trump doet er niet toe, zolang als Ukraine de rekeningen van Palantir en Starlink maar kan blijven betalenquote:Op woensdag 18 maart 2026 13:55 schreef ExTec het volgende:
Trump is eigenlijk een kleinere factor dan ooit. Die is nu te druk met krijgje spelen in iran, en daarna staat cuba op de rol.
Dat zijn mooie afstanden inmiddelsquote:Op donderdag 19 maart 2026 13:19 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Lol en weer 2, gister ook al 1 door dezelfde drones/eenheid op 90km vernietigd.
Dat we dit meer zien is denk ik een gevolg dat Rusland steeds minder de grip heeft op Oekraiense recon drones die vrij rondvliegen op 100km diepte en dus realtime deze info makkelijk doorgeven.quote:Op donderdag 19 maart 2026 14:57 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dat zijn mooie afstanden inmiddels [ afbeelding ]
Het raam uit is zo 2025 blijkbaar.quote:Op donderdag 19 maart 2026 14:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Inmiddels is hij gedwongen opgenomen in een psychiatrische inrichting:
[ x ]
Daar zullen ze hem wel herprogrammeren.
Heeft hij het nou over 2025?quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:16 schreef MaxMark het volgende:
Damn zeg, hier liggen 60 dode russen op een recht stuk van slechts 700 meter:
[ afbeelding ]
Maar het gebied is wel rood gekleurd op de kaart, dus dat was het vast wel waard.
Blijkbaar zit er een soort van chokepunt tussen barbed wire en dragon teeth waar ze doorheen proberen te komen steeds:
[ afbeelding ]
Hele draad, met meer info, inclusief video hier:
[ x ]
Je denkt dat het andersom niet gebeurt?quote:Op donderdag 19 maart 2026 14:48 schreef bianconeri het volgende:
@:skysherrif met zijn super updates![]()
![]()
Wel heel heftig te zien joh dat afslachten van een Russische aanval.
Die drones die gewoon op een soldaat invliegen voor complete explosie.
Gruwelijk.
Maar goed doen de Russen toch echt zelf.
quote:
Check.quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:43 schreef skysherrif het volgende:
Ging om deze nieuwe azov video. De andere beelden uit 2025 waren ter illustratie van de totale slachting daar.
Die gaan altijd wel hard ja: t.me/icpbtrubiconquote:Op donderdag 19 maart 2026 15:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Check.
Rubicon is overigens ook weer aardig up and running... Die zijn een tijdje wat stiller geweest maar dat is er weer aardig af.
Niemand wil de moeite nemen deze te posten, zijn vast te vinden in de bekende (pro Russische) Telegram kanalen.quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je denkt dat het andersom niet gebeurt?
Ruzzia kan niet meer Telegrammenquote:Op donderdag 19 maart 2026 15:56 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Niemand wil de moeite nemen deze te posten, zijn vast te vinden in de bekende (pro Russische) Telegram kanalen.
Ik zie niemand hier ontkennen dat dit gebeurd trouwens.
Het doet mij geen zeer als er negatief geschreven wordt over Rusland, de kwaliteit van leven is hier in noord-europa over het algemeen nog steeds beter vergeleken met Rusland. Dat is gewoon zo. Ze lopen dat wel in natuurlijk. Maar wij hebben het nog steeds prima.quote:Op donderdag 19 maart 2026 10:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zoiets inderdaad.
[..]
Dat is allemaal irrelevante bladiebla.
Het lijkt erop dat het je persoonlijk pijn doet als er negatief geschreven wordt over Rusland.
Je bent zelf alleen in Moskou geweest, het rijkste deel van Rusland. En dan denk je op basis daarvan een uitstekend beeld te hebben van Rusland. En ondertussen tekenen honderdduizenden mannen uit arme gebieden voor een enkeltje slagveld in Oekraïne. Wat veelzeggend is over de kwaliteit van leven in die gebieden.
Je kunt ook niets negatiefs bedenken over Poetin.
Dat is ook niet gezond. Niemand is perfect, iedereen maakt fouten.
Maar je weet er geeneen van Poetin te benoemen.
Je stapt ook gemakkelijk over censuur in Rusland heen, terwijl je fulmineert over Europese leiders, die je zelfs een dictator noemt.
En blijkbaar sta je achter deze oorlog in Oekraïne.
zelfs een dode hond had de situatie in het Rusland van toen niet kunnen verslechterenquote:Op donderdag 19 maart 2026 16:16 schreef phpmystyle het volgende:
? Die 73e jarige knakker heeft ontzettend veel betekend voor Rusland, zeker gezien de situatie waarin hij dat in december '99 aantrof. Hoe hij daar de zaken verbeterd heeft kun je alleen maar de loftrompet voor opsteken.
En om je voor te zijn: ik zie ook wel dat er vele slachtoffers vallen door Poetins aandeel in de vele oorlogsinspanningen van de afgelopen jaren.
Stalin is nu de held van Poetinquote:AI-overzicht
In de jaren 70 (onderdeel van het 'tijdperk van stagnatie' onder Brezjnev) was de staatswinkel in de Sovjet-Unie (waaronder Rusland) de spil van de centraal geleide economie.
De distributie van goederen verliep volledig via de overheid.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Landbouw_in_de_Sovjet-Unie
Hier zijn de belangrijkste kenmerken van de staatswinkels in die periode:
Economische context: De jaren 70 begonnen met een redelijke economische groei, maar gingen over in een periode van stagnatie.
Aanbod: Hoewel basisbehoeften over het algemeen verkrijgbaar waren, waren er vaak tekorten aan kwalitatieve consumptiegoederen.
Dit leidde tot lange rijen voor winkels.
Alcoholverkoop: De staat haalde in de jaren 70 en 80 enorme inkomsten uit accijnzen op alcohol, wat leidde tot een hoge beschikbaarheid van wodka in de staatswinkels, ondanks de sociale problemen.
Distributiesysteem: Vrijwel alle winkels waren staatseigendom; er was geen vrije markt.
Stagnatie: De kwaliteit van de dienstverlening was vaak laag en de keuze beperkt in vergelijking met westerse landen.
Scholarly Publications Leiden University
Het "stagnatietijdperk" (1964-1982) werd gekenmerkt door een gebrek aan innovatie in de distributie en productie, waardoor de staatswinkels bekend kwamen te staan om hun beperkte assortiment en inefficiëntie.
quote:De Holodomor (Oekraïens voor "hongermoord") was een door de mens veroorzaakte hongersnood in de Sovjet-Oekraïne tussen 1932 en 1933.
Miljoenen Oekraïners kwamen hierbij om het leven door systematische uithongering onder het bewind van Jozef Stalin.
Kernfeiten
Oorzaak: De hongersnood was het gevolg van een bewuste politiek van de Sovjet-regering, waaronder gedwongen collectivisatie van de landbouw en de inbeslagname van nagenoeg alle voedselvoorraden.
Dodental: Schattingen variëren, maar historici gaan uit van ongeveer 3,5 tot 5 miljoen slachtoffers in Oekraïne alleen.
Doel: Het regime probeerde hiermee de Oekraïense nationale identiteit en het verzet tegen het communistische bewind te breken.
Ga! Alsjeblieft, ga!quote:Op woensdag 18 maart 2026 13:28 schreef phpmystyle het volgende: [..] Ik ben in Moskou geweest in 2016. Dus ik weet waar ik het over heb. Misschien van het zomer naar St Petersburg. Waarom zou ik kritiek op Poetin hebben als ik dat eigenlijk niet heb omdat ik het bezie vanuit het startpunt '99 tot heden en wat hij voor elkaar heeft gekregen.
Oh, jawel.quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het doet mij geen zeer als er negatief geschreven wordt over Rusland
Of ze het inlopen valt te bezien.quote:, de kwaliteit van leven is hier in noord-europa over het algemeen nog steeds beter vergeleken met Rusland. Dat is gewoon zo. Ze lopen dat wel in natuurlijk. Maar wij hebben het nog steeds prima.
Dat laatste is onzin.quote:Het is waar dat Rusland rekruteert in armere gebieden (het is hun 3e colonne die ze in zetten!) en óók armere landen buiten Rusland. Zij besteden de oorlog ten dele uit. Oekraïne kan dat in mindere mate, we zien ook daar dat het veelal de armlastigen zijn die de hoogste prijs betalen voor de oorlog waar zowel Poetin als Europa voor verantwoordelijk is, allebei wilden ze oorlog. Ethisch gezien is er volstrekt geen verschil tussen een Poetin of Verhofstadt.
Nou, laat eens zien dat je kritisch kunt zijn.quote:Tjah en wat zal ik van Poetin zeggen?
Alleen jammer dat Rusland een dictatuur is geworden waarbij de vrijheid van meningsuiting is ingeperkt.quote:Die 73e jarige knakker heeft ontzettend veel betekend voor Rusland, zeker gezien de situatie waarin hij dat in december '99 aantrof. Hoe hij daar de zaken verbeterd heeft kun je alleen maar de loftrompet voor opsteken.
Dat kun je hier zeggen, maar in Rusland niet.quote:En om je voor te zijn: ik zie ook wel dat er vele slachtoffers vallen door Poetins aandeel in de vele oorlogsinspanningen van de afgelopen jaren. Ontzettend afkeurenswaardig, evenals de vele burgerslachtoffers.
Er is maar 1 die de oorlog kan stoppen, en dat is Poetin.quote:Maar ook hier stel ik de vraag weer? Is Poetin veel slechter dan zijn Westerse evenknieën zoals een Bush, Verhofstadt of Kallas die maar wat graag de oorlog wil verlengen? Nee absoluut niet.
'Zij zijn fout, dus ik mag ook lekker mijn gang gaan', dacht de weledelgeleerde heer Poetinquote:Op donderdag 19 maart 2026 16:16 schreef phpmystyle het volgende:
Is Poetin veel slechter dan zijn Westerse evenknieën zoals een Bush, Verhofstadt of Kallas die maar wat graag de oorlog wil verlengen? Nee absoluut niet.
Waar zeg ik van niet dan?quote:Op donderdag 19 maart 2026 15:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je denkt dat het andersom niet gebeurt?
Willen die oorlog? Willen die verlengen?quote:Op donderdag 19 maart 2026 16:16 schreef phpmystyle het volgende:
Verhofstadt of Kallas die maar wat graag de oorlog wil verlengen? Nee absoluut niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |