abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 maart 2026 @ 10:50:51 #151
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220411322
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 10:13 schreef beefkeek het volgende:

[..]
[..]
Ja, volledig proportioneel inderdaad.

In de volksmond noemen we dit landjepik.
Dit is op geen enkele wijze goed te praten :{w :r
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 23 maart 2026 @ 10:51:02 #152
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_220411323
12x SW nu in JENA track boven NL ri Golf.

quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 10:41 schreef UitStraling het volgende:
The White House
@:Trump

PEACE THROUGH STRENGTH.

KRAFT DURCH FREUDE

Zoek maar eens op.
pi_220411324
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 10:40 schreef Perrin het volgende:
In de vierde week van de oorlog staan Trump vier wegen open: onderhandelen, zich terugtrekken, doorgaan of escaleren. Geen van deze opties is zonder nadelen, en Iran heeft invloed op hoe elk scenario zich zal ontvouwen.[...]

[ x ]
Niet alleen Iran.
Ook Israël.
En ik vermoed dat de eerste 2 opties (onderhandelen, zich terugtrekken) niet zo goed zullen vallen bij Netanyahu.

quote:
Een oorlog beginnen is gemakkelijk; hem beëindigen is moeilijk.
Helemaal als je die oorlog met z'n tweeën begint en wellicht gaat blijken, naarmate de tijd verstrijkt, dat er niet in ieder opzicht sprake is van gedeelde inzichten en belangen.
Ik doe het ff rustig aan.
  maandag 23 maart 2026 @ 10:53:07 #154
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220411330
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 10:31 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Ook Antillianen in de UK van 18 ?
enkelband
  maandag 23 maart 2026 @ 10:56:03 #155
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220411344
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 10:26 schreef alternatif het volgende:

[..]
Er gaat geen grondinvasie komen maar er worden wel alvast 2k troepen gestuurd.
Voor een grondoffensief wordt doorgaans uitgegaan dat je een 3:1 overwicht moet hebben tov de verdedigende partij.

Dus met 2000 mariniers heb je een ietsiepietsie te weinig.
A murky, forgotten land.
pi_220411356
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2026 10:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, daar vraag ik al de hele tijd naar maar die alternatieven komen maar niet.

Het prima is om het handelen van Israël te bekritiseren, maar draag dan tenminste opties aan hoe men het wel zou moeten doen. Nu zien we (zoals gewoonlijk) dat Israël wordt aangevallen en mensen selectief de tegenreactie gaan problematiseren.
Dus ik mag geen kritiek hebben zolang ik geen alternatieve oplossing heb?

quote:
Nee, feitelijk. Want dit is letterlijk wat je doet. Jij hebt het alleen over de effecten van de oorlog op Libanezen, niet op Israëliërs.
Dat ik in de afgelopen jaren niet expliciet mijn afkeuring tegen elke situatie die plaatsgevonden heeft tegen Israël heeft uitgesproken betekent niet dat ik er geen tegenstander van ben.

Ik heb het over de effecten van de oorlog op Libanezen omdat op dit moment Libanon gebombardeerd wordt. Als Libanon (of Hezbollah, Hamas of wie ook) bommen op Israël gooit en jij dat hier post zal ik daar voortaan ook expliciet mijn afkeuring voor uitspreken.

Het is mijn fout. Ik nam aan dat op het moment dat je niet expliciet aangeeft ergens een voorstander van te zijn, dat de rest intelligent genoeg is aan te nemen dat je die situatie niet goedkeurt. Ik zal duidelijker zijn.

quote:
Wie zegt dat deze bufferzone niet tijdelijk is? Israël heeft al vaker aanwezigheid gehad in het Zuiden van Libanon en is uiteindelijk ook altijd weer vertrokken. Die aanwezigheid was het gevolg van het feit dat men vanuit daar werd aangevallen.
Het vernietigen van huizen van bewoners van Libanon zodat zij een bufferzone kunnen maken geeft daar niet de schijn van, vind je ook niet?

Maargoed, heb je toch weer 40 posts aan slachtofferrol kunnen spelen, ik hoop dat het je gebracht heeft wat je zocht.

Simpele samenvatting is als volgt: Hamas is kut, Hezbollah is kut. Libanon is kut vanwege Hezbollah, Iran is kut vanwege hun leiding, Israël is kut vanwege hun buitensporige overreactie, VS is kut vanwege hun buitensporige overreactie.

Zo beter?
  maandag 23 maart 2026 @ 10:57:38 #157
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220411357
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 10:51 schreef PluggieOD het volgende:
12x SW nu in JENA track boven NL ri Golf.
[..]
KRAFT DURCH FREUDE

Zoek maar eens op.
Wat zijn SW?
A murky, forgotten land.
  maandag 23 maart 2026 @ 11:03:46 #158
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220411380
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 10:57 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Dus ik mag geen kritiek hebben zolang ik geen alternatieve oplossing heb?
Het mag wel, maar het is nogal zinloos, helemaal als je dit selectief doet. Helaas is dit de norm bij sommigen.
quote:
[..]
Dat ik in de afgelopen jaren niet expliciet mijn afkeuring tegen elke situatie die plaatsgevonden heeft tegen Israël heeft uitgesproken betekent niet dat ik er geen tegenstander van ben.

Ik heb het over de effecten van de oorlog op Libanezen omdat op dit moment Libanon gebombardeerd wordt. Als Libanon (of Hezbollah, Hamas of wie ook) bommen op Israël gooit en jij dat hier post zal ik daar voortaan ook expliciet mijn afkeuring voor uitspreken.

Het is mijn fout. Ik nam aan dat op het moment dat je niet expliciet aangeeft ergens een voorstander van te zijn, dat de rest intelligent genoeg is aan te nemen dat je die situatie niet goedkeurt. Ik zal duidelijker zijn.
De effecten voor de Libanezen zijn zeker vervelend, dat heeft nog niemand willen ontkennen. Israël moet echter iets doen omdat anders de gevolgen voor de Israëliërs aanhoudend vervelend zijn.

Libanon heeft het ook nagelaten om Hezbollah af te stoppen naarmate dat het begon te groeien. Nu wil een deel van de Libanezen (waaronder de huidige regering) graag af van Hezbollah, maar men is niet meer in staat dit te doen doordat Hezbollah sterker is dan het eigen leger.
quote:

Maargoed, heb je toch weer 40 posts aan slachtofferrol kunnen spelen, ik hoop dat het je gebracht heeft wat je zocht.
Hele rare claim, want ik woon niet in het gebied van de oorlog. Waarom ik dus een slachtoffer zou zijn blijft onduidelijk. Wat je bedoelt is dat ik een weerwoord biedt op wat jij (en een aantal anderen) zoal posten. Dat heeft niets met slachtofferschap te maken maar met een discussie aangaan, daar is een forum voor bedoelt.
quote:
Simpele samenvatting is als volgt: Hamas is kut, Hezbollah is kut. Libanon is kut vanwege Hezbollah, Iran is kut vanwege hun leiding, Israël is kut vanwege hun buitensporige overreactie, VS is kut vanwege hun buitensporige overreactie.

Zo beter?
Het is inderdaad prima dit te vinden. Maar wat we 9 van de 10 keer zien is dat de kritiek zich selectief op Israël (en de VS) focust en de andere spelers buiten schot blijven in het wereldbeeld van sommigen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220411415
Ik overweeg een disclaimer toe te voegen aan al mijn posts met een lijst van kutlanden in deze wereld.

quote:
Toby56's LIJST MET KUTLANDEN
A: Afghanistan, Albanië, Algerije, Andorra, Angola, Argentinië, Armenië, Australië, Azerbeidzjan.
B: Bahama's, Bahrein, Bangladesh, Barbados, België, Belize, Benin, Bhutan, Bolivia, Bosnië-Herzegovina, Botswana, Brazilië, Brunei, Bulgarije, Burkina Faso, Burundi.
C: Cambodja, Canada, Centraal-Afrikaanse Republiek, Chili, China, Colombia, Comoren, Congo-Brazzaville, Congo (Democratische Republiek), Costa Rica, Cuba, Cyprus.
D: Denemarken, Djibouti, Dominica, Dominicaanse Republiek, Duitsland.
E: Ecuador, Egypte, El Salvador, Equatoriaal-Guinea, Eritrea, Estland, Ethiopië.
F-G: Fiji, Filipijnen, Finland, Frankrijk, Gabon, Gambia, Georgië, Ghana, Grenada, Griekenland, Guatemala, Guinee, Guinee-Bissau, Guyana.
H-I: Haïti, Honduras, Hongarije, Ierland, IJsland, India, Indonesië, Irak, Iran, Israël, Italië, Ivoorkust.
J-K: Jamaica, Japan, Jemen, Jordanië, Kaapverdië, Kameroen, Kazachstan, Kenia, Kirgizië, Kiribati, Koeweit, Kroatië.
L-M: Laos, Lesotho, Letland, Libanon, Liberia, Libië, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Madagascar, Malawi, Maldiven, Maleisië, Mali, Malta, Marokko, Marshalleilanden, Mauritanië, Mauritius, Mexico, Micronesië, Moldavië, Monaco, Mongolië, Montenegro, Mozambique, Myanmar.
N-O: Namibië, Nauru, Nederland, Nepal, Nicaragua, Nieuw-Zeeland, Niger, Nigeria, Noord-Korea, Noord-Macedonië, Noorwegen, Oeganda, Oekraïne, Oezbekistan, Oman, Oostenrijk, Oost-Timor.
P-R: Pakistan, Palau, Palestina, Panama, Papoea-Nieuw-Guinea, Paraguay, Peru, Polen, Portugal, Qatar, Roemenië, Rusland, Rwanda.
S: Saint Kitts en Nevis, Saint Lucia, Saint Vincent en de Grenadines, Salomonseilanden, Samoa, San Marino, Sao Tomé en Principe, Saoedi-Arabië, Senegal, Servië, Seychellen, Sierra Leone, Singapore, Slovenië, Slowakije, Soedan, Somalië, Spanje, Sri Lanka, Suriname, Swaziland (Eswatini), Syrië.
T-V: Tadzjikistan, Tanzania, Thailand, Togo, Tonga, Trinidad en Tobago, Tsjaad, Tsjechië, Tunesië, Turkije, Turkmenistan, Tuvalu, Uruguay, Vanuatu, Vaticaanstad, Venezuela, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Arabische Emiraten, Verenigde Staten, Vietnam.
W-Z: Wit-Rusland (Belarus), Zambia, Zimbabwe, Zuid-Afrika, Zuid-Korea, Zuid-Soedan, Zweden, Zwitserland.
Zodat ik daarna, mocht ik specifieke kritiek op 1 van die specifieke kutlanden hebben, tenminste rustig en ongestoord mijn gang kan gaan, zonder geklaag dat ik te eenzijdig kritiek heb op kutland A of B.
pi_220411442
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het mag wel, maar het is nogal zinloos, helemaal als je dit selectief doet. Helaas is dit de norm bij sommigen.
[..]
De effecten voor de Libanezen zijn zeker vervelend, dat heeft nog niemand willen ontkennen. Israël moet echter iets doen omdat anders de gevolgen voor de Israëliërs aanhoudend vervelend zijn.

Libanon heeft het ook nagelaten om Hezbollah af te stoppen naarmate dat het begon te groeien. Nu wil een deel van de Libanezen (waaronder de huidige regering) graag af van Hezbollah, maar men is niet meer in staat dit te doen doordat Hezbollah sterker is dan het eigen leger.
[..]
Hele rare claim, want ik woon niet in het gebied van de oorlog. Waarom ik dus een slachtoffer zou zijn blijft onduidelijk. Wat je bedoelt is dat ik een weerwoord biedt op wat jij (en een aantal anderen) zoal posten. Dat heeft niets met slachtofferschap te maken maar met een discussie aangaan, daar is een forum voor bedoelt.
[..]
Het is inderdaad prima dit te vinden. Maar wat we 9 van de 10 keer zien is dat de kritiek zich selectief op Israël (en de VS) focust en de andere spelers buiten schot blijven in het wereldbeeld van sommigen.
Een slachtofferrol aannemen is niet hetzelfde als slachtoffer zijn.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220411449
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:10 schreef Toby56 het volgende:
Ik overweeg een disclaimer toe te voegen aan al mijn posts met een lijst van kutlanden in deze wereld.
[..]
Zodat ik daarna, mocht ik specifieke kritiek op 1 van die specifieke kutlanden hebben, tenminste rustig en ongestoord mijn gang kan gaan, zonder geklaag dat ik te eenzijdig kritiek heb op kutland A of B.
Je kunt ook gewoon zeggen dat je een rothekel aan mensen hebt.
pi_220411466
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik vind het niet zinloos. Ik vind het juist belangrijk om je afkeur (of goedkeuring) uit te spreken voor dit soort situaties.

quote:
En nu zijn de gevolgen voor vrijwel de hele wereld, inclusief Israël vervelend. Misschien had dit dan toch op een andere manier aangepakt moeten worden.

quote:
Dat praat toch niet goed dat civiele infrastructuur vernietigd wordt en huizen vernietigd worden?

quote:
Vrijwel elke post geef je aan hoe vervelend het voor Israël is. Op het moment dat ik aangeef moeite te hebben met hoe hard de reactie op Iran of Libanon is, is het weerwoord "maar het is voor Israël ook zwaar".

quote:
Volgens mij is er veel kritiek op alle partijen, inclusief de VS en Israël.
pi_220411477
quote:
10s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:16 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Je kunt ook gewoon zeggen dat je een rothekel aan mensen hebt.
Die lijst wordt me veel te lang.
200 landen passen al niet in mijn signature.
Maar bedankt voor de tip, ik zal het overwegen als ik kritiek uit op een bepaald mens. Zodat ik dat ongestoord kan doen, zonder dat er weer geklaagd wordt dat ik te eenzijdig kritiek heb op mens A of B.
"Ja maar, Hunter Biden."
  maandag 23 maart 2026 @ 11:25:42 #164
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220411504
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:18 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Ik vind het niet zinloos. Ik vind het juist belangrijk om je afkeur (of goedkeuring) uit te spreken voor dit soort situaties..
Dat moet dat consequent worden gedaan, niet selectief.
quote:
[..]
En nu zijn de gevolgen voor vrijwel de hele wereld, inclusief Israël vervelend. Misschien had dit dan toch op een andere manier aangepakt moeten worden.
Prima, maar welke andere manieren moeten we dan aan denken? Hier loopt de discussie telkens vast.
quote:
[..]
Dat praat toch niet goed dat civiele infrastructuur vernietigd wordt en huizen vernietigd worden?
Dat ligt er geheel aan met welk doel dit gebeurt. Als Israël dit doet om de eigen veiligheid te garanderen en een bufferzone te creëren is het begrijpelijk, doet men dit bijvoorbeeld enkel om terrein te annexeren is het niet goed.
quote:
[..]
Vrijwel elke post geef je aan hoe vervelend het voor Israël is. Op het moment dat ik aangeef moeite te hebben met hoe hard de reactie op Iran of Libanon is, is het weerwoord "maar het is voor Israël ook zwaar".
Ik heb dit letterlijk twee keer genoemd tot op heden. We zien met name dat tijdens zulke discussies de aandacht met name ligt bij de slachtoffers van de partij waar Israël mee in gevecht is, ook al zijn zij de oorlog zelf begonnen.
quote:
[..]
Volgens mij is er veel kritiek op alle partijen, inclusief de VS en Israël.
Dat klopt dan niet. Er is eigenlijk alleen maar kritiek op de VS en Israël, met name vanuit twee specifieke kanten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 23 maart 2026 @ 11:26:05 #165
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220411506
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 01:46 schreef HiZ het volgende:

[..]
En als dat ‘elders’ Israël heeft geef ik weinig voor de overlevingskans van Iran. We hebben dan wel ons eerste echte nucleaire conflict te pakken.

Ik zou me er niet te veel op verheugen.
Wie heeft het over verheugen en wie zijn "we" ?

Iran vernietigen met een atoombom, lijkt mij imaginair en vooral gebaseerd op de vele Hollywood films, niet te vergeten de bommen op Japan die zich in een totaal andere situatie bevonden.

Iran is een zeer bergachtig land. Ja je kunt het lokaal platwalsen maar itt menig andere (verbonden) ideologie, zal de religieuze overtuiging het winnen van het drukzetten. Oeoa manier heeft het denken post gevat te hebben dat toebrengen van bloedig geweld tot onderwerping leidt. Ik ben dan benieuwd wat de aanvaller meent te kunnen winnen anders dan, zie je wel we kunnen hele dure bommen gooien.

Ik herhaal, wanneer USA besluit de energie cq reactorfaciliteiten te bombarderen, wat ook schade/risico/gevolgen kent voor de Straat van Hormus, heeft Iran geen enkele reden (meer) om terughoudender te zijn. De dood is er,en de gladiolen komen wellicht met wraak.

Ergens zal één van de 30-32 onafhankelijk opererende Iraanse regio's, besluiten dat het (ballistisch) afvuren van een vuile bom met een paar kilo opgewerkte rotzooi die de leefwereld elders aantast, dient tot vergelding van dit voortschrijdend inzicht. Enne, het kapot schieten van een vuile bom boven Tel Aviv, die dan alsnog tot stof vergaat, lijkt mij ook geen goed plan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 23 maart 2026 @ 11:27:13 #166
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220411509
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:25 schreef HowardRoark het volgende:
Dat moet
Lol, want jij bepaalt dat eventjes hier?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_220411530
quote:

[..]
Dat klopt dan niet. Er is eigenlijk alleen maar kritiek op de VS en Israël, met name vanuit twee specifieke kanten.
Ik ben zo'n specifieke kant. Ik geef het maar toe.
Ja, ik ben dol op het regime van Iran.
Daarom ben ik tegen deze oorlog, want ik vind het zo zielig voor die lieve oude baardmannetjes.
Het knuffelt zo lekker namelijk, met die baarden.
Bovendien gaat er niets boven een regime waarbij kerk en staat één zijn. Dat is toch gewoon het beste.
God voâh ons Allâh.

8)7

Disclaimer:

quote:
Toby56's LIJST MET KUTLANDEN
Afghanistan, Albanië, Algerije, Andorra, Angola, Argentinië, Armenië, Australië, Azerbeidzjan, Bahama's, Bahrein, Bangladesh, Barbados, België, Belize, Benin, Bhutan, Bolivia, Bosnië-Herzegovina, Botswana, Brazilië, Brunei, Bulgarije, Burkina Faso, Burundi, Cambodja, Canada, Centraal-Afrikaanse Republiek, Chili, China, Colombia, Comoren, Congo-Brazzaville, Congo (Democratische Republiek), Costa Rica, Cuba, Cyprus, Denemarken, Djibouti, Dominica, Dominicaanse Republiek, Duitsland, Ecuador, Egypte, El Salvador, Equatoriaal-Guinea, Eritrea, Estland, Ethiopië, Fiji, Filipijnen, Finland, Frankrijk, Gabon, Gambia, Georgië, Ghana, Grenada, Griekenland, Guatemala, Guinee, Guinee-Bissau, Guyana, Haïti, Honduras, Hongarije, Ierland, IJsland, India, Indonesië, Irak, Iran, Israël, Italië, Ivoorkust, Jamaica, Japan, Jemen, Jordanië, Kaapverdië, Kameroen, Kazachstan, Kenia, Kirgizië, Kiribati, Koeweit, Kroatië, Laos, Lesotho, Letland, Libanon, Liberia, Libië, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Madagascar, Malawi, Maldiven, Maleisië, Mali, Malta, Marokko, Marshalleilanden, Mauritanië, Mauritius, Mexico, Micronesië, Moldavië, Monaco, Mongolië, Montenegro, Mozambique, Myanmar, Namibië, Nauru, Nederland, Nepal, Nicaragua, Nieuw-Zeeland, Niger, Nigeria, Noord-Korea, Noord-Macedonië, Noorwegen, Oeganda, Oekraïne, Oezbekistan, Oman, Oostenrijk, Oost-Timor, Pakistan, Palau, Palestina, Panama, Papoea-Nieuw-Guinea, Paraguay, Peru, Polen, Portugal, Qatar, Roemenië, Rusland, Rwanda, Saint Kitts & Nevis, Saint Lucia, Saint Vincent & Grenadines, Salomonseilanden, Samoa, San Marino, Sao Tomé & Principe, Saoedi-Arabië, Senegal, Servië, Seychellen, Sierra Leone, Singapore, Slovenië, Slowakije, Soedan, Somalië, Spanje, Sri Lanka, Suriname, Swaziland, Syrië, Tadzjikistan, Tanzania, Thailand, Togo, Tonga, Trinidad & Tobago, Tsjaad, Tsjechië, Tunesië, Turkije, Turkmenistan, Tuvalu, Uruguay, Vanuatu, Vaticaanstad, Venezuela, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Arabische Emiraten, Verenigde Staten, Vietnam, Wit-Rusland, Zambia, Zimbabwe, Zuid-Afrika, Zuid-Korea, Zuid-Soedan, Zweden, Zwitserland

[ Bericht 1% gewijzigd door Toby56 op 23-03-2026 11:37:38 ]
  maandag 23 maart 2026 @ 11:33:02 #168
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220411535
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Laat ik het zo zeggen, als mensen stellen daadwerkelijk in te zitten met de gevolgen van oorlog is het natuurlijk wel zo logisch om hier dan ook consequent in te zijn. Als men dit niet is dan lijkt er met name een antipathie jegens een of twee partijen een rol te spelen. En we weten natuurlijk ook wel dat dit meer dan eens het geval is.

Er is een aanzienlijk groep mensen die een ontiegelijke hekel aan Israël heeft, waarvan sommigen zelfs vinden dat het land eigenlijk maar opgedoekt dient te worden omdat het geen legitiem land zou zijn. En die sentimenten zijn met name aanwezig in Islamitische contreien, maar ook in progressief linkse contreien.

Daarmee kiest men dus structureel de kant voor de partijen die Israël aanvallen, dat wordt ofwel schoorvoetend afgekeurd, genegeerd of zelfs gerechtvaardigd en vervolgens alles wat Israël terugdoet wordt onder een vergrootglas gelegd en met de grootste hysterie veroordeeld. Dat mag natuurlijk, maar dan sta je niet meer neutraal of objectief in zo een conflict of oorlog.
pi_220411537
twitter
  maandag 23 maart 2026 @ 11:33:45 #170
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220411542
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Wie anders dan de webcare van de Trump-Netanyahu combinatie zou dan ons moreel kompas moeten zijn?
Huilen dan.
pi_220411545
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Laat ik het zo zeggen, als mensen stellen daadwerkelijk in te zitten met de gevolgen van oorlog is het natuurlijk wel zo logisch om hier dan ook consequent in te zijn. Als men dit niet is dan lijkt er met name een antipathie jegens een of twee partijen een rol te spelen. En we weten natuurlijk ook wel dat dit meer dan eens het geval is.
Neem je me nou in de maling?
Dat meen je toch niet zeker?
  maandag 23 maart 2026 @ 11:34:54 #172
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220411546
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:10 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Gewoon in je signature zetten.

Waarom staat Israël er eigenlijk tussen, heb je soms iets tegen Joden?

:P
  maandag 23 maart 2026 @ 11:35:11 #173
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220411548
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:33 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 23 maart 2026 @ 11:36:29 #174
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220411552
quote:

[..]

Er is een aanzienlijk groep mensen die een ontiegelijke hekel aan Israël heeft, waarvan sommigen zelfs vinden dat het land eigenlijk maar opgedoekt dient te worden omdat het geen legitiem land zou zijn. En die sentimenten zijn met name aanwezig in Islamitische contreien, maar ook in progressief linkse contreien.

Daarmee kiest men dus structureel de kant voor de partijen die Israël aanvallen, dat wordt ofwel schoorvoetend afgekeurd, genegeerd of zelfs gerechtvaardigd en vervolgens alles wat Israël terugdoet wordt onder een vergrootglas gelegd en met de grootste hysterie veroordeeld. Dat mag natuurlijk, maar dan sta je niet meer neutraal of objectief in zo een conflict of oorlog.
Jeetje, wat haal je er allemaal weer bij. Jij bepaalt dat niet, fluitketel.
pi_220411553
quote:
6s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:34 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Gewoon in je signature zetten.
Past niet.

quote:
Waarom staat Israël er eigenlijk tussen, heb je soms iets tegen Joden?

:P
Dat wil een enkeling mij wel doen geloven, ja.
Maar om zeer persoonlijke redenen heb ik helemaal NIETS tegen Joden.
  maandag 23 maart 2026 @ 11:37:36 #176
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220411558
quote:
10s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wie anders dan de webcare van de Trump-Netanyahu combinatie zou dan ons moreel kompas moeten zijn?
Tja, als je dat vergelijkt met de 'Hezbollah-Hamas-IRGC webcare', zou ik toch liever aan de kant van Israël en de VS staan.
  maandag 23 maart 2026 @ 11:38:20 #177
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220411563
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:36 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Jeetje, wat haal je er allemaal weer bij. Jij bepaalt dat niet, fluitketel.
Ach, en het enige wat rest is een sneer op de man. Het is weer veelzeggend.
pi_220411568
quote:

[..]

Amen.
pi_220411569
quote:

[..]
Dat moet dat consequent worden gedaan, niet selectief.
Nee hoor, dat hoeft niet. Of kan ik er vanuit gaan dat jij voorstander bent van alle zaken waar je je niet over uitspreekt?

quote:
Prima, maar welke andere manieren moeten we dan aan denken? Hier loopt de discussie telkens vast.
Als ik het antwoord hierop had had ik Hegseth wel vervangen.

quote:
Dat ligt er geheel aan met welk doel dit gebeurt. Als Israël dit doet om de eigen veiligheid te garanderen en een bufferzone te creëren is het begrijpelijk, doet men dit bijvoorbeeld enkel om terrein te annexeren is het niet goed.
Ja, als. Op dit moment is er geen reden aan te nemen dat dat zo is, behalve dat Israel opdracht heeft gegeven die huizen te vernietigen. Het hangt er vanaf met welke bril je kijkt naar deze oorlog om te bepalen of je dat wel of geen probleem vindt blijkbaar.

quote:
Ik heb dit letterlijk twee keer genoemd tot op heden. We zien met name dat tijdens zulke discussies de aandacht met name ligt bij de slachtoffers van de partij waar Israël mee in gevecht is, ook al zijn zij de oorlog zelf begonnen.
Nee hoor, jij plaatst jezelf en Israel in de slachtofferrol.

quote:
Welke twee specifieke kanten?
  maandag 23 maart 2026 @ 11:39:49 #180
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220411577
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, als je dat vergelijkt met de 'Hezbollah-Hamas-IRGC webcare', zou ik toch liever aan de kant van Israël en de VS staan.
Gelukkig is dat een vals dilemma en hoef je helemaal niet te kiezen tussen deze twee extremistische uitersten.
Huilen dan.
  maandag 23 maart 2026 @ 11:40:27 #181
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220411581
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ach, en het enige wat rest is een sneer op de man. Het is weer veelzeggend.
Tuurlijk, draai het maar weer om. Je deelt de hele tijd sneren uit, veinst een fatsoenlijke discussie, maar ondertussen doe je net alsof jij zo netjes bent.

Nogmaals, er zijn geen regels over 'je mag X niet zeggen dals je hier niet genoeg Y hebt gezegd'.
pi_220411586
quote:
7s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Gelukkig is dat een vals dilemma en hoef je helemaal niet te kiezen tussen deze twee extremistische uitersten.
Je weet dat Amerika en Israël terugvechten tegen Iran en zijn proxy's?
  maandag 23 maart 2026 @ 11:43:19 #183
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220411596
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:40 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Huh, nee? Kan je ons daarover wat meer vertellen?
Huilen dan.
  maandag 23 maart 2026 @ 11:43:25 #184
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220411597
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 07:29 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat wisten we al 30+ jaar. Net als de Houthi's en iedereen die in de buurt van 'choke points' woont of een stel nucleaire wapens heeft.

Daarom is het dus verstandig niet te ver te escaleren en dat wanneer je dat wel doet, je een goed onderbouwd plan hebt, in plaats van 'we zien wel hoever we komen'.
Zonder plan, is alles gedoemd om te mislukken. Natuurlijk kun je achteraf ver(s)tellen dat er wel een plan was.

Indien men invloed had willen hebben op de koers van Iran, hadden men - USA c.s. - dit veel beter dit kunnen doen via aanzetten tot verandering van regime. De weg nu, door maar wat (w)raak te schieten in de - elders belangrijke - aorta, resulteert in wie dan het langste bloed kan (uit)pompen.
Hierbij heeft Iran het voordeel dat het (militair gezien) een onneembaar land is met dat de aangevoerde munitie om haar te overtuigen en zich tegen aanvallen te verdedigen, simpelweg eindig is. Dit nog even los dat de USA bevolking nog sneller geen zin zal hebben in bodybags vanuit weer een verloren oorlog. Trump heeft de Joker en Iran de rest van het kaartendek.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220411600
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:40 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Vertel.

Ach nee, laat ook maar zitten eigenlijk.
  FOK!Fotograaf maandag 23 maart 2026 @ 11:43:49 #186
364681 over_hedge
pi_220411601
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Niemand zegt ook maar iets goeds over die groepen. En toch blijf je dit soort dingen roepen :')
Kom eens wat wat voorbeelden waar mensen goedpraten wat die terror groepen doen

Die tweede zin laat precies zien waar het probleem is. Jij kiest een kant. En praat dan alles goed van die kant.
Ipv kijken naar wat er gebeurt en daar zelf een mening over vormen staat jouw mening al vast. Omdat je mening bij de kant die je kiest moet horen.

en dat zie je zelf vast anders. Maar zo kom je nogal over. vandaar dat zoveel mensen dit op verschillende manieren over je zeggen. Komt niet uit de lucht vallen of zo.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_220411614
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:43 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Niemand zegt ook maar iets goeds over die groepen. En toch blijf je dit soort dingen roepen :')
In vredesnaam, vraag zulke dingen toch niet!

...

Ik ga er weer even voor zitten.
B:)B
  maandag 23 maart 2026 @ 11:47:08 #188
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220411618
quote:

[..]
Wat je hier doet is inderdaad een vals dilemma scheppen.

Je zet de VS en Israël op het niveau van Iran om vervolgens alles collectief af te keuren. Dit is hetzelfde als Oekraïne op het niveau van de Russen zetten of de geallieerden op het niveau van de Duitsers en vervolgens naar beide te wijzen.

Het is een nogal valse manier van de discussie bedrijven. Als je niet wilt zien dat de VS en Israël hier de goede kant zijn en het Iraanse regime de slechte kant, ongeacht wat je misschien van de persoon Trump of Netanyahu vindt, dan redeneer je al op valse gronden.

Denk maar eens na, waar zou je liever en vrijer kunnen vertoeven? New York en Tel Aviv of Teheran? En als je nu zou willen beweren dat dit allemaal hetzelfde is dan houdt de discussie hier wel op.
  maandag 23 maart 2026 @ 11:47:25 #189
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220411620
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:43 schreef over_hedge het volgende:

[..]
"Ja maar ik vind dat mensen zich niet genoeg uitspreken tegen <willekeurig fenomeen> dus mag je ook geen kritiek hebben op de VS en Israël :'( :'( !!!"
Huilen dan.
  maandag 23 maart 2026 @ 11:48:44 #190
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220411627
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat je hier doet is inderdaad een vals dilemma scheppen.
[Knip]
Het is een nogal valse manier van de discussie bedrijven.
Tranen met tuiten gelachen :')
Huilen dan.
  maandag 23 maart 2026 @ 11:50:30 #191
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220411636
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:43 schreef Vallon het volgende:

[..]
Zonder plan, is alles gedoemd om te mislukken. Natuurlijk kun je achteraf ver(s)tellen dat er wel een plan was.

Indien men invloed had willen hebben op de koers van Iran, hadden men - USA c.s. - dit veel beter dit kunnen doen via aanzetten tot verandering van regime. De weg nu, door maar wat (w)raak te schieten in de - elders belangrijke - aorta, resulteert in wie dan het langste bloed kan (uit)pompen.
Hierbij heeft Iran het voordeel dat het (militair gezien) een onneembaar land is met dat de aangevoerde munitie om haar te overtuigen en zich tegen aanvallen te verdedigen, simpelweg eindig is. Dit nog even los dat de USA bevolking nog sneller geen zin zal hebben in bodybags vanuit weer een verloren oorlog. Trump heeft de Joker en Iran de rest van het kaartendek.
Dat was toch het hele punt? Dat Trump geen politieagent van de wereld wilde spelen en geen oorlogen zou starten? Je werd er figuurlijk mee doodgegooid in de comments. En nu ineens moet men elk land gaan aanvallen.

Pro-life my ass.
pi_220411637
Ik ben tegen terroristische regimes die zich richten op burgerdoelen en oorlogen starten.
pi_220411640
quote:
10s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Woon je liever in New York, Tel Aviv of Teheran?
  maandag 23 maart 2026 @ 11:51:28 #194
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220411643
quote:
10s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Knippen in andermans posts, geen inhoudelijke reactie, alleen maar bespotten.

Dag Isdatzo :W. Wat laat je je weer kennen zeg. Misschien moet je eens afvragen waar die anti-Westerse sentimenten vandaan komen en waarom je Westerse democratieën als Israël en de VS op het niveau van Iran zet en op basis van die valse analogie de discussie denkt te kunnen voeren.
  maandag 23 maart 2026 @ 11:51:51 #195
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220411646
quote:
7s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:47 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
"Ja maar ik vind dat mensen zich niet genoeg uitspreken tegen <willekeurig fenomeen> dus mag je ook geen kritiek hebben op de VS en Israël :'( :'( !!!"
Zou hij een blaadje met alle usernames voor zich hebben liggen en turven over wat voor onderwerpen ze praten?
  maandag 23 maart 2026 @ 11:51:58 #196
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220411647
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:51 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik woon prima in Utrecht :W
Huilen dan.
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 11:52:39 #197
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220411651
quote:

[..]
Ik woon liever in een plaats in een land waar men niet meedoet aan deze enorme strategische blunder.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 23 maart 2026 @ 11:53:02 #198
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220411655
quote:

[..]
Lol, op het moment zou ik in geen van die steden willen wonen. Wij wonen in een van de beste landen ter wereld. Ik ben erg gelukkig met waar ik woon.
  FOK!Fotograaf maandag 23 maart 2026 @ 11:53:20 #199
364681 over_hedge
pi_220411658
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:51 schreef HowardRoark het volgende:
Knippen in andermans posts, geen inhoudelijke reactie, alleen maar bespotten.
Hij knipte niet eens :P ik vulde het aan na hij al gereageerd had. Ik knipte nu wel in jouw post btw
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 23 maart 2026 @ 11:53:33 #200
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220411660
quote:
7s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:51 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik woon prima in Utrecht :W
:')_!

Zelf hier kun je dus niet normaal antwoorden omdat het erkennen dat Tel-Aviv en New York veel betere en vrijere plekken zijn, je eigen valse vergelijking tussen Israël, de VS en Iran onderuit zou halen.
  maandag 23 maart 2026 @ 11:54:16 #201
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220411665
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:51 schreef HowardRoark het volgende:
Westerse democratieën als Israël en de VS op het niveau van Iran zet en op basis van die valse analogie de discussie denkt te kunnen voeren.
Echt helemaal niemand doet dat, maar blijf vooral met stropoppen vechten hoor.
Huilen dan.
  maandag 23 maart 2026 @ 11:54:26 #202
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220411669
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
:')_!

Zelf hier kun je dus niet normaal antwoorden omdat het erkennen dat Tel-Aviv en New York veel betere en vrijere plekken zijn, je eigen valse vergelijking tussen Israël, de VS en Iran onderuit zou halen.
Ik maar denken dat New York was gegijzeld door een Moslim.
  maandag 23 maart 2026 @ 11:55:18 #203
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220411676
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik woon liever in een plaats in een land waar men niet meedoet aan deze enorme strategische blunder.
Jij vindt het een strategische blunder, dat maakt het nog geen strategische blunder.
quote:
7s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:54 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Echt helemaal niemand doet dat, maar blijf vooral met stropoppen vechten hoor.
quote:

[..]
pi_220411690
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Jij vindt het een strategische blunder, dat maakt het nog geen strategische blunder.
[..]
[..]

Pro-tip: Je kunt tegenstander van iets zijn zonder direct voorstander van het andere uiterste te zijn.
  maandag 23 maart 2026 @ 11:59:21 #205
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220411692
Want ja, in een conflict telt alleen waar je liever woont. Ik woon liever in Duitsland dan in de VS, maar toch hebben we het nogal met ze aan de stok gehad vorige eeuw.

Het is allemaal veel gecompliceerder dan dat.
  maandag 23 maart 2026 @ 11:59:51 #206
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220411697
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:53 schreef HowardRoark het volgende:

je eigen valse vergelijking tussen Israël, de VS en Iran onderuit zou halen.
Welke valse vergelijking is dat, precies?
Huilen dan.
pi_220411751
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:54 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik maar denken dat New York was gegijzeld door een Moslim.
Dat is Teheran.
  maandag 23 maart 2026 @ 12:10:15 #208
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220411771
quote:
7s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:59 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Welke valse vergelijking is dat, precies?
Dat de VS/Israël en het Iraanse regime twee extremistische uitersten zouden betreffen. Zie jouw bijdrage bij post #180.
pi_220411784
5 dagen uitstel aldus Trump

https://trumpstruth.org/statuses/37408
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 23 maart 2026 @ 12:14:27 #211
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220411811
quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:

Lol, hij wil er zo snel mogelijk een einde aan maken lijkt het.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220411826
Cynisch uitgelegd is 5 dagen uitstel precies genoeg om de beurzen te kalmeren en na het sluiten van de beurs op vrijdag alsnog van start te gaan. Positief uitgelegd heeft men in het Witte Huis door dat dit niet handig is en is dit een gevalletje TACO.
  maandag 23 maart 2026 @ 12:16:23 #213
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220411828
pi_220411837
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 11:59 schreef Vis1980 het volgende:
Want ja, in een conflict telt alleen waar je liever woont. Ik woon liever in Duitsland dan in de VS, maar toch hebben we het nogal met ze aan de stok gehad vorige eeuw.

Het is allemaal veel gecompliceerder dan dat.
Ik wil dit moment graag even gebruiken om uit te spreken dat Duitsland kut was in de oorlog, dat Japan kut was in de oorlog, dat de VS onze redder was. Dat de grap over Pearl Harbor tegen de Japanse premier gigantisch gevat was en dat ik teleurgesteld ben dat Vance niet aan Japan gevraagd heeft of ze al 's dank je wel hebben gezegd.

Met dat gezegd hebbende, mooi om te zien dat Trump niet idioot genoeg is om kerncentrales aan te vallen. Bedankt aan degene die dat uit zijn hoofd gepraat heeft.
pi_220411847
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:16 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Peace through strength
  maandag 23 maart 2026 @ 12:19:18 #216
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220411858
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Cynisch uitgelegd is 5 dagen uitstel precies genoeg om de beurzen te kalmeren en na het sluiten van de beurs op vrijdag alsnog van start te gaan. Positief uitgelegd heeft men in het Witte Huis door dat dit niet handig is en is dit een gevalletje TACO.
Zou goed kunnen ja.
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 23 maart 2026 @ 12:19:23 #217
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220411860
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:18 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Peace through strength
Je vergeet de hoofdletters
pi_220411873
quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:

Weet je trouwens wanneer dit ook gezegd werd? 2 dagen voordat Iran gebombardeerd werd, als onderdeel van de overleggen waarin (volgens het VK) Iran bereid was zijn voorraden uranium over te dragen.

Wat een verschil een paar weken kunnen maken. We zijn dus op dezelfde plek als we waren, maar dan met doden te betreuren aan beide kanten en een olieprijs die met zo'n 40% gestegen is in die paar weken tijd.

Ik durf het niet aan kritiek te uiten op de VS of Israel, dus ik doe het maar af als een gebrek aan intelligentie mijnerzijds. Ik zal ongetwijfeld de situatie niet voldoende in kunnen schatten om de toegevoegde waarde van de afgelopen weken echt op waarde te schatten.
pi_220411876
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Zou mij niet verbazen idd.
  maandag 23 maart 2026 @ 12:20:50 #220
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220411881
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat de VS/Israël en het Iraanse regime twee extremistische uitersten zouden betreffen. Zie jouw bijdrage bij post #180.
Het is 1) geen vergelijking, 2) ik stel nergens dat ze even ver verwijderd zijn van het midden (waar dat dan ook moge liggen), en 3) ik zie niet wat er 'vals' aan is.
Huilen dan.
  maandag 23 maart 2026 @ 12:23:09 #221
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220411910
Onze huis-magas blijven wanhopig doen alsof kritiek op Israël gelijk staat aan moslimvriend zijn. Nee vrienden, Iran is een kutland met een kutregering. Geen enkele twijfel aan. Oneindig veel Kutter dan Israël, de VS of welk westers land dan ook.

Maar op een schaal van 1 tot 100 qua slecht scoren landen als Iran, Rusland en Noord-Korea boven de 90, Nederland ergens in de 20, maar Israël en de VS zijn afgegleden naar ergens rond de 50-70 schaal.

En dat is het probleem. Niet dat Iran een fantastische regering heeft, niet dat Israël of de VS even slecht is als Iran, maar het simpele feit dat de VS en Israël afgegleden zijn naar een bedenkelijk niveau waarbij oorlogsmisdaden door deze landen helaas geen uitzondering meer zijn. Duizenden, tienduizenden burgerslachtoffers, het bewust beschieten van kinderen, er is geen excuus voor.

En dan terug naar het grote probleem met deze oorlog. Het gebrek aan een eenduidig doel, een concreet plan, het beschamende amateurisme, dat blijven verdedigen is echt te treurig voor woorden. Opruimen van haatbaarden, prima, maar enig idee van de consequenties en daar op voorhand over nagedacht hebben is wel het minste. En dat ontbreekt volledig. Sterker nog, de shitshow wordt wellicht morgen nog verergerd
  maandag 23 maart 2026 @ 12:25:42 #222
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_220411935
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:23 schreef mcmlxiv het volgende:
Onze huis-magas blijven wanhopig doen alsof kritiek op Israël gelijk staat aan moslimvriend zijn. Nee vrienden, Iran is een kutland met een kutregering. Geen enkele twijfel aan. Oneindig veel Kutter dan Israël, de VS of welk westers land dan ook.

Maar op een schaal van 1 tot 100 qua slecht scoren landen als Iran, Rusland en Noord-Korea boven de 90, Nederland ergens in de 20, maar Israël en de VS zijn afgegleden naar ergens rond de 50-70 schaal.

En dat is het probleem. Niet dat Iran een fantastische regering heeft, niet dat Israël of de VS even slecht is als Iran, maar het simpele feit dat de VS en Israël afgegleden zijn naar een bedenkelijk niveau waarbij oorlogsmisdaden door deze landen helaas geen uitzondering meer zijn. Duizenden, tienduizenden burgerslachtoffers, het bewust beschieten van kinderen, er is geen excuus voor.

En dan terug naar het grote probleem met deze oorlog. Het gebrek aan een eenduidig doel, een concreet plan, het beschamende amateurisme, dat blijven verdedigen is echt te treurig voor woorden. Opruimen van haatbaarden, prima, maar enig idee van de consequenties en daar op voorhand over nagedacht hebben is wel het minste. En dat ontbreekt volledig. Sterker nog, de shitshow wordt wellicht morgen nog verergerd
Wanneer hebben de Amerikanen bewust geschoten op kinderen onder Trump zijn presidentschap? :?
pi_220411936
onder de dreiging van vanavond net mijn energiecontract overgesloten..... net te vroeg dus ..

maar goed, 14 dagen bedenktijd ;)

Olieprijs gelijk 10% naar beneden.
  maandag 23 maart 2026 @ 12:26:28 #224
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220411943
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:18 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Peace through strength
Haha en morgen moet je nooit deals maken met terroristen.

Het is ook allemaal zo doorzichtig.
pi_220411951
Kijken hoelang het duurt voordat die weer gaat dreigen,ik denk een dag
  maandag 23 maart 2026 @ 12:28:03 #226
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220411956
quote:
Niet dat Iran een fantastische regering heeft,
Het is zo lachwekkend dat het in bepaalde contreien een courante tactiek is om deze stropop op te tuigen om daar vervolgens bijzonder gepassioneerd tegen ten strijde te trekken :')

Echt niemand is hier fan van de schurken in Teheran.
Huilen dan.
  maandag 23 maart 2026 @ 12:28:38 #227
38496 Perrin
pi_220411959
quote:
10s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:27 schreef BeriBeri het volgende:
Totdat Iran zegt dat ze helemaal niet aan het praten zijn.
  maandag 23 maart 2026 @ 12:30:00 #228
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220411975
quote:

Vreemd, het topic begon nog met iemand die stelde dat er helemaal geen Nederlandse Trumpfans zijn.

MAGA is blijkbaar álles ontkennen. De ene dag iets roepen en de andere dag het tegenovergestelde roepen en dan net doen alsof het altijd al zo geweest is. Trump zou de verbinder zijn, die zich niet gaat bezighouden met regime changes. Nu aast men al op Cuba.

En voor de mensen die stellen dat ook daar een erg regime zit en daarom prima overhoop geknald mag worden. Jullie hebben helemaal gelijk. Net zoals er in Groenland een vreselijk regime zit.
  maandag 23 maart 2026 @ 12:30:58 #229
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220411987
quote:
En dan gaan de MAGA's net zo makkelijk weer mee. En volgende week zegt Trump zich nooit meer te willen bemoeien met regime change en dan is dat wat ze allemaal roepen en een dag later...
  maandag 23 maart 2026 @ 12:32:06 #230
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220411997
quote:
9s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:28 schreef Perrin het volgende:

[..]
Totdat Iran zegt dat ze helemaal niet aan het praten zijn.
Zal niet voor het eerst zijn dat Trump zegt dat we gepraat is, en dat andere betrokkenen landen later zeggen dat dat helemaal niet gebeurd is .
Integendeel.
A murky, forgotten land.
  maandag 23 maart 2026 @ 12:33:25 #231
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220412008
Weer een dump & pump compleet! Jammer dat alles in het weekend gaat. (maar express natuurlijk).
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 12:33:31 #232
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220412012
quote:
quote:
THE UNITED STATES OF AMERICA, AND THE COUNTRY OF IRAN, HAVE HAD, OVER THE LAST TWO DAYS, VERY GOOD AND PRODUCTIVE CONVERSATIONS
Totdat, alweer, uitkomt dat Trump dergelijke gesprekken uit de duim zuigt.
  maandag 23 maart 2026 @ 12:33:34 #233
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220412013
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:30 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En dan gaan de MAGA's net zo makkelijk weer mee. En volgende week zegt Trump zich nooit meer te willen bemoeien met regime change en dan is dat wat ze allemaal roepen en een dag later...
Kost je een paar honderd miljard en een verneukte wereldeconomie maar je hebt naar verluidt wel wat libs op bluesky geowned. Of zo.

Worth it!
Huilen dan.
pi_220412015
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:32 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Zal niet voor het eerst zijn dat Trump zegt dat we gepraat is, en dat andere betrokkenen landen later zeggen dat dat helemaal niet gebeurd is .
Integendeel.
We wachten nog steeds op die eerdere president die zei dat deze oorlog een goed idee was en dat hij jaloers was dat hij het niet kon doen.

Tenzij die president #45 was en Trump dat gesprek met zichzelf gevoerd heeft, wat waarschijnlijk de meest plausibele uitleg is.
pi_220412040
quote:
10s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
[..]
En mocht het wel zo zijn, dan ben ik ook erg benieuwd naar de reactie van Israël.Trump kan wel vinden dat het wel ff mooi is geweest, maar Bennie is nog lang niet klaar volgens mij.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220412047
quote:

Mooie post.
  maandag 23 maart 2026 @ 12:38:48 #237
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220412053
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:36 schreef Monolith het volgende:

[..]
En mocht het wel zo zijn, dan ben ik ook erg benieuwd naar de reactie van Israël.Trump kan wel vinden dat het wel ff mooi is geweest, maar Bennie is nog lang niet klaar volgens mij.
Voor Netanyahu is het nu het gouden moment om eens flink huis te houden ja. Zo'n kans krijgt 'ie nooit meer.
Huilen dan.
pi_220412056
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:22 schreef over_hedge het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Wat is de oplossing dan om Iran te laten stoppen met het financieren en bewapenen van deze groepen?
  maandag 23 maart 2026 @ 12:39:20 #239
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220412058
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:36 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het zou mooi zijn als Israël er alleen voor kwam te staan en als het dan nog even voortduurt
The End Times are wild
pi_220412059
quote:
10s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:33 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
[..]
De energiecentrale dreigementen waren een gevalletje MAD waarvan Iran volgens mij in een geval van een Trump leugen graag gaat meespelen.
  FOK!Fotograaf maandag 23 maart 2026 @ 12:40:28 #241
364681 over_hedge
pi_220412062
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:39 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Wat is de oplossing dan om Iran te laten stoppen met het financieren en bewapenen van deze groepen?
Geen idee. Zo slim ben ik niet. Is al 100+ jaren shitshow daar. Ik heb nou niet de illusie dat ik slim genoeg ben om daar ff met een oplossing voor te komen.
  maandag 23 maart 2026 @ 12:41:53 #242
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220412070
quote:

Ik weet niet of je israel wel zoveel beter kunt inschalen als Iran. Iran is geen oorlogen begonnen. Israël is verantwoordelijk voor Gaza.
Los van de vraag of je het als Israëlische burger met vrijheid en welvaart hebt vind ik de acties van Israël helemaal niet door de beugel kunnen. En dat begon al in 2003 met de oorlog in irak
The End Times are wild
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 12:42:08 #243
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220412072
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De energiecentrale dreigementen waren een gevalletje MAD waarvan Iran volgens mij in een geval van een Trump leugen graag gaat meespelen.
Vanuit een Iraans perspectief bezien kan ik Iran daarin geen ongelijk geven.
  maandag 23 maart 2026 @ 12:43:02 #244
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220412078
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:40 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Geen idee. Zo slim ben ik niet. Is al 100+ jaren shitshow daar. Ik heb nou niet de illusie dat ik slim genoeg ben om daar ff met een oplossing voor te komen.
Met een houten stok in de anus blijven prikken, daarmee gaat het in ieder geval escaleren.

Overigens blijf ik het apart vinden dat 'we' blijkbaar Noord-korea en Rusland gewoon hun gang laten gaan en zelfs de sancties willen opheffen.
pi_220412079
quote:

[..]
Alsof die andere landen in de regio dat ook niet doen.
  maandag 23 maart 2026 @ 12:43:31 #246
511221 Hetekip
Depressief
pi_220412080
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:43 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Met een houten stok in de anus blijven prikken, daarmee gaat het in ieder geval escaleren.

Overigens blijf ik het apart vinden dat 'we' blijkbaar Noord-korea en Rusland gewoon hun gang laten gaan en zelfs de sancties willen opheffen.
Geld regeert. Kapitalisme _O_
Mensen, het spijt me, ik mag niemand meer liken.
pi_220412082
quote:

[..]
Ook stoppen met het financieren en bewapenen van groepen tegen Iran en dan samen een pilsje drinken. Het westen doet tenslotte al decennia hetzelfde. Zelfs fucking Saddam Hussein kreeg dollars om Iraniërs te vermoorden. Het globale zuiden heeft gewoon een punt als het westen graag andere regels voor de ander wil dan voor onszelf.
pi_220412090
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:32 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Integendeel.
Iran heeft ook nog niks bevestigd. Tot nu toe.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_220412095

[ Bericht 100% gewijzigd door KaheemSaid op 23-03-2026 12:46:20 ]
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 12:46:13 #250
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220412097
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:43 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Omdat Trump wat ideologisch verwantschap met en bewondering voor Poetin en Kim voelt en omdat zij al wel kernwapens hebben uiteraard.
  maandag 23 maart 2026 @ 12:46:42 #251
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220412100
Een bandje tegen homohaat dragen is grote ophef, want hoe durven we landen aan te spreken op mensenrechten met dat morele vingertje. Maar het land bombarderen is dan weer helemaal goed.

:s)
pi_220412102
Het is duidelijk dat Amerika deze oorlog snel wilt beëindigen en dat Israël het tegenovergestelde wilt. Het lijkt me daarom logisch dat er een zeer uitgebreide anti-Israël lobby wordt opgezet.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  maandag 23 maart 2026 @ 12:47:28 #253
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220412104
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:45 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
'Maar die kun je sowieso niet vertrouwen, want Moslims' en dus moeten we de notoire leugenaar op zijn oude ogen geloven.
  maandag 23 maart 2026 @ 12:47:29 #254
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220412105
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:41 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik weet niet of je israel wel zoveel beter kunt inschalen als Iran. Iran is geen oorlogen begonnen. Israël is verantwoordelijk voor Gaza.
Los van de vraag of je het als Israëlische burger met vrijheid en welvaart hebt vind ik de acties van Israël helemaal niet door de beugel kunnen. En dat begon al in 2003 met de oorlog in irak
Iran wordt ook niet continu zo bedreigd door zn buurlanden als Israel en de Joden die daar wonen.
Welke proxy's gebruikt Israel trouwens om de burgerbevolking van Iran op te blazen en uit te moorden zodra ze naar hun werk gaan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 23 maart 2026 @ 12:47:54 #255
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220412108
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:45 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Waarschijnlijk dus een typisch geval van
A murky, forgotten land.
  maandag 23 maart 2026 @ 12:48:10 #256
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220412111
Boh :9~
A murky, forgotten land.
pi_220412126
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Iran wordt ook niet continu zo bedreigd door zn buurlanden als Israel en de Joden die daar wonen.
Welke proxy's gebruikt Israel trouwens om de burgerbevolking van Iran op te blazen en uit te moorden zodra ze naar hun werk gaan?
Israël wordt niet bedreigd. Alle Iraanse proxies zijn verzwakt. Ze lopen geen enkel gevaar. Israël is inderdaad de agressor in het Midden-Oosten.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  maandag 23 maart 2026 @ 12:49:53 #258
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220412130
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:47 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Waarschijnlijk dus een typisch geval van
[ afbeelding ]
Ik gok dat de volgende Truth, met een bozere toon, pas komt nadat de markt sluit.

Even een dagje pompen voor Trump & Co, en daarna vast de puts voorbereiden voor de dag erna.

Opzich wel grappig om te zien hoe het amerikaanse volk zich zo laat uitknijpen als een citroen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 23 maart 2026 @ 12:50:15 #259
38496 Perrin
pi_220412132
Ah daar hebben we ze al:
twitter

Trump is weer lekker de markt aan het bespelen met zijn leugens.
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 12:50:43 #260
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220412134
quote:

[..]
Lol. En de VS is geen buurland uit het MO, dat klopt wel ja.
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 12:51:36 #261
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220412137
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:50 schreef Perrin het volgende:
Ah daar hebben we ze al:
[ x ]

DAT ZAG ECHT NIEMAND AANKOMEN.
THANK YOU FOR YOUR ATTENTION TO THIS MATTER.
pi_220412138
quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ik gok dat de volgende Truth, met een bozere toon, pas komt nadat de markt sluit.

Even een dagje pompen voor Trump & Co, en daarna vast de puts voorbereiden voor de dag erna.
Schandalig dat dit kan.
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  maandag 23 maart 2026 @ 12:52:28 #263
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220412141
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:47 schreef Nexum het volgende:
Het is duidelijk dat Amerika deze oorlog snel wilt beëindigen en dat Israël het tegenovergestelde wilt. Het lijkt me daarom logisch dat er een zeer uitgebreide anti-Israël lobby wordt opgezet.
Die is er al genoeg.

En dan? Oorlog stopt, de proxies blijven bestaan. Israel en de Joden blijven aangevallen worden en Israel blijft represailles uitvoeren. De etterende pusbult van geweld blijft groeien tot de wit-gele zooi er over een paar jaar weer uitspat.

Vertel me, wat is je oplossing?
1947-2016
  maandag 23 maart 2026 @ 12:52:39 #264
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220412144
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:50 schreef Perrin het volgende:
Ah daar hebben we ze al:
[ x ]

Lol, ook in caps.
  maandag 23 maart 2026 @ 12:54:33 #265
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220412152
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Die is er al genoeg.

En dan? Oorlog stopt, de proxies blijven bestaan. Israel en de Joden blijven aangevallen worden en Israel blijft represailles uitvoeren. De etterende pusbult van geweld blijft groeien tot de wit-gele zooi er over een paar jaar weer uitspat.

Vertel me, wat is je oplossing?
Dit gaat al eeuwen zo in die regio. Sinds men in allerlei geloven 'heilige plekken' is gaan aanwijzen. Die zijn zo heilig, dat een ander er niet mag wonen.
pi_220412158
Hoe had de wereld eruit gezien als de Duitse politicus meneer Hitler de kans had gekregen om zijn plan om de joodse bevolking naar Madagaskar te verplaatsen, ten uitvoer had kunnen brengen? Dat vraag ik mij weleens af, namelijk.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_220412163
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Hoe had de wereld eruit gezien als de Duitse politicus meneer Hitler de kans had gekregen om zijn plan om de joodse bevolking naar Madagaskar te verplaatsen, ten uitvoer had kunnen brengen? Dat vraag ik mij weleens af, namelijk.
Het was de bedoeling ze daar de hongerdood te laten sterven, dat weet je?
  maandag 23 maart 2026 @ 12:56:14 #268
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220412164
quote:
Het maakt niet uit, daarvoor was het al eeuwen vechten om een stuk land.
pi_220412172
quote:
Kijk The Man in the High Castle op Netflix (of Prime)?
  maandag 23 maart 2026 @ 12:57:33 #270
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220412173
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:49 schreef Nexum het volgende:

[..]
Israël wordt niet bedreigd. Alle Iraanse proxies zijn verzwakt. Ze lopen geen enkel gevaar. Israël is inderdaad de agressor in het Midden-Oosten.
Nee, dat is waar. Israel wordt niet bedreigd. Door niemand niet.
Dat hebben we gezien in de afgelopen jaren, en die daarvoor.

Hoe zie je een oplossing voor je voor die regio dan?
1947-2016
pi_220412176
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:56 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Het was de bedoeling ze daar de hongerdood te laten sterven, dat weet je?
De geschiedenisboeken worden geschreven door de overwinnaars.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_220412178
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Niet. Wel heb ik het idee (en volgens mij veel in dit topic met mij) dat de oplossing niet ligt in het halve land te veranderen in een krater.
  maandag 23 maart 2026 @ 12:59:12 #273
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220412183
quote:
7s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:51 schreef vosss het volgende:

[..]
Schandalig dat dit kan.
Je reinste marktmanipulatie, voor de ogen van de hele wereld.

En hij komt er mee weg 8)7 :r
A murky, forgotten land.
  maandag 23 maart 2026 @ 13:00:09 #274
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220412189
quote:
2s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Lol. En de VS is geen buurland uit het MO, dat klopt wel ja.
Volgens mij he, is Iran 'grote satan' al een aantal decennia aan het bedreigen. Dat is niet van Trump periode af.
Maar mooie hap zand weer die je probeert te gooien in de ogen.

Vertel me, wie frustreert over de jaren heen continu de vredesvoorstellen tussen de pali's en Israel?
1947-2016
pi_220412190
quote:
Dann hätten wir dieses Gespräch auf forum.fok.de auf Deutsch geführt.
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 13:00:37 #276
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220412192
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:58 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Niet. Wel heb ik het idee (en volgens mij veel in dit topic met mij) dat de oplossing niet ligt in het halve land te veranderen in een krater.
Maar misschien dat de bevolking dan wel in opstand komt? En dan natuurlijk niet tegen de landen die hun eigen land in puin hebben gegooid he, dat moeten we niet willen met z'n allen.
  maandag 23 maart 2026 @ 13:01:20 #277
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220412196
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:59 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Je reinste marktmanipulatie, voor de ogen van de hele wereld.

En hij komt er mee weg 8)7 :r
Zijn minions zijn zeer effectief, als je het probleem aankaart is het 'Dus jij bent een aanhanger van Iran'?
pi_220412197
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 12:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Israël gaat zich op zichzelf richten, de steun uit de VS wordt opgeschort en het Westen bemoeit zich niet meer met het Midden-Oosten en met dit piepkleine land wat na decennia nu echt wel eens mag leren om op eigen poten te staan. Van ons wordt nu ook verwacht dat wij op eigen benen gaan staan. Israël zoekt het lekker zelf uit. Waarom moeten wij ons bekommeren om hun?
  maandag 23 maart 2026 @ 13:03:23 #279
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220412208
quote:
9s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:00 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Maar misschien dat de bevolking dan wel in opstand komt? En dan natuurlijk niet tegen de landen die hun eigen land in puin hebben gegooid he, dat moeten we niet willen met z'n allen.
'Dank je wel voor het verwoesten van mijn huis en bombarderen van de school waar mijn kind op zat! '

Zoiets?
pi_220412212
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:03 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
'Dank je wel voor het verwoesten van mijn huis en bombarderen van de school waar mijn kind op zat! '

Zoiets?
Ja, want anders had een ander het gedaan, en dat moet je niet willen.
  maandag 23 maart 2026 @ 13:05:35 #281
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220412223
quote:

[..]
Iran wordt letterlijk platgegooid
The End Times are wild
  maandag 23 maart 2026 @ 13:07:04 #282
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220412237
Hoeveel van je eigen tieners is de oorlog in Iran eigenlijk waard?
  maandag 23 maart 2026 @ 13:07:05 #283
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220412238
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:01 schreef Nexum het volgende:

[..]
Israël gaat zich op zichzelf richten, de steun uit de VS wordt opgeschort en het Westen bemoeit zich niet meer met het Midden-Oosten en met dit piepkleine land wat na decennia nu echt wel eens mag leren om op eigen poten te staan. Van ons wordt nu ook verwacht dat wij op eigen benen gaan staan. Israël zoekt het lekker zelf uit. Waarom moeten wij ons bekommeren om hun?
Israel richt zich op zichzelf. Op het overleven van het land. Is het een tijdje rustig vinden dat de pali's 'te weinig aandacht is voor hun zaak' een moorden ze een heel feest uit en nog wat extra willekeurig spul wat ze kunnen vinden.

Ofwel, Israel moet de blik op de buren houden, want voordat ze het weten worden ze vanuit alle hoeken aangevallen en zijn de proxies weer op hun oude sterkte.

Lijkt wel alsof jouw manier een beetje is als 'leave the muslims alone', maar denk je echt dat er dan een duurzame vrede kan komen als die moslims een mindset hebben van 'from the river...'?
1947-2016
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 13:09:29 #284
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220412255
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Volgens mij he, is Iran 'grote satan' al een aantal decennia aan het bedreigen. Dat is niet van Trump periode af.
Maar mooie hap zand weer die je probeert te gooien in de ogen.

Vertel me, wie frustreert over de jaren heen continu de vredesvoorstellen tussen de pali's en Israel?
In dergelijke landen is zulke praat dan ook vooral voor binnenlandse consumptie, bedoeld om aan de bevolking te laten zien hope sterk het regime wel niet is.

En wat ook wel ironisch is; de Ayatolla's hadden het er al decennia over dat de VS Iran aan zou vallen en ze hebben daar nog gelijk in gekregen ook. En dat terwijl Iran, behalve ooit wat sneue bedreigingen, de VS nooit wat heeft aangedaan.
  maandag 23 maart 2026 @ 13:10:18 #285
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220412263
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:07 schreef Red_85 het volgende:
Israel richt zich op zichzelf. Op het overleven van het land. Is het een tijdje rustig vinden dat de pali's 'te weinig aandacht is voor hun zaak' een moorden ze een heel feest uit en nog wat extra willekeurig spul wat ze kunnen vinden.
Het helpt ook niet echt als je ze laat leven in een kutstrook achter hekken. Welk volk dan ook, als je ze gaat onderdrukken en opsluiten, dan komen daar nooit goede dingen uit, zelfs als ze niets terug zouden doen.

En ja, tuurlijk, 'de Palestijnen zijn geen lieverdjes' en dat klopt helemaal. Daarom zoeken ze het daar maar lekker uit.
  maandag 23 maart 2026 @ 13:11:33 #286
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220412269
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:05 schreef LXIV het volgende:

[..]
Iran wordt letterlijk platgegooid
Correctie: het regime, de defensie en de manier waarop het regime geld peurt wordt platgegooid. Niet heel Iran. Lukraak raketten op gebouwen afvuren, dat is Iran wel aan het doen op Israel.

Na jaren proxy financieren inderdaad is Israel het zat, zien eindelijk een kans bij een oranje baviaan en gaan achter hun grote vijand aan die hun al 60 jaar van de aarde wil vegen. Ik verwijt Israel niets, Trump wel met zn ondoordachte gangen van zaken.
1947-2016
  maandag 23 maart 2026 @ 13:11:35 #287
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220412270
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:07 schreef Red_85 het volgende:
Lijkt wel alsof jouw manier een beetje is als 'leave the muslims alone', maar denk je echt dat er dan een duurzame vrede kan komen als die moslims een mindset hebben van 'from the river...'?
Die mindset zal er niet beter op worden als je huis plat wordt gebombardeerd.
pi_220412271
Jammer dat de Appelsapjes de hele wereld bij deze oorlog willen betrekken. Anders komt hun Messiah niet. ;(
  maandag 23 maart 2026 @ 13:13:03 #289
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220412276
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:11 schreef Since2003 het volgende:
Jammer dat de Appelsapjes de hele wereld bij deze oorlog willen betrekken. Anders komt hun Messiah niet. ;(
Dat zie je helaas bij heel veel religies. Puntje bij paaltje kunnen alle andere mensen de tering krijgen en is hun leven niets waard.
  Moderator maandag 23 maart 2026 @ 13:14:13 #290
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220412281
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:07 schreef Vis1980 het volgende:
Hoeveel van je eigen tieners is de oorlog in Iran eigenlijk waard?
Genoeg, zolang ze maar uit arme gezinnen komen. Sterven voor puissant rijke landgenoten is nog nooit zo glorieus geweest als nu.
pi_220412285
quote:
ASYLANTENHEIM? NEIN DANKE.

HEUTE SIND WIR TOLERANT, MORGEN FREMD IM EIGENEN LAND.
  maandag 23 maart 2026 @ 13:16:21 #292
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220412295
(Crosspost:)

Nos:

quote:
Trump: vijf dagen geen aanvallen op Iraanse energievoorzieningen
De Amerikaanse president Trump zegt dat de VS de komende vijf dagen geen aanvallen zal uitvoeren op Iraanse energievoorzieningen. Dat is volgens hem het gevolg van "zeer goede en productieve" gesprekken tussen de twee landen "over de volledige en definitieve beëindiging van de vijandelijkheden in het Midden-Oosten". Dat overleg vond dit weekend plaats, zegt Trump.

Kort na de bekendmaking van het nieuws daalden de olieprijzen met zo'n 10 procent.

De gesprekken zullen deze week doorgaan, schrijft Trump op zijn socialemediakanaal Truth Social. Het is onduidelijk of ook Israël voorlopig zal stoppen met de aanvallen op energiefaciliteiten. Iran heeft nog niet gereageerd op de aankondiging van de VS.

Trump dreigde gisteren dat de VS de Iraanse energiesector zou bombarderen als het land de Straat van Hormuz niet binnen 48 uur zou heropenen. Die deadline zou komende nacht aflopen.
pi_220412314
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:13 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat zie je helaas bij heel veel religies. Puntje bij paaltje kunnen alle andere mensen de tering krijgen en is hun leven niets waard.
Een goy of de goyim zijn geen mensen in hun optiek. Staan letterlijk gelijk aan dieren. Nogal een nuance verschilletje. Goyim kunnen zich niet eens bekeren.

Verkeerd ras.
pi_220412317
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:16 schreef Eightyone het volgende:
(Crosspost:)

Nos:
[..]

twitter

:o totaal onverwacht
pi_220412320
Boodschappen zijn alweer behoorlijk duurder geworden sinds dit hele gedoe of zie ik nu spoken?
Die beloftes van Trump geloof ik niets van.
blablablabla
pi_220412329
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2026 13:19 schreef beefkeek het volgende:

[..]
[ x ]

:o totaal onverwacht
Gaat wederom een enorme afgang worden, zoals eigenlijk iedere militaire Amerikaanse interventie de afgelopen 60 jaar.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')