abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220381016
@skysherrif met zijn super updates _O_ ^O^

Wel heel heftig te zien joh dat afslachten van een Russische aanval.
Die drones die gewoon op een soldaat invliegen voor complete explosie.
Gruwelijk.

Maar goed doen de Russen toch echt zelf.
  donderdag 19 maart 2026 @ 14:55:21 #102
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220381061
quote:
7s.gif Op woensdag 18 maart 2026 13:55 schreef ExTec het volgende:
Trump is eigenlijk een kleinere factor dan ooit. Die is nu te druk met krijgje spelen in iran, en daarna staat cuba op de rol.
trump doet er niet toe, zolang als Ukraine de rekeningen van Palantir en Starlink maar kan blijven betalen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220381071
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:19 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

Lol en weer 2, gister ook al 1 door dezelfde drones/eenheid op 90km vernietigd.
Dat zijn mooie afstanden inmiddels 14.gif
pi_220381110
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:57 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Dat zijn mooie afstanden inmiddels [ afbeelding ]
Dat we dit meer zien is denk ik een gevolg dat Rusland steeds minder de grip heeft op Oekraiense recon drones die vrij rondvliegen op 100km diepte en dus realtime deze info makkelijk doorgeven.

Dit was een jaar/2jaar geleden precies andersom. Oekraine sindsdien een enorme slag geslagen met interceptor drones die die recons uitschakelen, uitschakelen van starlink voor bepaalde recon drones, en het verminderen van luchtafweer die op recon drones schieten.
pi_220381184
Damn zeg, hier liggen 60 dode russen op een recht stuk van slechts 700 meter:

Maar het gebied is wel rood gekleurd op de kaart, dus dat was het vast wel waard.

Blijkbaar zit er een soort van chokepunt tussen barbed wire en dragon teeth waar ze doorheen proberen te komen steeds:

Hele draad, met meer info, inclusief video hier:

twitter
pi_220381320
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:32 schreef Perrin het volgende:

[..]
Inmiddels is hij gedwongen opgenomen in een psychiatrische inrichting:

[ x ]

Daar zullen ze hem wel herprogrammeren.
Het raam uit is zo 2025 blijkbaar.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  donderdag 19 maart 2026 @ 15:37:25 #107
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220381340
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:16 schreef MaxMark het volgende:
Damn zeg, hier liggen 60 dode russen op een recht stuk van slechts 700 meter:

[ afbeelding ]

Maar het gebied is wel rood gekleurd op de kaart, dus dat was het vast wel waard.

Blijkbaar zit er een soort van chokepunt tussen barbed wire en dragon teeth waar ze doorheen proberen te komen steeds:

[ afbeelding ]

Hele draad, met meer info, inclusief video hier:

[ x ]
Heeft hij het nou over 2025?

twitter
  donderdag 19 maart 2026 @ 15:39:39 #108
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220381355
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:48 schreef bianconeri het volgende:
@:skysherrif met zijn super updates _O_ ^O^

Wel heel heftig te zien joh dat afslachten van een Russische aanval.
Die drones die gewoon op een soldaat invliegen voor complete explosie.
Gruwelijk.

Maar goed doen de Russen toch echt zelf.
Je denkt dat het andersom niet gebeurt?
pi_220381359
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:37 schreef AchJa het volgende:

[..]
Heeft hij het nou over 2025?

[ x ]
nee
pi_220381363
twitter

Oekraiense IMV kwam op 9 maart dicht in de buurt van Uspenivka. Slechte nieuws iedereen in de IMV is dood.
pi_220381365
pi_220381385
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:40 schreef skysherrif het volgende:

[..]
nee
twitter

https://x.com/azov_media/status/2034266641454756036

Ging om deze nieuwe azov video. De andere beelden uit 2025 waren ter illustratie van de totale slachting daar.
  donderdag 19 maart 2026 @ 15:46:03 #113
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220381407
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:43 schreef skysherrif het volgende:
Ging om deze nieuwe azov video. De andere beelden uit 2025 waren ter illustratie van de totale slachting daar.
Check.

Rubicon is overigens ook weer aardig up and running... Die zijn een tijdje wat stiller geweest maar dat is er weer aardig af.
pi_220381452
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:46 schreef AchJa het volgende:

[..]
Check.

Rubicon is overigens ook weer aardig up and running... Die zijn een tijdje wat stiller geweest maar dat is er weer aardig af.
Die gaan altijd wel hard ja: t.me/icpbtrubicon

Komt ook wel deels omdat Rubicon, tientallen kleinere drone teams hebben opgeslokt die nu allemaal deel zijn geworden van Rubicon. Benieuwd hoeveel procent rubikon nu is van de totale Russische drone teams. Beetje hetzelfde als Robert Magyar met Oekraine. Doet ook (aan beide kanten) wat af aan hun kwaliteit, maar veel meer kwantiteit.

Ben wel blij dat, nadat Rubikon opeens in een maand, elke week een enorme compilatie poste van vernietigde Oekraiense radars, AD systemen, helikopters etc dat nu al heel lang niet gedaan heeft. Ongeveer tegelijk met het uitschakelen van Starlink.
pi_220381503
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:39 schreef AchJa het volgende:

[..]
Niemand wil de moeite nemen deze te posten, zijn vast te vinden in de bekende (pro Russische) Telegram kanalen.
Ik zie niemand hier ontkennen dat dit gebeurd trouwens.
  donderdag 19 maart 2026 @ 16:08:26 #116
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220381613
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:56 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Niemand wil de moeite nemen deze te posten, zijn vast te vinden in de bekende (pro Russische) Telegram kanalen.
Ik zie niemand hier ontkennen dat dit gebeurd trouwens.
Ruzzia kan niet meer Telegrammen

Dat heeft de grote kleine leider geblokkeerd om een terroristisch discussie van russen met fotos van het front tegen te gaan

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 19-03-2026 16:14:58 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 19 maart 2026 @ 16:16:37 #117
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220381673
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 10:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zoiets inderdaad.
[..]
Dat is allemaal irrelevante bladiebla.

Het lijkt erop dat het je persoonlijk pijn doet als er negatief geschreven wordt over Rusland.
Je bent zelf alleen in Moskou geweest, het rijkste deel van Rusland. En dan denk je op basis daarvan een uitstekend beeld te hebben van Rusland. En ondertussen tekenen honderdduizenden mannen uit arme gebieden voor een enkeltje slagveld in Oekraïne. Wat veelzeggend is over de kwaliteit van leven in die gebieden.
Je kunt ook niets negatiefs bedenken over Poetin.
Dat is ook niet gezond. Niemand is perfect, iedereen maakt fouten.
Maar je weet er geeneen van Poetin te benoemen.
Je stapt ook gemakkelijk over censuur in Rusland heen, terwijl je fulmineert over Europese leiders, die je zelfs een dictator noemt.

En blijkbaar sta je achter deze oorlog in Oekraïne.
Het doet mij geen zeer als er negatief geschreven wordt over Rusland, de kwaliteit van leven is hier in noord-europa over het algemeen nog steeds beter vergeleken met Rusland. Dat is gewoon zo. Ze lopen dat wel in natuurlijk. Maar wij hebben het nog steeds prima.

Het is waar dat Rusland rekruteert in armere gebieden (het is hun 3e colonne die ze in zetten!) en óók armere landen buiten Rusland. Zij besteden de oorlog ten dele uit. Oekraïne kan dat in mindere mate, we zien ook daar dat het veelal de armlastigen zijn die de hoogste prijs betalen voor de oorlog waar zowel Poetin als Europa voor verantwoordelijk is, allebei wilden ze oorlog. Ethisch gezien is er volstrekt geen verschil tussen een Poetin of Verhofstadt.

Tjah en wat zal ik van Poetin zeggen? Die 73e jarige knakker heeft ontzettend veel betekend voor Rusland, zeker gezien de situatie waarin hij dat in december '99 aantrof. Hoe hij daar de zaken verbeterd heeft kun je alleen maar de loftrompet voor opsteken.
En om je voor te zijn: ik zie ook wel dat er vele slachtoffers vallen door Poetins aandeel in de vele oorlogsinspanningen van de afgelopen jaren. Ontzettend afkeurenswaardig, evenals de vele burgerslachtoffers. Maar ook hier stel ik de vraag weer? Is Poetin veel slechter dan zijn Westerse evenknieën zoals een Bush, Verhofstadt of Kallas die maar wat graag de oorlog wil verlengen? Nee absoluut niet.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 19 maart 2026 @ 16:19:39 #118
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220381692
quote:
7s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:16 schreef phpmystyle het volgende:

? Die 73e jarige knakker heeft ontzettend veel betekend voor Rusland, zeker gezien de situatie waarin hij dat in december '99 aantrof. Hoe hij daar de zaken verbeterd heeft kun je alleen maar de loftrompet voor opsteken.
En om je voor te zijn: ik zie ook wel dat er vele slachtoffers vallen door Poetins aandeel in de vele oorlogsinspanningen van de afgelopen jaren.
zelfs een dode hond had de situatie in het Rusland van toen niet kunnen verslechteren

Ruzzia was failiiet en kapot gegaan aan het communisme van Stalin en Breznjev met hun kolchozen en staatswinkels en Trabant auto

het graan kon de winkels en bakkerijen in de steden niet bereiken omdat alles zwart verhandeld werd

Het communisme was failliet , net als in Cuba en in China onder MAO

Gorbatsjov trad af, liet de USSR uiteenvallen en ieder land was vrij om het juk af te doen en te gaan ,
Rusland , ook Oekraïne, ook Hongarije , ook Belarus , ook Polen , ook Moldova , ook Tsjechie en Slowakije

Deze situatie is volstrekt vergelijkbaar met het uiteenvallen van Joegoslavië onder Tito met Servie als het boze land

quote:
AI-overzicht
In de jaren 70 (onderdeel van het 'tijdperk van stagnatie' onder Brezjnev) was de staatswinkel in de Sovjet-Unie (waaronder Rusland) de spil van de centraal geleide economie.
De distributie van goederen verliep volledig via de overheid.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Landbouw_in_de_Sovjet-Unie
Hier zijn de belangrijkste kenmerken van de staatswinkels in die periode:

Economische context: De jaren 70 begonnen met een redelijke economische groei, maar gingen over in een periode van stagnatie.

Aanbod: Hoewel basisbehoeften over het algemeen verkrijgbaar waren, waren er vaak tekorten aan kwalitatieve consumptiegoederen.
Dit leidde tot lange rijen voor winkels.

Alcoholverkoop: De staat haalde in de jaren 70 en 80 enorme inkomsten uit accijnzen op alcohol, wat leidde tot een hoge beschikbaarheid van wodka in de staatswinkels, ondanks de sociale problemen.

Distributiesysteem: Vrijwel alle winkels waren staatseigendom; er was geen vrije markt.

Stagnatie: De kwaliteit van de dienstverlening was vaak laag en de keuze beperkt in vergelijking met westerse landen.
Scholarly Publications Leiden University

Het "stagnatietijdperk" (1964-1982) werd gekenmerkt door een gebrek aan innovatie in de distributie en productie, waardoor de staatswinkels bekend kwamen te staan om hun beperkte assortiment en inefficiëntie.
Stalin is nu de held van Poetin
https://en.wikipedia.org/wiki/Holodomor
quote:
De Holodomor (Oekraïens voor "hongermoord") was een door de mens veroorzaakte hongersnood in de Sovjet-Oekraïne tussen 1932 en 1933.
Miljoenen Oekraïners kwamen hierbij om het leven door systematische uithongering onder het bewind van Jozef Stalin.

Kernfeiten
Oorzaak: De hongersnood was het gevolg van een bewuste politiek van de Sovjet-regering, waaronder gedwongen collectivisatie van de landbouw en de inbeslagname van nagenoeg alle voedselvoorraden.

Dodental: Schattingen variëren, maar historici gaan uit van ongeveer 3,5 tot 5 miljoen slachtoffers in Oekraïne alleen.

Doel: Het regime probeerde hiermee de Oekraïense nationale identiteit en het verzet tegen het communistische bewind te breken.

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 19-03-2026 20:59:25 ]
  donderdag 19 maart 2026 @ 16:30:43 #119
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220381775
quote:
7s.gif Op woensdag 18 maart 2026 13:28 schreef phpmystyle het volgende: [..] Ik ben in Moskou geweest in 2016. Dus ik weet waar ik het over heb. Misschien van het zomer naar St Petersburg. Waarom zou ik kritiek op Poetin hebben als ik dat eigenlijk niet heb omdat ik het bezie vanuit het startpunt '99 tot heden en wat hij voor elkaar heeft gekregen.
Ga! Alsjeblieft, ga!
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_220381795
quote:

[..]
Het doet mij geen zeer als er negatief geschreven wordt over Rusland
Oh, jawel.
Je duikt er altijd meteen bovenop.

quote:
, de kwaliteit van leven is hier in noord-europa over het algemeen nog steeds beter vergeleken met Rusland. Dat is gewoon zo. Ze lopen dat wel in natuurlijk. Maar wij hebben het nog steeds prima.
Of ze het inlopen valt te bezien.
Poetin pompt miljarden in de oorlogseconomie om de boel draaiende te houden, maar dat komt op een gegeven moment ten einde.

quote:
Het is waar dat Rusland rekruteert in armere gebieden (het is hun 3e colonne die ze in zetten!) en óók armere landen buiten Rusland. Zij besteden de oorlog ten dele uit. Oekraïne kan dat in mindere mate, we zien ook daar dat het veelal de armlastigen zijn die de hoogste prijs betalen voor de oorlog waar zowel Poetin als Europa voor verantwoordelijk is, allebei wilden ze oorlog. Ethisch gezien is er volstrekt geen verschil tussen een Poetin of Verhofstadt.
Dat laatste is onzin.
Rusland is Oekraïne binnen gevallen.
Dit is niet een oorlog tussen 2 landen, dit is Rusland die Oekraïne aanvalt en annexeert.

Beweren dat Verhofstadt dat heeft gewild slaat totaal nergens op en lijkt meer op een wanhopige poging wat Rusland gedaan heeft goed te praten.

Verder ga je voorbij aan het punt dat Russen in de armere delen van het land massaal tekenen voor een enkeltje slagveld.
Dat doen ze niet omdat hun leven bijna op hetzelfde niveau is als hier in West Europa.
Hier krijg je de jeugd niet zo gek om hun leven in de vernieling te jagen en een oorlog duizenden kilometers verderop.

Elke vergelijking met Oekraïne is zinloos: Oekraïne voert een existentiële strijd tegen Rusland, Rusland voert een uit de hand gelopen brain fart van Poetin uit.

quote:
Tjah en wat zal ik van Poetin zeggen?
Nou, laat eens zien dat je kritisch kunt zijn.

quote:
Die 73e jarige knakker heeft ontzettend veel betekend voor Rusland, zeker gezien de situatie waarin hij dat in december '99 aantrof. Hoe hij daar de zaken verbeterd heeft kun je alleen maar de loftrompet voor opsteken.
Alleen jammer dat Rusland een dictatuur is geworden waarbij de vrijheid van meningsuiting is ingeperkt.

Rusland had een tweede Duitsland of Japan kunnen worden: een economische grootmacht.

Dat is niet gelukt.
Qua innovatie staat Rusland stil, de welvaart komt vooral uit de inkomsten van gedelfde grondstoffen.

quote:
En om je voor te zijn: ik zie ook wel dat er vele slachtoffers vallen door Poetins aandeel in de vele oorlogsinspanningen van de afgelopen jaren. Ontzettend afkeurenswaardig, evenals de vele burgerslachtoffers.
Dat kun je hier zeggen, maar in Rusland niet.

Daar wordt social media steeds verder aan banden gelegd.
En openlijk kritiek op Poetin kan je de kop kosten.

quote:
Maar ook hier stel ik de vraag weer? Is Poetin veel slechter dan zijn Westerse evenknieën zoals een Bush, Verhofstadt of Kallas die maar wat graag de oorlog wil verlengen? Nee absoluut niet.
Er is maar 1 die de oorlog kan stoppen, en dat is Poetin.

Kallas en Verhofstadt of Bush zijn daarin geen partij.

Blijkbaar vergeet je dat telkens.

Beetje raar om dan een dictator als Poetin op hetzelfde niveau te zetten als een democraat als Verhofstadt.

Wat mijzelf betreft: onder al die westerse politici waartegen je regelmatig fulmineert kan ik in alle vrijheid leven zoals ik dat wil.
In Rusland kan ik dat niet.

Daar word ik de mond gesnoerd, opgepakt en in het ergste geval vermoord.

Ik begrijp daarom jouw westerse zelfhaat en het verheerlijken van een oorlogszuchtige dictator niet.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 19 maart 2026 @ 16:35:37 #121
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220381801
quote:

Is Poetin veel slechter dan zijn Westerse evenknieën zoals een Bush, Verhofstadt of Kallas die maar wat graag de oorlog wil verlengen? Nee absoluut niet.
'Zij zijn fout, dus ik mag ook lekker mijn gang gaan', dacht de weledelgeleerde heer Poetin
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_220381997
twitter

Jezus dat is een flinke aanval. Benieuwd naar de beelden
pi_220382175
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:39 schreef AchJa het volgende:

[..]
Waar zeg ik van niet dan?
pi_220382183
quote:

Verhofstadt of Kallas die maar wat graag de oorlog wil verlengen? Nee absoluut niet.
Willen die oorlog? Willen die verlengen?

Nee, helemaal niet.
pi_220382409
quote:
Ze lopen dat wel in natuurlijk.
Ja, gaat daar elke dag een stukje beter.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  donderdag 19 maart 2026 @ 18:30:45 #126
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 19 maart 2026 @ 18:44:28 #127
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_220382609
quote:
10s.gif Op donderdag 19 maart 2026 18:11 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, gaat daar elke dag een stukje beter.
Ik denk dat ze het aan het inlopen waren. Totdat die joekel daar dacht dat het een goed idee was om de spiraal naar beneden weer in te zetten :') .
  donderdag 19 maart 2026 @ 20:22:53 #128
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 19 maart 2026 @ 21:19:26 #129
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220384196
men moet het officiële platform van Rusland gaan gebruiken MAX, dan weet Poetin wie wat post en waar ie woont en of het een soldaat is

pi_220384425
Fantastisch idee, wel al die halve gare landen de EU in maar eruit trappen is onmogelijk.
  donderdag 19 maart 2026 @ 22:04:33 #131
36431 bleiblei
pi_220384669
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 21:42 schreef 3rr0r het volgende:
Fantastisch idee, wel al die halve gare landen de EU in maar eruit trappen is onmogelijk.
Wederom de reden waarom ik altijd post, Oekraïne niet in de EU, wel in de Navo.
pi_220384820
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 21:42 schreef 3rr0r het volgende:
Dat zou best kunnen, de politieke wil ontbreekt alleen
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_220385239
twitter

Het russische lente offensief schijnt begonnen te zijn.
pi_220385443
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2026 18:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Een invloedrijke Russische advocaat uit de inner circle van Poetin keert zich plotseling tegen Poetin en roept dat hij als oorlogsmisdadiger berecht moet worden.
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)misdadiger~a342b666/

Heel bijzonder. Het zal ongetwijfeld niet goed met die advocaat aflopen. Dat weet die man uiteraard ook en toch doet hij deze uitspraken. Waarschijnlijk heeft hij de meeste hoop al opgegeven.
twitter

Dat was snel.
pi_220385503
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 01:26 schreef RotatoR het volgende:

[..]
[ x ]

Dat was snel.
Geen wachtlijsten daar
pi_220386040
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 23:12 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Je ziet het ook terug in de casualties. Afgelopen dagen weer boven de 1500 per dag aan Russische zijde.
En een prettige scheut door de pielemuis.
  Moderator vrijdag 20 maart 2026 @ 08:48:14 #137
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220386277
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 23:12 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Dat Rusland het na meer dan 4 jaar nog steeds maar blijft proberen telkens. 8)7
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220386887
quote:
85s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 08:48 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat Rusland het na meer dan 4 jaar nog steeds maar blijft proberen telkens. 8)7
Je kunt veel zeggen, maar ze zijn wel succesvol! Ze maken wel vooruitgang.

Dat dat maar 1 meter per jaar is dat laten we maar even in het midden. Vooruitgang is vooruitgang toch _O-
pi_220386959
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 09:31 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dat dat maar 1 meter per jaar is dat laten we maar even in het midden. Vooruitgang is vooruitgang toch _O-
echt een never ending story lijkt het wel met die russen. Dat ze zelf niet denken van joh dit schiet niet op is beschamend op zich.
pi_220386981
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 09:37 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
echt een never ending story lijkt het wel met die russen. Dat ze zelf niet denken van joh dit schiet niet op is beschamend op zich.
Dat vind ik nog wel logisch, vanuit Russisch standpunt bezien.

1. De schaamte. Want stel je voor dat je moet toegeven dat je nog niet eens Oekraine kan verslaan.
Weg is het beeld van het machtige Rusland dat de NAVO wel even zou oprollen.

2. Russische tactieken. De meatgrinder is en blijft gewoon de voornaamste tactiek.
Een relatief makkelijke tactiek, een tactiek die op termijn ook gewoon werkt (blijf maar genoeg mensen dumpen en je overweldigt de ander wel) en Rusland heeft ook heel veel mensen om te gebruiken als meatgrinder.
Dat gaat geen factor worden in of deze oorlog stopt.
pi_220387148
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 09:53 schreef phpmystyle het volgende:
Die snelheid waarmee Rusland is hervormd naar een min of meer Westerse consumptie economie doet geen enkel ander Oost-Europees land na.
Ik denk polen. Maar dan moet je wel durven je roze putin bril af te zetten, en ipv alleen maar te tamboeren op hoe geweldig hij het gedaan heeft na '99, ook durven erkennen dat hij nu dat land gewoon in de afgrond aan het helpen is.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_220387297
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 10:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik maak ook een vergelijking tussen de relatieve groei, de absolute groei - ben ik met je eens - is niet relevant. Maar ook relatief gezien is het sinds de 00's als een trein gegaan.
Is alsnog niet te vergelijken.

En dan heb ik het nog niet eens over welke cijfers gebruikt moeten worden.
Neem bv de olie in Rusland eens weg, wat blijft er dan nog over?

Ja, ook een klein land kan veel olie hebben ok. Maar Rusland heeft letterlijk alles in bezit. Dat zou nooit zo geweest zijn als het 400x kleiner was zoals Estland.
pi_220387417
Interessante crosspost van @RotatoR :

twitter

Klopt ook wel. Zag filmpje waar in bahrain ze ff 4,5 patriot raketten richting een drone gooide. Kassa.
pi_220387859
Wat een kuttopic is dit toch geworden zeg. Ik dacht ik kom even kijken of er nieuws is maar ik zie alleen maar dezelfde lieden met dezelfde stokpaardjes.

Maar ik zal ook even een duit in het zakje doen. Kut EU, kut Kallas, stelletje warmongers zijn het.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:') :')
pi_220387989
twitter
  vrijdag 20 maart 2026 @ 12:22:44 #146
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220388095
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 12:04 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat een kuttopic is dit toch geworden zeg. Ik dacht ik kom even kijken of er nieuws is maar ik zie alleen maar dezelfde lieden met dezelfde stokpaardjes.

Maar ik zal ook even een duit in het zakje doen. Kut EU, kut Kallas, stelletje warmongers zijn het.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:') :')
Blijf vooral weg als je er niet tegen kunt!
The End Times are wild
pi_220388103
twitter

Klinkt alsof Oekraïne toch wel de kaarten heeft. Niet dat de Mirage 2000 zo indrukwekkend is.
pi_220388195
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 10:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Laten we de grafieken er eens bij pakken:

[ afbeelding ]
Polen in 2000: 172
Polen in 2014: 542

Rusland in 2000: 278
Rusland in 2014: 2048

Dus wat je denkt klopt wederom niet. Het is gaslighting wat je doet. En Rusland heeft het ook nog gedaan zonder EU-subsidies.

BRON: https://www.worldometers.info/nl/bbp/rusland-bbp/
[..]
Je weet dat ik niet van de herenliefde ben :{w En Vlad ook niet.
Lol, Polen heeft een zeer gediversifieerde economie en een bloeiende tech industrie met de grote Amerikaanse spelers (Google, NVIDIA, Microsoft enz). Rusland vaart op olie en wapens, het grootste gedeelte van haar bnp is in handen van een elite in de mijn, olie, wapen industrie en wat corrupte politici. Ze hebben een leuke middenklasse in de grote steden maar erbuiten, 95% van Rusland, is het vooral armoe.
pi_220388204
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 09:31 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ze zitten vol in het laatste seizoen van Blackadder :{

Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_220388294
Ik ben ook in Moskou geweest.

En één van mijn voorvaderen ook. Die ging op een vakantiereisje die door een Fransman was georganiseerd. Napo-iets... Napo... Leon. Napoleon, dat was het.

Het was niet zo goed georganiseerd, zoals je van Fransen mag verwachten. Ze begonnen met zo'n 500.000 man. Heel gezellig, er werd flink genetwerkt. Maar doordat het zo slecht was georganiseerd, waren er nog maar zo'n 100.000 man over toen ze Moskou bereikten. Veel gingen terug omdat het zo slecht georganiseerd was, vele mensen kregen ongelukken, en er waren onderweg heel veel rovers.

In Moskou bleek het achteraf echt super saai, niks te beleven. En de supermarkten waren ook al slecht voorbereid. Het bier en de kant-en-klaar maaltijden waren al snel op. En de lokale bevolking bleek een stel boeven die hen niet met rust wilde laten.

Toen ze eindelijk wilden gaan klagen bij de organisatie (die Napoleon), bleek die stiekem vertrokken te zijn. What the fuck?

Nou, iedereen moest toen dus weer terug naar huis, want de zaken thuis stonden ook niet stil. Dus ging iedereen zo goed als hij kon terug. Vervoer was er niet meer, want iedereen had de paarden opgegeten omdat de supermarkten leeg waren. Dus gingen ze voornamelijk gewoon lopen.

Op de terugweg bleek nog maar eens hoe slecht het allemaal georganiseerd was. Er waren nog meer ongelukken en er vielen zelfs weer doden.

Maar gelukkig dat mijn over-, over-, over-, overgrootvader goed voor zichzelf kon zorgen en in Nederland aankwam (hij was Duits, maar Duitsland was ook een puinhoop).

Gelukkig: want daardoor ben ik er nu en kon ik later nog eens op een écht véél, véél beter georganiseerde reis naar Moskou gaan.

:7
pi_220388569
twitter
  vrijdag 20 maart 2026 @ 13:50:50 #152
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220388696
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 12:16 schreef nostra het volgende:
[ x ]
Haha die Hegseth
Die spreken elkaar ook in elk interview tegen, ze zeggen dat Iran bijna verslagen is en een persco verder een oproep zoals die plaatst.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator vrijdag 20 maart 2026 @ 13:52:05 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220388702
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 12:43 schreef RetepV het volgende:
Ik ben ook in Moskou geweest.

En één van mijn voorvaderen ook. Die ging op een vakantiereisje die door een Fransman was georganiseerd. Napo-iets... Napo... Leon. Napoleon, dat was het.

Het was niet zo goed georganiseerd, zoals je van Fransen mag verwachten. Ze begonnen met zo'n 500.000 man. Heel gezellig, er werd flink genetwerkt. Maar doordat het zo slecht was georganiseerd, waren er nog maar zo'n 100.000 man over toen ze Moskou bereikten. Veel gingen terug omdat het zo slecht georganiseerd was, vele mensen kregen ongelukken, en er waren onderweg heel veel rovers.

In Moskou bleek het achteraf echt super saai, niks te beleven. En de supermarkten waren ook al slecht voorbereid. Het bier en de kant-en-klaar maaltijden waren al snel op. En de lokale bevolking bleek een stel boeven die hen niet met rust wilde laten.

Toen ze eindelijk wilden gaan klagen bij de organisatie (die Napoleon), bleek die stiekem vertrokken te zijn. What the fuck?

Nou, iedereen moest toen dus weer terug naar huis, want de zaken thuis stonden ook niet stil. Dus ging iedereen zo goed als hij kon terug. Vervoer was er niet meer, want iedereen had de paarden opgegeten omdat de supermarkten leeg waren. Dus gingen ze voornamelijk gewoon lopen.

Op de terugweg bleek nog maar eens hoe slecht het allemaal georganiseerd was. Er waren nog meer ongelukken en er vielen zelfs weer doden.

Maar gelukkig dat mijn over-, over-, over-, overgrootvader goed voor zichzelf kon zorgen en in Nederland aankwam (hij was Duits, maar Duitsland was ook een puinhoop).

Gelukkig: want daardoor ben ik er nu en kon ik later nog eens op een écht véél, véél beter georganiseerde reis naar Moskou gaan.

:7
Ook Hostomel niet ingenomen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_220388968
twitter

Stukje cope.
pi_220389135
https://x.com/clashreport/status/2034965749974888805

Oekraïne vroeg dit enkele dagen geleden ook aan Franrijk, maar die weigerde. Ik vraag mij toch steeds meer af wat nou precies de agenda is van bepaalde Europese landen (zoals Franrijk) omtrent Oekraine.
pi_220389548
Wat zijn trouwens de kansen dat Oekraïne zelfstandig een alternatief voor de patriot raketten kan ontwikkelen?
pi_220389768
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 12:22 schreef LXIV het volgende:

[..]
Blijf vooral weg als je er niet tegen kunt!
Ik zit lekker in het zonnetje.
pi_220389774
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 15:21 schreef Breekfast het volgende:
Wat zijn trouwens de kansen dat Oekraïne zelfstandig een alternatief voor de patriot raketten kan ontwikkelen?
Gering denk ik. Ze hebben een grote reputatie op het gebied van ontwikkeling van raketten, dus een raket ontwikkelen zie ik ze wel doen, maar je moet ze ook nog kunnen koppelen aan de rest van het systeem en daar heb je medewerking van de Amerikanen voor nodig.
En zelf een compleet systeem ontwikkelen inclusief radars, lanceerinrichtingen, controlecentrum etc is in de huidige situatie haast geen doen.
A mind with a heart of it's own
pi_220389803
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 12:23 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Klinkt alsof Oekraïne toch wel de kaarten heeft. Niet dat de Mirage 2000 zo indrukwekkend is.
Prima vliegtuig om kruisraketten mee uit de lucht te schieten en bommen mee te droppen.
Bovendien hebben ze vervanging nodig voor de SU-27 waar ze er steeds minder van hebben.
Hier geldt hetzelfde als bij pantservoertuigen e.d. Iets ouds is beter dan helemaal niets.
A mind with a heart of it's own
pi_220389879
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 15:33 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Gering denk ik. Ze hebben een grote reputatie op het gebied van ontwikkeling van raketten, dus een raket ontwikkelen zie ik ze wel doen, maar je moet ze ook nog kunnen koppelen aan de rest van het systeem en daar heb je medewerking van de Amerikanen voor nodig.
En zelf een compleet systeem ontwikkelen inclusief radars, lanceerinrichtingen, controlecentrum etc is in de huidige situatie haast geen doen.
Ligt er aan hoe je het bekijkt. Oekraine heeft zelfs onderdelen van patriots en S3/400s kunnen mixen. Uiteindelijk is het allemaal software, en laat oekraine nou ontwikkelaars in overvloed hebben.

Overigens merk je dat het juist de patriot raketten zijn, die schaars beginnen te worden, vanwege iran, niet de andere dingen.

Een volledige vuurset maken, klaar om in de etalage te zetten, om het zo maar te zeggen, zal idd lang duren, maar waarom zouden ze dat op de korte termijn willen.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 15:55:37 #161
36431 bleiblei
pi_220389939
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 15:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
2025:
Bbp Rusland is 17.444,00, Polen 28.455,00.

Volgens je eigen bron...
Die kansloze aap stopt ook bewust bij 2014. Omdat het daarna weer instortte om nu op een hoger niveau dan 2014 te zitten maar puur en alleen met dank aan de militaire uitgaven van de Rusaische overheid :') .
pi_220390038
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 13:29 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 14:40 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Stukje cope.
twitter

Bemanning wordt gedood op 0.50 seconden.
pi_220390078
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 15:33 schreef DrMarten het volgende:

[..]
En Europese systemen? Waarbij we alle technische know-how overdragen en Oekraïne de mogelijkheid geven om zelf een productie op poten te zetten?

Even out of the box denken :P
pi_220390112
twitter
  vrijdag 20 maart 2026 @ 16:31:52 #165
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220390172
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 10:55 schreef ExTec het volgende:
Interessante crosspost van @:RotatoR :

[ x ]

Klopt ook wel. Zag filmpje waar in bahrain ze ff 4,5 patriot raketten richting een drone gooide. Kassa.
De VS houden er idd een "iets" andere vuurdoctrine op na. Maar ja, als je je nooit druk hebt hoeven te maken om de missile voorraad dit itt de rest van de gebruikers... Het gros van het UKR Patriot personeel is ook opgeleid hier in Nederland inclusief ons bent zuunig met de missiles.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 16:36:20 #166
36431 bleiblei
pi_220390195
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 16:11 schreef skysherrif het volgende:

[..]
[..]
[ x ]

Bemanning wordt gedood op 0.50 seconden.
Phoe, eerste keer dat ik zie dat ze nog ff apart achter de bemanning gaan om ze op te blazen :o .
  vrijdag 20 maart 2026 @ 16:42:45 #167
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220390454
En een week geleden ontkende Rusland nog intel te delen :')
twitter
  vrijdag 20 maart 2026 @ 17:09:43 #169
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220390469
quote:
Russian newspapers on "tightening restrictions" & protest sentiment
Protesten tegen de afsluiting van het internet in Rusland zijn niet langer toegestaan

pi_220390481
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 16:31 schreef AchJa het volgende:

[..]
De VS houden er idd een "iets" andere vuurdoctrine op na. Maar ja, als je je nooit druk hebt hoeven te maken om de missile voorraad dit itt de rest van de gebruikers... Het gros van het UKR Patriot personeel is ook opgeleid hier in Nederland inclusief ons bent zuunig met de missiles.
Dat was in dessert storm toch ook. Idee van de m270 was 2 a 3 raketten richting een doel te vuren. En daarna een ander doel te kiezen.

Toen vuurde men maar complete batterijen af op 1 doel.

Ook is men gewend aan 24/7 luchtsteun dus als het te moeilijk wordt volgt er een bom.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 20 maart 2026 @ 17:16:27 #171
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220390514
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 17:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

Dat was in dessert storm toch ook. Idee van de m270 was 2 a 3 raketten richting een doel te vuren. En daarna een ander doel te kiezen.

Ook is men gewend aan 24/7 luchtsteun dus als het te moeilijk wordt volgt er een bom.
Wie het breed heeft laat het breed hangen.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 17:21:17 #172
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_220390552
Homofoben zijn juist vaak kasthomo's
The name is Putler, Vladimir Putler
  vrijdag 20 maart 2026 @ 17:27:21 #173
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220390579
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 17:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dan weet je maar zeker dat het kapot is.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 20 maart 2026 @ 17:31:31 #174
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220390619
Amerikanen zijn extreem spilziek vergeleken met ons. In alle opzichten. Ze zijn ook wel weer heel royaal. En een enorme wegwerpcultuur.
Veel van hun materieel is overigens gewoon complete rommel. Humvees zo afgeraffeld dat ze bij ons op de sloop zouden komen, waardeloze kistjes waarmee ze lopen, eten gemaakt van vet, suiker, zout en chemische additieven
The End Times are wild
pi_220390658
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 16:42 schreef AchJa het volgende:

[..]
Waarom blijf je deze propaganda herhalen?
Jij mag het niet geloven, maar als ik dat in de NYT kan lezen vind ik het wel geloofwaardig.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 17:41:56 #176
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220390673
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 15:21 schreef Breekfast het volgende:
Niet. Anders hadden ze ondertussen wel luverd systemen ontwikkeld en ingezet. Het is niet dat ik aan de kennis twijfel maar wel aan alles eromheen.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 17:45:02 #177
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220390693
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 17:39 schreef ExTec het volgende:
Jij mag het niet geloven, maar als ik dat in de NYT kan lezen vind ik het wel geloofwaardig.
Doe me die link eens want ik durf te wedden dat het een stuk genuanceerder is dan "onderdelen van patriots en S3/400s mixen". Want dat is simpelweg onmogelijk.
pi_220390738
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 17:45 schreef AchJa het volgende:

[..]
Doe me die link eens want ik durf te wedden dat het een stuk genuanceerder is dan "onderdelen van patriots en S3/400s mixen". Want dat is simpelweg onmogelijk.
Ga zelfs ens zoeken Jonguh :6

Da's onderdelen op z'n breedst he?

Dus een leek zoals ik ziet aan de ene kant een complete patriot vuurset staan, aan de andere een complete s3/400 en de oeks halen iets van de ene kant en weten het aan de andere kant te gebruiken.

Want ik denk idd niet dat je bv een vuurgeleidingscomputer uit een s300 kan rossen en die kan gebruiken in een patriot.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 17:53:11 #179
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220390751
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 17:31 schreef LXIV het volgende:
Amerikanen zijn extreem spilziek vergeleken met ons. In alle opzichten. Ze zijn ook wel weer heel royaal. En een enorme wegwerpcultuur.
Veel van hun materieel is overigens gewoon complete rommel. Humvees zo afgeraffeld dat ze bij ons op de sloop zouden komen, waardeloze kistjes waarmee ze lopen, eten gemaakt van vet, suiker, zout en chemische additieven
Is niet het beeld wat ik er van heb.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 20 maart 2026 @ 17:54:57 #180
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220390769
quote:
Je zou ook niet veel anders mogen verwachten gezien de Amerikaanse cuisine. _O-

Ze hebben over het algemeen ook een veel hoger koopkrachtniveau waardoor ze ook veel royaler kunnen zijn.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 17:55:49 #181
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220390777
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 17:51 schreef ExTec het volgende:
Ga zelfs ens zoeken Jonguh :6
Mee bezig geweest, kan niet veel vinden.

quote:
Da's onderdelen op z'n breedst he?

Dus een leek zoals ik ziet aan de ene kant een complete patriot vuurset staan, aan de andere een complete s3/400 en de oeks halen iets van de ene kant en weten het aan de andere kant te gebruiken.
Ja, en dat kan dus niet. Het enige wat eventueel zou kunnen is middels de radio tegen een Patriot Billie of vice versa zeggen kijk eens die kant op want er komt wat aan. En dat was het wel ongeveer en vervolgens gaat het wapensysteem compleet op eigen doft zijn ding doen.

quote:
Want ik denk idd niet dat je bv een vuurgeleidingscomputer uit een s300 kan rossen en die kan gebruiken in een patriot.
Net zo min dat je een Patriot radar de missiles van een S400 kunt laten geleiden of andersom of wat dan ook.
pi_220390788
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 17:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Is niet het beeld wat ik er van heb.
Wanneer was je voor het laatst in de VS, reed je een humvee, had je hun kistjes aan, vriend?
  vrijdag 20 maart 2026 @ 17:59:00 #183
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220390795
quote:
Hun MRE's hadden anders wel mijn voorkeur. Die blikken van ons waren natuurlijk helemaal chemisch met een houdbaarheid van 75 jaar... :')
  vrijdag 20 maart 2026 @ 17:59:08 #184
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_220390796
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 17:05 schreef Anton91 het volgende:
En een week geleden ontkende Rusland nog intel te delen :')
[ x ]
Zou me niet verbazen als de VS dit met open handjes aanneemt. Een quid pro quo, van de Grote Leider in Berenvel O+
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 18:03:23 #185
38496 Perrin
pi_220390823
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 17:59 schreef AchJa het volgende:

[..]
Hun MRE's hadden anders wel mijn voorkeur. Die blikken van ons waren natuurlijk helemaal chemisch met een houdbaarheid van 75 jaar... :')

Ziet er allemaal vrij lekker uit ja.

https://www.army.mil/arti(...)o_hit_the_field_soon
pi_220390824
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 17:59 schreef AchJa het volgende:

[..]
Opmerkelijk ;)

Amerikanen zijn meestal niet zo gek op hun eigen MRE's.

Franse schijnen het best te zijn.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 18:04:29 #187
38496 Perrin
pi_220390833
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 18:03 schreef ExTec het volgende:

[..]
Opmerkelijk ;)

Ja die maken er helemaal wat culinairs van.

vrijdag 20 maart 2026 @ 18:10:55 #188
38496 Perrin
pi_220390891
Volgens mij niks zo goed voor moraal als lekker vreten. Momentje van genot tussen alle ellende.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 18:14:32 #189
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220390924
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 18:03 schreef ExTec het volgende:

[..]
Opmerkelijk ;)

Onze nieuwe noodrantsoenen zijn ook wel beter dan vroeger hoor. Maar goed, ik vond en vind de MRE\s best te pruimen. Iig beter dan deze shizzle... :')

vrijdag 20 maart 2026 @ 18:15:52 #190
38496 Perrin
pi_220390936
Zelfs als je neerstort, komen de drones achter je aan.

twitter
  vrijdag 20 maart 2026 @ 18:18:37 #191
38496 Perrin
pi_220390962
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 18:14 schreef AchJa het volgende:

[..]
Onze nieuwe noodrantsoenen zijn ook wel beter dan vroeger hoor. Maar goed, ik vond en vind de MRE\s best te pruimen. Iig beter dan deze shizzle... :')

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haha. Ja dat komt snel je neus uit. Wat dat betreft zijn die MREs echt veel verbeterd. Ook veel in de vorm van repen zodat je supersnel tussendoor wat energie kan bijtanken.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 18:19:23 #192
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 20 maart 2026 @ 18:20:23 #193
38496 Perrin
pi_220390980
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 18:19 schreef AchJa het volgende:

[..]
Hier de Britten!

_O-
pi_220391001
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 17:41 schreef AchJa het volgende:

[..]
Niet. Anders hadden ze ondertussen wel luverd systemen ontwikkeld en ingezet. Het is niet dat ik aan de kennis twijfel maar wel aan alles eromheen.
Zoals?
pi_220391027
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 18:10 schreef Perrin het volgende:
Volgens mij niks zo goed voor moraal als lekker vreten. Momentje van genot tussen alle ellende.
Als je diep in de ellende zit, smaakt alles goed. Of juist smerig.

Het is meer het signaal dat je er vooraf mee afgeeft.
pi_220391044
Ik zou overigens niet weten hoe Oekraine nog stand kan houden, als ze de hulp vanuit Amerika volledig gaat stoppen.
pi_220391065
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 18:04 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja die maken er helemaal wat culinairs van.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zo kunnen wij ook wel de 2% norm halen.

Beter doen ze worstenbroodjes en stroopwafels in de MREs, dan ga ik misschien wel bij de reservisten ;)
  vrijdag 20 maart 2026 @ 18:36:16 #198
38496 Perrin
pi_220391120
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2026 18:30 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Zo kunnen wij ook wel de 2% norm halen.

Beter doen ze worstenbroodjes en stroopwafels in de MREs, dan ga ik misschien wel bij de reservisten ;)
Hehheh! Ja gek genoeg werkt zoiets wel wervend. Liefde gaat door de maag.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 18:36:29 #199
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 20 maart 2026 @ 18:38:06 #200
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: