Ik denk dat heel veel middelbare scholen veel problemen met alcohol- en drugsmisbruik hebben. Zelfs de school van S zien leerlingen die op campus wonen en aan allerlei regels moeten voldoen (inchecken, bijvoorbeeld) en waar dus veel volwassenen 24/7 aanwezig zijn kans om zich ziek te gebruiken aan wiet en alcohol. Hoe vervelend ook, het is wel wat veel tieners doen: experimenteren en grenzen opzoeken en overschrijden.quote:Op donderdag 19 maart 2026 12:45 schreef Deepfreeze het volgende:
Bij C op school is er wel eens een ambulance waardig iets gebeurd. Dat heb ik alleen van hem gehoord. Het was echt een incident met 2 personen en wat drugs. Dus daar hoeft niet school breed wat mij betreft.
Misschien niet geheel toevallig dat er 4 weken later een ouderavond over alcohol en drugsgebruik werd gepland.
De school van D heeft een slechte naam op het gebied van alcohol en drugsmisbruik. Maar nu bijna 3 jaar later heb ik er niks van gemerkt. Het lijkt meer een oud probleem dat ze achtervolgd.
Iedereen draagt er sneakers onderquote:Op vrijdag 20 maart 2026 10:14 schreef FlyingFish het volgende:
Ligt aan je budget hiervoor. Suit supply heeft mooie pakken die redelijk betaalbaar zijn, maar voor alleen een gala (vooral als hij nog niet uitgegroeid is), is wellicht C&A ook al prima. De gemiddelde puber zal het kwaliteitsverschil niet zien denk ik.
En denk vooral ook aan mooie schoenen. Een pak kan nog zo mooi zijn, maar met Nikes er onder ziet het er alsnog niet uit.
Wij hebben gewoon gehuurd! Kostte 50 euro en dan zat alles erop er eraan.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 09:49 schreef DjVero het volgende:
Binnenkort heeft onze zoon zijn gala. De auto heeft hij al geregeld via de garage waar hij stage loopt, maar hij wil ook graag in pak (zonder stropdas). Ik weet nog niet precies wat hij wil, behalve dat hij geen stropdas wil, maar aangezien ik geen flauw benul heb van dit soort kledij en wat 'ie nodig zou hebben, vraag ik het hier maar: wat raad je aan en met name, in wat voor winkels koop je dat in hemelsnaam? En dan voor een schappelijke prijs; het hoeft niet het goedkoopste van het goedkoopste, maar het andere uiterste, namelijk een Armani-pak, ook weer niet.
Ik ben niet bekend met de recente gala etiquette wat dat betreft, ben vooral bruiloften gewend en daar is sneakers in mijn omgeving nog steeds een no-go. Maar negeer mijn opmerking dan maar DjVeroquote:Op vrijdag 20 maart 2026 10:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Iedereen draagt er sneakers onder
@:DJVero Het is ook een beetje afhankelijk van de bouw van je kind. Als hij wat kleiner en smaller is, kun je heel goed terecht bij Massimo Dutti. Zara heeft ook nog wel eens wat leuks. Peek en Cloppenburg is misschien ietsje duurder, maar ook nog wel te doen.
Volgens de officiele gala etiquette heb je ook gelijk. Maar al die tieners dragen altijd overal hun sneakers onder. Bij de niet heel officiele gala's met kerst ofzo zelfs de meiden onder hun mooie sexy glitterjurkjesquote:Op vrijdag 20 maart 2026 12:28 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik ben niet bekend met de recente gala etiquette wat dat betreft, ben vooral bruiloften gewend en daar is sneakers in mijn omgeving nog steeds een no-go. Maar negeer mijn opmerking dan maar DjVero
Ik was laatst op wen bruiloft waar de bruid sneakers droegquote:Op vrijdag 20 maart 2026 12:28 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik ben niet bekend met de recente gala etiquette wat dat betreft, ben vooral bruiloften gewend en daar is sneakers in mijn omgeving nog steeds een no-go. Maar negeer mijn opmerking dan maar DjVero
lijkt me een stuk comfortabeler lopen dan de schoenen die de meeste bruiden aan hebben.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 18:55 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik was laatst op wen bruiloft waar de bruid sneakers droeg
quote:Op vrijdag 20 maart 2026 10:14 schreef FlyingFish het volgende:
En denk vooral ook aan mooie schoenen. Een pak kan nog zo mooi zijn, maar met Nikes er onder ziet het er alsnog niet uit.
Deed ik ookquote:Op vrijdag 20 maart 2026 18:55 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik was laatst op wen bruiloft waar de bruid sneakers droeg
QFTquote:Op vrijdag 20 maart 2026 19:11 schreef Hupje het volgende:
Vanavond het inschrijfformulier voor het VO opgestuurd voor mijn kind. Wel een mijlpaal(tje).
Dit was ook Jouw Soort Mensenquote:Op vrijdag 20 maart 2026 19:13 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Deed ik ook
Ook een pak trouwens.
Ik geloof dus ook niet dat ik geklaagd zou hebben als mijn gasten dat deden. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik het ws ook niet zou hebben gezien.
Maar geen pak?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 20:03 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dit was ook Jouw Soort Mensenwel een jurk trouwens. Mijn vrouw droeg wel sneakers en een pak. Ik het eerst half uur enorm glitterhakken
Zo hip, het was niet eerder vertoond!quote:daarna ook speakers.
Ok.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 20:10 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maar geen pak?
Hebben we het nu trouwens over jouw huwlijksfestijn of dat van laatst?
Mijn geliefde deed een pak met hakken.
[..]
Zo hip, het was niet eerder vertoond!
Zij ook al.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 20:14 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ok.
Laatst: twee bruiden. Twee jurken. 1 paar speakers. 1 paar hakken.
Wij: 1 bruid met pak en sneakers. 1 bruid met jurk en hakken vervangen door snnnnnnnneakers.
Jeetje.
Ik vind het allemaal saai eigenlijk, daar hoef je weinig moeite voor te doenquote:Op zondag 22 maart 2026 20:47 schreef Kyara het volgende:
Waar winkelen puberjongens tegenwoordig?
Mijnes is tegen de 1,70 maar heel smal gebouwd. Past dus nog wel in kinderkleding maat 170. Voorliefde voor saai, grijs, donkerblauw en donkergroen. Minimale prints. En liefst een smalle pasvorm. 4FunkyFlavours stond hem altijd heel goed maar dat wil ie niet meer. Ik kom nu niet echt verder dan de WE. Iemand nog tips? Liefst online want winkelen vind ie ook niks
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |