat kan niet anders.quote:
Schijnt toch dat je die dingen in je schuurtje in elkaar kan flansen?quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Behalve dat de fabrieken om die dingen te maken inmiddels gebombardeerd zijn door Israël en de VS.
Er is geen atoomprogramma.quote:
De echte assholes zijn die kinderen als een schild gebruiken!quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:12 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Geldt dit ook als de mensen met eer, moraal en trots allerlei kindslachtoffers maken met hun eervolle bombardementen?
Is een beschaving die sterft hetzelfde als een bevolking die sterft? Of is het een metafoor.quote:
En als dat atoomprogramma er al was, dan is het vorig jaar verwoest.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:17 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Er is geen atoomprogramma.
Hoe graag Netanyahu dat al roept de afgelopen 30 jaar dat ze een week verwijderd zijn van het maken van een kernbom. En Trump bluft dat hij deze vernietigd heeft.
Landmacht van Iran is alles behalve verwoest, nauwelijks aangetast nog.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:10 schreef Elan het volgende:
Derde Wereldoorlog over Iran geloof je het zelf? Hun leger is al totaal verwoest, waarom zou een land ter wereld bereid zijn verder te escaleren over de puinhopen die er nu nog staan?
Ah kijk, daar ben je weer. Weer een statement zonder bron.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:17 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Hoe graag Netanyahu dat al roept de afgelopen 30 jaar dat ze een week verwijderd zijn van het maken van een kernbom. En Trump bluft dat hij deze vernietigd heeft.
Ik denk dan ook dat Trump zich vergist, er valt daar helemaal geen beschaving te vernietigen namelijk.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:17 schreef theguyver het volgende:
[..]
De echte assholes zijn die kinderen als een schild gebruiken!
[ afbeelding ]
Nja, de VS hoeft niet te bombarderen toch?\quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:17 schreef theguyver het volgende:
[..]
De echte assholes zijn die kinderen als een schild gebruiken!
[ afbeelding ]
Omdat een stel radicale zolderkamerautisten met raketten Hormuz blijven beschieten en bedreigen. Elk onderdeel van hun leger is al kapot (luchtmacht, marine etc)quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als het leger totaal verwoest is. Waarom is Trump dan aan het stampvoeten?
Je hebt het hier over de Palestijnse terroristen of het Iraanse regime?quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:12 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dan morgen ook Poetin in Oekraine. Dus lijkt me een erg kleine kans.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:18 schreef Discombobulate het volgende:
Stel je voor dat Israel en de VS wel nukes gaan inzetten.
Ik zou het er nu ook weer niet ZO dik opleggen, zelfs de gemiddelde blanke man kan dan wel wat achterdochtig worden.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:13 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hypocriet hoor. Casual praten over een land van 93 miljoen platgooien mag wel, maar hetzelfde over de VS niet.
Iran had/heeft gewoon voor de funzies hoogverrijkt uranium?quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:17 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Fixed.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:13 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hypocriet hoor. Casual praten over een land van 93 miljoen platgooien mag wel, maar hetzelfde over Israel niet.
quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:17 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Dan zijn ze best traag als ze er al 30 jaar mee bezig zijnquote:Op dinsdag 7 april 2026 17:20 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Iran had/heeft gewoon voor de funzies hoogverrijkt uranium?
Hoogverrijkt uranium, ik gebruik het zelf dagelijks om kanaries en asperges te kweken.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:20 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Iran had/heeft gewoon voor de funzies hoogverrijkt uranium?
Je praat een beetje in raadseltjes.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:19 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik zou het er nu ook weer niet ZO dik opleggen, zelfs de gemiddelde blanke man kan dan wel wat achterdochtig worden.
Gewoon een tip. Doe ermee wat je wilt.
Effe kijken of er een ondergronds parkeergarage in de buurt isquote:Op dinsdag 7 april 2026 17:21 schreef Elan het volgende:
Gaan jullie tot 02:00 opblijven? Ik vind het wel heel spannend allemaal
Lees het laatste stuk. Iran heeft al heel lang kerncentrales.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:20 schreef theguyver het volgende:
[..]
[ x ]
De voormalige ayatollah gaf zelf aan al op 60% te zitten, dat is meer dan zat voor een vuile bom.
Voor energie doeleinden word tussen de 3 en 5% gebruikt alles daar boven is voor wapens1
Ik wel, maar ben sowieso een laat slaper.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:21 schreef Elan het volgende:
Als Steve ook komt wel.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:21 schreef Elan het volgende:
Ik ga denk ik slapen, maar ik kijk het nog even aan. Misschien blijf ik wakker en eet ik de noodvoorraad op.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:21 schreef Elan het volgende:
Dat is ook wat er vanuit Iran werd verkondigd tijdens de onderhandelingen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:20 schreef theguyver het volgende:
[..]
[ x ]
De voormalige ayatollah gaf zelf aan al op 60% te zitten, dat is meer dan zat voor een vuile bom.
Voor energie doeleinden word tussen de 3 en 5% gebruikt alles daar boven is voor wapens1
Ik vind het wel een leuke tactiek dat mensen opeens doen alsof het je eigen mening is als je de woorden van je gesprekspartner overneemt. Je ziet meteen wie een beetje hypocriet in de veroordeling is.quote:
Klinkt als een stripboek.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:05 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De linksmensen en de moslims natuurlijk.
Klopt maar goed Iran heeft dit van Hamas afgekeken.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nja, de VS hoeft niet te bombarderen toch?\
Dat zou mooi zijn, maar dat zie ik niet gebeuren. En kernwapens zou natuurlijk een enorme fout zijn van de VS. Sterker nog, dat zou het Iraanse regime zelfs helpen want het keert de wereld tegen de VS en alle burgerslachtoffers boeit het regime al helemaal niets. Hoe meer, hoe beter, zal men daar denken. Dat kan worden gebruikt om net zoals de Palestijnen de strijd via propaganda te winnen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:15 schreef Saekerhett het volgende:
Het zou zo mooi zijn: zonder verder geweld dat verschrikkelijke regime weg. Atoomprogramma Iran weg. Terug naar de jaren '70, naar het oude 'Perzië'. Gelukkige bevolking van Iran. Straat van Hormuz weer open. Olieprijzen weer normaal. En Trump afgezet en vervangen door een capabele president.
Trouble in Foreign Paradise?quote:
quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
WSJ: 'Iran staakt direct diplomatiek contact met VS'
Iran heeft het directe diplomatieke contact met de VS verbroken, meldt The Wall Street Journal. Dat betekent dat vertegenwoordigers van beide landen niet meer direct met elkaar communiceren.
Tja, je kunt ook lastig stellen dat men letterlijk met kernwapens heeft gedreigd. Het is allemaal holle en cryptische retoriek.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:22 schreef Isdatzo het volgende:
Dreigen met kernwapens omdat de oorlog excursie die je begonnen bent omdat je, naar eigen zeggen, wil voorkomen dat de ander kernwapens ontwikkelt niet volgens plan verloopt.
Stable genius-dingen
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:25 schreef Tjoent het volgende:
Het is allemaal de schuld van Albert Einstein
Ik moet het nog zien. Zowel Iran als de VS zitten al tijden op de Noord-Koreaanse tour waarbij maar continu wordt gedreigd met hel en verdoemenis.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:25 schreef Elan het volgende:
[..]![]()
Tot zover de hoop op een laatste moment oplossing. Dit gaat echt heel naar worden voor Iran.
De grap was dat hij dacht dat kernwapens onmogelijk waren. Pas later is hij overgehaald door collega's toen ze bewijs gaven.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:25 schreef Tjoent het volgende:
Het is allemaal de schuld van Albert Einstein
Ja plus na het bombardement van vorig jaar ging men ook gewoon vrolijk verder.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:23 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat is ook wat er vanuit Iran werd verkondigd tijdens de onderhandelingen.
Ze bezitten naar eigen zeggen 450 kg uranium verrijkt tot 60%.
Die mensen kunnen het beste even een net briefje schrijven naar Mojtaba Khamenei.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:26 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Maar ik lees dus dat HR serieus mensen kent uit Israël en Israëliërs kent in Nederland.
Overigens ken ik er ook een paar en die zijn helemaal klaar met Netanyahu en de constante oorlogen.
Dit is een prima heldere gedachte.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:27 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja plus na het bombardement van vorig jaar ging men ook gewoon vrolijk verder.
De controlleurs werden geweerd!
Stel voor ze hebben die bom plus het moge duidelijk zijn dat ze een pishekel hebben aan israel.
Plus als je ziet dat ze geen problemen hebben metb hun eigen kinderen als schild te gebruiken en wat ze nu doen in de de straat van hormuz zouden ze een vuilebom zonder problemen richting israel hebben geschoten als ze er een hadden, en gezien dat veel van de raketten vanuit Iran random neer valt in de buurt van Israel is dat best zorgwekkend niet alleen voor Israel maar ook voor de buurlanden.
Nou, deze taal hebben we van Trump tot op heden nog niet gehoord. Het is zoals ik aangaf ook weer lekker cryptisch, want zelfs met een atoomboom eindig je geen volledige beschaving, vooral niet in een gigantisch land zoals Iran.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik moet het nog zien. Zowel Iran als de VS zitten al tijden op de Noord-Koreaanse tour waarbij maar continu wordt gedreigd met hel en verdoemenis.
Of Trump is een totale gek waarbij je met alles, maar dan ook echt alles moet rekening houden.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Derde Wereldoorlog over Iran geloof je het zelf?Hun leger is al totaal verwoest, waarom zou een land ter wereld bereid zijn verder te escaleren over de puinhopen die er nu nog staan?
Tenzij Trump een complete genocide aan gaat, maar dat doet Israël tenslotte ook al jaren zonder serieuze consequenties.
Aldus wie?quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat kan niet, dat is allemaal vernietigd.
Is Khamenei nu ook al leider van Libanon?quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:28 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Die mensen kunnen het beste even een net briefje schrijven naar Mojtaba Khamenei.
Jazekers.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:30 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Is Khamenei nu ook al leider van Libanon?
Bepaal jij dat, vrouwen en kinderen eerstquote:Op dinsdag 7 april 2026 17:15 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je hebt kinderen niet te gebruiken als schild, dan ben je het laagste van het laagste.
@CIAquote:Op dinsdag 7 april 2026 17:32 schreef bianconeri het volgende:
Israel en VS zijn echt volledig de weg kwijt.
Die beide landen zijn een gevaar voor de wereldwijde vrede en voor de wereldwijde economie.
Echt te walgelijk voor woorden dat beide landen gewoon doen wat ze maar willen en (met name) Israel dat dood leuk burgers dood zonder enig probleem.
De hele wereld moet maar lijden vanwege deze 2 mafketels
Tijd voor een militair ingrijpen in de VS en Israel.
Klopt, maar trump is trump.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn, maar dat zie ik niet gebeuren. En kernwapens zou natuurlijk een enorme fout zijn van de VS. Sterker nog, dat zou het Iraanse regime zelfs helpen want het keert de wereld tegen de VS en alle burgerslachtoffers boeit het regime al helemaal niets. Hoe meer, hoe beter, zal men daar denken. Dat kan worden gebruikt om net zoals de Palestijnen de strijd via propaganda te winnen.
Omdat die straat dicht blijft en hij niet kan hebben dat men niet onder de indruk is van zijn gedreig.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als het leger totaal verwoest is. Waarom is Trump dan aan het stampvoeten?
Bijzonder plan wel, met name in de VS. Hoe zie je dit voor je? Wie moeten dit doen?quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:32 schreef bianconeri het volgende:
Die beide landen zijn een gevaar voor de wereldwijde vrede en voor de wereldwijde economie.
Echt te walgelijk voor woorden dat beide landen gewoon doen wat ze maar willen en (met name) Israel dat dood leuk burgers dood zonder enig probleem.
https://www.aljazeera.com(...)-deal-deadline-nearsquote:“Therefore, we declare loudly and unequivocally, that the Islamic Republic of Iran has no right to close this waterway to international navigation, nor to deprive the peoples of the world of these resources, essential for life.”
Mooi op tijd.... levering is ergens net voor of in 2030.quote:bron: nu.nl
Het ministerie van Defensie gaat een extra Patriot-luchtverdedigingssysteem kopen. De aanschaf van het afweergeschut is vervroegd omdat er veel vraag naar is vanwege de oorlog in het Midden-Oosten. Nederland liep daardoor het risico jaren te moeten wachten.
Oh daar twijfelt niemand aan, maar Iran is niet belangrijk genoeg om een derde wereldoorlog voor te starten. Zelfs in het meest krankzinnige scenario waarin Trump een nuke op Teheran gooit en Rusland dat hetzelfde in Kiev doet is dat nog geen directe aanleiding voor WO3.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:29 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Of Trump is een totale gek waarbij je met alles, maar dan ook echt alles moet rekening houden.
best way to go!quote:
Waarmee..je vindt defensie onzin en zonde van het geld.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:32 schreef bianconeri het volgende:
Is het kanon van De Evertsen al gerepareerd?quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:32 schreef bianconeri het volgende:
Ik snap ook niet hoe mensen aan zulke onzin komen, het leger van Iran bestaat uit iets van een miljoen manschappen en als het moet roepen ze nog een paar miljoen reservisten op.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:18 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Landmacht van Iran is alles behalve verwoest, nauwelijks aangetast nog.
Succesquote:Op dinsdag 7 april 2026 17:32 schreef bianconeri het volgende:
Ik zou eerst ff met de Zwitsers babbelen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:37 schreef Vallon het volgende:
Onze regering ziet de bui al hangen.....
[..]
Mooi op tijd.... levering is ergens net voor of in 2030.
Maar niet de vraag gesteld of je nog van IoU wilt kopen.
Is het je misschien opgevallen dat de VS en Israël de top van de Iraanse landmacht compleet met rust hebben gelatenquote:Op dinsdag 7 april 2026 17:39 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ik snap ook niet hoe mensen aan zulke onzin komen, het leger van Iran bestaat uit iets van een miljoen manschappen en als het moet roepen ze nog een paar miljoen reservisten op.
Wat overgave betreft, in de jaren 80 zijn in de oorlog met Irak ruim een half miljoen Iraniërs gesneuveld, ook toen hebben ze zich nooit over gegeven. Dat zullen ze nu ws alleen doen als er kernwapens worden ingezet.
Ja weet je hoe achterlijk Trump ook is en doet wat Iran doet met Hormuz is vooral zichzelf neuken. De hele wereld heeft last van die blokkade en de hele wereld zal zich tegen hun keren.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:37 schreef Firuze60 het volgende:
Het Iraanse regime krijgt meer vijanden dan alleen de VS en Israel.
[..]
https://www.aljazeera.com(...)-deal-deadline-nears
Ook dat niet. Het regime geeft niets om de burgers.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:39 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Ik snap ook niet hoe mensen aan zulke onzin komen, het leger van Iran bestaat uit iets van een miljoen manschappen en als het moet roepen ze nog een paar miljoen reservisten op.
Wat overgave betreft, in de jaren 80 zijn in de oorlog met Irak ruim een half miljoen Iraniërs gesneuveld, ook toen hebben ze zich nooit over gegeven. Dat zullen ze nu ws alleen doen als er kernwapens worden ingezet.
Hey daar ben je ook weer! Jij gaf toch niemand de schuld? En nu weer Israël? Wat bedoel je nou eigenlijk?quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:32 schreef bianconeri het volgende:
Maar jij wel, en daarom ben je tegen een kernwapen inzetten.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ook dat niet. Het regime geeft niets om de burgers.
Benieuwd wat ze zullen gebruiken, zijn dan B61 raketten?quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:38 schreef Discombobulate het volgende:
[ x ]
[ x ]
Nou ik weet het nog niet zo zeker. Misschien is Trump wel zo idioot om het te doen.
De hele wereld zal zich tegen Amerika keren inderdaad. Wie vertrouwt dat land nog voor wat dan ook. Wat een gigantische self-own is dit.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja weet je hoe achterlijk Trump ook is en doet wat Iran doet met Hormuz is vooral zichzelf neuken. De hele wereld heeft last van die blokkade en de hele wereld zal zich tegen hun keren.
Bianconeri met het leger van Estlandquote:
denk dat na vanavond dat niet meer gaat gebeuren!quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:40 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Is het je misschien opgevallen dat de VS en Israël de top van de Iraanse landmacht compleet met rust hebben gelaten
Een goede dag voor Margaret Yesilgoz om de Amerikanen te spekken met een miljoentje meer of minderquote:Op dinsdag 7 april 2026 17:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dit zou wel een breuk zijn met het plan natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:44 schreef theguyver het volgende:
[..]
denk dat na vanavond dat niet meer gaat gebeuren!
Correct.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:41 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Maar jij wel, en daarom ben je tegen een kernwapen inzetten.
Uiteindelijk is het ook gewoon allemaal onzin. Het is gewoon niet logisch.quote:
Behalve dat deel over 'dealing with smart people' kun je daar ook niet veel over zeggen.quote:
Was dat niet na 6th jan? Toen was hij praktisch al afgezet vanwege zijn amateuristische coup. Om vervolgens ook geband te worden op het gehele internetquote:Op dinsdag 7 april 2026 17:34 schreef theguyver het volgende:
[..]
Klopt, maar trump is trump.
Hij had ooit wel eens voor gesteld aan de Miley( voormalig voorzitter van de Joint Chiefs of Staff.) om een nuke op mexico te gooien!
Nucleaire procedures (eind 2020/begin 2021): Generaal Milley heeft eind 2020/begin 2021, aan het einde van de Trump-administratie, intern stappen ondernomen om de procedures voor het inzetten van kernwapens veilig te stellen. Hij vreesde dat de toenmalige president Trump onvoorspelbaar kon handelen,
Punt is, wie geeft zich dan precies (namens wie?) over......; en je kunt/mag in een oorlog altijd doen alsof om ondertussen je te verzetten.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:39 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:44 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Bianconeri met het leger van Estland
Je bedoelt die Palestijnen die al generaties in dat strafkamp Gaza zitten?quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Mij lijkt dat een grote fout, dat heb ik ook al eerder aangegeven. Ik verwijd het gros van de Iraniërs niets, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Palestijnen.
Zeker voor Israël zou dit een van de domst denkbare dingen kunnen zijn. Netanyahu heeft daar niets aan.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:46 schreef Discombobulate het volgende:
Denk dat Netanyahu maar al te graag Iran zou willen nuken.
Dat is domme onzin natuurlijk. Je kunt vanalles vinden van Netanyahu maar hij heeft zich altijd als vriend van het Iraanse volk opgesteld.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:46 schreef Discombobulate het volgende:
Denk dat Netanyahu maar al te graag Iran zou willen nuken.
Een strafkamp?quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:48 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Je bedoelt die Palestijnen die al generaties in dat strafkamp Gaza zitten?
Pot ketelquote:Op dinsdag 7 april 2026 17:45 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Behalve dat deel over 'dealing with smart people' kun je daar ook niet veel over zeggen.
"geen recht op" bestaat niet meer, bedank Trump daarvoor. Dus als er landen zijn die problemen ermee hebben dat door de domme aanval van Amerika en Israel op Iran de Straat van Hormuz nu door Iran wordt beheerd.....dan mogen deze landen proberen daar militair iets aan te doen. De VS lukt het niet om het beheer dat Iran over die Straat heeft van ze te ontnemen. Iran zal dit nooit meer opgeven en daarom zit Trump volledig vast. Want dit geeft Iran ook in de situatie na deze oorlog gigantische leverage over die hele Golfregio en dwingt de Golfstaten zich anders en correcter te verhouden tot Iran.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:37 schreef Firuze60 het volgende:
Het Iraanse regime krijgt meer vijanden dan alleen de VS en Israel.
[..]
https://www.aljazeera.com(...)-deal-deadline-nears
Goed punt, de kans is groot dat er inmiddels al geen 'centrale macht' meer is in Iran, dus wie of wat gaat zich precies overgeven?quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:46 schreef Vallon het volgende:
[..]
Punt is, wie geeft zich dan precies (namens wie?) over......; en je kunt/mag in een oorlog altijd doen alsof om ondertussen je te verzetten.
Zo ook de Straat van Hormus. Kan je opengooien maar welke bij zinnen zijnde rederij gaat daar onder het mom van een overgave, daar de tankers doorheen laten varen. Een paar mijnen, wat drones en jetski's; houdt daar alles tegen dat dan wil (over)leven.
Ik kan mij, de "cultuur" daar enigszins in begrijpelijke zin volgend, simpelweg niet voorstellen dat een fundamenteel religieus gedreven beschaving zich overgeeft aan de blasfemie van een USA die een beschaving wil termineren.
Ook van de Palestijnen natuurlijk, binnenlands en daarbuiten de 126 die niet opgeleid zijn tot genocidale massamoordenaars.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:49 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat is domme onzin natuurlijk. Je kunt vanalles vinden van Netanyahu maar hij heeft zich altijd als vriend van het Iraanse volk opgesteld.
Presidentje ontvoeren.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzonder plan wel, met name in de VS. Hoe zie je dit voor je? Wie moeten dit doen?
Wel apart dat sommigen nog steeds menen dat er geen centrale macht is. Uit alles zie je toch dat dat er wel is. Het is een systeem gebaseerd op instituties, langs de IRGC ideologie: wilayat al-faqih (sjitisch islamisme met aardige inslag jaren 70 anti imperialistisch socialisme). Ja het kan hoor, een autocratie, een theocratie dat toch op instituties is gestoeld ipv personen. De inner circle van deze politieke en culturele elite zijn hardcore wilayat al-faqih aanhangers, inner circle van de IRGC. Maar een aardige groep mensen, "a governing body" ipv individuen waar het op steunt.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:52 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Goed punt, de kans is groot dat er inmiddels al geen 'centrale macht' meer is in Iran, dus wie of wat gaat zich precies overgeven?
Goed stuk over de geschiedenis van Perzië/Iran trouwens: https://endtropy.substack(...)l-primer-a-religious
Dan gaan ze dus nukes gebruiken. Kanjerdebielen daar in het witte huisquote:
Niks zegt vriend als alle infrastructuur kapotschieten die je nodig hebt om te leven en een burgeroorlog alla Syrie uit te lokken.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:49 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat is domme onzin natuurlijk. Je kunt vanalles vinden van Netanyahu maar hij heeft zich altijd als vriend van het Iraanse volk opgesteld.
Je wordt vervelend.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:18 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ah kijk, daar ben je weer. Weer een statement zonder bron.
Je weet dat Egypte nog hogere muur heeft dan Israel en dat Gaza paar decennia terug in handen van Egypte was en Israel dit terug wou geven maar Egypte dit NIET wou.quote:
In de jaren 70 zat er een Anglo-Amerikaanse marionet op de troon die de olie goedkoop weggaf aan usa/uk.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:15 schreef Saekerhett het volgende:
Het zou zo mooi zijn: zonder verder geweld dat verschrikkelijke regime weg. Atoomprogramma Iran weg. Terug naar de jaren '70, naar het oude 'Perzië'. Gelukkige bevolking van Iran. Straat van Hormuz weer open. Olieprijzen weer normaal. En Trump afgezet en vervangen door een capabele president.
kijk dat scheelt dan weerquote:Op dinsdag 7 april 2026 17:18 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik denk dan ook dat Trump zich vergist, er valt daar helemaal geen beschaving te vernietigen namelijk.
Egypte is intern ook te instabiel om 2 miljoen terroristen op te kunnen vangen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:01 schreef theguyver het volgende:
[..]
Je weet dat Egypte nog hogere muur heeft dan Israel en dat Gaza paar decennia terug in handen van Egypte was en Israel dit terug wou geven maar Egypte dit NIET wou.
Nouja ik snap China wel. Die denken laat die mokerdomme yanks maar op hun bek gaan daar. Wij kunnen nog maanden vooruit met onze voorraad. Succes.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:58 schreef MissButterflyy het volgende:
China blokkeert VN-resolutie over heropenen Straat van Hormuz
De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties is er niet in geslaagd om een resolutie aan te nemen over het heropenen van de Straat van Hormuz. China heeft zijn vetorecht gebruikt om de resolutie, die was opgesteld door Bahrein, te blokkeren.
Verschillende Golfstaten hoopten op een VN-mandaat voor militair optreden om de commerciële scheepvaart te beschermen in de zeestraat. Er was eerder ook al weerstand van permanente leden Rusland en Frankrijk. Om die reden was de tekst van de resolutie van Bahrein al afgezwakt.
Nu.nl
En Trump dacht dat dat weer makkelijk kon gebeuren, hij heeft gegokt en zich zwaar vergist.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
In de jaren 70 zat er een Anglo-Amerikaanse marionet op de troon die de olie goedkoop weggaf aan usa/uk.
exact maar dit is niet van nu dit is al decennia zo, plus toen hamas aan de macht kwam deden ze wedstrijdje met israel wie de hoogste muur kon bouwen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:03 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Egypte is intern ook te instabiel om 2 miljoen terroristen op te kunnen vangen.
Ooooh gelukkig maar!quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, je kunt ook lastig stellen dat men letterlijk met kernwapens heeft gedreigd. Het is allemaal holle en cryptische retoriek.
Dat waren betere tijden, wat minder Islamisten ook aan deze kant van de wereld.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
In de jaren 70 zat er een Anglo-Amerikaanse marionet op de troon die de olie goedkoop weggaf aan usa/uk.
En ook de Shah veegde zijn reet af met mensenrechten en wist het land prima uit te buiten. Maar hee, vrouwen hoefden tenminste geen hoofddoek op. En dat is het enige dat lijkt te tellen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Amper.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat waren betere tijden, wat minder Islamisten ook aan deze kant van de wereld.
De VS heeft ook nog een enorme voorraad plus meen dat ze in januari ook al een deal hadden gesloten met Venezuela.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja ik snap China wel. Die denken laat die mokerdomme yanks maar op hun bek gaan daar. Wij kunnen nog maanden vooruit met onze voorraad. Succes.
Hij heeft gedreigd de hele "civilization" te vernietigen. Al doen ze dat met plastic rietjes, dat is gewoon niet oké.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, je kunt ook lastig stellen dat men letterlijk met kernwapens heeft gedreigd. Het is allemaal holle en cryptische retoriek.
Een hoofddoekje is dan ook wel het ultieme teken van onderdrukking, angst en ongelijkheid.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En ook de Shah veegde zijn reet af met mensenrechten en wist het land prima uit te buiten. Maar hee, vrouwen hoefden tenminste geen hoofddoek op. En dat is het enige dat lijkt te tellen.
quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:09 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Een hoofddoekje is dan ook wel het ultieme teken van onderdrukking, angst en ongelijkheid.
De VS heeft een bewezen reservevoorraad van zo'n 100 miljoen barrels ofzo. Dat is genoeg voor 4 dagen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:09 schreef theguyver het volgende:
[..]
De VS heeft ook nog een enorme voorraad plus meen dat ze in januari ook al een deal hadden gesloten met Venezuela.
Je onderdrukt er meteen de helft mee, de Sjah was ook geen lieverdje, maar het tuig dat er nu zit en moord in naam van god is wel een slag erger.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:09 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Een hoofddoekje is dan ook wel het ultieme teken van onderdrukking, angst en ongelijkheid.
"lekker gegeten, Judas?"quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:09 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De Verenigde Staten beschikken over een van 's werelds grootste strategische oliereserves (SPR), beheerd door het ministerie van Energie. Deze voorraad, opgeslagen in zoutkoepels langs de Golfkust, bevat anno 2026 ongeveer 415 miljoen vaten en wordt ingezet om markten te stabiliseren bij tekorten, met name na recente onrust.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:10 schreef beefkeek het volgende:
[..]
De VS heeft een bewezen reservevoorraad van zo'n 100 miljoen barrels ofzo. Dat is genoeg voor 4 dagen.
Zoals wel vaker benoemd, de olie van de VS is in veel gevallen niet geschikt om in de VS te gebruiken.
Ze kunnen beter een hoop van deze kopen en de Patriot systemen aan Oekraïne geven:quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ok Einstein, wat gaf het weg?quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:13 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Van de Islam mag je liegen tegen ongelovigen.
Dank, ik baseerde me op oude informatie.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:13 schreef theguyver het volgende:
[..]
De Verenigde Staten beschikken over een van 's werelds grootste strategische oliereserves (SPR), beheerd door het ministerie van Energie. Deze voorraad, opgeslagen in zoutkoepels langs de Golfkust, bevat anno 2026 ongeveer 415 miljoen vaten en wordt ingezet om markten te stabiliseren bij tekorten, met name na recente onrust.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)nde-week-op-de-markt
De Verenigde Staten verbruiken ongeveer 20 miljoen vaten olie per dag. Op weekbasis komt dit neer op een totaal van circa 140 miljoen vaten olie per week
iets meer.. maandje ongeveer en ze hebben de reserves al ingezet.
Nou als ik heel eerlijk ben moest ik nog googelen wat het is. Maar het is inderdaad niet speciaal.quote:
Historisch besef van een pannekoek.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:15 schreef Saekerhett het volgende:
Het zou zo mooi zijn: zonder verder geweld dat verschrikkelijke regime weg.Terug naar de jaren '70, naar het oude 'Perzië'. Gelukkige bevolking van Iran.
Ja maar ja maar, HOOFDDOEKEN. Het enige dat telt!quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:18 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Historisch besef van een pannekoek.
De martelpraktijken onder het bewind van de Sjah van Iran (Mohammad Reza Pahlavi) werden voornamelijk uitgevoerd door de beruchte geheime dienst SAVAK tussen 1957 en 1979. Amnesty International omschreef de situatie in 1975 als een van de ergste ter wereld wat betreft mensenrechten, met systematisch gebruik van marteling.
Ja het is nu stukken beter natuurlijkquote:Op dinsdag 7 april 2026 18:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja maar ja maar, HOOFDDOEKEN. Het enige dat telt!
Niet aan een sociopatische debiel om daar verandering in te brengen.quote:
Ja, die vrouwtjes moeten niet zo moelijk doen. Ze hadden ook gemarteld en verkracht kunnen worden.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja maar ja maar, HOOFDDOEKEN. Het enige dat telt!
Dat is wat anders, maar doen alsof die religekkies de goeien zijn gaat me wat te ver.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Niet aan een sociopatische debiel om daar verandering in te brengen.
https://nos.nl/artikel/26(...)igementen-tegen-iranquote:"Het is een ideale kans om over verschillen van inzicht met elkaar te spreken", aldus de premier. "Over het belang van het internationaal recht, het belang van stabiliteit in het Midden-Oosten, en dat moment zullen we dan ook zeker benutten."
De vijand van mijn vijand etc.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is wat anders, maar doen alsof die religekkies de goeien zijn gaat me wat te ver.
Waarom gaan ze eigenlijk nog?quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:27 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)igementen-tegen-iran
Wens Jetten veel succes..
In de VS is iedereen klaar met die mafketel. Niemand steunt wat Trump doet.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzonder plan wel, met name in de VS. Hoe zie je dit voor je? Wie moeten dit doen?
Zijn er al vliegtuigen die vliegen op wiebelstroom dan?quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:27 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)igementen-tegen-iran
Wens Jetten veel succes..
Dat valt nog vies tegen. Er is nog altijd een grote groep maga adeptenquote:Op dinsdag 7 april 2026 18:28 schreef bianconeri het volgende:
[..]
In de VS is iedereen klaar met die mafketel. Niemand steunt wat Trump doet.
En in Israël? Regime change is nodig of niet dan? Om van deze gekken af te komen.
Hebben we Dilan Yesilgoz nog gehoord nadat zij haar haren afknipte voor de Iraanse vrouwen en een paar jaar later een meisjesschool door de VS werd opgeblazen?quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En ook de Shah veegde zijn reet af met mensenrechten en wist het land prima uit te buiten. Maar hee, vrouwen hoefden tenminste geen hoofddoek op. En dat is het enige dat lijkt te tellen.
Als er hier nukes gebruikt gaan worden dan is het hek van de dam. Dan kan Rusland ze in Oekraïne ook taktisch inzetten als hun offensief niet vlot. Etc.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:58 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan gaan ze dus nukes gebruiken. Kanjerdebielen daar in het witte huis
Ik denk dat procentueel meer mensen tegen het huidige regime van de VS zijn, dan dat er procentueel mensen in Iran dat zijn.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat valt nog vies tegen. Er is nog altijd een grote groep maga adepten
Omdat Trump anders boos wordt. En de VVD dan ook en het kabinet laat vallen. Net zoals ze deden met NSC inzake Israel waarna NSC eruit staptequote:Op dinsdag 7 april 2026 18:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waarom gaan ze eigenlijk nog?
Schandalig.
Trump vind Maxima wel sexy, dus dan is er wel wat te regelen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waarom gaan ze eigenlijk nog?
Schandalig.
Verouderde informatie en onzorgvuldig handelen, meer is het niet.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:31 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Hebben we Dilan Yesilgoz nog gehoord nadat zij haar haren afknipte voor de Iraanse vrouwen en een paar jaar later een meisjesschool door de VS werd opgeblazen?
Dat benoem je nu al meer dan tien keer, ik heb zo'n vermoeden dat die sukkels dat niet met opzet hebben zitten bombarderen, toch, met onderweg naar dat gevaarlijke uranium. En Dilan lijkt mij nog steeds een tegenstander van het Iraans regime.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:31 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Hebben we Dilan Yesilgoz nog gehoord nadat zij haar haren afknipte voor de Iraanse vrouwen en een paar jaar later een meisjesschool door de VS werd opgeblazen?
Nee hoor, de huidige situatie in de Gazastrook is geen 'strafkamp' maar een resultaat van het gedachtegoed en de daaruit voortvloeiende acties van de Palestijnen zelf, namelijk: extremistisch moslimfundamentalisme (gedachtegoed), antisemitisme (gedachtegoed), gevoelens van Arabisch suprematie (gedachtegoed - met name in het verleden speelde dit een grote rol) en terrorisme (gedrag).quote:
Inderdaad. Europa kon er ook wat van, tot na de tweede wereldoorlog en de oprichting van (de voorlopers van) de EU. Japan was daar ook berucht om. Vergeet de slavernij in de VS niet. En zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:18 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Historisch besef van een pannekoek.
De martelpraktijken onder het bewind van de Sjah van Iran (Mohammad Reza Pahlavi) werden voornamelijk uitgevoerd door de beruchte geheime dienst SAVAK tussen 1957 en 1979. Amnesty International omschreef de situatie in 1975 als een van de ergste ter wereld wat betreft mensenrechten, met systematisch gebruik van marteling.
Aan de andere kant, Trump heeft gewonnen dankzij de zgn 'independents' waarvan inmiddels nog maar een kwart achter z'n beleid staat en dat is met 40+ procent met afstand de grootste groep kiezers in de VS. Althans, paar weken geleden was het 25%, misschien dat het inmiddels alweer minder is.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Neeeeeeee niet hier!quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, de huidige situatie in de Gazastrook is geen 'strafkamp' maar een resultaat van het gedachtegoed en de daaruit voortvloeiende acties van de Palestijnen zelf, namelijk: extremistisch moslimfundamentalisme (gedachtegoed), antisemitisme (gedachtegoed), gevoelens van Arabisch suprematie (gedachtegoed - met name in het verleden speelde dit een grote rol) en terrorisme (gedrag).
Dit had al veel eerder aangepakt moeten worden en nog vele malen harder dan nu is gebeurd. Nu is de ook telkens weer opgebroken doordat Israël moest dealen met het hysterische selectieve gejammer in de internationale gemeenschap. En ook waren er natuurlijk de gijzelaars die bevrijd moesten worden.
Het kwaad is nu al geschiedt natuurlijk..we zitten nog 2.5 jaar met die mafketel opgescheept.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:38 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Aan de andere kant, Trump heeft gewonnen dankzij de zgn 'independents' waarvan inmiddels nog maar een kwart achter z'n beleid staat en dat is met 40+ procent met afstand de grootste groep stemmers in de VS. Althans, paar weken geleden was het 25%, misschien dat het inmiddels alweer minder is.
Misschien wel, maar misschien ook niet want de midterms komen er aan in november.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het kwaad is nu al geschiedt natuurlijk..we zitten nog 2.5 jaar met die mafketel opgescheept.
Een van de zoveelste "foutje, oeps" van de Amerikanen en Israeliers.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:36 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat benoem je nu al meer dan tien keer, ik heb zo'n vermoeden dat die sukkels dat niet met opzet hebben zitten bombarderen, toch, met onderweg naar dat gevaarlijke uranium. En Dilan lijkt mij nog steeds een tegenstander van het Iraans regime.
Hoe had het "harder aangepakt" moeten worden?quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:37 schreef HowardRoark het volgende:
Dit had al veel eerder aangepakt moeten worden en nog vele malen harder dan nu is gebeurd. Nu is de ook telkens weer opgebroken doordat Israël moest dealen met het hysterische selectieve gejammer in de internationale gemeenschap. En ook waren er natuurlijk de gijzelaars die bevrijd moesten worden.
Ja, dat 'foutje' was niet de bedoeling, vermoed ik. Tig demonstranten tegen het regime door de kop schieten wel.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:41 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Een van de zoveelste "foutje, oeps" van de Amerikanen en Israeliers.
Gelukkig weten weinigen hier dat er daarbij de systemen van Palentir worden gebruikt. Je weet wel waarvan Peter Thiel de baas van is en Project 2025 van de Heritage Foundation gefinancierd heeft.
Overigens onze politie gebruikt ook de systemen van Palentir.
Voor de VS en Israel is verschillende oorlogen voeren op dit moment heel winstgevend. Kan het oorlog budget naar 1,5 triljoen dollar per jaar verhoogd worden
Ik ben er bang voorquote:Op dinsdag 7 april 2026 18:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als er hier nukes gebruikt gaan worden dan is het hek van de dam. Dan kan Rusland ze in Oekraïne ook taktisch inzetten als hun offensief niet vlot. Etc.
We zitten ook al 47 jaar met de Ayatollahs opgescheept, al 78 jaar met de Il-sung's en alweer 27 jaar met Vladimir Poetin, dat korte poosje Trump overleven we ook wel weer.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het kwaad is nu al geschiedt natuurlijk..we zitten nog 2.5 jaar met die mafketel opgescheept.
Natuurlijk, maar hoeveel schade gaat hij nog aanrichten.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:45 schreef UitStraling het volgende:
[..]
We zitten ook al 47 jaar met de Ayatollahs opgescheept, al 78 jaar met de Il-sung's en alweer 27 jaar met Vladimir Poetin, dat korte poosje Trump overleven we ook wel weer.
quote:
En wat is jouw bron dan van gelukkige bevolking onder de shah?quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:15 schreef Saekerhett het volgende:
Het zou zo mooi zijn: zonder verder geweld dat verschrikkelijke regime weg. Atoomprogramma Iran weg. Terug naar de jaren '70, naar het oude 'Perzië'. Gelukkige bevolking van Iran. Straat van Hormuz weer open. Olieprijzen weer normaal.
We?quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:45 schreef UitStraling het volgende:
[..]
We zitten ook al 47 jaar met de Ayatollahs opgescheept, al 78 jaar met de Il-sung's en alweer 27 jaar met Vladimir Poetin, dat korte poosje Trump overleven we ook wel weer.
Denk je nou werkelijk dat die domme Trump en die zuiplap van een Hegseth überhaupt kunnen nadenken over de gevolgen?quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als er hier nukes gebruikt gaan worden dan is het hek van de dam. Dan kan Rusland ze in Oekraïne ook taktisch inzetten als hun offensief niet vlot. Etc.
2 uur onze tijd.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:44 schreef TheJanitor het volgende:
Zou het echt om 20:00 uur gebeuren of stijgen dan de vliegtuigen op?
Eens.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar hoeveel schade gaat hij nog aanrichten.
Zo veel mogelijk westerse landen lid maken van de EU, om te beginnen. En dan handelsverdragen en samenwerkingsverbanden met de rest van de wereld. En kernenergie, natuurlijk!quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:45 schreef Peppert het volgende:
Tja, wat we sinds oktober 2022 via sociale media live hebben kunnen aanschouwen in de Gazastrook, laat zien hoe genocide steeds meer genormaliseerd raakt. Dat is het effect van een glijdende schaal. Deze genocide werd bovendien ontkend of gesteund door onder andere de Verenigde Staten, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Het is de taak van historici om dit nauwkeurig vast te leggen.
Ik denk niet dat Iran het laatste zal zijn. Als je dit eenmaal in gang zet, is er geen weg meer terug. Er is immers al een lange geschiedenis van. Het begon met de uitroeiing van de inheemse bevolking in Amerika en zette zich na 1945 voort met honderdduizenden doden in onder meer Vietnam, Korea en Irak. Het is een aaneenschakeling van bloedbaden.
Het verschil is dat Trump dit minder verhullend presenteert. Waar anderen het beleid vaak in liberale termen verpakken, spreekt hij er directer over. Daardoor wordt het zelfs voor de meest trouwe aanhangers van de Verenigde Staten moeilijker om het te rechtvaardigen.
Woon in Queens op de 27ste verdieping. Heb prachtig uitzicht op Manhattan. Mocht het escaleren is New York natuurlijk de lul. Maar heb ik wel front row seats.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:47 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
2 uur onze tijd.
En niemand die het verder weet.
Ja en net als iedereen (?) maak ik mij meer zorgen om die halve gare in de VS dan wat voor fanatieke ayatolla in Iran.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:48 schreef UitStraling het volgende:
[..]
U woont hopelijk ook op dezelfde planeet?
Dit is dan omdat je meer aan jezelf denkt dan dan aan je medemens?quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:50 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja en net als iedereen (?) maak ik mij meer zorgen om die halve gare in de VS dan wat voor fanatieke ayatolla in Iran.
Nice!quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:49 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Woon in Queens op de 27ste verdieping. Heb prachtig uitzicht op Manhattan. Mocht het escaleren is New York natuurlijk de lul. Maar heb ik wel front row seats.
Jij stapt voortijdig uit het leven, dat kan en mag natuurlijkquote:
Dat valt eigenlijk enorm mee. Dat label worden met een veel te brede kwart uitgedeeld. Zodra je ook maar iets positiefs vindt van de Trump-regering wordt je meteen weggezet als een 'MAGA', maar zo werkt het niet. Zelf krijg ik bijvoorbeeld regelmatig allerlei mentions van users omdat ik MAGA zou zijn. Mijn visie daarentegen is altijd vrij helder geweest:quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Alleen Jetten die gezegd heeft dat dat niet helpt om daarmee te dreigen. En dat het ook nog een dreigement is dus nog niet echt.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:52 schreef Momo het volgende:
Europese politici/presidenten/premiers die iets durven te zeggen over het uitroeien van een beschaving opmerking?
King of Queens.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:49 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Woon in Queens op de 27ste verdieping. Heb prachtig uitzicht op Manhattan. Mocht het escaleren is New York natuurlijk de lul. Maar heb ik wel front row seats.
Er is nooit een genocide in de Gazastrook geweest.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:45 schreef Peppert het volgende:
Tja, wat we sinds oktober 2022 via sociale media live hebben kunnen aanschouwen in de Gazastrook, laat zien hoe genocide steeds meer genormaliseerd raakt. Dat is het effect van een glijdende schaal. Deze genocide werd bovendien ontkend of gesteund door onder andere de Verenigde Staten, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Het is de taak van historici om dit nauwkeurig vast te leggen.
Ik denk niet dat Iran het laatste zal zijn. Als je dit eenmaal in gang zet, is er geen weg meer terug. Er is immers al een lange geschiedenis van. Het begon met de uitroeiing van de inheemse bevolking in Amerika en zette zich na 1945 voort met honderdduizenden doden in onder meer Vietnam, Korea en Irak. Het is een aaneenschakeling van bloedbaden.
Het verschil is dat Trump dit minder verhullend presenteert. Waar anderen het beleid vaak in liberale termen verpakken, spreekt hij er directer over. Daardoor wordt het zelfs voor de meest trouwe aanhangers van de Verenigde Staten moeilijker om het te rechtvaardigen.
goede bait. 10/10quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er is nooit een genocide in de Gazastrook geweest.
Geen bait, feiten. Probeer dat ook eens.quote:
Welke landen zit je aan te denken?quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:48 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Zo veel mogelijk westerse landen lid maken van de EU, om te beginnen. En dan handelsverdragen en samenwerkingsverbanden met de rest van de wereld. En kernenergie, natuurlijk!
In Armenie ook niet.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou ik zit nog steeds te wachten op user die volgens jou hamas goedkeuren.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Geen bait, feiten. Probeer dat ook eens.
[..]
Welke landen zit je aan te denken?
In Armenië wel. Daar zijn namelijk systematisch enorme aantallen Armenen vermoord vanwege hun etniciteit.quote:
Een oorlog beginnen, kinderen opblazen en daarna dreigen met kernwapens om de hele bevolking te vermoorden kan het beste land overkomen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:43 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja, dat 'foutje' was niet de bedoeling, vermoed ik. Tig demonstranten tegen het regime door de kop schieten wel.
Goh? Tssssk, dat waren toch ook allemaal terroristen?quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In Armenië wel. Daar zijn namelijk systematisch enorme aantallen Armenen vermoord vanwege hun etniciteit.
Mijn god wat een treurnisquote:Op dinsdag 7 april 2026 18:45 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik zie het ook nog wel gebeuren, vooral met Netanyahu. Die heeft wel door dat als dit niets wordt, wat het geval is, want als de Iraanse staat overleefd is dat kernwapen de grootste prioriteit. Wat ga je dan doen? Preventief nuken nu, want wat ze nu doen werkt niet.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Aldus wie?quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:59 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Goh? Tssssk, dat waren toch ook allemaal terroristen?
Waar wordt jij als MAGA gezien?quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat valt eigenlijk enorm mee. Dat label worden met een veel te brede kwart uitgedeeld. Zodra je ook maar iets positiefs vindt van de Trump-regering wordt je meteen weggezet als een 'MAGA', maar zo werkt het niet. Zelf krijg ik bijvoorbeeld regelmatig allerlei mentions van users omdat ik MAGA zou zijn. Mijn visie daarentegen is altijd vrij helder geweest:
Ik ben verre van een groot fan van de persoon Trump, dat is een enorme narcist die soms wellicht grappig uit de hoek kan komen, maar over het algemeen veel te grof en totaal ongeschikt voor de politiek.
Ik kan mij daarentegen wel vinden in een aanzienlijk aantal beleidsplannen van de Trump-regering, andere heb ik juist weer openlijk bekritiseerd (de idiote importheffingen bijvoorbeeld of uitspraken over Oekraïne). Wat mij betreft is dat dan ook een genuanceerde conservatieve blik.
Hier ben ik altijd open en duidelijk over geweest. Dat doet er echter niet toe, ik wordt structureel als een doorgewinterde MAGA aanhanger weggezet en krijg sneren zoals 'Trump is jouw held toch?' 'Jij vindt Trump fantastisch' etc.
Zulke mensen willen het dan ook niet begrijpen en hebben blijkbaar een soort vijandbeeld nodig om tegen te kunnen ageren, dat men zelfs bereid is dit zelf op te tuigen. Het is eigenlijk wel fascinerend om te aanschouwen.
Is de aarde plat?quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan ligt de USS Nimitz binnen een week voor de Haagse kust.quote:Op dinsdag 7 april 2026 19:00 schreef Stoorzendert het volgende:
Mocht het vannacht losgaan op civiele doelen, dan volgt er direct daarna ook een arrestatiebevel voor Trump van het ICC?
Iraniërs worden zonder schifting aan te brengen gestraft. Met of zonder kernbom. Ook onder de huidige bombardememten.quote:Op dinsdag 7 april 2026 17:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Mij lijkt dat een grote fout, dat heb ik ook al eerder aangegeven. Ik verwijd het gros van de Iraniërs niets, dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Palestijnen.
Ik verwacht dat het ICC wacht tot na november. Maar dat Trump dan de "The Hague Invasion Act" probeert in te zetten.quote:Op dinsdag 7 april 2026 19:00 schreef Stoorzendert het volgende:
Mocht het vannacht losgaan op civiele doelen, dan volgt er direct daarna ook een arrestatiebevel voor Trump van het ICC?
Dan kan jij mooi ons verdedigen aan de frontliniequote:Op dinsdag 7 april 2026 19:02 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dan ligt de USS Nimitz binnen een week voor de Haagse kust.
Je moet een dictator niet storen als ie z'n hele land de vernieling in helpt. Stukje Sun Tsu in uitvoeringquote:Op dinsdag 7 april 2026 18:52 schreef Momo het volgende:
Europese politici/presidenten/premiers die iets durven te zeggen over het uitroeien van een beschaving opmerking?
Het is nog geen klare wijn, maar ik durf zeker te stellen dat er punten zijn waarop je Israël van genocide kan betichten. Dat mag je blijkbaar niet zeggen, want Israël, maar dat geen genocide een uitgemaakte zaak is, dat is echt niet zo.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In Armenië wel. Daar zijn namelijk systematisch enorme aantallen Armenen vermoord vanwege hun etniciteit.
De enige die dit in het conflict tussen Israël en de Palestijnen zouden willen doen, zijn de Palestijnen zelf jegens Israëlische Joden. Daarom is het ook een bizar staaltje victim-blaming om juist Israël te betichten van een genocide op Palestijnen.
De Turkse regering heeft nooit gezegd dat Armenen terroristen waren, maar simpelweg gedaan alsof de hele situatie zich niet heeft voorgedaan.quote:
Mooie genocide, water, voedsel, elektriciteit, inentingen, kankerpatiëntjes evacueren, toch net even die kinderwagen proberen te missen, frappant dat de Joden niet snappen hoe een genocide zou moeten werken.quote:
We hebben daar @Haags zitten, dus ik maak me geen zorgenquote:Op dinsdag 7 april 2026 19:02 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dan ligt de USS Nimitz binnen een week voor de Haagse kust.
De vs heeft tig opslag plaatsen met oude meuk wat ze gewoon prima aan Oekraiene kunnen doneren oude Abrahams en Bradley's die gewoon staan weg te roesten.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:14 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ze kunnen beter een hoop van deze kopen en de Patriot systemen aan Oekraïne geven:
Bekijk deze YouTube-video
Ik ben veel meer op mijn plekje met orders geven.quote:Op dinsdag 7 april 2026 19:03 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Dan kan jij mooi ons verdedigen aan de frontlinie
Ach als Trump het kan, waarom jij nietquote:Op dinsdag 7 april 2026 19:06 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik ben veel meer op mijn plekje met orders geven.
Nee hoor, in de Iraanse samenleving is zowaar nog een scheiding tussen burgers en strijders.quote:Op dinsdag 7 april 2026 19:02 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Iraniërs worden zonder schifting aan te brengen gestraft. Met of zonder kernbom. Ook onder de huidige bombardememten.
En als jij of ik hier in NL iets zou aanhangen dat door een buitenlandse mogendheid niet geliefd is, dan betekent dat niet dat wij als personen die gewoon een dagelijks leven willen lijden met weinig weerstand, moeten worden gestraft. Waarom moet wij met de dood gestraft worden voor een stem die we uitgebracht hebben?
In die zin is een kernbom ook "maar" een grotere bom met statistisch een veelvoud meer kans op slachtoffers, als dat een doel op zich is.
Voor een volk dat er al dagelijks vanuit gaat dat de lopende dag de laatste kan zijn omdat ze zogenaamd met bombardementen van een onderdrukking worden gered, is dit ook gekgenoeg geen vrees.
Het is alleen vrees voor degenen die niet op slag dood gaan en de langzamere weg naar de dood belijden en degenen die verontreiniging van voedsel riskeren. Ook in andere landen.
Verder. Verwijten van wat? We delen de mening over Hamas zonder twijfel. Maar je kunt een Israeliër die het regime wel of niet steunt niet veroordelen op "het Israelisch en Joods zijn" Idem met Palestijnen. Het idee van een verheven volk gaat er bij mij niet in.
En de regering van Israel idemdito, gewoon wat terroristen uit ziekenhuizen weggeblazen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 19:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De Turkse regering heeft nooit gezegd dat Armenen terroristen waren, maar simpelweg gedaan alsof de hele situatie zich niet heeft voorgedaan.
Laat ze een voorbeeld nemen aan Moslims in Sudan, die moorden en verkrachten in 3 dagen +-60.000 mannen vrouwen kinderen uit eind 2025.quote:Op dinsdag 7 april 2026 19:05 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Mooie genocide, water, voedsel, elektriciteit, inentingen, kankerpatiëntjes evacueren, toch net even die kinderwagen proberen te missen, frappant dat de Joden niet snappen hoe een genocide zou moeten werken.
Dat vermoeden had ik al..quote:Op dinsdag 7 april 2026 19:06 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik ben veel meer op mijn plekje met orders geven.
Inderdaad. Als terroristen namelijk burgerlijke infrastructuur gebruiken voor oorlogsvoering mag dit worden gebombardeerd. Maar hier zijn dan zulke terroristen de schuldige, niet de partij die bombardeert.quote:Op dinsdag 7 april 2026 19:07 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
En de regering van Israel idemdito, gewoon wat terroristen uit ziekenhuizen weggeblazen.
Ben een nachtmens, mij niet storen voor 12.00 uur, dus ja.quote:Op dinsdag 7 april 2026 19:10 schreef alternatif het volgende:
wie gaat er wakker blijven voor 02:00?
Kan altijd Oslo en Stockholm nog van de kaart vegen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 19:11 schreef Momo het volgende:
Als hij nu de Nobel Peace Prize niet gaat winnen.
Arme Dilan, niet gewenst bij de blanken en bij de allochtonenquote:Op dinsdag 7 april 2026 18:31 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
klopt.quote:Op dinsdag 7 april 2026 19:07 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
En de regering van Israel idemdito, gewoon wat terroristen uit ziekenhuizen weggeblazen.
En toch denk ik dat Trump zich niet gaat laten verleiden tot het bombarderen van bruggen vol grotendeels gegijzelde burgers, de wereld is zowat gek geworden dat ze deze eerloze en laffe tactiek niet zwaarder veroordelen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 19:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad. Als terroristen namelijk burgerlijke infrastructuur gebruiken voor oorlogsvoering mag dit worden gebombardeerd. Maar hier zijn dan zulke terroristen de schuldige, niet de partij die bombardeert.
Dit is juist bedoelt om het gebruik van burgers als menselijke schilden tegen te gaan. Anders zou elke oorlog makkelijk kunnen worden gewonnen door dit te doen, dat is nu juist niet de bedoeling.
Net na de supermarkt geweest en kratje bier en hotwings gehaald.quote:Op dinsdag 7 april 2026 19:10 schreef alternatif het volgende:
En ironisch genoeg de Gaza stemmers, die independent gingen of besloten helemaal niet te stemmen. (ze zagen Trump als president een goede straf voor de Westerse blanke wereld.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:38 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Aan de andere kant, Trump heeft gewonnen dankzij de zgn 'independents' waarvan inmiddels nog maar een kwart achter z'n beleid staat en dat is met 40+ procent met afstand de grootste groep kiezers in de VS. Althans, paar weken geleden was het 25%, misschien dat het inmiddels alweer minder is.
duurt nog 5 maand +- voor de VN daar over uit is.quote:Op dinsdag 7 april 2026 19:13 schreef UitStraling het volgende:
[..]
En toch denk ik dat Trump zich niet gaat laten verleiden tot het bombarderen van bruggen vol grotendeels gegijzelde burgers, de wereld is zowat gek geworden dat ze deze eerloze en laffe tactiek niet zwaarder veroordelen.
Ik ben voor de supermarkt geweest.quote:Op dinsdag 7 april 2026 19:14 schreef theguyver het volgende:
[..]
Net na de supermarkt geweest en kratje bier en hotwings gehaald.
[ afbeelding ]
Dit was toch weer een Palestijnse faal?quote:Op dinsdag 7 april 2026 19:12 schreef theguyver het volgende:
[..]
klopt.
btw Als je het hebt over die specifieke aanval op het Baptist (Al-Ahli Arab) hospitaal waarbij 500+ doden vielen op de parkeerplaats?
[ afbeelding ]
Ahhh de nieuwe spin van HR.quote:Op dinsdag 7 april 2026 19:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, in de Iraanse samenleving is zowaar nog een scheiding tussen burgers en strijders.
Je lijkt namelijk dit concept niet goed te begrijpen. Het aanbrengen van een scheiding tussen burger en strijder is een taak van een partij zelf, niet van de tegenstander. Israël richt zich ook op militaire doelen, dit in tegenstelling tot het regime van Iran dat zich juist richt op dichtbevolkte gebieden in Israël. En opmerkelijk genoeg horen we daar nooit enige ophef over.
Dus de verdedigende partij moet het voorwerk doen voor de aanvaller?quote:Op dinsdag 7 april 2026 19:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, in de Iraanse samenleving is zowaar nog een scheiding tussen burgers en strijders.
Je lijkt namelijk dit concept niet goed te begrijpen. Het aanbrengen van een scheiding tussen burger en strijder is een taak van een partij zelf, niet van de tegenstander. Israël richt zich ook op militaire doelen, dit in tegenstelling tot het regime van Iran dat zich juist richt op dichtbevolkte gebieden in Israël. En opmerkelijk genoeg horen we daar nooit enige ophef over.
Even de pro Pallies uit de tent lokkenquote:
U weet dat deze informatie indertijd kwam uit kringen vlakbij het regime in Washington DC?quote:Op dinsdag 7 april 2026 19:08 schreef theguyver het volgende:
[..]
Laat ze een voorbeeld nemen aan Moslims in Sudan, die moorden en verkrachten in 3 dagen +-60.000 mannen vrouwen kinderen uit eind 2025.
Moslims zijn veel effectiever, en dat zonder bommen en vliegtuigen, nee gewoon simpel met Kapmessen en vuurwapens!
Ben je agnost?quote:Op dinsdag 7 april 2026 19:16 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dit was toch weer een Palestijnse faal?
En daarna het gebruikelijke vingertje wijzen naar Israël.
Als ik een ding zeker weet, en de hemel bestaat toch, is dat je daar heel erg weinig moslims tegen zult komen.
Dat staat nergens in mijn post. Wellicht goed om te stoppen met dit soort stropoppen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 19:17 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ahhh de nieuwe spin van HR.
Elke dode Iranier was een "strijder" elke levende Iranier is een "gegijzelde"
Ik sta daar wel achter.quote:Op dinsdag 7 april 2026 19:15 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
En ironisch genoeg de Gaza stemmers, die independent gingen of besloten helemaal niet te stemmen. (ze zagen Trump als president een goede straf voor de Westerse blanke wereld.
Ik merk morgen vanzelf of ik nog besta.quote:Op dinsdag 7 april 2026 19:10 schreef alternatif het volgende:
Het staat er toch echt. Dezelfde tactiek die je gebruikte in de Gaza discussie. Elke gedode Palestijn is een Hamas aanhanger en ze zouden alleen zichzelf kunnen bevrijden door Hamas te verslaan.quote:Op dinsdag 7 april 2026 19:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat staat nergens in mijn post. Wellicht goed om te stoppen met dit soort stropoppen.
Wacht eens even, drank was toch verboden??quote:Op dinsdag 7 april 2026 19:20 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ik sta daar wel achter.
De Amerikanen zien nu in dat ze onder een fascistische AIPAC achtige regime lijden. De armoede in de VS is ook onmensenlijk, hele voorsteden aan tentenkampen, mensen die in hun auto slapen. Wat doet deze regering? Bezuinigen op de sociale zekerheid en de oorlogsbegroting naar 1,5 triljoen dollar verhogen
Zul je zien dat de wekker gewoon gaat om te werken.quote:Op dinsdag 7 april 2026 19:20 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ik merk morgen vanzelf of ik nog besta.
@RamboDirk en ik blijven wakker voor de langverwachte operatie maak van heel het midden oosten gewoon een parkeerplekquote:Op dinsdag 7 april 2026 19:10 schreef alternatif het volgende:
Elke partij heeft inderdaad zelf de verplichting in hun eigen samenleving een scheiding aan te brengen tussen burgers en strijders. Als Rusland ons aanvalt is het niet aan de Russen om een scheiding aan te brengen hier tussen burgers en strijders, dat kan niet eens, wij moeten dat zelf doen door bijvoorbeeld schuilplekken te creëren voor burgers en het Nederlandse leger zichtbaar te maken via uniformen. In Iran is hier tot op heden sprake van, de Palestijnen lieten dit na. Zie ook:quote:Op dinsdag 7 april 2026 19:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus de verdedigende partij moet het voorwerk doen voor de aanvaller?
En wat voor militair doeleinde had bijvoorbeeld het Pasteurinstituut?
Verder is dit beetje Deja Vu met het begin van de oorlog in Oekraïne.
Toen kreeg Oekraïne het verwijt dat ze niet meewerkten met Rusland tijdens de aanvallen.
quote:How Hamas Is Fighting in Gaza: Tunnels, Traps and Ambushes
Hamas overwhelmed Israel’s border in October with a coordinated, large-scale maneuver before committing atrocities. Now, it acts as a guerrilla force, its fighters often disguised as civilians.
They hide under residential neighborhoods, storing their weapons in miles of tunnels and in houses, mosques, sofas — even a child’s bedroom — blurring the boundary between civilians and combatants.
They emerge from hiding in plainclothes, sometimes wearing sandals or tracksuits before firing on Israeli troops, attaching mines to their vehicles, or firing rockets from launchers in civilian areas.
They rig abandoned homes with explosives and tripwires, sometimes luring Israeli soldiers to enter the booby-trapped buildings by scattering signs of a Hamas presence.
...
Eh nee, er zijn al duidelijk wat fouten begaan maar de meeste kwamen van de VS door slechte informatie zoals dag 1 die meisjes school die midden tussen de IRGC gebouwen stond..quote:Op dinsdag 7 april 2026 19:17 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ahhh de nieuwe spin van HR.
Elke dode Iranier was een "strijder" elke levende Iranier is een "gegijzelde"
Dat zijn ze wel vaker.quote:Op dinsdag 7 april 2026 19:22 schreef Starhopper het volgende:
Ik lees dat de doomsdayplane ook in de lucht is![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |