Neequote:Op zaterdag 28 maart 2026 11:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Arbeidsmigranten? Dus je wil ook nog een bouwstop veroorzaken om de jongens uit Tjechië en Letland die hier nu massaal huizen aan het bouwen zijn weg te sturen?
quote:Op zaterdag 28 maart 2026 11:09 schreef Richestorags het volgende:
@:probeer fix ff je layout, is verneukt in je post.
Uiteraard moeten we de verkapte slavernij in de landbouw en de decadentie in de expatindustrie ook aanpakken. Overigens wonen heel veel Polen en Roemenen ook in vakantieparken en win je daar dus niet direct woningen mee. Fiets voor de grap maar eens langs een locatie...
Jongens…..quote:Op zaterdag 28 maart 2026 11:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Arbeidsmigranten? Dus je wil ook nog een bouwstop veroorzaken om de jongens uit Tjechië en Letland die hier nu massaal huizen aan het bouwen zijn weg te sturen?
Echt, uit wat voor bijzonder ei kom jij?
Dus als we als gedachtenexperiment even een hotel nemen met 30.000 kamers. Die worden allemaal geboekt in jaar N. Dat lukt.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 09:56 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Oh, ik ging gewoon uit van de instroom per jaar. Want het lijkt me dat je daar de capaciteit op moet baseren.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Edit, de plaatjes werken niet. https://www.unhcr.org/nl/(...)n-over-vluchtelingen Hier bijna onderaan.
Als je dit bekijkt, zou ik zeggen een structurele capaciteit om ongeveer 30.000 aanvragen per jaar af te kunnen handelen. Plus zorgen dat je een flexibele schil hebt als de instroom hoger is.
Probleem is dat we nu die basiscapaciteit niet op orde hebben en daarvoor al naar peperdure noodmaatregelen moeten grijpen…
Geweldig toch? Dat opvangen van nieuw volk? Zo zielig dat ze zijn en het geeft ons zo'n goed gevoel om dat te doen ook!!!!!quote:Op zaterdag 28 maart 2026 11:07 schreef FlippingCoin het volgende:
Als inwoner van een gemeente waar wij wel azc’s hebben gekregen, dit is waarom ik iedereen oproep doe wat je kan om ze niet te laten komen: https://www.kobr.nl/nieuw(...)in-het-plassengebied
De aanranding benoemen ze niet, zal wel het verkeerde sentiment in de kaart spelen.
Nu al het zoveelste incident met figuren met dat signalement sinds we zo goedhartig zijn geweest die mensen op te vangen.
Arbeidsmigranten zoals die doorsnee uit oost europa wonen veelal in woonunits op erven, als ik zo even rondkijk hier in de polders. Het is juist dat nieuwe volk wat aangeduid is als 'vluchteling' wat een negatief effect op alle voorzieningen heeft omdat ze niks bijdragen. Die polen, ukrainers, roemenen en bulgaren werken voor een habbekrats maar hoeven geen bijstand en gratis huis. Die dobberaars die hebben het liefst 2 huizen, 9x kindbudget, bijstand en het liefst nog overal bijzondere bijstand. Gratiesj geld, anders jij rasiesj!quote:Op zaterdag 28 maart 2026 11:07 schreef probeer het volgende:
[..]
Die 90.000 is inclusief arbeidsmigranten.
Alkmaar (de stad, niet de gemeente) heeft 93000 inwoners. Dat is toch aardig wat meer dan 40570 asielzoekers en nareizigers. En een deel van die 40570 (ongeveer de helft van die 24000 eerste of tweede aanvragen) gaat dus nog afgewezen worden.
Het gaat per jaar om ongeveer tussen de 20 en 30 duizend statushouders en nareizigers die gehuisvest moeten worden. Laten we schatten dat er twee in één huis gaan (families en nareizigers vs alleenstaanden), dan heb je het over 10.000 tot 15.000 huizen.
En ja, dat is tering veel. Maar nou ook weer niet zo veel dat wanneer we morgen een totale asielstop invoeren, we de woningnood binnen korte tijd oplossen.
[..]
Om dat tekort snel in te lopen zullen we dan toch ook echt alle arbeidsmigranten de deur moeten wijzen. En zelfs dan duurt het nog jaren (omdat die lui ook vaak met meerderen in één huis zitten).
Ik zou er nog steeds achter staan als ze echte vluchtelingen zouden opvangen. Maar dan moeten de regels veel strenger worden, en moet de bevolking beschermd worden, dit is gewoon ontoelaatbaar. Die hele azc's zitten ook vol met jonge mannen, heel veel afrikanen ook gewoon.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 11:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geweldig toch? Dat opvangen van nieuw volk? Zo zielig dat ze zijn en het geeft ons zo'n goed gevoel om dat te doen ook!!!!!
Welkom in ons land, eggies echt hoor!
Een andere analogie gelijk aan de feestzaal waarvan de kaartjes nooit uitverkocht raken.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 11:29 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Dus als we als gedachtenexperiment even een hotel nemen met 30.000 kamers. Die worden allemaal geboekt in jaar N. Dat lukt.
Nu zeg jij: omdat het lukte in jaar N om al die 30.000 gasten een kamer te geven, moet dat ook lukken in jaar N+1, N+2, etc.
Maar het probleem is dat die gasten in jaar N nooit uitgecheckt zijn. Die blijven daar zitten en gaan niet weg.
Je moet dus ieder jaar een nieuw hotel met 30.000 kamers bouwen.
Om de een of andere reden is dit voor mensen die vaak spreken van een doorstromingsprobleem te ingewikkeld.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 11:29 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Dus als we als gedachtenexperiment even een hotel nemen met 30.000 kamers. Die worden allemaal geboekt in jaar N. Dat lukt.
Nu zeg jij: omdat het lukte in jaar N om al die 30.000 gasten een kamer te geven, moet dat ook lukken in jaar N+1, N+2, etc.
Maar het probleem is dat die gasten in jaar N nooit uitgecheckt zijn. Die blijven daar zitten en gaan niet weg.
Je moet dus ieder jaar een nieuw hotel met 30.000 kamers bouwen.
Ja dit is de praktijk waar niet over gesproken wordt.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 11:07 schreef FlippingCoin het volgende:
Als inwoner van een gemeente waar wij wel azc’s hebben gekregen, dit is waarom ik iedereen oproep doe wat je kan om ze niet te laten komen: https://www.kobr.nl/nieuw(...)in-het-plassengebied
De aanranding benoemen ze niet, zal wel het verkeerde sentiment in de kaart spelen.
Nu al het zoveelste incident met figuren met dat signalement sinds we zo goedhartig zijn geweest die mensen op te vangen.
Ja, het haalt het landelijke nieuws ook niet eens meer als er verschillende mensen mishandeld worden en een oude van de fiets getrapt wordt met de dader nog voor voortvluchtig. Dus dat laat ook wel zien dat dit gemeengoed is geworden, denk ik.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 13:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dit is de praktijk waar niet over gesproken wordt.
Of mag worden.
80% van Nl is er klaar mee
Tijd om lokvrouwen in te zetten.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 11:07 schreef FlippingCoin het volgende:
Ja, of om met scherp te schieten.quote:
Lijkt me handiger om ze gewoon bij de grens retour te sturen, dat scheelt zoooveeel gedoe.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 13:22 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja, of om met scherp te schieten.
Finland en Polen doen dat ook want de migranten aan hun grenzen worden door Rusland gestuurd om Europa te destabiliseren. Geldt natuurlijk netzogoed voor degene die via Zuid-Europa binnenkomen maar daarvan blijven we onszelf nog wijsmaken dat het zielige vluchtelingen zijn.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 13:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Lijkt me handiger om ze gewoon bij de grens retour te sturen, dat scheelt zoooveeel gedoe.
Bijna alle problemen in Nl om precies te zijn.
Als je zorgt dat de omstandigheden sober zijn dan wordt dat gelijk doorgebrieft aan de mensensmokkelaars routes en zoeken ze een ander land.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 13:42 schreef theguyver het volgende:
tijd voor tentenkampjes..
Bedoel dat doen ze ook op de rest van de wereld groot hek er oom heen met van die wacht torentjes..
Met prikkeldraad mijnen veld enzo..
Bordje er bij "Welkom"
En daar onder beter is er niet momenteel!
ja dat!quote:Op zaterdag 28 maart 2026 13:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als je zorgt dat de omstandigheden sober zijn dan wordt dat gelijk doorgebrieft aan de mensensmokkelaars routes en zoeken ze een ander land.
Zo eenvoudig is het.
Het probleem is natuurlijk willens en wetens verergerd op gemeentelijk niveau (door links en rechts faciliteiten te sluiten, spreiding tegen te gaan) om ervoor te zorgen dat we wat aan de instroom móeten doen (wat we ook sowieso moeten wat mij betreft, maar dat neemt niet weg dat je daarnaast wel gewoon de lasten fair mag verdelen), maar daar is zelfs door een vrij rechts kabinet alleen angst zaaien als oplossing voor gevonden, want zodra er een ander poppetje zit is de stroom weer groter dan ooit.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 15:28 schreef Straatcommando. het volgende:
De rek is er gewoon uit. Het probleem is dat we in ons eentje niks aan de instroom doen en zolang we ons moeten houden aan verdragen uit het jaar kruik kunnen we niet veel anders
Het probleem is dat dit steeds meer mensen begint te raken en irriteren met alle gevolgen van dien. We zien nu al het FvD groeien als kool..
Finland, de Baltische staten en Polen proberen de grenzen zo dicht mogelijk houden. Griekenland duwt bootjes gelijk terug.quote:Op zaterdag 28 maart 2026 13:32 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Finland en Polen doen dat ook want de migranten aan hun grenzen worden door Rusland gestuurd om Europa te destabiliseren. Geldt natuurlijk netzogoed voor degene die via Zuid-Europa binnenkomen maar daarvan blijven we onszelf nog wijsmaken dat het zielige vluchtelingen zijn.
Dat is niet zo, er zitten een paar lastige artikelen in het VN vluchtelingenverdrag maar die zijn niet onoverkomelijk en bovendien kun je dat verdrag gewoon opzeggen. De mogelijkheden die er wel zijn worden opzettelijk niet gebruikt want de naturalisatie van nepvluchtelingen is het doel.quote:Op vrijdag 27 maart 2026 15:28 schreef Straatcommando. het volgende:
De rek is er gewoon uit. Het probleem is dat we in ons eentje niks aan de instroom doen en zolang we ons moeten houden aan verdragen uit het jaar kruik kunnen we niet veel anders
Het probleem is dat dit steeds meer mensen begint te raken en irriteren met alle gevolgen van dien. We zien nu al het FvD groeien als kool..
Niks fairs aan. Ten eerste is het niet fair dat de Nederlandse regering het te vertegenwoordiger volk met een buitenlandse last opzadelt, en ten tweede zijn er gewoon gemeenten waar de burgers massaal voor GL en D66 hebben gestemd en dus de slet van de hele 3e wereld willen zijn. Onzin om dan gemeenten die er voor hun inwoners willen zijn en dit niet per se als verrijking zien met die ellende op te zadelen.quote:Op maandag 30 maart 2026 10:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het probleem is natuurlijk willens en wetens verergerd op gemeentelijk niveau (door links en rechts faciliteiten te sluiten, spreiding tegen te gaan) om ervoor te zorgen dat we wat aan de instroom móeten doen (wat we ook sowieso moeten wat mij betreft, maar dat neemt niet weg dat je daarnaast wel gewoon de lasten fair mag verdelen), maar daar is zelfs door een vrij rechts kabinet alleen angst zaaien als oplossing voor gevonden, want zodra er een ander poppetje zit is de stroom weer groter dan ooit.
Daar zien we vrij weinig van, want het sluiten van allerhande locaties en mensen die buiten moeten slapen in Ter Apel hebben de toestroom geenzins verminderd.quote:Op maandag 30 maart 2026 11:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Hoe meer de zogenaamde "vluchtelingenopvang" in de soep loopt, hoe minder mensen er zullen komen, en andersom.
Ik dacht dat de toestroom wel verminderd is?quote:Op maandag 30 maart 2026 12:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daar zien we vrij weinig van, want het sluiten van allerhande locaties en mensen die buiten moeten slapen in Ter Apel hebben de toestroom geenzins verminderd.
Ter Apel naar Amsterdam verplaatsen vind ik op zich nog wel een goed idee, binnen de ring is toch een andere wereld dan de rest van Nederland.
Laatst waren er nog het meeste aanmelders sinds jaren.quote:Op maandag 30 maart 2026 12:18 schreef capricia het volgende:
Ik dacht dat de toestroom wel verminderd is?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |