Dit is op geen enkele wijze goed te pratenquote:Op maandag 23 maart 2026 10:13 schreef beefkeek het volgende:
[..]
[..]
Ja, volledig proportioneel inderdaad.
In de volksmond noemen we dit landjepik.
KRAFT DURCH FREUDEquote:Op maandag 23 maart 2026 10:41 schreef UitStraling het volgende:
The White House
@:Trump
PEACE THROUGH STRENGTH.
Niet alleen Iran.quote:Op maandag 23 maart 2026 10:40 schreef Perrin het volgende:
In de vierde week van de oorlog staan Trump vier wegen open: onderhandelen, zich terugtrekken, doorgaan of escaleren. Geen van deze opties is zonder nadelen, en Iran heeft invloed op hoe elk scenario zich zal ontvouwen.[...]
[ x ]
Helemaal als je die oorlog met z'n tweeën begint en wellicht gaat blijken, naarmate de tijd verstrijkt, dat er niet in ieder opzicht sprake is van gedeelde inzichten en belangen.quote:Een oorlog beginnen is gemakkelijk; hem beëindigen is moeilijk.
Voor een grondoffensief wordt doorgaans uitgegaan dat je een 3:1 overwicht moet hebben tov de verdedigende partij.quote:Op maandag 23 maart 2026 10:26 schreef alternatif het volgende:
[..]
Er gaat geen grondinvasie komen maar er worden wel alvast 2k troepen gestuurd.
Dus ik mag geen kritiek hebben zolang ik geen alternatieve oplossing heb?quote:Op maandag 23 maart 2026 10:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, daar vraag ik al de hele tijd naar maar die alternatieven komen maar niet.
Het prima is om het handelen van Israël te bekritiseren, maar draag dan tenminste opties aan hoe men het wel zou moeten doen. Nu zien we (zoals gewoonlijk) dat Israël wordt aangevallen en mensen selectief de tegenreactie gaan problematiseren.
Dat ik in de afgelopen jaren niet expliciet mijn afkeuring tegen elke situatie die plaatsgevonden heeft tegen Israël heeft uitgesproken betekent niet dat ik er geen tegenstander van ben.quote:Nee, feitelijk. Want dit is letterlijk wat je doet. Jij hebt het alleen over de effecten van de oorlog op Libanezen, niet op Israëliërs.
Het vernietigen van huizen van bewoners van Libanon zodat zij een bufferzone kunnen maken geeft daar niet de schijn van, vind je ook niet?quote:Wie zegt dat deze bufferzone niet tijdelijk is? Israël heeft al vaker aanwezigheid gehad in het Zuiden van Libanon en is uiteindelijk ook altijd weer vertrokken. Die aanwezigheid was het gevolg van het feit dat men vanuit daar werd aangevallen.
Wat zijn SW?quote:Op maandag 23 maart 2026 10:51 schreef PluggieOD het volgende:
12x SW nu in JENA track boven NL ri Golf.
[..]
KRAFT DURCH FREUDE
Zoek maar eens op.
Het mag wel, maar het is nogal zinloos, helemaal als je dit selectief doet. Helaas is dit de norm bij sommigen.quote:Op maandag 23 maart 2026 10:57 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dus ik mag geen kritiek hebben zolang ik geen alternatieve oplossing heb?
De effecten voor de Libanezen zijn zeker vervelend, dat heeft nog niemand willen ontkennen. Israël moet echter iets doen omdat anders de gevolgen voor de Israëliërs aanhoudend vervelend zijn.quote:Op maandag 23 maart 2026 10:57 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dat ik in de afgelopen jaren niet expliciet mijn afkeuring tegen elke situatie die plaatsgevonden heeft tegen Israël heeft uitgesproken betekent niet dat ik er geen tegenstander van ben.
Ik heb het over de effecten van de oorlog op Libanezen omdat op dit moment Libanon gebombardeerd wordt. Als Libanon (of Hezbollah, Hamas of wie ook) bommen op Israël gooit en jij dat hier post zal ik daar voortaan ook expliciet mijn afkeuring voor uitspreken.
Het is mijn fout. Ik nam aan dat op het moment dat je niet expliciet aangeeft ergens een voorstander van te zijn, dat de rest intelligent genoeg is aan te nemen dat je die situatie niet goedkeurt. Ik zal duidelijker zijn.
Hele rare claim, want ik woon niet in het gebied van de oorlog. Waarom ik dus een slachtoffer zou zijn blijft onduidelijk. Wat je bedoelt is dat ik een weerwoord biedt op wat jij (en een aantal anderen) zoal posten. Dat heeft niets met slachtofferschap te maken maar met een discussie aangaan, daar is een forum voor bedoelt.quote:Op maandag 23 maart 2026 10:57 schreef beefkeek het volgende:
Maargoed, heb je toch weer 40 posts aan slachtofferrol kunnen spelen, ik hoop dat het je gebracht heeft wat je zocht.
Het is inderdaad prima dit te vinden. Maar wat we 9 van de 10 keer zien is dat de kritiek zich selectief op Israël (en de VS) focust en de andere spelers buiten schot blijven in het wereldbeeld van sommigen.quote:Op maandag 23 maart 2026 10:57 schreef beefkeek het volgende:
Simpele samenvatting is als volgt: Hamas is kut, Hezbollah is kut. Libanon is kut vanwege Hezbollah, Iran is kut vanwege hun leiding, Israël is kut vanwege hun buitensporige overreactie, VS is kut vanwege hun buitensporige overreactie.
Zo beter?
Zodat ik daarna, mocht ik specifieke kritiek op 1 van die specifieke kutlanden hebben, tenminste rustig en ongestoord mijn gang kan gaan, zonder geklaag dat ik te eenzijdig kritiek heb op kutland A of B.quote:Toby56's LIJST MET KUTLANDEN
A: Afghanistan, Albanië, Algerije, Andorra, Angola, Argentinië, Armenië, Australië, Azerbeidzjan.
B: Bahama's, Bahrein, Bangladesh, Barbados, België, Belize, Benin, Bhutan, Bolivia, Bosnië-Herzegovina, Botswana, Brazilië, Brunei, Bulgarije, Burkina Faso, Burundi.
C: Cambodja, Canada, Centraal-Afrikaanse Republiek, Chili, China, Colombia, Comoren, Congo-Brazzaville, Congo (Democratische Republiek), Costa Rica, Cuba, Cyprus.
D: Denemarken, Djibouti, Dominica, Dominicaanse Republiek, Duitsland.
E: Ecuador, Egypte, El Salvador, Equatoriaal-Guinea, Eritrea, Estland, Ethiopië.
F-G: Fiji, Filipijnen, Finland, Frankrijk, Gabon, Gambia, Georgië, Ghana, Grenada, Griekenland, Guatemala, Guinee, Guinee-Bissau, Guyana.
H-I: Haïti, Honduras, Hongarije, Ierland, IJsland, India, Indonesië, Irak, Iran, Israël, Italië, Ivoorkust.
J-K: Jamaica, Japan, Jemen, Jordanië, Kaapverdië, Kameroen, Kazachstan, Kenia, Kirgizië, Kiribati, Koeweit, Kroatië.
L-M: Laos, Lesotho, Letland, Libanon, Liberia, Libië, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Madagascar, Malawi, Maldiven, Maleisië, Mali, Malta, Marokko, Marshalleilanden, Mauritanië, Mauritius, Mexico, Micronesië, Moldavië, Monaco, Mongolië, Montenegro, Mozambique, Myanmar.
N-O: Namibië, Nauru, Nederland, Nepal, Nicaragua, Nieuw-Zeeland, Niger, Nigeria, Noord-Korea, Noord-Macedonië, Noorwegen, Oeganda, Oekraïne, Oezbekistan, Oman, Oostenrijk, Oost-Timor.
P-R: Pakistan, Palau, Palestina, Panama, Papoea-Nieuw-Guinea, Paraguay, Peru, Polen, Portugal, Qatar, Roemenië, Rusland, Rwanda.
S: Saint Kitts en Nevis, Saint Lucia, Saint Vincent en de Grenadines, Salomonseilanden, Samoa, San Marino, Sao Tomé en Principe, Saoedi-Arabië, Senegal, Servië, Seychellen, Sierra Leone, Singapore, Slovenië, Slowakije, Soedan, Somalië, Spanje, Sri Lanka, Suriname, Swaziland (Eswatini), Syrië.
T-V: Tadzjikistan, Tanzania, Thailand, Togo, Tonga, Trinidad en Tobago, Tsjaad, Tsjechië, Tunesië, Turkije, Turkmenistan, Tuvalu, Uruguay, Vanuatu, Vaticaanstad, Venezuela, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Arabische Emiraten, Verenigde Staten, Vietnam.
W-Z: Wit-Rusland (Belarus), Zambia, Zimbabwe, Zuid-Afrika, Zuid-Korea, Zuid-Soedan, Zweden, Zwitserland.
Een slachtofferrol aannemen is niet hetzelfde als slachtoffer zijn.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het mag wel, maar het is nogal zinloos, helemaal als je dit selectief doet. Helaas is dit de norm bij sommigen.
[..]
De effecten voor de Libanezen zijn zeker vervelend, dat heeft nog niemand willen ontkennen. Israël moet echter iets doen omdat anders de gevolgen voor de Israëliërs aanhoudend vervelend zijn.
Libanon heeft het ook nagelaten om Hezbollah af te stoppen naarmate dat het begon te groeien. Nu wil een deel van de Libanezen (waaronder de huidige regering) graag af van Hezbollah, maar men is niet meer in staat dit te doen doordat Hezbollah sterker is dan het eigen leger.
[..]
Hele rare claim, want ik woon niet in het gebied van de oorlog. Waarom ik dus een slachtoffer zou zijn blijft onduidelijk. Wat je bedoelt is dat ik een weerwoord biedt op wat jij (en een aantal anderen) zoal posten. Dat heeft niets met slachtofferschap te maken maar met een discussie aangaan, daar is een forum voor bedoelt.
[..]
Het is inderdaad prima dit te vinden. Maar wat we 9 van de 10 keer zien is dat de kritiek zich selectief op Israël (en de VS) focust en de andere spelers buiten schot blijven in het wereldbeeld van sommigen.
Je kunt ook gewoon zeggen dat je een rothekel aan mensen hebt.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:10 schreef Toby56 het volgende:
Ik overweeg een disclaimer toe te voegen aan al mijn posts met een lijst van kutlanden in deze wereld.
[..]
Zodat ik daarna, mocht ik specifieke kritiek op 1 van die specifieke kutlanden hebben, tenminste rustig en ongestoord mijn gang kan gaan, zonder geklaag dat ik te eenzijdig kritiek heb op kutland A of B.
Ik vind het niet zinloos. Ik vind het juist belangrijk om je afkeur (of goedkeuring) uit te spreken voor dit soort situaties.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het mag wel, maar het is nogal zinloos, helemaal als je dit selectief doet. Helaas is dit de norm bij sommigen.
En nu zijn de gevolgen voor vrijwel de hele wereld, inclusief Israël vervelend. Misschien had dit dan toch op een andere manier aangepakt moeten worden.quote:De effecten voor de Libanezen zijn zeker vervelend, dat heeft nog niemand willen ontkennen. Israël moet echter iets doen omdat anders de gevolgen voor de Israëliërs aanhoudend vervelend zijn.
Dat praat toch niet goed dat civiele infrastructuur vernietigd wordt en huizen vernietigd worden?quote:Libanon heeft het ook nagelaten om Hezbollah af te stoppen naarmate dat het begon te groeien. Nu wil een deel van de Libanezen (waaronder de huidige regering) graag af van Hezbollah, maar men is niet meer in staat dit te doen doordat Hezbollah sterker is dan het eigen leger.
Vrijwel elke post geef je aan hoe vervelend het voor Israël is. Op het moment dat ik aangeef moeite te hebben met hoe hard de reactie op Iran of Libanon is, is het weerwoord "maar het is voor Israël ook zwaar".quote:Hele rare claim, want ik woon niet in het gebied van de oorlog. Waarom ik dus een slachtoffer zou zijn blijft onduidelijk. Wat je bedoelt is dat ik een weerwoord biedt op wat jij (en een aantal anderen) zoal posten. Dat heeft niets met slachtofferschap te maken maar met een discussie aangaan, daar is een forum voor bedoelt.
Volgens mij is er veel kritiek op alle partijen, inclusief de VS en Israël.quote:Het is inderdaad prima dit te vinden. Maar wat we 9 van de 10 keer zien is dat de kritiek zich selectief op Israël (en de VS) focust en de andere spelers buiten schot blijven in het wereldbeeld van sommigen.
Die lijst wordt me veel te lang.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:16 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon zeggen dat je een rothekel aan mensen hebt.
Dat moet dat consequent worden gedaan, niet selectief.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:18 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik vind het niet zinloos. Ik vind het juist belangrijk om je afkeur (of goedkeuring) uit te spreken voor dit soort situaties..
Prima, maar welke andere manieren moeten we dan aan denken? Hier loopt de discussie telkens vast.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:18 schreef beefkeek het volgende:
[..]
En nu zijn de gevolgen voor vrijwel de hele wereld, inclusief Israël vervelend. Misschien had dit dan toch op een andere manier aangepakt moeten worden.
Dat ligt er geheel aan met welk doel dit gebeurt. Als Israël dit doet om de eigen veiligheid te garanderen en een bufferzone te creëren is het begrijpelijk, doet men dit bijvoorbeeld enkel om terrein te annexeren is het niet goed.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:18 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dat praat toch niet goed dat civiele infrastructuur vernietigd wordt en huizen vernietigd worden?
Ik heb dit letterlijk twee keer genoemd tot op heden. We zien met name dat tijdens zulke discussies de aandacht met name ligt bij de slachtoffers van de partij waar Israël mee in gevecht is, ook al zijn zij de oorlog zelf begonnen.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:18 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Vrijwel elke post geef je aan hoe vervelend het voor Israël is. Op het moment dat ik aangeef moeite te hebben met hoe hard de reactie op Iran of Libanon is, is het weerwoord "maar het is voor Israël ook zwaar".
Dat klopt dan niet. Er is eigenlijk alleen maar kritiek op de VS en Israël, met name vanuit twee specifieke kanten.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:18 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Volgens mij is er veel kritiek op alle partijen, inclusief de VS en Israël.
Wie heeft het over verheugen en wie zijn "we" ?quote:Op maandag 23 maart 2026 01:46 schreef HiZ het volgende:
[..]
En als dat ‘elders’ Israël heeft geef ik weinig voor de overlevingskans van Iran. We hebben dan wel ons eerste echte nucleaire conflict te pakken.
Ik zou me er niet te veel op verheugen.
Lol, want jij bepaalt dat eventjes hier?quote:
Ik ben zo'n specifieke kant. Ik geef het maar toe.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat klopt dan niet. Er is eigenlijk alleen maar kritiek op de VS en Israël, met name vanuit twee specifieke kanten.
quote:Toby56's LIJST MET KUTLANDEN
Afghanistan, Albanië, Algerije, Andorra, Angola, Argentinië, Armenië, Australië, Azerbeidzjan, Bahama's, Bahrein, Bangladesh, Barbados, België, Belize, Benin, Bhutan, Bolivia, Bosnië-Herzegovina, Botswana, Brazilië, Brunei, Bulgarije, Burkina Faso, Burundi, Cambodja, Canada, Centraal-Afrikaanse Republiek, Chili, China, Colombia, Comoren, Congo-Brazzaville, Congo (Democratische Republiek), Costa Rica, Cuba, Cyprus, Denemarken, Djibouti, Dominica, Dominicaanse Republiek, Duitsland, Ecuador, Egypte, El Salvador, Equatoriaal-Guinea, Eritrea, Estland, Ethiopië, Fiji, Filipijnen, Finland, Frankrijk, Gabon, Gambia, Georgië, Ghana, Grenada, Griekenland, Guatemala, Guinee, Guinee-Bissau, Guyana, Haïti, Honduras, Hongarije, Ierland, IJsland, India, Indonesië, Irak, Iran, Israël, Italië, Ivoorkust, Jamaica, Japan, Jemen, Jordanië, Kaapverdië, Kameroen, Kazachstan, Kenia, Kirgizië, Kiribati, Koeweit, Kroatië, Laos, Lesotho, Letland, Libanon, Liberia, Libië, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Madagascar, Malawi, Maldiven, Maleisië, Mali, Malta, Marokko, Marshalleilanden, Mauritanië, Mauritius, Mexico, Micronesië, Moldavië, Monaco, Mongolië, Montenegro, Mozambique, Myanmar, Namibië, Nauru, Nederland, Nepal, Nicaragua, Nieuw-Zeeland, Niger, Nigeria, Noord-Korea, Noord-Macedonië, Noorwegen, Oeganda, Oekraïne, Oezbekistan, Oman, Oostenrijk, Oost-Timor, Pakistan, Palau, Palestina, Panama, Papoea-Nieuw-Guinea, Paraguay, Peru, Polen, Portugal, Qatar, Roemenië, Rusland, Rwanda, Saint Kitts & Nevis, Saint Lucia, Saint Vincent & Grenadines, Salomonseilanden, Samoa, San Marino, Sao Tomé & Principe, Saoedi-Arabië, Senegal, Servië, Seychellen, Sierra Leone, Singapore, Slovenië, Slowakije, Soedan, Somalië, Spanje, Sri Lanka, Suriname, Swaziland, Syrië, Tadzjikistan, Tanzania, Thailand, Togo, Tonga, Trinidad & Tobago, Tsjaad, Tsjechië, Tunesië, Turkije, Turkmenistan, Tuvalu, Uruguay, Vanuatu, Vaticaanstad, Venezuela, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Arabische Emiraten, Verenigde Staten, Vietnam, Wit-Rusland, Zambia, Zimbabwe, Zuid-Afrika, Zuid-Korea, Zuid-Soedan, Zweden, Zwitserland
Laat ik het zo zeggen, als mensen stellen daadwerkelijk in te zitten met de gevolgen van oorlog is het natuurlijk wel zo logisch om hier dan ook consequent in te zijn. Als men dit niet is dan lijkt er met name een antipathie jegens een of twee partijen een rol te spelen. En we weten natuurlijk ook wel dat dit meer dan eens het geval is.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:27 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Lol, want jij bepaalt dat eventjes hier?
Wie anders dan de webcare van de Trump-Netanyahu combinatie zou dan ons moreel kompas moeten zijn?quote:Op maandag 23 maart 2026 11:27 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Lol, want jij bepaalt dat eventjes hier?
Neem je me nou in de maling?quote:Op maandag 23 maart 2026 11:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, als mensen stellen daadwerkelijk in te zitten met de gevolgen van oorlog is het natuurlijk wel zo logisch om hier dan ook consequent in te zijn. Als men dit niet is dan lijkt er met name een antipathie jegens een of twee partijen een rol te spelen. En we weten natuurlijk ook wel dat dit meer dan eens het geval is.
Gewoon in je signature zetten.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:10 schreef Toby56 het volgende:
Ik overweeg een disclaimer toe te voegen aan al mijn posts met een lijst van kutlanden in deze wereld.
[..]
Zodat ik daarna, mocht ik specifieke kritiek op 1 van die specifieke kutlanden hebben, tenminste rustig en ongestoord mijn gang kan gaan, zonder geklaag dat ik te eenzijdig kritiek heb op kutland A of B.
Jeetje, wat haal je er allemaal weer bij. Jij bepaalt dat niet, fluitketel.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, als mensen stellen daadwerkelijk in te zitten met de gevolgen van oorlog is het natuurlijk wel zo logisch om hier dan ook consequent in te zijn. Als men dit niet is dan lijkt er met name een antipathie jegens een of twee partijen een rol te spelen. En we weten natuurlijk ook wel dat dit meer dan eens het geval is.
Er is een aanzienlijk groep mensen die een ontiegelijke hekel aan Israël heeft, waarvan sommigen zelfs vinden dat het land eigenlijk maar opgedoekt dient te worden omdat het geen legitiem land zou zijn. En die sentimenten zijn met name aanwezig in Islamitische contreien, maar ook in progressief linkse contreien.
Daarmee kiest men dus structureel de kant voor de partijen die Israël aanvallen, dat wordt ofwel schoorvoetend afgekeurd, genegeerd of zelfs gerechtvaardigd en vervolgens alles wat Israël terugdoet wordt onder een vergrootglas gelegd en met de grootste hysterie veroordeeld. Dat mag natuurlijk, maar dan sta je niet meer neutraal of objectief in zo een conflict of oorlog.
Past niet.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:34 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Gewoon in je signature zetten.
Dat wil een enkeling mij wel doen geloven, ja.quote:Waarom staat Israël er eigenlijk tussen, heb je soms iets tegen Joden?
Tja, als je dat vergelijkt met de 'Hezbollah-Hamas-IRGC webcare', zou ik toch liever aan de kant van Israël en de VS staan.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wie anders dan de webcare van de Trump-Netanyahu combinatie zou dan ons moreel kompas moeten zijn?
Ach, en het enige wat rest is een sneer op de man. Het is weer veelzeggend.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:36 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Jeetje, wat haal je er allemaal weer bij. Jij bepaalt dat niet, fluitketel.
Amen.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er is een aanzienlijk groep mensen die een ontiegelijke hekel aan Israël heeft, waarvan sommigen zelfs vinden dat het land eigenlijk maar opgedoekt dient te worden omdat het geen legitiem land zou zijn. En die sentimenten zijn met name aanwezig in Islamitische contreien, maar ook in progressief linkse contreien.
Daarmee kiest men dus structureel de kant voor de partijen die Israël aanvallen, dat wordt ofwel schoorvoetend afgekeurd, genegeerd of zelfs gerechtvaardigd en vervolgens alles wat Israël terugdoet wordt onder een vergrootglas gelegd en met de grootste hysterie veroordeeld. Dat mag natuurlijk, maar dan sta je niet meer neutraal of objectief in zo een conflict of oorlog.
Nee hoor, dat hoeft niet. Of kan ik er vanuit gaan dat jij voorstander bent van alle zaken waar je je niet over uitspreekt?quote:Op maandag 23 maart 2026 11:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat moet dat consequent worden gedaan, niet selectief.
Als ik het antwoord hierop had had ik Hegseth wel vervangen.quote:Prima, maar welke andere manieren moeten we dan aan denken? Hier loopt de discussie telkens vast.
Ja, als. Op dit moment is er geen reden aan te nemen dat dat zo is, behalve dat Israel opdracht heeft gegeven die huizen te vernietigen. Het hangt er vanaf met welke bril je kijkt naar deze oorlog om te bepalen of je dat wel of geen probleem vindt blijkbaar.quote:Dat ligt er geheel aan met welk doel dit gebeurt. Als Israël dit doet om de eigen veiligheid te garanderen en een bufferzone te creëren is het begrijpelijk, doet men dit bijvoorbeeld enkel om terrein te annexeren is het niet goed.
Nee hoor, jij plaatst jezelf en Israel in de slachtofferrol.quote:Ik heb dit letterlijk twee keer genoemd tot op heden. We zien met name dat tijdens zulke discussies de aandacht met name ligt bij de slachtoffers van de partij waar Israël mee in gevecht is, ook al zijn zij de oorlog zelf begonnen.
Welke twee specifieke kanten?quote:Dat klopt dan niet. Er is eigenlijk alleen maar kritiek op de VS en Israël, met name vanuit twee specifieke kanten.
Gelukkig is dat een vals dilemma en hoef je helemaal niet te kiezen tussen deze twee extremistische uitersten.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, als je dat vergelijkt met de 'Hezbollah-Hamas-IRGC webcare', zou ik toch liever aan de kant van Israël en de VS staan.
Tuurlijk, draai het maar weer om. Je deelt de hele tijd sneren uit, veinst een fatsoenlijke discussie, maar ondertussen doe je net alsof jij zo netjes bent.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ach, en het enige wat rest is een sneer op de man. Het is weer veelzeggend.
Je weet dat Amerika en Israël terugvechten tegen Iran en zijn proxy's?quote:Op maandag 23 maart 2026 11:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Gelukkig is dat een vals dilemma en hoef je helemaal niet te kiezen tussen deze twee extremistische uitersten.
Huh, nee? Kan je ons daarover wat meer vertellen?quote:Op maandag 23 maart 2026 11:40 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je weet dat Amerika en Israël terugvechten tegen Iran en zijn proxy's?
Zonder plan, is alles gedoemd om te mislukken. Natuurlijk kun je achteraf ver(s)tellen dat er wel een plan was.quote:Op maandag 23 maart 2026 07:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat wisten we al 30+ jaar. Net als de Houthi's en iedereen die in de buurt van 'choke points' woont of een stel nucleaire wapens heeft.
Daarom is het dus verstandig niet te ver te escaleren en dat wanneer je dat wel doet, je een goed onderbouwd plan hebt, in plaats van 'we zien wel hoever we komen'.
Vertel.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:40 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je weet dat Amerika en Israël terugvechten tegen Iran en zijn proxy's?
Niemand zegt ook maar iets goeds over die groepen. En toch blijf je dit soort dingen roepenquote:Op maandag 23 maart 2026 11:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, als je dat vergelijkt met de 'Hezbollah-Hamas-IRGC webcare', zou ik toch liever aan de kant van Israël en de VS staan.
In vredesnaam, vraag zulke dingen toch niet!quote:Op maandag 23 maart 2026 11:43 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Niemand zegt ook maar iets goeds over die groepen. En toch blijf je dit soort dingen roepen
Kom eens wat wat voorbeelden waar mensen goedpraten wat die terror groepen doen
Wat je hier doet is inderdaad een vals dilemma scheppen.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Gelukkig is dat een vals dilemma en hoef je helemaal niet te kiezen tussen deze twee extremistische uitersten.
"Ja maar ik vind dat mensen zich niet genoeg uitspreken tegen <willekeurig fenomeen> dus mag je ook geen kritiek hebben op de VS en Israëlquote:Op maandag 23 maart 2026 11:43 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Niemand zegt ook maar iets goeds over die groepen. En toch blijf je dit soort dingen roepen
Kom eens wat wat voorbeelden waar mensen goedpraten wat die terror groepen doen
Tranen met tuiten gelachenquote:Op maandag 23 maart 2026 11:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat je hier doet is inderdaad een vals dilemma scheppen.
[Knip]
Het is een nogal valse manier van de discussie bedrijven.
Dat was toch het hele punt? Dat Trump geen politieagent van de wereld wilde spelen en geen oorlogen zou starten? Je werd er figuurlijk mee doodgegooid in de comments. En nu ineens moet men elk land gaan aanvallen.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:43 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zonder plan, is alles gedoemd om te mislukken. Natuurlijk kun je achteraf ver(s)tellen dat er wel een plan was.
Indien men invloed had willen hebben op de koers van Iran, hadden men - USA c.s. - dit veel beter dit kunnen doen via aanzetten tot verandering van regime. De weg nu, door maar wat (w)raak te schieten in de - elders belangrijke - aorta, resulteert in wie dan het langste bloed kan (uit)pompen.
Hierbij heeft Iran het voordeel dat het (militair gezien) een onneembaar land is met dat de aangevoerde munitie om haar te overtuigen en zich tegen aanvallen te verdedigen, simpelweg eindig is. Dit nog even los dat de USA bevolking nog sneller geen zin zal hebben in bodybags vanuit weer een verloren oorlog. Trump heeft de Joker en Iran de rest van het kaartendek.
Knippen in andermans posts, geen inhoudelijke reactie, alleen maar bespotten.quote:
Zou hij een blaadje met alle usernames voor zich hebben liggen en turven over wat voor onderwerpen ze praten?quote:Op maandag 23 maart 2026 11:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
"Ja maar ik vind dat mensen zich niet genoeg uitspreken tegen <willekeurig fenomeen> dus mag je ook geen kritiek hebben op de VS en Israël![]()
!!!"
Ik woon prima in Utrechtquote:Op maandag 23 maart 2026 11:51 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Woon je liever in New York, Tel Aviv of Teheran?
Ik woon liever in een plaats in een land waar men niet meedoet aan deze enorme strategische blunder.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:51 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Lol, op het moment zou ik in geen van die steden willen wonen. Wij wonen in een van de beste landen ter wereld. Ik ben erg gelukkig met waar ik woon.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:51 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hij knipte niet eensquote:Op maandag 23 maart 2026 11:51 schreef HowardRoark het volgende:
Knippen in andermans posts, geen inhoudelijke reactie, alleen maar bespotten.
quote:
Echt helemaal niemand doet dat, maar blijf vooral met stropoppen vechten hoor.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:51 schreef HowardRoark het volgende:
Westerse democratieën als Israël en de VS op het niveau van Iran zet en op basis van die valse analogie de discussie denkt te kunnen voeren.
Ik maar denken dat New York was gegijzeld door een Moslim.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]_!
Zelf hier kun je dus niet normaal antwoorden omdat het erkennen dat Tel-Aviv en New York veel betere en vrijere plekken zijn, je eigen valse vergelijking tussen Israël, de VS en Iran onderuit zou halen.
Jij vindt het een strategische blunder, dat maakt het nog geen strategische blunder.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik woon liever in een plaats in een land waar men niet meedoet aan deze enorme strategische blunder.
quote:Op maandag 23 maart 2026 11:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Echt helemaal niemand doet dat, maar blijf vooral met stropoppen vechten hoor.
quote:Op maandag 23 maart 2026 11:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Pro-tip: Je kunt tegenstander van iets zijn zonder direct voorstander van het andere uiterste te zijn.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jij vindt het een strategische blunder, dat maakt het nog geen strategische blunder.
[..]
[..]
Welke valse vergelijking is dat, precies?quote:Op maandag 23 maart 2026 11:53 schreef HowardRoark het volgende:
je eigen valse vergelijking tussen Israël, de VS en Iran onderuit zou halen.
Dat is Teheran.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:54 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik maar denken dat New York was gegijzeld door een Moslim.
Dat de VS/Israël en het Iraanse regime twee extremistische uitersten zouden betreffen. Zie jouw bijdrage bij post #180.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Welke valse vergelijking is dat, precies?
taco.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
5 dagen uitstel aldus Trump
https://trumpstruth.org/statuses/37408
Lol, hij wil er zo snel mogelijk een einde aan maken lijkt het.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik wil dit moment graag even gebruiken om uit te spreken dat Duitsland kut was in de oorlog, dat Japan kut was in de oorlog, dat de VS onze redder was. Dat de grap over Pearl Harbor tegen de Japanse premier gigantisch gevat was en dat ik teleurgesteld ben dat Vance niet aan Japan gevraagd heeft of ze al 's dank je wel hebben gezegd.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:59 schreef Vis1980 het volgende:
Want ja, in een conflict telt alleen waar je liever woont. Ik woon liever in Duitsland dan in de VS, maar toch hebben we het nogal met ze aan de stok gehad vorige eeuw.
Het is allemaal veel gecompliceerder dan dat.
Zou goed kunnen ja.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Cynisch uitgelegd is 5 dagen uitstel precies genoeg om de beurzen te kalmeren en na het sluiten van de beurs op vrijdag alsnog van start te gaan. Positief uitgelegd heeft men in het Witte Huis door dat dit niet handig is en is dit een gevalletje TACO.
Weet je trouwens wanneer dit ook gezegd werd? 2 dagen voordat Iran gebombardeerd werd, als onderdeel van de overleggen waarin (volgens het VK) Iran bereid was zijn voorraden uranium over te dragen.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Zou mij niet verbazen idd.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Cynisch uitgelegd is 5 dagen uitstel precies genoeg om de beurzen te kalmeren en na het sluiten van de beurs op vrijdag alsnog van start te gaan. Positief uitgelegd heeft men in het Witte Huis door dat dit niet handig is en is dit een gevalletje TACO.
Het is 1) geen vergelijking, 2) ik stel nergens dat ze even ver verwijderd zijn van het midden (waar dat dan ook moge liggen), en 3) ik zie niet wat er 'vals' aan is.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat de VS/Israël en het Iraanse regime twee extremistische uitersten zouden betreffen. Zie jouw bijdrage bij post #180.
Wanneer hebben de Amerikanen bewust geschoten op kinderen onder Trump zijn presidentschap?quote:Op maandag 23 maart 2026 12:23 schreef mcmlxiv het volgende:
Onze huis-magas blijven wanhopig doen alsof kritiek op Israël gelijk staat aan moslimvriend zijn. Nee vrienden, Iran is een kutland met een kutregering. Geen enkele twijfel aan. Oneindig veel Kutter dan Israël, de VS of welk westers land dan ook.
Maar op een schaal van 1 tot 100 qua slecht scoren landen als Iran, Rusland en Noord-Korea boven de 90, Nederland ergens in de 20, maar Israël en de VS zijn afgegleden naar ergens rond de 50-70 schaal.
En dat is het probleem. Niet dat Iran een fantastische regering heeft, niet dat Israël of de VS even slecht is als Iran, maar het simpele feit dat de VS en Israël afgegleden zijn naar een bedenkelijk niveau waarbij oorlogsmisdaden door deze landen helaas geen uitzondering meer zijn. Duizenden, tienduizenden burgerslachtoffers, het bewust beschieten van kinderen, er is geen excuus voor.
En dan terug naar het grote probleem met deze oorlog. Het gebrek aan een eenduidig doel, een concreet plan, het beschamende amateurisme, dat blijven verdedigen is echt te treurig voor woorden. Opruimen van haatbaarden, prima, maar enig idee van de consequenties en daar op voorhand over nagedacht hebben is wel het minste. En dat ontbreekt volledig. Sterker nog, de shitshow wordt wellicht morgen nog verergerd
Haha en morgen moet je nooit deals maken met terroristen.quote:
Het is zo lachwekkend dat het in bepaalde contreien een courante tactiek is om deze stropop op te tuigen om daar vervolgens bijzonder gepassioneerd tegen ten strijde te trekkenquote:Op maandag 23 maart 2026 12:23 schreef mcmlxiv het volgende:
Niet dat Iran een fantastische regering heeft,
Totdat Iran zegt dat ze helemaal niet aan het praten zijn.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:27 schreef BeriBeri het volgende:
Kijken hoelang het duurt voordat die weer gaat dreigen,ik denk een dag
Vreemd, het topic begon nog met iemand die stelde dat er helemaal geen Nederlandse Trumpfans zijn.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:23 schreef mcmlxiv het volgende:
Onze huis-magas blijven wanhopig doen alsof kritiek op Israël gelijk staat aan moslimvriend zijn. Nee vrienden, Iran is een kutland met een kutregering. Geen enkele twijfel aan. Oneindig veel Kutter dan Israël, de VS of welk westers land dan ook.
Maar op een schaal van 1 tot 100 qua slecht scoren landen als Iran, Rusland en Noord-Korea boven de 90, Nederland ergens in de 20, maar Israël en de VS zijn afgegleden naar ergens rond de 50-70 schaal.
En dat is het probleem. Niet dat Iran een fantastische regering heeft, niet dat Israël of de VS even slecht is als Iran, maar het simpele feit dat de VS en Israël afgegleden zijn naar een bedenkelijk niveau waarbij oorlogsmisdaden door deze landen helaas geen uitzondering meer zijn. Duizenden, tienduizenden burgerslachtoffers, het bewust beschieten van kinderen, er is geen excuus voor.
En dan terug naar het grote probleem met deze oorlog. Het gebrek aan een eenduidig doel, een concreet plan, het beschamende amateurisme, dat blijven verdedigen is echt te treurig voor woorden. Opruimen van haatbaarden, prima, maar enig idee van de consequenties en daar op voorhand over nagedacht hebben is wel het minste. En dat ontbreekt volledig. Sterker nog, de shitshow wordt wellicht morgen nog verergerd
En dan gaan de MAGA's net zo makkelijk weer mee. En volgende week zegt Trump zich nooit meer te willen bemoeien met regime change en dan is dat wat ze allemaal roepen en een dag later...quote:Op maandag 23 maart 2026 12:27 schreef BeriBeri het volgende:
Zal niet voor het eerst zijn dat Trump zegt dat we gepraat is, en dat andere betrokkenen landen later zeggen dat dat helemaal niet gebeurd is .quote:Op maandag 23 maart 2026 12:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Totdat Iran zegt dat ze helemaal niet aan het praten zijn.
quote:Op maandag 23 maart 2026 12:27 schreef BeriBeri het volgende:
Totdat, alweer, uitkomt dat Trump dergelijke gesprekken uit de duim zuigt.quote:THE UNITED STATES OF AMERICA, AND THE COUNTRY OF IRAN, HAVE HAD, OVER THE LAST TWO DAYS, VERY GOOD AND PRODUCTIVE CONVERSATIONS
Kost je een paar honderd miljard en een verneukte wereldeconomie maar je hebt naar verluidt wel wat libs op bluesky geowned. Of zo.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:30 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En dan gaan de MAGA's net zo makkelijk weer mee. En volgende week zegt Trump zich nooit meer te willen bemoeien met regime change en dan is dat wat ze allemaal roepen en een dag later...
We wachten nog steeds op die eerdere president die zei dat deze oorlog een goed idee was en dat hij jaloers was dat hij het niet kon doen.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zal niet voor het eerst zijn dat Trump zegt dat we gepraat is, en dat andere betrokkenen landen later zeggen dat dat helemaal niet gebeurd is .
Integendeel.
En mocht het wel zo zijn, dan ben ik ook erg benieuwd naar de reactie van Israël.Trump kan wel vinden dat het wel ff mooi is geweest, maar Bennie is nog lang niet klaar volgens mij.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[..]
Totdat, alweer, uitkomt dat Trump dergelijke gesprekken uit de duim zuigt.
Mooie post.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:23 schreef mcmlxiv het volgende:
Voor Netanyahu is het nu het gouden moment om eens flink huis te houden ja. Zo'n kans krijgt 'ie nooit meer.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
En mocht het wel zo zijn, dan ben ik ook erg benieuwd naar de reactie van Israël.Trump kan wel vinden dat het wel ff mooi is geweest, maar Bennie is nog lang niet klaar volgens mij.
Wat is de oplossing dan om Iran te laten stoppen met het financieren en bewapenen van deze groepen?quote:
Het zou mooi zijn als Israël er alleen voor kwam te staan en als het dan nog even voortduurtquote:Op maandag 23 maart 2026 12:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
En mocht het wel zo zijn, dan ben ik ook erg benieuwd naar de reactie van Israël.Trump kan wel vinden dat het wel ff mooi is geweest, maar Bennie is nog lang niet klaar volgens mij.
De energiecentrale dreigementen waren een gevalletje MAD waarvan Iran volgens mij in een geval van een Trump leugen graag gaat meespelen.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[..]
Totdat, alweer, uitkomt dat Trump dergelijke gesprekken uit de duim zuigt.
Geen idee. Zo slim ben ik niet. Is al 100+ jaren shitshow daar. Ik heb nou niet de illusie dat ik slim genoeg ben om daar ff met een oplossing voor te komen.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:39 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Wat is de oplossing dan om Iran te laten stoppen met het financieren en bewapenen van deze groepen?
Ik weet niet of je israel wel zoveel beter kunt inschalen als Iran. Iran is geen oorlogen begonnen. Israël is verantwoordelijk voor Gaza.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:23 schreef mcmlxiv het volgende:
Vanuit een Iraans perspectief bezien kan ik Iran daarin geen ongelijk geven.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De energiecentrale dreigementen waren een gevalletje MAD waarvan Iran volgens mij in een geval van een Trump leugen graag gaat meespelen.
Met een houten stok in de anus blijven prikken, daarmee gaat het in ieder geval escaleren.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:40 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Geen idee. Zo slim ben ik niet. Is al 100+ jaren shitshow daar. Ik heb nou niet de illusie dat ik slim genoeg ben om daar ff met een oplossing voor te komen.
Alsof die andere landen in de regio dat ook niet doen.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:39 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Wat is de oplossing dan om Iran te laten stoppen met het financieren en bewapenen van deze groepen?
Geld regeert. Kapitalismequote:Op maandag 23 maart 2026 12:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Met een houten stok in de anus blijven prikken, daarmee gaat het in ieder geval escaleren.
Overigens blijf ik het apart vinden dat 'we' blijkbaar Noord-korea en Rusland gewoon hun gang laten gaan en zelfs de sancties willen opheffen.
Ook stoppen met het financieren en bewapenen van groepen tegen Iran en dan samen een pilsje drinken. Het westen doet tenslotte al decennia hetzelfde. Zelfs fucking Saddam Hussein kreeg dollars om Iraniërs te vermoorden. Het globale zuiden heeft gewoon een punt als het westen graag andere regels voor de ander wil dan voor onszelf.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:39 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Iran heeft ook nog niks bevestigd. Tot nu toe.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zal niet voor het eerst zijn dat Trump zegt dat we gepraat is, en dat andere betrokkenen landen later zeggen dat dat helemaal niet gebeurd is .
Integendeel.
Omdat Trump wat ideologisch verwantschap met en bewondering voor Poetin en Kim voelt en omdat zij al wel kernwapens hebben uiteraard.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Met een houten stok in de anus blijven prikken, daarmee gaat het in ieder geval escaleren.
Overigens blijf ik het apart vinden dat 'we' blijkbaar Noord-korea en Rusland gewoon hun gang laten gaan en zelfs de sancties willen opheffen.
'Maar die kun je sowieso niet vertrouwen, want Moslims' en dus moeten we de notoire leugenaar op zijn oude ogen geloven.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:45 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Iran heeft ook nog niks bevestigd. Tot nu toe.
Iran wordt ook niet continu zo bedreigd door zn buurlanden als Israel en de Joden die daar wonen.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik weet niet of je israel wel zoveel beter kunt inschalen als Iran. Iran is geen oorlogen begonnen. Israël is verantwoordelijk voor Gaza.
Los van de vraag of je het als Israëlische burger met vrijheid en welvaart hebt vind ik de acties van Israël helemaal niet door de beugel kunnen. En dat begon al in 2003 met de oorlog in irak
Waarschijnlijk dus een typisch geval vanquote:Op maandag 23 maart 2026 12:45 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Iran heeft ook nog niks bevestigd. Tot nu toe.
Israël wordt niet bedreigd. Alle Iraanse proxies zijn verzwakt. Ze lopen geen enkel gevaar. Israël is inderdaad de agressor in het Midden-Oosten.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Iran wordt ook niet continu zo bedreigd door zn buurlanden als Israel en de Joden die daar wonen.
Welke proxy's gebruikt Israel trouwens om de burgerbevolking van Iran op te blazen en uit te moorden zodra ze naar hun werk gaan?
Ik gok dat de volgende Truth, met een bozere toon, pas komt nadat de markt sluit.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:47 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Waarschijnlijk dus een typisch geval van
[ afbeelding ]
Lol. En de VS is geen buurland uit het MO, dat klopt wel ja.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Iran wordt ook niet continu zo bedreigd door zn buurlanden als Israel en de Joden die daar wonen.
Welke proxy's gebruikt Israel trouwens om de burgerbevolking van Iran op te blazen en uit te moorden zodra ze naar hun werk gaan?
DAT ZAG ECHT NIEMAND AANKOMEN.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:50 schreef Perrin het volgende:
Ah daar hebben we ze al:
[ x ]
Trump is weer lekker de markt aan het bespelen met zijn leugens.
Schandalig dat dit kan.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik gok dat de volgende Truth, met een bozere toon, pas komt nadat de markt sluit.
Even een dagje pompen voor Trump & Co, en daarna vast de puts voorbereiden voor de dag erna.
Die is er al genoeg.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:47 schreef Nexum het volgende:
Het is duidelijk dat Amerika deze oorlog snel wilt beëindigen en dat Israël het tegenovergestelde wilt. Het lijkt me daarom logisch dat er een zeer uitgebreide anti-Israël lobby wordt opgezet.
Lol, ook in caps.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:50 schreef Perrin het volgende:
Ah daar hebben we ze al:
[ x ]
Trump is weer lekker de markt aan het bespelen met zijn leugens.
Dit gaat al eeuwen zo in die regio. Sinds men in allerlei geloven 'heilige plekken' is gaan aanwijzen. Die zijn zo heilig, dat een ander er niet mag wonen.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die is er al genoeg.
En dan? Oorlog stopt, de proxies blijven bestaan. Israel en de Joden blijven aangevallen worden en Israel blijft represailles uitvoeren. De etterende pusbult van geweld blijft groeien tot de wit-gele zooi er over een paar jaar weer uitspat.
Vertel me, wat is je oplossing?
Het was de bedoeling ze daar de hongerdood te laten sterven, dat weet je?quote:Op maandag 23 maart 2026 12:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Hoe had de wereld eruit gezien als de Duitse politicus meneer Hitler de kans had gekregen om zijn plan om de joodse bevolking naar Madagaskar te verplaatsen, ten uitvoer had kunnen brengen? Dat vraag ik mij weleens af, namelijk.
Het maakt niet uit, daarvoor was het al eeuwen vechten om een stuk land.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Hoe had de wereld eruit gezien als de Duitse politicus meneer Hitler de kans had gekregen om zijn plan om de joodse bevolking naar Madagaskar te verplaatsen, ten uitvoer had kunnen brengen? Dat vraag ik mij weleens af, namelijk.
Kijk The Man in the High Castle op Netflix (of Prime)?quote:Op maandag 23 maart 2026 12:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Nee, dat is waar. Israel wordt niet bedreigd. Door niemand niet.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:49 schreef Nexum het volgende:
[..]
Israël wordt niet bedreigd. Alle Iraanse proxies zijn verzwakt. Ze lopen geen enkel gevaar. Israël is inderdaad de agressor in het Midden-Oosten.
De geschiedenisboeken worden geschreven door de overwinnaars.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:56 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het was de bedoeling ze daar de hongerdood te laten sterven, dat weet je?
Niet. Wel heb ik het idee (en volgens mij veel in dit topic met mij) dat de oplossing niet ligt in het halve land te veranderen in een krater.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, dat is waar. Israel wordt niet bedreigd. Door niemand niet.
Dat hebben we gezien in de afgelopen jaren, en die daarvoor.
Hoe zie je een oplossing voor je voor die regio dan?
Je reinste marktmanipulatie, voor de ogen van de hele wereld.quote:
Volgens mij he, is Iran 'grote satan' al een aantal decennia aan het bedreigen. Dat is niet van Trump periode af.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Lol. En de VS is geen buurland uit het MO, dat klopt wel ja.
Dann hätten wir dieses Gespräch auf forum.fok.de auf Deutsch geführt.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Maar misschien dat de bevolking dan wel in opstand komt? En dan natuurlijk niet tegen de landen die hun eigen land in puin hebben gegooid he, dat moeten we niet willen met z'n allen.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:58 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Niet. Wel heb ik het idee (en volgens mij veel in dit topic met mij) dat de oplossing niet ligt in het halve land te veranderen in een krater.
Zijn minions zijn zeer effectief, als je het probleem aankaart is het 'Dus jij bent een aanhanger van Iran'?quote:Op maandag 23 maart 2026 12:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Je reinste marktmanipulatie, voor de ogen van de hele wereld.
En hij komt er mee weg![]()
Israël gaat zich op zichzelf richten, de steun uit de VS wordt opgeschort en het Westen bemoeit zich niet meer met het Midden-Oosten en met dit piepkleine land wat na decennia nu echt wel eens mag leren om op eigen poten te staan. Van ons wordt nu ook verwacht dat wij op eigen benen gaan staan. Israël zoekt het lekker zelf uit. Waarom moeten wij ons bekommeren om hun?quote:Op maandag 23 maart 2026 12:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, dat is waar. Israel wordt niet bedreigd. Door niemand niet.
Dat hebben we gezien in de afgelopen jaren, en die daarvoor.
Hoe zie je een oplossing voor je voor die regio dan?
'Dank je wel voor het verwoesten van mijn huis en bombarderen van de school waar mijn kind op zat! 'quote:Op maandag 23 maart 2026 13:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar misschien dat de bevolking dan wel in opstand komt? En dan natuurlijk niet tegen de landen die hun eigen land in puin hebben gegooid he, dat moeten we niet willen met z'n allen.
Ja, want anders had een ander het gedaan, en dat moet je niet willen.quote:Op maandag 23 maart 2026 13:03 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
'Dank je wel voor het verwoesten van mijn huis en bombarderen van de school waar mijn kind op zat! '
Zoiets?
Iran wordt letterlijk platgegooidquote:Op maandag 23 maart 2026 12:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Israel richt zich op zichzelf. Op het overleven van het land. Is het een tijdje rustig vinden dat de pali's 'te weinig aandacht is voor hun zaak' een moorden ze een heel feest uit en nog wat extra willekeurig spul wat ze kunnen vinden.quote:Op maandag 23 maart 2026 13:01 schreef Nexum het volgende:
[..]
Israël gaat zich op zichzelf richten, de steun uit de VS wordt opgeschort en het Westen bemoeit zich niet meer met het Midden-Oosten en met dit piepkleine land wat na decennia nu echt wel eens mag leren om op eigen poten te staan. Van ons wordt nu ook verwacht dat wij op eigen benen gaan staan. Israël zoekt het lekker zelf uit. Waarom moeten wij ons bekommeren om hun?
In dergelijke landen is zulke praat dan ook vooral voor binnenlandse consumptie, bedoeld om aan de bevolking te laten zien hope sterk het regime wel niet is.quote:Op maandag 23 maart 2026 13:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Volgens mij he, is Iran 'grote satan' al een aantal decennia aan het bedreigen. Dat is niet van Trump periode af.
Maar mooie hap zand weer die je probeert te gooien in de ogen.
Vertel me, wie frustreert over de jaren heen continu de vredesvoorstellen tussen de pali's en Israel?
Het helpt ook niet echt als je ze laat leven in een kutstrook achter hekken. Welk volk dan ook, als je ze gaat onderdrukken en opsluiten, dan komen daar nooit goede dingen uit, zelfs als ze niets terug zouden doen.quote:Op maandag 23 maart 2026 13:07 schreef Red_85 het volgende:
Israel richt zich op zichzelf. Op het overleven van het land. Is het een tijdje rustig vinden dat de pali's 'te weinig aandacht is voor hun zaak' een moorden ze een heel feest uit en nog wat extra willekeurig spul wat ze kunnen vinden.
Correctie: het regime, de defensie en de manier waarop het regime geld peurt wordt platgegooid. Niet heel Iran. Lukraak raketten op gebouwen afvuren, dat is Iran wel aan het doen op Israel.quote:
Die mindset zal er niet beter op worden als je huis plat wordt gebombardeerd.quote:Op maandag 23 maart 2026 13:07 schreef Red_85 het volgende:
Lijkt wel alsof jouw manier een beetje is als 'leave the muslims alone', maar denk je echt dat er dan een duurzame vrede kan komen als die moslims een mindset hebben van 'from the river...'?
Dat zie je helaas bij heel veel religies. Puntje bij paaltje kunnen alle andere mensen de tering krijgen en is hun leven niets waard.quote:Op maandag 23 maart 2026 13:11 schreef Since2003 het volgende:
Jammer dat de Appelsapjes de hele wereld bij deze oorlog willen betrekken. Anders komt hun Messiah niet.
Genoeg, zolang ze maar uit arme gezinnen komen. Sterven voor puissant rijke landgenoten is nog nooit zo glorieus geweest als nu.quote:Op maandag 23 maart 2026 13:07 schreef Vis1980 het volgende:
Hoeveel van je eigen tieners is de oorlog in Iran eigenlijk waard?
ASYLANTENHEIM? NEIN DANKE.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
quote:Trump: vijf dagen geen aanvallen op Iraanse energievoorzieningen
De Amerikaanse president Trump zegt dat de VS de komende vijf dagen geen aanvallen zal uitvoeren op Iraanse energievoorzieningen. Dat is volgens hem het gevolg van "zeer goede en productieve" gesprekken tussen de twee landen "over de volledige en definitieve beëindiging van de vijandelijkheden in het Midden-Oosten". Dat overleg vond dit weekend plaats, zegt Trump.
Kort na de bekendmaking van het nieuws daalden de olieprijzen met zo'n 10 procent.
De gesprekken zullen deze week doorgaan, schrijft Trump op zijn socialemediakanaal Truth Social. Het is onduidelijk of ook Israël voorlopig zal stoppen met de aanvallen op energiefaciliteiten. Iran heeft nog niet gereageerd op de aankondiging van de VS.
Trump dreigde gisteren dat de VS de Iraanse energiesector zou bombarderen als het land de Straat van Hormuz niet binnen 48 uur zou heropenen. Die deadline zou komende nacht aflopen.
Een goy of de goyim zijn geen mensen in hun optiek. Staan letterlijk gelijk aan dieren. Nogal een nuance verschilletje. Goyim kunnen zich niet eens bekeren.quote:Op maandag 23 maart 2026 13:13 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat zie je helaas bij heel veel religies. Puntje bij paaltje kunnen alle andere mensen de tering krijgen en is hun leven niets waard.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |