Zo veel mogelijk westerse landen lid maken van de EU, om te beginnen. En dan handelsverdragen en samenwerkingsverbanden met de rest van de wereld. En kernenergie, natuurlijk!quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:45 schreef Peppert het volgende:
Tja, wat we sinds oktober 2022 via sociale media live hebben kunnen aanschouwen in de Gazastrook, laat zien hoe genocide steeds meer genormaliseerd raakt. Dat is het effect van een glijdende schaal. Deze genocide werd bovendien ontkend of gesteund door onder andere de Verenigde Staten, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Het is de taak van historici om dit nauwkeurig vast te leggen.
Ik denk niet dat Iran het laatste zal zijn. Als je dit eenmaal in gang zet, is er geen weg meer terug. Er is immers al een lange geschiedenis van. Het begon met de uitroeiing van de inheemse bevolking in Amerika en zette zich na 1945 voort met honderdduizenden doden in onder meer Vietnam, Korea en Irak. Het is een aaneenschakeling van bloedbaden.
Het verschil is dat Trump dit minder verhullend presenteert. Waar anderen het beleid vaak in liberale termen verpakken, spreekt hij er directer over. Daardoor wordt het zelfs voor de meest trouwe aanhangers van de Verenigde Staten moeilijker om het te rechtvaardigen.
Woon in Queens op de 27ste verdieping. Heb prachtig uitzicht op Manhattan. Mocht het escaleren is New York natuurlijk de lul. Maar heb ik wel front row seats.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:47 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
2 uur onze tijd.
En niemand die het verder weet.
Ja en net als iedereen (?) maak ik mij meer zorgen om die halve gare in de VS dan wat voor fanatieke ayatolla in Iran.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:48 schreef UitStraling het volgende:
[..]
U woont hopelijk ook op dezelfde planeet?
Dit is dan omdat je meer aan jezelf denkt dan dan aan je medemens?quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:50 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja en net als iedereen (?) maak ik mij meer zorgen om die halve gare in de VS dan wat voor fanatieke ayatolla in Iran.
Nice!quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:49 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Woon in Queens op de 27ste verdieping. Heb prachtig uitzicht op Manhattan. Mocht het escaleren is New York natuurlijk de lul. Maar heb ik wel front row seats.
Jij stapt voortijdig uit het leven, dat kan en mag natuurlijkquote:
Dat valt eigenlijk enorm mee. Dat label worden met een veel te brede kwart uitgedeeld. Zodra je ook maar iets positiefs vindt van de Trump-regering wordt je meteen weggezet als een 'MAGA', maar zo werkt het niet. Zelf krijg ik bijvoorbeeld regelmatig allerlei mentions van users omdat ik MAGA zou zijn. Mijn visie daarentegen is altijd vrij helder geweest:quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat valt nog vies tegen. Er is nog altijd een grote groep maga adepten
Alleen Jetten die gezegd heeft dat dat niet helpt om daarmee te dreigen. En dat het ook nog een dreigement is dus nog niet echt.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:52 schreef Momo het volgende:
Europese politici/presidenten/premiers die iets durven te zeggen over het uitroeien van een beschaving opmerking?
King of Queens.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:49 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Woon in Queens op de 27ste verdieping. Heb prachtig uitzicht op Manhattan. Mocht het escaleren is New York natuurlijk de lul. Maar heb ik wel front row seats.
Er is nooit een genocide in de Gazastrook geweest.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:45 schreef Peppert het volgende:
Tja, wat we sinds oktober 2022 via sociale media live hebben kunnen aanschouwen in de Gazastrook, laat zien hoe genocide steeds meer genormaliseerd raakt. Dat is het effect van een glijdende schaal. Deze genocide werd bovendien ontkend of gesteund door onder andere de Verenigde Staten, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Het is de taak van historici om dit nauwkeurig vast te leggen.
Ik denk niet dat Iran het laatste zal zijn. Als je dit eenmaal in gang zet, is er geen weg meer terug. Er is immers al een lange geschiedenis van. Het begon met de uitroeiing van de inheemse bevolking in Amerika en zette zich na 1945 voort met honderdduizenden doden in onder meer Vietnam, Korea en Irak. Het is een aaneenschakeling van bloedbaden.
Het verschil is dat Trump dit minder verhullend presenteert. Waar anderen het beleid vaak in liberale termen verpakken, spreekt hij er directer over. Daardoor wordt het zelfs voor de meest trouwe aanhangers van de Verenigde Staten moeilijker om het te rechtvaardigen.
goede bait. 10/10quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er is nooit een genocide in de Gazastrook geweest.
Geen bait, feiten. Probeer dat ook eens.quote:
Welke landen zit je aan te denken?quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:48 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Zo veel mogelijk westerse landen lid maken van de EU, om te beginnen. En dan handelsverdragen en samenwerkingsverbanden met de rest van de wereld. En kernenergie, natuurlijk!
In Armenie ook niet.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou ik zit nog steeds te wachten op user die volgens jou hamas goedkeuren.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Geen bait, feiten. Probeer dat ook eens.
[..]
Welke landen zit je aan te denken?
In Armenië wel. Daar zijn namelijk systematisch enorme aantallen Armenen vermoord vanwege hun etniciteit.quote:
Een oorlog beginnen, kinderen opblazen en daarna dreigen met kernwapens om de hele bevolking te vermoorden kan het beste land overkomen.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:43 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja, dat 'foutje' was niet de bedoeling, vermoed ik. Tig demonstranten tegen het regime door de kop schieten wel.
Goh? Tssssk, dat waren toch ook allemaal terroristen?quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In Armenië wel. Daar zijn namelijk systematisch enorme aantallen Armenen vermoord vanwege hun etniciteit.
Mijn god wat een treurnisquote:Op dinsdag 7 april 2026 18:45 schreef UitStraling het volgende:
[..]
We zitten ook al 47 jaar met de Ayatollahs opgescheept, al 78 jaar met de Il-sung's en alweer 27 jaar met Vladimir Poetin, dat korte poosje Trump overleven we ook wel weer.
Ik zie het ook nog wel gebeuren, vooral met Netanyahu. Die heeft wel door dat als dit niets wordt, wat het geval is, want als de Iraanse staat overleefd is dat kernwapen de grootste prioriteit. Wat ga je dan doen? Preventief nuken nu, want wat ze nu doen werkt niet.quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als er hier nukes gebruikt gaan worden dan is het hek van de dam. Dan kan Rusland ze in Oekraïne ook taktisch inzetten als hun offensief niet vlot. Etc.
Aldus wie?quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:59 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Goh? Tssssk, dat waren toch ook allemaal terroristen?
Waar wordt jij als MAGA gezien?quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat valt eigenlijk enorm mee. Dat label worden met een veel te brede kwart uitgedeeld. Zodra je ook maar iets positiefs vindt van de Trump-regering wordt je meteen weggezet als een 'MAGA', maar zo werkt het niet. Zelf krijg ik bijvoorbeeld regelmatig allerlei mentions van users omdat ik MAGA zou zijn. Mijn visie daarentegen is altijd vrij helder geweest:
Ik ben verre van een groot fan van de persoon Trump, dat is een enorme narcist die soms wellicht grappig uit de hoek kan komen, maar over het algemeen veel te grof en totaal ongeschikt voor de politiek.
Ik kan mij daarentegen wel vinden in een aanzienlijk aantal beleidsplannen van de Trump-regering, andere heb ik juist weer openlijk bekritiseerd (de idiote importheffingen bijvoorbeeld of uitspraken over Oekraïne). Wat mij betreft is dat dan ook een genuanceerde conservatieve blik.
Hier ben ik altijd open en duidelijk over geweest. Dat doet er echter niet toe, ik wordt structureel als een doorgewinterde MAGA aanhanger weggezet en krijg sneren zoals 'Trump is jouw held toch?' 'Jij vindt Trump fantastisch' etc.
Zulke mensen willen het dan ook niet begrijpen en hebben blijkbaar een soort vijandbeeld nodig om tegen te kunnen ageren, dat men zelfs bereid is dit zelf op te tuigen. Het is eigenlijk wel fascinerend om te aanschouwen.
Is de aarde plat?quote:Op dinsdag 7 april 2026 18:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |