Ik snap het niet meer.quote:Op zondag 22 maart 2026 16:39 schreef Glazenmaker het volgende:
De grootste energiecentrale in Iran is een kerncentrale en die gaat onder Trump zijn ultimatum als eerste kapot.
Ze hebben 1,5 kerncentrale.quote:Op zondag 22 maart 2026 19:23 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ik snap het niet meer.
De ene dag heeft Iran geen kernwapens, daarna zijn ze vernietigd, daarna hebben ze opeens kerncentrales en raketten die de maan kunnen bereiken
President Netanyahu wrijft al in zijn handen.quote:
Die hadden ze in Afghanistan ook en daar is niets anders bereikt dan veel leed en dode tieners.quote:Op zondag 22 maart 2026 19:17 schreef HiZ het volgende:
Ondanks alle terechte kritiek op Trump moeten toch ook niet negeren dat aan de andere kant moordzuchtige maniakken zitten die letterlijk bereid zijn over lijken te lopen. Dat heeft wel gevolgen voor welke exit strategie dan ook.
Volgende level is cuba.quote:Op zondag 22 maart 2026 19:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Precies. Je gaat door tot er "Mission accomplished" in beeld staat en je door kunt klikken naar het volgende level in Red Alert 2, wat Trump aan het spelen lijkt te zijn.
Ik heb daar nog geen sluitend bewijs voor gezien. Het zal niet de eerste keer zijn dat de VS een land binnenvalt op basis van propaganda.quote:Op zondag 22 maart 2026 19:17 schreef HiZ het volgende:
Ondanks alle terechte kritiek op Trump moeten toch ook niet negeren dat aan de andere kant moordzuchtige maniakken zitten die letterlijk bereid zijn over lijken te lopen. Dat heeft wel gevolgen voor welke exit strategie dan ook.
Wij hebben ook kerncentrales zonder kernwapensquote:Op zondag 22 maart 2026 19:23 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ik snap het niet meer.
De ene dag heeft Iran geen kernwapens, daarna zijn ze vernietigd, daarna hebben ze opeens kerncentrales en raketten die de maan kunnen bereiken
Nee, in iran gaat het regime echt toppie om met de bevolking. Echte humanisten enzo.quote:Op zondag 22 maart 2026 19:29 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Ik heb daar nog geen sluitend bewijs voor gezien.
Saddam vervangen door ISquote:Op zondag 22 maart 2026 19:29 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ik heb daar nog geen sluitend bewijs voor gezien. Het zal niet de eerste keer zijn dat de VS een land binnenvalt op basis van propaganda.
De golf oorlog door een nep getuigenis voor de senaat
Afghanistan vanwege Bin Laden die er niet was
Irak vanwege Saddam zijn kernwapens
Libie omdat Khadaffi een dictator zou zijn
Leuk dat sarcasme.quote:Op zondag 22 maart 2026 19:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, in iran gaat het regime echt toppie om met de bevolking. Echte humanisten enzo.
Wij hebben ook 3 Patriot batterijen, dus daar kunnen we bijvoorbeeld het Binnenhof mee beveiligen!quote:Op zondag 22 maart 2026 19:19 schreef zakjapannertje het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.bbc.com/news/(...)f4-8feccaaeda58#post
Oh absoluut. Maar dat is des te meer reden om niet zomaar tegen dat wespennest te schoppen en dan eens kijken wat er gebeurt.quote:Op zondag 22 maart 2026 19:17 schreef HiZ het volgende:
Die hebben we trouwens wel https://www.bnnvara.nl/ze(...)-in-nederland-liggenquote:Op zondag 22 maart 2026 19:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
Wij hebben ook kerncentrales zonder kernwapens
Die twee zijn niet hetzelfde
Ik zie de NWS artikelen over 5 jaar wel verschijnen over Iraanse handjeugd en dat Iraniers niet integrerenquote:Op zondag 22 maart 2026 19:33 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Saddam vervangen door IS
Taliban vervangen door de Taliban
Khadaffi vervangen voor burgeroorlog
Dus nu komt het vast goed.
Wat klets jij nou joh, er bestaan sowieso geen bronnen daarover die jij accepteert.quote:Op zondag 22 maart 2026 19:33 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Leuk dat sarcasme.
Heb je een betrouwbare bron voor die claim waar uitvoering onderzoek naar is gedaan?
Wat ik heel bijzonder vind is dat die ranges plotseling een soort van nieuws zijn... Dit is al jaren bekend he, we hebben alleen de kop in het zand gestoken, oh wacht, behalve de Amerikanen die een aantal NATO-BMD sites opgetuigd hebben"quote:Op zondag 22 maart 2026 19:19 schreef zakjapannertje het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.bbc.com/news/(...)f4-8feccaaeda58#post
Was destijds natuurlijk allemaal kritiek op want Aegis Ashore zou ook Tomahawks (MK-41 VLS) kunnen verschieten wat dus verboden zou zijn vanwege de INF treaty etc...quote:Redzikowo, Poland: A U.S. Aegis Ashore site (Naval Support Facility Redzikowo) that became operational in late 2023 and is integrated into NATO's structures.
Deveselu, Romania: An operational Aegis Ashore site at the 99th Military Base, active since 2016, housing SM-3 interceptors.
Kürecik, Turkey: Hosts a forward-based U.S. early-warning radar system.
Rota, Spain: A naval base hosting four U.S. Navy destroyers equipped with the Aegis combat system.
Ramstein Air Base, Germany: Home to the NATO Ballistic Missile Defence command and control center.
quote:Geplaatst pak hem beet 5 jaar nadat Rusland zijn eerste testen aan doen was met de SSC-8, ergo een direct gevolg van dus... En even los van het feit wat er in die VLS gestopt kan worden is het initieel een systeem wat tegen ballistic/ cruise missiles bedoeld is in dit geval. Putin kan wel een grote broek aantrekken en beginnen te wijzen maar als oa hij (feitelijk is het tegen Iran gericht) zich koest gehouden had was dat raketschild er nooit gekomen.
Wmb algemeen bekend. Want in communicatie met rusland is dat ook zo gemeld. Dat spul is voor een "rogue actor", oa. omdat zoiets het volume van het rus arsenaal nooit gaat kunnen afvangen.quote:Op zondag 22 maart 2026 19:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat ik heel bijzonder vind is dat die ranges plotseling een soort van nieuws zijn... Dit is al jaren bekend he, we hebben alleen de kop in het zand gestoken, oh wacht, behalve de Amerikanen die een aantal NATO-BMD sites opgetuigd hebben"
[..]
Was destijds natuurlijk allemaal kritiek op want Aegis Ashore zou ook Tomahawks (MK-41 VLS) kunnen verschieten wat dus verboden zou zijn vanwege de INF treaty etc...
Heb ik hier (7 jaar geleden ondertussen) ook al eens iet over gepost: AchJa in NWS / Zowel Rusland als VS schaffen inf-verdrag af
[..]
Naja, de Iraniërs die ik gekend heb waren stuk voor stuk goede mensen. Maar goed, ik denk dat als deze oorlog verder escaleert we veel grotere zorgen zullen hebben.quote:Op zondag 22 maart 2026 19:34 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ik zie de NWS artikelen over 5 jaar wel verschijnen over Iraanse handjeugd en dat Iraniers niet integreren
Ik kan als glazenwasser moeilijk de hele dag mijn eigen ramen gaan staan zemen.quote:Op zondag 22 maart 2026 16:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Sommige mensen kunnen niet thuis werken.
Dit dus.quote:Op zondag 22 maart 2026 19:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oh absoluut. Maar dat is des te meer reden om niet zomaar tegen dat wespennest te schoppen en dan eens kijken wat er gebeurt.
Die gekken zijn misschien wel gek, maar niet dom.
Ahhh je kan geen bronnen overleggen dus.quote:Op zondag 22 maart 2026 19:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat klets jij nou joh, er bestaan sowieso geen bronnen daarover die jij accepteert.
Nee, niet eentje die jij niet terzijde schuift als propaganda.quote:Op zondag 22 maart 2026 19:42 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ahhh je kan geen bronnen overleggen dus.
Wat stel je voor ofzo, dat de EU ff onderzoek daar gaat doen ofzo?quote:Heb je een betrouwbare bron voor die claim waar uitvoering onderzoek naar is gedaan?
Titel zegt dat ze Amerikaans zijn anders, wat gekquote:Op zondag 22 maart 2026 19:33 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Die hebben we trouwens wel https://www.bnnvara.nl/ze(...)-in-nederland-liggen
Precies. Toen hadden ze eigenlijk geen idee over de middellange/lange termijn.quote:Op zondag 22 maart 2026 19:42 schreef KoosVogels het volgende:
Toen Saddam viel was niemand daar rouwig om. Maar omdat de Amerikanen niet goed na hadden gedacht over de machtsbalans na de val van het Baat'h-regime, zaten we tien jaar later opgescheept met het IS-Kalifaat.
Jazeker.quote:Op zondag 22 maart 2026 19:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, niet eentje die jij niet terzijde schuift als propaganda.
Deze is overigens helemaal hilarisch:
[..]
Wat stel je voor ofzo, dat de EU ff onderzoek daar gaat doen ofzo?
Nederlands grondgebied dus ze zijn van ons.quote:Op zondag 22 maart 2026 19:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
Titel zegt dat ze Amerikaans zijn anders, wat gek
Dat Iran over missiles beschikt die europa kunnen bereiken was ruim voor 2014 al bekend... Maar ja, europa is vooral doorgegaan met de wereld door een roze bril te bekijken en nu breekt de paniek plosteling uit.quote:Op zondag 22 maart 2026 19:40 schreef ExTec het volgende:
Wmb algemeen bekend. Want in communicatie met rusland is dat ook zo gemeld. Dat spul is voor een "rogue actor", oa. omdat zoiets het volume van het rus arsenaal nooit gaat kunnen afvangen.
Materiaal (uranium) hoeft voor kernreactoren niet zo heel erg verrijkt te worden, afhankelijk van het soort reactor. De grote reactor in Iran is een PWM (pressurized water), die werkt met uranium op zo’n 3 tot 5% verrijking, in sommige gevallen 7 tot 8%). Voor wapens heb je een heel hoge verrijking nodig (afhankelijk van het soort wapen 85 tot 90%. Dat verrijken is een complex proces en werd in de Natanz locaties gedaan met behulp van centrifuges.quote:Op zondag 22 maart 2026 19:23 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ik snap het niet meer.
Ik zie niet echt paniek.quote:Op zondag 22 maart 2026 19:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat Iran over missiles beschikt die europa kunnen bereiken was ruim voor 2014 al bekend... Maar ja, europa is vooral doorgegaan met de wereld door een roze bril te bekijken en nu breekt de paniek plosteling uit.
Wanneer komen ze waarschijnlijk aan in dat gebied dan?quote:Op zondag 22 maart 2026 19:48 schreef SymbolicFrank het volgende:
Kun je al ergens wedden hoe lang die 2500 mariniers en hun schip het volgende week gaan overleven?
Het hangt er van af hoeveel haast ze hebben. De schattingen lopen uiteen, van volgende week tot over een maand. Maar ik was benieuwd naar de kansen die andere mensen er aan toekennen. En je kunt tegenwoordig overal op wedden, dus daarop vast ook wel.quote:Op zondag 22 maart 2026 19:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Wanneer komen ze waarschijnlijk aan in dat gebied dan?
Nou ja, in de media komen nu dagelijks berichten voorbij met afstanden ivm de aanval op Diego Garcia. Het besef begint nu eindelijk een beetje in te dalen dat Iran toch missiles heeft die best wel ver kunnen komen.quote:Op zondag 22 maart 2026 19:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik zie niet echt paniek.
Ik zag alleen een bron uit Israël die het als propaganda gebruikt om ons ook in die oorlog te betrekken.
Wie heeft het over genocide?quote:Op zondag 22 maart 2026 19:48 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Jazeker.
Als er bijv genocide in een land wordt gepleegd mag je hopen dat er uitvoerig onderzoek is gedaan voordat er gesteld kan worden dat er een genocide gepleegd is.
En niet dat de bron een of andere vage X bron is
Niemand had het daar over.quote:Op zondag 22 maart 2026 19:17 schreef HiZ het volgende:
Ik mag hopen dat die mariniers zelf intelligent genoeg zijn om niet die cirkelzaag in te lopen.quote:Op zondag 22 maart 2026 19:48 schreef SymbolicFrank het volgende:
Kun je al ergens wedden hoe lang die 2500 mariniers en hun schip het volgende week gaan overleven?
Het gaat om de nieuwe voter ID, die volgens Guyver ervoor gaat zorgen dat Democraten niet meer kunnen winnen...quote:Op zondag 22 maart 2026 18:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit is waar ik heen wil want @:wantie beweert dat het niet mogelijk is:
[..]
En dat is volstrekte onzin natuurlijk. En zoals @:thefreshprince al liet zien moet je je in 17 staten al identificeren, alsof je daar nu niet kunt stemmen met een aangenomen achternaam.
Oekraïne veilig stellen is veel belangrijker voor Europa dan marionetten zijn in Bibi’s achterlijk plan om de oorlog in het Midden-Oosten zo lang mogelijk te rekken voor eigen politiek gewin. Dus nee, dat de prijzen hier stijgen hoort niet bij een oorlog.quote:Op zondag 22 maart 2026 18:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wie heeft gezegd dat dit binnen drie weken zou gaan gebeuren?
[..]
Is het zo dat omdat deze gesloten wil hebben dat de volledige oorlog gefaald is?
[..]
Dat de prijzen stijgen is iets dat bij een oorlog hoort. Dit zien we ook bij de oorlog in Oekraïne. Is onze steun voor Oekraïne daarom gefaald?
Die woorden zijn niet in 1 zin te gebruiken...quote:Op zondag 22 maart 2026 20:04 schreef ExTec het volgende:
Ik mag hopen dat die mariniers zelf intelligent genoeg zijn om niet die cirkelzaag in te lopen.
Wat gewoon een aanname is die op helemaal niks is gebaseerd waarop jij komt met het is onmogelijk dit, dat, alles.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:09 schreef Wantie het volgende:
Het gaat om de nieuwe voter ID, die volgens Guyver ervoor gaat zorgen dat Democraten niet meer kunnen winnen...
Zo moeilijk is het niet.
Dat kan ook gewoon met Register to vote en een gewone ID.quote:Op zondag 22 maart 2026 18:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je, filtert de figuren eruit die per definitie geen stemrecht hebben.
quote:Is hier ook zo, alsof elke illegale of mensen wie ze het stemrecht hebben ontnomen hier kunnen stemmen.
Prima systeem, en in Nederland kun je je identificeren met bijvoorbeeld je rijbewijs.quote:Ook hier in Nederland zijn er voorwaarden verbonden aan de stempas, je moet 18 jaar of ouder zijn, je moet ingeschreven staan in een gemeente en je moet de Nederlandse nationaliteit bezitten en dan krijg je dat ding op naam thuisgestuurd. Met die pas ga je naar het stembureau waar je je moet legitimeren en dus aantonen dat jij echt degene bent wiens naam op de stempas staat. Een prima systeem dus.
[..]
We gaan het zien.quote:Dat is gewoon een aanname.
[..]
Of ze hadden al nooit mogen stemmen.
[..]
Een drempel =/= niet mogelijk.
[..]
Geen rocket science en gewoon makkelijk te regelen.
THAAD?quote:Op zondag 22 maart 2026 20:10 schreef Perrin het volgende:
Onderschept buiten de atmostfeer. Mooi.
[ x ]
SM-3.. $20 miljoen+ per raket.quote:
Er miste nog wat in je post.quote:Op zondag 22 maart 2026 19:17 schreef HiZ het volgende:
Ondanks alle terechte kritiek op Trump moeten toch ook niet negeren dat aan de andere ook kant moordzuchtige maniakken zitten die letterlijk bereid zijn over lijken te lopen. Dat heeft wel gevolgen voor welke exit strategie dan ook.
Denk het wel, in juni (?) vorig jaar ook dat soort filmpjes gezien.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:10 schreef Perrin het volgende:
Onderschept buiten de atmostfeer. Mooi.
[ x ]
(schijnt boven Deir ez-Zor door de VS te zijn onderschept)
Alle grappen terzijde, zijn er dus al militairen die zeggen: dit is niet een oorlog die ook maar iets met de veiligheid van de VS te maken heeft, ik pas ervoor.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die woorden zijn niet in 1 zin te gebruiken...
Kom er maar in @:Rave_NL
Het maakt het moeilijker. In sommige gevallen lastiger dan andere: https://www.politifact.co(...)e-citizenship-Trump/quote:Op zondag 22 maart 2026 20:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat gewoon een aanname is die op helemaal niks is gebaseerd waarop jij komt met het is onmogelijk dit, dat, alles.
Bottomline, jullie zwammen maar wat.
Het hangt dus af van de staat hoe ze dit implenteren.quote:The SAVE America Act requires citizens to provide a government-issued photo ID to vote and strict documentary proof of citizenship, such as a passport or birth certificate, to register. Under the bill, election officials could accept a Real ID driver's license that includes citizenship, though only a handful of states offer such a license. Student IDs would no longer be accepted as voter ID, even though some states currently allow that option.
Kunnen ze daarvoor in de problemen komen? Of hebben ze redelijke bescherming?quote:Op zondag 22 maart 2026 20:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Alle grappen terzijde, zijn er dus al militairen die zeggen: dit is niet een oorlog die ook maar iets met de veiligheid van de VS te maken heeft, ik pas ervoor.
Leek wat bescherming te zijn, al kan ik de video waar dat uiteengezet werd niet meer terugvinden.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:27 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Kunnen ze daarvoor in de problemen komen? Of hebben ze redelijke bescherming?
Er is geen vergelijk tussen Afghanistan en wat er nu gebeurt met Iran. Afghanistan was een failed state die onderdak verleende aan terroristen. Iran is een nog functionerende staat die zijn buren en burgers terroriseert. Als we een ding hebben geleerd is dat de politiek om ze kernwapens te ontzeggen 100% gerechtvaardigd was.quote:Op zondag 22 maart 2026 19:28 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Die hadden ze in Afghanistan ook en daar is niets anders bereikt dan veel leed en dode tieners.
Ik ben daar niet voor, Nederland moet hier niet bij betrokken raken.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:28 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
RutteGod heeft er weer voor gezorgd dat het westen gezamenlijk gaat optreden tegen de as van het kwaad.
Puur theoretisch, maar ik ga er vanuit dat die militairen voor jaren de bak in gaan.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:27 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Kunnen ze daarvoor in de problemen komen? Of hebben ze redelijke bescherming?
Ooow daddy!quote:Op zondag 22 maart 2026 20:28 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
RutteGod heeft er weer voor gezorgd dat het westen gezamenlijk gaat optreden tegen de as van het kwaad.
Zowel Iran als Israël hebben flink geschoten op een minderheid van hun eigen landgenoten waar ze niet blij mee waren.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:32 schreef HiZ het volgende:
[..]
Er is geen vergelijk tussen Afghanistan en wat er nu gebeurt met Iran. Afghanistan was een failed state die onderdak verleende aan terroristen. Iran is een nog functionerende staat die zijn buren en burgers terroriseert. Als we een ding hebben geleerd is dat de politiek om ze kernwapens te ontzeggen 100% gerechtvaardigd was.
We zijn erbij betrokken. Tegen onze zin, maar zo simpel ligt het. Teheran heeft de oorlog onze oorlog gemaakt.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik ben daar niet voor, Nederland moet hier niet bij betrokken raken.
Dat heb ik al eerder gezegd.
Partijen die hier voor stemmen krijgen mijn stem niet meer in de toekomst.
Dat we EU-grondgebied beschermen met zo'n Evertsen is nog tot daar aan toe.
Ik snap dit niet. Amerika kan toch ook gewoon de Iraanse schepen tegenhouden? Waarom zou je aan land moeten gaan.quote:
Schijnen dus wel wat/een provisie(s) voor te zijn. Dan volgt gewoon ontslag. Het is ook immers niet alsof de VS in een staat van oorlog is, hequote:Op zondag 22 maart 2026 20:33 schreef HiZ het volgende:
[..]
Puur theoretisch, maar ik ga er vanuit dat die militairen voor jaren de bak in gaan.
Begrijpend lezen is niet je sterkste kant begrijp ik.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:36 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Zowel Iran als Israël hebben flink geschoten op een minderheid van hun eigen landgenoten waar ze niet blij mee waren.
Zoiets ja.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:33 schreef ExTec het volgende:
Ok, let op:
De VS stuurt wat militairen naar kharg island. Hoe je dat sowieso op middellange termijn bezet houd, zie ik niet. Gaat raketten en drones regenen.
Ze worden geslacht en zie daar: de steun voor een veel uitgebreidere campagne onder het amerikaanse volk is gerealiseerd.
De VS en Israël proberen het onze oorlog te maken.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:36 schreef HiZ het volgende:
[..]
We zijn erbij betrokken. Tegen onze zin, maar zo simpel ligt het. Teheran heeft de oorlog onze oorlog gemaakt.
En als we Islam niet stoppen gaat de Jihad onverminderd door. Als we dan toch tussen 2 kwaden moeten kiezen dan maar hup Israëlquote:
Zo werkt dat natuurlijk niet. Het is geen keuzemenu.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:25 schreef ExTec het volgende:
Alle grappen terzijde, zijn er dus al militairen die zeggen: dit is niet een oorlog die ook maar iets met de veiligheid van de VS te maken heeft, ik pas ervoor.
Met hup Israël groeit de islam in Europa en het aantal boze moslims overal.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:37 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
En als we Islam niet stoppen gaat de Jihad onverminderd door. Als we dan toch tussen 2 kwaden moeten kiezen dan maar hup Israël
Ligt natuurlijk in welke fase je weigert. Maar een marinier onderweg naar de Golf kan het maar beter niet proberen.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Schijnen dus wel wat/een provisie(s) voor te zijn. Dan volgt gewoon ontslag. Het is ook immers niet alsof de VS in een staat van oorlog is, he
https://www.bbc.com/news/live/ce35wke27yntquote:Reza Pahlavi calls for Iran's civilian infrastructure to be protected
Reza Pahlavi, the exiled former crown prince of Iran, has posted on social media calling for Iran's civilian infrastructure to be protected in the war.
"Iran's civilian infrastructure belongs to the Iranian nation and is the asset of a free Iran's future. The Islamic Republic's infrastructure is a machine of repression and terror, deployed to prevent that future from being realised," he writes on X.
"I ask President Trump and Prime Minister Netanyahu to continue targeting the regime and its apparatus of repression, while at the same time preserving Iran's civilian and vital infrastructure, which our people need to rebuild the country."
Pahlavi has in recent months encouraged an uprising by Iranians and the overthrow of the government.
Dat groeit toch wel.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:38 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Met hup Israël groeit de islam in Europa en het aantal boze moslims overal.
Het gaat deels om mijnen die er al liggen en deels om drones. Dat zijn twee verschillende problemen met verschillende oplossingen. De straat openbreken met ongekend geweld kan. Maar dan gaan er wel heel lelijke plaatjes komen uit Iran met ontelbare aantallen burgerdoden.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:36 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ik snap dit niet. Amerika kan toch ook gewoon de Iraanse schepen tegenhouden? Waarom zou je aan land moeten gaan.
Het groeide significant sneller toen we voor Israël Assad probeerde weg te ruimen.quote:
Hoe zie je dat voor je dat openbreken met ongekend geweld?quote:Op zondag 22 maart 2026 20:42 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het gaat deels om mijnen die er al liggen en deels om drones. Dat zijn twee verschillende problemen met verschillende oplossingen. De straat openbreken met ongekend geweld kan. Maar dan gaan er wel heel lelijke plaatjes komen uit Iran met ontelbare aantallen burgerdoden.
Valt wel mee, als ze het eenmaal bezetten kunnen ze niet alleen beschoten worden hè. Terugschieten wordt ook veel eenvoudiger en effectiever. Ook Iran heeft dan een probleem. Want àlles kapotschieten schaadt ook hún levensvatbaarheid.quote:
Het einddoel van Islam hangt niet af van Israël. Israël houdt het alleen langer tegen, daarom zijn ze zo boos.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:43 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het groeide significant sneller toen we voor Israël Assad probeerde weg te ruimen.
Ho ho, niemand zegt/stelt dat het een consequentie loze keuze is. Niet anders dan die NL militairen die niet uitgezonden wilde worden, en daarna hun spullen konden pakken.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zo werkt dat natuurlijk niet. Het is geen keuzemenu.
Dat eiland leeg maken en daarmee onbruikbaar dat zie ik ze wel doen. Dat blijvend bezetten gaat ze een boel doden kosten. Drones veranderen alles en die zullen ze via rusland en China vroeg of laat wel krijgen.quote:
Er zijn twee krappe vaargeulen waar die grote tankers langzaam doorheen kunnen varen, 10-20 kilometer van de kust vandaan. Tegen de tijd dat escorteschepen zien dat er een raket aankomt, hebben ze nog een paar seconden tot een minuut om terug te schieten.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:42 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het gaat deels om mijnen die er al liggen en deels om drones. Dat zijn twee verschillende problemen met verschillende oplossingen. De straat openbreken met ongekend geweld kan. Maar dan gaan er wel heel lelijke plaatjes komen uit Iran met ontelbare aantallen burgerdoden.
Een oorlog is geen vuistgevecht op straat. Je voorbeeld klopt pas als het slachtoffer in jouw voorbeeld retalieert door een paar huizen in de buurt in brand te steken.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De VS en Israël proberen het onze oorlog te maken.
Als ik met jou over straat loop en ik geef een voorbijganger een stomp en die wil gaan vechten en ik vraag jouw hulp, is het dan die voorbijganger die het jouw vechtpartij heeft gemaakt?
Ja, dat gaat mss op als die soldaten in hun slaapzak onder een oliepomp gaan liggen ofzo.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:44 schreef HiZ het volgende:
[..]
Valt wel mee, als ze het eenmaal bezetten kunnen ze niet alleen beschoten worden hè. Terugschieten wordt ook veel eenvoudiger en effectiever. Ook Iran heeft dan een probleem. Want àlles kapotschieten schaadt ook hún levensvatbaarheid.
Ze zaten al op dat schip en zijn onderweg.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ho ho, niemand zegt/stelt dat het een consequentie loze keuze is. Niet anders dan die NL militairen die niet uitgezonden wilde worden, en daarna hun spullen konden pakken.
Israël denkt dat ze een half-geïslamiseerd en gebalkaniseerd Europa kan containen. Dat is misschien waar, voor een bepaald periode, maar demografie is uiteindelijk bepalender. Sowieso wat de jihad-doctrine betreft.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:44 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Het einddoel van Islam hangt niet af van Israël. Israël houdt het alleen langer tegen, daarom zijn ze zo boos.
Je kan er van alles bij bedenken maar je weet net als ik ook wie die bombardementen op Iran zijn gestart en vooraf werd al gewaarschuwd dat Hormuz op slot kon gaan.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:47 schreef HiZ het volgende:
[..]
Een oorlog is geen vuistgevecht op straat. Je voorbeeld klopt pas als het slachtoffer in jouw voorbeeld retalieert door een paar huizen in de buurt in brand te steken.
Als je daar nu al ronddobbert is het idd rijkelijk laat om je te bedenken.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:47 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ze zaten al op dat schip en zijn onderweg.
Carpet bombing, thermobarische bommen. Alles net onder de nucleaire threshold, maar doorvechten wordt wel extreem onwaarschijnlijk.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:43 schreef Perox het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je dat openbreken met ongekend geweld?
Kharg innemen is eenvoudig.. het proberen te behouden is een strategische vergissing.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:44 schreef HiZ het volgende:
[..]
Valt wel mee, als ze het eenmaal bezetten kunnen ze niet alleen beschoten worden hè. Terugschieten wordt ook veel eenvoudiger en effectiever. Ook Iran heeft dan een probleem. Want àlles kapotschieten schaadt ook hún levensvatbaarheid.
De tering wat is die vent achterlijk.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:39 schreef zakjapannertje het volgende:
De zoon van de laatste sjah van Iran wil intussen dat de oorlog niet verder uit de hand loopt:
[..]
https://www.bbc.com/news/live/ce35wke27ynt
En waarom zou je niet tussen de petrochemische installaties gaan zitten? En alles wat Iran afschiet is eerder zichtbaar. Non-stop lucht surveillance kan van Kharg makkelijker dan van de vliegdekschepen.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, dat gaat mss op als die soldaten in hun slaapzak onder een oliepomp gaan liggen ofzo.
In de praktijk richten ze dan barakken in. Die een fantastisch mooi doel worden. Zelfde geld voor werkelijk elk type infra wat het bestaan van die soldaten ondersteund.
Dit inderdaad. Ook de EU zal moeten leveren omdat dit rechtstreeks onze belangen raakt in alle opzichten.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:36 schreef HiZ het volgende:
[..]
We zijn erbij betrokken. Tegen onze zin, maar zo simpel ligt het. Teheran heeft de oorlog onze oorlog gemaakt.
Maar Iran kan die drones ook op >500km van de straat van Hormuz richting een vrachtschip lanceren, ze zitten overal. En zo'n vrachtschip / olietanker is een groot, traag object dat makkelijk te raken is en zelf geen afweer heeft.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:50 schreef HiZ het volgende:
[..]
Carpet bombing, thermobarische bommen. Alles net onder de nucleaire threshold, maar doorvechten wordt wel extreem onwaarschijnlijk.
Hoe zie je dat voor je? Er zijn ondertussen al een paar miljoen mensen in Iran die niet veilig meer in hun woning terecht kunnen. Waar denk je dat die heen gaan? Naar Israël voor asiel?quote:Op zondag 22 maart 2026 20:37 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
En als we Islam niet stoppen gaat de Jihad onverminderd door. Als we dan toch tussen 2 kwaden moeten kiezen dan maar hup Israël
Erbij bedenken? Dit is letterlijk wat Iran heeft gedaan.quote:Op zondag 22 maart 2026 20:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je kan er van alles bij bedenken maar je weet net als ik ook wie die bombardementen op Iran zijn gestart en vooraf werd al gewaarschuwd dat Hormuz op slot kon gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |