Dat staat er niet, Israël creëert een bufferzone, het annexeert geen land. Waarom verdraai je dit?quote:Op maandag 23 maart 2026 10:22 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ah oke, dus landjepik is geoorloofd als daar iemand woont die je niet mag?
Je zou een hekwerk kunnen plaatsen, alleen dat is ook weer niet goed. Dat heeft Israël zoals bekend bij de Westelijke Jordaanoever gedaan en dan wordt er gejankt dat het een zogenaamde apartheid is.quote:Op maandag 23 maart 2026 10:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik moet helaas gaan. Moet ff een stukje van de tuin van de buren inpikken om een bufferzone te maken zodat hun kat niet meer in m'n tuin komt.
Niet boos zijn als je buren dan ook de brandgang barricaderen hè?quote:Op maandag 23 maart 2026 10:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik moet helaas gaan. Moet ff een stukje van de tuin van de buren inpikken om een bufferzone te maken zodat hun kat niet meer in m'n tuin komt.
Wat heeft dat er mee te maken? Lees het even terug wat je post en wat ik antwoord.quote:Op maandag 23 maart 2026 10:26 schreef alternatif het volgende:
[..]
Er gaat geen grondinvasie komen maar er worden wel alvast 2k troepen gestuurd.
Misschien brand ik voor de zekerheid het huis van de buren ook af. Als zij niet het gedrag van de kat veranderen dan zijn ze onderdeel van het probleem.quote:Op maandag 23 maart 2026 10:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Niet boos zijn als je buren dan ook de brandgang barricaderen hè?
Maar misschien kun je wat voormalig goede vrienden, die je net verrot hebt gescholden, vragen of ze brandgang weer vrij voor je maken?
2 weken na de oorlog begonquote:Op maandag 23 maart 2026 10:26 schreef alternatif het volgende:
[..]
Er gaat geen grondinvasie komen maar er worden wel alvast 2k troepen gestuurd.
Ohh dus rusland pikt Oekraïne helemaal niet in. Ze maken alleen een bufferzone.quote:Op maandag 23 maart 2026 10:26 schreef HowardRoark het volgende:
Dat staat er niet, Israël creëert een bufferzone, het annexeert geen land. Waarom verdraai je dit?
En hoe denk je dat dit voor Israëliërs zelf is, die van kinds af aan met terrorisme te maken hebben, familieleden zijn verloren en op hun 18e het leger in moeten? Jij lijkt namelijk te denken dat de effecten van een oorlog maar een richting op werken.quote:Op maandag 23 maart 2026 10:24 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet wat ik zeg. Mensen die niets te verliezen hebben vechten niet volgens onze regels. Door mensen hun huis, haard en in sommige gevallen familie af te nemen krijg je meer extremisten.
Wat denk je van de paar miljoen Iraniërs die niet naar hun huis terug kunnen keren. Zullen die de VS en Israël bedanken of verantwoordelijk houden? “Zachte” diplomatie zoals gedaan via USAID was niet voor niets succesvol
Rusland wilde Oekraïne in de volledigheid annexeren, Israël wil dit niet met Libanon. Israël wil het gevaar dat Hezbollah vormt elimineren. Oekraïne had namelijk geen terreurgroeperingen die constant Rusland aanvielen, Libanon heeft dat helaas wel.quote:Op maandag 23 maart 2026 10:29 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ohh dus rusland pikt Oekraïne helemaal niet in. Ze maken alleen een bufferzone.
Ze maken een bufferzone in een ander land. Dat is landjepik.quote:Op maandag 23 maart 2026 10:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat staat er niet, Israël creëert een bufferzone, het annexeert geen land. Waarom verdraai je dit?
[..]
Je zou een hekwerk kunnen plaatsen, alleen dat is ook weer niet goed. Dat heeft Israël zoals bekend bij de Westelijke Jordaanoever gedaan en dan wordt er gejankt dat het een zogenaamde apartheid is.
De realiteit is dan ook dat Israël het volgens sommigen nooit goed kan doen. Wat ook al aangeeft dat het een bad faith discussie is. Er speelt een enorme haat jegens een bepaald land mee en wat dat land ook doet, het is altijd fout.
Lol, zelfs zonder oorlog willen die bloedzuigers wel richting onze kant op komen.quote:Op maandag 23 maart 2026 10:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Gebrek aan realiteit.
Die vluchtelingen gaan komen.
Er is momenteel niets ingericht om daar wat tegen te doen, net als met Syrië en eerdere crisis.
Nee hoor, dat is het niet. Het is je eigen veiligheid garanderen.quote:Op maandag 23 maart 2026 10:30 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ze maken een bufferzone in een ander land. Dat is landjepik.
Om de analogie van @:TheFreshPrince te gebruiken: als ik ruzie heb met mijn buurman 2 huizen verderop maak ik een bufferzone in de tuin van mijn buurman zodat ik niet meer aangevallen word. Mijn buurman heeft dat maar te accepteren.
Het gemak waarmee je in de slachtofferrol duikt zou indrukwekkend zijn als het niet zo droevig was.
Het is wat simplistisch om iedereen die buiten het Europese vasteland woont op 1 hoop te gooien.quote:Op maandag 23 maart 2026 10:31 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Lol, zelfs zonder oorlog willen die bloedzuigers wel richting onze kant op komen.![]()
Ik denk niet dat een vluchteling uit Iran of Libanon zich momenteel druk maakt om een status.quote:Als wij indicatie geven dat ze een grote kans hebben om een asielstatus te krijgen komen ze vanzelf onze kant op. Het heeft alles te maken met binnenlands EU-beleid en weinig met wat er buiten onze grenzen afspeelt. Die kinderlijke redenering dat ze onze kant op komen omdat er oorlog is klopt natuurlijk voor geen meter.
Dat ontken ik niet.quote:Op maandag 23 maart 2026 10:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is wat simplistisch om iedereen die buiten het Europese vasteland woont op 1 hoop te gooien.
We kregen echt niet zoveel vluchtelingen uit Iran en Libanon en dat gaat nu echt wel veranderen.
Idem voor Oekraïne, waar we er nu ook miljoenen van onderbrengen in de EU.
Ja, er zijn altijd mensen die op zoek zijn naar een beter leven maar dit soort incidenten wakkeren grote stromen aan. Dat wil je toch niet gaan ontkennen?
[..]
Ik denk niet dat een vluchteling uit Iran of Libanon zich momenteel druk maakt om een status.
Die zoeken vooral gebied waar zij en hun kinderen veilig zijn, onderdak hebben en water / voedsel hebben.
Vergeet niet dat er al miljoenen (!) vluchtelingen in de regio worden opgevangen, sommige vluchtelingenkampen in die regio waren zo "tijdelijk" dat er al woningen staan.
Bij iedere oorlog hebben we tot nu toe vluchtelingenstromen gezien. Dus die "kinderlijke redenering" klopt gewoon.
Kan je 1 oorlog van de afgelopen 50 jaar noemen die geen lokale vluchtelingenstroom op gang bracht?
Azerbaijan - Albaniaquote:Op maandag 23 maart 2026 10:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
Kan je 1 oorlog van de afgelopen 50 jaar noemen die geen lokale vluchtelingenstroom op gang bracht?
Nou, dat zal ik niet doen. Een kernwapen creëer je ook geen bufferzone mee.quote:Op maandag 23 maart 2026 10:34 schreef over_hedge het volgende:
israel kan morgen een nuke gooien om een "bufferzone" te maken en howard praat het nog goed
Kun je ook onderbouwen waarom wij als het Westen/Europa deze mensen moeten opvangen?quote:Op maandag 23 maart 2026 10:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is wat simplistisch om iedereen die buiten het Europese vasteland woont op 1 hoop te gooien.
We kregen echt niet zoveel vluchtelingen uit Iran en Libanon en dat gaat nu echt wel veranderen.
Idem voor Oekraïne, waar we er nu ook miljoenen van onderbrengen in de EU.
Ja, er zijn altijd mensen die op zoek zijn naar een beter leven maar dit soort incidenten wakkeren grote stromen aan. Dat wil je toch niet gaan ontkennen?
[..]
Ik denk niet dat een vluchteling uit Iran of Libanon zich momenteel druk maakt om een status.
Die zoeken vooral gebied waar zij en hun kinderen veilig zijn, onderdak hebben en water / voedsel hebben.
Vergeet niet dat er al miljoenen (!) vluchtelingen in de regio worden opgevangen, sommige vluchtelingenkampen in die regio waren zo "tijdelijk" dat er al woningen staan.
Bij iedere oorlog hebben we tot nu toe vluchtelingenstromen gezien. Dus die "kinderlijke redenering" klopt gewoon.
quote:Op maandag 23 maart 2026 10:41 schreef UitStraling het volgende:
The White House
@:Trump
PEACE THROUGH STRENGTH.
Thank you for your attention to this matter.
Dat is net zo kut. Nog een reden om na te denken of dit ook op een andere manier gedaan kan worden dan die landen helemaal de vergetelheid in te bombarderen.quote:Op maandag 23 maart 2026 10:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En hoe denk je dat dit voor Israëliërs zelf is, die van kinds af aan met terrorisme te maken hebben, familieleden zijn verloren en op hun 18e het leger in moeten?
Dit soort frames zijn wel lekker makkelijk hè?quote:Jij lijkt namelijk te denken dat de effecten van een oorlog maar een richting op werken.
Een bufferzone is iets tijdelijks. Opdracht geven om bestaande huizen te vernietigen laat niet zien dat het tijdelijk is.quote:Op maandag 23 maart 2026 10:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is het niet. Het is je eigen veiligheid garanderen.
Wat zijn de alternatieven die Israël heeft? Hoe moet men volgens jou met het gevaar van Hezbollah omgaan?
Tja, daar vraag ik al de hele tijd naar maar die alternatieven komen maar niet.quote:Op maandag 23 maart 2026 10:44 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dat is net zo kut. Nog een reden om na te denken of dit ook op een andere manier gedaan kan worden dan die landen helemaal de vergetelheid in te bombarderen.
Nee, feitelijk. Want dit is letterlijk wat je doet. Jij hebt het alleen over de effecten van de oorlog op Libanezen, niet op Israëliërs.quote:Op maandag 23 maart 2026 10:44 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dit soort frames zijn wel lekker makkelijk hè?
Wie zegt dat deze bufferzone niet tijdelijk is? Israël heeft al vaker aanwezigheid gehad in het Zuiden van Libanon en is uiteindelijk ook altijd weer vertrokken. Die aanwezigheid was het gevolg van het feit dat men vanuit daar werd aangevallen.quote:Op maandag 23 maart 2026 10:44 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Een bufferzone is iets tijdelijks. Opdracht geven om bestaande huizen te vernietigen laat niet zien dat het tijdelijk is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |