Er wordt juist al jaren bezuinigd op de GGZ en dan met name op de zware GGZ.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Er gaat al jaar op jaar meer geld naar GGZ en jeugdzorg, dit is niet niet vol te houden tenzij je accepteert dat deze terreinen budgettair andere zaken verdrukken. Het is niet normaal dat er steeds meer jeugdzorg nodig is.
Dat roepen wel meer mensen, maar cijfers zie ik nooit.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er wordt juist al jaren bezuinigd op de GGZ en dan met name op de zware GGZ.
Ja maar dat laatste mag ook niet. Er zal wel weer een andere 'inventieve' oplossing komen in een aantal gemeentes waar we dan over een jaar weer exact hetzelfde over horen. Het logische gevolg van dit beleid is dat die jongeren op straat komen en overlast veroorzaken. We moeten niet vergeten wie daar verantwoordelijk voor is als de media-ophef daar over begint.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens dat er altijd misstanden zijn. Het blijft ook mensenwerk. Ik ben het hier ook gewoon met je eens, dit sluiten is gewoon dom geweest. Met name omdat men niet nagedacht heeft over wat ze dan met die jongeren moeten (en het antwoord is helaas: soms kun je niks anders dan gesloten GGZ).
Maar het komt dus door het sluiten van die gesloten GGZ dat wethouders nu uit wanhoop maar 2 op 1 begeleiding in een vakantiehuis als enige overgebleven laatste optie moeten kiezen.
Onderhoud absoluut, maar afschrijving heb je ook als je de auto volledig stil laat staan. De EXTRA afschrijving per gereden kilometer is marginaal.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Afschrijving en onderhoud is per kilometer, die is gewoon extra en moet je dus altijd juist wel mee rekenen. Dat mensen dat niet doen is juist de grote fout.
In hun gedragquote:
Het begon al in 2009: https://www.zorgvisie.nl/(...)n-op-ggz-zvs006295w/quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat roepen wel meer mensen, maar cijfers zie ik nooit.
Bij tweedehands auto's is de kilometerstand juist van meer belang dan de leeftijd, een stilstaande auto schrijft bijna niet af. De meeste mensen rijden ook hun auto 'op', tot zo'n 250.000km en kopen dan een nieuwe tweedehands, rij je meer dan moet je dus sneller een andere.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Onderhoud absoluut, maar afschrijving heb je ook als je de auto volledig stil laat staan. De EXTRA afschrijving per gereden kilometer is marginaal.
Dus het staat nergens?quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In hun gedrag
Bijvoorbeeld
-Suggereren dat het parlement bestormd moet worden
-Het schijt hebben aan regels zoals willen wegwerken van kandidaten die met voorkeursstemmen gekozen zijn
-Het oproepen tot tribunalen tegen politieke tegenstanders
-Het verdacht maken van media en rechtsspraak
-Het kontenlikken van dat soort regimes zoals Rusland
Dus nee ze zijn niet zielig en slachtoffer. De FvD is en gevaarlijke club en dat moet gewoon herhaald en herhaald.
Kwantificeer dat maar eens. Ik ben in de markt voor een nieuwe occasion in de prijsklasse ¤20-30K. Het verschil tussen 100k km en 200k km is pakweg ¤5000. Extra afschrijving orde grootte ¤0.05/km.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bij tweedehands auto's is de kilometerstand juist van meer belang dan de leeftijd.
Toen ik 2 jaar geleden een auto zocht was het verschil tussen 1 met 80k uit 2016 en 160k uit 2020 gewoon de helft: de oude auto met minder km koste 14.000 euro, de nieuwere auto met meer km koste 7.000 euro.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kwantificeer dat maar eens. Ik ben in de markt voor een nieuwe occasion in de prijsklasse ¤20-30K. Het verschil tussen 100k km en 200k km is pakweg ¤5000. Extra afschrijving orde grootte ¤0.05/km.
Nee, geen enkele antidemocratische partij schrijft hun werkelijke plan op.quote:
Dit zie je wel in commissiedebatten, hoor. Dat de vragen inhoudelijk zijn en vooral om opheldering vragen hoe iets er nu voor staat en wat de verwachte toekomstbeelden zijn. Dat er niet gelijk met oplossingen wordt gestrooid. Alleen: die debatten halen de pers natuurlijk niet.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:24 schreef KaheemSaid het volgende:
Misschien is dit naïef, maar zouden er niet veel meer debatten moeten zijn over de probleemdefinitie zelf?
Bijvoorbeeld aan de basis van een jaarbegroting of een coalitieakkoord, maar eigenlijk al voor de verkiezingen. Per departement een helder overzicht van de huidige problematiek, de houdbaarheid daarvan en de verwachte ontwikkelingen op de korte, middellange en lange termijn.
Vanuit zo’n gedeeld beeld van de werkelijkheid kun je vervolgens als partij of coalitie pas echt goed onderbouwde oplossingen aandragen. Nu lijkt het vaak alsof we direct naar oplossingen springen, terwijl er niet eens overeenstemming is over wat het probleem precies is.
Misschien vraag ik uiteindelijk gewoon om iets heel basaals: een duidelijke en gedeelde visie van de politiek.
Maar dat is het punt.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, geen enkele antidemocratische partij schrijft hun werkelijke plan op.
Maar hun gedrag maakt het heel duidelijk.
Wat vind jij van het feit dat NVU activisten die geen afstand willen nemen van hun uitspraken op de lijsten staan en zelfs verkozen zijn voor FvD?quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:32 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar dat is het punt.
Het is jullie mening en geen absolute waarheid.
Door te gaan strooien met krachttermen als nazisme en fascisme proberen jullie zieltjes te kweken maar het slaat helemaal nergens op.
Jullie gooien ook nazisme en fascisme door elkaar en hebben geen idee waar jullie het over hebben.
Enkel door het maar vaak te herhalen hopen jullie dat men jullie gaat geloven.
Ik heb geen idee, heb niks met het FvD.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat vind jij van het feit dat NVU activisten die geen afstand willen nemen van hun uitspraken op de lijsten staan en zelfs verkozen zijn voor FvD?
Ga daar nu eens op in, ipv te vragen naar een verkiezingsprogramma dat niet bestaat.
Snap je wel dat mensen als een partij willens en wetens meerdere NVU en Erkenbrand leden op de lijst zet, dan denken dat die partij niet zo veel problemen heeft met neonazisme?quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:35 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, heb niks met het FvD.
We vergelijken het met allerlei totalitaire ideologieen en daar is hun hele gedrag de aanleiding voor. Dat hoef je net steeds wit proberen te wassen door te doen of je het niet snapt.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:32 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Maar dat is het punt.
Het is jullie mening en geen absolute waarheid.
Door te gaan strooien met krachttermen als nazisme en fascisme proberen jullie zieltjes te kweken maar het slaat helemaal nergens op.
Jullie gooien ook nazisme en fascisme door elkaar en hebben geen idee waar jullie het over hebben.
Enkel door het maar vaak te herhalen hopen jullie dat men jullie gaat geloven.
Je mag denken wat je wilt.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Snap je wel dat mensen als een partij willens en wetens meerdere NVU en Erkenbrand leden op de lijst zet, dan denken dat die partij niet zo veel problemen heeft met neonazisme?
Een concrete overeenkomst is dus bijvoorbeeld een aantal verkiesbare mensen, die eerst verkiesbaar waren voor de NVU. Mensen die geen afstand willen nemen van hun oude uitspraken, dus we moeten aannemen dat ze er nog achter staan.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Je mag denken wat je wilt.
Maar als ik vraag om concrete overeenkomsten blijft het stil.
Dus dan is het gewoon demoniseren.
Ik heb meerdere vragen beantwoord, maar "het blijft stil".quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Je mag denken wat je wilt.
Maar als ik vraag om concrete overeenkomsten blijft het stil.
Dus dan is het gewoon demoniseren.
Ja omdat je enkel je mening blijft spugen en niet met overeenkomsten komt.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb meerdere vragen beantwoord, maar "het blijft stil".
Toch gek dat gemeentes jaar op jaar rapporteren dat de kosten voor jeugdzorg de spuigaten uitlopen.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er wordt juist al jaren bezuinigd op de GGZ en dan met name op de zware GGZ.
Langdurige GGZ is geen gemeentefonds, maar WLZ. Daar vallen die gesloten instellingen onder.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Toch gek dat gemeentes jaar op jaar rapporteren dat de kosten voor jeugdzorg de spuigaten uitlopen.
Als ik Mycroft op jouw naam en op FvD ben ik het niet met je eensquote:Op donderdag 26 maart 2026 11:35 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, heb niks met het FvD.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |