Haha die Hegsethquote:
Ook Hostomel niet ingenomenquote:Op vrijdag 20 maart 2026 12:43 schreef RetepV het volgende:
Ik ben ook in Moskou geweest.
En één van mijn voorvaderen ook. Die ging op een vakantiereisje die door een Fransman was georganiseerd. Napo-iets... Napo... Leon. Napoleon, dat was het.
Het was niet zo goed georganiseerd, zoals je van Fransen mag verwachten. Ze begonnen met zo'n 500.000 man. Heel gezellig, er werd flink genetwerkt. Maar doordat het zo slecht was georganiseerd, waren er nog maar zo'n 100.000 man over toen ze Moskou bereikten. Veel gingen terug omdat het zo slecht georganiseerd was, vele mensen kregen ongelukken, en er waren onderweg heel veel rovers.
In Moskou bleek het achteraf echt super saai, niks te beleven. En de supermarkten waren ook al slecht voorbereid. Het bier en de kant-en-klaar maaltijden waren al snel op. En de lokale bevolking bleek een stel boeven die hen niet met rust wilde laten.
Toen ze eindelijk wilden gaan klagen bij de organisatie (die Napoleon), bleek die stiekem vertrokken te zijn. What the fuck?
Nou, iedereen moest toen dus weer terug naar huis, want de zaken thuis stonden ook niet stil. Dus ging iedereen zo goed als hij kon terug. Vervoer was er niet meer, want iedereen had de paarden opgegeten omdat de supermarkten leeg waren. Dus gingen ze voornamelijk gewoon lopen.
Op de terugweg bleek nog maar eens hoe slecht het allemaal georganiseerd was. Er waren nog meer ongelukken en er vielen zelfs weer doden.
Maar gelukkig dat mijn over-, over-, over-, overgrootvader goed voor zichzelf kon zorgen en in Nederland aankwam (hij was Duits, maar Duitsland was ook een puinhoop).
Gelukkig: want daardoor ben ik er nu en kon ik later nog eens op een écht véél, véél beter georganiseerde reis naar Moskou gaan.
Ik zit lekker in het zonnetje.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 12:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Blijf vooral weg als je er niet tegen kunt!
Gering denk ik. Ze hebben een grote reputatie op het gebied van ontwikkeling van raketten, dus een raket ontwikkelen zie ik ze wel doen, maar je moet ze ook nog kunnen koppelen aan de rest van het systeem en daar heb je medewerking van de Amerikanen voor nodig.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 15:21 schreef Breekfast het volgende:
Wat zijn trouwens de kansen dat Oekraïne zelfstandig een alternatief voor de patriot raketten kan ontwikkelen?
Prima vliegtuig om kruisraketten mee uit de lucht te schieten en bommen mee te droppen.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 12:23 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Klinkt alsof Oekraïne toch wel de kaarten heeft. Niet dat de Mirage 2000 zo indrukwekkend is.
Ligt er aan hoe je het bekijkt. Oekraine heeft zelfs onderdelen van patriots en S3/400s kunnen mixen. Uiteindelijk is het allemaal software, en laat oekraine nou ontwikkelaars in overvloed hebben.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 15:33 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Gering denk ik. Ze hebben een grote reputatie op het gebied van ontwikkeling van raketten, dus een raket ontwikkelen zie ik ze wel doen, maar je moet ze ook nog kunnen koppelen aan de rest van het systeem en daar heb je medewerking van de Amerikanen voor nodig.
En zelf een compleet systeem ontwikkelen inclusief radars, lanceerinrichtingen, controlecentrum etc is in de huidige situatie haast geen doen.
Die kansloze aap stopt ook bewust bij 2014. Omdat het daarna weer instortte om nu op een hoger niveau dan 2014 te zitten maar puur en alleen met dank aan de militaire uitgaven van de Rusaische overheidquote:Op vrijdag 20 maart 2026 15:42 schreef Wantie het volgende:
[..]
2025:
Bbp Rusland is 17.444,00, Polen 28.455,00.
Volgens je eigen bron...
En Europese systemen? Waarbij we alle technische know-how overdragen en Oekraïne de mogelijkheid geven om zelf een productie op poten te zetten?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 15:33 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Gering denk ik. Ze hebben een grote reputatie op het gebied van ontwikkeling van raketten, dus een raket ontwikkelen zie ik ze wel doen, maar je moet ze ook nog kunnen koppelen aan de rest van het systeem en daar heb je medewerking van de Amerikanen voor nodig.
En zelf een compleet systeem ontwikkelen inclusief radars, lanceerinrichtingen, controlecentrum etc is in de huidige situatie haast geen doen.
De VS houden er idd een "iets" andere vuurdoctrine op na. Maar ja, als je je nooit druk hebt hoeven te maken om de missile voorraad dit itt de rest van de gebruikers... Het gros van het UKR Patriot personeel is ook opgeleid hier in Nederland inclusief ons bent zuunig met de missiles.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 10:55 schreef ExTec het volgende:
Interessante crosspost van @:RotatoR :
[ x ]
Klopt ook wel. Zag filmpje waar in bahrain ze ff 4,5 patriot raketten richting een drone gooide. Kassa.
Phoe, eerste keer dat ik zie dat ze nog ff apart achter de bemanning gaan om ze op te blazenquote:Op vrijdag 20 maart 2026 16:11 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[..]
[ x ]
Bemanning wordt gedood op 0.50 seconden.
Waarom blijf je deze propaganda herhalen?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 15:46 schreef ExTec het volgende:
Ligt er aan hoe je het bekijkt. Oekraine heeft zelfs onderdelen van patriots en S3/400s kunnen mixen.
Protesten tegen de afsluiting van het internet in Rusland zijn niet langer toegestaanquote:Russian newspapers on "tightening restrictions" & protest sentiment
Dat was in dessert storm toch ook. Idee van de m270 was 2 a 3 raketten richting een doel te vuren. En daarna een ander doel te kiezen.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 16:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
De VS houden er idd een "iets" andere vuurdoctrine op na. Maar ja, als je je nooit druk hebt hoeven te maken om de missile voorraad dit itt de rest van de gebruikers... Het gros van het UKR Patriot personeel is ook opgeleid hier in Nederland inclusief ons bent zuunig met de missiles.
Wie het breed heeft laat het breed hangen.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 17:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dat was in dessert storm toch ook. Idee van de m270 was 2 a 3 raketten richting een doel te vuren. En daarna een ander doel te kiezen.
Toen vuurde men maar complete batterijen af op 1 doel.
Ook is men gewend aan 24/7 luchtsteun dus als het te moeilijk wordt volgt er een bom.
Dan weet je maar zeker dat het kapot is.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 17:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat was in dessert storm toch ook. Idee van de m270 was 2 a 3 raketten richting een doel te vuren. En daarna een ander doel te kiezen.
Toen vuurde men maar complete batterijen af op 1 doel.
Ook is men gewend aan 24/7 luchtsteun dus als het te moeilijk wordt volgt er een bom.
Jij mag het niet geloven, maar als ik dat in de NYT kan lezen vind ik het wel geloofwaardig.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 16:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom blijf je deze propaganda herhalen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |