Tja, als je dat vergelijkt met de 'Hezbollah-Hamas-IRGC webcare', zou ik toch liever aan de kant van Israël en de VS staan.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wie anders dan de webcare van de Trump-Netanyahu combinatie zou dan ons moreel kompas moeten zijn?
Ach, en het enige wat rest is een sneer op de man. Het is weer veelzeggend.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:36 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Jeetje, wat haal je er allemaal weer bij. Jij bepaalt dat niet, fluitketel.
Amen.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, als mensen stellen daadwerkelijk in te zitten met de gevolgen van oorlog is het natuurlijk wel zo logisch om hier dan ook consequent in te zijn. Als men dit niet is dan lijkt er met name een antipathie jegens een of twee partijen een rol te spelen. En we weten natuurlijk ook wel dat dit meer dan eens het geval is.
Er is een aanzienlijk groep mensen die een ontiegelijke hekel aan Israël heeft, waarvan sommigen zelfs vinden dat het land eigenlijk maar opgedoekt dient te worden omdat het geen legitiem land zou zijn. En die sentimenten zijn met name aanwezig in Islamitische contreien, maar ook in progressief linkse contreien.
Daarmee kiest men dus structureel de kant voor de partijen die Israël aanvallen, dat wordt ofwel schoorvoetend afgekeurd, genegeerd of zelfs gerechtvaardigd en vervolgens alles wat Israël terugdoet wordt onder een vergrootglas gelegd en met de grootste hysterie veroordeeld. Dat mag natuurlijk, maar dan sta je niet meer neutraal of objectief in zo een conflict of oorlog.
Nee hoor, dat hoeft niet. Of kan ik er vanuit gaan dat jij voorstander bent van alle zaken waar je je niet over uitspreekt?quote:Op maandag 23 maart 2026 11:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat moet dat consequent worden gedaan, niet selectief.
Als ik het antwoord hierop had had ik Hegseth wel vervangen.quote:Prima, maar welke andere manieren moeten we dan aan denken? Hier loopt de discussie telkens vast.
Ja, als. Op dit moment is er geen reden aan te nemen dat dat zo is, behalve dat Israel opdracht heeft gegeven die huizen te vernietigen. Het hangt er vanaf met welke bril je kijkt naar deze oorlog om te bepalen of je dat wel of geen probleem vindt blijkbaar.quote:Dat ligt er geheel aan met welk doel dit gebeurt. Als Israël dit doet om de eigen veiligheid te garanderen en een bufferzone te creëren is het begrijpelijk, doet men dit bijvoorbeeld enkel om terrein te annexeren is het niet goed.
Nee hoor, jij plaatst jezelf en Israel in de slachtofferrol.quote:Ik heb dit letterlijk twee keer genoemd tot op heden. We zien met name dat tijdens zulke discussies de aandacht met name ligt bij de slachtoffers van de partij waar Israël mee in gevecht is, ook al zijn zij de oorlog zelf begonnen.
Welke twee specifieke kanten?quote:Dat klopt dan niet. Er is eigenlijk alleen maar kritiek op de VS en Israël, met name vanuit twee specifieke kanten.
Gelukkig is dat een vals dilemma en hoef je helemaal niet te kiezen tussen deze twee extremistische uitersten.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, als je dat vergelijkt met de 'Hezbollah-Hamas-IRGC webcare', zou ik toch liever aan de kant van Israël en de VS staan.
Tuurlijk, draai het maar weer om. Je deelt de hele tijd sneren uit, veinst een fatsoenlijke discussie, maar ondertussen doe je net alsof jij zo netjes bent.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ach, en het enige wat rest is een sneer op de man. Het is weer veelzeggend.
Je weet dat Amerika en Israël terugvechten tegen Iran en zijn proxy's?quote:Op maandag 23 maart 2026 11:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Gelukkig is dat een vals dilemma en hoef je helemaal niet te kiezen tussen deze twee extremistische uitersten.
Huh, nee? Kan je ons daarover wat meer vertellen?quote:Op maandag 23 maart 2026 11:40 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je weet dat Amerika en Israël terugvechten tegen Iran en zijn proxy's?
Zonder plan, is alles gedoemd om te mislukken. Natuurlijk kun je achteraf ver(s)tellen dat er wel een plan was.quote:Op maandag 23 maart 2026 07:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat wisten we al 30+ jaar. Net als de Houthi's en iedereen die in de buurt van 'choke points' woont of een stel nucleaire wapens heeft.
Daarom is het dus verstandig niet te ver te escaleren en dat wanneer je dat wel doet, je een goed onderbouwd plan hebt, in plaats van 'we zien wel hoever we komen'.
Vertel.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:40 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je weet dat Amerika en Israël terugvechten tegen Iran en zijn proxy's?
Niemand zegt ook maar iets goeds over die groepen. En toch blijf je dit soort dingen roepenquote:Op maandag 23 maart 2026 11:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, als je dat vergelijkt met de 'Hezbollah-Hamas-IRGC webcare', zou ik toch liever aan de kant van Israël en de VS staan.
In vredesnaam, vraag zulke dingen toch niet!quote:Op maandag 23 maart 2026 11:43 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Niemand zegt ook maar iets goeds over die groepen. En toch blijf je dit soort dingen roepen
Kom eens wat wat voorbeelden waar mensen goedpraten wat die terror groepen doen
Wat je hier doet is inderdaad een vals dilemma scheppen.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Gelukkig is dat een vals dilemma en hoef je helemaal niet te kiezen tussen deze twee extremistische uitersten.
"Ja maar ik vind dat mensen zich niet genoeg uitspreken tegen <willekeurig fenomeen> dus mag je ook geen kritiek hebben op de VS en Israëlquote:Op maandag 23 maart 2026 11:43 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Niemand zegt ook maar iets goeds over die groepen. En toch blijf je dit soort dingen roepen
Kom eens wat wat voorbeelden waar mensen goedpraten wat die terror groepen doen
Tranen met tuiten gelachenquote:Op maandag 23 maart 2026 11:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat je hier doet is inderdaad een vals dilemma scheppen.
[Knip]
Het is een nogal valse manier van de discussie bedrijven.
Dat was toch het hele punt? Dat Trump geen politieagent van de wereld wilde spelen en geen oorlogen zou starten? Je werd er figuurlijk mee doodgegooid in de comments. En nu ineens moet men elk land gaan aanvallen.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:43 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zonder plan, is alles gedoemd om te mislukken. Natuurlijk kun je achteraf ver(s)tellen dat er wel een plan was.
Indien men invloed had willen hebben op de koers van Iran, hadden men - USA c.s. - dit veel beter dit kunnen doen via aanzetten tot verandering van regime. De weg nu, door maar wat (w)raak te schieten in de - elders belangrijke - aorta, resulteert in wie dan het langste bloed kan (uit)pompen.
Hierbij heeft Iran het voordeel dat het (militair gezien) een onneembaar land is met dat de aangevoerde munitie om haar te overtuigen en zich tegen aanvallen te verdedigen, simpelweg eindig is. Dit nog even los dat de USA bevolking nog sneller geen zin zal hebben in bodybags vanuit weer een verloren oorlog. Trump heeft de Joker en Iran de rest van het kaartendek.
Knippen in andermans posts, geen inhoudelijke reactie, alleen maar bespotten.quote:
Zou hij een blaadje met alle usernames voor zich hebben liggen en turven over wat voor onderwerpen ze praten?quote:Op maandag 23 maart 2026 11:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
"Ja maar ik vind dat mensen zich niet genoeg uitspreken tegen <willekeurig fenomeen> dus mag je ook geen kritiek hebben op de VS en Israël![]()
!!!"
Ik woon prima in Utrechtquote:Op maandag 23 maart 2026 11:51 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Woon je liever in New York, Tel Aviv of Teheran?
Ik woon liever in een plaats in een land waar men niet meedoet aan deze enorme strategische blunder.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:51 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Lol, op het moment zou ik in geen van die steden willen wonen. Wij wonen in een van de beste landen ter wereld. Ik ben erg gelukkig met waar ik woon.quote:Op maandag 23 maart 2026 11:51 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hij knipte niet eensquote:Op maandag 23 maart 2026 11:51 schreef HowardRoark het volgende:
Knippen in andermans posts, geen inhoudelijke reactie, alleen maar bespotten.
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |