abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220434193
Heeft niets met bezuinigingen an sich te maken. Het is bewust beleid dat de maatschappij niets mag doen tegen dat soort jongeren, omdat ze niet meer opgesloten mogen worden. Dat is een gevolg van bewust beleid dat gebaseerd is op een campagne gevoerd in de media, het enige instrument waar de politiek gevoelig voor is. De misstanden in de gesloten jeugdzorg werden uitvergroot tot het punt dat denken ' dan schaffen we het maar af zodat we van de ophef af zijn' zonder na te denken over de consequencies.

Dat, plus het feit dat rechters nu grotendeels de wetgever zijn (zie die quote over EVRM) maakt dat besloten is dat de maatschappij niets kan doen tegen dit soort jongeren. Gemeemten ook niet, we moeten alle overlast maar gewoon op de koop toe nemen.
pi_220434197
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 09:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, in België wel wat, maar dat is een vrij korte grensstrook. De grens met Duitsland is wat dat betreft veel belangrijker.

Zelfs met 60 cent per liter scheelt het maar 24 euro op een tank van 40 liter, dan draai je quitte (zonder een euro te rekenen voor de tijd die je kwijt bent) als je op 30km afstand woont. Al heel snel is het echt niet zo rendabel, behalve als je echt gek gaat doen met allerlei jerrycans.

Oh maar de boodschappen gaan daar ook nog veel goedkoper worden dan hier. Reken daar maar op.
Want alle transportkosten zijn daar lager.
De inflatie hier gaat ook veel meer worden dan daar.
pi_220434200
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:27 schreef Hanca het volgende:
Dit is de oorzaak: https://www.trouw.nl/zorg(...)tiehuisjes~bdfc5d5c/
[..]
Dus wel de gesloten jeugdzorg afbreken (met goede bedoelingen, opsluiten is niet alles), maar niet flink investeren in alternatieven. Dat hele sluiten van de gesloten jeugdzorg is als bezuiniging uitgevoerd. Er had niet bezuinigd moeten worden, er had flink geld bij gemoeten omdat een niet gesloten instelling duurder is.

Daar gaat het dus mis: gebrek aan nadenken over de gevolgen. Ze sluiten de gesloten instellingen, maar hebben geen seconde nagedacht over een alternatief. Ik zou zeggen: eerst dat alternatief uitwerken en beschikbaar maken en dan pas beginnen met het sluiten van die gesloten instellingen. Ja, dat kost een berg geld meer, maar geld mag hier gewoon nooit de hoofdafweging zijn.
Er is geen alternatief, dat is het hele punt. Opsluiten en de maatschappij beschermen is de enige oplossing, maar dat mag niet meer.

Het alternatief is miljoenen uitgeven per jongere, zoals die gemeenten doen. En zelfs dat mag dus niet.

Demente ouderen mogen ook niet meer tegen zichzelf beschermd worden. Mijn oma moest ook tig keer opgepikt worden op willekeurige locaties in het dorp door mijn ouders, omdat de deur van haar afdeling op de zorginstelling niet meer dicht mocht. Hebben ze uiteindelijk toch maar gedaan (tegen de wet in) nadat mijn oma een verkeersongeval veroorzaakte.

Het zogenaamd nobele idee dat deuren niet op slot mogen heeft tot zoveel problemen geleid maar je mag er niets van zeggen want mensenrechten bla bla bla. Na al die verwardiers op straat krijgen we nu ook nog meer aggressieve jongeren die doelloos op straat lopen. Fijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door MoreDakka op 26-03-2026 10:39:52 ]
  donderdag 26 maart 2026 @ 10:30:01 #204
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220434202
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:00 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat is ook de bedoeling, je tegenstander demoniseren en belachelijk maken is een taktiek.
Maar zodra je dan gaat vragen naar achtergronden weten ze het ineens niet.
Omdat het gewoon leugens zijn.
De FvD demoniseert zichzelf door zich met allerlei twijfelachtige figuren in te laten.

Alle troep die over ze gezegd wordt is terecht.
pi_220434209
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Je verkijkt je een beetje denk ik: je moet wel in een heel gare zuipschuit rijden wil je in 60 kilometer ¤24 = 13L aan brandstof opstoken.
Jij verkijkt je, je moet onderhoud en afschrijving meerekenen en dan kom je echt op 35 tot 40 cent per kilometer dat je auto kost.

https://www.ad.nl/economi(...)osten-niet~a269fc3b/

quote:
Een jaarlijks onderzoek van Vereniging Zakelijke Rijders (VZR) laat zien dat de vergoeding niet voldoende is om uit de kosten te komen. „In januari hadden wij berekend dat de gemiddelde kosten per kilometer 0,38 euro zijn."
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220434212
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De FvD demoniseert zichzelf door zich met allerlei twijfelachtige figuren in te laten.

Alle troep die over ze gezegd wordt is terecht.
Kom dan met overeenkomsten.
Zo moeilijk is dat toch niet als je echt gelijk hebt?
Je bevestigd nu enkel weer mijn gelijk.
pi_220434216
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:33 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Wat vind jij van het feit dat FvD mensen zoals die nummer 2 van Nieuwegein (en dat is 1 voorbeeld, er zijn er veel meer) op de lijst heeft staan?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 26 maart 2026 @ 10:34:36 #208
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220434217
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:33 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ze zetten NVU en Erkenbrand figuren op hun lijsten om eens wat te noemen.

Verder hadden we in het verleden ook al de fascistische uitspattingen van meneer Freek Jansen.

Het overkomt de FvD allemaalniet. Dus zielig gaan doen daarover is niet serieus te nemen.
pi_220434224
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij verkijkt je, je moet onderhoud en afschrijving meerekenen en dan kom je echt op 35 tot 40 cent per kilometer dat je auto kost.

[..]

VZR vereniging zakelijke rijders.
Wij zijn particulieren hè.
pi_220434234
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ze zetten NVU en Erkenbrand figuren op hun lijsten om eens wat te noemen.

Verder hadden we in het verleden ook al de fascistische uitspattingen van meneer Freek Jansen.

Het overkomt de FvD allemaalniet. Dus zielig gaan doen daarover is niet serieus te nemen.
Maar kom nou eens met overeenkomsten tussen FvD en nazi's.
pi_220434243
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:35 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
VZR vereniging zakelijke rijders.
Wij zijn particulieren hè.
Jij denkt dat een auto als je hem zakelijk rijdt, dus woon-werk verkeer, daar gaat het hier over, duurder rijdt dan als je er op een ander moment mee rijdt?

Een auto kost gewoon 35 tot 40 cent per kilometer, momenteel met de huidige benzineprijzen misschien nog wel meer.

En dan ben je die 24 euro dus met 60km al kwijt, dus met 30km heen en 30km terug. Daar ligt dan dus het omslagpunt als je puur voor het tanken gaat.
pi_220434244
Wat mij nog het meest irriteert is dat al die activisten gratis in de media hun plasje mogen doen, maar er nooit iemand in diezelfde media een keer een kritische vraag stelt. Prima, hef de gesloten jeugdzorg maar op. Maar wat is het alternatief? De media neemt gewoon het standpunt over. Gesloten jeugdzorg is moeilijk en heeft misstanden. Dus moet die dicht, dat wordt behandeld als een vaststaand feit. Over de gevolgen worden geen vragen gesteld. Want ja, ERVM he?
  donderdag 26 maart 2026 @ 10:38:48 #213
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220434245
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:37 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar kom nou eens met overeenkomsten tussen FvD en nazi's.
Ze willen de ander ondemocratisch hun wil opleggen en iedereen die niet in hun wereldbeeld past moet met repressie worden uitgewist.
pi_220434255
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:38 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ze willen de ander ondemocratisch hun wil opleggen en iedereen die niet in hun wereldbeeld past moet met repressie worden uitgewist.
Waar staat dat?
pi_220434260
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:38 schreef MoreDakka het volgende:
Wat mij nog het meest irriteert is dat al die activisten gratis in de media hun plasje mogen doen, maar er nooit iemand in diezelfde media een keer een kritische vraag stelt. Prima, hef de gesloten jeugdzorg maar op. Maar wat is het alternatief? De media neemt gewoon het standpunt over. Gesloten jeugdzorg is moeilijk en heeft misstanden. Dus moet die dicht, dat wordt behandeld als een vaststaand feit. Over de gevolgen worden geen vragen gesteld. Want ja, ERVM he?
Eens dat het sluiten van de gesloten jeugdzorg gewoon een fout is gebleken, dat moet gewoon worden teruggedraaid. En dan zo worden aangepast dat het wel voldoet, dat kan namelijk ook. Kost alleen wel geld.
  donderdag 26 maart 2026 @ 10:41:02 #216
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220434266
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij verkijkt je, je moet onderhoud en afschrijving meerekenen
Dat snap ik. Sterker nog: dat zég ik zelfs.

quote:
en dan kom je echt op 35 tot 40 cent per kilometer dat je auto kost.

[..]

Het grootste deel van die afschrijving is onafhankelijk van het aantal kilometers dat je maakt: je schrijft ook af als je geen kilometer rijdt. Zakelijke rijders: nieuwe auto's -> hoge afschrijving. En in de 38 cent van jou zitten nu ook de brandstofkosten. Als je een eerlijk vergelijk wil maken moet je die eruit halen.

Als ik kijk wat mijn kosten per kilometer zijn zonder afschrijving, brandstof, belasting, verzekering, dan zit dat onder de ¤0.05/km.

[ Bericht 2% gewijzigd door Isdatzo op 26-03-2026 10:47:06 ]
Huilen dan.
pi_220434284
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij denkt dat een auto als je hem zakelijk rijdt, dus woon-werk verkeer, daar gaat het hier over, duurder rijdt dan als je er op een ander moment mee rijdt?

Een auto kost gewoon 35 tot 40 cent per kilometer, momenteel met de huidige benzineprijzen misschien nog wel meer.

En dan ben je die 24 euro dus met 60km al kwijt, dus met 30km heen en 30km terug. Daar ligt dan dus het omslagpunt als je puur voor het tanken gaat.
Ik begrijp je wel hoor maar zakelijke rijders hebben vaak nieuwe auto's dus veel meer afschrijving.
pi_220434334
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat snap ik. Sterker nog: dat zég ik zelfs.
[..]
Het grootste deel van die afschrijving is onafhankelijk van het aantal kilometers dat je maakt. En in de 38 cent van jou zitten nu ook de brandstofkosten. Als je een eerlijk vergelijk wil maken moet je die eruit halen.
Nee, tuurlijk moet je die brandstofkosten er niet uit halen, die kosten heb je ook. En dit was een berekening uit januari, voor de inval in Iran. En natuurlijk wijkt elke auto iets af van het gemiddelde, sommige auto's kun je misschien wel 80km mee rijden voor 24 euro. Dan zit je dus op 40km heen en 40km terug. Andere haal je de 50km niet.

Maar gemiddeld is het ongeveer dit: zodra je meer dan 30km heen en 30km terug moet rijden bij een tank van 40 liter en een prijsverschil van 60 cent per liter, kom je gewoon financieel niet uit als je alleen gaat voor het tanken.
pi_220434348
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:42 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik begrijp je wel hoor maar zakelijke rijders hebben vaak nieuwe auto's dus veel meer afschrijving.
Nee, dit gaat over mensen met een kilometervergoeding, dat zijn juist niet de leaserijders. Dit zijn dus juist de mensen in hun derdehands auto onderweg naar de zorginstelling of de fabriek. Die zijn gemiddeld 38 cent per kilometer kwijt.
pi_220434354
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eens dat het sluiten van de gesloten jeugdzorg gewoon een fout is gebleken, dat moet gewoon worden teruggedraaid. En dan zo worden aangepast dat het wel voldoet, dat kan namelijk ook. Kost alleen wel geld.
Het probleem is dat je altijd misstanden zal blijven houden. Dat geldt voor de hele jeugdzorg. Het is niet denkbaar dat dat opgelost kan worden door er alleen maar nog meer geld in te pompen. Sterker, gesloten jeugdzorg zal op de lange termijn juist goedkoper zijn.

De realiteit is dat er altijd jeugd zal zijn die, om wat voor reden dan ook, niet in de maatschappij kunnen functioneren zonder enorme schade aan te richten aan anderen en zichzelf. Ik heb het idee dat zowel activisten als politici als media dat feit niet willen inzien. Of dan wordt het maar weggewuifd met het idee dat de maatschappij dat dan maar gewoon moet accepteren.
  donderdag 26 maart 2026 @ 10:49:45 #221
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220434363
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:10 schreef Hanca het volgende:

[..]

quote:
Nee, mijn alternatief is stevig investeren in de GGZ. Dus geen rechts beleid. Meer belasting ophalen, vooral op vermogen, en dat gebruiken om onder andere de GGz niet af te breken. Niet pleiten voor een accijnsverlaging van 2 tot 3 miljard per jaar, maar dat in zulke zaken steken.
Er gaat al jaar op jaar meer geld naar GGZ en jeugdzorg, dit is niet niet vol te houden tenzij je accepteert dat deze terreinen budgettair andere zaken verdrukken. Het is niet normaal dat er steeds meer jeugdzorg nodig is.

quote:
En jij werkt trouwens momenteel helemaal niet terwijl je wel geld vangt en wil zo snel mogelijk naar de WW met een dikke afkoopsom, dus met dat persoonlijke commentaar steeds op mij (ik vang geen cent van de overheid) zou ik maar ophouden. Mijn huishouden betaalt gewoon belasting met een hogere belastingdruk dan een tweeverdiener.
Dat is billijk O+
Maar ik betaal ook gewoon belasting. Even goed om op te merken: ik zal geen ww (willen) ontvangen en heb deze ook nog nooit ontvangen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 26 maart 2026 @ 10:51:25 #222
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220434373
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, tuurlijk moet je die brandstofkosten er niet uit halen, die kosten heb je ook.
Die moet je er natuurlijk wel degelijk uit halen, want anders kan je niet berekenen of het rendabel is of niet.

Uiteindelijk wil je de EXTRA kosten berekenen, en daar horen kosten die je sowieso hebt (wegenbelasting, verzekering, vrijwel alle afschrijving, ...) niet bij.
Huilen dan.
pi_220434376
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:48 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het probleem is dat je altijd misstanden zal blijven houden. Dat geldt voor de hele jeugdzorg. Het is niet denkbaar dat dat opgelost kan worden door er alleen maar nog meer geld in te pompen. Sterker, gesloten jeugdzorg zal op de lange termijn juist goedkoper zijn.

De realiteit is dat er altijd jeugd zal zijn die, om wat voor reden dan ook, niet in de maatschappij kunnen functioneren zonder enorme schade aan te richten aan anderen en zichzelf. Ik heb het idee dat zowel activisten als politici als media dat feit niet willen inzien.
Eens dat er altijd misstanden zijn. Het blijft ook mensenwerk. Ik ben het hier ook gewoon met je eens, dit sluiten is gewoon dom geweest. Met name omdat men niet nagedacht heeft over wat ze dan met die jongeren moeten (en het antwoord is helaas: soms kun je niks anders dan gesloten GGZ).

Maar het komt dus door het sluiten van die gesloten GGZ dat wethouders nu uit wanhoop maar 2 op 1 begeleiding in een vakantiehuis als enige overgebleven laatste optie moeten kiezen.
pi_220434383
quote:
7s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:51 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Die moet je er natuurlijk wel degelijk uit halen, want anders kan je niet berekenen of het rendabel is of niet.

Uiteindelijk wil je de EXTRA kosten berekenen, en daar horen kosten die je sowieso hebt (wegenbelasting, verzekering, vrijwel alle afschrijving, ...) niet bij.
Afschrijving en onderhoud is per kilometer, die is gewoon extra en moet je dus altijd juist wel mee rekenen. Dat mensen dat niet doen is juist de grote fout.
pi_220434386
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dit gaat over mensen met een kilometervergoeding, dat zijn juist niet de leaserijders. Dit zijn dus juist de mensen in hun derdehands auto onderweg naar de zorginstelling of de fabriek. Die zijn gemiddeld 38 cent per kilometer kwijt.
O dan heb ik het verkeerd begrepen, kon het artikel niet goed lezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')