abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220440875
Minister Van den Brink van Asiel en Migratie heeft een brandbrief gestuurd naar alle burgemeesters van Nederland. Hij doet daarin "een klemmend beroep" op gemeenten om op korte termijn noodopvang te regelen voor asielzoekers en statushouders.

Dat is volgens de minister nodig "om te voorkomen dat de opvang de komende weken onbeheersbaar wordt". Op dit moment is er een tekort van 4500 opvangplekken en de verwachting is dat dat oploopt tot 7900 aan het eind van de zomer.

Lees verder:
https://nos.nl/artikel/26(...)dopvang-asielzoekers

Ieder jaar hetzelfde liedje. De Rijksoverheid neemt geen enkele controle over de illegale immigratie en legt de oplossing van dit zelfgecreëerde probleem neer bij de allerlaagste ambtenaren, namelijk die van de gemeenten.

En elk jaar dat inmiddels irritant wordende toneelspel waarin gedaan wordt alsof dat probleem nieuw, onverwacht en tijdelijk is. Wat drie leugens zijn.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 07:23:37 #2
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_220440899
quote:
Hij doet daarin "een klemmend beroep" op gemeenten om op korte termijn noodopvang te regelen voor asielzoekers en statushouders.
Waarom zou een gemeente dat doen als het COA keer op keer aantoont schijt te hebben aan de afspraken en niet op tijd de locatie te verlaten?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_220440902
Zouden niet bijna alle problemen in Nederland worden opgelost wanneer de asielinstroom flink wordt ingeperkt?
pi_220440921
Het blijft ook gewoon maar dweilen met de kraan open. Wanneer wordt er nu eens werk gemaakt van het terugdringen van de instroom?

Tot die tijd hoop ik dat alle gemeenten gewoon blijven weigeren.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 07:29:01 #5
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220440931
Als je het COA 1 vinger geeft nemen ze je hele hand. Ik geef die gemeenten groot gelijk.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220440932
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 07:24 schreef DrDentz het volgende:
Zouden niet bijna alle problemen in Nederland worden opgelost wanneer de asielinstroom flink wordt ingeperkt?
Dat zou je zeggen ja. Op 1 of andere manier gaat dat er niet bij in bij de politici die er geen last van hebben.
pi_220440955
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 07:23 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Waarom zou een gemeente dat doen als het COA keer op keer aantoont schijt te hebben aan de afspraken en niet op tijd de locatie te verlaten?
Het wordt nu pijnlijk duidelijk dat die zogenaamde “afspraken” van het COA eigenlijk leugens zijn. Iets wat veel mensen al met hun klompen aanvoelden op het moment dat die “afspraken” werden gemaakt. Hoe vaak hebben we niet gelezen dat een nieuwe “tijdelijke” locatie werd geopend voor maximaal X jaar. Die “afspraken” waren niets meer dan een extra drukmiddel tegen de gemeente om akkoord te gaan met zo’n locatie vrijwel altijd in strijd met de wens en het belang van de eigen bewoners. En als dan de X jaar verstreken zijn, dan zegt men doodleuk dat de omstandigheden veranderd zijn en dat de “afspraken” nu niet meer gelden.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 07:34:12 #8
335133 MichaelScott
pi_220440963
quote:
Volgens Groenlinks en andere gehersenspoelden is dat populisme en zorgt het naar binnen halen van 50.000 mensen niet voor woningnood, druk op voorzieningen etc.
pi_220440998
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 07:34 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Volgens Groenlinks en andere gehersenspoelden is dat populisme en zorgt het naar binnen halen van 50.000 mensen niet voor woningnood, druk op voorzieningen etc.
Dat zijn allemaal stadsbewoners. Als je ergens midden in Amsterdam of Utrecht woont dan is er in jouw directe omgeving simpelweg geen ruimte voor een AZC. Je hebt er dus geen last van.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 07:39:27 #10
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220441002
Wanneer neemt minister van den Brink er zelf een paar in huis?
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_220441053
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 07:39 schreef SebbeSwensje het volgende:
Wanneer neemt minister van den Brink er zelf een paar in huis?
Ik heb de indruk dat Van den Brink op zich geen onredelijke vent is. Hij zegt eenvoudig: er zijn wetten en die moet ik uitvoeren.

Die wetten zijn door onszelf (lees: door de tweede kamer die eigenlijk een volksvertegenwoordiging zou moeten zijn) gemaakt. En zouden ook door de tweede kamer gewijzigd kunnen worden. Maar helaas functioneert de tweede kamer naar mijn mening niet goed als volksvertegenwoordiging. Door allerlei lobbyisten, achterkamertjespolitiek en tegenwerkende ambtenaren worden de benodigde maatregelen continu gesaboteerd. En als het al door de tweede kamer komt, dan is er altijd nog de eerste kamer die op dit dossier ook steevast tégen de eigen bevolking kiest. En als in een zeldzaam geval ook die barrière is genomen, dan zijn er nog de rechtbanken om de zaak te frustreren.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 07:51:48 #12
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220441068
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 07:48 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Ik heb de indruk dat Van den Brink op zich geen onredelijke vent is. Hij zegt eenvoudig: er zijn wetten en die moet ik uitvoeren.

Die wetten zijn door onszelf (lees: door de tweede kamer die eigenlijk een volksvertegenwoordiging zou moeten zijn) gemaakt. En zouden ook door de tweede kamer gewijzigd kunnen worden. Maar helaas functioneert de tweede kamer naar mijn mening niet goed als volksvertegenwoordiging. Door allerlei lobbyisten, achterkamertjespolitiek en tegenwerkende ambtenaren worden de benodigde maatregelen continu gesaboteerd. En als het al door de tweede kamer komt, dan is er altijd nog de eerste kamer die op dit dossier ook steevast tégen de eigen bevolking kiest. En als in een zeldzaam geval ook die barrière is genomen, dan zijn er nog de rechtbanken om de zaak te frustreren.
Ik ben geen Nederlander, geen neoliberale kapitalist en geen kleinzerig zielig mannetje die zijn mond niet open durft te doen, maar wel "wraak" wil nemen middels kinderachtige debiele spelletjes. Hou mij erbuiten aub.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 07:53:02 #13
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220441076
quote:
Zolang mensen dit gelaten als een gegeven beschouwen dat hen overkomt, blijft dit doorgaan. Dat we er niks aan kunnen doen.

Ik zie het eigenlijk vooral als een verkapte vorm van onwil.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220441130
De weigergemeenten als reactie op het klemmend beroep:
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220441155
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 07:53 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Zolang mensen dit gelaten als een gegeven beschouwen dat hen overkomt, blijft dit doorgaan. Dat we er niks aan kunnen doen.

Ik zie het eigenlijk vooral als een verkapte vorm van onwil.
Ik heb het idee dat mensen juist erg gelukkig worden van vluchtelingen. Anders kan ik het niet verklaren dat ze keer op keer op keer blijven stemmen op dezelfde rechtse partijen die klimaatvluchtelingen en oorlogsvluchtelingen blijven veroorzaken terwijl ze de grens open laten staan.
pi_220441161
Ik bedoel: de PVV was de vorige keer zelfs de grootste.
pi_220441167
Weg met dat volk. Niet in mijn buurt, in mijn stad en niet in mijn gemeente. Onze vrouwen kunnen anders niet meer veilig op straat, het gaat ten koste van onze huizenprijzen en je krijgt er alleen maar problemen mee.

Maar ik stem wel GL/PvdA hoor. :)
Corporate translator
  vrijdag 27 maart 2026 @ 08:11:40 #18
182233 thedeedster
pi_220441200
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat mensen juist erg gelukkig worden van vluchtelingen. Anders kan ik het niet verklaren dat ze keer op keer op keer blijven stemmen op dezelfde rechtse partijen die klimaatvluchtelingen en oorlogsvluchtelingen blijven veroorzaken terwijl ze de grens open laten staan.
Ook zo’n kulverhaal. Dat mensen hier komen omdat wij bommen op hen hebben gegooid.

Ten eerste; ik heb niks gegooid.

Hoe valt te verklaren dat je dan naar het land van je vijand vlucht? Van álle landen in de wereld?!?!
En dat ze je überhaupt binnen laten?

En als je helemaal platgebombardeerd bent. Waar haal je dat geld voor die mensensmokkelaars vandaan?

En hoe kun je dan je familie daar achterlaten?

Hoezo is dat altijd maar weer ónze schuld?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 08:12:29 #19
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_220441208
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:05 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik bedoel: de PVV was de vorige keer zelfs de grootste.
Ik heb weinig met het amateurisme van de PVV, maar:
- het was NSC dat voortdurend terugkwam op gemaakte afspraken met het te pas en opas roepen van "maar de rechtsstaat!".
- het was de 1e Kamer fractie van de VVD die zich niet gebonden voelde aan de gemaakte afspraken over het niet laten doorgaan van de spreidingswet.

Ik ben het wel met je eens dat het geklungel met het asieldossier vooral aan rechts te wijten is. Links is wat dat betreft helder over motieven en doelen. Rechts, en dan met name gematigd rechts, zegt het een en doet het ander.
Never explain, never apologize.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 08:18:10 #20
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220441231
quote:

[..]
Weer je onzin stokpaardje.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 08:20:29 #21
396550 Richestorags
pi_220441243
Bouw gewoon als EU een eiland en zet daar je AZC's op. Dan is het snel afgelopen met die ongein.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 08:22:12 #22
396550 Richestorags
pi_220441247
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:12 schreef Lurf het volgende:

[..]
- het was NSC dat voortdurend terugkwam op gemaakte afspraken met het te pas en opas roepen van "maar de rechtsstaat!".
- het was de 1e Kamer fractie van de VVD die zich niet gebonden voelde aan de gemaakte afspraken over het niet laten doorgaan van de spreidingswet.

Ik ben het wel met je eens dat het geklungel met het asieldossier vooral aan rechts te wijten is. Links is wat dat betreft helder over motieven en doelen. Rechts, en dan met name gematigd rechts, zegt het een en doet het ander.
Omtzigt wilde volgens mij wel rechts zijn maar elke keer als het te dichtbij kwam speelde dat Christelijke "geweten" van hem op. Intens vermoeiend was NSC.
pi_220441249
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:12 schreef Lurf het volgende:

[..]

NSC wilde dat de PVV gewoon een wet ging maken ipv per decreet ging regeren, omdat ons stelsel nu eenmaal zo is ingericht. Juist ter bescherming van de altijd zo boze bange burger. De PVV is vervolgens langer bezig geweest met daarover janken, dan het had gekost om een normale wet door de kamers te krijgen. Dan ben je niet meer enkel aan het klungelen hoor. Geertje was er ook als eerste bij om te juichen dat we binnenkort allemaal mensen uit de golfstaten en Iran mogen verwelkomen. Linkse partijen waren de enigen die geen begrip hadden voor het maken van nieuwe vluchtelingen.
pi_220441252
Zou je niet de asielopvang democratisch kunnen verdelen over de gemeentes? Dus gemeentes waar voor asielopvang is gestemd zoals Amsterdam krijgen meerdere AZC's, maar gemeentes die tegen een AZC hebben gestemd krijgen dat niet.
pi_220441253
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Sterk weerwoord.
  Redactie Sport vrijdag 27 maart 2026 @ 08:24:11 #26
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220441257
Tsja, dat hebben we (de politiek van de afgelopen jaren met de VVD voorop) zelf veroorzaakt door maatregelen te nemen die het zogenaamd onaantrekkelijk maken, maar die helemaal niet werken zoals bedoeld. Dan zit je nu alleen maar met hogere kosten.

Lekker het probleem in stand houden en dan tijdens verkiezingstijd bozig doen. Ach ach ach. En men trapt er nog in ook.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 27 maart 2026 @ 08:25:27 #27
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220441262
Gewoon sanctioneren met een dubbel aantal AZCs.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 08:30:08 #28
396550 Richestorags
pi_220441286
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Sterk weerwoord.
Rechts beleid in Nederland heeft geen vluchtelingen veroorzaakt. Dat is het enige waar rechtse mensen in Nederland voor kunnen kiezen.
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 08:31:08 #29
236264 crew  capricia
pi_220441294
Kan nog wel eens een warme zomer gaan worden met her en der wat lichte tegenstand.

twitter
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 27 maart 2026 @ 08:35:04 #30
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220441312
quote:

[..]
Exact dit.
Coa denkt dat het almachtig en heilig is. Keer op keer bewijzen ze dat het een stel achterbakse onbetrouwbare huichelachtige leugenaars zijn.

Zo ver mogelijk bij vandaan blijven dus.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220441326
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Rechts beleid in Nederland heeft geen vluchtelingen veroorzaakt. Dat is het enige waar rechtse mensen in Nederland voor kunnen kiezen.
Het was niet GL dat stond te popelen om mee te doen met de oorlogen van de VS in het MO. Het was niet GL dat defensie heeft kapotgemaakt waardoor we nu nog steeds gedwongen worden om begrip te hebben voor nieuwe oorlogen.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 08:38:20 #32
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220441328
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:31 schreef capricia het volgende:
Kan nog wel eens een warme zomer gaan worden met her en der wat lichte tegenstand.

[ x ]
Wilders kon daar makkelijk wat zelf aan doen. En had goud in zijn handen, vlak voordat hij bij rtl mocht aanschuiven voor het debat.

Maar hij heeft wel gelijk. Hier moet het volk zich tegen verzetten ja.
1947-2016
  vrijdag 27 maart 2026 @ 08:39:31 #33
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220441332
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dit.
1947-2016
pi_220441336
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:31 schreef capricia het volgende:

[ x ]
Gaaf man. Als hij niet druk bezig is met tegen Nederland lobbyen in de VS heeft hij nog tijd over om nieuwe doodsbedreigingen te volksmennen tegen kersverse raadsleden en wethouders.

Als hij net zoveel tijd had gestoken in een asielwet had hij zomaar wat gedaan kunnen krijgen de afgelopen jaren.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 08:40:30 #35
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220441337
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Exact dit.
Coa denkt dat het almachtig en heilig is. Keer op keer bewijzen ze dat het een stel achterbakse onbetrouwbare huichelachtige leugenaars zijn.

Misschien kunnen de gemeentes zich ook eens gaan beseffen dat hun opgelegde afspraken onhaalbaar zijn en zich wat constructiever op gaan stellen in plaats van alleen maar dwangsommen incasseren. Nu kan het een verleidelijk verdienmodel zijn voor een gemeente.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 08:40:53 #36
396550 Richestorags
pi_220441339
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:37 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het was niet GL dat stond te popelen om mee te doen met de oorlogen van de VS in het MO.
Die onafhankelijk van welk standpunt dan ook waren gebeurd. Je maakt jezelf veel te belangrijk als je denkt dat je hier invloed op hebt vanuit Nederland. Een met narcisme doordrenkte redenatie.

quote:
Het was niet GL dat defensie heeft kapotgemaakt waardoor we nu nog steeds gedwongen worden om begrip te hebben voor nieuwe oorlogen.
Weer een vaag statement. Met een sterker leger, hadden we dan ons onbegrip kunnen uiten? Kan dat nu niet? En dan? Had Netanyahu dan nee gezegd?
pi_220441356
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Die onafhankelijk van welk standpunt dan ook waren gebeurd. Je maakt jezelf veel te belangrijk als je denkt dat je hier invloed op hebt vanuit Nederland. Een met narcisme doordrenkte redenatie.
[..]
Weer een vaag statement. Met een sterker leger, hadden we dan ons onbegrip kunnen uiten? Kan dat nu niet? En dan? Had Netanyahu dan nee gezegd?
Rechtse partijen overkomt altijd maar van alles in het buitenland. Het is niet alsof ze vaak bij elkaar komen op bijenkomsten als cpac en elkaar helpen met financiën.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 08:49:40 #38
396550 Richestorags
pi_220441373
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Rechtse partijen overkomt altijd maar van alles in het buitenland. Het is niet alsof ze vaak bij elkaar komen op bijenkomsten als cpac en elkaar helpen met financiën.
Nee, jij moet aantonen dat het mede dankzij de VVD of het CDA komt dat de Irak oorlog is begonnen. Je stelt, maar bewijst niks. Je kunt enkel met holle frasen strooien om je morele superioriteit mee aan te tonen maar maakt niks concreet. En je posts worden geliket door iemand die kennelijk net zo onkritisch is als jij.
pi_220441374
quote:
16s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 07:29 schreef FlippingCoin het volgende:
Als je het COA 1 vinger geeft nemen ze je hele hand land. Ik geef die gemeenten groot gelijk.
pi_220441387
Al worden er dit jaar nog 1000 azc's bijgebouwd, die capaciteit wordt door het coa gewoon volledig opgebruikt. Volgend jaar komen ze weer met een dringende oproep en moeten er weer 1000 azc's bijkomen. Het is allang geen 'liefdadigheid' meer, maar gewoon pure business. Verder komt het coa geen enkele afspraak na dus ik snap die gemeentes wel. Die zitten daar namelijk voor de inwoners die daar niet op zitten te wachten
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_220441429
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nee, jij moet aantonen dat het mede dankzij de VVD of het CDA komt dat de Irak oorlog is begonnen. Je stelt, maar bewijst niks. Je kunt enkel met holle frasen strooien om je morele superioriteit mee aan te tonen maar maakt niks concreet. En je posts worden geliket door iemand die kennelijk net zo onkritisch is als jij.
Nee na 10 kabinetten conservatief rechts mag jij aantonen hoe het niet de schuld van rechts is.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 09:01:49 #42
396550 Richestorags
pi_220441440
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nee na 10 kabinetten conservatief rechts mag jij aantonen hoe het niet de schuld van rechts is.
Jij haalt correlatie en causatie door elkaar. Jij stelt dat een door Amerika gestarte oorlog een causaal verband heeft met een rechts kabinet in Nederland.

Je bent dus gewoon nepnieuws aan het verspreiden zolang je dit niet wil aantonen. Los daarvan, ben je intellectueel gezien vrij zwakzinnig.
pi_220441478
Wat is het plan voor volgend jaar dan als er nu al geen plek meer is? Waarom doet men alsof men niet snapt dat het probleem met de tijd alleen maar groter wordt en die mensen niet op magische wijze verdwijnen? Waarom proberen ze ons in de maling te nemen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_220441639
quote:
Nee
pi_220441679
Het zoveelste ´´laten we lekker samen haten op vluchtelingen´´ topic.
Wordt echt heel vermoeiend....

Spreiden is veel en veel beter voor alles en iedereen.
Je hebt niet de overmatige opvang op 1 locatie die daardoor problemen krijgt.
En elke regio heeft dan gewoon weinig vluchtelingen.
Helemaal top.

Dat gemeenten dit weigeren is gewoon walgelijk.
Allereerst al omdat je daarmee ook de mensen die echt in nood zaten aanpakt, maar ook de rest van NL.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 09:29:59 #46
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220441683
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 07:19 schreef Kottnauer het volgende:
Minister Van den Brink van Asiel en Migratie heeft een brandbrief gestuurd naar alle burgemeesters van Nederland.
pi_220441806
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Rechts beleid in andere landen heeft voor vluchtelingen gezorgd, dus rechts Nederland zou haar verantwoordelijkheid moeten nemen en zouden hun anderstalige broeders tot de orde moeten roepen.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 09:58:50 #48
396550 Richestorags
pi_220441912
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:46 schreef torentje het volgende:

[..]
Rechts beleid in andere landen heeft voor vluchtelingen gezorgd, dus rechts Nederland zou haar verantwoordelijkheid moeten nemen en zouden hun anderstalige broeders tot de orde moeten roepen.
Rechts is geen internationaal broederras. Als we die kant opgaan, weet ik een hoooooop linkse broeders die tot de orde moeten worden geroepen.

Beetje het niveau: Joden moeten Israël een halt toeroepen.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:00:58 #49
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220441939
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:40 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Misschien kunnen de gemeentes zich ook eens gaan beseffen dat hun opgelegde afspraken onhaalbaar zijn en zich wat constructiever op gaan stellen in plaats van alleen maar dwangsommen incasseren. Nu kan het een verleidelijk verdienmodel zijn voor een gemeente.
coa zoekt bij gemeenten, gemeenten leggen voorwaarden op aan coa waaronder het wel kan, en coa houdt zich niet daar aan.

Ik heb geen idee hoe jij denkt dat het hier werkt, maar als 2 partijen afspraken maken, houden 2 partijen zich daar aan.

Coa heeft zich in de afgelopen jaren totaal niet als betrouwbare partner opgesteld, dus zijn gemeenten huiverig. Daarbij moet coa zich niet afreageren op de gemeenten, maar bij de minister en het bordje op de voordeur hangen: vol.
1947-2016
pi_220441966
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:29 schreef bianconeri het volgende:

Helemaal top.

Allereerst al omdat je daarmee ook de mensen die echt in nood zaten aanpakt, maar ook de rest van NL.
Zo lang de instroom niet beperkt wordt levert spreiden alleen maar op dat de problemen in heel Nederland uiteindelijk uit de hand lopen.

Als je kraan op je vloer lekt kan je ook spreiden, dan lijkt het in eerste instantie wel mee te vallen, maar als de kraan blijft lekken dan staat er op een gegeven moment 2 cm water op je vloer, en niet alleen in je keuken, maar in heel je huis. En dan heb je een serieus probleem.

Ik snap niet wie bij zijn volle verstand kan denken dat spreiden zonder de instroom te beperken een houdbare oplossing is.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220441977
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 09:29 schreef bianconeri het volgende:

Helemaal top.

Als spreiden beter is, waarom dan niet spreiden over heel Europa?
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:08:05 #52
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_220442003
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:05 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Beter nog : spreiden in het werelddeel van herkomst. :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_220442006
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:05 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Je weet dat NL dan meer vluchtelingen zou krijgen he?
Dus wees blij dat dat niet gedaan wordt.....

Maar ja. Spreiden in heel Europa en spreiden in het land zelf.
Met elkaar ervoor zorgen.
pi_220442013
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Zo lang de instroom niet beperkt wordt levert spreiden alleen maar op dat de problemen in heel Nederland uiteindelijk uit de hand lopen.

Als je kraan op je vloer lekt kan je ook spreiden, dan lijkt het in eerste instantie wel mee te vallen, maar als de kraan blijft lekken dan staat er op een gegeven moment 2 cm water op je vloer, en niet alleen in je keuken, maar in heel je huis. En dan heb je een serieus probleem.

Ik snap niet wie bij zijn volle verstand kan denken dat spreiden zonder de instroom te beperken een houdbare oplossing is.
Het grootste probleem zit hem in de illegalen/veilige landers.
Die moeten oprotten, klaar.

Mensen die oprecht vanuit een heftige oorlogs situatie komen (bv) hoor je gewoon met elkaar voor te zorgen.
En ja, in de lokale regio is ook prima. Wat overigens ook veel gedaan wordt.
pi_220442047
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:09 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Het grootste probleem zit hem in de illegalen/veilige landers.
Die moeten oprotten, klaar.

Mensen die oprecht vanuit een heftige oorlogs situatie komen (bv) hoor je gewoon met elkaar voor te zorgen.
En ja, in de lokale regio is ook prima. Wat overigens ook veel gedaan wordt.
Niet ten koste van de eigen bevolking.

Als jij als buitenstaander kiest om in Nederland te wonen vanwege de lusten, dan krijg je de lasten er ook bij. Dus net als iedere andere Nederlander gewoon achteraan sluiten in de rij. Er is geen enkele reden om een buitenstaander voorrang te geven op een ingezetene.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:17:52 #56
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220442090
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:11 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Ook zo’n kulverhaal. Dat mensen hier komen omdat wij bommen op hen hebben gegooid.

Ten eerste; ik heb niks gegooid.

Hoe valt te verklaren dat je dan naar het land van je vijand vlucht? Van álle landen in de wereld?!?!
En dat ze je überhaupt binnen laten?

En als je helemaal platgebombardeerd bent. Waar haal je dat geld voor die mensensmokkelaars vandaan?

En hoe kun je dan je familie daar achterlaten?

Hoezo is dat altijd maar weer ónze schuld?
Dit dus hoezo zijn we verplicht om al deze mensen op ons te nemen?

Demografisch profiel van asielzoekers (Data januari 2026) (Afrika)
Volgens recente cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) is de verdeling als volgt:
Geslacht: De groep bestaat voor 61,6% uit volwassen mannen.
Leeftijd:
Volwassen mannen: 61,6%.
Volwassen vrouwen: 17,4%.
Kinderen (onder 18 jaar): 21,0%.

:')
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:21:52 #57
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220442122
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]
coa zoekt bij gemeenten, gemeenten leggen voorwaarden op aan coa waaronder het wel kan, en coa houdt zich niet daar aan.

Ik heb geen idee hoe jij denkt dat het hier werkt, maar als 2 partijen afspraken maken, houden 2 partijen zich daar aan.

Coa heeft zich in de afgelopen jaren totaal niet als betrouwbare partner opgesteld, dus zijn gemeenten huiverig. Daarbij moet coa zich niet afreageren op de gemeenten, maar bij de minister en het bordje op de voordeur hangen: vol.
Hef het COA dan lekker op, dan moeten de gemeenten zelf de opvang regelen _O-
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:30:25 #58
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_220442229
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:21 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Dat is nu al zo. Het COA regelt niets voor opvanglocaties met minder dan 100 plekken en wil in de praktijk pas bij opvanglocaties vanaf 250 plekken het gesprek aangaan over kosten en voorzieningen. Met name de kleinere gemeenten worden daarmee onredelijk onder druk gezet om meer te doen dan hun taakstelling op grond van de spreidingswet. Mijn gemeente heeft daar inmiddels ook de zure vruchten van geplukt. Je hoeft het COA niet op te heffen, maar de ZBO-status mogen ze wat mij betreft wel verliezen. Als uitvoeringsorganisatie zijn ze nu een zelfstandige partij in de politieke discussie en dat is absurd.
Never explain, never apologize.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:35:37 #59
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220442281
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:21 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
coa is een element van de zieligheidsindustrie en een ondersteuning van de mensensmokkelaars en putin met zn pogingen voor destabilitisatie. Dus zou beter zijn als daar een complete reset gaat plaatsvinden van volk wat daar werkt.

En de deur dicht.
1947-2016
pi_220442323
Zolang Halsema/Amsterdam niet ter verantwoording wordt geroepen voor haar weigeringen om wetten uit te voeren (zoals bv het Boerkaverbod, de illegale status van uitgeprocedeerde asielzoekers, het bed bad brood gebeuren), hoeven andere gemeentes dat ook niet. Het staat hen dan net zo vrij om hen onwelgevallige wetten weigeren uit te voeren. :6

Daarbij zou deze minister zich eerst maar eens moeten wenden tot de ongeveer 50 gemeenten waarin Progressief Nederland (PRO) de grootste is geworden. Daar is het draagvlak voor opvang het grootst. ^O^
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_220442348
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:13 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Niet ten koste van de eigen bevolking.

Als jij als buitenstaander kiest om in Nederland te wonen vanwege de lusten, dan krijg je de lasten er ook bij. Dus net als iedere andere Nederlander gewoon achteraan sluiten in de rij. Er is geen enkele reden om een buitenstaander voorrang te geven op een ingezetene.
Sure, eigen bevolking moet ook goed voor gezorgd worden.

Ze kiezen er echter niet voor om in NL te wonen he.... Ze komen uit bv een oorlog. Die zitten echt niet op een NL te wachten. En het is ook niet zo dat NL per se veel opneemt.

Achteraan de rij aansluiten?
Mwahhh... Die mensen hebben letterlijk niets meer he.... Jij/wie dan ook heeft nog zijn eigen huis, zijn eigen plek.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:17 schreef theguyver het volgende:

[..]
Dit dus hoezo zijn we verplicht om al deze mensen op ons te nemen?

Omdat ze uit vreselijke situaties komen en bommen aan het koppen zijn?
Als er bommen op jouw hoofd vallen dan wil je toch ook weg en graag ergens terecht kunnen?
  vrijdag 27 maart 2026 @ 10:59:51 #62
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220442462
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:43 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ze kiezen er echter niet voor om in NL te wonen he.... Ze komen uit bv een oorlog. Die zitten echt niet op een NL te wachten. En het is ook niet zo dat NL per se veel opneemt.

Mwahhh... Die mensen hebben letterlijk niets meer he.... Jij/wie dan ook heeft nog zijn eigen huis, zijn eigen plek.
[..]
Als er bommen op jouw hoofd vallen dan wil je toch ook weg en graag ergens terecht kunnen?

Dat is het probleem, grotendeel is gelukzoeker geen aziel zoeker.
Ze komen in bootjes via Afrika via de middelandse zee europa in gooien hun id kaart of paspoort weg en er valt niks meer te achterhalen.
En dan nog hoezo is dat MIJN probleem?
Als hier oorlog is moet ik ook vluchten of vechten, als mijn landje zouo worden qaangevallen door bijvoorbeeld een Rusland dan sta ik als eerste bij een of ander meldings punt btw ook omdat ik ook opgeroepen zal worden.

De issue is dat het gros uit landen komt dat zich hier niet kan aanpassen en veel voor issues zorgen dit werkt gewoon niet.

Serieus je kan in europa makkelijker binnenkomen illegaal dan legaal en dat is de issue!

En ben blij dat ze de harder gaan optreden hiertegen en merk ook uit eigen ervaring dat het de spuigaten uit loopt.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_220442611
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:43 schreef bianconeri het volgende:

[..]

[..]
Ze kiezen wel degelijk voor Nederland want niemand dwingt hen hier asiel aan te vragen. Er zijn ruim 190 landen op de wereld, als jij dan asiel aanvraagt in een land waar een gierende woningnood is dan krijg je die woningnood er bij. En anders vraag je maar asiel aan in Marokko, Noorwegen, Turkmenistan of Oman. Je hoeft niet naar Nederland te komen, je kiest om naar Nederland te komen.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 11:33:39 #64
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_220442771
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ze kiezen wel degelijk voor Nederland want niemand dwingt hen hier asiel aan te vragen. Er zijn ruim 190 landen op de wereld, als jij dan asiel aanvraagt in een land waar een gierende woningnood is dan krijg je die woningnood er bij. En anders vraag je maar asiel aan in Marokko, Noorwegen, Turkmenistan of Oman. Je hoeft niet naar Nederland te komen, je kiest om naar Nederland te komen.
Dit dus, het is echt een wel overwogen keus om niet in de eigen regio te blijven. Ze komen niet hier om het vege lijf te redden maar omdat hier veel meer dan dat te halen valt. Ik ben daar niet blij mee maar zou het beter kunnen verdragen als ze geen eisen zouden stellen en zich aan ONS zouden aanpassen.
Ik ben voor het wegsturen van mensen die door de EU hebben gereist om hier te komen. Hef dat gedoetje in ter Apel op. Zet een tentenkamp op met hoog hek. Alleen er uit als je het land verlaat. Als ze dit in alle EU landen gaan doen zou dat de toestroom van emigranten mss eindelijk stopzetten.
Maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Wat dan wel ? De grote hoeveelheid van moslims en negers gaat hier doen wat ze in eigen land ook doen. Het zal dus een voor hun ook onaantrekkelijke bende worden. :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 27 maart 2026 @ 11:41:34 #65
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220442838
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:40 schreef Montagui het volgende:
Zolang Halsema/Amsterdam niet ter verantwoording wordt geroepen voor haar weigeringen om wetten uit te voeren (zoals bv het Boerkaverbod, de illegale status van uitgeprocedeerde asielzoekers, het bed bad brood gebeuren), hoeven andere gemeentes dat ook niet. Het staat hen dan net zo vrij om hen onwelgevallige wetten weigeren uit te voeren. :6

Daarbij zou deze minister zich eerst maar eens moeten wenden tot de ongeveer 50 gemeenten waarin Progressief Nederland (PRO) de grootste is geworden. Daar is het draagvlak voor opvang het grootst. ^O^
Exact.
1947-2016
pi_220442839
quote:

[..]
Dat en de landelijke overheid dat de afspraken niet nakomt door niet de instroom te beperken en uitgeprocedeerde asielzoekers niet uit te zetten.

De spreidingswet is er gekomen met de belofte om de asielinstroom fors terug te dringen. Ga dat eerst maar eens regelen.
pi_220442941
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 10:08 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Je weet dat NL dan meer vluchtelingen zou krijgen he?
Dus wees blij dat dat niet gedaan wordt.....

Maar ja. Spreiden in heel Europa en spreiden in het land zelf.
Met elkaar ervoor zorgen.
Dat ligt eraan welke verdeelsleutel je gebruikt. Als er gespreid wordt op basis van beschikbaar grondoppervlak (wat logisch zou zijn) dan zal Nederland veel minder immigranten krijgen.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:08:38 #68
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220443041
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 07:34 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Tja, in die kringen vindt men helaas dat Nederland de instroom gewoon moet faciliteren: dus meer opvangcentra openen, meer huizen bouwen en dan is er geen probleem meer.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:40:28 #69
182233 thedeedster
pi_220443373
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ze kiezen wel degelijk voor Nederland want niemand dwingt hen hier asiel aan te vragen. Er zijn ruim 190 landen op de wereld, als jij dan asiel aanvraagt in een land waar een gierende woningnood is dan krijg je die woningnood er bij. En anders vraag je maar asiel aan in Marokko, Noorwegen, Turkmenistan of Oman. Je hoeft niet naar Nederland te komen, je kiest hebt grof betaald om naar Nederland te komen.
Even voor je verbeterd. :)
pi_220443853
quote:
Nee joh, D66 vindt dit wel geil.
pi_220444484
Gewoon alle asielzoekercentra in Nederland sluiten en, in plaats daarvan, in de regio waar ze vandaan vluchten opnieuw opzetten. Zo doen ze het in IJsland. Werkt prima. 0 illegalen.

Illegalen zonder pardon het land uit zetten, niks eindeloos procederen.

Ben je op de vlucht, prima, dan vangen we je op in de buurt van het land van herkomst. Kom je naar Nederland lopen, pracht prestatie, maar dan ben je nog steeds illegaal en wordt je zonder pardon uitgezet naar het land van herkomst, geef je dat niet op, dan ga je naar de Centraal Afrikaanse Republiek en zoek het maar uit. Desnoods wordt je met een parachute het vliegtuig uit geschopt.
pi_220444534
"Progressief" Nederland in een notendop (doe effe de ondertitels aan tenzij je vloeiend Zweeds kan):

Bekijk deze YouTube-video
pi_220444563
De rek is er gewoon uit. Het probleem is dat we in ons eentje niks aan de instroom doen en zolang we ons moeten houden aan verdragen uit het jaar kruik kunnen we niet veel anders

Het probleem is dat dit steeds meer mensen begint te raken en irriteren met alle gevolgen van dien. We zien nu al het FvD groeien als kool..
  vrijdag 27 maart 2026 @ 15:41:07 #74
459912 FlippingCoin
pi_220444650
quote:

[..]
En hoe zit dit dan: https://www.reddit.com/r/(...)temd_voor_strengere/ ?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  vrijdag 27 maart 2026 @ 15:42:18 #75
459912 FlippingCoin
pi_220444664
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 15:28 schreef Straatcommando. het volgende:
De rek is er gewoon uit. Het probleem is dat we in ons eentje niks aan de instroom doen en zolang we ons moeten houden aan verdragen uit het jaar kruik kunnen we niet veel anders

Het probleem is dat dit steeds meer mensen begint te raken en irriteren met alle gevolgen van dien. We zien nu al het FvD groeien als kool..
Ik vermoed dat er nog veel extremere clubs gaan komen dan FvD, over een jaar of tien, wanneer de kinderen tot hun 40e op zolder zitten en de opsporingsberichten weinig diverser zijn geworden.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 15:43:30 #76
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220444674
quote:

[..]
Het COA heeft als taak om die mensen te huisvesten. Die zeggen -terecht- dat ze geen mensen op straat kunnen gaan gooien. Het probleem zit niet bij het COA, maar bij het niet beheersen van de instroom en het niet kunnen uitzetten door andere delen van de overheid.
pi_220444818
quote:
Ga nou niet dingen posten die mijn schurende post niet uitkomen.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 15:59:33 #78
459912 FlippingCoin
pi_220444828
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 15:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ga nou niet dingen posten die mijn schurende post niet uitkomen.
My bad!
  vrijdag 27 maart 2026 @ 16:00:09 #79
459912 FlippingCoin
pi_220444830
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 15:43 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het COA heeft als taak om die mensen te huisvesten. Die zeggen -terecht- dat ze geen mensen op straat kunnen gaan gooien. Het probleem zit niet bij het COA, maar bij het niet beheersen van de instroom en het niet kunnen uitzetten door andere delen van de overheid.
Waarom kunnen we autochtonen wel gewoon op straat zetten als grofvuil?
pi_220444963
Mijn gemeente is al serieus op de vingers getikt door de provincie.

Dwang ligt nu als serieuze optie op tafel.

Van mij mogen ze optiefen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  vrijdag 27 maart 2026 @ 16:30:24 #81
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220445032
quote:
16s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 16:00 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Waarom kunnen we autochtonen wel gewoon op straat zetten als grofvuil?
Tja, ook dat is een beleidskeuze en eentje waar het COA helemaal niets van doen heeft.

Er spelen hier 2 dingen:
1) de instroom is onbeheersbaar geworden en we hebben er de faciliteiten niet meer voor
2) de woningmarkt is gesloopt door decennia aan wanbeleid; nu we dit tikken is 10 a 15% van de woningen die te koop staan een sociale huurwoning las ik van de week, het gaat gewoon door.

Dus we kunnen boos kijken naar het COA, we kunnen boos kijken naar de asielzoekers, maar eigenlijk moeten we boos kijken naar de regering en de voorgangers ervan. Elk draagvlak voor opvang is gesloopt, samen met het segment betaalbare woningen.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 16:35:33 #82
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220445119
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 07:19 schreef Kottnauer het volgende:
Minister Van den Brink van Asiel en Migratie heeft een brandbrief gestuurd naar alle burgemeesters van Nederland. Hij doet daarin "een klemmend beroep" op gemeenten om op korte termijn noodopvang te regelen voor asielzoekers en statushouders.

Dat is volgens de minister nodig "om te voorkomen dat de opvang de komende weken onbeheersbaar wordt". om er zeker van te zijn dat ook deze blanke ongerepte delen van Nederland naar de klote worden geholpen.
FTFY
pi_220445399
Laat de minister eerst alle 'asielzoekers' uit veilige landen maar de grens over zetten vanmiddag.
Dan is er ineens minimaal 50% plek vrij in de bestaande AZC's/ opvangcentra. Als het geen 90% is.

Hopla, probleem opgelost. Het kan wél.

Voor nog meer goede adviezen ben ik bereikbaar onder het nummer 06-11 765348 *O*
pi_220445463
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 16:54 schreef Tjoent het volgende:
Laat de minister eerst alle 'asielzoekers' uit veilige landen maar de grens over zetten vanmiddag.
Dan is er ineens minimaal 50% plek vrij in de bestaande AZC's/ opvangcentra. Als het geen 90% is.

Voor nog meer goede adviezen ben ik bereikbaar onder het nummer 06-11 765348 *O*
Hey, dat is het nummer van Anita Berends.
pi_220445471
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 17:05 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Hey, dat is het nummer van Anita Berends.
Dat is correct en tevens juist :Y

Alleen zonder die 11
pi_220445473
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 17:06 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Dat is correct en tevens juist :Y

Alleen zonder die 11
_O-
  vrijdag 27 maart 2026 @ 17:40:15 #87
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220445748
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 16:54 schreef Tjoent het volgende:

5% is officieel veiligelander, maar die zorgen voor de meeste overlast.
quote:
Wat voor events doet u, mevrouw Guikema?
pi_220445762
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 17:40 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[..]
Wat voor events doet u, mevrouw Guikema?
Officieel ja, daar zeg je wat.

Oh lachen!! Echt iemand die dit nummer heeft _O-
Nee, dat ben ik niet hoor.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 17:43:52 #89
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220445775
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 16:17 schreef vosss het volgende:

Als ze een locatie aanwijzen kun je daar voor de deur een vuurwerkbom afsteken en kan de gemeente de locatie weer sluiten vanwege gevaar.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 17:45:10 #90
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220445790
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 17:42 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Officieel ja, daar zeg je wat.

Oh lachen!! Echt iemand die dit nummer heeft _O-
Nee, dat ben ik niet hoor.
_O-
pi_220445818
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 17:45 schreef Qarrad het volgende:

[..]
_O-
Ik lig ook dubbel hier :@
  vrijdag 27 maart 2026 @ 17:48:38 #92
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220445863
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 17:47 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Ik lig ook dubbel hier :@
Zullen we ze bellen en vragen stellen over oplossingen voor de asielcrisis? Ze zijn open tot 18:00!
pi_220445963
Volgens mij zouden veel posters hier heel blij zijn als ze zelf iedereen die er niet Nederlands genoeg uitziet met honkbalknuppels het land uit kunnen slaan.

Niet dat het leven er hier dan beter op wordt zolang ze extreem rechts / populistisch blijven stemmen.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 17:54:56 #94
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_220445992
Volgens mij is gewoon de tactiek om er zo'n grote teringzooi van te maken dat die gelukszoekers eieren voor hun geld kiezen en verkassen naar een ander land. Opzich prima om zo EU wetten te omzeilen.
pi_220446288
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 17:43 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Als ze een locatie aanwijzen kun je daar voor de deur een vuurwerkbom afsteken en kan de gemeente de locatie weer sluiten vanwege gevaar.
Goeie tip!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  Moderator vrijdag 27 maart 2026 @ 18:21:26 #96
236264 crew  capricia
pi_220446304
Gaat gezellig worden deze zomer, jongens en meisjes.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 27 maart 2026 @ 18:22:46 #97
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220446319
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 17:43 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dit is zo cynisch dat het gewoon leuk is.
1947-2016
  vrijdag 27 maart 2026 @ 18:23:10 #98
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220446323
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 16:30 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Tja, ook dat is een beleidskeuze en eentje waar het COA helemaal niets van doen heeft.

Er spelen hier 2 dingen:
1) de instroom is onbeheersbaar geworden en we hebben er de faciliteiten niet meer voor
2) de woningmarkt is gesloopt door decennia aan wanbeleid; nu we dit tikken is 10 a 15% van de woningen die te koop staan een sociale huurwoning las ik van de week, het gaat gewoon door.

Dus we kunnen boos kijken naar het COA, we kunnen boos kijken naar de asielzoekers, maar eigenlijk moeten we boos kijken naar de regering en de voorgangers ervan. Elk draagvlak voor opvang is gesloopt, samen met het segment betaalbare woningen.
Compleet gebrek aan visie al tientallen jaren bij de overheid, of liever gezegd: telkens de hete aardappel vooruit blijven schuiven tot alles vastloopt en dat zie je nu mooi gebeuren. Niet alleen qua asielopvang trouwens, er lloopt wel meer vast in Nederland.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 19:48:38 #99
335133 MichaelScott
pi_220446817
quote:

[..]
Het COA heeft 10 jaar de tijd gehad om een alternatieve locatie te zoeken, ze zijn dus op zijn minst zwaar incompetent.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 20:02:49 #100
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220446906
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 19:48 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Het COA heeft 10 jaar de tijd gehad om een alternatieve locatie te zoeken, ze zijn dus op zijn minst zwaar incompetent.
In die tien jaar is de overheid vrolijk locaties blijven slopen, heeft niet voorzien dat de instroom niet ging dalen en heeft onderschat hoeveel er nog nareizen. Sterker nog, locaties die aangewezen zijn, komen niet op tijd af door weer een andere beleidscrisis, namelijk dat er nauwelijks gebouwd kan worden.

Prettige wedstrijd.
pi_220446958
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 20:02 schreef Qarrad het volgende:

[..]
In die tien jaar is de overheid vrolijk locaties blijven slopen, heeft niet voorzien dat de instroom niet ging dalen en heeft onderschat hoeveel er nog nareizen. Sterker nog, locaties die aangewezen zijn, komen niet op tijd af door weer een andere beleidscrisis, namelijk dat er nauwelijks gebouwd kan worden.

Prettige wedstrijd.
De visie van de afgelopen kabinetten is als een olifant die geen actieve herinnering heeft aan het laten sneuvelen van het breekbare vaasje.

Of zoiets...
  vrijdag 27 maart 2026 @ 20:26:43 #102
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220447061
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 16:17 schreef vosss het volgende:

Even kijken hier zijn nu 2 opvang centra als ik het goed heb. en er was vraag naar meer plek door het kabinet.
1 is voor oekraieners en daar heb ik totaal geen issues mee.
Die andere met +- 50 fatbikes die wel, en daar zitten geen oekraieners.
pi_220447114
twitter

Jetten gaat gemeenten dwingen maar stemt ondertussen tegen de wetten die de asielinstroom moeten beperken.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 20:43:18 #104
182233 thedeedster
pi_220447224
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 20:32 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Jetten gaat gemeenten dwingen maar stemt ondertussen tegen de wetten die de asielinstroom moeten beperken.
Indien Jetten de politiek verlaat, dan kan hij direct aan de slag als verkoper van tweedehands auto’s. :Y
pi_220449259
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 17:40 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[..]

'Nog even dit' zeg maar... en ja, we kunnen iets vinden van de bron. Voordat iemand daar over begint.
Doet niets af aan de inhoud.

twitter
pi_220449265
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 20:43 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Indien Jetten de politiek verlaat, dan kan hij direct aan de slag als verkoper van tweedehands auto’s. :Y
Zou jij iets bij hem kopen? Hij en al z'n ministers worden nog ongeschikt bevonden voor een baantje in een spoelkeuken...
  zaterdag 28 maart 2026 @ 07:25:11 #107
182233 thedeedster
pi_220449286
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 07:19 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Zou jij iets bij hem kopen? Hij en al z'n ministers worden nog ongeschikt bevonden voor een baantje in een spoelkeuken...
Hij won verkiezingen met een lulverhaal waarvan niks is terug te zien.

Da’s een boel auto’s. Metaforische natuurlijk.

Ik heb dus niet op hem gestemd en zou nooit een auto kopen bij meneer Jetten, Occassions garantie tot aan de hoek van de straat.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 07:30:16 #108
56749 BlaZ
pi_220449306
quote:
[ x ]

De gemeenten moeten in verzet komen tegen deze autocraat.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 07:32:42 #109
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_220449319
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 07:18 schreef Tjoent het volgende:

[..]
'Nog even dit' zeg maar... en ja, we kunnen iets vinden van de bron. Voordat iemand daar over begint.
Doet niets af aan de inhoud.

[ x ]
Dit zegt toch meer dan genoeg!!! Dat hele asielzoeker circus is 1 grote farce dat bakken met geld kost, totaal niet werkt en allerlei crimineel schorem binnenhaalt. Maar gelukkig hebben we Jetten en co - die schaffen das 🤮
"Hoka Hey!"
pi_220449329
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 07:30 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De gemeenten moeten in verzet komen tegen deze autocraat.
Grote woorden. Hoe zie je dat verzet voor je? En wat maakt een bestuurder die de wet uit wil voeren tot autocraat?

Overigens wel een boeiende dubbele moraal. Als Amsterdam voor bed, bad en brood voor illegalen blijft zorgen, is het een schande. En als een of andere gemeente op de Biblebelt of in Brabant weigert de spreidingswet uit te voeren, zijn het helden.
pi_220449334
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 07:32 schreef matspontius het volgende:

[..]
Dit zegt toch meer dan genoeg!!! Dat hele asielzoeker circus is 1 grote farce dat bakken met geld kost, totaal niet werkt en allerlei crimineel schorem binnenhaalt. Maar gelukkig hebben we Jetten en co - die schaffen das 🤮
Klopt maar het is big business voor velen helaas.
pi_220449340
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 07:32 schreef matspontius het volgende:

[..]
Dit kabinet zal daadwerkelijk actie moeten ondernemen. Dat is meer dan het vorige kabinet onder leiding van de PVV deed…
pi_220449342
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 07:35 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Grote woorden. Hoe zie je dat verzet voor je? En wat maakt een bestuurder die de wet uit wil voeren tot autocraat?

Overigens wel een boeiende dubbele moraal. Als Amsterdam voor bed, bad en brood voor illegalen blijft zorgen, is het een schande. En als een of andere gemeente op de Biblebelt of in Brabant weigert de spreidingswet uit te voeren, zijn het helden.
De spreidingswet zou er moeten zijn voor échte vluchtelingen, niet voor gelukszoekers.
Dus mensen hebben een punt dat ze er op tegen zijn.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 07:38:19 #114
287741 matspontius
pi_220449346
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 07:36 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dit kabinet zal daadwerkelijk actie moeten ondernemen. Dat is meer dan het vorige kabinet onder leiding van de PVV deed…
Ach, daar hebben we <Knip>met zijn eeuwig durende langspeelplaat 🥱🥱

[ Bericht 1% gewijzigd door Jippie op 28-03-2026 09:48:21 ]
"Hoka Hey!"
pi_220449347
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 07:36 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Klopt maar het is big business voor velen helaas.
Schuld van de boze rechtse partijen die in sprookjes geloven. Daardoor is de hele keten vastgelopen en peperduur geworden.

Wel slim overigens, want dat maakt de achterban nog bozer en voor hen interessanter.
pi_220449348
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 07:36 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De PVV heeft van alles getracht om de noodwet in te voeren. Er is toch NOOD?
Nee, er is nooit sprake van nood. We verdelen gewoon nog jaarlijks 52000 'asielzoekers' over Nederland.
Kunnen we als land prima aan hoor...
pi_220449358
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 07:36 schreef Tjoent het volgende:

[..]
De spreidingswet zou er moeten zijn voor échte vluchtelingen, niet voor gelukszoekers.
Dus mensen hebben een punt dat ze er op tegen zijn.
Tja, ze zullen toch iets van een procedure door moeten om dat vast te stellen…
En dat moet je goed organiseren, van intake tot en met vertrek. En daar heb je locaties voor nodig.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 07:42:56 #118
56749 BlaZ
pi_220449386
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 07:35 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Voor het beschermen van de directe leefomgeving tegen verkrachters en rovers vind ik eigenlijk alles wel kunnen.
pi_220449396
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 07:40 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
En dat moet je goed organiseren, van intake tot en met vertrek. En daar heb je locaties voor nodig.
Opvang in de regio. Maakt de beoordeling of iemand echt vluchteling is vele malen eenvoudiger.
Scheelt ook veel leed en doden doordat je de mensensmokkelaars hun broodwinning ontneemt.
pi_220449403
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 07:38 schreef Tjoent het volgende:

[..]
De PVV heeft van alles getracht om de noodwet in te voeren. Er is toch NOOD?
Nee, er is nooit sprake van nood. We verdelen gewoon nog jaarlijks 52000 'asielzoekers' over Nederland.
Kunnen we als land prima aan hoor...
De PVV heeft er praktisch gezien enkel aan bijgedragen dat de boel verder vast is gelopen. Die noodwet was gewoon uitermate brak en zal logischerwijs sneuvelen.
Het pakket dat op tafel lag toen de VVD Rutte IV liet vallen was een stuk praktischer en effectiever geweest…

Overigens ook een tactische fout van Wilders en Faber om zich daar volledig op te richten.
Ze had beter meer energie kunnen richten op het uitzetten van veiligelanders en uitgeprocedeerden. Dat stuk gaat veel te moeizaam en actie daarop had op heel veel draagvlak kunnen rekenen.
Maar goed, dat had daadwerkelijk werken betekend…
pi_220449406
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 07:42 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Voor het beschermen van de directe leefomgeving tegen verkrachters en rovers vind ik eigenlijk alles wel kunnen.
Dit is toch wel stevig racistische drek.
pi_220449422
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 07:43 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Opvang in de regio. Maakt de beoordeling of iemand echt vluchteling is vele malen eenvoudiger.
Scheelt ook veel leed en doden doordat je de mensensmokkelaars hun broodwinning ontneemt.
Klinkt heel mooi. Maar dat is niet van vandaag op morgen geregeld. En tot die tijd moet je de opvang toch goed organiseren. Dat kan zoals nu met allerlei peperdure crisisnoodopvang. Of door het veel soberder door de gemeenten te laten organiseren. Die gaan echt geen boten of hotels huren.
pi_220449438
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 07:45 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De PVV heeft er praktisch gezien enkel aan bijgedragen dat de boel verder vast is gelopen. Die noodwet was gewoon uitermate brak en zal logischerwijs sneuvelen.
Het pakket dat op tafel lag toen de VVD Rutte IV liet vallen was een stuk praktischer en effectiever geweest…

Overigens ook een tactische fout van Wilders en Faber om zich daar volledig op te richten.
Ze had beter meer energie kunnen richten op het uitzetten van veiligelanders en uitgeprocedeerden. Dat stuk gaat veel te moeizaam en actie daarop had op heel veel draagvlak kunnen rekenen.
Maar goed, dat had daadwerkelijk werken betekend…
Faber is daar zeer actief mee bezig geweest, zie:

https://www.rijksoverheid(...)sarme-asielprocedure

Faber: strenger asielregime voor overlastplegers en mensen die niet meewerken aan ‘kansarme asielprocedure’
Nieuwsbericht | 06-02-2025 | 18:23

Minister Faber (Asiel en Migratie) gaat strenger optreden tegen asielzoekers die overlast veroorzaken of een kansarme aanvraag indienen. Zij komen in een strenger regime terecht waar ze permanent beschikbaar moeten zijn voor het proces en procedures sneller verlopen, verwacht Faber. Ze kondigde de maatregelen aan tijdens een werkbezoek aan Ter Apel en gesprekken met de gemeenten Emmen en Westerwolde.

Faber: “Met deze strengere aanpak kunnen we aanvragen van overlastgevers en kansarme asielaanvragen snel behandelen. We houden deze groep van de straat en daarmee beperken we direct de overlast. Daarmee pakken we problemen in Budel en Ter Apel aan. Het zorgt bovendien voor minder druk op de opvang, omdat asielzoekers na een afwijzing geen recht meer hebben op opvang en meteen terug moeten naar het land van herkomst.”

Asielzoekers die uit een veilig land komen en dus een kansarme asielaanvraag indienen moeten zich 2 keer per dag melden. Als die maatregel onvoldoende effect heeft volgt een intensief programma op een verscherpt toezicht locatie, met als doel om het gedrag van de mensen te veranderen. Overlastgevers komen direct in een verscherpt toezichtlocatie terecht. Faber brengt de randvoorwaarden in kaart om overlastgevers die volharden, extra vrijheidsbeperkingen op te leggen door deze mensen te plaatsen in een zogenaamde procesbeschikbaarheidslocatie. Daarbovenop bestaat de mogelijkheid om asielzoekers in een handhavings- en toezichtlocatie te plaatsen, of in een detentiecentrum.

Nieuwe pilot
De pilot procesbeschikbaarheidsaanpak is een doorstart van de eerder gestarte pilot met de procesbeschikbaarheidslocatie. Die pilot werd gestopt na een oordeel van de rechter. Door de nieuwe aanpak te laten beginnen met een meldplicht en een intensief dagprogramma, is er nu voldoende wettelijke grond voor de strengere aanpak.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 07:53:33 #124
396550 Richestorags
pi_220449455
quote:

[..]
Het probleem zit ook bij de COA. Zij komen de afspraken met gemeenten niet na en pleiten niet voor een asielstop.
pi_220449456
Ik snap het hele punt niet met die verdeling, stamp gewoon een groot kamp/dorpje uit de grond ergens in de Flevopolder, zet daar simpele barakken neer, geef ze een beetje vertier en klaar.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220449461
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 07:50 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Faber is daar zeer actief mee bezig geweest, zie:

https://www.rijksoverheid(...)sarme-asielprocedure
En, werkte dat?
En dan nog, dit is allemaal gepruts in de opvangkant. Als ze iets had verzonnen hoe die kansarme aanvragers heel snel uitgezet konden worden, was ze als succesvol herinnerd in plaats van als prutser.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 07:55:46 #127
396550 Richestorags
pi_220449466
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 17:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
Volgens mij zouden veel posters hier heel blij zijn als ze zelf iedereen die er niet Nederlands genoeg uitziet met honkbalknuppels het land uit kunnen slaan.

Niet dat het leven er hier dan beter op wordt zolang ze extreem rechts / populistisch blijven stemmen.
:')
pi_220449479
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 07:55 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
En, werkte dat?
En dan nog, dit is allemaal gepruts in de opvangkant. Als ze iets had verzonnen hoe die kansarme aanvragers heel snel uitgezet konden worden, was ze als succesvol herinnerd in plaats van als prutser.
Het is algemeen bekend dat mensen die in ons land verblijven recht hebben op juridische bijstand.

AI: Na afwijzing: Als de aanvraag is afgewezen en men "uitgeprocedeerd" is, vervalt de automatische toevoeging van een advocaat. Echter, voor een beroepsprocedure of hoger beroep is rechtsbijstand vaak nog wel mogelijk via de Raad voor Rechtsbijstand, mits er kans op succes is.

Asieladvocaten zetten uiteraard in op 'kans op succes' dat is immers hun broodwinning.

Met andere woorden: je krijgt mensen die eenmaal in ons land zijn amper nog weg. Of ze belanden in de illegaliteit.
pi_220449481
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 07:53 schreef raptorix het volgende:
Ik snap het hele punt niet met die verdeling, stamp gewoon een groot kamp/dorpje uit de grond ergens in de Flevopolder, zet daar simpele barakken neer, geef ze een beetje vertier en klaar.
Dat krijg je nu ook niet meer voor elkaar. Nu wordt een plan voor 400 opvangplekken al als MEGA-AZC bestreden. Terwijl het COA eerder niet eens begon aan opvang onder de 1.000 plaatsen. Daarvan hebben de meeste poldergemeenten er overigens al een volgens mij.

Twee jaar oud maar vast niet wezenlijk veranderd.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 07:59:50 #130
396550 Richestorags
pi_220449484
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 07:40 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Buiten Nederland ja.
pi_220449491
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 07:59 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Buiten Nederland ja.
Nog beter, gewoon in Suriname.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220449506
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 07:59 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Het is algemeen bekend dat mensen die in ons land verblijven recht hebben op juridische bijstand.

AI: Na afwijzing: Als de aanvraag is afgewezen en men "uitgeprocedeerd" is, vervalt de automatische toevoeging van een advocaat. Echter, voor een beroepsprocedure of hoger beroep is rechtsbijstand vaak nog wel mogelijk via de Raad voor Rechtsbijstand, mits er kans op succes is.

Asieladvocaten zetten uiteraard in op 'kans op succes' dat is immers hun broodwinning.

Met andere woorden: je krijgt mensen die eenmaal in ons land zijn amper nog weg. Of ze belanden in de illegaliteit.
Daarom zeg ik ook dat ze daar op in had moeten zetten. Er zijn echt wel methoden om dat proces te versnellen en verbeteren.
Dat levert meer op dan gokken op een onhoudbare wet.
Maar het betekent ook dat je juist moet investeren in de capaciteit en deskundigheid van de IND om dat te doen. En dat idee staat rechts Nederland blijkbaar tegen.
pi_220449521
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Exact dit.

Ik vraag me sterk af of het COA überhaupt denkt. Is het voor die club niet gewoon werk? Werk dat een baan en een inkomen oplevert. Het COA heeft er geen belang bij dat dit probleem wordt opgelost, integendeel. Ze draaien gewoon omzet.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 08:05:37 #134
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220449532
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 08:04 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Ik vraag me sterk af of het COA überhaupt denkt. Is het voor die club niet gewoon werk? Werk dat een baan en een inkomen oplevert. Het COA heeft er geen belang bij dat dit probleem wordt opgelost, integendeel. Ze draaien gewoon omzet.
Exact.
Een enorme perverse prikkel.
1947-2016
pi_220449536
Wat je nu ziet in Europa is a race to the bottom waarin landen het zo onaantrekkelijk mogelijk maken voor asielzoekers. Zo is België gewoon gestopt met het opvangen van alleenstaande mannen en komt daarmee weg (wij mogen mannelijke asielzoekers die uit België komen niet terugsturen van de rechter, want dat is ‘inhumaan’).

Omdat de Nederlandse politiek blijkbaar niet over de grens kijkt en over een ongezonde dosis idealisme beschikt, worden we stapje voor stapje het afvoerputje van Europa. Links gebruikt het Europese migratiepact als excuus om geen eigen Nederlandse maatregelen te nemen, maar de kans dat dat pact gaat werken acht ik minimaal. En dan zijn er altijd nog verouderde verdragen waarop gehaaide advocaten een beroep kunnen doen.

Uiteindelijk zal de wal het schip wel keren, als politici en journalisten zélf last van slecht geïntegreerde immigranten gaan krijgen. Dan kunnen dingen opeens heel snel. Helaas is het dan te laat, zeker gezien het gemak waarmee wij nu migranten naturaliseren (wat Nederland ook weer extra aantrekkelijk maakt).
pi_220449545
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 07:59 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Buiten Nederland ja.
Leuk droombeeld. Maar niet op korte termijn gerealiseerd. Zelf in Italië, waar uiterst rechts al jaren aan de macht is, schiet het niet op. De status daar is nu een juridisch uiterst twijfelachtig concept, dat vooral peperduur uitvalt. Pakweg een miljoen uitgegeven per asielzoeker maar dan heb je ze wel stoer in het buitenland opgevangen…
pi_220449553
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 08:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Exact.
Een enorme perverse prikkel.
Met dank aan de sprookjes van de boze rechtse partijen…
  zaterdag 28 maart 2026 @ 08:10:48 #138
396550 Richestorags
pi_220449554
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 08:09 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Leuk droombeeld. Maar niet op korte termijn gerealiseerd. Zelf in Italië, waar uiterst rechts al jaren aan de macht is, schiet het niet op. De status daar is nu een juridisch uiterst twijfelachtig concept, dat vooral peperduur uitvalt. Pakweg een miljoen uitgegeven per asielzoeker maar dan heb je ze wel stoer in het buitenland opgevangen…
Dat komt door jou.
pi_220449562
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 08:06 schreef JaxStrumley het volgende:
Wat je nu ziet in Europa is a race to the bottom waarin landen het zo onaantrekkelijk mogelijk maken voor asielzoekers. Zo is België gewoon gestopt met het opvangen van alleenstaande mannen en komt daarmee weg (wij mogen mannelijke asielzoekers die uit België komen niet terugsturen van de rechter, want dat is ‘inhumaan’).

Omdat de Nederlandse politiek blijkbaar niet over de grens kijkt en over een ongezonde dosis idealisme beschikt, worden we stapje voor stapje het afvoerputje van Europa. Links gebruikt het Europese migratiepact als excuus om geen eigen Nederlandse maatregelen te nemen, maar de kans dat dat pact gaat werken acht ik minimaal. En dan zijn er altijd nog verouderde verdragen waarop gehaaide advocaten een beroep kunnen doen.

Uiteindelijk zal de wal het schip wel keren, als politici en journalisten zélf last van slecht geïntegreerde immigranten gaan krijgen. Dan kunnen dingen opeens heel snel. Helaas is het dan te laat, zeker gezien het gemak waarmee wij nu migranten naturaliseren (wat Nederland ook weer extra aantrekkelijk maakt).
Toch knap dat het aantal asielzoekers in Nederland dan daalt _O-

Je bent wellicht iets te veel in het doemdenken gaan geloven.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 08:12:55 #140
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220449565
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 08:10 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Met dank aan de sprookjes van de boze rechtse partijen…
Utopisch links doet er ook geen flikker aan.
Ja, bosjes snoeien en een lampje ophangen.

Zal ze leren.
1947-2016
pi_220449566
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 08:10 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat komt door jou.
Hoe precies?
  zaterdag 28 maart 2026 @ 08:15:09 #142
396550 Richestorags
pi_220449577
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 08:13 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Hoe precies?
Omdat mensen zoals jij overal in de instituten en de journalistiek zitten, tot voor kort de meerderheid hadden in het Europarlement, discussies hierover blokkeren, wetten in de eerste kamer wegstemmen en als het ter sprake komt blijven beweren dat het niet werkt.
pi_220449591
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 08:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Utopisch links doet er ook geen flikker aan.
Ja, bosjes snoeien en een lampje ophangen.

Zal ze leren.
Ook weer zo’n bekende leugen. Dergelijke partijen zitten al jaren niet meer in de regering. Dus die kunnen er ook geen beleid op maken…

Overigens zijn drastische keuzes op dit onderwerp juist door linkse politici gerealiseerd.
De Vreemdelingenwet van Cohen was echt een doorbraak. En Diederik Samsom speelde een hele belangrijke rol in de totstandkoming van de Turkijedeal, waardoor de instroom van Syriërs drastisch kelderde.

Je moet ook niet vergeten dat dit soort problemen het bestaansrecht zijn van al die boze rechtse clubjes. Er is dus geen enkele prikkel voor ze om die problemen echt op te lossen.
pi_220449597
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 08:15 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Omdat mensen zoals jij overal in de instituten en de journalistiek zitten, tot voor kort de meerderheid hadden in het Europarlement, discussies hierover blokkeren, wetten in de eerste kamer wegstemmen en als het ter sprake komt blijven beweren dat het niet werkt.
Dank voor de eer _O- .

Maar ook dit zou prima op te lossen zijn, als men gewoon gedegen wetten en beleid maakt. Het politieke draagvlak is er ruimschoots. Maar men vervalt in peperdure symboolpolitiek. Ontbreekt de kwaliteit en intelligentie dan?
pi_220449604
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 08:12 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Toch knap dat het aantal asielzoekers in Nederland dan daalt _O-

Je bent wellicht iets te veel in het doemdenken gaan geloven.
Het zal best nu even dalen. Dan nog zijn het er zo’n 50.000 per jaar, bovenop wat er al binnen is (het begrip ‘cumulatief’ lijkt in deze discussie nooit aan de orde te komen, men doet alsof we elk jaar weer bij nul beginnen).

En het is maar afwachten wat er in Iran en het Midden-Oosten gaat gebeuren… ongetwijfeld zullen wij daar via een of andere omweg ook weer verantwoordelijk voor zijn en verplicht worden om voor opvang en uitkeringen te zorgen.
pi_220449622
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 08:21 schreef JaxStrumley het volgende:

[..]
Het zal best nu even dalen. Dan nog zijn het er zo’n 50.000 per jaar, bovenop wat er al binnen is (het begrip ‘cumulatief’ lijkt in deze discussie nooit aan de orde te komen, men doet alsof we elk jaar weer bij nul beginnen).

En het is maar afwachten wat er in Iran en het Midden-Oosten gaat gebeuren… ongetwijfeld zullen wij daar via een of andere omweg ook weer verantwoordelijk voor zijn en verplicht worden om voor opvang en uitkeringen te zorgen.
Ik sta van nature vermoedelijk wat positiever in het leven :s).
  zaterdag 28 maart 2026 @ 08:29:59 #147
396550 Richestorags
pi_220449637
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 08:19 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dank voor de eer _O- .

Maar ook dit zou prima op te lossen zijn, als men gewoon gedegen wetten en beleid maakt. Het politieke draagvlak is er ruimschoots. Maar men vervalt in peperdure symboolpolitiek. Ontbreekt de kwaliteit en intelligentie dan?
Wat is jouw oplossing dan?
pi_220449641
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 08:25 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ik sta van nature vermoedelijk wat positiever in het leven :s).
Dat blijkt wel ja… toch zul ook jij vroeg of laat last krijgen van de bij velen mislukte integratie.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 08:39:35 #149
287741 matspontius
pi_220449670
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 08:17 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ook weer zo’n bekende leugen. Dergelijke partijen zitten al jaren niet meer in de regering. Dus die kunnen er ook geen beleid op maken…

Overigens zijn drastische keuzes op dit onderwerp juist door linkse politici gerealiseerd.
De Vreemdelingenwet van Cohen was echt een doorbraak. En Diederik Samsom speelde een hele belangrijke rol in de totstandkoming van de Turkijedeal, waardoor de instroom van Syriërs drastisch kelderde.

Je moet ook niet vergeten dat dit soort problemen het bestaansrecht zijn van al die boze rechtse clubjes. Er is dus geen enkele prikkel voor ze om die problemen echt op te lossen.
Als <Knip> een vak zou zijn ben jij hierin professor 🤓

[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 28-03-2026 09:49:49 ]
"Hoka Hey!"
pi_220449709
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:37 schreef Glazenmaker het volgende:

[..] Het was niet GL dat defensie heeft kapotgemaakt waardoor we nu nog steeds gedwongen worden om begrip te hebben voor nieuwe oorlogen.
Dat is slechts omdat GL niet in de regering was. Waren ze dat wel, dan hadden ze nog meer bezuinigd. Bezuinigingen op defensie stonden steevast in elk partijprogramma, werd keer op keer op meegestemd wanneer dit kon en was zelfs nog niet genoeg toen de oorlog in Oekraine begonnen was. Daar zou gewoon nog eens 2,1 miljard EXTRA in oorlogstijd op defensie bezuinigd worden als zij het voor het zeggen hadden. Jesse klaver heeft ook uitgesproken in de media. Je punt is derhalve niet valide. Zou Groen Links eerder aan de macht zijn geweest, was het erger geweest dan het nu is. En nu kom jij hier wat bazelen dat zij defensie niet kapotgemaakt hebben. Godzijdank heeft GL nooit de kans gehad om hierover te beslissen, wel hebben zij langs de zijlijn hard aan zitten moedigen en tegenargumenten in debatten tegengewerkt. Het is nogal vreemd om dit als argument in dit topic te gebruiken. Je houdt eigenlijk alleen “ja maar mijn favo partij heeft het nooit voor elkaar gekregen te regeren dus is het niet schuld” over. Politiek is wat complexer dan dat.

Link van tegenbegroting van de eigen site van groenlinks:

https://groenlinks.nl/sit(...)vda%20groenlinks.pdf

Bekijk deze YouTube-video
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_220449725
We hebben geen tekort aan AZC's, we hebben een teveel aan asielzoekers doe daar wat aan!
pi_220449750
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 08:29 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wat is jouw oplossing dan?
Zoals ik al aangaf, de IND flink versterken zodat ze het proces veel sneller en beter kunnen doorlopen. Dus van intake tot en met uitzetting. Daarnaast is de spreidingswet volgens mij echt niet zo raar, de opvanglocaties zijn toch wel nodig.
pi_220449801
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 08:56 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zoals ik al aangaf, de IND flink versterken zodat ze het proces veel sneller en beter kunnen doorlopen. Dus van intake tot en met uitzetting. Daarnaast is de spreidingswet volgens mij echt niet zo raar, de opvanglocaties zijn toch wel nodig.
Het probleem is dat dat proces nog steeds vele jaren duurt, vanwege talloze beroepsmogelijkheden. Uitzetting vindt vaak niet plaats, men verdwijnt in de illegaliteit in de hoop op een generaal pardon.
En als men erin slaagt om in de tussenliggende jaren een paar mediagenieke kindjes op de wereld te zetten, kan een verblijfsvergunning ook via een media-offensief worden afgedwongen, zelfs na jarenlang illegaal verblijf.
pi_220449894
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 09:08 schreef JaxStrumley het volgende:

[..]
Het probleem is dat dat proces nog steeds vele jaren duurt, vanwege talloze beroepsmogelijkheden. Uitzetting vindt vaak niet plaats, men verdwijnt in de illegaliteit in de hoop op een generaal pardon.
En als men erin slaagt om in de tussenliggende jaren een paar mediagenieke kindjes op de wereld te zetten, kan een verblijfsvergunning ook via een media-offensief worden afgedwongen, zelfs na jarenlang illegaal verblijf.
Daarom dus de IND flink versterken zodat ze het proces veel sneller en beter kunnen doorlopen. Dus van intake tot en met uitzetting.

Dat werkt echt stukken beter dan het pakket van het kabinet Schoof…
pi_220449946
Uit de krant vandaag:

quote:
De komende jaren zijn er miljarden euro’s extra nodig omdat er meer opvangplekken nodig zijn dan gedacht. Voor de periode van 2026-2031 trekt het kabinet nu in de voorjaarsnota 3,6 miljard extra uit, bovenop de 2 miljard die D66, VVD en CDA al voor asiel in hun twee maanden oude coalitieakkoord hadden staan.
De kostenraming is dus in twee maanden met 180% gestegen van 2 miljard naar 5,6 miljard. Ik vraag me af welke rekenmeesters hiervoor verantwoordelijk zijn en wat zij hiervoor zelf betaald krijgen.

Ik hoorde onlangs een financieel expert uitleggen dat je nu niet meer moet beleggen in goud of aandelen, maar in de opvang van asielzoekers. Dit heeft een veel hoger rendement.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 09:26:34 #156
396550 Richestorags
pi_220449959
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 08:56 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat kunnen we toch niet serieus nemen?

Jouw oplossing werkt voor een feest. Meer ingangen (spreiding) en meer kaartjescontroleurs (IND). Alleen is bij een feest de zaal uitverkocht en met deze oplossing is het publiek dan binnen een half uur in plaats van een uur binnen. Helemaal prima

Wij hebben geen uitverkochte kaartjes en het aantal gasten dat ons feest wil bezoeken blijft oneindig toenemen maar we willen ze sneller de zaal in krijgen.
pi_220449995
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 09:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Jouw oplossing werkt voor een feest. Meer ingangen (spreiding) en meer kaartjescontroleurs (IND). Alleen is bij een feest de zaal uitverkocht en met deze oplossing is het publiek dan binnen een half uur in plaats van een uur binnen. Helemaal prima

Wij hebben geen uitverkochte kaartjes en het aantal gasten dat ons feest wil bezoeken blijft oneindig toenemen maar we willen ze sneller de zaal in krijgen.
Als er mensen in de zaal verdrukt gaan worden, roept Karel als eerste hoe kan dat nou?
pi_220450055
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 09:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Tja, je vergelijking begint leuk maar aan het einde begin je dingen te verzinnen. De instroom neemt helemaal niet oneindig toe, die nam vorig jaar nog af terwijl er niks wezenlijks veranderd was in het proces. En je moet dus ook voor voldoende goede uitsmijters zorgen op een feestje ;).
pi_220450064
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 09:24 schreef Kottnauer het volgende:
Uit de krant vandaag:
[..]
De kostenraming is dus in twee maanden met 180% gestegen van 2 miljard naar 5,6 miljard. Ik vraag me af welke rekenmeesters hiervoor verantwoordelijk zijn en wat zij hiervoor zelf betaald krijgen.

Eelco Heinen heeft hier een fors aandeel in. En natuurlijk het vorige kabinet, dat op basis van de koortsdromen van de PVV een hele grote bezuiniging inboekte, waarvan iedereen wist dat die het jaar daarop voor deze tegenvaller zou zorgen….
pi_220450068
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 09:32 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Als er mensen in de zaal verdrukt gaan worden, roept Karel als eerste hoe kan dat nou?
Doe niet zo achterlijk.
pi_220450078
quote:
Dat klopt.
Toch stemmen er weer veel gekkies op een Jetten.
Om gek van te worden.
Vakman pur sang
  zaterdag 28 maart 2026 @ 09:48:25 #162
396550 Richestorags
pi_220450086
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 09:43 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja, je vergelijking begint leuk maar aan het einde begin je dingen te verzinnen. De instroom neemt helemaal niet oneindig toe, die nam vorig jaar nog af terwijl er niks wezenlijks veranderd was in het proces. En je moet dus ook voor voldoende goede uitsmijters zorgen op een feestje ;).
Je beargumenteert in bad faith.

De instroom neemt wel toe want hij is niet 0 terwijl de zaal al vol is en hij is weer toegenomen naar het hoogste punt. Dit terwijl types als jij nooit willen aangeven wat de capaciteit van de zaal dan is.
pi_220450127
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 09:48 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je beargumenteert in bad faith.

De instroom neemt wel toe want hij is niet 0 terwijl de zaal al vol is en hij is weer toegenomen naar het hoogste punt. Dit terwijl types als jij nooit willen aangeven wat de capaciteit van de zaal dan is.
Oh, ik ging gewoon uit van de instroom per jaar. Want het lijkt me dat je daar de capaciteit op moet baseren.

Edit, de plaatjes werken niet. https://www.unhcr.org/nl/(...)n-over-vluchtelingen Hier bijna onderaan.

Als je dit bekijkt, zou ik zeggen een structurele capaciteit om ongeveer 30.000 aanvragen per jaar af te kunnen handelen. Plus zorgen dat je een flexibele schil hebt als de instroom hoger is.

Probleem is dat we nu die basiscapaciteit niet op orde hebben en daarvoor al naar peperdure noodmaatregelen moeten grijpen…
pi_220450135
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 09:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat klopt.
Toch stemmen er weer veel gekkies op een Jetten.
Om gek van te worden.
Dat is toch gewoon omdat extreemrechts wederom compleet incompetent bleek?
  zaterdag 28 maart 2026 @ 09:59:12 #165
396550 Richestorags
pi_220450155
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 09:56 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Oh, ik ging gewoon uit van de instroom per jaar. Want het lijkt me dat je daar de capaciteit op moet baseren.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Edit, de plaatjes werken niet. https://www.unhcr.org/nl/(...)n-over-vluchtelingen Hier bijna onderaan.

Als je dit bekijkt, zou ik zeggen een structurele capaciteit om ongeveer 30.000 aanvragen per jaar af te kunnen handelen. Plus zorgen dat je een flexibele schil hebt als de instroom hoger is.

Probleem is dat we nu die basiscapaciteit niet op orde hebben en daarvoor al naar peperdure noodmaatregelen moeten grijpen…
En wat gebeurt er als er 40.000 aanvragen komen?

Waarom denk je dat 30.000 aanvragen per jaar (exclusief nareizen) überhaupt acceptabel is gezien de drukte van ons land en de staat van ons woningtekort? Wat maakt dat er meer dan 0 mensen bij moeten?
pi_220450159
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 09:57 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat is toch gewoon omdat extreemrechts wederom compleet incompetent bleek?
Hoeveel % stemde conventioneel, rechts, iets van 67%?
Nederland heeft gewoon geen draagvlak meer voor uitbreiding in het opnemen van migranten.
Dan moet je daar in mijn ogen ook gewoon vrede mee hebben en er mee stoppen.
Vakman pur sang
pi_220450212
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 09:59 schreef Richestorags het volgende:

[..]
En wat gebeurt er als er 40.000 aanvragen komen?
Zoals ik aangaf:
zorgen dat je een flexibele schil hebt als de instroom hoger is.
Het is echt geen hogere wiskunde.

quote:
Waarom denk je dat 30.000 aanvragen per jaar (exclusief nareizen) überhaupt acceptabel is gezien de drukte van ons land en de staat van ons woningtekort? Wat maakt dat er meer dan 0 mensen bij moeten?

Tja, ik heb er geen probleem mee om vluchtelingen te helpen. Als je het naar 0 wilt, dan moet je zorgen dat Nederland nog veel en veel rechtser gaat stemmen :s).
pi_220450220
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 09:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nederland heeft gewoon geen draagvlak meer voor uitbreiding in het opnemen van migranten.
die ziekelijke drang van sommigen om alles en iedereen maar op te willen vangen is onbegrijpelijk.
pi_220450222
quote:

[..]
Kan, maar dan moet boosrechts een keer voor fatsoenlijke bestuurders gaan zorgen. Ze hadden een gouden kans in het vorige kabinet maar hebben dat heel bewust verprutst.
pi_220450226
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:08 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
die ziekelijke drang van sommigen om alles en iedereen maar op te willen vangen is onbegrijpelijk.
Wie zouden die drang dan precies hebben?
pi_220450239
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:08 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:08 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Om te beginnen een gedeelte van amsterdam. Schreeuwlelijk zita voorop. En een aantal radicaal linksen op dit forum idem dito.
pi_220450266
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:10 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
[..]
Om te beginnen een gedeelte van amsterdam. Schreeuwlelijk zita voorop. En een aantal radicaal linksen op dit forum idem dito.
Die willen werkelijk “alles en iedereen” opvangen?
Dan mag je die stelling wel even feitelijk onderbouwen.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 10:14:55 #173
396550 Richestorags
pi_220450293
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:07 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zoals ik aangaf:
zorgen dat je een flexibele schil hebt als de instroom hoger is.
Het is echt geen hogere wiskunde.
En waarom besteden we daar geld aan en niet aan jongeren die geen woningen kunnen krijgen en wel een binding hebben met dit land? Mensen als jij verbreken het sociale contract waarop een sociale stelsel en een gemeenschap is gebaseerd.

quote:
Tja, ik heb er geen probleem mee om vluchtelingen te helpen. Als je het naar 0 wilt, dan moet je zorgen dat Nederland nog veel en veel rechtser gaat stemmen :s).
Niemand heeft daar een probleem mee. Ik heb er ook geen problemen mee als Elon Musk al zijn geld weggeeft aan een goed doel. Maar lieverkoekjes worden niet gebakken. Anderen kijken naar het tuig dat hier binnenkomt, hoeveel geld het kost en hoe vol het land is en laten zich daar door leiden. Jij blijft dromen, de feiten negeren en vanuit die droom heb je ook nog eens het idee dat jouw positie de moreel juiste is. Zo goedkoop, zo laag, zo antisociaal. Het enige waar mensen van jouw signatuur zich op kunnen beroepen is "ik heb het goede met de wereld voor".
pi_220450309
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:12 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Die willen werkelijk “alles en iedereen” opvangen?
Dan mag je die stelling wel even feitelijk onderbouwen.
geen mens/amsterdammer is illegaal is imo gewoon een uitnodiging voor jan en alleman. Radicaal links
pi_220450312
-

[ Bericht 100% gewijzigd door probeer op 28-03-2026 10:21:51 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_220450314
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:18 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
geen mens/amsterdammer is illegaal is imo gewoon een uitnodiging voor jan en alleman. Radicaal links
Oh, op die manier. Maar dat is natuurlijk wel vooral een staaltje projectie ;).
pi_220450324
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:18 schreef probeer het volgende:

[..]
Welke problemen zouden dan opgelost worden denk je?
om te beginnen 16.000 incidenten bij azc's. Daarvoor moet je wel naar 0 instroom.

Maar we gaan zeker niet alle problemen hiermee oplossen natuurlijk. Dat is een domme claim
pi_220450335
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:18 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Oh, op die manier. Maar dat is natuurlijk wel vooral een staaltje projectie ;).
Dat kan. Ik zie het vooral als gevaarlijk.
pi_220450336
quote:

[..]
We zijn dan ook al een tijd geen democratie meer in de puurste zin van het woord helaas. De vet onderschatte effecten van vergrijzing (minder huisartsen, minder ziekenhuispersoneel, minder tandartsen, minder alles wat gekwalificeerd is) komt nog eens bovenop de effecten van bevolkingsgroei via migratie. Die gaan allemaal extra druk op het systeem zetten terwijl er maar een minuscuul percentage uit deze groep die steeds verder uitdijt hier iets van verlichting in brengt. Het moet eerst nog veel erger voordat er echt iets gaat gebeuren. En dan kunnen de simpelen weer zeggen dat het allemaal komt door rechts want die zaten in de regering of zo.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_220450339
Ik vind dat ze de nieuwe vestigingen neer moeten zetten in de gemeentes die zelf voor PvdA-GroenLinks partij hebben gekozen. En als dat na vier jaar goed gaat, zullen er andere gemeentes vrijwillig volgen. Dan hadden de rechtse partijen ongelijk.

Das democratie, jullie stemmen voor dus jullie lopen voorop in de spreidingswet.
pi_220450343
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:14 schreef Richestorags het volgende:

[..]
En waarom besteden we daar geld aan en niet aan jongeren die geen woningen kunnen krijgen en wel een binding hebben met dit land? Mensen als jij verbreken het sociale contract waarop een sociale stelsel en een gemeenschap is gebaseerd.
Je maakt het zo juist een stuk goedkoper dan nu.
Want juist door de boosrechtse kramp rond dit onderwerp zijn de kosten exponentieel gestegen.

quote:
[..]
Niemand heeft daar een probleem mee. Ik heb er ook geen problemen mee als Elon Musk al zijn geld weggeeft aan een goed doel. Maar lieverkoekjes worden niet gebakken. Anderen kijken naar het tuig dat hier binnenkomt, hoeveel geld het kost en hoe vol het land is en laten zich daar door leiden. Jij blijft dromen, de feiten negeren en vanuit die droom heb je ook nog eens het idee dat jouw positie de moreel juiste is. Zo goedkoop, zo laag, zo antisociaal. Het enige waar mensen van jouw signatuur zich op kunnen beroepen is "ik heb het goede met de wereld voor".
Jammer dat ook jij weer zo laag op de man meent te moeten spelen…
Daarnaast pak ik er juist keer op keer de feiten bij. We zitten in deze ellende juist omdat het ideologisch is aangevlogen in plaats van rationeel.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 10:23:42 #182
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220450351
quote:
[ x ]

Moedwillig het land naar de klote helpen?

'Welke optie is het meest kutte voor de autochtonen? Mooi, dan kiezen we die'
1947-2016
pi_220450353
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:21 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik vind dat ze de nieuwe vestigingen neer moeten zetten in de gemeentes die zelf voor PvdA-GroenLinks partij hebben gekozen. En als dat na vier jaar goed gaat, zullen er andere gemeentes vrijwillig volgen. Dan hadden de rechtse partijen ongelijk.

Das democratie, jullie stemmen voor dus jullie lopen voorop in de spreidingswet.
Je beseft dat de spreidingswet van een VVD’er kwam, in een kabinet zonder de PvdA-GL?
pi_220450356
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:21 schreef ootjekatootje het volgende:

Goed idee.

Als SP stemmer hoef ik me dan geen zorgen te maken dat ik later met pensioen mag, dat mijn WW gehalveerd wordt, de WGA flink omlaag gaat, ik moeilijker en duurder zorg kan krijgen wanneer nodig.

Top, doen!
  zaterdag 28 maart 2026 @ 10:28:38 #185
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220450371
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:14 schreef Richestorags het volgende:

[..]
[..]
Daarbij pakt hij ook nog eens selectief cijfers die hem goed dunken. Want het zijn er helemaal geen 'maar' 15000 zoals hij presenteerd. Volgens het cbs zijn er vorig jaar ongeveer 90.000 bij gekomen in NL, 'vooral door migratie'.

Maar we kennen het wel, dat verzwijgen of onderkennen van de werkelijke situatie. En dan krijg jij 'leugenaar' naar je hoofd omdat ze het niet aankunnen als je er wat van zegt. :D
1947-2016
  zaterdag 28 maart 2026 @ 10:29:06 #186
396550 Richestorags
pi_220450376
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:22 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je maakt het zo juist een stuk goedkoper dan nu.
Want juist door de boosrechtse kramp rond dit onderwerp zijn de kosten exponentieel gestegen.
[..]
Jammer dat ook jij weer zo laag op de man meent te moeten spelen…
Daarnaast pak ik er juist keer op keer de feiten bij. We zitten in deze ellende juist omdat het ideologisch is aangevlogen in plaats van rationeel.
Ik wilde dat ik een leuke boodschap aan je kon brengen, maar als jij het sociale contract blijft breken ten bate van mensen die daar niks aan bijdragen en ten laste van mensen die dat wel doen, moet ik je wel daarop aanspreken.
pi_220450377
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:24 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je beseft dat de spreidingswet van een VVD’er kwam, in een kabinet zonder de PvdA-GL?
Ja, domste idee ooit. VVD is hier dan ook een splinterpartijtje geworden, en potentiële opvanglocaties hier al gesloopt zijn. D’66 moeten ze hier ook niks van hebben.

Groen links was hier de enige partij die voor versnelling van een opvanglocatie was, die zijn nu dus een heel klein splinterpartijtje zonder zetel.

[ Bericht 24% gewijzigd door ootjekatootje op 28-03-2026 10:38:51 ]
pi_220450386
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:25 schreef probeer het volgende:

[..]
Goed idee.

Als SP stemmer hoef ik me dan geen zorgen te maken dat ik later met pensioen mag, dat mijn WW gehalveerd wordt, de WGA flink omlaag gaat, ik moeilijker en duurder zorg kan krijgen wanneer nodig.

Top, doen!
Op dat geld hoef je helemaal niet te rekenen, daarvoor azijn de problemen al te groot.
pi_220450421
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:29 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik wilde dat ik een leuke boodschap aan je kon brengen, maar als jij het sociale contract blijft breken ten bate van mensen die daar niks aan bijdragen en ten laste van mensen die dat wel doen, moet ik je wel daarop aanspreken.
Je projecteert nu zaken op me die echt nergens op slaan. Veel succes er mee…
pi_220450422
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Daarbij pakt hij ook nog eens selectief cijfers die hem goed dunken. Want het zijn er helemaal geen 'maar' 15000 zoals hij presenteerd. Volgens het cbs zijn er vorig jaar ongeveer 90.000 bij gekomen in NL, 'vooral door migratie'.

Maar we kennen het wel, dat verzwijgen of onderkennen van de werkelijke situatie. En dan krijg jij 'leugenaar' naar je hoofd omdat ze het niet aankunnen als je er wat van zegt. :D
Bron? En is dat zonder of met arbeidsmigranten en oekrainers?

quote:
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)komen-naar-nederland
[..] In 2025 kwamen er in totaal 40 570 asielzoekers en nareizigers. [..]
quote:
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-nareizigers-in-2025
In 2025 vroegen 24,1 duizend mensen voor de eerste keer asiel aan, 8 duizend minder dan in 2024. Er kwamen 16,5 duizend nareizigers naar Nederland
Van die 40570 asielzoekers en nareizigers zijn er dus 16500 nareizigers, dus 24000 nieuwe of hernieuwde aanvragen.

[ Bericht 16% gewijzigd door probeer op 28-03-2026 10:48:00 ]
  zaterdag 28 maart 2026 @ 10:37:11 #191
396550 Richestorags
pi_220450440
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:35 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je projecteert nu zaken op me die echt nergens op slaan. Veel succes er mee…
Ik houd je een spiegel voor. Hoe vaak ik jou "rechts" en "bruinrechts" wel niet ergens verantwoordelijk voor zie houden. Je loopt weg voor je eigen verantwoordelijkheid.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 10:40:47 #192
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220450482
Telkens weer een nieuw topic verstieren met je getroll, je zou denken dat de lol er wel een keer af is. Of anders solliciteren voor een column bij de Volkskrant of Trouw, dan krijg je er nog geld voor ook.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  zaterdag 28 maart 2026 @ 10:52:09 #193
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220450562
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:35 schreef probeer het volgende:

[..]
Bron? En is dat zonder of met arbeidsmigranten en oekrainers?
[..]
[..]
Van die 40570 asielzoekers en nareizigers zijn er dus 16500 nareizigers, dus 24000 nieuwe of hernieuwde aanvragen.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)evolkingsgroei/groei

Dat is Alkmaar wat er bij kwam in 2025, waar in 2024 al geen plek voor was.
1947-2016
  zaterdag 28 maart 2026 @ 11:07:02 #194
459912 FlippingCoin
pi_220450627
Als inwoner van een gemeente waar wij wel azc’s hebben gekregen, dit is waarom ik iedereen oproep doe wat je kan om ze niet te laten komen: https://www.kobr.nl/nieuw(...)in-het-plassengebied

De aanranding benoemen ze niet, zal wel het verkeerde sentiment in de kaart spelen.

Nu al het zoveelste incident met figuren met dat signalement sinds we zo goedhartig zijn geweest die mensen op te vangen.
pi_220450628
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)evolkingsgroei/groei

Dat is Alkmaar wat er bij kwam in 2025, waar in 2024 al geen plek voor was.
Die 90.000 is inclusief arbeidsmigranten.

Alkmaar (de stad, niet de gemeente) heeft 93000 inwoners. Dat is toch aardig wat meer dan 40570 asielzoekers en nareizigers. En een deel van die 40570 (ongeveer de helft van die 24000 eerste of tweede aanvragen) gaat dus nog afgewezen worden.

Het gaat per jaar om ongeveer tussen de 20 en 30 duizend statushouders en nareizigers die gehuisvest moeten worden. Laten we schatten dat er twee in één huis gaan (families en nareizigers vs alleenstaanden), dan heb je het over 10.000 tot 15.000 huizen.

En ja, dat is tering veel. Maar nou ook weer niet zo veel dat wanneer we morgen een totale asielstop invoeren, we de woningnood binnen korte tijd oplossen.

quote:
https://nos.nl/artikel/25(...)ine-400-000-woningen
Het tekort bedraagt nu 396.000 woningen.
Om dat tekort snel in te lopen zullen we dan toch ook echt alle arbeidsmigranten de deur moeten wijzen. En zelfs dan duurt het nog jaren (omdat die lui ook vaak met meerderen in één huis zitten).
  zaterdag 28 maart 2026 @ 11:09:58 #196
396550 Richestorags
pi_220450644
@probeer fix ff je layout, is verneukt in je post.

Uiteraard moeten we de verkapte slavernij in de landbouw en de decadentie in de expatindustrie ook aanpakken. Overigens wonen heel veel Polen en Roemenen ook in vakantieparken en win je daar dus niet direct woningen mee. Fiets voor de grap maar eens langs een locatie...
  zaterdag 28 maart 2026 @ 11:15:19 #197
182233 thedeedster
pi_220450664
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:40 schreef Regilio_ het volgende:
Telkens weer een nieuw topic verstieren met je getroll, je zou denken dat de lol er wel een keer af is. Of anders solliciteren voor een column bij de Volkskrant of Trouw, dan krijg je er nog geld voor ook.
Misschien verkapte sollicitatie?

En veel oefenen natuurlijk. ;)
pi_220450671
pi_220450684
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 11:07 schreef probeer het volgende:

[..]

Alkmaar (de stad, niet de gemeente) heeft 93000 inwoners. Dat is toch aardig wat meer dan 40570 asielzoekers en nareizigers. En een deel van die 40570 (ongeveer de helft van die 24000 eerste of tweede aanvragen) gaat dus nog afgewezen worden.

Het gaat per jaar om ongeveer tussen de 20 en 30 duizend statushouders en nareizigers die gehuisvest moeten worden. Laten we schatten dat er twee in één huis gaan (families en nareizigers vs alleenstaanden), dan heb je het over 10.000 tot 15.000 huizen.

En ja, dat is tering veel. Maar nou ook weer niet zo veel dat wanneer we morgen een totale asielstop invoeren, we de woningnood binnen korte tijd oplossen.
[..]
Om dat tekort snel in te lopen zullen we dan toch ook echt alle arbeidsmigranten de deur moeten wijzen. En zelfs dan duurt het nog jaren (omdat die lui ook vaak met meerderen in één huis zitten).
Arbeidsmigranten? Dus je wil ook nog een bouwstop veroorzaken om de jongens uit Tjechië en Letland die hier nu massaal huizen aan het bouwen zijn weg te sturen?

Echt, uit wat voor bijzonder ei kom jij?
  zaterdag 28 maart 2026 @ 11:20:23 #200
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220450691
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:20 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
om te beginnen 16.000 incidenten bij azc's. Daarvoor moet je wel naar 0 instroom.

Maar we gaan zeker niet alle problemen hiermee oplossen natuurlijk. Dat is een domme claim
jeez :o
pi_220450694
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 11:19 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Arbeidsmigranten? Dus je wil ook nog een bouwstop veroorzaken om de jongens uit Tjechië en Letland die hier nu massaal huizen aan het bouwen zijn weg te sturen?
Nee

Ik doe louter wat rekenwerk.

[ Bericht 16% gewijzigd door probeer op 28-03-2026 11:28:50 ]
  zaterdag 28 maart 2026 @ 11:21:54 #202
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220450697
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 11:09 schreef Richestorags het volgende:
@:probeer fix ff je layout, is verneukt in je post.

Uiteraard moeten we de verkapte slavernij in de landbouw en de decadentie in de expatindustrie ook aanpakken. Overigens wonen heel veel Polen en Roemenen ook in vakantieparken en win je daar dus niet direct woningen mee. Fiets voor de grap maar eens langs een locatie...
:? klopt ze zitten hier in een hotel, of een heel oud kraak pand.
Als ze weg zijn gaat gebouw tegen de vlakte.
pi_220450699
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 11:19 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Echt, uit wat voor bijzonder ei kom jij?
Jongens…..
pi_220450723
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 09:56 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dus als we als gedachtenexperiment even een hotel nemen met 30.000 kamers. Die worden allemaal geboekt in jaar N. Dat lukt.

Nu zeg jij: omdat het lukte in jaar N om al die 30.000 gasten een kamer te geven, moet dat ook lukken in jaar N+1, N+2, etc.

Maar het probleem is dat die gasten in jaar N nooit uitgecheckt zijn. Die blijven daar zitten en gaan niet weg.

Je moet dus ieder jaar een nieuw hotel met 30.000 kamers bouwen.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 11:39:27 #205
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220450761
quote:
16s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 11:07 schreef FlippingCoin het volgende:
Als inwoner van een gemeente waar wij wel azc’s hebben gekregen, dit is waarom ik iedereen oproep doe wat je kan om ze niet te laten komen: https://www.kobr.nl/nieuw(...)in-het-plassengebied

De aanranding benoemen ze niet, zal wel het verkeerde sentiment in de kaart spelen.

Nu al het zoveelste incident met figuren met dat signalement sinds we zo goedhartig zijn geweest die mensen op te vangen.

Geweldig toch? Dat opvangen van nieuw volk? Zo zielig dat ze zijn en het geeft ons zo'n goed gevoel om dat te doen ook!!!!!
Welkom in ons land, eggies echt hoor!
1947-2016
  zaterdag 28 maart 2026 @ 11:45:29 #206
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220450775
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 11:07 schreef probeer het volgende:

[..]

[..]
Arbeidsmigranten zoals die doorsnee uit oost europa wonen veelal in woonunits op erven, als ik zo even rondkijk hier in de polders. Het is juist dat nieuwe volk wat aangeduid is als 'vluchteling' wat een negatief effect op alle voorzieningen heeft omdat ze niks bijdragen. Die polen, ukrainers, roemenen en bulgaren werken voor een habbekrats maar hoeven geen bijstand en gratis huis. Die dobberaars die hebben het liefst 2 huizen, 9x kindbudget, bijstand en het liefst nog overal bijzondere bijstand. Gratiesj geld, anders jij rasiesj!

Nee. Ik zie heel goed wat en wie er onevenredig negatief effect heeft op onze voorzieningen en maatschappij. Ook bijvoorbeeld deze discussie is daar een negatief gevolg van.

Volk is niet welkom wmb voordat we alle shit hebben opgelost.
1947-2016
  zaterdag 28 maart 2026 @ 11:47:52 #207
459912 FlippingCoin
pi_220450784
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 11:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Geweldig toch? Dat opvangen van nieuw volk? Zo zielig dat ze zijn en het geeft ons zo'n goed gevoel om dat te doen ook!!!!!
Welkom in ons land, eggies echt hoor!
Ik zou er nog steeds achter staan als ze echte vluchtelingen zouden opvangen. Maar dan moeten de regels veel strenger worden, en moet de bevolking beschermd worden, dit is gewoon ontoelaatbaar. Die hele azc's zitten ook vol met jonge mannen, heel veel afrikanen ook gewoon.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 11:48:18 #208
396550 Richestorags
pi_220450788
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 11:29 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Dus als we als gedachtenexperiment even een hotel nemen met 30.000 kamers. Die worden allemaal geboekt in jaar N. Dat lukt.

Nu zeg jij: omdat het lukte in jaar N om al die 30.000 gasten een kamer te geven, moet dat ook lukken in jaar N+1, N+2, etc.

Maar het probleem is dat die gasten in jaar N nooit uitgecheckt zijn. Die blijven daar zitten en gaan niet weg.

Een andere analogie gelijk aan de feestzaal waarvan de kaartjes nooit uitverkocht raken.

Maar @KareldeStoute wil geen oplossingen en feiten, hij wil een moreel superieure positie innemen. Hij is als de vegetariër die door blijft gaan over hoe ethisch het is om geen vlees te eten als er alleen nog maar koeien als voedsel bestaan.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 12:04:23 #209
182233 thedeedster
pi_220450853
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 11:29 schreef Kottnauer het volgende:

[..]

Om de een of andere reden is dit voor mensen die vaak spreken van een doorstromingsprobleem te ingewikkeld.

Echt een raadsel. Misschien is het gewoon onwil.
pi_220451265
quote:

Ja dit is de praktijk waar niet over gesproken wordt.
Of mag worden.
80% van Nl is er klaar mee
Vakman pur sang
  zaterdag 28 maart 2026 @ 13:11:15 #211
459912 FlippingCoin
pi_220451271
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 13:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja dit is de praktijk waar niet over gesproken wordt.
Of mag worden.
80% van Nl is er klaar mee
Ja, het haalt het landelijke nieuws ook niet eens meer als er verschillende mensen mishandeld worden en een oude van de fiets getrapt wordt met de dader nog voor voortvluchtig. Dus dat laat ook wel zien dat dit gemeengoed is geworden, denk ik.
  Moderator zaterdag 28 maart 2026 @ 13:19:38 #212
236264 crew  capricia
pi_220451307
quote:

Tijd om lokvrouwen in te zetten. ;)
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 28 maart 2026 @ 13:22:08 #213
459912 FlippingCoin
pi_220451345
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 13:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Tijd om lokvrouwen in te zetten. ;)
Ja, of om met scherp te schieten.
pi_220451371
quote:
16s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 13:22 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja, of om met scherp te schieten.
Lijkt me handiger om ze gewoon bij de grens retour te sturen, dat scheelt zoooveeel gedoe.
Bijna alle problemen in Nl om precies te zijn.
Vakman pur sang
pi_220451413
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 13:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Lijkt me handiger om ze gewoon bij de grens retour te sturen, dat scheelt zoooveeel gedoe.
Bijna alle problemen in Nl om precies te zijn.
Finland en Polen doen dat ook want de migranten aan hun grenzen worden door Rusland gestuurd om Europa te destabiliseren. Geldt natuurlijk netzogoed voor degene die via Zuid-Europa binnenkomen maar daarvan blijven we onszelf nog wijsmaken dat het zielige vluchtelingen zijn.
pi_220451443
Waar blijft het klemmende beroep van de minister richting het kabinet en eerste kamer om asiel(nood)maatregelen te treffen omdat de instroom structureel te hoog is, we een woningtekort van 400.000 hebben en dit land op een papieren stikstofslot zit?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 13:42:24 #217
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220451467
tijd voor tentenkampjes..
Bedoel dat doen ze ook op de rest van de wereld groot hek er oom heen met van die wacht torentjes..
Met prikkeldraad mijnen veld enzo..

Bordje er bij "Welkom"
En daar onder beter is er niet momenteel!

:P
pi_220451481
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 13:42 schreef theguyver het volgende:
tijd voor tentenkampjes..
Bedoel dat doen ze ook op de rest van de wereld groot hek er oom heen met van die wacht torentjes..
Met prikkeldraad mijnen veld enzo..

Bordje er bij "Welkom"
En daar onder beter is er niet momenteel!

:P
Als je zorgt dat de omstandigheden sober zijn dan wordt dat gelijk doorgebrieft aan de mensensmokkelaars routes en zoeken ze een ander land.
Zo eenvoudig is het.
Vakman pur sang
  zaterdag 28 maart 2026 @ 13:53:20 #219
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220451528
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 13:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als je zorgt dat de omstandigheden sober zijn dan wordt dat gelijk doorgebrieft aan de mensensmokkelaars routes en zoeken ze een ander land.
Zo eenvoudig is het.
ja dat!

Waarom denk je dat er zoveel naar de UK gaan, vrijwel alle grote steden hebben een moslim burgermeester, veel regionen hebben sharia Wetten en azielzoekers krijgen een 3+ sterren hotel..

Dus tentenkamp paar wachtorens er om heen allemaal zo WW2 concentratie kamp achtige uitstraling geven , maar vooraan wel een prachtig bordje met bloemetjes, en door de speakers alleen maar gegil en geschreeeuw laten galmen.
:)
  Redactie Sport maandag 30 maart 2026 @ 10:17:23 #220
pi_220464528
quote:

Het probleem is natuurlijk willens en wetens verergerd op gemeentelijk niveau (door links en rechts faciliteiten te sluiten, spreiding tegen te gaan) om ervoor te zorgen dat we wat aan de instroom móeten doen (wat we ook sowieso moeten wat mij betreft, maar dat neemt niet weg dat je daarnaast wel gewoon de lasten fair mag verdelen), maar daar is zelfs door een vrij rechts kabinet alleen angst zaaien als oplossing voor gevonden, want zodra er een ander poppetje zit is de stroom weer groter dan ooit.
pi_220465113
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 13:32 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Finland en Polen doen dat ook want de migranten aan hun grenzen worden door Rusland gestuurd om Europa te destabiliseren. Geldt natuurlijk netzogoed voor degene die via Zuid-Europa binnenkomen maar daarvan blijven we onszelf nog wijsmaken dat het zielige vluchtelingen zijn.
Finland, de Baltische staten en Polen proberen de grenzen zo dicht mogelijk houden. Griekenland duwt bootjes gelijk terug.

Vervolgens zitten er hypocriete ministers in westerse landen te klagen over hoe erg ze dat vinden maar willen verder geen verantwoordelijkheid nemen.
Corporate translator
pi_220465433
quote:

Dat is niet zo, er zitten een paar lastige artikelen in het VN vluchtelingenverdrag maar die zijn niet onoverkomelijk en bovendien kun je dat verdrag gewoon opzeggen. De mogelijkheden die er wel zijn worden opzettelijk niet gebruikt want de naturalisatie van nepvluchtelingen is het doel.

quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 10:17 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Het probleem is natuurlijk willens en wetens verergerd op gemeentelijk niveau (door links en rechts faciliteiten te sluiten, spreiding tegen te gaan) om ervoor te zorgen dat we wat aan de instroom móeten doen (wat we ook sowieso moeten wat mij betreft, maar dat neemt niet weg dat je daarnaast wel gewoon de lasten fair mag verdelen), maar daar is zelfs door een vrij rechts kabinet alleen angst zaaien als oplossing voor gevonden, want zodra er een ander poppetje zit is de stroom weer groter dan ooit.
Niks fairs aan. Ten eerste is het niet fair dat de Nederlandse regering het te vertegenwoordiger volk met een buitenlandse last opzadelt, en ten tweede zijn er gewoon gemeenten waar de burgers massaal voor GL en D66 hebben gestemd en dus de slet van de hele 3e wereld willen zijn. Onzin om dan gemeenten die er voor hun inwoners willen zijn en dit niet per se als verrijking zien met die ellende op te zadelen.

"De keten op orde" betekent alleen maar een soepeler verloop van meer massa-immigratie van kanslozen met culturele problemen zoals verkrachting. Hoe meer de zogenaamde "vluchtelingenopvang" in de soep loopt, hoe minder mensen er zullen komen, en andersom.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Redactie Sport maandag 30 maart 2026 @ 12:11:26 #223
pi_220465566
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 11:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Hoe meer de zogenaamde "vluchtelingenopvang" in de soep loopt, hoe minder mensen er zullen komen, en andersom.
Daar zien we vrij weinig van, want het sluiten van allerhande locaties en mensen die buiten moeten slapen in Ter Apel hebben de toestroom geenzins verminderd.

Ter Apel naar Amsterdam verplaatsen vind ik op zich nog wel een goed idee, binnen de ring is toch een andere wereld dan de rest van Nederland.
  Moderator maandag 30 maart 2026 @ 12:18:08 #224
236264 crew  capricia
pi_220465599
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 12:11 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Daar zien we vrij weinig van, want het sluiten van allerhande locaties en mensen die buiten moeten slapen in Ter Apel hebben de toestroom geenzins verminderd.

Ter Apel naar Amsterdam verplaatsen vind ik op zich nog wel een goed idee, binnen de ring is toch een andere wereld dan de rest van Nederland.
Ik dacht dat de toestroom wel verminderd is?
- Goethe, “Faust”
  Redactie Sport maandag 30 maart 2026 @ 12:24:34 #225
pi_220465634
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 12:18 schreef capricia het volgende:
Ik dacht dat de toestroom wel verminderd is?
Laatst waren er nog het meeste aanmelders sinds jaren.
  Moderator maandag 30 maart 2026 @ 12:26:42 #226
236264 crew  capricia
pi_220465643
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 12:24 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Laatst waren er nog het meeste aanmelders sinds jaren.
Ik lees hier dat het met een kwart is afgenomen.
miss_sly in POL / Nederlandse Politiek #699 oleee
- Goethe, “Faust”
  Redactie Sport maandag 30 maart 2026 @ 12:30:43 #227
pi_220465706
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2026 12:26 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik lees hier dat het met een kwart is afgenomen.
miss_sly in POL / Nederlandse Politiek #699 oleee
Ik zie het, nog altijd ruim minder dan in 2023/24. :) Dan was de bron die dat toen zei met 'jaren' een beetje vluchtig. Het is wel hoger dan dat het in 2025 was.

https://www.ad.nl/binnenl(...)en-maximum~aff1c15e/
pi_220465968
quote:
Tja simpel is blijkbaar te moeilijk of ze willen toch met opzet nederland omvolken. Ik denk dat laatste.
pi_220496939
Nog even over de 'asielzoekers' uit veilige landen, 60/ 70% hoort hier naar schatting niet eens te zijn:

twitter

Dus als v.d. Brink die eerst eens de grens over zet, is er weer volop plek in de bestaande AZC's / opvanglocaties.
En zal het ook een stuk veiliger worden in AZC's voor echte vluchtelingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')