trump doet er niet toe, zolang als Ukraine de rekeningen van Palantir en Starlink maar kan blijven betalenquote:Op woensdag 18 maart 2026 13:55 schreef ExTec het volgende:
Trump is eigenlijk een kleinere factor dan ooit. Die is nu te druk met krijgje spelen in iran, en daarna staat cuba op de rol.
Dat zijn mooie afstanden inmiddelsquote:Op donderdag 19 maart 2026 13:19 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Lol en weer 2, gister ook al 1 door dezelfde drones/eenheid op 90km vernietigd.
Dat we dit meer zien is denk ik een gevolg dat Rusland steeds minder de grip heeft op Oekraiense recon drones die vrij rondvliegen op 100km diepte en dus realtime deze info makkelijk doorgeven.quote:Op donderdag 19 maart 2026 14:57 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dat zijn mooie afstanden inmiddels [ afbeelding ]
Het raam uit is zo 2025 blijkbaar.quote:Op donderdag 19 maart 2026 14:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Inmiddels is hij gedwongen opgenomen in een psychiatrische inrichting:
[ x ]
Daar zullen ze hem wel herprogrammeren.
Heeft hij het nou over 2025?quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:16 schreef MaxMark het volgende:
Damn zeg, hier liggen 60 dode russen op een recht stuk van slechts 700 meter:
[ afbeelding ]
Maar het gebied is wel rood gekleurd op de kaart, dus dat was het vast wel waard.
Blijkbaar zit er een soort van chokepunt tussen barbed wire en dragon teeth waar ze doorheen proberen te komen steeds:
[ afbeelding ]
Hele draad, met meer info, inclusief video hier:
[ x ]
Je denkt dat het andersom niet gebeurt?quote:Op donderdag 19 maart 2026 14:48 schreef bianconeri het volgende:
@:skysherrif met zijn super updates![]()
![]()
Wel heel heftig te zien joh dat afslachten van een Russische aanval.
Die drones die gewoon op een soldaat invliegen voor complete explosie.
Gruwelijk.
Maar goed doen de Russen toch echt zelf.
quote:
Check.quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:43 schreef skysherrif het volgende:
Ging om deze nieuwe azov video. De andere beelden uit 2025 waren ter illustratie van de totale slachting daar.
Die gaan altijd wel hard ja: t.me/icpbtrubiconquote:Op donderdag 19 maart 2026 15:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Check.
Rubicon is overigens ook weer aardig up and running... Die zijn een tijdje wat stiller geweest maar dat is er weer aardig af.
Niemand wil de moeite nemen deze te posten, zijn vast te vinden in de bekende (pro Russische) Telegram kanalen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je denkt dat het andersom niet gebeurt?
Ruzzia kan niet meer Telegrammenquote:Op donderdag 19 maart 2026 15:56 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Niemand wil de moeite nemen deze te posten, zijn vast te vinden in de bekende (pro Russische) Telegram kanalen.
Ik zie niemand hier ontkennen dat dit gebeurd trouwens.
Het doet mij geen zeer als er negatief geschreven wordt over Rusland, de kwaliteit van leven is hier in noord-europa over het algemeen nog steeds beter vergeleken met Rusland. Dat is gewoon zo. Ze lopen dat wel in natuurlijk. Maar wij hebben het nog steeds prima.quote:Op donderdag 19 maart 2026 10:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zoiets inderdaad.
[..]
Dat is allemaal irrelevante bladiebla.
Het lijkt erop dat het je persoonlijk pijn doet als er negatief geschreven wordt over Rusland.
Je bent zelf alleen in Moskou geweest, het rijkste deel van Rusland. En dan denk je op basis daarvan een uitstekend beeld te hebben van Rusland. En ondertussen tekenen honderdduizenden mannen uit arme gebieden voor een enkeltje slagveld in Oekraïne. Wat veelzeggend is over de kwaliteit van leven in die gebieden.
Je kunt ook niets negatiefs bedenken over Poetin.
Dat is ook niet gezond. Niemand is perfect, iedereen maakt fouten.
Maar je weet er geeneen van Poetin te benoemen.
Je stapt ook gemakkelijk over censuur in Rusland heen, terwijl je fulmineert over Europese leiders, die je zelfs een dictator noemt.
En blijkbaar sta je achter deze oorlog in Oekraïne.
zelfs een dode hond had de situatie in het Rusland van toen niet kunnen verslechterenquote:Op donderdag 19 maart 2026 16:16 schreef phpmystyle het volgende:
? Die 73e jarige knakker heeft ontzettend veel betekend voor Rusland, zeker gezien de situatie waarin hij dat in december '99 aantrof. Hoe hij daar de zaken verbeterd heeft kun je alleen maar de loftrompet voor opsteken.
En om je voor te zijn: ik zie ook wel dat er vele slachtoffers vallen door Poetins aandeel in de vele oorlogsinspanningen van de afgelopen jaren.
Stalin is nu de held van Poetinquote:AI-overzicht
In de jaren 70 (onderdeel van het 'tijdperk van stagnatie' onder Brezjnev) was de staatswinkel in de Sovjet-Unie (waaronder Rusland) de spil van de centraal geleide economie.
De distributie van goederen verliep volledig via de overheid.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Landbouw_in_de_Sovjet-Unie
Hier zijn de belangrijkste kenmerken van de staatswinkels in die periode:
Economische context: De jaren 70 begonnen met een redelijke economische groei, maar gingen over in een periode van stagnatie.
Aanbod: Hoewel basisbehoeften over het algemeen verkrijgbaar waren, waren er vaak tekorten aan kwalitatieve consumptiegoederen.
Dit leidde tot lange rijen voor winkels.
Alcoholverkoop: De staat haalde in de jaren 70 en 80 enorme inkomsten uit accijnzen op alcohol, wat leidde tot een hoge beschikbaarheid van wodka in de staatswinkels, ondanks de sociale problemen.
Distributiesysteem: Vrijwel alle winkels waren staatseigendom; er was geen vrije markt.
Stagnatie: De kwaliteit van de dienstverlening was vaak laag en de keuze beperkt in vergelijking met westerse landen.
Scholarly Publications Leiden University
Het "stagnatietijdperk" (1964-1982) werd gekenmerkt door een gebrek aan innovatie in de distributie en productie, waardoor de staatswinkels bekend kwamen te staan om hun beperkte assortiment en inefficiëntie.
quote:De Holodomor (Oekraïens voor "hongermoord") was een door de mens veroorzaakte hongersnood in de Sovjet-Oekraïne tussen 1932 en 1933.
Miljoenen Oekraïners kwamen hierbij om het leven door systematische uithongering onder het bewind van Jozef Stalin.
Kernfeiten
Oorzaak: De hongersnood was het gevolg van een bewuste politiek van de Sovjet-regering, waaronder gedwongen collectivisatie van de landbouw en de inbeslagname van nagenoeg alle voedselvoorraden.
Dodental: Schattingen variëren, maar historici gaan uit van ongeveer 3,5 tot 5 miljoen slachtoffers in Oekraïne alleen.
Doel: Het regime probeerde hiermee de Oekraïense nationale identiteit en het verzet tegen het communistische bewind te breken.
Ga! Alsjeblieft, ga!quote:Op woensdag 18 maart 2026 13:28 schreef phpmystyle het volgende: [..] Ik ben in Moskou geweest in 2016. Dus ik weet waar ik het over heb. Misschien van het zomer naar St Petersburg. Waarom zou ik kritiek op Poetin hebben als ik dat eigenlijk niet heb omdat ik het bezie vanuit het startpunt '99 tot heden en wat hij voor elkaar heeft gekregen.
Oh, jawel.quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het doet mij geen zeer als er negatief geschreven wordt over Rusland
Of ze het inlopen valt te bezien.quote:, de kwaliteit van leven is hier in noord-europa over het algemeen nog steeds beter vergeleken met Rusland. Dat is gewoon zo. Ze lopen dat wel in natuurlijk. Maar wij hebben het nog steeds prima.
Dat laatste is onzin.quote:Het is waar dat Rusland rekruteert in armere gebieden (het is hun 3e colonne die ze in zetten!) en óók armere landen buiten Rusland. Zij besteden de oorlog ten dele uit. Oekraïne kan dat in mindere mate, we zien ook daar dat het veelal de armlastigen zijn die de hoogste prijs betalen voor de oorlog waar zowel Poetin als Europa voor verantwoordelijk is, allebei wilden ze oorlog. Ethisch gezien is er volstrekt geen verschil tussen een Poetin of Verhofstadt.
Nou, laat eens zien dat je kritisch kunt zijn.quote:Tjah en wat zal ik van Poetin zeggen?
Alleen jammer dat Rusland een dictatuur is geworden waarbij de vrijheid van meningsuiting is ingeperkt.quote:Die 73e jarige knakker heeft ontzettend veel betekend voor Rusland, zeker gezien de situatie waarin hij dat in december '99 aantrof. Hoe hij daar de zaken verbeterd heeft kun je alleen maar de loftrompet voor opsteken.
Dat kun je hier zeggen, maar in Rusland niet.quote:En om je voor te zijn: ik zie ook wel dat er vele slachtoffers vallen door Poetins aandeel in de vele oorlogsinspanningen van de afgelopen jaren. Ontzettend afkeurenswaardig, evenals de vele burgerslachtoffers.
Er is maar 1 die de oorlog kan stoppen, en dat is Poetin.quote:Maar ook hier stel ik de vraag weer? Is Poetin veel slechter dan zijn Westerse evenknieën zoals een Bush, Verhofstadt of Kallas die maar wat graag de oorlog wil verlengen? Nee absoluut niet.
'Zij zijn fout, dus ik mag ook lekker mijn gang gaan', dacht de weledelgeleerde heer Poetinquote:Op donderdag 19 maart 2026 16:16 schreef phpmystyle het volgende:
Is Poetin veel slechter dan zijn Westerse evenknieën zoals een Bush, Verhofstadt of Kallas die maar wat graag de oorlog wil verlengen? Nee absoluut niet.
Waar zeg ik van niet dan?quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je denkt dat het andersom niet gebeurt?
Willen die oorlog? Willen die verlengen?quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:16 schreef phpmystyle het volgende:
Verhofstadt of Kallas die maar wat graag de oorlog wil verlengen? Nee absoluut niet.
Ja, gaat daar elke dag een stukje beter.quote:
Ik denk dat ze het aan het inlopen waren. Totdat die joekel daar dacht dat het een goed idee was om de spiraal naar beneden weer in te zettenquote:Op donderdag 19 maart 2026 18:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, gaat daar elke dag een stukje beter.
Wederom de reden waarom ik altijd post, Oekraïne niet in de EU, wel in de Navo.quote:Op donderdag 19 maart 2026 21:42 schreef 3rr0r het volgende:
Fantastisch idee, wel al die halve gare landen de EU in maar eruit trappen is onmogelijk.
Dat zou best kunnen, de politieke wil ontbreekt alleenquote:Op donderdag 19 maart 2026 21:42 schreef 3rr0r het volgende:
Fantastisch idee, wel al die halve gare landen de EU in maar eruit trappen is onmogelijk.
quote:Op woensdag 18 maart 2026 18:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Een invloedrijke Russische advocaat uit de inner circle van Poetin keert zich plotseling tegen Poetin en roept dat hij als oorlogsmisdadiger berecht moet worden.
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)misdadiger~a342b666/
Heel bijzonder. Het zal ongetwijfeld niet goed met die advocaat aflopen. Dat weet die man uiteraard ook en toch doet hij deze uitspraken. Waarschijnlijk heeft hij de meeste hoop al opgegeven.
Je ziet het ook terug in de casualties. Afgelopen dagen weer boven de 1500 per dag aan Russische zijde.quote:Op donderdag 19 maart 2026 23:12 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Het russische lente offensief schijnt begonnen te zijn.
Dat Rusland het na meer dan 4 jaar nog steeds maar blijft proberen telkens.quote:Op donderdag 19 maart 2026 23:12 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Het russische lente offensief schijnt begonnen te zijn.
Je kunt veel zeggen, maar ze zijn wel succesvol! Ze maken wel vooruitgang.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 08:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat Rusland het na meer dan 4 jaar nog steeds maar blijft proberen telkens.
echt een never ending story lijkt het wel met die russen. Dat ze zelf niet denken van joh dit schiet niet op is beschamend op zich.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 09:31 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je kunt veel zeggen, maar ze zijn wel succesvol! Ze maken wel vooruitgang.
Dat dat maar 1 meter per jaar is dat laten we maar even in het midden. Vooruitgang is vooruitgang toch
Dat vind ik nog wel logisch, vanuit Russisch standpunt bezien.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 09:37 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
echt een never ending story lijkt het wel met die russen. Dat ze zelf niet denken van joh dit schiet niet op is beschamend op zich.
Ik denk polen. Maar dan moet je wel durven je roze putin bril af te zetten, en ipv alleen maar te tamboeren op hoe geweldig hij het gedaan heeft na '99, ook durven erkennen dat hij nu dat land gewoon in de afgrond aan het helpen is.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 09:53 schreef phpmystyle het volgende:
Die snelheid waarmee Rusland is hervormd naar een min of meer Westerse consumptie economie doet geen enkel ander Oost-Europees land na.
Is alsnog niet te vergelijken.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 10:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik maak ook een vergelijking tussen de relatieve groei, de absolute groei - ben ik met je eens - is niet relevant. Maar ook relatief gezien is het sinds de 00's als een trein gegaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
quote:Op vrijdag 20 maart 2026 12:04 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat een kuttopic is dit toch geworden zeg. Ik dacht ik kom even kijken of er nieuws is maar ik zie alleen maar dezelfde lieden met dezelfde stokpaardjes.
Maar ik zal ook even een duit in het zakje doen. Kut EU, kut Kallas, stelletje warmongers zijn het.Blijf vooral weg als je er niet tegen kunt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The End Times are wild
Lol, Polen heeft een zeer gediversifieerde economie en een bloeiende tech industrie met de grote Amerikaanse spelers (Google, NVIDIA, Microsoft enz). Rusland vaart op olie en wapens, het grootste gedeelte van haar bnp is in handen van een elite in de mijn, olie, wapen industrie en wat corrupte politici. Ze hebben een leuke middenklasse in de grote steden maar erbuiten, 95% van Rusland, is het vooral armoe.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 10:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Laten we de grafieken er eens bij pakken:
[ afbeelding ]
Polen in 2000: 172
Polen in 2014: 542
Rusland in 2000: 278
Rusland in 2014: 2048
Dus wat je denkt klopt wederom niet. Het is gaslighting wat je doet. En Rusland heeft het ook nog gedaan zonder EU-subsidies.
BRON: https://www.worldometers.info/nl/bbp/rusland-bbp/
[..]
Je weet dat ik niet van de herenliefde benEn Vlad ook niet.
Ze zitten vol in het laatste seizoen van Blackadderquote:Op vrijdag 20 maart 2026 09:31 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je kunt veel zeggen, maar ze zijn wel succesvol! Ze maken wel vooruitgang.
Dat dat maar 1 meter per jaar is dat laten we maar even in het midden. Vooruitgang is vooruitgang toch
Haha die Hegsethquote:
Ook Hostomel niet ingenomenquote:Op vrijdag 20 maart 2026 12:43 schreef RetepV het volgende:
Ik ben ook in Moskou geweest.
En één van mijn voorvaderen ook. Die ging op een vakantiereisje die door een Fransman was georganiseerd. Napo-iets... Napo... Leon. Napoleon, dat was het.
Het was niet zo goed georganiseerd, zoals je van Fransen mag verwachten. Ze begonnen met zo'n 500.000 man. Heel gezellig, er werd flink genetwerkt. Maar doordat het zo slecht was georganiseerd, waren er nog maar zo'n 100.000 man over toen ze Moskou bereikten. Veel gingen terug omdat het zo slecht georganiseerd was, vele mensen kregen ongelukken, en er waren onderweg heel veel rovers.
In Moskou bleek het achteraf echt super saai, niks te beleven. En de supermarkten waren ook al slecht voorbereid. Het bier en de kant-en-klaar maaltijden waren al snel op. En de lokale bevolking bleek een stel boeven die hen niet met rust wilde laten.
Toen ze eindelijk wilden gaan klagen bij de organisatie (die Napoleon), bleek die stiekem vertrokken te zijn. What the fuck?
Nou, iedereen moest toen dus weer terug naar huis, want de zaken thuis stonden ook niet stil. Dus ging iedereen zo goed als hij kon terug. Vervoer was er niet meer, want iedereen had de paarden opgegeten omdat de supermarkten leeg waren. Dus gingen ze voornamelijk gewoon lopen.
Op de terugweg bleek nog maar eens hoe slecht het allemaal georganiseerd was. Er waren nog meer ongelukken en er vielen zelfs weer doden.
Maar gelukkig dat mijn over-, over-, over-, overgrootvader goed voor zichzelf kon zorgen en in Nederland aankwam (hij was Duits, maar Duitsland was ook een puinhoop).
Gelukkig: want daardoor ben ik er nu en kon ik later nog eens op een écht véél, véél beter georganiseerde reis naar Moskou gaan.
Ik zit lekker in het zonnetje.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 12:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Blijf vooral weg als je er niet tegen kunt!
Gering denk ik. Ze hebben een grote reputatie op het gebied van ontwikkeling van raketten, dus een raket ontwikkelen zie ik ze wel doen, maar je moet ze ook nog kunnen koppelen aan de rest van het systeem en daar heb je medewerking van de Amerikanen voor nodig.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 15:21 schreef Breekfast het volgende:
Wat zijn trouwens de kansen dat Oekraïne zelfstandig een alternatief voor de patriot raketten kan ontwikkelen?
Prima vliegtuig om kruisraketten mee uit de lucht te schieten en bommen mee te droppen.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 12:23 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Klinkt alsof Oekraïne toch wel de kaarten heeft. Niet dat de Mirage 2000 zo indrukwekkend is.
Ligt er aan hoe je het bekijkt. Oekraine heeft zelfs onderdelen van patriots en S3/400s kunnen mixen. Uiteindelijk is het allemaal software, en laat oekraine nou ontwikkelaars in overvloed hebben.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 15:33 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Gering denk ik. Ze hebben een grote reputatie op het gebied van ontwikkeling van raketten, dus een raket ontwikkelen zie ik ze wel doen, maar je moet ze ook nog kunnen koppelen aan de rest van het systeem en daar heb je medewerking van de Amerikanen voor nodig.
En zelf een compleet systeem ontwikkelen inclusief radars, lanceerinrichtingen, controlecentrum etc is in de huidige situatie haast geen doen.
Die kansloze aap stopt ook bewust bij 2014. Omdat het daarna weer instortte om nu op een hoger niveau dan 2014 te zitten maar puur en alleen met dank aan de militaire uitgaven van de Rusaische overheidquote:Op vrijdag 20 maart 2026 15:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
2025:
Bbp Rusland is 17.444,00, Polen 28.455,00.
Volgens je eigen bron...
En Europese systemen? Waarbij we alle technische know-how overdragen en Oekraïne de mogelijkheid geven om zelf een productie op poten te zetten?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 15:33 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Gering denk ik. Ze hebben een grote reputatie op het gebied van ontwikkeling van raketten, dus een raket ontwikkelen zie ik ze wel doen, maar je moet ze ook nog kunnen koppelen aan de rest van het systeem en daar heb je medewerking van de Amerikanen voor nodig.
En zelf een compleet systeem ontwikkelen inclusief radars, lanceerinrichtingen, controlecentrum etc is in de huidige situatie haast geen doen.
De VS houden er idd een "iets" andere vuurdoctrine op na. Maar ja, als je je nooit druk hebt hoeven te maken om de missile voorraad dit itt de rest van de gebruikers... Het gros van het UKR Patriot personeel is ook opgeleid hier in Nederland inclusief ons bent zuunig met de missiles.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 10:55 schreef ExTec het volgende:
Interessante crosspost van @:RotatoR :
[ x ]
Klopt ook wel. Zag filmpje waar in bahrain ze ff 4,5 patriot raketten richting een drone gooide. Kassa.
Phoe, eerste keer dat ik zie dat ze nog ff apart achter de bemanning gaan om ze op te blazenquote:Op vrijdag 20 maart 2026 16:11 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[..]
[ x ]
Bemanning wordt gedood op 0.50 seconden.
Waarom blijf je deze propaganda herhalen?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 15:46 schreef ExTec het volgende:
Ligt er aan hoe je het bekijkt. Oekraine heeft zelfs onderdelen van patriots en S3/400s kunnen mixen.
Protesten tegen de afsluiting van het internet in Rusland zijn niet langer toegestaanquote:Russian newspapers on "tightening restrictions" & protest sentiment
Dat was in dessert storm toch ook. Idee van de m270 was 2 a 3 raketten richting een doel te vuren. En daarna een ander doel te kiezen.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 16:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
De VS houden er idd een "iets" andere vuurdoctrine op na. Maar ja, als je je nooit druk hebt hoeven te maken om de missile voorraad dit itt de rest van de gebruikers... Het gros van het UKR Patriot personeel is ook opgeleid hier in Nederland inclusief ons bent zuunig met de missiles.
Wie het breed heeft laat het breed hangen.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 17:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dat was in dessert storm toch ook. Idee van de m270 was 2 a 3 raketten richting een doel te vuren. En daarna een ander doel te kiezen.
Toen vuurde men maar complete batterijen af op 1 doel.
Ook is men gewend aan 24/7 luchtsteun dus als het te moeilijk wordt volgt er een bom.
Dan weet je maar zeker dat het kapot is.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 17:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat was in dessert storm toch ook. Idee van de m270 was 2 a 3 raketten richting een doel te vuren. En daarna een ander doel te kiezen.
Toen vuurde men maar complete batterijen af op 1 doel.
Ook is men gewend aan 24/7 luchtsteun dus als het te moeilijk wordt volgt er een bom.
Jij mag het niet geloven, maar als ik dat in de NYT kan lezen vind ik het wel geloofwaardig.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 16:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom blijf je deze propaganda herhalen?
Niet. Anders hadden ze ondertussen wel luverd systemen ontwikkeld en ingezet. Het is niet dat ik aan de kennis twijfel maar wel aan alles eromheen.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 15:21 schreef Breekfast het volgende:
Wat zijn trouwens de kansen dat Oekraïne zelfstandig een alternatief voor de patriot raketten kan ontwikkelen?
Doe me die link eens want ik durf te wedden dat het een stuk genuanceerder is dan "onderdelen van patriots en S3/400s mixen". Want dat is simpelweg onmogelijk.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 17:39 schreef ExTec het volgende:
Jij mag het niet geloven, maar als ik dat in de NYT kan lezen vind ik het wel geloofwaardig.
Ga zelfs ens zoeken Jonguhquote:Op vrijdag 20 maart 2026 17:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Doe me die link eens want ik durf te wedden dat het een stuk genuanceerder is dan "onderdelen van patriots en S3/400s mixen". Want dat is simpelweg onmogelijk.
Is niet het beeld wat ik er van heb.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 17:31 schreef LXIV het volgende:
Amerikanen zijn extreem spilziek vergeleken met ons. In alle opzichten. Ze zijn ook wel weer heel royaal. En een enorme wegwerpcultuur.
Veel van hun materieel is overigens gewoon complete rommel. Humvees zo afgeraffeld dat ze bij ons op de sloop zouden komen, waardeloze kistjes waarmee ze lopen, eten gemaakt van vet, suiker, zout en chemische additieven
Je zou ook niet veel anders mogen verwachten gezien de Amerikaanse cuisine.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 17:31 schreef LXIV het volgende:
Amerikanen zijn extreem spilziek vergeleken met ons. In alle opzichten. Ze zijn ook wel weer heel royaal. En een enorme wegwerpcultuur.
Veel van hun materieel is overigens gewoon complete rommel. Humvees zo afgeraffeld dat ze bij ons op de sloop zouden komen, waardeloze kistjes waarmee ze lopen, eten gemaakt van vet, suiker, zout en chemische additieven
Mee bezig geweest, kan niet veel vinden.quote:
Ja, en dat kan dus niet. Het enige wat eventueel zou kunnen is middels de radio tegen een Patriot Billie of vice versa zeggen kijk eens die kant op want er komt wat aan. En dat was het wel ongeveer en vervolgens gaat het wapensysteem compleet op eigen doft zijn ding doen.quote:Da's onderdelen op z'n breedst he?
Dus een leek zoals ik ziet aan de ene kant een complete patriot vuurset staan, aan de andere een complete s3/400 en de oeks halen iets van de ene kant en weten het aan de andere kant te gebruiken.
Net zo min dat je een Patriot radar de missiles van een S400 kunt laten geleiden of andersom of wat dan ook.quote:Want ik denk idd niet dat je bv een vuurgeleidingscomputer uit een s300 kan rossen en die kan gebruiken in een patriot.
Wanneer was je voor het laatst in de VS, reed je een humvee, had je hun kistjes aan, vriend?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 17:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is niet het beeld wat ik er van heb.
Hun MRE's hadden anders wel mijn voorkeur. Die blikken van ons waren natuurlijk helemaal chemisch met een houdbaarheid van 75 jaar...quote:Op vrijdag 20 maart 2026 17:31 schreef LXIV het volgende:
Zou me niet verbazen als de VS dit met open handjes aanneemt. Een quid pro quo, van de Grote Leider in Berenvelquote:Op vrijdag 20 maart 2026 17:05 schreef Anton91 het volgende:
En een week geleden ontkende Rusland nog intel te delen![]()
[ x ]
quote:Op vrijdag 20 maart 2026 17:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hun MRE's hadden anders wel mijn voorkeur. Die blikken van ons waren natuurlijk helemaal chemisch met een houdbaarheid van 75 jaar...
Opmerkelijkquote:Op vrijdag 20 maart 2026 17:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hun MRE's hadden anders wel mijn voorkeur. Die blikken van ons waren natuurlijk helemaal chemisch met een houdbaarheid van 75 jaar...
Ja die maken er helemaal wat culinairs van.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 18:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Opmerkelijk
Amerikanen zijn meestal niet zo gek op hun eigen MRE's.
Franse schijnen het best te zijn.
Onze nieuwe noodrantsoenen zijn ook wel beter dan vroeger hoor. Maar goed, ik vond en vind de MRE\s best te pruimen. Iig beter dan deze shizzle...quote:Op vrijdag 20 maart 2026 18:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Opmerkelijk
Amerikanen zijn meestal niet zo gek op hun eigen MRE's.
Franse schijnen het best te zijn.
Haha. Ja dat komt snel je neus uit. Wat dat betreft zijn die MREs echt veel verbeterd. Ook veel in de vorm van repen zodat je supersnel tussendoor wat energie kan bijtanken.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 18:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Onze nieuwe noodrantsoenen zijn ook wel beter dan vroeger hoor. Maar goed, ik vond en vind de MRE\s best te pruimen. Iig beter dan deze shizzle...![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier de Britten!quote:Op vrijdag 20 maart 2026 18:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja die maken er helemaal wat culinairs van.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 20 maart 2026 18:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hier de Britten!
Bekijk deze YouTube-video
Zoals?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 17:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Niet. Anders hadden ze ondertussen wel luverd systemen ontwikkeld en ingezet. Het is niet dat ik aan de kennis twijfel maar wel aan alles eromheen.
Als je diep in de ellende zit, smaakt alles goed. Of juist smerig.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 18:10 schreef Perrin het volgende:
Volgens mij niks zo goed voor moraal als lekker vreten. Momentje van genot tussen alle ellende.
Zo kunnen wij ook wel de 2% norm halen.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 18:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja die maken er helemaal wat culinairs van.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hehheh! Ja gek genoeg werkt zoiets wel wervend. Liefde gaat door de maag.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 18:30 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Zo kunnen wij ook wel de 2% norm halen.
Beter doen ze worstenbroodjes en stroopwafels in de MREs, dan ga ik misschien wel bij de reservisten
Een leger marcheert op zijn maag!quote:Op vrijdag 20 maart 2026 18:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hehheh! Ja gek genoeg werkt zoiets wel wervend. Liefde gaat door de maag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |