Behalve de lidstaten die meedoen, dat gaat toch een beetje de nieuwe wereldorde aan de rechterzijde van het politieke spectrum worden.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:31 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Niemand neemt zijn Board of Peace serieus.
Wanneer gaat het Bored of Peace dan nou eindelijk eens Trump's hete kastanjes uit het vuur halen?quote:Op woensdag 1 april 2026 12:37 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Behalve de lidstaten die meedoen, dat gaat toch een beetje de nieuwe wereldorde aan de rechterzijde van het politieke spectrum worden.
Wel hoopvol dat Israël en Saudi Arabië in een enkel verbond zitten, met nog een hele hoop andere moslimlanden.
Iets wat je zelden op links-georienteerde accounts tegenkomt overigens. Extreem-rechts (dat kunnen we de GOP wel noemen ondertussen) heeft de bot war ruimschoots gewonnen.quote:Op woensdag 1 april 2026 10:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Enkel van die Naam1234-accounts ja.
quote:Op woensdag 1 april 2026 12:16 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het zijn dan ook onze grondstoffen die Iran ons niet wenst te geven, ik zou zeggen grow some balls and get the stuff, het is de primaire taak van een regering om voor de eigen bevolking te zorgen.
Gast serieus? Het is een grift van Trump. Er zitten bijna alleen maar derde wereldlanden in die niets voorstellen.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:37 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Behalve de lidstaten die meedoen, dat gaat toch een beetje de nieuwe wereldorde aan de rechterzijde van het politieke spectrum worden.
Wel hoopvol dat Israël en Saudi Arabië in een enkel verbond zitten, met nog een hele hoop andere moslimlanden.
Juist. En daar kun je de huidige ontwikkelingen in Iran prima scharen wat mij betreft. Maar nu gaan Europese landen lekker dwarsliggen als een stel kleuters.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De NAVO heeft nooit gevochten tegen het communisme, noch tegen terroristen.
Er was een NAVO-missie in Afghanistan. Die kwam er nadat de Amerikanen een beroep deden op Artikel 5, dat stelt dat een aanval op een lidstaten een aanval is op de NAVO als geheel. En die oproep kwam na 9/11. De NAVO kwam de VS dus te hulp nadat zij was aangevallen.
Ho Hoquote:Op woensdag 1 april 2026 12:40 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Gast serieus? Het is een grift van Trump. Er zitten bijna alleen maar derde wereldlanden in die niets voorstellen.
https://boardofpeace.org/
Kijk dat lijstje maar.
Dat wordt echt geen nieuwe wereldorde.
Ik zie een Marokko, Hongarije, Wit-Rusland nog geen troepen sturen naar Iran nee, misschien UAE en Saudi Arabië omdat het hun direct treft. Maar of die zouden "helpen" in Cuba...quote:Op woensdag 1 april 2026 12:40 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Gast serieus? Het is een grift van Trump. Er zitten bijna alleen maar derde wereldlanden in die niets voorstellen.
Kijk dat lijstje maar.
Ja dit is wel een logische conclusie en mee eens, ware het niet dat de meeste NAVO landen nog lang niet klaar zijn (vijf jaar minimaal met maximale inspanning) om op eigen benen te staan, en of ze al wel helemaal doorhebben dat dat clubje de opvolger van de NAVO en de VN Veiligheidsraad is dat is maar de vraag.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wanneer gaat het Bored of Peace dan nou eindelijk eens Trump's hete kastanjes uit het vuur halen?
Europese landen zijn niet betrokken bij het plannen van deze oorlog, werden pas op de hoogte gebracht nadat de eerste bommen waren gevallen.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Juist. En daar kun je de huidige ontwikkelingen in Iran prima scharen wat mij betreft. Maar nu gaan Europese landen lekker dwarsliggen als een stel kleuters.
Het is niet dat we militair ineens zonder Amerika kunnen ofzo
Wat een onzin. We kunnen onszelf niet verdedigen. We zijn als continent een sitting duck met als enige wapen afkeurende tweetjes.quote:Op woensdag 1 april 2026 11:45 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De NAVO en Westerse landen, op de VS na, doen alles gewoon heel erg goed.
Gewoon idioten laten kletsen en niets van aantrekken.
Helemaal nu ook uit deze oorlog weer blijkt dat een bondgenootschap met dit Amerika geen klap waard is en zelfs een gevaar is voor jezelf. Europa was zich al los aan het maken van de VS maar de Golf en Azië gaan dat nu ook doen. Ook asskissen en vliegtuigen cadeau doen levert niets op als het puntje bij paaltje komt.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:37 schreef Tocadisco het volgende:
Het is op zijn zachtst gezegd nogal naïef om te denken dat dat samenraapsel landen in zijn Board of Peace meer geneigd zijn om hem uit de brand te helpen dan de NAVO bondgenoten.
Het is nu juist precies andersom. De VS kan nu niet zonder Europese bondgenoten. Ze hebben onze vliegvelden en onze luchruimen nodig. Om nog maar te zwijgen van onze marines die voor Gods Gezondene de Straat van Hormuz zouden moeten 'openen' omdat hij daar zelf geen juiste schepen meer voor heeft omdat hij ze afgelopen januari(toen ze deze onzin hoogstwaarschijnlijk nog aan het plannen waren), heeft wegbezuinigd.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Juist. En daar kun je de huidige ontwikkelingen in Iran prima scharen wat mij betreft. Maar nu gaan Europese landen lekker dwarsliggen als een stel kleuters.
China en Rusland hebben nog een uitnodiging op de deurmat liggen.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:40 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Kijk dat lijstje maar.
En dan, gaan China, Rusland en de VS samen Europa vernietigen?quote:Op woensdag 1 april 2026 12:45 schreef UitStraling het volgende:
[..]
China en Rusland hebben nog een uitnodiging op de deurmat liggen.
China en de VS zijn bittere rivalen om de (nieuwe) wereldorde te worden. Trump voert nog altijd een enorme handelsoorlog tegen China.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:45 schreef UitStraling het volgende:
[..]
China en Rusland hebben nog een uitnodiging op de deurmat liggen.
Jouw portemonnee als je de Fiat Multipla vol wil gooien.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:45 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is nu juist precies andersom. De VS kan nu niet zonder Europese bondgenoten. Ze hebben onze vliegvelden en onze luchruimen nodig. Om nog maar te zwijgen van onze marines die voor Gods Gezondene de Straat van Hormuz zouden moeten 'openen' omdat hij daar zelf geen juiste schepen meer voor heeft omdat hij ze afgelopen januari(toen ze deze onzin hoogstwaarschijnlijk nog aan het plannen waren), heeft wegbezuinigd.
Kortom, niet ons probleem, niet onze oorlog. En dat moet het ook niet worden.
Voor mijn begrip even een tijdlijn.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Scheelt dat we ons niet hoeven te verdedigen he....quote:Op woensdag 1 april 2026 12:44 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Wat een onzin. We kunnen onszelf niet verdedigen. We zijn als continent een sitting duck met als enige wapen afkeurende tweetjes.
Kleine correctie:quote:Op woensdag 1 april 2026 12:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De NAVO heeft nooit gevochten tegen het communisme, noch tegen terroristen.
Er was een NAVO-missie in Afghanistan. Die kwam er nadat de Amerikanen een beroep deden op Artikel 5, dat stelt dat een aanval op een lidstaten een aanval is op de NAVO als geheel. En die oproep kwam na 9/11. De NAVO kwam de VS dus te hulp nadat zij was aangevallen.
In Trump zijn hoofd wel, zo is hij vroeger ook aan zijn hotels en parkeergarages in New York gekomen.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:47 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Voor mijn begrip even een tijdlijn.
- Trump geeft aan uit de NAVO te willen stappen tijdens zijn eerste termijn, ziet er de waarde niet van in
- Tijdens zijn tweede termijn dreigt Trump weer uit de NAVO te stappen, en geeft aan dat hij er geen interesse in heeft andere NAVO landen te beschermen onder artikel 5
- Trump bedreigt andere NAVO landen om meer uit te geven, geeft aan dat als ze niet meer uitgeven de VS uit de NAVO stapt
- Andere landen geven meer uit
- Andere landen vragen om hulp van de VS in Oekraïne, zoals afgesproken was, Trump geeft niet thuis - Andere NAVO landen kunnen wapens kopen van de VS, verder doet de VS niet meer mee
- Trump beledigt en kleineert consequent zijn bondgenoten in de NAVO
- De VS probeert verkiezingen in de EU en het VK te beïnvloeden
- Trump start een oorlog in Iran zonder zijn bondgenoten vooraf te betrekken
- Trump eist van zijn bondgenoten dat ze de straat van Hormuz komen beschermen, "anders zal ik het niet vergeten"
- Trump geeft aan uit de NAVO te willen stappen, "want ze zijn er toch niet voor me"
Maar dan moeten andere NAVO landen op komen draven om zijn rotzooi op te ruimen? Dat is niet hoe 't werkt hè.
Trump wil er waarschijnlijk als een woeste kleuter meteen uitstappen maar zijn adviseurs hebben waarschijnlijk meegegeven er pas uit te stappen als er genoeg aanleiding zou zijn zodat hij het nog een soort van kan verkopen naar zijn achterban.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:47 schreef beefkeek het volgende:
[..]
- Trump geeft aan uit de NAVO te willen stappen tijdens zijn eerste termijn, ziet er de waarde niet van in
- Tijdens zijn tweede termijn dreigt Trump weer uit de NAVO te stappen, en geeft aan dat hij er geen interesse in heeft andere NAVO landen te beschermen onder artikel 5
- Trump bedreigt andere NAVO landen om meer uit te geven, geeft aan dat als ze niet meer uitgeven de VS uit de NAVO stapt
- Andere landen vragen om hulp van de VS in Oekraïne, zoals afgesproken was, Trump geeft niet thuis - Andere NAVO landen kunnen wapens kopen van de VS, verder doet de VS niet meer mee
- Trump eist van zijn bondgenoten dat ze de straat van Hormuz komen beschermen, "anders zal ik het niet vergeten"
- Trump geeft aan uit de NAVO te willen stappen, "want ze zijn er toch niet voor me"
Maar dan moeten andere NAVO landen op komen draven om zijn rotzooi op te ruimen? Dat is niet hoe 't werkt hè.
Iran gaf ons als Westen altijd alles....quote:Op woensdag 1 april 2026 12:16 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het zijn dan ook onze grondstoffen die Iran ons niet wenst te geven, ik zou zeggen grow some balls and get the stuff, het is de primaire taak van een regering om voor de eigen bevolking te zorgen.
Hardop gelachenquote:Op woensdag 1 april 2026 12:04 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Deze simpele islamitische leugen is wel een keer klaar bij het normale gezonde deel van de wereld, de Joden zijn niet het eeuwige ultieme kwaad, die worden weer slachtoffer van pogroms en bedreigd met totale vernietiging, mogelijk gemaakt door de linkse onderbuik en de oliecentjes van Iran.
Stop daarmee met deze onzin, dacht dat we dat na Goebbels wel een beetje gehad hadden.
Waarom maken jullie allemaal die merkwaardige denkfout dat we de VS niet meer nodig hebben omdat Trump zo’n onaardige meneer is?quote:Op woensdag 1 april 2026 12:47 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Er is er één die zich letterlijk als een kleuter gedraagt.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Je vergeet nog dat hij grondgebied van NAVO bondgenoot Denemarken opeiste.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:47 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Heb jij de laatste tien jaar onder een steen geleefd?quote:Op woensdag 1 april 2026 12:50 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Scheelt dat we ons niet hoeven te verdedigen he....
En dan nog, we moeten alle regels maar verbreken en elk moraal maar verbreken omdat Trumpje iets wil?
Amerika heeft altijd precies gedaan wat het wil en NAVO lidstaten hebben zich daarin altijd coöperatief opgesteld. Of zelfs geparticipeerd. Ook als er het puur Amerikaanse interventies betrof die niet overlegd werden vooraf.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Europese landen zijn niet betrokken bij het plannen van deze oorlog, werden pas op de hoogte gebracht nadat de eerste bommen waren gevallen.
Dan kun je niet van Europese partners verlangen dar zij een actieve rol gaan spelen in dit conflict.
Daar komt bij dat je daarmee een ongewenst precedent schept. De reglementen van de NAVO schrijven voor dat lidstaten te hulp schieten wanneer een van hun leden wordt aangevallen.
quote:Following the Iraqi invasion of Kuwait in August 1990, SHAPE implemented precautionary measures to ensure the security of NATO's Mediterranean members and prevent the spread of tension and conflict.
Such measures included increased coverage of the area by NATO Airborne Early Warning aircraft, deployment of NATO naval forces to deal with any threats to shipping in the Mediterranean, provision of significant logistics and air defence support to Turkey, and the deployment of the Ace Mobile Force (Air) to Turkey in January 1991.
Thus while NATO was not a direct participant in the Gulf War, Allied Command Europe played a major role in supporting those NATO member states threatened by the conflict.
Maar prima als lidstaten nu De Amerikanen gaan pesten kunnen we straks weer huilen.quote:Tijdens de Golfoorlog (1990-1991) steunde Nederland de Amerikaanse coalitie tegen Irak met steunoperaties, waaronder fregatten in de Perzische Golf en Patriot-luchtverdediging in Turkije/Israël, maar nam niet deel aan de directe gevechtsoperaties (Desert Storm). De oorlog, gestart na de Iraakse invasie van Koeweit, eindigde in 1991.
Ik heb het er nergens over dat we de VS niet nodig hebben. Wat we nodig hebben is een betrouwbare bondgenoot. Een bondgenoot die niet elke dag van koers wijzigt.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:52 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Waarom maken jullie allemaal die merkwaardige denkfout dat we de VS niet meer nodig hebben omdat Trump zo’n onaardige meneer is?
We hebben de VS, vooralsnog, wel nodig. Harder dan de VS ons nodig heeft. En Trump weet dat dondersgoed en gebruikt dat tegen ons. Dat kun je vervelend vinden, maar zo zijn de kaarten wel geschud. En dat hebben we zelf laten gebeuren.
Hoe stel jij dan voor dat Europa hiermee omgaan? Want met deze dementerende wispelturige president valt nauwelijks om te gaan. Hij verandert constant van mening en komt overeenkomsten niet na. Als hem zijn zin geeft schoffeert hij je en eist hij nog meer. Als je hem niet zijn zin geeft dan volgt de ene na de andere driftbui.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:52 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Waarom maken jullie allemaal die merkwaardige denkfout dat we de VS niet meer nodig hebben omdat Trump zo’n onaardige meneer is?
We hebben de VS, vooralsnog, wel nodig. Harder dan de VS ons nodig heeft. En Trump weet dat dondersgoed en gebruikt dat tegen ons. Dat kun je vervelend vinden, maar zo zijn de kaarten wel geschud. En dat hebben we zelf laten gebeuren.
"De Amerikanen gaan pesten" is zo'n oversimplificatie dat het gewoon een beetje droevig is.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Amerika heeft altijd precies gedaan wat het wil en NAVO lidstaten hebben zich daarin altijd coöperatief opgesteld. Of zelfs geparticipeerd. Ook als er het puur Amerikaanse interventies betrof die niet overlegd werden vooraf.
Bijvoorbeeld:
[..]
[..]
Maar prima als lidstaten nu De Amerikanen gaan pesten kunnen we straks weer huilen.
We lopen hier mijlenver achter op gebied van AI en dat kan ook niet meer worden ingelopen, de realiteit is dus dat tegen de tijd dat wij hier op eigen houtje een beetje een fatsoenlijk leger met dito materieel opgebouwd hebben naar huidige standaarden beschikken De VS en China al over een compleet gerobotiseerd leger en lopen we weer achter de feiten aan.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:57 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Europa geeft per jaar ongeveer 90 miljard dollar uit aan Amerikaanse wapenleveranciers. Zodra Trump uit de NAVO stapt lijkt het me dat al die bedrijven een groot deel van hun Europese orders kwijt raken.
Ik ben absoluut niet pro-Trump maar wel pro een sterke alliantie. Kan mij niet herinneren dat in een eerder debiel conflict wij De Amerikanen ook maar een strobreed in de weg gelegd hebben qua logistiek. Wat Spanje en Frankrijk nu doen is hun uiteindlijk goed recht maar ik vind het een riskante strategie en misschien ook wel een tikkeltje riskant en onnodig. Wat voor punt willen ze nu maken? Fuck Trump en je domme oorlog? Is dat echt slim of zelfs nodig?quote:Op woensdag 1 april 2026 13:00 schreef beefkeek het volgende:
[..]
"De Amerikanen gaan pesten" is zo'n oversimplificatie dat het gewoon een beetje droevig is.
Ik vergat inderdaad eraan toe te voegen dat Trump stampvoetend Groenland wilde hebben, een land wat onderdeel van het koninkrijk van Denemarken is, een NAVO bondgenoot dus.
Spanje en Frankrijk kiezen voor hun eigen land. Die kiezen ervoor zich buiten dit conflict te houden, ook om te voorkomen dat er reacties hun kant op komen. Het punt dat ze willen maken lijkt me duidelijk: Wij zijn niet voor deze oorlog en gaan je hier ook niet bij helpen.quote:Op woensdag 1 april 2026 13:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik ben absoluut niet pro-Trump maar wel pro een sterke alliantie. Kan mij niet herinneren dat in een eerder debiel conflict wij De Amerikanen ook maar een strobreed in de weg gelegd hebben qua logistiek. Wat Spanje en Frankrijk nu doen is hun uiteindlijk goed recht maar ik vind het een riskante strategie en misschien ook wel een tikkeltje riskant en onnodig. Wat voor punt willen ze nu maken? Fuck Trump en je domme oorlog? Is dat echt slim of zelfs nodig?
Die 80 jaar slaat nergens op. Zolang Trump er zit is een goede relatie pure fantasie en het had geen kloot uitgemaakt als we het dubbele van de VS hadden uitgegeven. Wederkerigheid is de man totaal vreemd. Als Trump dood is dan zijn zijn stemmers en cultleden ook niet meteen verdwenen.quote:Op woensdag 1 april 2026 11:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Er is ook een minder radicale middenweg denkbaar waarbij we wel goede banden blijven onderhouden met De VS die in De NAVO blijven en waarbij wij zelf meer autonomie en verantwoordelijkheid gaan nastreven.
Het is goedkoop om alles op hun bordje te gooien terwijl wij zelf 80 jaar lang hebben geparasiteerd op de triljarden die zij wel bereid waren in defensie te pompen en wij nalieten.
https://www.dw.com/en/jd-(...)-iraq-war/a-72250397quote:Op woensdag 1 april 2026 13:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik ben absoluut niet pro-Trump maar wel pro een sterke alliantie. Kan mij niet herinneren dat in een eerder debiel conflict wij De Amerikanen ook maar een strobreed in de weg gelegd hebben qua logistiek. Wat Spanje en Frankrijk nu doen is hun uiteindlijk goed recht maar ik vind het een riskante strategie en misschien ook wel een tikkeltje riskant en onnodig. Wat voor punt willen ze nu maken? Fuck Trump en je domme oorlog? Is dat echt slim of zelfs nodig?
Dat waren in tijden dat de VS ons vooraf inlichtte over hun plannen. Deze oorlog is gestart zonder ook maar een seintje vooraf. De oorlog in Iran is in heel Europa zeer impopulair. De VS geen strobreed in de wegleggen of zelfs actief helpen is politiek zelfmoord voor vele regeringsleiders.quote:Op woensdag 1 april 2026 13:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Als we vol hadden meegedaan waren we suckers geweest, doen we halfslachtig mee dan zijn we unreliable losers en doen we niet mee dan schreeuwt hij dat hij ons toch niet nodig heeft. Ik heb geen idee wat Europese politici nog denken te halen bij deze gek.quote:Op woensdag 1 april 2026 11:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik verwacht een verkapte oproep aan Europese NAVO landen + Canada tot actieve deelname aan het conflict.
Rutte heeft zich er al verschillende keren bijzonder positief over uitgelaten, in krachtige termen.
Misschien kan hij Bubba bellen voor wat tips.quote:Op woensdag 1 april 2026 13:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De pijpbeurt die Rutte gaat geven aan Trump zal de geschiedenisboeken in gaan denk ik.
Trump roept elke dag wel wat. En elke dag wat anders. Niemand boeit dat nog. Verbaasd me dat zoiets überhaupt nog in het nieuws komtquote:Op woensdag 1 april 2026 13:04 schreef Nebelwerfer het volgende:
Trump zijn roepen over een navo exit 1 van de laatste items in het nieuws op de radio.
Ik kan dit niet terugvinden.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hij heeft de Amerikanen al opgeroepen om op de Republikeinen te stemmen dus dieper kan ie sowieso niet zinken.
Of jij?quote:Op woensdag 1 april 2026 12:56 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Heb jij de laatste tien jaar onder een steen geleefd?
De industriële output van Europa is een factor 4 hoger dan die van de VS. De enigen met een sci fi robotleger zullen de Chinezen worden.quote:Op woensdag 1 april 2026 13:03 schreef Elan het volgende:
[..]
We lopen hier mijlenver achter op gebied van AI en dat kan ook niet meer worden ingelopen, de realiteit is dus dat tegen de tijd dat wij hier op eigen houtje een beetje een fatsoenlijk leger met dito materieel opgebouwd hebben naar huidige standaarden beschikken De VS en China al over een compleet gerobotiseerd leger en lopen we weer achter de feiten aan.
Dat hadden ze dan moeten vragen voor je de oorlog begint. En ze meenemen in wat je van plan bent.quote:Op woensdag 1 april 2026 11:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik verwacht een verkapte oproep aan Europese NAVO landen + Canada tot actieve deelname aan het conflict.
Trump heeft niks te willen.quote:Op woensdag 1 april 2026 13:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De pijpbeurt die Rutte gaat geven aan Trump zal de geschiedenisboeken in gaan denk ik.
Ik schat Trump een heel piepklein beetje in als iemand van wie je de macht niet snel afpaktquote:Op woensdag 1 april 2026 13:27 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Trump heeft niks te willen.
Als Trump uit de NAVO zal willen zal hij de wetgeving door de hva en senaat moeten loodsen, de senaat gaat hier nooit akkoord mee en zal hem eerder nog willen afzetten.
Daarnaast doet hij het slecht in de peilingen, ook omdat ze flink hebben bezuinigd op SNAP in rode staten waardoor GOP politici in rode staten het lastig hebben.
De democraten kunnen achterover leunen en hun geld tellen
Dat is waar, we hebben de VS nodig. Maar tegelijkertijd kunnen we er ook niet meer vanuit gaan dat de VS ons zal helpen in een noodsituatie. We hebben de tarieven gehad, de dreiging om Groenland binnen te vallen en we hebben gezien hoe de VS Oekraïne niet alleen heeft laten vallen, maar ook actief heeft tegengewerkt. De VS is niet meer te vertrouwen.quote:Op woensdag 1 april 2026 12:52 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Hij is al twee keer technisch afgezet. De eerste keer door de HvA en de tweede keer door de senaat. Alleen geen 2/3 vote in de senaat dus geen daadwerkelijke afzetting.quote:Op woensdag 1 april 2026 13:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik schat Trump een heel piepklein beetje in als iemand van wie je de macht niet snel afpakt
Overschat voorsprongen nooit. Na de test van Trinity dacht de VS een voorsprong van 10 tot 20 jaar te hebben op de Sovjet Unie. Vier jaar later hadden ze een atoombom.quote:Op woensdag 1 april 2026 13:03 schreef Elan het volgende:
[..]
We lopen hier mijlenver achter op gebied van AI en dat kan ook niet meer worden ingelopen, de realiteit is dus dat tegen de tijd dat wij hier op eigen houtje een beetje een fatsoenlijk leger met dito materieel opgebouwd hebben naar huidige standaarden beschikken De VS en China al over een compleet gerobotiseerd leger en lopen we weer achter de feiten aan.
Leg dan uit hoe we volgens jou met hem om moeten gaan? Want zijn zin geven zorgt ervoor dat hij je niet respecteert en steeds meer wel en als je tegen hem ingaat dan wordt hij een driftige kleuter.quote:Op woensdag 1 april 2026 13:33 schreef UitStraling het volgende:
Ik zie mensen bij Trump dezelfde cruciale fout maken als bij Poetin, geopolitiek redeneren vanuit de eigen naïeve deugbuik in plaats van de man en zijn handel en wandel doorgronden, dat is gevaarlijk, de wereld bestaat nu eenmaal niet uit vlinders, konijntjes en hommels.
Je kan het nog een paar keer herhalen vanuit je schreeuwende bias dat je gelijk hebt maar dan heeft discussieren geen zin.quote:Op woensdag 1 april 2026 13:47 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik herhaal,
Ik zie mensen bij Trump dezelfde cruciale fout maken als bij Poetin, politiek redeneren vanuit de eigen naïeve deugbuik in plaats van de man en zijn handel en wandel doorgronden, dat is gevaarlijk, de wereld bestaat nu eenmaal niet uit vlinders, konijntjes en hommels.
En ook al zou je hem op alle fronten gelijk geven en materieel en manschappen opofferen, dan nog heb je geen enkele garantie dat hij ons te hulp zal schieten.quote:Op woensdag 1 april 2026 13:49 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Leg dan uit hoe we volgens jou met hem om moeten gaan? Want zijn zin geven zorgt ervoor dat hij je niet respecteert en steeds meer wel en als je tegen hem ingaat dan wordt hij een driftige kleuter.
De man is vreselijk ijdel, narcistisch en zijn enige doel is dat de gehele mensheid over 1000 jaar zegt "Zunne goeie hebbe we nooit mer gehad"quote:Op woensdag 1 april 2026 13:49 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Leg dan uit hoe we volgens jou met hem om moeten gaan? Want zijn zin geven zorgt ervoor dat hij je niet respecteert en steeds meer wel en als je tegen hem ingaat dan wordt hij een driftige kleuter.
Dat is wat Rutte steeds doet maar het is nooit genoeg voor Trump. Daarom wilde hij perse Groenland hebben.quote:Op woensdag 1 april 2026 13:55 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De man is vreselijk ijdel, narcistisch en zijn enige doel is dat de gehele mensheid over 1000 jaar zegt "Zunne goeie hebbe we nooit mer gehad"
Dat maakt iemand ontzettend kwetsbaar en makkelijk te bespelen, vlij hem met totaal nutteloze zaken en woorden, luister goed want hij heeft niet altijd ongelijk (dus verval niet in simplistisch Orange Man Bad retoriek) en regel je eigen shit en kwetsbaarheden, dat laatste zou het basistandje voor ieder mens moeten zijn.
Dit is geen draai. Dit is het VK en de EU die zijn eigen boontjes dopt, want van de VS hoeven ze het niet te verwachten.quote:Op woensdag 1 april 2026 13:59 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Eerst niet mee willen helpen waardoor Trump uit de Navo dreigt te stappen en nu het mogelijk al te laat is toch een draai maken. Lekker gespeeld weer door Europa.
Starmer en andere leiders zeggen al weken dat ze hiermee bezig zijn dus wat bedoel je?quote:Op woensdag 1 april 2026 13:59 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Eerst niet mee willen helpen waardoor Trump uit de Navo dreigt te stappen en nu het mogelijk al te laat is toch een draai maken. Lekker gespeeld weer door Europa.
Dit ja. Het betreft ook geen militaire deelname maar zet vooral in op diplomatie en een eventuele opruim actie na de oorlog.quote:Op woensdag 1 april 2026 14:05 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Starmer en andere leiders zeggen al weken dat ze hiermee bezig zijn dus wat bedoel je?
https://www.gov.uk/govern(...)hormuz-19-march-2026
https://www.bnr.nl/nieuws(...)eken-hormuz-blokkade
Je denkt dat Starmer in een uurtje 35 landen bij elkaar krijgt. Maga fans zijn echt speciaal of niet?quote:Op woensdag 1 april 2026 13:59 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Zolang je niet mee doet met aanvallen, zal Teheran ook eerder geneigd zijn om te praten en een bepaalde deal te maken ja.quote:Op woensdag 1 april 2026 14:06 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Dit ja. Het betreft ook geen militaire deelname maar zet vooral in op diplomatie en een eventuele opruim actie na de oorlog.
Vergeet de 1 miljard dollar niet die The Heritage Foundation aan "dochterpartijen" gaat geven. Hoeveel daarvan zal naar propaganda gaan om Iraanse oorlogsvluchtelingen af te schilderen als terroristen?quote:Op woensdag 1 april 2026 14:03 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dit is geen draai. Dit is het VK en de EU die zijn eigen boontjes dopt, want van de VS hoeven ze het niet te verwachten.
De VS werkt een land compleet de vernieling in en zegt daarna tegen de rest van de wereld: GOED GEDAAN HE? NU MOGEN JULLIE OPRUIMEN!
Bij de kwestie Groenland was het opvallend dat iedereen met het afkeurende schuim op de mond in de lucht stond te springen en dat bijna niemand om het ja maar waarom dan? vroeg.quote:Op woensdag 1 april 2026 13:58 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat is wat Rutte steeds doet maar het is nooit genoeg voor Trump. Daarom wilde hij perse Groenland hebben.
quote:Op woensdag 1 april 2026 14:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Bij de kwestie Groenland was het opvallend dat iedereen met het afkeurende schuim op de mond in de lucht stond te springen en dat bijna niemand om het ja maar waarom dan? vroeg.
Dat ging niet over de verdediging daar, maar de grondstoffen en de VS groter willen maken.quote:Op woensdag 1 april 2026 14:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Bij de kwestie Groenland was het opvallend dat iedereen met het afkeurende schuim op de mond in de lucht stond te springen en dat bijna niemand om het ja maar waarom dan? vroeg.
Laat maar aanschouwelijk maken (met statistieken en rapporten van militaire vlootbewegingen en schaduwvloten) dat de defensie van Groenland lachwekkend onder de maat is.
Als je vervolgens als reactie twee militairen stuurt zoals Nederland deed heb je het precies niet begrepen.
Het is niet relevant waarom hij Groenland wil hebben.quote:Op woensdag 1 april 2026 14:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Laat maar aanschouwelijk maken (met statistieken en rapporten van militaire vlootbewegingen en schaduwvloten) dat de defensie van Groenland lachwekkend onder de maat is.
Als je vervolgens als reactie twee militairen stuurt zoals Nederland deed heb je het precies niet begrepen.
Het waarom dan is irrelevant, het is geen Amerikaans grondgebied. De VS heeft al jaren en jaren de mogelijkheid daar zoveel basissen als ze willen te plaatsen ter verdediging. Zoals Trump zei: "Een land waar je eigenaar van bent verdedig je anders dan waar je geen eigenaar van bent".quote:Op woensdag 1 april 2026 14:08 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik ben geen maga fan. Ik noem jou toch ook geen Ayatollah fan, speciaaltje.quote:Op woensdag 1 april 2026 14:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je denkt dat Starmer in een uurtje 35 landen bij elkaar krijgt. Maga fans zijn echt speciaal of niet?
Hij heeft eigenlijk al een NAVO-lid bedreigd... (Denemarken/Groenland).quote:Op woensdag 1 april 2026 11:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, de vraag is sowieso wat de Amerikaanse bijdrage aan de NAVO eigenlijk nog is.
Die grondstoffen zie ik nochtans liever beschermd worden door de US Navy Seals dan door twee parttime Deense soldaten en een bejaarde Nederlandse herintreder.quote:Op woensdag 1 april 2026 14:10 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat ging niet over de verdediging daar, maar de grondstoffen en de VS groter willen maken.
Niemand heeft de VS ooit een strobreed in de weggelegd om daar meer NAVO bassissen te openen.quote:Op woensdag 1 april 2026 14:13 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Die grondstoffen zie ik nochtans liever beschermd worden door de US Navy Seals dan door twee parttime Deense soldaten en een bejaarde Nederlandse herintreder.
Nee, jij wel?quote:Op woensdag 1 april 2026 12:56 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Heb jij de laatste tien jaar onder een steen geleefd?
Dat is wel beetje dom gedacht. Denenmarken heeft meer troepen die gespecialiseerd zijn om in die omgeving te werken dan de us.quote:Op woensdag 1 april 2026 14:13 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Die grondstoffen zie ik nochtans liever beschermd worden door de US Navy Seals dan door twee parttime Deense soldaten en een bejaarde Nederlandse herintreder.
dan hadden ze die bases die ze in zijn eerste termijn nog hadden beter niet kunnen sluitenquote:Op woensdag 1 april 2026 14:13 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dat is geen ideetje van Trump maar van een van zijn voorgangers, staat zelfs in de Amerikaanse grondwet, dat land komt trouwens beter voor zijn eigen burgers op dan vele andere landen.quote:Op woensdag 1 april 2026 14:26 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Wat als Trump de "The Hague Invasion Act" wilt inzetten om zijn vriendjes Netanyahu en Putin uit de cel te houden vanwege de ICC daar. Mag dat wel van @:uitstraling ?
Die memo heeft Trump natuurlijk nooit weten te bereiken.quote:Op woensdag 1 april 2026 14:15 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Niemand heeft de VS ooit een strobreed in de weggelegd om daar meer NAVO bassissen te openen.
In de grondwet staat daar ook dat de Amerikaanse president niet zoveel kan beslissen met executive orders en het congres en de senaat ook mee moeten beslissen waarom horen we daar onze conservatieve users nooit fophef over maken..quote:Op woensdag 1 april 2026 14:27 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dat is geen ideetje van Trump maar van een van zijn voorgangers, staat zelfs in de Amerikaanse grondwet.
Starmer is talking about some sort of operation to get the strait open after the main conflict has finished, which might be necessary because Trump has suggested he could halt the war with the strait still closed. But if the Iranians are still determined to attack shipping in the strait, the UK and other countries are not likely to dispatch navy ships that might end up as targets, or to launch their own bombing raids against Iranian missile sitesquote:
Volgens de Amerikaanse wet zelf is deze oorlog illegaal.quote:Op woensdag 1 april 2026 14:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In de grondwet staat daar ook dat de Amerikaanse president niet zoveel kan beslissen met executive orders en het congres en de senaat ook mee moeten beslissen waarom horen we daar onze conservatieve users nooit fophef over maken..
Zitten wij dadelijk met Trump zijn oorlog als resultaat voor bijna 50 jaar wegkijken en onszelf afhankelijk maken van een dictatoriaal terroristisch regime dat doodsbang is voor vrouwen, honden, bloot dameshaar, Joden, bacon, homo's en bier.quote:
Drugs are bad, m´kayquote:Op woensdag 1 april 2026 14:36 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zitten wij dadelijk met Trump zijn oorlog als resultaat voor bijna 50 jaar wegkijken en onszelf afhankelijk maken van een dictatoriaal terroristisch regime dat doodsbang is voor vrouwen, honden, bloot dameshaar, Joden, bacon, homo's en bier.
Ja vraag dat maar aan Alex Prettiquote:Op woensdag 1 april 2026 14:27 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dat is geen ideetje van Trump maar van een van zijn voorgangers, staat zelfs in de Amerikaanse grondwet, dat land komt trouwens beter voor zijn eigen burgers op dan vele andere landen.
Hardop gelachen.quote:Op woensdag 1 april 2026 14:27 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Dat is geen ideetje van Trump maar van een van zijn voorgangers, staat zelfs in de Amerikaanse grondwet, dat land komt trouwens beter voor zijn eigen burgers op dan vele andere landen.
Social media is echt een diepgeworteld kankergezwel op dit gebied, het is bizar hoe vaak er in 180 karakters een compleet andere voorstelling van een nieuwsbericht wordt gegeven om een bepaalde agenda naar de mond te praten, wetende dat 95% mensen toch niet de moeite neemt om het onderliggende artikel te lezen.quote:Op woensdag 1 april 2026 14:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Starmer is talking about some sort of operation to get the strait open after the main conflict has finished, which might be necessary because Trump has suggested he could halt the war with the strait still closed. But if the Iranians are still determined to attack shipping in the strait, the UK and other countries are not likely to dispatch navy ships that might end up as targets, or to launch their own bombing raids against Iranian missile sites
Aldus The Guardian. Dus nee, er zijn geen plannen om militair mee te gaan bemoeien met de oorlog daar.
Dat kwam omdat de Soviets Klaus Fuchs hadden die alle geheimen van de atoombom doorspeelde.quote:Op woensdag 1 april 2026 13:48 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Overschat voorsprongen nooit. Na de test van Trinity dacht de VS een voorsprong van 10 tot 20 jaar te hebben op de Sovjet Unie. Vier jaar later hadden ze een atoombom.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |