abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220381016
@skysherrif met zijn super updates _O_ ^O^

Wel heel heftig te zien joh dat afslachten van een Russische aanval.
Die drones die gewoon op een soldaat invliegen voor complete explosie.
Gruwelijk.

Maar goed doen de Russen toch echt zelf.
  donderdag 19 maart 2026 @ 14:55:21 #102
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220381061
quote:
7s.gif Op woensdag 18 maart 2026 13:55 schreef ExTec het volgende:
Trump is eigenlijk een kleinere factor dan ooit. Die is nu te druk met krijgje spelen in iran, en daarna staat cuba op de rol.
trump doet er niet toe, zolang als Ukraine de rekeningen van Palantir en Starlink maar kan blijven betalen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220381071
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 13:19 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

Lol en weer 2, gister ook al 1 door dezelfde drones/eenheid op 90km vernietigd.
Dat zijn mooie afstanden inmiddels 14.gif
pi_220381110
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:57 schreef MaxMark het volgende:

[..]
Dat zijn mooie afstanden inmiddels [ afbeelding ]
Dat we dit meer zien is denk ik een gevolg dat Rusland steeds minder de grip heeft op Oekraiense recon drones die vrij rondvliegen op 100km diepte en dus realtime deze info makkelijk doorgeven.

Dit was een jaar/2jaar geleden precies andersom. Oekraine sindsdien een enorme slag geslagen met interceptor drones die die recons uitschakelen, uitschakelen van starlink voor bepaalde recon drones, en het verminderen van luchtafweer die op recon drones schieten.
pi_220381184
Damn zeg, hier liggen 60 dode russen op een recht stuk van slechts 700 meter:

Maar het gebied is wel rood gekleurd op de kaart, dus dat was het vast wel waard.

Blijkbaar zit er een soort van chokepunt tussen barbed wire en dragon teeth waar ze doorheen proberen te komen steeds:

Hele draad, met meer info, inclusief video hier:

twitter
pi_220381320
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:32 schreef Perrin het volgende:

[..]
Inmiddels is hij gedwongen opgenomen in een psychiatrische inrichting:

[ x ]

Daar zullen ze hem wel herprogrammeren.
Het raam uit is zo 2025 blijkbaar.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  donderdag 19 maart 2026 @ 15:37:25 #107
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220381340
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:16 schreef MaxMark het volgende:
Damn zeg, hier liggen 60 dode russen op een recht stuk van slechts 700 meter:

[ afbeelding ]

Maar het gebied is wel rood gekleurd op de kaart, dus dat was het vast wel waard.

Blijkbaar zit er een soort van chokepunt tussen barbed wire en dragon teeth waar ze doorheen proberen te komen steeds:

[ afbeelding ]

Hele draad, met meer info, inclusief video hier:

[ x ]
Heeft hij het nou over 2025?

twitter
  donderdag 19 maart 2026 @ 15:39:39 #108
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220381355
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 14:48 schreef bianconeri het volgende:
@:skysherrif met zijn super updates _O_ ^O^

Wel heel heftig te zien joh dat afslachten van een Russische aanval.
Die drones die gewoon op een soldaat invliegen voor complete explosie.
Gruwelijk.

Maar goed doen de Russen toch echt zelf.
Je denkt dat het andersom niet gebeurt?
pi_220381359
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:37 schreef AchJa het volgende:

[..]
Heeft hij het nou over 2025?

[ x ]
nee
pi_220381363
twitter

Oekraiense IMV kwam op 9 maart dicht in de buurt van Uspenivka. Slechte nieuws iedereen in de IMV is dood.
pi_220381365
pi_220381385
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:40 schreef skysherrif het volgende:

[..]
nee
twitter

https://x.com/azov_media/status/2034266641454756036

Ging om deze nieuwe azov video. De andere beelden uit 2025 waren ter illustratie van de totale slachting daar.
  donderdag 19 maart 2026 @ 15:46:03 #113
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220381407
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:43 schreef skysherrif het volgende:
Ging om deze nieuwe azov video. De andere beelden uit 2025 waren ter illustratie van de totale slachting daar.
Check.

Rubicon is overigens ook weer aardig up and running... Die zijn een tijdje wat stiller geweest maar dat is er weer aardig af.
pi_220381452
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:46 schreef AchJa het volgende:

[..]
Check.

Rubicon is overigens ook weer aardig up and running... Die zijn een tijdje wat stiller geweest maar dat is er weer aardig af.
Die gaan altijd wel hard ja: t.me/icpbtrubicon

Komt ook wel deels omdat Rubicon, tientallen kleinere drone teams hebben opgeslokt die nu allemaal deel zijn geworden van Rubicon. Benieuwd hoeveel procent rubikon nu is van de totale Russische drone teams. Beetje hetzelfde als Robert Magyar met Oekraine. Doet ook (aan beide kanten) wat af aan hun kwaliteit, maar veel meer kwantiteit.

Ben wel blij dat, nadat Rubikon opeens in een maand, elke week een enorme compilatie poste van vernietigde Oekraiense radars, AD systemen, helikopters etc dat nu al heel lang niet gedaan heeft. Ongeveer tegelijk met het uitschakelen van Starlink.
pi_220381503
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:39 schreef AchJa het volgende:

[..]
Niemand wil de moeite nemen deze te posten, zijn vast te vinden in de bekende (pro Russische) Telegram kanalen.
Ik zie niemand hier ontkennen dat dit gebeurd trouwens.
  donderdag 19 maart 2026 @ 16:08:26 #116
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220381613
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:56 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Niemand wil de moeite nemen deze te posten, zijn vast te vinden in de bekende (pro Russische) Telegram kanalen.
Ik zie niemand hier ontkennen dat dit gebeurd trouwens.
Ruzzia kan niet meer Telegrammen

Dat heeft de grote kleine leider geblokkeerd om een terroristisch discussie van russen met fotos van het front tegen te gaan

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 19-03-2026 16:14:58 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 19 maart 2026 @ 16:16:37 #117
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220381673
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2026 10:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zoiets inderdaad.
[..]
Dat is allemaal irrelevante bladiebla.

Het lijkt erop dat het je persoonlijk pijn doet als er negatief geschreven wordt over Rusland.
Je bent zelf alleen in Moskou geweest, het rijkste deel van Rusland. En dan denk je op basis daarvan een uitstekend beeld te hebben van Rusland. En ondertussen tekenen honderdduizenden mannen uit arme gebieden voor een enkeltje slagveld in Oekraïne. Wat veelzeggend is over de kwaliteit van leven in die gebieden.
Je kunt ook niets negatiefs bedenken over Poetin.
Dat is ook niet gezond. Niemand is perfect, iedereen maakt fouten.
Maar je weet er geeneen van Poetin te benoemen.
Je stapt ook gemakkelijk over censuur in Rusland heen, terwijl je fulmineert over Europese leiders, die je zelfs een dictator noemt.

En blijkbaar sta je achter deze oorlog in Oekraïne.
Het doet mij geen zeer als er negatief geschreven wordt over Rusland, de kwaliteit van leven is hier in noord-europa over het algemeen nog steeds beter vergeleken met Rusland. Dat is gewoon zo. Ze lopen dat wel in natuurlijk. Maar wij hebben het nog steeds prima.

Het is waar dat Rusland rekruteert in armere gebieden (het is hun 3e colonne die ze in zetten!) en óók armere landen buiten Rusland. Zij besteden de oorlog ten dele uit. Oekraïne kan dat in mindere mate, we zien ook daar dat het veelal de armlastigen zijn die de hoogste prijs betalen voor de oorlog waar zowel Poetin als Europa voor verantwoordelijk is, allebei wilden ze oorlog. Ethisch gezien is er volstrekt geen verschil tussen een Poetin of Verhofstadt.

Tjah en wat zal ik van Poetin zeggen? Die 73e jarige knakker heeft ontzettend veel betekend voor Rusland, zeker gezien de situatie waarin hij dat in december '99 aantrof. Hoe hij daar de zaken verbeterd heeft kun je alleen maar de loftrompet voor opsteken.
En om je voor te zijn: ik zie ook wel dat er vele slachtoffers vallen door Poetins aandeel in de vele oorlogsinspanningen van de afgelopen jaren. Ontzettend afkeurenswaardig, evenals de vele burgerslachtoffers. Maar ook hier stel ik de vraag weer? Is Poetin veel slechter dan zijn Westerse evenknieën zoals een Bush, Verhofstadt of Kallas die maar wat graag de oorlog wil verlengen? Nee absoluut niet.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 19 maart 2026 @ 16:19:39 #118
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220381692
quote:
7s.gif Op donderdag 19 maart 2026 16:16 schreef phpmystyle het volgende:

? Die 73e jarige knakker heeft ontzettend veel betekend voor Rusland, zeker gezien de situatie waarin hij dat in december '99 aantrof. Hoe hij daar de zaken verbeterd heeft kun je alleen maar de loftrompet voor opsteken.
En om je voor te zijn: ik zie ook wel dat er vele slachtoffers vallen door Poetins aandeel in de vele oorlogsinspanningen van de afgelopen jaren.
zelfs een dode hond had de situatie in het Rusland van toen niet kunnen verslechteren

Ruzzia was failiiet en kapot gegaan aan het communisme van Stalin en Breznjev met hun kolchozen en staatswinkels en Trabant auto

het graan kon de winkels en bakkerijen in de steden niet bereiken omdat alles zwart verhandeld werd

Het communisme was failliet , net als in Cuba en in China onder MAO

Gorbatsjov trad af, liet de USSR uiteenvallen en ieder land was vrij om het juk af te doen en te gaan ,
Rusland , ook Oekraïne, ook Hongarije , ook Belarus , ook Polen , ook Moldova , ook Tsjechie en Slowakije

Deze situatie is volstrekt vergelijkbaar met het uiteenvallen van Joegoslavië onder Tito met Servie als het boze land

quote:
AI-overzicht
In de jaren 70 (onderdeel van het 'tijdperk van stagnatie' onder Brezjnev) was de staatswinkel in de Sovjet-Unie (waaronder Rusland) de spil van de centraal geleide economie.
De distributie van goederen verliep volledig via de overheid.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Landbouw_in_de_Sovjet-Unie
Hier zijn de belangrijkste kenmerken van de staatswinkels in die periode:

Economische context: De jaren 70 begonnen met een redelijke economische groei, maar gingen over in een periode van stagnatie.

Aanbod: Hoewel basisbehoeften over het algemeen verkrijgbaar waren, waren er vaak tekorten aan kwalitatieve consumptiegoederen.
Dit leidde tot lange rijen voor winkels.

Alcoholverkoop: De staat haalde in de jaren 70 en 80 enorme inkomsten uit accijnzen op alcohol, wat leidde tot een hoge beschikbaarheid van wodka in de staatswinkels, ondanks de sociale problemen.

Distributiesysteem: Vrijwel alle winkels waren staatseigendom; er was geen vrije markt.

Stagnatie: De kwaliteit van de dienstverlening was vaak laag en de keuze beperkt in vergelijking met westerse landen.
Scholarly Publications Leiden University

Het "stagnatietijdperk" (1964-1982) werd gekenmerkt door een gebrek aan innovatie in de distributie en productie, waardoor de staatswinkels bekend kwamen te staan om hun beperkte assortiment en inefficiëntie.
Stalin is nu de held van Poetin
https://en.wikipedia.org/wiki/Holodomor
quote:
De Holodomor (Oekraïens voor "hongermoord") was een door de mens veroorzaakte hongersnood in de Sovjet-Oekraïne tussen 1932 en 1933.
Miljoenen Oekraïners kwamen hierbij om het leven door systematische uithongering onder het bewind van Jozef Stalin.

Kernfeiten
Oorzaak: De hongersnood was het gevolg van een bewuste politiek van de Sovjet-regering, waaronder gedwongen collectivisatie van de landbouw en de inbeslagname van nagenoeg alle voedselvoorraden.

Dodental: Schattingen variëren, maar historici gaan uit van ongeveer 3,5 tot 5 miljoen slachtoffers in Oekraïne alleen.

Doel: Het regime probeerde hiermee de Oekraïense nationale identiteit en het verzet tegen het communistische bewind te breken.

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 19-03-2026 20:59:25 ]
  donderdag 19 maart 2026 @ 16:30:43 #119
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220381775
quote:
7s.gif Op woensdag 18 maart 2026 13:28 schreef phpmystyle het volgende: [..] Ik ben in Moskou geweest in 2016. Dus ik weet waar ik het over heb. Misschien van het zomer naar St Petersburg. Waarom zou ik kritiek op Poetin hebben als ik dat eigenlijk niet heb omdat ik het bezie vanuit het startpunt '99 tot heden en wat hij voor elkaar heeft gekregen.
Ga! Alsjeblieft, ga!
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_220381795
quote:

[..]
Het doet mij geen zeer als er negatief geschreven wordt over Rusland
Oh, jawel.
Je duikt er altijd meteen bovenop.

quote:
, de kwaliteit van leven is hier in noord-europa over het algemeen nog steeds beter vergeleken met Rusland. Dat is gewoon zo. Ze lopen dat wel in natuurlijk. Maar wij hebben het nog steeds prima.
Of ze het inlopen valt te bezien.
Poetin pompt miljarden in de oorlogseconomie om de boel draaiende te houden, maar dat komt op een gegeven moment ten einde.

quote:
Het is waar dat Rusland rekruteert in armere gebieden (het is hun 3e colonne die ze in zetten!) en óók armere landen buiten Rusland. Zij besteden de oorlog ten dele uit. Oekraïne kan dat in mindere mate, we zien ook daar dat het veelal de armlastigen zijn die de hoogste prijs betalen voor de oorlog waar zowel Poetin als Europa voor verantwoordelijk is, allebei wilden ze oorlog. Ethisch gezien is er volstrekt geen verschil tussen een Poetin of Verhofstadt.
Dat laatste is onzin.
Rusland is Oekraïne binnen gevallen.
Dit is niet een oorlog tussen 2 landen, dit is Rusland die Oekraïne aanvalt en annexeert.

Beweren dat Verhofstadt dat heeft gewild slaat totaal nergens op en lijkt meer op een wanhopige poging wat Rusland gedaan heeft goed te praten.

Verder ga je voorbij aan het punt dat Russen in de armere delen van het land massaal tekenen voor een enkeltje slagveld.
Dat doen ze niet omdat hun leven bijna op hetzelfde niveau is als hier in West Europa.
Hier krijg je de jeugd niet zo gek om hun leven in de vernieling te jagen en een oorlog duizenden kilometers verderop.

Elke vergelijking met Oekraïne is zinloos: Oekraïne voert een existentiële strijd tegen Rusland, Rusland voert een uit de hand gelopen brain fart van Poetin uit.

quote:
Tjah en wat zal ik van Poetin zeggen?
Nou, laat eens zien dat je kritisch kunt zijn.

quote:
Die 73e jarige knakker heeft ontzettend veel betekend voor Rusland, zeker gezien de situatie waarin hij dat in december '99 aantrof. Hoe hij daar de zaken verbeterd heeft kun je alleen maar de loftrompet voor opsteken.
Alleen jammer dat Rusland een dictatuur is geworden waarbij de vrijheid van meningsuiting is ingeperkt.

Rusland had een tweede Duitsland of Japan kunnen worden: een economische grootmacht.

Dat is niet gelukt.
Qua innovatie staat Rusland stil, de welvaart komt vooral uit de inkomsten van gedelfde grondstoffen.

quote:
En om je voor te zijn: ik zie ook wel dat er vele slachtoffers vallen door Poetins aandeel in de vele oorlogsinspanningen van de afgelopen jaren. Ontzettend afkeurenswaardig, evenals de vele burgerslachtoffers.
Dat kun je hier zeggen, maar in Rusland niet.

Daar wordt social media steeds verder aan banden gelegd.
En openlijk kritiek op Poetin kan je de kop kosten.

quote:
Maar ook hier stel ik de vraag weer? Is Poetin veel slechter dan zijn Westerse evenknieën zoals een Bush, Verhofstadt of Kallas die maar wat graag de oorlog wil verlengen? Nee absoluut niet.
Er is maar 1 die de oorlog kan stoppen, en dat is Poetin.

Kallas en Verhofstadt of Bush zijn daarin geen partij.

Blijkbaar vergeet je dat telkens.

Beetje raar om dan een dictator als Poetin op hetzelfde niveau te zetten als een democraat als Verhofstadt.

Wat mijzelf betreft: onder al die westerse politici waartegen je regelmatig fulmineert kan ik in alle vrijheid leven zoals ik dat wil.
In Rusland kan ik dat niet.

Daar word ik de mond gesnoerd, opgepakt en in het ergste geval vermoord.

Ik begrijp daarom jouw westerse zelfhaat en het verheerlijken van een oorlogszuchtige dictator niet.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 19 maart 2026 @ 16:35:37 #121
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_220381801
quote:

Is Poetin veel slechter dan zijn Westerse evenknieën zoals een Bush, Verhofstadt of Kallas die maar wat graag de oorlog wil verlengen? Nee absoluut niet.
'Zij zijn fout, dus ik mag ook lekker mijn gang gaan', dacht de weledelgeleerde heer Poetin
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_220381997
twitter

Jezus dat is een flinke aanval. Benieuwd naar de beelden
pi_220382175
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2026 15:39 schreef AchJa het volgende:

[..]
Waar zeg ik van niet dan?
pi_220382183
quote:

Verhofstadt of Kallas die maar wat graag de oorlog wil verlengen? Nee absoluut niet.
Willen die oorlog? Willen die verlengen?

Nee, helemaal niet.
pi_220382409
quote:
Ze lopen dat wel in natuurlijk.
Ja, gaat daar elke dag een stukje beter.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')