abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage maandag 22 juni 2026 @ 09:17:09 #151
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221115356
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 09:16 schreef Hupje het volgende:
Over tieners, meiden kunnen hun spulletjes meenemen in een schoudertasje/handtasje als ze ergens heen gaan, hoe doen jongens dat die een telefoon en portemonnee mee moeten nemen?
Broekzak, jaszak of zo'n fannybag
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 22 juni 2026 @ 09:37:26 #152
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221115470
Een portemonnee? Ik ken geen tiener die die heeft... ik ook niet meer trouwens. Telefoon met een hoesje erom waarin m'n rijbewijs zit en een pinpas.

En broekzakken (vaak achterzak) idd. Ik heb zelf ook geen tas bij me, behalve als ik ongesteld ben of meer moet meenemen dan telefoon + sleutels.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Redactie Frontpage maandag 22 juni 2026 @ 09:51:10 #153
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221115527
Ik ken er zat ;) En dan heb ik het niet alleen over mijn eigen :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 22 juni 2026 @ 09:53:36 #154
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_221115537
Zoonlief (13) stopt alles in z'n broekzakken. Alles = sleutel, telefoon + pasjeshouder met pinpas en schoolpas, en nu in de proefwerkweek ook 2 pennen. Als dat niet past: andere broek. Tijdens z'n wiskundetoets had ie een ziplockzakje met geodriekhoek, passer, gum en potlood, gooide ie in t krantje van z'n fiets. Tas is iig geen optie.
pi_221115798
\
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 09:53 schreef mousemicky het volgende:
Tas is iig geen optie.
Ook niet tijdens normale schooldagen? :o :D

Hier een pasjeshouder https://www.action.com/nl-nl/p/2574018/smart-pasjeshouder/ en de telefoon in de binnenzak van de jas of vest. Bij mooi weer in een broekzak.
Sleutels neemt hij nooit mee, die vist hij wel door het kattenluik :+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  maandag 22 juni 2026 @ 11:31:31 #156
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221116549
Mijn oudste heeft dus een soort telefoontasje. Een keer van zijn oma geleend en hij vindt het superhandig. |:)
pi_221117027
Hier telefoon en sleutelbos in z’n broekzak. Pinpas zit in het hoesje van z’n telefoon.

Naar school mikt hij zijn sleutels in z’n schooltas. En in de winter in z’n jaszak volgens mij.

Dochter vind het lastiger want minder diepe broekzakken en wil eigenlijk liever geen tasje mee.
  maandag 22 juni 2026 @ 13:25:47 #158
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_221117403
Zoon heeft maar school wel altijd telefoon, sleutels en pasjes in voorvakje van zijn tas.
  maandag 22 juni 2026 @ 13:27:02 #159
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221117408
In allerlei zakken. Pasje in telefoonhoes in dat geval. Maar hij neemt ook regelmatig een kleine rugtas mee en dan gaat zijn portemonnee ook mee.

Ik heb zelf ook nog een portemonnee, lekker old skool :P Maar heb dan ook wel pasjes die niet digitaal zijn en die ga ik niet allemaal in mijn telefoonhoes proppen. En er gaat best veel contant hier nog als je zaken rechtstreeks bij de boer koopt.

Kind is met school op kamp als afsluiting van het schooljaar. Het was 06:15 verzamelen :O
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_221117642
Ik heb nog een kleine groep 8 man, die doet nu zijn portemonnee en telefoon meestal in zijn jaszak. Maar dat is met dit weer geen optie. En binnenkort gaat hij voor het eerst "uit" en zal hij ook geld mee moeten nemen. Zijn telefoon past echt nog niet in zijn broekzak :D
Vandaar de vraag.
  maandag 22 juni 2026 @ 14:16:05 #161
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_221117798
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 10:45 schreef PoesInDoos het volgende:
\
[..]
Ook niet tijdens normale schooldagen? :o :D

Hier een pasjeshouder https://www.action.com/nl-nl/p/2574018/smart-pasjeshouder/ en de telefoon in de binnenzak van de jas of vest. Bij mooi weer in een broekzak.
Sleutels neemt hij nooit mee, die vist hij wel door het kattenluik :+
Dan heeft ie gewoon zn schooltas mee met boeken en laptop etc., maar die zooi zit altijd in zn broekzakken...
  Redactie Frontpage maandag 22 juni 2026 @ 15:56:52 #162
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221118437
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 14:05 schreef Hupje het volgende:
Ik heb nog een kleine groep 8 man, die doet nu zijn portemonnee en telefoon meestal in zijn jaszak. Maar dat is met dit weer geen optie. En binnenkort gaat hij voor het eerst "uit" en zal hij ook geld mee moeten nemen. Zijn telefoon past echt nog niet in zijn broekzak :D
Vandaar de vraag.
Te grote telefoon of te kleine broekzak ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221118441
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2026 15:56 schreef Troel het volgende:

[..]
Te grote telefoon of te kleine broekzak ;)
Maat 146 heeft nog niet heel grote broekzakken _O- Volgens mij is de telefoon niet speciaal groot of klein.
  Redactie Frontpage maandag 22 juni 2026 @ 16:14:40 #164
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221118531
Heeft hij de telefoon echt nodig als hij 'uit' gaat? Anders een kleine portemonnee in een broekzak (achterzak)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221118678
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2026 16:14 schreef Troel het volgende:
Heeft hij de telefoon echt nodig als hij 'uit' gaat? Anders een kleine portemonnee in een broekzak (achterzak)
Nee, ik denk ook dat hij die maar thuis moet laten. Hij wil voor het eerst naar de tienerdisco hier in de buurt. Allemaal nieuw voor mij _O-
pi_221118735
Ik draag vrijwel nooit een tas. Telefoon in m’n broekzak en daarin rijbewijs en bibliotheekpas, sleutels in andere zak. En de biebpas hoeft eigenlijk ook al niet meer zag ik.

Ik zou voor school gewoon voor een schooltas met ergens een vakje gaan (of evt een etui). Mijn zoon heeft nog geen telefoon, maar toen hij laatst zelf naar een vriend ging op de fiets, kreeg hij een oude telefoon mee en moest hij dus ook zijn schooltas meenemen alleen voor die telefoon :D

Je ziet bij jongens ook regelmatig zo’n soort buideltasje over de schouder, net iets groter dan een telefoon, maar dat staat hier in de regio wel bekend als iets dat voornamelijk door Marokkanen en kampers gebruikt wordt.

En voor een disco gewoon los geld in de broekzak, zoals vroeger!
pi_221119097
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2026 15:57 schreef Hupje het volgende:

[..]
Maat 146 heeft nog niet heel grote broekzakken _O- Volgens mij is de telefoon niet speciaal groot of klein.
Uit ervaring weet ik dat Garcia spijkerbroeken hele diepe broekzakken hebben ook in de kleinere maten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')