abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220434200
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:27 schreef Hanca het volgende:
Dit is de oorzaak: https://www.trouw.nl/zorg(...)tiehuisjes~bdfc5d5c/
[..]
Dus wel de gesloten jeugdzorg afbreken (met goede bedoelingen, opsluiten is niet alles), maar niet flink investeren in alternatieven. Dat hele sluiten van de gesloten jeugdzorg is als bezuiniging uitgevoerd. Er had niet bezuinigd moeten worden, er had flink geld bij gemoeten omdat een niet gesloten instelling duurder is.

Daar gaat het dus mis: gebrek aan nadenken over de gevolgen. Ze sluiten de gesloten instellingen, maar hebben geen seconde nagedacht over een alternatief. Ik zou zeggen: eerst dat alternatief uitwerken en beschikbaar maken en dan pas beginnen met het sluiten van die gesloten instellingen. Ja, dat kost een berg geld meer, maar geld mag hier gewoon nooit de hoofdafweging zijn.
Er is geen alternatief, dat is het hele punt. Opsluiten en de maatschappij beschermen is de enige oplossing, maar dat mag niet meer.

Het alternatief is miljoenen uitgeven per jongere, zoals die gemeenten doen. En zelfs dat mag dus niet.

Demente ouderen mogen ook niet meer tegen zichzelf beschermd worden. Mijn oma moest ook tig keer opgepikt worden op willekeurige locaties in het dorp door mijn ouders, omdat de deur van haar afdeling op de zorginstelling niet meer dicht mocht. Hebben ze uiteindelijk toch maar gedaan (tegen de wet in) nadat mijn oma een verkeersongeval veroorzaakte.

Het zogenaamd nobele idee dat deuren niet op slot mogen heeft tot zoveel problemen geleid maar je mag er niets van zeggen want mensenrechten bla bla bla. Na al die verwardiers op straat krijgen we nu ook nog meer aggressieve jongeren die doelloos op straat lopen. Fijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door MoreDakka op 26-03-2026 10:39:52 ]
  donderdag 26 maart 2026 @ 10:30:01 #204
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220434202
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:00 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat is ook de bedoeling, je tegenstander demoniseren en belachelijk maken is een taktiek.
Maar zodra je dan gaat vragen naar achtergronden weten ze het ineens niet.
Omdat het gewoon leugens zijn.
De FvD demoniseert zichzelf door zich met allerlei twijfelachtige figuren in te laten.

Alle troep die over ze gezegd wordt is terecht.
pi_220434209
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Je verkijkt je een beetje denk ik: je moet wel in een heel gare zuipschuit rijden wil je in 60 kilometer ¤24 = 13L aan brandstof opstoken.
Jij verkijkt je, je moet onderhoud en afschrijving meerekenen en dan kom je echt op 35 tot 40 cent per kilometer dat je auto kost.

https://www.ad.nl/economi(...)osten-niet~a269fc3b/

quote:
Een jaarlijks onderzoek van Vereniging Zakelijke Rijders (VZR) laat zien dat de vergoeding niet voldoende is om uit de kosten te komen. „In januari hadden wij berekend dat de gemiddelde kosten per kilometer 0,38 euro zijn."
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220434212
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De FvD demoniseert zichzelf door zich met allerlei twijfelachtige figuren in te laten.

Alle troep die over ze gezegd wordt is terecht.
Kom dan met overeenkomsten.
Zo moeilijk is dat toch niet als je echt gelijk hebt?
Je bevestigd nu enkel weer mijn gelijk.
pi_220434216
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:33 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wat vind jij van het feit dat FvD mensen zoals die nummer 2 van Nieuwegein (en dat is 1 voorbeeld, er zijn er veel meer) op de lijst heeft staan?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 26 maart 2026 @ 10:34:36 #208
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220434217
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:33 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ze zetten NVU en Erkenbrand figuren op hun lijsten om eens wat te noemen.

Verder hadden we in het verleden ook al de fascistische uitspattingen van meneer Freek Jansen.

Het overkomt de FvD allemaalniet. Dus zielig gaan doen daarover is niet serieus te nemen.
pi_220434224
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij verkijkt je, je moet onderhoud en afschrijving meerekenen en dan kom je echt op 35 tot 40 cent per kilometer dat je auto kost.

[..]

VZR vereniging zakelijke rijders.
Wij zijn particulieren hè.
pi_220434234
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ze zetten NVU en Erkenbrand figuren op hun lijsten om eens wat te noemen.

Verder hadden we in het verleden ook al de fascistische uitspattingen van meneer Freek Jansen.

Het overkomt de FvD allemaalniet. Dus zielig gaan doen daarover is niet serieus te nemen.
Maar kom nou eens met overeenkomsten tussen FvD en nazi's.
pi_220434243
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:35 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
VZR vereniging zakelijke rijders.
Wij zijn particulieren hè.
Jij denkt dat een auto als je hem zakelijk rijdt, dus woon-werk verkeer, daar gaat het hier over, duurder rijdt dan als je er op een ander moment mee rijdt?

Een auto kost gewoon 35 tot 40 cent per kilometer, momenteel met de huidige benzineprijzen misschien nog wel meer.

En dan ben je die 24 euro dus met 60km al kwijt, dus met 30km heen en 30km terug. Daar ligt dan dus het omslagpunt als je puur voor het tanken gaat.
pi_220434244
Wat mij nog het meest irriteert is dat al die activisten gratis in de media hun plasje mogen doen, maar er nooit iemand in diezelfde media een keer een kritische vraag stelt. Prima, hef de gesloten jeugdzorg maar op. Maar wat is het alternatief? De media neemt gewoon het standpunt over. Gesloten jeugdzorg is moeilijk en heeft misstanden. Dus moet die dicht, dat wordt behandeld als een vaststaand feit. Over de gevolgen worden geen vragen gesteld. Want ja, ERVM he?
  donderdag 26 maart 2026 @ 10:38:48 #213
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220434245
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:37 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar kom nou eens met overeenkomsten tussen FvD en nazi's.
Ze willen de ander ondemocratisch hun wil opleggen en iedereen die niet in hun wereldbeeld past moet met repressie worden uitgewist.
pi_220434255
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ze willen de ander ondemocratisch hun wil opleggen en iedereen die niet in hun wereldbeeld past moet met repressie worden uitgewist.
Waar staat dat?
pi_220434260
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:38 schreef MoreDakka het volgende:
Wat mij nog het meest irriteert is dat al die activisten gratis in de media hun plasje mogen doen, maar er nooit iemand in diezelfde media een keer een kritische vraag stelt. Prima, hef de gesloten jeugdzorg maar op. Maar wat is het alternatief? De media neemt gewoon het standpunt over. Gesloten jeugdzorg is moeilijk en heeft misstanden. Dus moet die dicht, dat wordt behandeld als een vaststaand feit. Over de gevolgen worden geen vragen gesteld. Want ja, ERVM he?
Eens dat het sluiten van de gesloten jeugdzorg gewoon een fout is gebleken, dat moet gewoon worden teruggedraaid. En dan zo worden aangepast dat het wel voldoet, dat kan namelijk ook. Kost alleen wel geld.
  donderdag 26 maart 2026 @ 10:41:02 #216
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220434266
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij verkijkt je, je moet onderhoud en afschrijving meerekenen
Dat snap ik. Sterker nog: dat zég ik zelfs.

quote:
en dan kom je echt op 35 tot 40 cent per kilometer dat je auto kost.

[..]

Het grootste deel van die afschrijving is onafhankelijk van het aantal kilometers dat je maakt: je schrijft ook af als je geen kilometer rijdt. Zakelijke rijders: nieuwe auto's -> hoge afschrijving. En in de 38 cent van jou zitten nu ook de brandstofkosten. Als je een eerlijk vergelijk wil maken moet je die eruit halen.

Als ik kijk wat mijn kosten per kilometer zijn zonder afschrijving, brandstof, belasting, verzekering, dan zit dat onder de ¤0.05/km.

[ Bericht 2% gewijzigd door Isdatzo op 26-03-2026 10:47:06 ]
Huilen dan.
pi_220434284
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij denkt dat een auto als je hem zakelijk rijdt, dus woon-werk verkeer, daar gaat het hier over, duurder rijdt dan als je er op een ander moment mee rijdt?

Een auto kost gewoon 35 tot 40 cent per kilometer, momenteel met de huidige benzineprijzen misschien nog wel meer.

En dan ben je die 24 euro dus met 60km al kwijt, dus met 30km heen en 30km terug. Daar ligt dan dus het omslagpunt als je puur voor het tanken gaat.
Ik begrijp je wel hoor maar zakelijke rijders hebben vaak nieuwe auto's dus veel meer afschrijving.
pi_220434334
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat snap ik. Sterker nog: dat zég ik zelfs.
[..]
Het grootste deel van die afschrijving is onafhankelijk van het aantal kilometers dat je maakt. En in de 38 cent van jou zitten nu ook de brandstofkosten. Als je een eerlijk vergelijk wil maken moet je die eruit halen.
Nee, tuurlijk moet je die brandstofkosten er niet uit halen, die kosten heb je ook. En dit was een berekening uit januari, voor de inval in Iran. En natuurlijk wijkt elke auto iets af van het gemiddelde, sommige auto's kun je misschien wel 80km mee rijden voor 24 euro. Dan zit je dus op 40km heen en 40km terug. Andere haal je de 50km niet.

Maar gemiddeld is het ongeveer dit: zodra je meer dan 30km heen en 30km terug moet rijden bij een tank van 40 liter en een prijsverschil van 60 cent per liter, kom je gewoon financieel niet uit als je alleen gaat voor het tanken.
pi_220434348
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:42 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik begrijp je wel hoor maar zakelijke rijders hebben vaak nieuwe auto's dus veel meer afschrijving.
Nee, dit gaat over mensen met een kilometervergoeding, dat zijn juist niet de leaserijders. Dit zijn dus juist de mensen in hun derdehands auto onderweg naar de zorginstelling of de fabriek. Die zijn gemiddeld 38 cent per kilometer kwijt.
pi_220434354
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eens dat het sluiten van de gesloten jeugdzorg gewoon een fout is gebleken, dat moet gewoon worden teruggedraaid. En dan zo worden aangepast dat het wel voldoet, dat kan namelijk ook. Kost alleen wel geld.
Het probleem is dat je altijd misstanden zal blijven houden. Dat geldt voor de hele jeugdzorg. Het is niet denkbaar dat dat opgelost kan worden door er alleen maar nog meer geld in te pompen. Sterker, gesloten jeugdzorg zal op de lange termijn juist goedkoper zijn.

De realiteit is dat er altijd jeugd zal zijn die, om wat voor reden dan ook, niet in de maatschappij kunnen functioneren zonder enorme schade aan te richten aan anderen en zichzelf. Ik heb het idee dat zowel activisten als politici als media dat feit niet willen inzien. Of dan wordt het maar weggewuifd met het idee dat de maatschappij dat dan maar gewoon moet accepteren.
  donderdag 26 maart 2026 @ 10:49:45 #221
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220434363
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:10 schreef Hanca het volgende:

[..]

quote:
Nee, mijn alternatief is stevig investeren in de GGZ. Dus geen rechts beleid. Meer belasting ophalen, vooral op vermogen, en dat gebruiken om onder andere de GGz niet af te breken. Niet pleiten voor een accijnsverlaging van 2 tot 3 miljard per jaar, maar dat in zulke zaken steken.
Er gaat al jaar op jaar meer geld naar GGZ en jeugdzorg, dit is niet niet vol te houden tenzij je accepteert dat deze terreinen budgettair andere zaken verdrukken. Het is niet normaal dat er steeds meer jeugdzorg nodig is.

quote:
En jij werkt trouwens momenteel helemaal niet terwijl je wel geld vangt en wil zo snel mogelijk naar de WW met een dikke afkoopsom, dus met dat persoonlijke commentaar steeds op mij (ik vang geen cent van de overheid) zou ik maar ophouden. Mijn huishouden betaalt gewoon belasting met een hogere belastingdruk dan een tweeverdiener.
Dat is billijk O+
Maar ik betaal ook gewoon belasting. Even goed om op te merken: ik zal geen ww (willen) ontvangen en heb deze ook nog nooit ontvangen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 26 maart 2026 @ 10:51:25 #222
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220434373
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, tuurlijk moet je die brandstofkosten er niet uit halen, die kosten heb je ook.
Die moet je er natuurlijk wel degelijk uit halen, want anders kan je niet berekenen of het rendabel is of niet.

Uiteindelijk wil je de EXTRA kosten berekenen, en daar horen kosten die je sowieso hebt (wegenbelasting, verzekering, vrijwel alle afschrijving, ...) niet bij.
Huilen dan.
pi_220434376
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:48 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het probleem is dat je altijd misstanden zal blijven houden. Dat geldt voor de hele jeugdzorg. Het is niet denkbaar dat dat opgelost kan worden door er alleen maar nog meer geld in te pompen. Sterker, gesloten jeugdzorg zal op de lange termijn juist goedkoper zijn.

De realiteit is dat er altijd jeugd zal zijn die, om wat voor reden dan ook, niet in de maatschappij kunnen functioneren zonder enorme schade aan te richten aan anderen en zichzelf. Ik heb het idee dat zowel activisten als politici als media dat feit niet willen inzien.
Eens dat er altijd misstanden zijn. Het blijft ook mensenwerk. Ik ben het hier ook gewoon met je eens, dit sluiten is gewoon dom geweest. Met name omdat men niet nagedacht heeft over wat ze dan met die jongeren moeten (en het antwoord is helaas: soms kun je niks anders dan gesloten GGZ).

Maar het komt dus door het sluiten van die gesloten GGZ dat wethouders nu uit wanhoop maar 2 op 1 begeleiding in een vakantiehuis als enige overgebleven laatste optie moeten kiezen.
pi_220434383
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:51 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Die moet je er natuurlijk wel degelijk uit halen, want anders kan je niet berekenen of het rendabel is of niet.

Uiteindelijk wil je de EXTRA kosten berekenen, en daar horen kosten die je sowieso hebt (wegenbelasting, verzekering, vrijwel alle afschrijving, ...) niet bij.
Afschrijving en onderhoud is per kilometer, die is gewoon extra en moet je dus altijd juist wel mee rekenen. Dat mensen dat niet doen is juist de grote fout.
pi_220434386
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dit gaat over mensen met een kilometervergoeding, dat zijn juist niet de leaserijders. Dit zijn dus juist de mensen in hun derdehands auto onderweg naar de zorginstelling of de fabriek. Die zijn gemiddeld 38 cent per kilometer kwijt.
O dan heb ik het verkeerd begrepen, kon het artikel niet goed lezen.
pi_220434391
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
[..]
Er gaat al jaar op jaar meer geld naar GGZ en jeugdzorg, dit is niet niet vol te houden tenzij je accepteert dat deze terreinen budgettair andere zaken verdrukken. Het is niet normaal dat er steeds meer jeugdzorg nodig is.
Er wordt juist al jaren bezuinigd op de GGZ en dan met name op de zware GGZ.
pi_220434397
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat roepen wel meer mensen, maar cijfers zie ik nooit.
pi_220434409
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eens dat er altijd misstanden zijn. Het blijft ook mensenwerk. Ik ben het hier ook gewoon met je eens, dit sluiten is gewoon dom geweest. Met name omdat men niet nagedacht heeft over wat ze dan met die jongeren moeten (en het antwoord is helaas: soms kun je niks anders dan gesloten GGZ).

Maar het komt dus door het sluiten van die gesloten GGZ dat wethouders nu uit wanhoop maar 2 op 1 begeleiding in een vakantiehuis als enige overgebleven laatste optie moeten kiezen.
Ja maar dat laatste mag ook niet. Er zal wel weer een andere 'inventieve' oplossing komen in een aantal gemeentes waar we dan over een jaar weer exact hetzelfde over horen. Het logische gevolg van dit beleid is dat die jongeren op straat komen en overlast veroorzaken. We moeten niet vergeten wie daar verantwoordelijk voor is als de media-ophef daar over begint.
  donderdag 26 maart 2026 @ 11:00:20 #229
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220434424
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Afschrijving en onderhoud is per kilometer, die is gewoon extra en moet je dus altijd juist wel mee rekenen. Dat mensen dat niet doen is juist de grote fout.
Onderhoud absoluut, maar afschrijving heb je ook als je de auto volledig stil laat staan. De EXTRA afschrijving per gereden kilometer is marginaal.

Punt is dat het je echt geen 38 cent per kilometer kost om in België te gaan tankwn.

Maar you do you.
Huilen dan.
  donderdag 26 maart 2026 @ 11:00:46 #230
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220434430
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:40 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Waar staat dat?
In hun gedrag

Bijvoorbeeld
-Suggereren dat het parlement bestormd moet worden
-Het schijt hebben aan regels zoals willen wegwerken van kandidaten die met voorkeursstemmen gekozen zijn
-Het oproepen tot tribunalen tegen politieke tegenstanders
-Het verdacht maken van media en rechtsspraak
-Het kontenlikken van dat soort regimes zoals Rusland

Dus nee ze zijn niet zielig en slachtoffer. De FvD is en gevaarlijke club en dat moet gewoon herhaald en herhaald.
pi_220434451
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat roepen wel meer mensen, maar cijfers zie ik nooit.
Het begon al in 2009: https://www.zorgvisie.nl/(...)n-op-ggz-zvs006295w/
Ging verder in 2011: https://www.medischcontac(...)os-bij-bezuinigingen
Schippers bezuinigde toen 600miljoen op de GGZ.
Daar is de afbraak begonnen.

Ik zal je alle tussenliggende jaren besparen, maar ook recent heeft de kamer gelukkig nipt een bezuiniging op de GGZ kunnen blokkeren: https://www.skipr.nl/nieu(...)ehandicapten-en-ggz/
Maar de 1 miljard bezuiniging van Jetten komt ook deels bij de GGZ vandaan: https://www.volkskrant.nl(...)captenzorg~be13b9c1/
pi_220434468
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:00 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Onderhoud absoluut, maar afschrijving heb je ook als je de auto volledig stil laat staan. De EXTRA afschrijving per gereden kilometer is marginaal.
Bij tweedehands auto's is de kilometerstand juist van meer belang dan de leeftijd, een stilstaande auto schrijft bijna niet af. De meeste mensen rijden ook hun auto 'op', tot zo'n 250.000km en kopen dan een nieuwe tweedehands, rij je meer dan moet je dus sneller een andere.

Ik heb bijvoorbeeld voor 14.000 euro een auto gekocht met 85k op de teller. Er van uit gaande dat hij de 250k haalt, dan zit je al aan 8,5 cent per km aan deze afschrijving alleen. Komt dan nog onderhoud en benzine bij.

[ Bericht 12% gewijzigd door Hanca op 26-03-2026 11:11:29 ]
pi_220434530
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]
In hun gedrag

Bijvoorbeeld
-Suggereren dat het parlement bestormd moet worden
-Het schijt hebben aan regels zoals willen wegwerken van kandidaten die met voorkeursstemmen gekozen zijn
-Het oproepen tot tribunalen tegen politieke tegenstanders
-Het verdacht maken van media en rechtsspraak
-Het kontenlikken van dat soort regimes zoals Rusland

Dus nee ze zijn niet zielig en slachtoffer. De FvD is en gevaarlijke club en dat moet gewoon herhaald en herhaald.
Dus het staat nergens?
  donderdag 26 maart 2026 @ 11:10:48 #234
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220434538
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bij tweedehands auto's is de kilometerstand juist van meer belang dan de leeftijd.
Kwantificeer dat maar eens. Ik ben in de markt voor een nieuwe occasion in de prijsklasse ¤20-30K. Het verschil tussen 100k km en 200k km is pakweg ¤5000. Extra afschrijving orde grootte ¤0.05/km.

Ieder moet de berekening voor zich maken, maar dat het bij een enkele reis van 30km al niet meer uit kan is in de meeste gevallen absoluut niet zo.
Huilen dan.
pi_220434611
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:10 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Kwantificeer dat maar eens. Ik ben in de markt voor een nieuwe occasion in de prijsklasse ¤20-30K. Het verschil tussen 100k km en 200k km is pakweg ¤5000. Extra afschrijving orde grootte ¤0.05/km.
Toen ik 2 jaar geleden een auto zocht was het verschil tussen 1 met 80k uit 2016 en 160k uit 2020 gewoon de helft: de oude auto met minder km koste 14.000 euro, de nieuwere auto met meer km koste 7.000 euro.

En zoals ik al zeg: de meesten rijden hun auto op tot een inruilwaarde van bijna 0 bij zo'n 250k aan km, dus je moet het aanschafbedrag over die kms verdelen.

Die 38 cent per extra gereden km is echt een prima richtlijn, die ik dus ook niet zelf heb bedacht.
pi_220434715
Misschien is dit naïef, maar zouden er niet veel meer debatten moeten zijn over de probleemdefinitie zelf?

Bijvoorbeeld aan de basis van een jaarbegroting of een coalitieakkoord, maar eigenlijk al voor de verkiezingen. Per departement een helder overzicht van de huidige problematiek, de houdbaarheid daarvan en de verwachte ontwikkelingen op de korte, middellange en lange termijn.

Vanuit zo’n gedeeld beeld van de werkelijkheid kun je vervolgens als partij of coalitie pas echt goed onderbouwde oplossingen aandragen. Nu lijkt het vaak alsof we direct naar oplossingen springen, terwijl er niet eens overeenstemming is over wat het probleem precies is.

Misschien vraag ik uiteindelijk gewoon om iets heel basaals: een duidelijke en gedeelde visie van de politiek.
  donderdag 26 maart 2026 @ 11:28:06 #237
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220434773
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:10 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dus het staat nergens?
Nee, geen enkele antidemocratische partij schrijft hun werkelijke plan op.

Maar hun gedrag maakt het heel duidelijk.
pi_220434798
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:24 schreef KaheemSaid het volgende:
Misschien is dit naïef, maar zouden er niet veel meer debatten moeten zijn over de probleemdefinitie zelf?

Bijvoorbeeld aan de basis van een jaarbegroting of een coalitieakkoord, maar eigenlijk al voor de verkiezingen. Per departement een helder overzicht van de huidige problematiek, de houdbaarheid daarvan en de verwachte ontwikkelingen op de korte, middellange en lange termijn.

Vanuit zo’n gedeeld beeld van de werkelijkheid kun je vervolgens als partij of coalitie pas echt goed onderbouwde oplossingen aandragen. Nu lijkt het vaak alsof we direct naar oplossingen springen, terwijl er niet eens overeenstemming is over wat het probleem precies is.

Misschien vraag ik uiteindelijk gewoon om iets heel basaals: een duidelijke en gedeelde visie van de politiek.
Dit zie je wel in commissiedebatten, hoor. Dat de vragen inhoudelijk zijn en vooral om opheldering vragen hoe iets er nu voor staat en wat de verwachte toekomstbeelden zijn. Dat er niet gelijk met oplossingen wordt gestrooid. Alleen: die debatten halen de pers natuurlijk niet.
pi_220434852
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee, geen enkele antidemocratische partij schrijft hun werkelijke plan op.

Maar hun gedrag maakt het heel duidelijk.
Maar dat is het punt.
Het is jullie mening en geen absolute waarheid.
Door te gaan strooien met krachttermen als nazisme en fascisme proberen jullie zieltjes te kweken maar het slaat helemaal nergens op.
Jullie gooien ook nazisme en fascisme door elkaar en hebben geen idee waar jullie het over hebben.
Enkel door het maar vaak te herhalen hopen jullie dat men jullie gaat geloven.
pi_220434881
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:32 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar dat is het punt.
Door te gaan strooien met krachttermen als nazisme en fascisme proberen jullie zieltjes te kweken maar het slaat helemaal nergens op.
Jullie gooien ook nazisme en fascisme door elkaar en hebben geen idee waar jullie het over hebben.
Wat vind jij van het feit dat NVU activisten die geen afstand willen nemen van hun uitspraken op de lijsten staan en zelfs verkozen zijn voor FvD?

Ga daar nu eens op in, ipv te vragen naar een verkiezingsprogramma dat niet bestaat.
pi_220434905
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat vind jij van het feit dat NVU activisten die geen afstand willen nemen van hun uitspraken op de lijsten staan en zelfs verkozen zijn voor FvD?

Ga daar nu eens op in, ipv te vragen naar een verkiezingsprogramma dat niet bestaat.
Ik heb geen idee, heb niks met het FvD.
pi_220434927
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:35 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Snap je wel dat mensen als een partij willens en wetens meerdere NVU en Erkenbrand leden op de lijst zet, dan denken dat die partij niet zo veel problemen heeft met neonazisme?
  donderdag 26 maart 2026 @ 11:39:21 #243
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220434931
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:32 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar dat is het punt.
We vergelijken het met allerlei totalitaire ideologieen en daar is hun hele gedrag de aanleiding voor. Dat hoef je net steeds wit proberen te wassen door te doen of je het niet snapt.
pi_220434942
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Snap je wel dat mensen als een partij willens en wetens meerdere NVU en Erkenbrand leden op de lijst zet, dan denken dat die partij niet zo veel problemen heeft met neonazisme?
Je mag denken wat je wilt.
Maar als ik vraag om concrete overeenkomsten blijft het stil.
Dus dan is het gewoon demoniseren.
pi_220434961
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:40 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Een concrete overeenkomst is dus bijvoorbeeld een aantal verkiesbare mensen, die eerst verkiesbaar waren voor de NVU. Mensen die geen afstand willen nemen van hun oude uitspraken, dus we moeten aannemen dat ze er nog achter staan.

Een partij bestaat niet uit papier, maar uit mensen. En de mensen die FvD bewust naar voren schuift, zijn deels gewoon neonazi's of daarmee verbonden.
  donderdag 26 maart 2026 @ 11:44:45 #246
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220434976
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:40 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik heb meerdere vragen beantwoord, maar "het blijft stil". :')
pi_220434984
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik heb meerdere vragen beantwoord, maar "het blijft stil". :')
Ja omdat je enkel je mening blijft spugen en niet met overeenkomsten komt.
  donderdag 26 maart 2026 @ 11:46:18 #248
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220434985
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Toch gek dat gemeentes jaar op jaar rapporteren dat de kosten voor jeugdzorg de spuigaten uitlopen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_220435006
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Toch gek dat gemeentes jaar op jaar rapporteren dat de kosten voor jeugdzorg de spuigaten uitlopen.
Langdurige GGZ is geen gemeentefonds, maar WLZ. Daar vallen die gesloten instellingen onder.
Jeugdzorg is dan weer veel breder dan alleen GGZ.

De gemeenten die nu deze jongeren opvangen, zouden dus eigenlijk geen cent uit het gemeentefonds horen uit te geven aan ze: ze horen onder het ministerie van langdurige zorg.
pi_220435067
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:35 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als ik Mycroft op jouw naam en op FvD ben ik het niet met je eens
pi_220435071
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een concrete overeenkomst is dus bijvoorbeeld een aantal verkiesbare mensen, die eerst verkiesbaar waren voor de NVU. Mensen die geen afstand willen nemen van hun oude uitspraken, dus we moeten aannemen dat ze er nog achter staan.

Een partij bestaat niet uit papier, maar uit mensen. En de mensen die FvD bewust naar voren schuift, zijn deels gewoon neonazi's of daarmee verbonden.
O dus nu is een partijprogramma ineens niet belangrijk?
Jij hebt ook geen idee waar je het over hebt maar je lijkt me een intelligent persoon dus ik zal het wat toelichten.

1.Het nationaalsocialisme was een totalitaire ideologie waarbij het individu volledig ondergeschikt was aan de staat en de volksgemeenschap.
FvD hamert daarentegen juist op de beperking van overheidsmacht, de bescherming van burgerrechten en het verzet tegen technocratische instituties (zoals de EU en het WEF) die de individuele vrijheid inperken.
De focus op “Forum” impliceert een streven naar directe democratie en referenda, wat haaks staat op het Führerprinzip.

2.Het nationaalsocialisme was een systeem van geleide economie, waarbij de staat de industrie dicteerde om oorlogsvoorbereidingen en nationale autarkie te faciliteren.
FvD pleit voor een vrije markt, de bescherming van de middenstand, lagere belastingen en het beëindigen van klimaatsubsidies.
Dit is een liberale en conservatieve economische benadering, geen socialistische.

3.De Nazi’s streefden naar territoriale expansie en de onderwerping van Europa.
FvD pleit voor een soeverein Nederland dat uit de machtsstructuren van de Europese Unie stapt en kiest voor een politiek van neutraliteit en eigenbelang.
Het benadrukken van nationale soevereiniteit en het recht van elk volk op zelfbeschikking is een klassiek nationalistisch standpunt, geen imperialistisch streven naar een “Groot-Duits Rijk”.

Het zijn gewoon politieke spelletjes waar jullie al dan niet bewust aan mee doen.
Zodra een beweging spreekt over het behoud van de eigen cultuur, het beschermen van de eigen bevolkingssamenstelling of het kritisch bevragen van de invloed van bepaalde groepen in de samenleving, wordt de “nazi-kaart” getrokken om inhoudelijke discussie onmogelijk te maken.
  donderdag 26 maart 2026 @ 11:53:09 #252
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220435094
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Langdurige GGZ is geen gemeentefonds, maar WLZ. Daar vallen die gesloten instellingen onder.
Jeugdzorg is dan weer veel breder dan alleen GGZ.

De gemeenten die nu deze jongeren opvangen, zouden dus eigenlijk geen cent uit het gemeentefonds horen uit te geven aan ze: ze horen onder het ministerie van langdurige zorg.
Anyway, de consumptie van die zorg neemt gewoon toe. Dat moet je gaan remmen.
Als je consumptie naar diabetes medicatie continu stijgt dan kun je discussiëren over welk fonds dat moet betalen, of hoe we dat gaan beteugelen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_220435102
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:51 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Als ik Mycroft op jouw naam en op FvD ben ik het niet met je eens
Ben blij dat Thierry weg is hoor.
Bij de gemeenteverkiezingen heb ik niet op ze gestemd.
Als er weer 2e kamer verziekingen zijn misschien wel.
Ik irriteer me gewoon aan al die leugens die verspreid worden.
Straks staat er weer een nieuwe Volkert op die denkt een goede daad te verrichten.
  donderdag 26 maart 2026 @ 11:54:06 #254
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220435104
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:46 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja omdat je enkel je mening blijft spugen en niet met overeenkomsten komt.
Wat ik opsom is wat er gebeurt is en dus geen mening.
  donderdag 26 maart 2026 @ 11:54:45 #255
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220435110
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:53 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Straks staat er weer een nieuwe Volkert op die denkt een goede daad te verrichten.
Als een partij antidemocratisch is moet dat gewoon gezegd. En zo veel mogelijk graag.
pi_220435111
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wat ik opsom is wat er gebeurt is en dus geen mening.
En heeft geen bal met Nazisme te maken
pi_220435122
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Als een partij antidemocratisch is moet dat gewoon gezegd. En zo veel mogelijk graag.
Dus het 'forum voor democratie' is ondemocratisch?
Waar willen ze de verkiezingen afschaffen dan?
pi_220435175
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Anyway, de consumptie van die zorg neemt gewoon toe. Dat moet je gaan remmen.
Eens.

Maar bij de GGZ moet je dus bezuinigen op het feit dat ieder kind tegenwoordig moet worden getest op allerlei stoornissen of op het feit dat iedere niet vrolijke puber van zijn of haar ouders naar een psycholoog moet. Dat is wat Van Ooijen ook zei: https://www.nrc.nl/nieuws(...)ren-te-snel-a4161474

Maar je kunt ook administratief bezuinigen: iemand van onder de 18 die in een traject loopt, heeft nu bij elke wisseling een nieuwe indicatie nodig. Onnodig, vertragend en duur. Daar was Blokhuis mee bezig: https://www.skipr.nl/nieu(...)p-gemeenten/?daily=1

Maar waar je niet op moet bezuinigen is de zware GGZ. Daar moet geld bij, omdat het nu voor een psycholoog vaak beter verdient om met lichte gevallen te werken dan in de zware GGZ, iedereen voelt aan dat dat andersom hoort te zijn. En dat zou misschien een deel van de tekorten in de zware GGZ kunnen oplossen.

En precies op die laatste groep, uit de WLZ, wil jet kabinet Jetten nu bezuinigen.
  donderdag 26 maart 2026 @ 12:18:42 #259
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220435380
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:56 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ze willen democratisch gekozen parlementen bestormen als ze hun zin niet krijgen
https://www.bnnvara.nl/jo(...)aanslag-op-parlement

Stop nou maar met je dom voordoen. Daar trappen we niet in.
pi_220435443
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 08:00 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat is weer jou persoonlijke mening.
Kom nou eens met overeenkomsten tussen het FvD en nazi's.
Nee, dat is geen mening maar een constatering die helaas op veel te veel punten opgaat…
pi_220435471
quote:

[..]
Baudet is weg? Omdat Lidewij Medvedev nu achter de microfoontjes bij de MSM zit?

Hoeveel mensen die nu garant staan voor de gepeilde 15 zetels zullen dit nu echt geloven?

En hoeveel zijn in hun hart gewoon extreem-rechtse klootzakjes, die zichzelf wijsmaken dat ze fatsoenlijke, vaderlandslievende patriotten zijn?
pi_220435500
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ze willen democratisch gekozen parlementen bestormen als ze hun zin niet krijgen

Dat is helemaal niet waar, ook weer een gevalletje woorden verdraaien.
quote:
dat hij hoopt op een revolutionaire beweging "waarbij het zo urgent wordt voor mensen die niks meer te verliezen hebben, dat ze bij wijze van spreken naar het parlement trekken en zeggen: wij gaan hier gewoon niet meer weg totdat de regering weg is."
  donderdag 26 maart 2026 @ 12:28:03 #263
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220435506
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:27 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat is helemaal niet waar, ook weer een gevalletje woorden verdraaien.
[..]

Het is simpelweg antidemocratisch wat hij oproept.
pi_220435508
quote:

[..]
Je beseft dat je dit net zo goed, of beter, op FvD kan projecteren? Die verspreiden actief en bewust allerlei nepnieuws en complottheorieën, die ook gebruikt worden om hun nogal activistische en agressieve achterban op te hitsen.
De kans op geweld uit die groep zal hoger zijn dan op geweld richting die groep.
pi_220435513
quote:
10s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:23 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Baudet is weg? Omdat Lidewij Medvedev nu achter de microfoontjes bij de MSM zit?

Hoeveel mensen die nu garant staan voor de gepeilde 15 zetels zullen dit nu echt geloven?

En hoeveel zijn in hun hart gewoon extreem-rechtse klootzakjes, die zichzelf wijsmaken dat ze fatsoenlijke, vaderlandslievende patriotten zijn?
Ja ik vond hem echt irritant, hij hoeft van mij niet weg maar ik vond hem zo uit de hoogte doen.
pi_220435532
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het is simpelweg antidemocratisch wat hij oproept.
Als jij dat antidemocratisch vindt is dat prima.
Maar vrijwel alle gevestigde partijen, waaronder de VVD, D66, PvdA en GroenLinks, hebben in het verleden opgeroepen tot een boycot van FvD-fractieleden in debatten of commissies.
Dat is toch ook antidemocratisch?
pi_220435536
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:56 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ze willen het referendum terug.
D66-adepten zijn daar erg bang voor. _O-
pi_220435542
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:28 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je beseft dat je dit net zo goed, of beter, op FvD kan projecteren? Die verspreiden actief en bewust allerlei nepnieuws en complottheorieën, die ook gebruikt worden om hun nogal activistische en agressieve achterban op te hitsen.
De kans op geweld uit die groep zal hoger zijn dan op geweld richting die groep.
Het verleden laat zien dat jij geen gelijk hebt.
  donderdag 26 maart 2026 @ 12:32:09 #269
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_220435548
twitter

_O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 26 maart 2026 @ 12:34:05 #270
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220435561
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:30 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als jij dat antidemocratisch vindt is dat prima.
Ik vind dat niet alleen democratisch. Het is antidemocratisch.

Dan kun je vragen blijven stellen tot je een ons weegt of doelpalen gaan verzetten. Maar de FvD is dus aantoonbaar een partij die antidemocratisch is en parlementen wil bestormen als ze hun zin niet krijgen.
pi_220435571
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:31 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Ze willen het referendum terug. Ze willen tribunalen!
D66-adepten zijn daar erg bang voor. _O-
Het is maar wat je leuk vindt.
pi_220435584
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hij is gewoon vrijgesproken hè.
Kom eens met wat anders. :D
pi_220435589
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik vind dat niet alleen democratisch. Het is antidemocratisch.

Dan kun je vragen blijven stellen tot je een ons weegt of doelpalen gaan verzetten. Maar de FvD is dus aantoonbaar een partij die antidemocratisch is en parlementen wil bestormen als ze hun zin niet krijgen.
Ik heb dat filmpje bekeken en FvD zegt dat helemaal niet, je liegt gewoon.
Je was een deel vergeten te quoten
quote:
Maar vrijwel alle gevestigde partijen, waaronder de VVD, D66, PvdA en GroenLinks, hebben in het verleden opgeroepen tot een boycot van FvD-fractieleden in debatten of commissies.
Dat is toch ook antidemocratisch?
Dus vindt jij de genoemde partijen nou ook antidemocratisch?
pi_220435635
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 07:20 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Als het om FvD raadsleden gaat dan gaat het wel om specifieke personen hè.
Maar kan je nou de overeenkomsten laten zien tussen de FvD en nazi's?
Beide hebben een jongerenclub die zich negatief uit laat over joden. Waarbij die personen bij de FvD nog op de kandidatenlijst komen ook
  donderdag 26 maart 2026 @ 12:46:18 #275
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220435693
Bijzonder dat sommigen hier met man en macht FVD willen proberen normaliseren.
pi_220435744
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:42 schreef Weird- het volgende:

[..]
Beide hebben een jongerenclub die zich negatief uit laat over joden. Waarbij die personen bij de FvD nog op de kandidatenlijst komen ook
Bron?
pi_220435873
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:32 schreef Caland het volgende:
[ x ]

_O-
Een ideaal moment om het canon der rechts-populisme weer eens af te stoffen en aan te vullen.

Laten we beginnen bij het begin. Pim was de eerste die Melkert uitstekend kon vertellen wat er allemaal mis was in het land. Met een stel uiterst capabele vaklui werden de puinhopen van Paars in no-time geruimd door Bomhoff, Heinsbroek en co.

Bekijk deze YouTube-video

Echter, niet-weldenkend Nederland kon deze werken niet op waarde schatten en zadelde Balkenende op met de ultralinkse Wouter Bos. Dit kon natuurlijk alleen maar mislukken. Gelukkig was er vers bloed om de nieuwe puinhopen de ruimen. Geert Wilders. Helaas kreeg hij niet de kans om de uitstekende vaklui die hij om zich heen had verzameld in het kabinet te krijgen.

Een klein lichtpuntje gloorde aan de horizon toen IJzeren Rita zich in de debatten ging mengen. Op Tatcheriaanse wijze werden Sinke en Kay van der Linde aangesteld als generaals, om recht door zee het linkse establishment onder vuur te nemen. De Falklandoorlog zou er niks bij zijn!

Helaas sloegen deze generaals aan het muiten, en binnen de kortste keren was Nederland weer aangewezen op Geert. Rotte appels als Hero Brinkman, Richard de Mos en jihadist Joram van Klaveren waren tijdig geruimd, dus er stond een ministersploeg klaar om duimen en vingers bij af te likken! Helaas zat die met deze uitstekende vaklui gevangen in een cordon-sanitaire.

Weeral het bewijs dat er niet geluisterd wordt naar weldenkend Nederland. Gelukkig hebben we in de tussentijd niet stil gezeten. Weldenkend Nederland werkt over het algemeen, en heeft zo de mogelijkheid om de portemonnee trekken om ongefilterde journalistiek zonder het geitenwollensokken-linkse geneuzel op de buis te krijgen. Zo kan een uiterst geleerde doctor en een mediageniek multi-talent, samen met een Pepijn van Houwelingen, aan de bel trekken als het helemaal dreigt mis te lopen in dit land.

De Russen hebben net een stel landgenoten uit de lucht geschoten, en het altijd verdoemde Europa zit zich er alweer tegenaan te bemoeien. Een associatieverdrag met Oekraïne, deze complexe geopolitiek kunnen we niet aan onze linkse deugministers overlaten. Dit is een zaak voor het volk! We moesten het doen met een inlegvelletje in Europa, maar gelukkig hadden we aan ome Putin laten zien dat wij atlijd aan de juiste kant van de geschiedenis staan.

Weldenkend Nederland had ondertussen alle tijd om het geniale werk over natiestaten, migratie en de EU tot zich te nemen. De keuze voor de doctor was gemaakt:

en om te voorkomen dat je weer naar het linkse gebrabbel op Pownews of WNL moet luisteren, heeft Pepijn Ongehoord Nederland op poten gezet. Nederland lijkt weer gered.

Helaas bereikt het genie van de doctor zijn grenzen. Althans, zijn hersengymnastiek gaat weldenkend Nederland helaas iets te ver als oma rochelend op de IC ligt, en Putin opeens Oekraïners op grote schaal gaat afknallen in plaats van een paar landgenoten in een vliegtuig.

Gelukkig is er altijd Geert Wilders nog. Rots in de branding met een stel stuurlui waarvan je zeker weet dat ze niet op de klippen varen. Gooi een sukadelab in de ring en het volk zet ook het agrarisch grootkapitaal met Van der Plas en de Paling van Volendam op het pluche. Een Schoof en Dilan erbij en je hebt een dreamteam dat zijn weerga niet kent! Zo rooskleurig heeft de Nederlandse politiek er nog nooit uit gezien. Het volk wordt eindelijk gehoord en extreemlinks staat buitenspel! Wat kan er mis gaan?

Toch wist extreemlinks op een uiterst geniepige en slinkse manier Geertje en Carolien een loer te draaien. Wat nu?

Dit zijn de opties
• Gewoon weer Geertje, die nu eindelijk echt gezuiverd is van alle rotte appels in zijn partij.
• Een ideale schoondochter, een ware patriot voor het Nederlandse avondland met zijn Siberische achterland. De geniale doctor heeft zich wijselijk teruggetrokken en HE-LE-MAAL niks meer met de FvD te maken heeft. Dus daar kan echt helemaal niks meer mis gaan.
• Hero in de spits, de Paling van Volendam centraal op het midden, en de Mossad met een zevensmans verdediging als achterhoede. Met dergelijke catenaccio-tactieken wordt Nederland gewoon eindelijk Wereldkampioen.
• En anders iemand die het gedachtegoed van Pim al jaren met zich meezeult, en niet vies is om de hand wel in eigen boezem te steken bij een klein foutje:

quote:
Want er zijn bij zijn opa thuis nooit onderduikers geweest, weet hij inmiddels. Hij is er ook achter dat zijn opa in de oorlog, een half jaar in 1942, lid was geweest van de Nederlandse Volksdienst (NVD). De NVD was een nationaal-socialistische hulporganisatie die geen hulp bood aan Joden, gehandicapten, Roma of Sinti. Dat weet Eerdmans omdat de zus van zijn vader het familiedossier inmiddels heeft ingezien. „Die opmerkingen over mijn opa waren onterecht”, blikt hij nu terug. „Met de kennis van nu had ik mijn familie niet in dat politieke debat mogen betrekken.”
pi_220436074
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:51 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Bron?
De reden achter de oprichting van JA21: afsplitsing vanwege antisemitisme. Verder staat dit in het artikel van Chris Aalberts en de bronnen daarin) dat ik gisteren al postte

[ Bericht 0% gewijzigd door Weird- op 26-03-2026 13:48:55 (Ik haal Chrissen door elkaar) ]
pi_220436167
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:47 schreef Weird- het volgende:

[..]
De reden achter de oprichting van JA21: afsplitsing vanwege antisemitisme. Verder staat dit in het artikel van Chris Aalberts en de bronnen daarin) dat ik gisteren al postte
En dat is de enige overeenkomst met het Nazisme wat je kan vinden?
Wat uitspraken van Pubers 6 jaar geleden.
Nou dan is het wel duidelijk dat het FvD niks met Nazisme heeft.
pi_220436212
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:58 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Waarom vind jij het zo essentieel om op te komen voor een partij die NVU en Erkenbrand leden op de lijst heeft? Zou dat niet al signaal genoeg moeten zijn wat voor mensen ze blijkbaar willen verzamelen?
pi_220436273
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 14:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Waarom vind jij het zo essentieel om op te komen voor een partij die NVU en Erkenbrand leden op de lijst heeft? Zou dat niet al signaal genoeg moeten zijn wat voor mensen ze blijkbaar willen verzamelen?
Ik kom op voor gerechtigheid en tegen demoniseren.
En ik heb in tegenstelling tot jullie duidelijk de ideologische verschillen onderbouwd.
Enige wat jullie doen zoeken naar bepaalde uitspraken die je aan Nazisme kan koppelen.
Slaat helemaal nergens op.
pi_220436300
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:58 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Die pubers zitten er nog steeds hè.

Ik citeer even het artikel:
quote:
Velen lijken vergeten dat extremisme al heel lang bij FvD is toegestaan. We moeten daarvoor vijf jaar terug in de tijd, toen er in een appgroep van jongerenorganisatie JFvD antisemitische berichten werden gedeeld. Toen dat naar buiten kwam, was er veel ophef, maar er leek nog wel wat aan te doen. Mensen kunnen bijvoorbeeld misstappen maken en hun excuses aanbieden, of de partij kan besluiten dat deze personen zulke extreme standpunten hebben dat ze geroyeerd moeten worden.

Er gebeurde echter niets. De vele politici die naar JA21 vertrokken deden dat niet alleen omdat er antisemitisme was geconstateerd, maar vooral omdat er bij FvD geen corrigerende mechanismen bestonden. Baudet liet de jongeren begaan en weigerde in te grijpen. Dat JFvD een broeinest van extremisme was, was voor velen toen al langer duidelijk. Het mocht gewoon. Jaren later zijn er ‘opeens’ kandidaten met overduidelijke extreemrechtse connecties, maar er is eigenlijk niets nieuws onder de zon.
pi_220436322
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 14:22 schreef Weird- het volgende:

[..]
Die pubers zitten er nog steeds hè.

Ik citeer even het artikel:
[..]

Ja en?
Vele mensen doen zulke uitspraken en die hebben helemaal niks met Nazisme.
Zeker als ze jong zijn.
Het is gewoon spijkers zoeken op laag water.
pi_220436336
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 14:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omdat het zijn soort mensen zijn?
pi_220436408
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 14:15 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik kom op voor gerechtigheid en tegen demoniseren.
En ik heb in tegenstelling tot jullie duidelijk de ideologische verschillen onderbouwd.
Enige wat jullie doen zoeken naar bepaalde uitspraken die je aan Nazisme kan koppelen.
Slaat helemaal nergens op.
Een partij die graag neo-nazi's verzamelt op hun lijsten neonazistisch noemen lijkt me niet meer dan terecht. Daarvoor moet je dus niet naar hun programma kijken, aangezien dat programma zelfs niet aan sluit bij wat FvD uit draagt. Er is een schitterend moment geweest dat ik dacht Van Raan namens de PvdD een heel stuk van het FvD-programma over hoe belangrijk de energietransitie is ging voorlezen... Baudet was het in niets met zijn eigen programma eens. Dat geeft de status van het programma van FvD aan, dat is irrelevant.

Je moet vooral kijken naar de mensen die ze bewust verzamelen, want daar is FvD met hele scholen en opleidingen bewust mee bezig. En dan zie je wat daar dus van komt: neo-nazi's en antisemieten op de lijst.
pi_220436463
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 14:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een partij die graag neo-nazi's verzamelt op hun lijsten neonazistisch noemen lijkt me niet meer dan terecht. Daarvoor moet je dus niet naar hun programma kijken, aangezien dat programma zelfs niet aan sluit bij wat FvD uit draagt. Er is een schitterend moment geweest dat ik dacht Van Raan namens de PvdD een heel stuk van het FvD-programma over hoe belangrijk de energietransitie is ging voorlezen... Baudet was het in niets met zijn eigen programma eens. Dat geeft de status van het programma van FvD aan, dat is irrelevant.

Je moet vooral kijken naar de mensen die ze bewust verzamelen, want daar is FvD met hele scholen en opleidingen bewust mee bezig. En dan zie je wat daar dus van komt: neo-nazi's en antisemieten op de lijst.
Ok, ik hap.
Kom maar op die namen, rugnummers en uitspraken dan gaan we dat uitzoeken.
Maar wel eerlijk blijven en geen dingen gaan verdraaien of verzinnen.
  Moderator donderdag 26 maart 2026 @ 14:50:47 #287
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220436468
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:15 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Een ideaal moment om het canon der rechts-populisme weer eens af te stoffen en aan te vullen.

Laten we beginnen bij het begin. Pim was de eerste die Melkert uitstekend kon vertellen wat er allemaal mis was in het land. Met een stel uiterst capabele vaklui werden de puinhopen van Paars in no-time geruimd door Bomhoff, Heinsbroek en co.

Echter, niet-weldenkend Nederland kon deze werken niet op waarde schatten en zadelde Balkenende op met de ultralinkse Wouter Bos. Dit kon natuurlijk alleen maar mislukken. Gelukkig was er vers bloed om de nieuwe puinhopen de ruimen. Geert Wilders. Helaas kreeg hij niet de kans om de uitstekende vaklui die hij om zich heen had verzameld in het kabinet te krijgen.

Een klein lichtpuntje gloorde aan de horizon toen IJzeren Rita zich in de debatten ging mengen. Op Tatcheriaanse wijze werden Sinke en Kay van der Linde aangesteld als generaals, om recht door zee het linkse establishment onder vuur te nemen. De Falklandoorlog zou er niks bij zijn!

Helaas sloegen deze generaals aan het muiten, en binnen de kortste keren was Nederland weer aangewezen op Geert. Rotte appels als Hero Brinkman, Richard de Mos en jihadist Joram van Klaveren waren tijdig geruimd, dus er stond een ministersploeg klaar om duimen en vingers bij af te likken! Helaas zat die met deze uitstekende vaklui gevangen in een cordon-sanitaire.

Weeral het bewijs dat er niet geluisterd wordt naar weldenkend Nederland. Gelukkig hebben we in de tussentijd niet stil gezeten. Weldenkend Nederland werkt over het algemeen, en heeft zo de mogelijkheid om de portemonnee trekken om ongefilterde journalistiek zonder het geitenwollensokken-linkse geneuzel op de buis te krijgen. Zo kan een uiterst geleerde doctor en een mediageniek multi-talent, samen met een Pepijn van Houwelingen, aan de bel trekken als het helemaal dreigt mis te lopen in dit land.

De Russen hebben net een stel landgenoten uit de lucht geschoten, en het altijd verdoemde Europa zit zich er alweer tegenaan te bemoeien. Een associatieverdrag met Oekraïne, deze complexe geopolitiek kunnen we niet aan onze linkse deugministers overlaten. Dit is een zaak voor het volk! We moesten het doen met een inlegvelletje in Europa, maar gelukkig hadden we aan ome Putin laten zien dat wij atlijd aan de juiste kant van de geschiedenis staan.

Weldenkend Nederland had ondertussen alle tijd om het geniale werk over natiestaten, migratie en de EU tot zich te nemen. De keuze voor de doctor was gemaakt:

en om te voorkomen dat je weer naar het linkse gebrabbel op Pownews of WNL moet luisteren, heeft Pepijn Ongehoord Nederland op poten gezet. Nederland lijkt weer gered.

Helaas bereikt het genie van de doctor zijn grenzen. Althans, zijn hersengymnastiek gaat weldenkend Nederland helaas iets te ver als oma rochelend op de IC ligt, en Putin opeens Oekraïners op grote schaal gaat afknallen in plaats van een paar landgenoten in een vliegtuig.

Gelukkig is er altijd Geert Wilders nog. Rots in de branding met een stel stuurlui waarvan je zeker weet dat ze niet op de klippen varen. Gooi een sukadelab in de ring en het volk zet ook het agrarisch grootkapitaal met Van der Plas en de Paling van Volendam op het pluche. Een Schoof en Dilan erbij en je hebt een dreamteam dat zijn weerga niet kent! Zo rooskleurig heeft de Nederlandse politiek er nog nooit uit gezien. Het volk wordt eindelijk gehoord en extreemlinks staat buitenspel! Wat kan er mis gaan?

Toch wist extreemlinks op een uiterst geniepige en slinkse manier Geertje en Carolien een loer te draaien. Wat nu?

Dit zijn de opties
• Gewoon weer Geertje, die nu eindelijk echt gezuiverd is van alle rotte appels in zijn partij.
• Een ideale schoondochter, een ware patriot voor het Nederlandse avondland met zijn Siberische achterland. De geniale doctor heeft zich wijselijk teruggetrokken en HE-LE-MAAL niks meer met de FvD te maken heeft. Dus daar kan echt helemaal niks meer mis gaan.
• Hero in de spits, de Paling van Volendam centraal op het midden, en de Mossad met een zevensmans verdediging als achterhoede. Met dergelijke catenaccio-tactieken wordt Nederland gewoon eindelijk Wereldkampioen.
• En anders iemand die het gedachtegoed van Pim al jaren met zich meezeult, en niet vies is om de hand wel in eigen boezem te steken bij een klein foutje:
[..]

Fantastische post! Zo zien we ze te weinig. _O_ _O_
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220436486
Ik zie niet in wat voor zin het heeft te bakkeleijen over de specifieke termen voor FvD. De standpunten van de partij zijn gewoon apart te beoordelen en dan wordt als snel duidelijk dat er nauwelijks een coherente ideologie in te ontdekken is behalve overal tegen zijn dat ook maar iets te maken zou kunnen hebben met 'mainstream' en een sausje vaag nationalisme.

Sowieso, nooit op stemmen.
pi_220437428
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 14:50 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ok, ik hap.
Kom maar op die namen, rugnummers en uitspraken dan gaan we dat uitzoeken.
Maar wel eerlijk blijven en geen dingen gaan verdraaien of verzinnen.
Ik had je de eerste al gegeven, daar weigerde je op te reageren. Kan nu alsnog.
pi_220437504
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 17:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik had je de eerste al gegeven, daar weigerde je op te reageren. Kan nu alsnog.
Je hebt geen naam gegeven, temminste ik zie hem niet staan.
Je hebt wel wat links gegeven maar zitten achter een betaalmuur en in die van chris staan geen namen.
Dus als je nou echt wat te bewijzen hebt, kom dan met naam rugnummers en uitspraken.
En bewijs gelijk dit even:
quote:
Je moet vooral kijken naar de mensen die ze bewust verzamelen,
Anders is dit ook gewoon weer een staaltje framing.
pi_220437552
Toch Progressief Nederland, PRO voor vrienden. Kleurloos suffe naam, het wil allemaal niet echt vlotten bij het fusiepartijtje.
pi_220437561
PLO voor vrienden.
pi_220437572
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 17:57 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Je hebt geen naam gegeven, temminste ik zie hem niet staan.
Je hebt wel wat links gegeven maar 2 zitten achter een betaalmuur en in die van chris staan geen namen.
Dus als je nou echt wat te bewijzen hebt, kom dan met naam rugnummers en uitspraken.
Hier, Nieuwegein nr 2
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-namens-fvd-a4923412
Hier over zijn gedachtegoed:
https://www.ad.nl/nieuweg(...)nieuwegein~ab6a7cbd/

quote:
En bewijs gelijk dit even:
[..]
Anders is dit ook gewoon weer een staaltje framing.
Lees wat FvD zegt over hun fractievolgordes en hoe intensief ze met de top van elke lijst hebben samengewerkt en dat je daarom niet dat op voorkeursstemmen mag doorbreken, hier oa: https://www.destentor.nl/(...)ls-vulling~a188138e/
Maad eigenlijk vraag je hier wel naar de bekende weg. Ook jij weet wel dat Baudet uit de Kamer is gegaan om deze mensen in te werken. Dus je bent inmiddels echt wel aan het ontkennen om het ontkennen geslagen.
pi_220437581
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2026 18:03 schreef nostra het volgende:
Toch Progressief Nederland, PRO voor vrienden. Kleurloos suffe naam, het wil allemaal niet echt vlotten bij het fusiepartijtje.
Dat gaat pijn doen hier in het noorden, waar ze liever sociaal zijn dan progressief. Onverstandige naamkeus, wat mij betreft. Ik was voor iets neutralers gegaan.
pi_220437739
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 18:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hier, Nieuwegein nr 2
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-namens-fvd-a4923412
Hier over zijn gedachtegoed:
https://www.ad.nl/nieuweg(...)nieuwegein~ab6a7cbd/
[..]
Lees wat FvD zegt over hun fractievolgordes en hoe intensief ze met de top van elke lijst hebben samengewerkt en dat je daarom niet dat op voorkeursstemmen mag doorbreken, hier oa: https://www.destentor.nl/(...)ls-vulling~a188138e/
Maad eigenlijk vraag je hier wel naar de bekende weg. Ook jij weet wel dat Baudet uit de Kamer is gegaan om deze mensen in te werken. Dus je bent inmiddels echt wel aan het ontkennen om het ontkennen geslagen.
Enkel de link van het AD werkt, rest is betaalmuur.

Ik ken Folkerts verder niet dus ben wat info gaan opzoeken.
Schijnbaar Folkerts spreekt regelmatig over de bescherming van de “Europese identiteit” en waarschuwt voor de “grote vervanging” of “omvolking”.
Dat maakt hem toch geen Nazi?

Maar misschien heb jij meer info over hem en is hij er wel degelijk voor uitgekomen dat hij een Nazi is.
Ik heb ook geen veroordelingen kunnen vinden die met dat onderwerp te maken hebben
  donderdag 26 maart 2026 @ 18:29:16 #296
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220437779
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 18:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat gaat pijn doen hier in het noorden, waar ze liever sociaal zijn dan progressief. Onverstandige naamkeus, wat mij betreft. Ik was voor iets neutralers gegaan.
Zoals ik andere topic zei: Noorden gaat krimpen en is vergrijsd.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_220437788
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 18:24 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Enkel de link van het AD werkt, rest is betaalmuur.

Ik ken Folkerts verder niet dus ben wat info gaan opzoeken.
Schijnbaar Folkerts spreekt regelmatig over de bescherming van de “Europese identiteit” en waarschuwt voor de “grote vervanging” of “omvolking”.
Dat maakt hem toch geen Nazi?

Maar misschien heb jij meer info over hem en is hij er wel degelijk voor uitgekomen dat hij een Nazi is.
Ik heb ook geen veroordelingen kunnen vinden die met dat onderwerp te maken hebben
Iemand die het over de puur nazistische omvolkingstheorie heeft is geen neo-nazi? Wanneer dan wel? Pas als je Heil Hitler roept?

Echt, hier ga je wel definitief af, je wil gewoon niet dat het klopt.
pi_220437812
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2026 18:03 schreef nostra het volgende:
Passende naam wel, dat 'progressieve' geneuzel van GL heeft de hele partij overgenomen.

Hopelijk zakken ze verder weg de irrelevantie in, in navolging van andere zogenaamde progressieve bewegingen.
pi_220437830
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 18:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Iemand die het over de puur nazistische omvolkingstheorie heeft is geen neo-nazi? Wanneer dan wel? Pas als je Heil Hitler roept?

Echt, hier ga je wel definitief af, je wil gewoon niet dat het klopt.
De omvolkingstheorie is niet nazistisch.
Dat de nazi's die term gebruikt hebben maakt niet dat hun er patent op hebben ofzo.
De Russen zijn er bijvoorbeeld ook erg goed en doen dat nog steeds.
  Forum Admin donderdag 26 maart 2026 @ 18:42:00 #300
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220437865
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 18:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het komt wel behoorlijk kosmopolitisch over ja.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')