abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220450314
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:18 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
geen mens/amsterdammer is illegaal is imo gewoon een uitnodiging voor jan en alleman. Radicaal links
Oh, op die manier. Maar dat is natuurlijk wel vooral een staaltje projectie ;).
pi_220450324
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:18 schreef probeer het volgende:

[..]
Welke problemen zouden dan opgelost worden denk je?
om te beginnen 16.000 incidenten bij azc's. Daarvoor moet je wel naar 0 instroom.

Maar we gaan zeker niet alle problemen hiermee oplossen natuurlijk. Dat is een domme claim
pi_220450335
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:18 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Oh, op die manier. Maar dat is natuurlijk wel vooral een staaltje projectie ;).
Dat kan. Ik zie het vooral als gevaarlijk.
pi_220450336
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 09:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hoeveel % stemde conventioneel, rechts, iets van 67%?
Nederland heeft gewoon geen draagvlak meer voor uitbreiding in het opnemen van migranten.
Dan moet je daar in mijn ogen ook gewoon vrede mee hebben en er mee stoppen.
We zijn dan ook al een tijd geen democratie meer in de puurste zin van het woord helaas. De vet onderschatte effecten van vergrijzing (minder huisartsen, minder ziekenhuispersoneel, minder tandartsen, minder alles wat gekwalificeerd is) komt nog eens bovenop de effecten van bevolkingsgroei via migratie. Die gaan allemaal extra druk op het systeem zetten terwijl er maar een minuscuul percentage uit deze groep die steeds verder uitdijt hier iets van verlichting in brengt. Het moet eerst nog veel erger voordat er echt iets gaat gebeuren. En dan kunnen de simpelen weer zeggen dat het allemaal komt door rechts want die zaten in de regering of zo.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_220450339
Ik vind dat ze de nieuwe vestigingen neer moeten zetten in de gemeentes die zelf voor PvdA-GroenLinks partij hebben gekozen. En als dat na vier jaar goed gaat, zullen er andere gemeentes vrijwillig volgen. Dan hadden de rechtse partijen ongelijk.

Das democratie, jullie stemmen voor dus jullie lopen voorop in de spreidingswet.
pi_220450343
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:14 schreef Richestorags het volgende:

[..]
En waarom besteden we daar geld aan en niet aan jongeren die geen woningen kunnen krijgen en wel een binding hebben met dit land? Mensen als jij verbreken het sociale contract waarop een sociale stelsel en een gemeenschap is gebaseerd.
Je maakt het zo juist een stuk goedkoper dan nu.
Want juist door de boosrechtse kramp rond dit onderwerp zijn de kosten exponentieel gestegen.

quote:
[..]
Niemand heeft daar een probleem mee. Ik heb er ook geen problemen mee als Elon Musk al zijn geld weggeeft aan een goed doel. Maar lieverkoekjes worden niet gebakken. Anderen kijken naar het tuig dat hier binnenkomt, hoeveel geld het kost en hoe vol het land is en laten zich daar door leiden. Jij blijft dromen, de feiten negeren en vanuit die droom heb je ook nog eens het idee dat jouw positie de moreel juiste is. Zo goedkoop, zo laag, zo antisociaal. Het enige waar mensen van jouw signatuur zich op kunnen beroepen is "ik heb het goede met de wereld voor".
Jammer dat ook jij weer zo laag op de man meent te moeten spelen…
Daarnaast pak ik er juist keer op keer de feiten bij. We zitten in deze ellende juist omdat het ideologisch is aangevlogen in plaats van rationeel.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 10:23:42 #182
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220450351
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 20:32 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Jetten gaat gemeenten dwingen maar stemt ondertussen tegen de wetten die de asielinstroom moeten beperken.
Moedwillig het land naar de klote helpen?

'Welke optie is het meest kutte voor de autochtonen? Mooi, dan kiezen we die'
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220450353
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:21 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik vind dat ze de nieuwe vestigingen neer moeten zetten in de gemeentes die zelf voor PvdA-GroenLinks partij hebben gekozen. En als dat na vier jaar goed gaat, zullen er andere gemeentes vrijwillig volgen. Dan hadden de rechtse partijen ongelijk.

Das democratie, jullie stemmen voor dus jullie lopen voorop in de spreidingswet.
Je beseft dat de spreidingswet van een VVD’er kwam, in een kabinet zonder de PvdA-GL?
pi_220450356
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:21 schreef ootjekatootje het volgende:

Goed idee.

Als SP stemmer hoef ik me dan geen zorgen te maken dat ik later met pensioen mag, dat mijn WW gehalveerd wordt, de WGA flink omlaag gaat, ik moeilijker en duurder zorg kan krijgen wanneer nodig.

Top, doen!
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 28 maart 2026 @ 10:28:38 #185
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220450371
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:14 schreef Richestorags het volgende:

[..]
En waarom besteden we daar geld aan en niet aan jongeren die geen woningen kunnen krijgen en wel een binding hebben met dit land? Mensen als jij verbreken het sociale contract waarop een sociale stelsel en een gemeenschap is gebaseerd.
[..]
Niemand heeft daar een probleem mee. Ik heb er ook geen problemen mee als Elon Musk al zijn geld weggeeft aan een goed doel. Maar lieverkoekjes worden niet gebakken. Anderen kijken naar het tuig dat hier binnenkomt, hoeveel geld het kost en hoe vol het land is en laten zich daar door leiden. Jij blijft dromen, de feiten negeren en vanuit die droom heb je ook nog eens het idee dat jouw positie de moreel juiste is. Zo goedkoop, zo laag, zo antisociaal. Het enige waar mensen van jouw signatuur zich op kunnen beroepen is "ik heb het goede met de wereld voor".
Daarbij pakt hij ook nog eens selectief cijfers die hem goed dunken. Want het zijn er helemaal geen 'maar' 15000 zoals hij presenteerd. Volgens het cbs zijn er vorig jaar ongeveer 90.000 bij gekomen in NL, 'vooral door migratie'.

Maar we kennen het wel, dat verzwijgen of onderkennen van de werkelijke situatie. En dan krijg jij 'leugenaar' naar je hoofd omdat ze het niet aankunnen als je er wat van zegt. :D
1947-2016
  zaterdag 28 maart 2026 @ 10:29:06 #186
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220450376
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:22 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je maakt het zo juist een stuk goedkoper dan nu.
Want juist door de boosrechtse kramp rond dit onderwerp zijn de kosten exponentieel gestegen.
[..]
Jammer dat ook jij weer zo laag op de man meent te moeten spelen…
Daarnaast pak ik er juist keer op keer de feiten bij. We zitten in deze ellende juist omdat het ideologisch is aangevlogen in plaats van rationeel.
Ik wilde dat ik een leuke boodschap aan je kon brengen, maar als jij het sociale contract blijft breken ten bate van mensen die daar niks aan bijdragen en ten laste van mensen die dat wel doen, moet ik je wel daarop aanspreken.
pi_220450377
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:24 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je beseft dat de spreidingswet van een VVD’er kwam, in een kabinet zonder de PvdA-GL?
Ja, domste idee ooit. VVD is hier dan ook een splinterpartijtje geworden, en potentiële opvanglocaties hier al gesloopt zijn. D’66 moeten ze hier ook niks van hebben.

Groen links was hier de enige partij die voor versnelling van een opvanglocatie was, die zijn nu dus een heel klein splinterpartijtje zonder zetel.

[ Bericht 24% gewijzigd door ootjekatootje op 28-03-2026 10:38:51 ]
pi_220450386
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:25 schreef probeer het volgende:

[..]
Goed idee.

Als SP stemmer hoef ik me dan geen zorgen te maken dat ik later met pensioen mag, dat mijn WW gehalveerd wordt, de WGA flink omlaag gaat, ik moeilijker en duurder zorg kan krijgen wanneer nodig.

Top, doen!
Op dat geld hoef je helemaal niet te rekenen, daarvoor azijn de problemen al te groot.
pi_220450421
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:29 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik wilde dat ik een leuke boodschap aan je kon brengen, maar als jij het sociale contract blijft breken ten bate van mensen die daar niks aan bijdragen en ten laste van mensen die dat wel doen, moet ik je wel daarop aanspreken.
Je projecteert nu zaken op me die echt nergens op slaan. Veel succes er mee…
pi_220450422
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Daarbij pakt hij ook nog eens selectief cijfers die hem goed dunken. Want het zijn er helemaal geen 'maar' 15000 zoals hij presenteerd. Volgens het cbs zijn er vorig jaar ongeveer 90.000 bij gekomen in NL, 'vooral door migratie'.

Maar we kennen het wel, dat verzwijgen of onderkennen van de werkelijke situatie. En dan krijg jij 'leugenaar' naar je hoofd omdat ze het niet aankunnen als je er wat van zegt. :D
Bron? En is dat zonder of met arbeidsmigranten en oekrainers?

quote:
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)komen-naar-nederland
[..] In 2025 kwamen er in totaal 40 570 asielzoekers en nareizigers. [..]
quote:
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-nareizigers-in-2025
In 2025 vroegen 24,1 duizend mensen voor de eerste keer asiel aan, 8 duizend minder dan in 2024. Er kwamen 16,5 duizend nareizigers naar Nederland
Van die 40570 asielzoekers en nareizigers zijn er dus 16500 nareizigers, dus 24000 nieuwe of hernieuwde aanvragen.

[ Bericht 16% gewijzigd door probeer op 28-03-2026 10:48:00 ]
  zaterdag 28 maart 2026 @ 10:37:11 #191
396550 Richestorags
pi_220450440
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:35 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je projecteert nu zaken op me die echt nergens op slaan. Veel succes er mee…
Ik houd je een spiegel voor. Hoe vaak ik jou "rechts" en "bruinrechts" wel niet ergens verantwoordelijk voor zie houden. Je loopt weg voor je eigen verantwoordelijkheid.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 10:40:47 #192
363374 Regilio_
Witte Neger
pi_220450482
Telkens weer een nieuw topic verstieren met je getroll, je zou denken dat de lol er wel een keer af is. Of anders solliciteren voor een column bij de Volkskrant of Trouw, dan krijg je er nog geld voor ook.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  zaterdag 28 maart 2026 @ 10:52:09 #193
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220450562
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:35 schreef probeer het volgende:

[..]
Bron? En is dat zonder of met arbeidsmigranten en oekrainers?
[..]
[..]
Van die 40570 asielzoekers en nareizigers zijn er dus 16500 nareizigers, dus 24000 nieuwe of hernieuwde aanvragen.

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)evolkingsgroei/groei

Dat is Alkmaar wat er bij kwam in 2025, waar in 2024 al geen plek voor was.
1947-2016
  zaterdag 28 maart 2026 @ 11:07:02 #194
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220450627
Als inwoner van een gemeente waar wij wel azc’s hebben gekregen, dit is waarom ik iedereen oproep doe wat je kan om ze niet te laten komen: https://www.kobr.nl/nieuw(...)in-het-plassengebied

De aanranding benoemen ze niet, zal wel het verkeerde sentiment in de kaart spelen.

Nu al het zoveelste incident met figuren met dat signalement sinds we zo goedhartig zijn geweest die mensen op te vangen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220450628
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)evolkingsgroei/groei

Dat is Alkmaar wat er bij kwam in 2025, waar in 2024 al geen plek voor was.
Die 90.000 is inclusief arbeidsmigranten.

Alkmaar (de stad, niet de gemeente) heeft 93000 inwoners. Dat is toch aardig wat meer dan 40570 asielzoekers en nareizigers. En een deel van die 40570 (ongeveer de helft van die 24000 eerste of tweede aanvragen) gaat dus nog afgewezen worden.

Het gaat per jaar om ongeveer tussen de 20 en 30 duizend statushouders en nareizigers die gehuisvest moeten worden. Laten we schatten dat er twee in één huis gaan (families en nareizigers vs alleenstaanden), dan heb je het over 10.000 tot 15.000 huizen.

En ja, dat is tering veel. Maar nou ook weer niet zo veel dat wanneer we morgen een totale asielstop invoeren, we de woningnood binnen korte tijd oplossen.

quote:
https://nos.nl/artikel/25(...)ine-400-000-woningen
Het tekort bedraagt nu 396.000 woningen.
Om dat tekort snel in te lopen zullen we dan toch ook echt alle arbeidsmigranten de deur moeten wijzen. En zelfs dan duurt het nog jaren (omdat die lui ook vaak met meerderen in één huis zitten).
  zaterdag 28 maart 2026 @ 11:09:58 #196
396550 Richestorags
pi_220450644
@probeer fix ff je layout, is verneukt in je post.

Uiteraard moeten we de verkapte slavernij in de landbouw en de decadentie in de expatindustrie ook aanpakken. Overigens wonen heel veel Polen en Roemenen ook in vakantieparken en win je daar dus niet direct woningen mee. Fiets voor de grap maar eens langs een locatie...
  zaterdag 28 maart 2026 @ 11:15:19 #197
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220450664
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:40 schreef Regilio_ het volgende:
Telkens weer een nieuw topic verstieren met je getroll, je zou denken dat de lol er wel een keer af is. Of anders solliciteren voor een column bij de Volkskrant of Trouw, dan krijg je er nog geld voor ook.
Misschien verkapte sollicitatie?

En veel oefenen natuurlijk. ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220450671
pi_220450684
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 11:07 schreef probeer het volgende:

[..]
Die 90.000 is inclusief arbeidsmigranten.

Alkmaar (de stad, niet de gemeente) heeft 93000 inwoners. Dat is toch aardig wat meer dan 40570 asielzoekers en nareizigers. En een deel van die 40570 (ongeveer de helft van die 24000 eerste of tweede aanvragen) gaat dus nog afgewezen worden.

Het gaat per jaar om ongeveer tussen de 20 en 30 duizend statushouders en nareizigers die gehuisvest moeten worden. Laten we schatten dat er twee in één huis gaan (families en nareizigers vs alleenstaanden), dan heb je het over 10.000 tot 15.000 huizen.

En ja, dat is tering veel. Maar nou ook weer niet zo veel dat wanneer we morgen een totale asielstop invoeren, we de woningnood binnen korte tijd oplossen.
[..]
Om dat tekort snel in te lopen zullen we dan toch ook echt alle arbeidsmigranten de deur moeten wijzen. En zelfs dan duurt het nog jaren (omdat die lui ook vaak met meerderen in één huis zitten).
Arbeidsmigranten? Dus je wil ook nog een bouwstop veroorzaken om de jongens uit Tjechië en Letland die hier nu massaal huizen aan het bouwen zijn weg te sturen?

Echt, uit wat voor bijzonder ei kom jij?
  zaterdag 28 maart 2026 @ 11:20:23 #200
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220450691
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 10:20 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
om te beginnen 16.000 incidenten bij azc's. Daarvoor moet je wel naar 0 instroom.

Maar we gaan zeker niet alle problemen hiermee oplossen natuurlijk. Dat is een domme claim
jeez :o
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')