abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220440875
Minister Van den Brink van Asiel en Migratie heeft een brandbrief gestuurd naar alle burgemeesters van Nederland. Hij doet daarin "een klemmend beroep" op gemeenten om op korte termijn noodopvang te regelen voor asielzoekers en statushouders.

Dat is volgens de minister nodig "om te voorkomen dat de opvang de komende weken onbeheersbaar wordt". Op dit moment is er een tekort van 4500 opvangplekken en de verwachting is dat dat oploopt tot 7900 aan het eind van de zomer.

Lees verder:
https://nos.nl/artikel/26(...)dopvang-asielzoekers

Ieder jaar hetzelfde liedje. De Rijksoverheid neemt geen enkele controle over de illegale immigratie en legt de oplossing van dit zelfgecreëerde probleem neer bij de allerlaagste ambtenaren, namelijk die van de gemeenten.

En elk jaar dat inmiddels irritant wordende toneelspel waarin gedaan wordt alsof dat probleem nieuw, onverwacht en tijdelijk is. Wat drie leugens zijn.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 07:23:37 #2
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_220440899
quote:
Hij doet daarin "een klemmend beroep" op gemeenten om op korte termijn noodopvang te regelen voor asielzoekers en statushouders.
Waarom zou een gemeente dat doen als het COA keer op keer aantoont schijt te hebben aan de afspraken en niet op tijd de locatie te verlaten?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_220440902
Zouden niet bijna alle problemen in Nederland worden opgelost wanneer de asielinstroom flink wordt ingeperkt?
pi_220440921
Het blijft ook gewoon maar dweilen met de kraan open. Wanneer wordt er nu eens werk gemaakt van het terugdringen van de instroom?

Tot die tijd hoop ik dat alle gemeenten gewoon blijven weigeren.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 07:29:01 #5
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220440931
Als je het COA 1 vinger geeft nemen ze je hele hand. Ik geef die gemeenten groot gelijk.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220440932
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 07:24 schreef DrDentz het volgende:
Zouden niet bijna alle problemen in Nederland worden opgelost wanneer de asielinstroom flink wordt ingeperkt?
Dat zou je zeggen ja. Op 1 of andere manier gaat dat er niet bij in bij de politici die er geen last van hebben.
pi_220440955
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 07:23 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Waarom zou een gemeente dat doen als het COA keer op keer aantoont schijt te hebben aan de afspraken en niet op tijd de locatie te verlaten?
Het wordt nu pijnlijk duidelijk dat die zogenaamde “afspraken” van het COA eigenlijk leugens zijn. Iets wat veel mensen al met hun klompen aanvoelden op het moment dat die “afspraken” werden gemaakt. Hoe vaak hebben we niet gelezen dat een nieuwe “tijdelijke” locatie werd geopend voor maximaal X jaar. Die “afspraken” waren niets meer dan een extra drukmiddel tegen de gemeente om akkoord te gaan met zo’n locatie vrijwel altijd in strijd met de wens en het belang van de eigen bewoners. En als dan de X jaar verstreken zijn, dan zegt men doodleuk dat de omstandigheden veranderd zijn en dat de “afspraken” nu niet meer gelden.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 07:34:12 #8
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_220440963
quote:
Volgens Groenlinks en andere gehersenspoelden is dat populisme en zorgt het naar binnen halen van 50.000 mensen niet voor woningnood, druk op voorzieningen etc.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_220440998
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 07:34 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Volgens Groenlinks en andere gehersenspoelden is dat populisme en zorgt het naar binnen halen van 50.000 mensen niet voor woningnood, druk op voorzieningen etc.
Dat zijn allemaal stadsbewoners. Als je ergens midden in Amsterdam of Utrecht woont dan is er in jouw directe omgeving simpelweg geen ruimte voor een AZC. Je hebt er dus geen last van.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 07:39:27 #10
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220441002
Wanneer neemt minister van den Brink er zelf een paar in huis?
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_220441053
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 07:39 schreef SebbeSwensje het volgende:
Wanneer neemt minister van den Brink er zelf een paar in huis?
Ik heb de indruk dat Van den Brink op zich geen onredelijke vent is. Hij zegt eenvoudig: er zijn wetten en die moet ik uitvoeren.

Die wetten zijn door onszelf (lees: door de tweede kamer die eigenlijk een volksvertegenwoordiging zou moeten zijn) gemaakt. En zouden ook door de tweede kamer gewijzigd kunnen worden. Maar helaas functioneert de tweede kamer naar mijn mening niet goed als volksvertegenwoordiging. Door allerlei lobbyisten, achterkamertjespolitiek en tegenwerkende ambtenaren worden de benodigde maatregelen continu gesaboteerd. En als het al door de tweede kamer komt, dan is er altijd nog de eerste kamer die op dit dossier ook steevast tégen de eigen bevolking kiest. En als in een zeldzaam geval ook die barrière is genomen, dan zijn er nog de rechtbanken om de zaak te frustreren.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 07:51:48 #12
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220441068
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 07:48 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Ik heb de indruk dat Van den Brink op zich geen onredelijke vent is. Hij zegt eenvoudig: er zijn wetten en die moet ik uitvoeren.

Die wetten zijn door onszelf (lees: door de tweede kamer die eigenlijk een volksvertegenwoordiging zou moeten zijn) gemaakt. En zouden ook door de tweede kamer gewijzigd kunnen worden. Maar helaas functioneert de tweede kamer naar mijn mening niet goed als volksvertegenwoordiging. Door allerlei lobbyisten, achterkamertjespolitiek en tegenwerkende ambtenaren worden de benodigde maatregelen continu gesaboteerd. En als het al door de tweede kamer komt, dan is er altijd nog de eerste kamer die op dit dossier ook steevast tégen de eigen bevolking kiest. En als in een zeldzaam geval ook die barrière is genomen, dan zijn er nog de rechtbanken om de zaak te frustreren.
Ik ben geen Nederlander, geen neoliberale kapitalist en geen kleinzerig zielig mannetje die zijn mond niet open durft te doen, maar wel "wraak" wil nemen middels kinderachtige debiele spelletjes. Hou mij erbuiten aub.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 07:53:02 #13
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220441076
quote:
Zolang mensen dit gelaten als een gegeven beschouwen dat hen overkomt, blijft dit doorgaan. Dat we er niks aan kunnen doen.

Ik zie het eigenlijk vooral als een verkapte vorm van onwil.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_220441130
De weigergemeenten als reactie op het klemmend beroep:
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_220441155
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 07:53 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Zolang mensen dit gelaten als een gegeven beschouwen dat hen overkomt, blijft dit doorgaan. Dat we er niks aan kunnen doen.

Ik zie het eigenlijk vooral als een verkapte vorm van onwil.
Ik heb het idee dat mensen juist erg gelukkig worden van vluchtelingen. Anders kan ik het niet verklaren dat ze keer op keer op keer blijven stemmen op dezelfde rechtse partijen die klimaatvluchtelingen en oorlogsvluchtelingen blijven veroorzaken terwijl ze de grens open laten staan.
pi_220441161
Ik bedoel: de PVV was de vorige keer zelfs de grootste.
pi_220441167
Weg met dat volk. Niet in mijn buurt, in mijn stad en niet in mijn gemeente. Onze vrouwen kunnen anders niet meer veilig op straat, het gaat ten koste van onze huizenprijzen en je krijgt er alleen maar problemen mee.

Maar ik stem wel GL/PvdA hoor. :)
Corporate translator
  vrijdag 27 maart 2026 @ 08:11:40 #18
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_220441200
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat mensen juist erg gelukkig worden van vluchtelingen. Anders kan ik het niet verklaren dat ze keer op keer op keer blijven stemmen op dezelfde rechtse partijen die klimaatvluchtelingen en oorlogsvluchtelingen blijven veroorzaken terwijl ze de grens open laten staan.
Ook zo’n kulverhaal. Dat mensen hier komen omdat wij bommen op hen hebben gegooid.

Ten eerste; ik heb niks gegooid.

Hoe valt te verklaren dat je dan naar het land van je vijand vlucht? Van álle landen in de wereld?!?!
En dat ze je überhaupt binnen laten?

En als je helemaal platgebombardeerd bent. Waar haal je dat geld voor die mensensmokkelaars vandaan?

En hoe kun je dan je familie daar achterlaten?

Hoezo is dat altijd maar weer ónze schuld?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 08:12:29 #19
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_220441208
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:05 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik bedoel: de PVV was de vorige keer zelfs de grootste.
Ik heb weinig met het amateurisme van de PVV, maar:
- het was NSC dat voortdurend terugkwam op gemaakte afspraken met het te pas en opas roepen van "maar de rechtsstaat!".
- het was de 1e Kamer fractie van de VVD die zich niet gebonden voelde aan de gemaakte afspraken over het niet laten doorgaan van de spreidingswet.

Ik ben het wel met je eens dat het geklungel met het asieldossier vooral aan rechts te wijten is. Links is wat dat betreft helder over motieven en doelen. Rechts, en dan met name gematigd rechts, zegt het een en doet het ander.
Never explain, never apologize.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 08:18:10 #20
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220441231
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Weer je onzin stokpaardje.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 08:20:29 #21
396550 Richestorags
pi_220441243
Bouw gewoon als EU een eiland en zet daar je AZC's op. Dan is het snel afgelopen met die ongein.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 08:22:12 #22
396550 Richestorags
pi_220441247
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:12 schreef Lurf het volgende:

[..]
- het was NSC dat voortdurend terugkwam op gemaakte afspraken met het te pas en opas roepen van "maar de rechtsstaat!".
- het was de 1e Kamer fractie van de VVD die zich niet gebonden voelde aan de gemaakte afspraken over het niet laten doorgaan van de spreidingswet.

Ik ben het wel met je eens dat het geklungel met het asieldossier vooral aan rechts te wijten is. Links is wat dat betreft helder over motieven en doelen. Rechts, en dan met name gematigd rechts, zegt het een en doet het ander.
Omtzigt wilde volgens mij wel rechts zijn maar elke keer als het te dichtbij kwam speelde dat Christelijke "geweten" van hem op. Intens vermoeiend was NSC.
pi_220441249
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:12 schreef Lurf het volgende:

[..]

NSC wilde dat de PVV gewoon een wet ging maken ipv per decreet ging regeren, omdat ons stelsel nu eenmaal zo is ingericht. Juist ter bescherming van de altijd zo boze bange burger. De PVV is vervolgens langer bezig geweest met daarover janken, dan het had gekost om een normale wet door de kamers te krijgen. Dan ben je niet meer enkel aan het klungelen hoor. Geertje was er ook als eerste bij om te juichen dat we binnenkort allemaal mensen uit de golfstaten en Iran mogen verwelkomen. Linkse partijen waren de enigen die geen begrip hadden voor het maken van nieuwe vluchtelingen.
pi_220441252
Zou je niet de asielopvang democratisch kunnen verdelen over de gemeentes? Dus gemeentes waar voor asielopvang is gestemd zoals Amsterdam krijgen meerdere AZC's, maar gemeentes die tegen een AZC hebben gestemd krijgen dat niet.
pi_220441253
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 08:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Weer je onzin stokpaardje.
Sterk weerwoord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')