Zoals ik al aangaf, de IND flink versterken zodat ze het proces veel sneller en beter kunnen doorlopen. Dus van intake tot en met uitzetting. Daarnaast is de spreidingswet volgens mij echt niet zo raar, de opvanglocaties zijn toch wel nodig.quote:
Het probleem is dat dat proces nog steeds vele jaren duurt, vanwege talloze beroepsmogelijkheden. Uitzetting vindt vaak niet plaats, men verdwijnt in de illegaliteit in de hoop op een generaal pardon.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 08:56 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf, de IND flink versterken zodat ze het proces veel sneller en beter kunnen doorlopen. Dus van intake tot en met uitzetting. Daarnaast is de spreidingswet volgens mij echt niet zo raar, de opvanglocaties zijn toch wel nodig.
Daarom dus de IND flink versterken zodat ze het proces veel sneller en beter kunnen doorlopen. Dus van intake tot en met uitzetting.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 09:08 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Het probleem is dat dat proces nog steeds vele jaren duurt, vanwege talloze beroepsmogelijkheden. Uitzetting vindt vaak niet plaats, men verdwijnt in de illegaliteit in de hoop op een generaal pardon.
En als men erin slaagt om in de tussenliggende jaren een paar mediagenieke kindjes op de wereld te zetten, kan een verblijfsvergunning ook via een media-offensief worden afgedwongen, zelfs na jarenlang illegaal verblijf.
De kostenraming is dus in twee maanden met 180% gestegen van 2 miljard naar 5,6 miljard. Ik vraag me af welke rekenmeesters hiervoor verantwoordelijk zijn en wat zij hiervoor zelf betaald krijgen.quote:De komende jaren zijn er miljarden euro’s extra nodig omdat er meer opvangplekken nodig zijn dan gedacht. Voor de periode van 2026-2031 trekt het kabinet nu in de voorjaarsnota 3,6 miljard extra uit, bovenop de 2 miljard die D66, VVD en CDA al voor asiel in hun twee maanden oude coalitieakkoord hadden staan.
Dat kunnen we toch niet serieus nemen?quote:Op zaterdag 28 maart 2026 08:56 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf, de IND flink versterken zodat ze het proces veel sneller en beter kunnen doorlopen. Dus van intake tot en met uitzetting. Daarnaast is de spreidingswet volgens mij echt niet zo raar, de opvanglocaties zijn toch wel nodig.
Als er mensen in de zaal verdrukt gaan worden, roept Karel als eerste hoe kan dat nou?quote:Op zaterdag 28 maart 2026 09:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat kunnen we toch niet serieus nemen?
Jouw oplossing werkt voor een feest. Meer ingangen (spreiding) en meer kaartjescontroleurs (IND). Alleen is bij een feest de zaal uitverkocht en met deze oplossing is het publiek dan binnen een half uur in plaats van een uur binnen. Helemaal prima
Wij hebben geen uitverkochte kaartjes en het aantal gasten dat ons feest wil bezoeken blijft oneindig toenemen maar we willen ze sneller de zaal in krijgen.
Tja, je vergelijking begint leuk maar aan het einde begin je dingen te verzinnen. De instroom neemt helemaal niet oneindig toe, die nam vorig jaar nog af terwijl er niks wezenlijks veranderd was in het proces. En je moet dus ook voor voldoende goede uitsmijters zorgen op een feestjequote:Op zaterdag 28 maart 2026 09:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat kunnen we toch niet serieus nemen?
Jouw oplossing werkt voor een feest. Meer ingangen (spreiding) en meer kaartjescontroleurs (IND). Alleen is bij een feest de zaal uitverkocht en met deze oplossing is het publiek dan binnen een half uur in plaats van een uur binnen. Helemaal prima
Wij hebben geen uitverkochte kaartjes en het aantal gasten dat ons feest wil bezoeken blijft oneindig toenemen maar we willen ze sneller de zaal in krijgen.
Eelco Heinen heeft hier een fors aandeel in. En natuurlijk het vorige kabinet, dat op basis van de koortsdromen van de PVV een hele grote bezuiniging inboekte, waarvan iedereen wist dat die het jaar daarop voor deze tegenvaller zou zorgen….quote:Op zaterdag 28 maart 2026 09:24 schreef Kottnauer het volgende:
Uit de krant vandaag:
[..]
De kostenraming is dus in twee maanden met 180% gestegen van 2 miljard naar 5,6 miljard. Ik vraag me af welke rekenmeesters hiervoor verantwoordelijk zijn en wat zij hiervoor zelf betaald krijgen.
Doe niet zo achterlijk.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 09:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als er mensen in de zaal verdrukt gaan worden, roept Karel als eerste hoe kan dat nou?
Dat klopt.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 07:24 schreef DrDentz het volgende:
Zouden niet bijna alle problemen in Nederland worden opgelost wanneer de asielinstroom flink wordt ingeperkt?
Je beargumenteert in bad faith.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 09:43 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, je vergelijking begint leuk maar aan het einde begin je dingen te verzinnen. De instroom neemt helemaal niet oneindig toe, die nam vorig jaar nog af terwijl er niks wezenlijks veranderd was in het proces. En je moet dus ook voor voldoende goede uitsmijters zorgen op een feestje.
Oh, ik ging gewoon uit van de instroom per jaar. Want het lijkt me dat je daar de capaciteit op moet baseren.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 09:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je beargumenteert in bad faith.
De instroom neemt wel toe want hij is niet 0 terwijl de zaal al vol is en hij is weer toegenomen naar het hoogste punt. Dit terwijl types als jij nooit willen aangeven wat de capaciteit van de zaal dan is.
Dat is toch gewoon omdat extreemrechts wederom compleet incompetent bleek?quote:Op zaterdag 28 maart 2026 09:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat klopt.
Toch stemmen er weer veel gekkies op een Jetten.
Om gek van te worden.
En wat gebeurt er als er 40.000 aanvragen komen?quote:Op zaterdag 28 maart 2026 09:56 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Oh, ik ging gewoon uit van de instroom per jaar. Want het lijkt me dat je daar de capaciteit op moet baseren.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Edit, de plaatjes werken niet. https://www.unhcr.org/nl/(...)n-over-vluchtelingen Hier bijna onderaan.
Als je dit bekijkt, zou ik zeggen een structurele capaciteit om ongeveer 30.000 aanvragen per jaar af te kunnen handelen. Plus zorgen dat je een flexibele schil hebt als de instroom hoger is.
Probleem is dat we nu die basiscapaciteit niet op orde hebben en daarvoor al naar peperdure noodmaatregelen moeten grijpen…
Hoeveel % stemde conventioneel, rechts, iets van 67%?quote:Op zaterdag 28 maart 2026 09:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon omdat extreemrechts wederom compleet incompetent bleek?
Zoals ik aangaf:quote:Op zaterdag 28 maart 2026 09:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En wat gebeurt er als er 40.000 aanvragen komen?
Tja, ik heb er geen probleem mee om vluchtelingen te helpen. Als je het naar 0 wilt, dan moet je zorgen dat Nederland nog veel en veel rechtser gaat stemmenquote:Waarom denk je dat 30.000 aanvragen per jaar (exclusief nareizen) überhaupt acceptabel is gezien de drukte van ons land en de staat van ons woningtekort? Wat maakt dat er meer dan 0 mensen bij moeten?
die ziekelijke drang van sommigen om alles en iedereen maar op te willen vangen is onbegrijpelijk.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 09:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoeveel % stemde conventioneel, rechts, iets van 67%?
Nederland heeft gewoon geen draagvlak meer voor uitbreiding in het opnemen van migranten.
Dan moet je daar in mijn ogen ook gewoon vrede mee hebben en er mee stoppen.
Kan, maar dan moet boosrechts een keer voor fatsoenlijke bestuurders gaan zorgen. Ze hadden een gouden kans in het vorige kabinet maar hebben dat heel bewust verprutst.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 09:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoeveel % stemde conventioneel, rechts, iets van 67%?
Nederland heeft gewoon geen draagvlak meer voor uitbreiding in het opnemen van migranten.
Dan moet je daar in mijn ogen ook gewoon vrede mee hebben en er mee stoppen.
Wie zouden die drang dan precies hebben?quote:Op zaterdag 28 maart 2026 10:08 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
die ziekelijke drang van sommigen om alles en iedereen maar op te willen vangen is onbegrijpelijk.
quote:Op zaterdag 28 maart 2026 10:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wie zouden die drang dan precies hebben?
Om te beginnen een gedeelte van amsterdam. Schreeuwlelijk zita voorop. En een aantal radicaal linksen op dit forum idem dito.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 10:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wie zouden die drang dan precies hebben?
Die willen werkelijk “alles en iedereen” opvangen?quote:Op zaterdag 28 maart 2026 10:10 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
[..]
Om te beginnen een gedeelte van amsterdam. Schreeuwlelijk zita voorop. En een aantal radicaal linksen op dit forum idem dito.
En waarom besteden we daar geld aan en niet aan jongeren die geen woningen kunnen krijgen en wel een binding hebben met dit land? Mensen als jij verbreken het sociale contract waarop een sociale stelsel en een gemeenschap is gebaseerd.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 10:07 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zoals ik aangaf:
zorgen dat je een flexibele schil hebt als de instroom hoger is.
Het is echt geen hogere wiskunde.
Niemand heeft daar een probleem mee. Ik heb er ook geen problemen mee als Elon Musk al zijn geld weggeeft aan een goed doel. Maar lieverkoekjes worden niet gebakken. Anderen kijken naar het tuig dat hier binnenkomt, hoeveel geld het kost en hoe vol het land is en laten zich daar door leiden. Jij blijft dromen, de feiten negeren en vanuit die droom heb je ook nog eens het idee dat jouw positie de moreel juiste is. Zo goedkoop, zo laag, zo antisociaal. Het enige waar mensen van jouw signatuur zich op kunnen beroepen is "ik heb het goede met de wereld voor".quote:Tja, ik heb er geen probleem mee om vluchtelingen te helpen. Als je het naar 0 wilt, dan moet je zorgen dat Nederland nog veel en veel rechtser gaat stemmen.
geen mens/amsterdammer is illegaal is imo gewoon een uitnodiging voor jan en alleman. Radicaal linksquote:Op zaterdag 28 maart 2026 10:12 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die willen werkelijk “alles en iedereen” opvangen?
Dan mag je die stelling wel even feitelijk onderbouwen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |