Het is zo lachwekkend dat het in bepaalde contreien een courante tactiek is om deze stropop op te tuigen om daar vervolgens bijzonder gepassioneerd tegen ten strijde te trekkenquote:Op maandag 23 maart 2026 12:23 schreef mcmlxiv het volgende:
Niet dat Iran een fantastische regering heeft,
Totdat Iran zegt dat ze helemaal niet aan het praten zijn.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:27 schreef BeriBeri het volgende:
Kijken hoelang het duurt voordat die weer gaat dreigen,ik denk een dag
Vreemd, het topic begon nog met iemand die stelde dat er helemaal geen Nederlandse Trumpfans zijn.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:23 schreef mcmlxiv het volgende:
Onze huis-magas blijven wanhopig doen alsof kritiek op Israël gelijk staat aan moslimvriend zijn. Nee vrienden, Iran is een kutland met een kutregering. Geen enkele twijfel aan. Oneindig veel Kutter dan Israël, de VS of welk westers land dan ook.
Maar op een schaal van 1 tot 100 qua slecht scoren landen als Iran, Rusland en Noord-Korea boven de 90, Nederland ergens in de 20, maar Israël en de VS zijn afgegleden naar ergens rond de 50-70 schaal.
En dat is het probleem. Niet dat Iran een fantastische regering heeft, niet dat Israël of de VS even slecht is als Iran, maar het simpele feit dat de VS en Israël afgegleden zijn naar een bedenkelijk niveau waarbij oorlogsmisdaden door deze landen helaas geen uitzondering meer zijn. Duizenden, tienduizenden burgerslachtoffers, het bewust beschieten van kinderen, er is geen excuus voor.
En dan terug naar het grote probleem met deze oorlog. Het gebrek aan een eenduidig doel, een concreet plan, het beschamende amateurisme, dat blijven verdedigen is echt te treurig voor woorden. Opruimen van haatbaarden, prima, maar enig idee van de consequenties en daar op voorhand over nagedacht hebben is wel het minste. En dat ontbreekt volledig. Sterker nog, de shitshow wordt wellicht morgen nog verergerd
En dan gaan de MAGA's net zo makkelijk weer mee. En volgende week zegt Trump zich nooit meer te willen bemoeien met regime change en dan is dat wat ze allemaal roepen en een dag later...quote:Op maandag 23 maart 2026 12:27 schreef BeriBeri het volgende:
Zal niet voor het eerst zijn dat Trump zegt dat we gepraat is, en dat andere betrokkenen landen later zeggen dat dat helemaal niet gebeurd is .quote:Op maandag 23 maart 2026 12:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Totdat Iran zegt dat ze helemaal niet aan het praten zijn.
quote:Op maandag 23 maart 2026 12:27 schreef BeriBeri het volgende:
Totdat, alweer, uitkomt dat Trump dergelijke gesprekken uit de duim zuigt.quote:THE UNITED STATES OF AMERICA, AND THE COUNTRY OF IRAN, HAVE HAD, OVER THE LAST TWO DAYS, VERY GOOD AND PRODUCTIVE CONVERSATIONS
Kost je een paar honderd miljard en een verneukte wereldeconomie maar je hebt naar verluidt wel wat libs op bluesky geowned. Of zo.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:30 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En dan gaan de MAGA's net zo makkelijk weer mee. En volgende week zegt Trump zich nooit meer te willen bemoeien met regime change en dan is dat wat ze allemaal roepen en een dag later...
We wachten nog steeds op die eerdere president die zei dat deze oorlog een goed idee was en dat hij jaloers was dat hij het niet kon doen.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zal niet voor het eerst zijn dat Trump zegt dat we gepraat is, en dat andere betrokkenen landen later zeggen dat dat helemaal niet gebeurd is .
Integendeel.
En mocht het wel zo zijn, dan ben ik ook erg benieuwd naar de reactie van Israël.Trump kan wel vinden dat het wel ff mooi is geweest, maar Bennie is nog lang niet klaar volgens mij.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[..]
Totdat, alweer, uitkomt dat Trump dergelijke gesprekken uit de duim zuigt.
Mooie post.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:23 schreef mcmlxiv het volgende:
Onze huis-magas blijven wanhopig doen alsof kritiek op Israël gelijk staat aan moslimvriend zijn. Nee vrienden, Iran is een kutland met een kutregering. Geen enkele twijfel aan. Oneindig veel Kutter dan Israël, de VS of welk westers land dan ook.
Maar op een schaal van 1 tot 100 qua slecht scoren landen als Iran, Rusland en Noord-Korea boven de 90, Nederland ergens in de 20, maar Israël en de VS zijn afgegleden naar ergens rond de 50-70 schaal.
En dat is het probleem. Niet dat Iran een fantastische regering heeft, niet dat Israël of de VS even slecht is als Iran, maar het simpele feit dat de VS en Israël afgegleden zijn naar een bedenkelijk niveau waarbij oorlogsmisdaden door deze landen helaas geen uitzondering meer zijn. Duizenden, tienduizenden burgerslachtoffers, het bewust beschieten van kinderen, er is geen excuus voor.
En dan terug naar het grote probleem met deze oorlog. Het gebrek aan een eenduidig doel, een concreet plan, het beschamende amateurisme, dat blijven verdedigen is echt te treurig voor woorden. Opruimen van haatbaarden, prima, maar enig idee van de consequenties en daar op voorhand over nagedacht hebben is wel het minste. En dat ontbreekt volledig. Sterker nog, de shitshow wordt wellicht morgen nog verergerd
Voor Netanyahu is het nu het gouden moment om eens flink huis te houden ja. Zo'n kans krijgt 'ie nooit meer.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
En mocht het wel zo zijn, dan ben ik ook erg benieuwd naar de reactie van Israël.Trump kan wel vinden dat het wel ff mooi is geweest, maar Bennie is nog lang niet klaar volgens mij.
Wat is de oplossing dan om Iran te laten stoppen met het financieren en bewapenen van deze groepen?quote:
Het zou mooi zijn als Israël er alleen voor kwam te staan en als het dan nog even voortduurtquote:Op maandag 23 maart 2026 12:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
En mocht het wel zo zijn, dan ben ik ook erg benieuwd naar de reactie van Israël.Trump kan wel vinden dat het wel ff mooi is geweest, maar Bennie is nog lang niet klaar volgens mij.
De energiecentrale dreigementen waren een gevalletje MAD waarvan Iran volgens mij in een geval van een Trump leugen graag gaat meespelen.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
[..]
Totdat, alweer, uitkomt dat Trump dergelijke gesprekken uit de duim zuigt.
Geen idee. Zo slim ben ik niet. Is al 100+ jaren shitshow daar. Ik heb nou niet de illusie dat ik slim genoeg ben om daar ff met een oplossing voor te komen.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:39 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Wat is de oplossing dan om Iran te laten stoppen met het financieren en bewapenen van deze groepen?
Ik weet niet of je israel wel zoveel beter kunt inschalen als Iran. Iran is geen oorlogen begonnen. Israël is verantwoordelijk voor Gaza.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:23 schreef mcmlxiv het volgende:
Vanuit een Iraans perspectief bezien kan ik Iran daarin geen ongelijk geven.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De energiecentrale dreigementen waren een gevalletje MAD waarvan Iran volgens mij in een geval van een Trump leugen graag gaat meespelen.
Met een houten stok in de anus blijven prikken, daarmee gaat het in ieder geval escaleren.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:40 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Geen idee. Zo slim ben ik niet. Is al 100+ jaren shitshow daar. Ik heb nou niet de illusie dat ik slim genoeg ben om daar ff met een oplossing voor te komen.
Alsof die andere landen in de regio dat ook niet doen.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:39 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Wat is de oplossing dan om Iran te laten stoppen met het financieren en bewapenen van deze groepen?
Geld regeert. Kapitalismequote:Op maandag 23 maart 2026 12:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Met een houten stok in de anus blijven prikken, daarmee gaat het in ieder geval escaleren.
Overigens blijf ik het apart vinden dat 'we' blijkbaar Noord-korea en Rusland gewoon hun gang laten gaan en zelfs de sancties willen opheffen.
Ook stoppen met het financieren en bewapenen van groepen tegen Iran en dan samen een pilsje drinken. Het westen doet tenslotte al decennia hetzelfde. Zelfs fucking Saddam Hussein kreeg dollars om Iraniërs te vermoorden. Het globale zuiden heeft gewoon een punt als het westen graag andere regels voor de ander wil dan voor onszelf.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:39 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Iran heeft ook nog niks bevestigd. Tot nu toe.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zal niet voor het eerst zijn dat Trump zegt dat we gepraat is, en dat andere betrokkenen landen later zeggen dat dat helemaal niet gebeurd is .
Integendeel.
Omdat Trump wat ideologisch verwantschap met en bewondering voor Poetin en Kim voelt en omdat zij al wel kernwapens hebben uiteraard.quote:Op maandag 23 maart 2026 12:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Met een houten stok in de anus blijven prikken, daarmee gaat het in ieder geval escaleren.
Overigens blijf ik het apart vinden dat 'we' blijkbaar Noord-korea en Rusland gewoon hun gang laten gaan en zelfs de sancties willen opheffen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |