Waarom zou een gemeente dat doen als het COA keer op keer aantoont schijt te hebben aan de afspraken en niet op tijd de locatie te verlaten?quote:Hij doet daarin "een klemmend beroep" op gemeenten om op korte termijn noodopvang te regelen voor asielzoekers en statushouders.
Dat zou je zeggen ja. Op 1 of andere manier gaat dat er niet bij in bij de politici die er geen last van hebben.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 07:24 schreef DrDentz het volgende:
Zouden niet bijna alle problemen in Nederland worden opgelost wanneer de asielinstroom flink wordt ingeperkt?
Het wordt nu pijnlijk duidelijk dat die zogenaamde “afspraken” van het COA eigenlijk leugens zijn. Iets wat veel mensen al met hun klompen aanvoelden op het moment dat die “afspraken” werden gemaakt. Hoe vaak hebben we niet gelezen dat een nieuwe “tijdelijke” locatie werd geopend voor maximaal X jaar. Die “afspraken” waren niets meer dan een extra drukmiddel tegen de gemeente om akkoord te gaan met zo’n locatie vrijwel altijd in strijd met de wens en het belang van de eigen bewoners. En als dan de X jaar verstreken zijn, dan zegt men doodleuk dat de omstandigheden veranderd zijn en dat de “afspraken” nu niet meer gelden.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 07:23 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Waarom zou een gemeente dat doen als het COA keer op keer aantoont schijt te hebben aan de afspraken en niet op tijd de locatie te verlaten?
Volgens Groenlinks en andere gehersenspoelden is dat populisme en zorgt het naar binnen halen van 50.000 mensen niet voor woningnood, druk op voorzieningen etc.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 07:24 schreef DrDentz het volgende:
Zouden niet bijna alle problemen in Nederland worden opgelost wanneer de asielinstroom flink wordt ingeperkt?
Dat zijn allemaal stadsbewoners. Als je ergens midden in Amsterdam of Utrecht woont dan is er in jouw directe omgeving simpelweg geen ruimte voor een AZC. Je hebt er dus geen last van.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 07:34 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Volgens Groenlinks en andere gehersenspoelden is dat populisme en zorgt het naar binnen halen van 50.000 mensen niet voor woningnood, druk op voorzieningen etc.
Ik heb de indruk dat Van den Brink op zich geen onredelijke vent is. Hij zegt eenvoudig: er zijn wetten en die moet ik uitvoeren.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 07:39 schreef SebbeSwensje het volgende:
Wanneer neemt minister van den Brink er zelf een paar in huis?
Ik ben geen Nederlander, geen neoliberale kapitalist en geen kleinzerig zielig mannetje die zijn mond niet open durft te doen, maar wel "wraak" wil nemen middels kinderachtige debiele spelletjes. Hou mij erbuiten aub.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 07:48 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat Van den Brink op zich geen onredelijke vent is. Hij zegt eenvoudig: er zijn wetten en die moet ik uitvoeren.
Die wetten zijn door onszelf (lees: door de tweede kamer die eigenlijk een volksvertegenwoordiging zou moeten zijn) gemaakt. En zouden ook door de tweede kamer gewijzigd kunnen worden. Maar helaas functioneert de tweede kamer naar mijn mening niet goed als volksvertegenwoordiging. Door allerlei lobbyisten, achterkamertjespolitiek en tegenwerkende ambtenaren worden de benodigde maatregelen continu gesaboteerd. En als het al door de tweede kamer komt, dan is er altijd nog de eerste kamer die op dit dossier ook steevast tégen de eigen bevolking kiest. En als in een zeldzaam geval ook die barrière is genomen, dan zijn er nog de rechtbanken om de zaak te frustreren.
Zolang mensen dit gelaten als een gegeven beschouwen dat hen overkomt, blijft dit doorgaan. Dat we er niks aan kunnen doen.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 07:24 schreef DrDentz het volgende:
Ik heb het idee dat mensen juist erg gelukkig worden van vluchtelingen. Anders kan ik het niet verklaren dat ze keer op keer op keer blijven stemmen op dezelfde rechtse partijen die klimaatvluchtelingen en oorlogsvluchtelingen blijven veroorzaken terwijl ze de grens open laten staan.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 07:53 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Zolang mensen dit gelaten als een gegeven beschouwen dat hen overkomt, blijft dit doorgaan. Dat we er niks aan kunnen doen.
Ik zie het eigenlijk vooral als een verkapte vorm van onwil.
Ook zo’n kulverhaal. Dat mensen hier komen omdat wij bommen op hen hebben gegooid.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 08:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat mensen juist erg gelukkig worden van vluchtelingen. Anders kan ik het niet verklaren dat ze keer op keer op keer blijven stemmen op dezelfde rechtse partijen die klimaatvluchtelingen en oorlogsvluchtelingen blijven veroorzaken terwijl ze de grens open laten staan.
Ik heb weinig met het amateurisme van de PVV, maar:quote:Op vrijdag 27 maart 2026 08:05 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik bedoel: de PVV was de vorige keer zelfs de grootste.
Weer je onzin stokpaardje.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 08:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat mensen juist erg gelukkig worden van vluchtelingen. Anders kan ik het niet verklaren dat ze keer op keer op keer blijven stemmen op dezelfde rechtse partijen die klimaatvluchtelingen en oorlogsvluchtelingen blijven veroorzaken terwijl ze de grens open laten staan.
Omtzigt wilde volgens mij wel rechts zijn maar elke keer als het te dichtbij kwam speelde dat Christelijke "geweten" van hem op. Intens vermoeiend was NSC.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 08:12 schreef Lurf het volgende:
[..]
Ik heb weinig met het amateurisme van de PVV, maar:
- het was NSC dat voortdurend terugkwam op gemaakte afspraken met het te pas en opas roepen van "maar de rechtsstaat!".
- het was de 1e Kamer fractie van de VVD die zich niet gebonden voelde aan de gemaakte afspraken over het niet laten doorgaan van de spreidingswet.
Ik ben het wel met je eens dat het geklungel met het asieldossier vooral aan rechts te wijten is. Links is wat dat betreft helder over motieven en doelen. Rechts, en dan met name gematigd rechts, zegt het een en doet het ander.
NSC wilde dat de PVV gewoon een wet ging maken ipv per decreet ging regeren, omdat ons stelsel nu eenmaal zo is ingericht. Juist ter bescherming van de altijd zo boze bange burger. De PVV is vervolgens langer bezig geweest met daarover janken, dan het had gekost om een normale wet door de kamers te krijgen. Dan ben je niet meer enkel aan het klungelen hoor. Geertje was er ook als eerste bij om te juichen dat we binnenkort allemaal mensen uit de golfstaten en Iran mogen verwelkomen. Linkse partijen waren de enigen die geen begrip hadden voor het maken van nieuwe vluchtelingen.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 08:12 schreef Lurf het volgende:
[..]
Ik heb weinig met het amateurisme van de PVV, maar:
- het was NSC dat voortdurend terugkwam op gemaakte afspraken met het te pas en opas roepen van "maar de rechtsstaat!".
- het was de 1e Kamer fractie van de VVD die zich niet gebonden voelde aan de gemaakte afspraken over het niet laten doorgaan van de spreidingswet.
Ik ben het wel met je eens dat het geklungel met het asieldossier vooral aan rechts te wijten is. Links is wat dat betreft helder over motieven en doelen. Rechts, en dan met name gematigd rechts, zegt het een en doet het ander.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |