abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 2 juli 2026 @ 12:52:05 #176
5428 crew  miss_sly
pi_221214665
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2026 12:17 schreef Troel het volgende:

[..]
In mijn tijd was het bijzondere voertuig echt geen ding en ook bij beide zoons niet.
Gewoon netjes gekleed gaan (alhoewel het tegenwoordig bij de meisjes zo is dat ze amper nog wat aanhebben).
Komen die meisjes bloot?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Redactie Frontpage donderdag 2 juli 2026 @ 13:12:15 #177
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221214763
quote:
7s.gif Op donderdag 2 juli 2026 12:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Komen die meisjes bloot?
De jurkjes waren zo kort dat je het ondergoed kon zien zitten. En dat was niet veel ondergoed.
[b]troel (de ~ (v.), ~en)[/b]
[i]1 [inf.] vrouw of meisje[/i]
[i]2 trut[/i]
  Moderator donderdag 2 juli 2026 @ 13:14:19 #178
5428 crew  miss_sly
pi_221214779
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2026 13:12 schreef Troel het volgende:

[..]
De jurkjes waren zo kort dat je het ondergoed kon zien zitten. En dat was niet veel ondergoed.
Nou en?
Het zou mijn keus niet zijn, maar gelukkig mogen ze hun eigen keus daarin maken, toch?
  donderdag 2 juli 2026 @ 14:48:52 #179
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221215879
Korte rokjes zijn van alle tijden. Ik heb ook foto's gezien van mijn moeder in de 60s-70s met ultramini jurkjes. Of nou ja, misschien niet van alle tijden maar sinds vrouwen daar zelf een keuze in kunnen maken.

Het scheelt hier echt qua middelbare school of ze dat over the top vervoer doen. Op school van oudste geloof ik niet.
  donderdag 2 juli 2026 @ 14:59:14 #180
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_221216004
Vorig jaar werd bij het eindfeest (georganiseerd door ouders, niet door school trouwens) voor groep 8 van zoon ook gezegd "kom met bijzonder vervoer". Dat werd heel uiteenlopend geïnterpreteerd. Van een versierde bakfiets, tot de porsche van een oom, tot de tractor, tot een jacuzzi op een aanhanger. Zoon wilde er niet aan mee doen en is toen gewoon met z'n beste vriend op de fiets gegaan.

Qua kleding, heel veel meiden in net wat nettere/ feestlijker jurken, jongens gewoon in korte broek met t shirt (en een enkeling in een overhemd met strik).

Tja, en de lengte van rokjes. Ik vínd er soms wel wat van (vooral de verkeerde/ongewilde aandacht die er soms mee getrokken wordt), maar zeg er nooit wat van bij dochters van vriendinnen. Daar hebben ze evt. hun eigen ouders voor.
  donderdag 2 juli 2026 @ 15:00:29 #181
11682 Moonah
Jolie femme
pi_221216005
quote:
7s.gif Op donderdag 2 juli 2026 13:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nou en?
Het zou mijn keus niet zijn, maar gelukkig mogen ze hun eigen keus daarin maken, toch?
Och, niks mis met je kleden naar gelegenheid vind ik.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Moderator donderdag 2 juli 2026 @ 15:24:46 #182
5428 crew  miss_sly
pi_221216122
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 15:00 schreef Moonah het volgende:

[..]
Och, niks mis met je kleden naar gelegenheid vind ik.
Dat zou ik ook doen. En ik vind het ook fijn dat S er ook zo over denkt. En toch kan haar 'kleden naar de gelegenheid' er anders uitzien dan ik zou denken.

Ik vind het onnodig om af te geven op meisjes die zich kleden zoals zij willen omdat het te bloot zou zijn.
pi_221216405
quote:
7s.gif Op donderdag 2 juli 2026 15:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat zou ik ook doen. En ik vind het ook fijn dat S er ook zo over denkt. En toch kan haar 'kleden naar de gelegenheid' er anders uitzien dan ik zou denken.

Ik vind het onnodig om af te geven op meisjes die zich kleden zoals zij willen omdat het te bloot zou zijn.
Mwah, ik vind dat er ook gewoon fatsoensnormen zijn. Net als van die jongens die hun broek onder hun kont hebben hangen waardoor je alleen onderbroek ziet of bouwvakkerdecolletés . Prima op/rond het strand en thuis, maar onfatsoenlijk op vrijwel alle andere locaties.

Ik verbaas me overigens ook over de lengte van jurkjes en rokken voor kinderen. Mijn dochters dragen jurken van soms 2 maten groter omdat hun echte maat maat net over de bil valt. En dan heb je het over kleding voor 8-jarigen…
  Redactie Frontpage donderdag 2 juli 2026 @ 16:46:57 #184
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221216516
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 16:26 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Mwah, ik vind dat er ook gewoon fatsoensnormen zijn. Net als van die jongens die hun broek onder hun kont hebben hangen waardoor je alleen onderbroek ziet of bouwvakkerdecolletés . Prima op/rond het strand en thuis, maar onfatsoenlijk op vrijwel alle andere locaties.

DIT. En dan ben ik misschien maar ouderwets.
[i]2 trut[/i]
pi_221216724
C had vorig jaar wel een gala, dat was de laatste dag van de examens. Even de spanning weg dansen/ drinken. Daar gingen ze op de fiets heen. Ze zaten in een feestcafé in de binnenstad, daar kom je niet eens met de auto.

Hij moest wel in pak naar de uitreiking. Daar had ik bij sommige meiden ook wel zoiets van, als je zo die trap op loopt zien wij meer dan je misschien wil laten zien. Ook met veel te hoge hakken, dus gewoon lopen was ook lastig. Maar zij waren er blij mee, dus prima.

D en C hadden op de basisschool beide feest na de musical, dus stond een deel nog in musical tenue te dansen :D
  Moderator donderdag 2 juli 2026 @ 18:15:30 #186
5428 crew  miss_sly
pi_221216950
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2026 16:26 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ik verbaas me overigens ook over de lengte van jurkjes en rokken voor kinderen. Mijn dochters dragen jurken van soms 2 maten groter omdat hun echte maat maat net over de bil valt. En dan heb je het over kleding voor 8-jarigen…
Ik hou er ook niet van. En ik zou voor bepaalde gelegenheden ook wel even de tip geven dat een beetje netjes en feestelijk gekleed wel leuk is voor die gelegenheid.

Maar er zijn tegenwoordig heel veel mensen die zich nergens fatsoenlijk voor kleden. Die in wijde t-shirts met edgy teksten en afgedragen spijkerbroeken (ook ouders) naar dergelijke gelegenheden gaan. En de enige die er dan op worden aangekeken, zijn de meisjes die te bloot zijn. Dat vind ik niet nodig.
  Redactie Frontpage donderdag 2 juli 2026 @ 20:17:24 #187
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221217708
quote:
7s.gif Op donderdag 2 juli 2026 18:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik hou er ook niet van. En ik zou voor bepaalde gelegenheden ook wel even de tip geven dat een beetje netjes en feestelijk gekleed wel leuk is voor die gelegenheid.

Maar er zijn tegenwoordig heel veel mensen die zich nergens fatsoenlijk voor kleden. Die in wijde t-shirts met edgy teksten en afgedragen spijkerbroeken (ook ouders) naar dergelijke gelegenheden gaan. En de enige die er dan op worden aangekeken, zijn de meisjes die te bloot zijn. Dat vind ik niet nodig.
Ik heb geen veel te grote tshirts met edgy teksten en afgedragen spijkerbroeken gezien. Ook geen joggingbroeken. Dus nee, daar zeg ik dan niets van. Dat se er wel waren en dat ik alleen maar iets van de blote meiden zei is een aanname van jou die kant noch wal raakt.
[i]2 trut[/i]
pi_221222010
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2026 16:46 schreef Troel het volgende:

[..]
DIT. En dan ben ik misschien maar ouderwets.
Dan ben ik ook ouderwets.
Fake it till you make it...
pi_221222185
B zijn laatste basisschool momenten komen steeds dichterbij. Vandaag sportdag, volgende week woensdag met de hele groep 8 zwemmen bij de Plassen, week erna Musical, dag daarna erehaag op school als afscheid en door ouders is er nog een afscheidsborrel in het park georganiseerd (met zwemmen in de Vecht als het weer het toestaat).
Die jongen is er zo aan toe om naar de Midelbare te gaan maar ik denk dat ik wel een paar traantjes ga laten.

Juul vindt het echt vreselijk. Die gaat haar broer enorm missen op school.
  Moderator vrijdag 3 juli 2026 @ 10:58:45 #190
5428 crew  miss_sly
pi_221222247
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2026 20:17 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik heb geen veel te grote tshirts met edgy teksten en afgedragen spijkerbroeken gezien. Ook geen joggingbroeken. Dus nee, daar zeg ik dan niets van. Dat se er wel waren en dat ik alleen maar iets van de blote meiden zei is een aanname van jou die kant noch wal raakt.
Maar ik zeg ook helemaal niet dat jij dat hebt gezegd. Ik reageerde op jouw opmerking en dat ging verder in meer algemene posts.
pi_221222641
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 10:47 schreef exode het volgende:
B zijn laatste basisschool momenten komen steeds dichterbij. Vandaag sportdag, volgende week woensdag met de hele groep 8 zwemmen bij de Plassen, week erna Musical, dag daarna erehaag op school als afscheid en door ouders is er nog een afscheidsborrel in het park georganiseerd (met zwemmen in de Vecht als het weer het toestaat).
Die jongen is er zo aan toe om naar de Midelbare te gaan maar ik denk dat ik wel een paar traantjes ga laten.

Juul vindt het echt vreselijk. Die gaat haar broer enorm missen op school.
Ik ga zeker ook huilen!
Moet nu al bijna huilen als ik aan de avond van de musical denk
Ze heeft echt zo’n fijne tijd gehad op de basisschool O+
pi_221222753
Dat sentiment is mij echt volkomen vreemd :D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221222866
B en Juul kunnen thuis ontzettend goed ruziemaken, vaak en veel. Dus ik was verbaasd over hoe erg Juul hem gaat missen.

Toen vertelde ze dat hij op school heel vaak stiekem langsloopt voor een knuffel, haar op het schoolplein altijd in de gaten houdt en helpt en voor haar opkomt als dat nodig is. Gewoon een lieve, zorgzame grote broer dus.

Om vervolgens thuis alles te doen om haar te irriteren. Maar dat even terzijde.
  vrijdag 3 juli 2026 @ 13:40:48 #194
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221223365
Dat klinkt als stiekem een top grote broer!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_221224805
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 12:36 schreef exode het volgende:
B en Juul kunnen thuis ontzettend goed ruziemaken, vaak en veel. Dus ik was verbaasd over hoe erg Juul hem gaat missen.

Toen vertelde ze dat hij op school heel vaak stiekem langsloopt voor een knuffel, haar op het schoolplein altijd in de gaten houdt en helpt en voor haar opkomt als dat nodig is. Gewoon een lieve, zorgzame grote broer dus.

Om vervolgens thuis alles te doen om haar te irriteren. Maar dat even terzijde.
Herkenbaar! :D

In Legoland wilde de jongste zelfs even facetimen met zijn broer, omdat broer plotseling ging logeren toen wij weggingen en hij hem dus niet echt gedag had kunnen zeggen. Dat vond hij naar. Maar eenmaal thuis is het weer bloed onder elkaars nagels uithalen. Always. :')

De jongste had een minder fijne tijd op de basisschool, dus het afscheid was prima. Hij keek ernaar uit en deed het vet goed bij de musical O+. Ik was trots op hem, maar niet emotioneel. Het was gewoon een leuke avond voor hem. Na 10 jaar stop ik ook met vrijwilligerswerk in de bieb en dat vond ik wel een momentje. Niet emotioneel, maar ik ga de mensen wel missen. Ik had met een aantal leerkrachten en vrijwilligers toch wel een band opgebouwd en dat is nu ineens klaar. Ook wel lekker dat ik mijn tijd weer terugheb op mijn vrije dinsdag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 03-07-2026 16:29:26 ]
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221225106
Hoe was Legoland Phaidra? Kopenhagen in Miniland gezien?
pi_221226655
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 17:18 schreef exode het volgende:
Hoe was Legoland Phaidra? Kopenhagen in Miniland gezien?
Zie ook SC ;). Maar het was tof! Goed weer en niet zo druk. Ik ergerde me wel enorm om de wachttijden bij het eten. 45 min in de rij voor een maaltijd en 30 min voor een ijsje. En dan is het dus in het park een gemiddeld drukke dag, met langste wachttijd 30 min voor de populairste attractie. En ook nog vervelend dat ik vegetarisch eet, dus ook niet altijd bij dezelfde tent iets kon halen. Maar de jongste kon ook niet zelf in de rij, want betalen met pasje… Logistiek superonhandig.

Daarnaast had ik in de piratenbootjes (met spuiten) mijn knie gestoten. Toen we uitstapten kwam ik erachter dat ik mijn knie niet meer kon buigen zonder pijn. Het stoten zelf deed niet echt zeer en het werd niet dik, dus dacht dat het wel mee zou vallen. Maar het duurde ruim 24 uur voor ik weer een beetje normaal kon lopen. Dat was niet ideaal :'). Maar de jongste heeft wel 100x gezegd dat het zo leuk was, dus dat was het wel waard allemaal O+.

Oh ja, hij is in de Polar Xplorer geweest en in de Flying Eagle *O*. De vorige keer durfde hij die nog niet. De nieuwe achtbaan hebben we helaas niet gedaan. Ik wist niet zeker of ik achteruit goed zou trekken en mijn twijfel hielp voor A natuurlijk ook niet. Maar hij zag er wel cool uit.

[ Bericht 14% gewijzigd door Phaidra op 03-07-2026 21:10:10 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221226757
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2026 21:04 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Zie ook SC ;). Maar het was tof! Goed weer en niet zo druk. Ik ergerde me wel enorm om de wachttijden bij het eten. 45 min in de rij voor een maaltijd en 30 min voor een ijsje. En dan is het dus in het park een gemiddeld drukke dag, met langste wachttijd 30 min voor de populairste attractie. En ook nog vervelend dat ik vegetarisch eet, dus ook niet altijd bij dezelfde tent iets kon halen. Maar de jongste kon ook niet zelf in de rij, want betalen met pasje… Logistiek superonhandig.

Daarnaast had ik in de piratenbootjes (met spuiten) mijn knie gestoten. Toen we uitstapten kwam ik erachter dat ik mijn knie niet meer kon buigen zonder pijn. Het stoten zelf deed niet echt zeer en het werd niet dik, dus dacht dat het wel mee zou vallen. Maar het duurde ruim 24 uur voor ik weer een beetje normaal kon lopen. Dat was niet ideaal :'). Maar de jongste heeft wel 100x gezegd dat het zo leuk was, dus dat was het wel waard allemaal O+.
Het klinkt ondanks alles als een top uitje zo samen.
Mooie ervaring :)

30 minuten voor attracties is wel lang voor Legoland. Ik vrees dat je juist drukke dagen trof.

Het eten in Legoland vinden wij sowieso nogal matig. Alleen de hotdogs vinden wij eigenlijk lekker.

Hoe gaat het nu met je knie?
pi_221228373
Vier jaar geleden was het een stuk drukker, dat was begin augustus volgens mij. Toen waren er soms rijen van 40-60 min. In de ochtend was het ook rustiger, meeste attracties hadden 10 min wachttijd.

Knie gaat wel beter, alleen traplopen is nog gevoelig. Maar ik heb natuurlijk ook niet echt rustig aan gedaan de afgelopen dagen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221228545
Klinkt als een geslaagd uitje!

Wij zijn (ik wou zeggen een paar jaar geleden) ondertussen al weer 9 jaar geleden geweest. Toen waren de wachtrijen echt wel langer dan een half uur volgens mij hoor. Kan met herinneren dat de kinderen flink met Lego konden spelen tijdens het wachten (en dat bij een achtbaar de meetlat bij de ingang anders was dan bij het instappen van de attractie, dus ruim een half uur voor niks gewacht met zoon).

Maar dat was in de meivakantie, met bijna allemaal Nederlanders die er rondliepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')